Hát kinek mi...Én beleküsztetek egyet azért,már licitálok is egy karambolosra.Kicsit több csavarhúzó és villáskulcs kell majd hozzá,na meg elég ember és sok sör...Esetleg hegesztő meg flex,de oldottunk már meg ennél kacifántosabb sufni tuningot is:DRemélem lesz alkamam megmutatni,hogy mi lett belőle.
Én is meg voltam elégedve az 1.9-es motorral, egészen idáig. Az egy dolog, hogy semmi nem örökéletű, de hogy viszonylag rövid idő alatt ilyen látványosan romoljon egy előtte hibátlan motor állapota, az nem tetszik. A 2.8-as motorral nem kínlódnék, ki tudja, hogy mi mindent kéne hozzá átfabrikálni, nem ér annyit az egész. A 2.5-ös motor volt gyárilag a Cromákban, ugyanazok a felfüggesztési pontjai, nem kell hozzá sokat barkácsolni, hogy belemenjen. Amúgy szerintem a 2.8-ason is bowdenes adagoló van, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos. Amit a villanyadagolós dizeleknél chiptuningnak hívnak, azt egy mechanikus adagolónál néhány villáskulcs és csavarhúzó segítségével meg lehet oldani, és még pénzbe se kerül :D A chiptuning önmagában nem sokat ér, ha azon kívül semmit nem változtatnak a motoron.
Van egy Cromám eladó Szolnoktól 20 Km-re.A kocsi végleg ki van vonva.2,5 TDI.Tehát csak alkatrésznek.Elöl Monroe lengéscsillapítók.Csak egyben,trailerrel szállítható.Akit érdekel,az írjon.tomszojer@freemail.hu.
Nekem 1.9 id-m van de teljesen meg vagyok vele elégedve,pedig hajszolom gazdagon.:D
Ha már motort szeretnél javasolnám a 2.8 id ducatot,én is erre játszom.Igaz elektronikus,de ezáltal chipelhető(illetve amit majd tervezek 1 jó kis powerbox;))És így viszonylag kis ráfordítással egy odab*aszos verda lesz az eredmény.
A kérdésem az lenne, hogy a 2.5 td croma motorból hány féle létezett? Azt tudom, hogy volt egy régi 101 lóerős, meg utána jött a 116 lóerős 89 végén. A 116 lóerősek elektromos adagolósak, vagy bowdenesek? Az utolsó szériánál úgy emlékszem, hogy már volt adagoló vezérlő egység. Volt olyan motor, amelyiken bowdenes adagoló volt és 116 lovas?
A másik kérdésem az, hogy ha 1.9-ről 2.5-re akarom átépíteni az autót, akkor mi az, ami cserés motoron, váltón felül pluszban? Hűtő? Féltengelyek? Intercooler? olajhűtő? stb.. Ezért is érdekelne, hogy bowdenes-e az adagoló, mert ha igen, akkor az átépítés egyszerűbb lenne, meg annak jobban örülnék, ha továbbra is elektronika mentes motorom lenne..
Kissé csalódtam az 1.9-es motorban, mert néhány autópályás hajszolás után (1100 km/nap, 130-140-es tempóval, kb. 7 alkalommal) elszállt belőle a kompresszió. Nyilván előtte sem volt új a motor, de azért rossz állapotban sem volt. 4 éve raktam bele bontottan az autóba, akkor még látszott a hónolás a hengerfalon, nem sok válla volt, és egészen a közelmultig teljesen hibátlanul működött. Télen indult fél fordulatra, jól ment, stb. Most is indul még hidegen elsőre, de már nem úgy, meg háromhengerezik, kékesfehér füstöt okád hidegen, stb.
Úgyhogy a kérdés most az, hogy meggyűrűzzem-e (ha az segít rajta önmagában, ez szétszedés után derül ki..), vagy vadásszak bele egy 2.5-ös motort jó állapotban, vagy adjam el a francba, és nézzek valami másik autót.
Ötleted nincs véletlen arra mi a francért nem indul az autó.. nem kap üzemanyagot, mágnes szelep nyit, szürőt fel lehet pumpálni és csak kinlódik, aksi lemerül és ennyi. :(
Kikell mérni mivell a első ablak kapcsoloktól kapja a feszúltséget,a rajz szerint ezt mutatja,de nem is müködtek,ha elakadtsz csörges meg telcsin,üdv Pepi
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kéne nekem Cromámhoz olyan sportkormány agy, ami Raid kormány lyukasztásához passzol. Ami most van benne, annál más a furatok körosztása. Akár cserébe is szívesen oda adnám a fa kormánnyal (36 cm) együtt.
Továbbá, ha valakinek van egy biztosíték tábla rajza, azt szívesen fogadnám. :)
Esetleg bontottba bőr belső ülésekkel, kárpítokkal mindennel együtt is érdekel!! :D