Kedves Utas2, a MALÉV szétverését, akár értelmi szerzőként, akár végrehajtóként az aeroplexes szerelők rovására írni csacsakaság. A nemzeti légitársaságot évtizedek óta verik szétfele, de nem lentről, hanem fentről.
A MALÉV-nél kétféle ember volt (direkt nem írom, hogy "dolgozott"): az egyik, aki a repülésért élt, a másik, aki a repülésből élt. Sajnos, a kettő csak véletlenül fedte át egymást. A repülésből élők a repülésért élők rovására garázdálkodtak, és az, hogy a cég mégis fennmaradt, hogy a gépek nem potyogtak folyton lefelé, csak a másik tábor őszinte, naív lelkesedésének volt köszönhető. A repülésért élők között igen sokan, nagyon sokan vannak a mostanra külön társaságba kiutált (végre megszabadultunk tőlük!) műszakiakból, és persze más szakmákból is.
Másrészt személy szerint ismerek olyanokat, akik egymaguk több kárt okoztak, mint a mostani sztrájk összesen. És ez csak az a része a bűnlajstromnak, amit én, végülis kívülálló, ismerek. A teljes lista nyilván jóval hosszabb.
A MALÉV szétverésének semmi köze a sztrájkhoz. Nem ez okozta, nem ez folytatta, és nem ez vitte végbe.
Carpy,
hááááááát. Szükségünk volt nekünk posta bankra?
Csak 200 milliárddal tették helyre....
Említettem már, ha nem is itt de valamelyik másik topicban, a CSA tavaly megtízszerezte a bevételeit és nyereséges volt.
A legnagyobb hiba, hogy a malévnál még nem történt meg a rendszerváltás. Vízfejek és hozzá nem értésből helytelen kereskedelem, a tulajdonos teljes érdektelensége, stb.
Ha jól hallom a hirekből, már csak 7+2 százalék, plusz megfelelő munkakörülmények. Az infláció nem 9,5 lett a végére? Sok ez?
Én orvos vagyok, 2 éve még 4-5x-ös fizetést igértek. Tudják, hogy meghalni, szenvedni úgysem hagyunk senkit. Valakinek mégis kell sztrájkolni, nem?
MALÉV-et viszont most épp úgy sajnálom, mint a rákos beteget. Vagy valami gyógyithatóbbat hozzak hasonlatnak??
Szuksegunk van nekunk egyaltalan "nemzeti"-nek nevezett legitarsasagra?
Akinel "igen" a valasz, annak a kovetkezo kerdes:
Mennyit vagy hajlando mindezert, mint adofizeto fizetni?
Ezt a mai helyzet alapjan irom. A jovoben elkepzelek egy olyan Malev-et, ami gazdasagosan kepes mukodni, sot nyereseget termel. Viszont ugy latszik, hogy amig abban a kezekben van, amiben van, addig erre nem kepes. Ha meg eladjak, akkor nagy valoszinuseggel nem magyar vevo veszi meg. Ha o nyeresegesen tudja mukodtetni, az jo, de akkor mar csak a lajstromjel lesz magyar, az alkalmazottak egy resze, meg esetleg a gepeken a WC-felirat, hogy "foglalt". Baj lenne ez?...
Most már bagóért el lehet adni az egész kócerájt!! Na de nem lehet, mert a multkor sem kellett senkinek! Epp errol szolt a privatizacios kudarc. Valaki mar hivatalosan is felvetette, hogy akar uj ceget is lehet alapitani, ha kell. Papsajt irta az 5081-ben, hogy mara nem nagyon maradt mas, mint a jaratok joga, vagy hogy hivjak ezt pontosan. A tobbi meg a tartozas, a hulye szervezeti struktura, stb. Tenyleg, mi van meg?
miután régi magyar módra a széthúzás és veszekedés folytán sikerült lenullázni a magyar légitársaságot, talán valakinek eszébe is juthatna már, hogy KINEK az érdeke volt ez???
Most már bagóért el lehet adni az egész kócerájt!!
Gratulálok azoknak, akik képtelenek voltak az egy után a kettőre is eljutni.
Ez itt nem az egyszeri szerelő meccse volt. Őket csak felhasználták és persze hagyták magukat, hogy velük verjék szét a céget.
Mikor veszitek már észre, hogy miről szól évek óta ez a dolog???
Abszolut igazad van. Beszeltem egy LRI-ssel, es igerte, hogy utananez: melyik szerver nem frissit, es leszedi a felretajekoztato infot a honlaprol. Van itt eleg baj, minek tetezni...
M.
Fóka:
"Tájékoztatlak, hogy olyan nincs, hogy egy repülőgép-szerelő rosszul húz meg egy csavart, és kész a baj. " én mintha emlékezbnék egy esetre, hogy a tristar mikor viszonylag új gép volt, akkor voltak problémák az RB211-es hajtóművel, az olajban több volt a forgács, mint kellett volna. Ezért előírták, hogy a mágnest ellenörizni kell x óránként, így a szerelő kiszerelte, majd tömítőkarika nélkül visszaszerelte. Következmény: elfolyt az összes olaj, mind a három hajtóműből. Szerencséjükre, idejekorán leállították a hajtóművet, és rossz volt a checklista, és nem tudták újraindítani, csak az utolsó pillanatban, így csak a már biztonságosan leszállt gépen ment tönkre a hajtómű, amikor a kapitány gurulni szeretett volna.
Ez csak egy eset, de ahol ember dolgozik, ott hiba is lesz!
Ha már úgyis mindenki a sztrájkról beszél, akkor csendesen megjegyezném, hogy az LRI honlapján erről egy kurva szó sem esik, az ott található járatinformáció szerint minden gép percre pontosan indul és érkezik. (Figyelem, ez nem menetrend, hanem járatinformáció, elvileg on-line!) Ezt talán mégsem kellene, előfordulhat, hogy tájékozatlanabb polgárok komolyan veszik.
Ez a topic mar igen regi, es igen regota a nagygepes repulesrol szol foleg. Az itt megszolalo emberek 80-90%a vagy a Malev vagy az ACE dolgozoja valamilyen teruleten.
Es SAJNOS most ezeknek az embereknek errol szol az eletuk amig ki nem derul mi lesz a cegekkel.
Szerintem nem offtopic az ami percrol percre zajlik...
Amugy gratula a 3k-hoz, Jozsinak is megvan?
A Malépv kontra ACE annyira FONTOS és TÉNYLEG a repülésről szóló dolog, hogy szerintem fontoságára való tekintettel mindenképpen megérdemel egy önálló, külön, saját TOPICOT !!!!
Tényleg és mi a véleményetek Zámbó Jimmy haláláról???
Nem, ennek tényleg nincs, ez kőkemény politikai játszma, és nem feltétlenül pártokra gondolok. A probléma fennállhatna a pályafenntartás és a vasút között is, ha szétválasztották volna őket, de akár a hentespult és a hűtőpult gazdái közt a közértben... :(
Gyerekek, ezt plíz csináljátok másutt, ennek köze nincsen a repüléshez, itt felsőbb hatalmak egymásnak eresztettek egy rakat embert az erős érzelmeikkel és félelmeikkel együtt... Mit szólnátok, ha azt mondanám, hogy a konfliktusok legfeloldhatatlanabbik változata az, amikor többé-kevésbbé mindenkinek igaza van? Pont emiatt nehéz előrejutni... Engem speciel mostantól kezdve definiáltan jobban érdekel sjesz hatezre métere...
én most már elmegyek haza, és építeni fogom a hétvégén a gépemet. Hétfőn költözünk a munkahelyemen, úgyhogy csak kedden foglak újra boldogítani titeket.
Kivel fogtok addog vitatkozni ?
Már így is elég nehéz követni a sok hozzászólást, mi lesz keddig! :)))
egy cég dolgozóinak átlag jövedelmében benne vannak a vezetők is. itt hívnám fel a figyelmedet az átlag szóra! nem értem mi ebben a baj? Ők nem a cég dolgozói? senki sehol nem mondott mást. gondolod, hogy a vezérigazgatónk odaáll a média elé és fars adatokat mond, ami kettő perc alatt megbukhat?:(( ennél még a portásunk is dörzsöltebb:)))
Sajna ez is nagy ferdítés. (pl.: benne van a teljes felső vezetés fizuja is hogy javítsa az átlagot)+ belevették az összes egyéb juttatásokat is (kajajegy, munkaruha, stb.)
Csak tájékoztatásul: Van adatod arra nézve, hogy az ACE mennyit számol fel a Malévnek, és mennyit a harmadik feles munkákért?
Látod, ezért baj az, amikor egyes vezetők szándékosan félinformációkat csepegtetnek a közvéleménynek.
Igaz az, hogy a béremelés akiket érintene az ACE-nál, azok havi átlagfizetése 240.000 forint?
Vagy ez is csak ferdítés? (pl.: benne van a teljes felső vezetés fizuja is hogy javítsa az átlagot?)
Egy MTI-s hírben olvastam ezt az összeget.
riel
vége az imádatnak mára, mert megszokod:))
85%-ot a mi gépeink karbantartása adja. ez tény!! ha ez nincs akkor a 800 emberből 85%-nak mennie kell, mert nem lesz munkája:(
sok igazság van a dolgokban, amik itt elhangoztak, de nem hiszem, hogy erre ez a megoldás. roppant egyszerű és könnyen kivitelezhető az ACE részéről, mert ehhez se ész, se kitartás, se semmi nem kell, csak éppen nem dolgozunk. a meg nem csinált dolgok néha nagyon hasznosak tudnak lenni, de szvsz ez most nemcsak haszontalan, de kártékony is:(
Imádom amikor elismerik, hogy elismerek valamit :-)
Hálistennek több helyről (lásd harmadik feles munkák). Egyébként a harmadik feles munkákból származó nettó nyeresége is kétszerese a bérigény-MA ajánlat közötti különbség fedezetének.
kedves kispasi, imádom mikor elismerik az agyamat:) vagy a hasonlat gyártáshoz nem is kell agy?:)
kitől jön a nyeresége az ACE-nak? csak ezt szeretném megkérdezni?
Kedves rice! Nagyon jó a hasonlatod, és engedd meg, hogy továbbszőjem: Jelenleg az a helyzet, hogy a papa által hazavitt pénzt a feleség költi el az utolsó fillérig.
ez azért van, mert az ACE 5. éve ezt csinálja és eddig meg is kapta a több pénzt.
vegyünk egy házasságot. a feleség otthon van és neveli a csemetéket, kapja a gyest. a papa egy cég vezetője, jó nagy fizetéssel. ki az aki jobban él? nem együtt kéne fejlődniük?