Az "helyközi" regionális feladat és ahhoz helyközi eszközzel elszállítást illene rendelni, nem a távolsági pesti járatot.
A fehérvári szakasz vasúton komoly felújításon esett át ezért a másik gondolatod ennek fényében értelmezhető.
Tudom, hogy rágyalogolás stb., de a vasútra ráhordó fehérvári helyijáratnak is illene megélni....
Ha véget ér a felújítás esetleg oda viszik ki a helyközi buszpu-t. Intermodális csomópontot csinálnak (ahogy mondják Brüsszelben) Magyarul: "Főpályaudvar" lesz Székesfehérváron, akkor meg végképp értelmetlenné válik a busz Pestre, kivéve a Káloz-Szfvár-Pákozd-Sukoró-Budapest vonalat.
Pontos számaim nincsenek, de Veszprémben nagyjából 80-90% cserélődhet. Ajkán valamivel kevesebb, de ott az átutatók nagy többsége már nem budapesti, hanem Veszprém-Devecser utas. Fehérvár és Várpalota változó attól függően, mikor ment el az előző járat.
A Budapest és az első vidéki város közti szakaszt kivéve az utasok nagy része bérletes.
De azért vannak végigutazók is: Van reggel egy Devecser-Kolontár-Ajka-Herend-Veszprém-Bp expresszgyors is. (Veszprémig gyors, onnan expressz.) Szóval akkor azért van igény rá.
"Arra azért kiváncsi leszek, hogy Zalaegerszegre akar-e más vasúttársaság majd vonatot indítani."
Miért akarna bárki is üzleti alapon vonatot egy olyan viszonylaton, ahol reggeltől estig, az összes buszt és vonatot beleértve nem utaznak annyian, ahány utas egyetlen szerelvény nyereséges elindításához minimálisan kell?
Meg akik őket utasították! A párhuzamos buszos konkurenciát elnézve, simán lehetne Ajkára és Devecserre is igény az órás követésre. attól fogva meg nem kellene Bobára bemennie a gyorsoknak. Persze emiatt nem ártana Kertára a terhesek kedvéért egy harmadik átmenő (4. de az 1. az rakodó) vágányt építeni. Ezt már a 25-ös felújításakor meg kellett volna tenni.
Az a baj a Göcsejjel, hogy miközben a 4 órás menetidőt pár év alatt sikerült 3 órásra csökkenteni, az utasok közben megfogyatkoztak és átültek buszokra.
Arra azért kiváncsi leszek, hogy Zalaegerszegre akar-e más vasúttársaság majd vonatot indítani. Mint ahogy arra is, hogy a Balatonhoz, mert ott meg olyan sűrű a menetrend, hogy már be sem férnének plusz vonatok :))
Jelentősége abban van, hogy az IC deltázik, a gyors meg nem. Ez mindjárt -10 perc, ami az erős buszkonkurencia és az autópálya miatt jelentős időnyereség.
Ebben nagy igazság van hiszen a Citadella is megáll,tudom az csak gyorsvonat,de sajnos igazán már nincs jelentősége hogy melyik vonatot minek nevezzük megállás szempontjából!
Az olasz irányt kinyírták (Venezia), de Ljubljana, Koper vagy Maribor fontos célpontok. A buszos átszállás során pontosan meg tudtam figyelni a Citadella és más vonatok utasszámait. Van benne növekedési potenciál lehetne jobban csinálni a nemzetközit.
Busz kérdés egy érdekes dolog,Szombathelyröl is volt napi 1 pár busz plussz vasárnap egy "diákjárat"(Sárvárról kellett egy rásegitő is) Budapestre és mégis megszüntették hogy ha van vonat akkor ne menjen busz is! Van még jobb példa is Győrböl óránként volt busz Budapestre jó kihasználtsággal és azok is megszüntek a fent emlitett ok miatt!Zalaegerszeg egy érdekes hely,ugye vannak a maszek buszok,és most jön a lényeg hogy honnan indulnak a vasútállomástól 50 méterre!!
"A vasút 1896 tól volt ott, az a magánbusz meg a rendszerváltás után kb 1991 től, és nem törvényszerű, hogy Zalaegerszeg vá., Bp Déli pu között a vasútra 1:1 ben ráindítva legyen magánbusz."
Ha ezáltal is elkerülhető, hogy sokszor annyiba kerülő sehol nem megállós, alacsony utasforgalmú kirakatvonatokat kelljen indítani, akkor nem biztos, hogy baj, ha van konkurencia.
"Tudod nem a bicajszállítóban állva kellene szállítani a kedves nemzetközi utasokat mint az ISTRIA-n amikor Győrön át közlekedett..."
Ne haragudj, hogy megkérdezem, de te tényleg most komolyan azt akarod mondani, hogy alapjáraton _ezért_ nincs Szlovénia felé vasúti utas, de egyébként borzasztóan sok lenne, amiért csili-vili nemzetközi vonatokat kellene indítani?
Ráhordás nem árt, mert aki most Lentiből jön be, az busszal teszi, mert ahhoz van csatlakozása, ha a vonathoz lenne, akkor azzal jönne be. Arra talán még többen is vannak, mint Zalalövő felé.
A vasút 1896 tól volt ott, az a magánbusz meg a rendszerváltás után kb 1991 től, és nem törvényszerű, hogy Zalaegerszeg vá., Bp Déli pu között a vasútra 1:1 ben ráindítva legyen magánbusz.
Ha meg ennyire nem tudnak utast szerezni,
Tudod nem a bicajszállítóban állva kellene szállítani a kedves nemzetközi utasokat mint az ISTRIA-n amikor Győrön át közlekedett...