Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tökfejű Creative Commons License 2017.08.17 0 0 65855

Bocsi a fűtő ventilátor motorod megy? csak azért kérdezem mert ha nem megy (pl nekem 1fokozat kapcsolója nem működik,2,3,4 fokozat megy! manuális működési mód) akkor a klíma kompresszor kuplung gerjesztő tekercse nem kap vezérlést! AC gomb benyomva zöld visszajelentő led világít!

 

tehát: AC gomb benyomva zöld led világít klíma nem megy mert az 1 fokozat kapcsolója nem jó fűtőmotorom áll! 2,3,4,fokozatban tökéletesen működik! manuális működés!

Előzmény: nasala1976 (65854)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.17 0 0 65854

Sziasztok!

Citroen M5 ről mi a véleményetek?
Sajnos a Xsara légkondija még mindig nem működik (ahol most van, ugyan azokat a dolgokat zongorázta végig, amit a többi szerelő is, pedig konkrétan megbeszéltük vele, hogy a "com" tiltja le).
Persze hogy meg tudják csinálni.. hát nem sikerült..
Végső elkeseredésemben, M5 center lesz belőle.. 
Vélhetőleg horror áron.. 

 

Ha esetleg tudtok ajánlani valakit, ne tartsátok magatokban.. 

 

 

Köszönöm,

 

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65853

Amit írtam vitát, azt nem rád értettem :-) , hanem a fórumra, hogy nem szeretnék vitát indítani a bejegyzésemmel. 

 

Előzmény: Akela85 (65852)
Akela85 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65852

rendben, nem is akartam vitába bocsátkozni, ezért kérdeztem...

 

köszi a segítséget!

Előzmény: FeZ_ (65851)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65851

Igazából mindenféle szilent szakszerű cseréjéhez szükséges valamilyen speciális szerszám.

Az egy másik kérdés, hogy ezzel-azzal azért megoldható a csere ezek nélkül is gyakran, azonban szerintem ne rójuk fel egy szerelőnek, ha nem akar vacakolni ilyesmivel megfelelő szerszámozottság nélkül.

Nem mennék bele, hogy milyen sérüléseket lehet okozni pl. a lengőkaroknak a nem a célnak megfelelő eszközökkel a csere során és ennek milyen következményei lehetnek később. Vitát sem szeretnék erről, hogy márpedig milyen szuperül ki lehet fűrészelni, meg belekalapálni a szilentet, stb. stb. . :-P

 

 

Előzmény: Akela85 (65849)
pentoda1 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65850

Ja igen, meg a motortartó bak. Köszi az infókat!

Előzmény: vakrepulo2 (65848)
Akela85 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65849

Sziasztok!

 

A lengőkar szilentek (elsők) cseréjéhez kell valami speciális szerszám, vagy kinyomó, vagy akármi?

A "szerelőm" kompletten akarja cserélni az egészet, mondván: "nincs szerszámom hozzá"

 

Válaszokat előre is köszi!

vakrepulo2 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65848

1 példa: 2.-es 2002-es, 110ezer, 1.6 benzin

nem rohad sehol

csomagtartó nehezen nyílik

itt-ott kisebb műanyag alkatrészek pöckei elhagyták magukat

elrohadt a kipufogó leghátsó traktusa (lassan várom a középső elrohadását is)

megadta magát a motortartó bak

örökre beállt a pótkerék leengedő csavar

hátsó híd csere (100ezernél de hamarabb is lehetett volna)

a vezető ülés oldala 1 helyen elfeslett

már 2szer halt meg az akksi rajtaütésszerűen ami ugye átlag 5 évente van, de csere után minden rendben

egyszer távirányító elem csere, de 1 perc alatt betanult

kb 12-3 évesen 80ezernél trafócsere

 

más elektromos problémára nem emlékszem (automatikus villágítás mindig gilinggalangol, nem tudok rájönni miért, de leszrom)

Előzmény: pentoda1 (65826)
soryton Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65847

..a lambda szonda lehet akár jó irány is , az első kérdésem is ide akart kilyukadni ....a keverék képzésben csak az első vesz részt , elég először azt cserélni és lehet hozzá univerzálist kapni baráti áron ...valamint a vízhőmérséklet jeladó is tud akár ilyet okozni ahogy más is ajánlotta ...  

Előzmény: gaabi777 (65845)
GT60 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65846

Esetleg a motorhőmérséklet érzékelő? Lehet, hogy nem érzékeli, hogy meleg a motor, ezért folyamatosan (meleg motornál is) dúsít az ECU. 

Előzmény: gaabi777 (65845)
gaabi777 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65845

Légszűrű probléma folyamatosan kellene, hogy jelentkezzen. A kézifék és más fék nincs beragadva tökéletesen gurul az autó nem szorul sehol a fék.

Lambdaszondára gyanakszom még az hőre jobban kellene, hogy változzon. De abból is van kettő és nem olcsó próbaképp cserélgetni.

Előzmény: soryton (65844)
soryton Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65844

...fogyasztásod nem nőtt meg ...  légszűrő cserélve ... kézifék kiengedve ...esetleg valamiért mégis szorul ..? 

Előzmény: gaabi777 (65843)
gaabi777 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65843

Senkinek semmi ötlete nincs? :(

Előzmény: gaabi777 (65821)
idiotaindex Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65842

van fejlemeny?

Előzmény: gaabi777 (65821)
Moszkvai73 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65841

Sziasztok.

Van xarához eladó bal visszapillantóm, és benzintanksapka ajtó, ha valakit érdekel.

 Tükör 2000-

 Ajtó 3000-

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65840

"belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. "

 

Belül is lehet "kontakt hiba", pl. a bronzkeféknél. És egyáltalán nem feltétlenül cserés az egész motor.

 

" Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne."

 

Belül, ha a bronzkefék elérik azt a kopottsági szintjüket, hogy felütközzenek a saját kábelüknél (vagy koszosodás miatt megszorulnak kicsit), akkor tud előállni az a helyzet, hogy nem indít, de kopogtatás után meg igen.

 

Aztán még lehetne ezt fokozni azzal, ha a behúzó szálon nem érkezik megfelelő erősségű áram, akkor is tud olyat, hogy kattan, de nem indít és ezt sem állandóan, van amikor meg indít.

 

Előzmény: akkurátus82 (65837)
soryton Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65839

...a szívósor mögött , mellett benyúlsz és kitudod tapogatni az önindító kábeleit , smink tükörrel akár be is leshetsz oda ... de az akksi sarukat is érdemes lenne időnként megtakarítani....   

Előzmény: akkurátus82 (65837)
5bdc Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65838

Hibásan fogalmaztam...

Csatlakozás helyett csatlakozót írtam :-)

Szinte biztos, hogy a vastag áram miatt csavaros, sarus kötés van!

 

5bdc

Előzmény: akkurátus82 (65837)
akkurátus82 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65837

Az más, belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. Szerintem neked behúzórelét cseréltek. Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne.

Az enyém egy törés után gányolt, elhanyagolt autó és rohad az alja, mint a hullott körte. A önindító motorhoz nem nyúltam, mert hátul van, el sem értem, csak a kábeleket rángattam meg. Szóval az oxidréteg és a nagy áram együtt… szerintem szétégett a csába a kábel vége aztán ennyi, hol érintkezik, hol nem, vagy ha van valahol nagy testelés külön a kasznin akkor az rohadt szét. Ilyesmire gondolok.

A nagy áramerősség miatt nem szoktak csatlakozót használni, helyette az indítómotoron kvázi csokis a kontakt, szóval csavar fogja oda a kábel végét. Ezért örültem meg amikor olvastam, hogy csatlakozót írsz. Gondoltam gyökér franciák tettek egy lengődugót a pozitívra, az persze szétégett ahogy borítékolható volt én meg majd jól levágom a csába és megforrasztom zsugorcsővel, hogy többet ne szívasson, de most olvasva amit írsz rájöttem, hogy igazából fingod sincs mi volt a baj.

A pozitívat szokták kapcsolni testelésre meg a legvadabb dolgokat találják ki a gyártók, szóval én már bármit el tudok képzelni, emiatt kérdeztem mi van a testével. (Renaultnál pl. az önindító hibája miatt előfordulhat, hogy a hihetetlen gyökér testelés miatt nem kap testet más sem és így például a rossz önindító miatt nincs index, na képzeld el a csávókámat, aki a lámpabúrában túr, szerencsétlen)

Előzmény: 5bdc (65836)
5bdc Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65836

-jó és azt honnan? Alulól elérni?-

 

Ezt a hozzáértő urak biztosan meg tudják mondani.

Egyébként az indító motoron belül volt a kontakthiba.

A tüneti kezeléshez elég volt egy hosszú kemény műanyag rúd.

Ha nem indult, elégvolt erősen rákoppintani :-)

Kb. három négy napig jártam így mert tele voltak munkával a szerelők.

 

5bdc

 

Előzmény: akkurátus82 (65835)
akkurátus82 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 65835

"indító motor csatlakozó"

 

Hopp szvsz szóval a csatlakozó. Engem éppen most szívat, jó és azt honnan? Alulól elérni? Ugye nem kell lebontani a fél autót hozzá? Megnézném, csak egyedül bazira nem finom tologatni és most éppen örülök, hogy ott áll, ahol.

Előzmény: 5bdc (65831)
akkurátus82 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 65834

Önindító motor hová van testelve? Akksiról kapja vagy rá van valahol csavarozva a vázra?

Elfordítottam a kulcsot, meg se nyekkent, na mondom akksi eddig tartott. Aztán nézem, hogy az ablak meg tök jól megy. Megrángattam a kábelkorbácsot az akksirekesz mögött meg ahol elértem, aztán meggyógyult. Indult. Ma megint nem tudtam elindulni és hiába mozgattam a kábeleket. Persze úgy elteszik az önindítót, hogy véletlenül se lehessen látni, be a dzsindzsába.

Jó lenne nem vakon túrni, hogy hol rohadt el az érintkezés. Megforrasztanám én bárhol csak ez a retek gégecső van minden kábelen a motortérben. Szart se látni, hogy mi merre megy. Azt se tudom elsőre mit mozgattam meg, amitől jó lett, csak túrtam össze-vissza.

5bdc Creative Commons License 2017.08.12 0 0 65833

Nekem új COM2000 került bele.

Az árára már nem emlékszem.

 

5bdc

Előzmény: pentoda1 (65832)
pentoda1 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 65832

Köszi, hogy írtál, ez a COM2000 pl új infó. Lehet cserélni? Vagy nagyon drága az új? Tudomásom szerint Citromhoz nem nagyon vagy utángyártott alkatrész csak gyári.

Egyébként az a tapasztalatom, hogy nálam a típusok jellemző bajai elő szoktak jönni, úgyhogy azért is vagyok óvatos. :)

Előzmény: 5bdc (65831)
5bdc Creative Commons License 2017.08.11 0 0 65831

Egy példából még nem kéne messzemenő következtetéseket levonni :-)

Az én autóm 2003 decemberi SXII. 16V..

Eddigi pályafutása alatt csak 3 alkalommal kellet villanyászhoz vinni.

Indító motor csatlakozás, COM2000, hirtelen akkumulátor lemerülés (de ott az aksi volt a hibás)

 

5bdc

Előzmény: pentoda1 (65830)
pentoda1 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 65830

Azért ez eléggé elrettentő még műszaki szemmel is :)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142373376&t=9031935

Előzmény: toji76 (65828)
pentoda1 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 65829

Jelenleg egy Feliciát hajtok és alapvetően egy 2000-nél újabb gyártású kocsira szeretném lecserélni. Német autó párti vagyok, de az én ízlésvilágomtól nagyon elhúztak abban az időben. Úgyhogy, hogy most másfelé keresgélek. A Xsara formája mindig tetszett kívül-belül, főleg az I-esé, de inkább II-eseket nézegettem, mivel egyrészt valóban jobb a 16V-s motor, másrészt csak újabb, csak komfortosabb lehet. Azonban az itt és máshol is olvasható elektromos problémák (meghülyülő műszerfal, kp zár, BSI modul csere, ablaktörlő, folyamatos hibalámpa) eléggé elriasztottak. A hátsó futóműtől nem félek, mert az kiszűrhető, ha tudja az ember mit kell figyelni. Úgyhogy azért gondoltam inkább az I-esre a 8V-s motor ellenére. Egyébként jobb híján az I-es Focusok vannak még versenyben a jó motorjaik és megbízhatóságuk miatt, bár a Fordtól jobban idegenkedem, pláne belülről. Valamint nem olcsóak (nyilván mert jók). Rozsda mennyire szereti a Citromokat?

Előzmény: zimurgy (65827)
toji76 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 65828

A II-es xsara-t is nézegesd nyugodtam arra sem jellemző a nagy számú elektromos hiba.

 

Ablak emelő-központi zár szokott meghibásodni de az kopó alkatrészek miatt.

 

Nekem semmi elektromos gondom sincs pedig betöltötte a 15 évet.

Előzmény: pentoda1 (65826)
zimurgy Creative Commons License 2017.08.11 0 0 65827

Testvérem Xsarája 2000 januári, tehát még 1-es (a váltás valamikor október körül volt). 

Semmi különösebb gondja az autóval (elektromos téren sem), holott 1999 legvégétől már egy kezdetleges BSI-vel készültek, tehát az övé is.

Ez még messze nem tekinthető központi, mindent felügyelő elektronikának, így például mikor ködfényszórókat, vagy hátsó elektromos ablakemelőket építettem be, akkor semmiféle tanításra nem volt szükség, minden azonnal működött.

Nagyon jó autó, viszonylag gyakran vezetem én is.

Sajnos az 1.6 16 szelepes motorok csak a 2-es széria megjelenésével jöttek, így az övé is még a régi nyolcszelepes.

Van pár extra, amelyek 1-es szériánál még nem voltak elérhetőek (fedélzeti számítógép, tempomat, tolatóradar, motorral behajtható tükör...).

A csomagtérajtó-zár gyakorlatilag 1-esnél sosem romlik el, ellentétben a 2-essel, cserében viszont a takaró műanyag olyan buta módon van kitalálva, hogy a legtöbbnél elreped.

Szóval nem csak előnyei vannak az 1-es szériának, ámbár szerintem a megbízhatóságon túl még határozottan szebb is az orra mint a 2-esé, de ugye ez teljes egészében ízlés dolga, erről nem érdemes vitatkozni.

 

Előzmény: pentoda1 (65826)
pentoda1 Creative Commons License 2017.08.11 0 0 65826

Sziasztok!

 

Nézegetem a Xsarákat. Az a kérdésem, hogy a 2000 előttiek is szenvednek az elektromos hibáktól? Úgy tudom azokban még nincs ez a BSI modul, ami a bajok fő forrása. Vagy vannak egyéb problémák is?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!