Szerintem félreértettél valamit (de lehet, hogy én maradtam le valamiről :-D ), mert a gyári távval tudtommal csak a gyári fejegységek működnek (és ott is számít az évjárat). Viszont a Pioneer fejegységek nagy többsége ellenállásokkal távvezérelhető, és a gyári távban át lehet ügyeskedni az értékeket megfelelőekre és akkor működik a Pioneer is benne.
Az alábbi linken a hozzászólásokban jópár típust leírnak, amit kipróbáltak és a leírt értékekkel működnek.
Valaki itt írt pioneer típusokat amik kezelik a kormány távirányítót kéne vennem egyet le tudja írni melyek azok a típusok amit kompatibilisek a gyárival?
Úgy néz ki a hiba megoldódott a felső lambda szonda cseréjével. A probléma az volt, hogy a régi szonda vezetéke a szenzortől 15cm-re forrasztott volt, mely szépen leolvadt és összeértek a szálak, emiatt volt, hogy néha jól működött néha pedig sehogy.
Dobj egy telefonszámot a fórumra és a részleteket megbeszéljük, azért kérek telefonszámot mert kell OPR szám,VIN szám, motorkód stb... kell a pontos kapcsolási rajzhoz! Telefonon gyorsabb lesz.
Igen, sajnos tapasztaltam, hogy sok minden nem stimmel a könyvekkel. Még a szerelési könyvet is beszereztem, de az sem korrekt bizonyos esetekben a valósággal.
BSI, ha jól gondolom, akkor ami az utastéri biztosíték tábla alatt/mögött, fekve van és van rajta néhány bizti, akkor azt lehajtottam. Ott is megnéztem a biztosítékokat és azok is jók. De konkrétan ki nem emeltük.
A 2000-es évjáratú Xsara1 az sajnos olyan szempontból szívás, hogy képtelenség kapcsolási rajzokat találni hozzá.
Sőt: az autóhoz gyárilag adott kezelési könyv is képtelen módon az 1997-99 közötti biztosítéktáblákat közli, amelyeket 2000 legelején egészen másfajták váltottak.
Kiemeltétek a BSI-t is a helyéről?
Szerintem abban is fogsz találni további biztosítékokat, nem csak a motortéri és az utastéri biztosítéktáblában.
Azért a sokat szidott franciák gondoltak arra, hogy ne lehessen felcserélni a csatlakozókat, és nekem is sikerült helyesen csatlakoztatni.
Az első szétszedéskor csak az óra (6 vezetékes) és a "vezérlő" panel (sok vezetékes) lett kihúzva és utána visszadugva. A ventilátornál is mindent összekapcsoltam. Szerencsére elég öreg autó, hogy a kábelek a megszokott alakjukat megtartsák, így ez is segít az összekapcsolásban :) A szerelő megméregette a csatlakozóba igyekvő elektromosságokat, azok megvannak... elvileg
Az lehetetlen hogy egy közös oka legyen a bajnak? Ez csak fatális véletlen lehet, hogy ezek egyszerre romlottak el, vagy van valahol egy közös pontjuk (óra, ventilátor)?
Fűtőventilátorral kapcsolatban láttam itt, hogy már többször ki lett vesézve a dolog, mit hol mikor..., de olyan verziót nem találtam megoldással együtt, ami nálam fordult elő.
Xsara I , automata klímás (2000) Kicseréltem a fűtésvezérlő panel háttér világításában az izzókat a szuper digitális óráéval együtt, mert eddig sötétségben voltak. Azonban az egy-egy csatlakozó kihúzás és visszatolás után egyik sem működik. Sem az óra, sem a fűtés. A világításuk nagyon szép, mert az megy, de semmi nem működik. A nagyobb gond természetesen a fűtés.
Voltam autóvillamosságinál, ő azt javasolta cseréljem az állító panelt, hogy kizárjuk annak hibáját. Ezután elmentem a bontóba, 3 darabot is rápróbáltunk, de egyikkel sem ment.
Ezután egy doboz előtét ellenállást mutatott a bontós, hogy sokféle csatlakozós van, de általában ez mehet még tönkre ebben a citronyban. Elkezdtem keresni, de mivel nem találtam jöttem a fórumra. Majd itt a fórumon derült ki számomra, hogy az enyémben olyan nincs, csak ez az elektronika:
Kicseréltem az elektronikát egy új darabra
Azonban ezzel sem történik semmi. Talán számít- talán nem, de a régi kiszerelésekor az forró volt, pedig rá sem volt tekerve a kapcsoló.
A biztosítékokat elvileg mindet átnéztem amit találtam, én is és a villamossági is. A ventilátort kipróbálták a bontóban az működik, bár kézi forgatásban szerintem kicsit szorul.
Segítséget kérek tőletek, pontosan melyik biztosíték tartozik ide, illetve, hogy milyen megoldást javasoltok, hogy működésre bírjam a rendszert. A villamossági emberke elég tanácstalannak tűnt :(
Meg fogsz lepődni A sebesség jeladó a motorvezérlő számítógéphez csatlakozik !! 48 MR G2 pontja
Hibakeresés!
Utastéri biztosíték táblán: F20 biztosítékot megnézni ő táplálja a jeladót (1) láb (2) láb test (3) láb jel vezeték motorvezérlő felé 48 MR G2!!
A 48 MR csatlakozó ( a középső csatlakozó lesz ) 3 csatlakozó van a motorvezérlő számítógépen (Sagem -S2000) a középső csatlakozó G2 pontja csatlakozik a jeladód (3) lábára (eddig a pontig tudsz diagolni ) a motorvezérlő és az óracsoport BSI között multiplexing!!
Motorvezérlő akksi tartó doboz oldalára van felfogatva (pöcköt megnyomod a leszorító kart húzod fölfelé)
Hidegen és alapjáraton rángat, eddig az eredeti gyertyák (Bosch FR7KDC) voltak benne most kicseréltem a gyertyákat (Eyquem RFN 58 LZ), meg a levegő szűrőt is, megtisztítottam a koromtól az alapjárati motort meg a légmennyiség mérőt megtisztítottam és ma nem vettem észre hogy rángatna.
köszi, ez már megvolt. mondjuk egyemberesen. Telefonon videofelvétel a kmorára állitva, én meg a motortérben pörgetve. :D
sajnos nem mutat.
érdekes hogy bizonyos kormányszögnél kanyarban pedig igen...
jeladot is cseréltem fölöslegesen.
gondolom a napi számlálo.nem a km ora mutatorol számol. tehát ha csak a mutato lenne rossz attol még a napi számlálo számolna.
meg 2000 fordulat alatt ha motorfékböl üresbe rakom akkor lefullad. 2000fölött üresbe rakva, vagy gázadás után akkor nem fullad le. ez is csak miota rossz az ora.
Úgy emlékszem volt már erről szóló hozzászólás , a sebességváltó kilométer óra jeladó fogaskerék megnyitója a hibás, ha pl; olasz robogóknál tipushuba a kmh meghajtó fogaskerékrék hiba ha kitekered a bovdent kézzel megforgatod mutat az óra!
A Xsarán a sebességváltóba van beépítve a kmh meghajtójeladó szerintem vedd ki nyújtást ad rá ha megy a kmh óra mutatód akkor a meghajtó fogaskerék hibásodott meg!
Szakit keresek aki megjavítja a km óra problémámat. Állítólag a műszeregységig minden rendben, a műszercsoportban valószínű a hiba. km óra nem mutat és a megtett táv sem megy. Néha nagyobb kanyarodáskor elkezd működni.