Bocsi a fűtő ventilátor motorod megy? csak azért kérdezem mert ha nem megy (pl nekem 1fokozat kapcsolója nem működik,2,3,4 fokozat megy! manuális működési mód) akkor a klíma kompresszor kuplung gerjesztő tekercse nem kap vezérlést! AC gomb benyomva zöld visszajelentő led világít!
tehát: AC gomb benyomva zöld led világít klíma nem megy mert az 1 fokozat kapcsolója nem jó fűtőmotorom áll! 2,3,4,fokozatban tökéletesen működik! manuális működés!
Citroen M5 ről mi a véleményetek? Sajnos a Xsara légkondija még mindig nem működik (ahol most van, ugyan azokat a dolgokat zongorázta végig, amit a többi szerelő is, pedig konkrétan megbeszéltük vele, hogy a "com" tiltja le). Persze hogy meg tudják csinálni.. hát nem sikerült.. Végső elkeseredésemben, M5 center lesz belőle.. Vélhetőleg horror áron..
Ha esetleg tudtok ajánlani valakit, ne tartsátok magatokban..
Igazából mindenféle szilent szakszerű cseréjéhez szükséges valamilyen speciális szerszám.
Az egy másik kérdés, hogy ezzel-azzal azért megoldható a csere ezek nélkül is gyakran, azonban szerintem ne rójuk fel egy szerelőnek, ha nem akar vacakolni ilyesmivel megfelelő szerszámozottság nélkül.
Nem mennék bele, hogy milyen sérüléseket lehet okozni pl. a lengőkaroknak a nem a célnak megfelelő eszközökkel a csere során és ennek milyen következményei lehetnek később. Vitát sem szeretnék erről, hogy márpedig milyen szuperül ki lehet fűrészelni, meg belekalapálni a szilentet, stb. stb. . :-P
..a lambda szonda lehet akár jó irány is , az első kérdésem is ide akart kilyukadni ....a keverék képzésben csak az első vesz részt , elég először azt cserélni és lehet hozzá univerzálist kapni baráti áron ...valamint a vízhőmérséklet jeladó is tud akár ilyet okozni ahogy más is ajánlotta ...
"belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. "
Belül is lehet "kontakt hiba", pl. a bronzkeféknél. És egyáltalán nem feltétlenül cserés az egész motor.
" Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne."
Belül, ha a bronzkefék elérik azt a kopottsági szintjüket, hogy felütközzenek a saját kábelüknél (vagy koszosodás miatt megszorulnak kicsit), akkor tud előállni az a helyzet, hogy nem indít, de kopogtatás után meg igen.
Aztán még lehetne ezt fokozni azzal, ha a behúzó szálon nem érkezik megfelelő erősségű áram, akkor is tud olyat, hogy kattan, de nem indít és ezt sem állandóan, van amikor meg indít.
...a szívósor mögött , mellett benyúlsz és kitudod tapogatni az önindító kábeleit , smink tükörrel akár be is leshetsz oda ... de az akksi sarukat is érdemes lenne időnként megtakarítani....
Az más, belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. Szerintem neked behúzórelét cseréltek. Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne.
Az enyém egy törés után gányolt, elhanyagolt autó és rohad az alja, mint a hullott körte. A önindító motorhoz nem nyúltam, mert hátul van, el sem értem, csak a kábeleket rángattam meg. Szóval az oxidréteg és a nagy áram együtt… szerintem szétégett a csába a kábel vége aztán ennyi, hol érintkezik, hol nem, vagy ha van valahol nagy testelés külön a kasznin akkor az rohadt szét. Ilyesmire gondolok.
A nagy áramerősség miatt nem szoktak csatlakozót használni, helyette az indítómotoron kvázi csokis a kontakt, szóval csavar fogja oda a kábel végét. Ezért örültem meg amikor olvastam, hogy csatlakozót írsz. Gondoltam gyökér franciák tettek egy lengődugót a pozitívra, az persze szétégett ahogy borítékolható volt én meg majd jól levágom a csába és megforrasztom zsugorcsővel, hogy többet ne szívasson, de most olvasva amit írsz rájöttem, hogy igazából fingod sincs mi volt a baj.
A pozitívat szokták kapcsolni testelésre meg a legvadabb dolgokat találják ki a gyártók, szóval én már bármit el tudok képzelni, emiatt kérdeztem mi van a testével. (Renaultnál pl. az önindító hibája miatt előfordulhat, hogy a hihetetlen gyökér testelés miatt nem kap testet más sem és így például a rossz önindító miatt nincs index, na képzeld el a csávókámat, aki a lámpabúrában túr, szerencsétlen)
Hopp szvsz szóval a csatlakozó. Engem éppen most szívat, jó és azt honnan? Alulól elérni? Ugye nem kell lebontani a fél autót hozzá? Megnézném, csak egyedül bazira nem finom tologatni és most éppen örülök, hogy ott áll, ahol.
Önindító motor hová van testelve? Akksiról kapja vagy rá van valahol csavarozva a vázra?
Elfordítottam a kulcsot, meg se nyekkent, na mondom akksi eddig tartott. Aztán nézem, hogy az ablak meg tök jól megy. Megrángattam a kábelkorbácsot az akksirekesz mögött meg ahol elértem, aztán meggyógyult. Indult. Ma megint nem tudtam elindulni és hiába mozgattam a kábeleket. Persze úgy elteszik az önindítót, hogy véletlenül se lehessen látni, be a dzsindzsába.
Jó lenne nem vakon túrni, hogy hol rohadt el az érintkezés. Megforrasztanám én bárhol csak ez a retek gégecső van minden kábelen a motortérben. Szart se látni, hogy mi merre megy. Azt se tudom elsőre mit mozgattam meg, amitől jó lett, csak túrtam össze-vissza.
Köszi, hogy írtál, ez a COM2000 pl új infó. Lehet cserélni? Vagy nagyon drága az új? Tudomásom szerint Citromhoz nem nagyon vagy utángyártott alkatrész csak gyári.
Egyébként az a tapasztalatom, hogy nálam a típusok jellemző bajai elő szoktak jönni, úgyhogy azért is vagyok óvatos. :)
Jelenleg egy Feliciát hajtok és alapvetően egy 2000-nél újabb gyártású kocsira szeretném lecserélni. Német autó párti vagyok, de az én ízlésvilágomtól nagyon elhúztak abban az időben. Úgyhogy, hogy most másfelé keresgélek. A Xsara formája mindig tetszett kívül-belül, főleg az I-esé, de inkább II-eseket nézegettem, mivel egyrészt valóban jobb a 16V-s motor, másrészt csak újabb, csak komfortosabb lehet. Azonban az itt és máshol is olvasható elektromos problémák (meghülyülő műszerfal, kp zár, BSI modul csere, ablaktörlő, folyamatos hibalámpa) eléggé elriasztottak. A hátsó futóműtől nem félek, mert az kiszűrhető, ha tudja az ember mit kell figyelni. Úgyhogy azért gondoltam inkább az I-esre a 8V-s motor ellenére. Egyébként jobb híján az I-es Focusok vannak még versenyben a jó motorjaik és megbízhatóságuk miatt, bár a Fordtól jobban idegenkedem, pláne belülről. Valamint nem olcsóak (nyilván mert jók). Rozsda mennyire szereti a Citromokat?
Testvérem Xsarája 2000 januári, tehát még 1-es (a váltás valamikor október körül volt).
Semmi különösebb gondja az autóval (elektromos téren sem), holott 1999 legvégétől már egy kezdetleges BSI-vel készültek, tehát az övé is.
Ez még messze nem tekinthető központi, mindent felügyelő elektronikának, így például mikor ködfényszórókat, vagy hátsó elektromos ablakemelőket építettem be, akkor semmiféle tanításra nem volt szükség, minden azonnal működött.
Nagyon jó autó, viszonylag gyakran vezetem én is.
Sajnos az 1.6 16 szelepes motorok csak a 2-es széria megjelenésével jöttek, így az övé is még a régi nyolcszelepes.
Van pár extra, amelyek 1-es szériánál még nem voltak elérhetőek (fedélzeti számítógép, tempomat, tolatóradar, motorral behajtható tükör...).
A csomagtérajtó-zár gyakorlatilag 1-esnél sosem romlik el, ellentétben a 2-essel, cserében viszont a takaró műanyag olyan buta módon van kitalálva, hogy a legtöbbnél elreped.
Szóval nem csak előnyei vannak az 1-es szériának, ámbár szerintem a megbízhatóságon túl még határozottan szebb is az orra mint a 2-esé, de ugye ez teljes egészében ízlés dolga, erről nem érdemes vitatkozni.
Nézegetem a Xsarákat. Az a kérdésem, hogy a 2000 előttiek is szenvednek az elektromos hibáktól? Úgy tudom azokban még nincs ez a BSI modul, ami a bajok fő forrása. Vagy vannak egyéb problémák is?