177108
Adat a képről / tasakról: Repülőnap
jó eséllyel
177108
Szeged
repülőtér a Bajai út mellett, Amy Mollison angol pilótanő G-ADDH lajtsromjelű Beechcraft B17L Staggerwing típusú képe a II. Magyar Pilóta Piknik zárónapján 1935 július 15-én.
a háttérben látható épület látható a 41546-n
1937 >>> 1935
a lajstromjel tükröződik a felső szárnyon
mivel Bojár Sándor szegedi volt, ez is valószínűsítheti a helyszínt
a kép 1937-es biztos nem lehet, mert a gép 1936 októberében összetört.
http://acta.bibl.u-szeged.hu/66005/1/szegedi_repules_tortenete.pdf
https://www.facebook.com/TornyaiMuzeum/photos/a.136933926466839/2073039802856232/?type=3
https://www.oldclassiccar.co.uk/auburn-speedster.htm
"Hétfőn délután Szegedre érkeztek a pilóta piknikrésztvevői 14 repülőgép világhírű utasokkal - Mollison, Amy Johnson, Deterging, ford Donegal, Prestand, Shaw hadnagy, az Ellison-házaspár tizennégy órája Szegeden(A Délmagyarország munkatársától.)
Hétfőn délután Szegedreérkeztek a második pilótapiknikrésztvevői. A repülőtéren a külföldi pilóták fogadtatására nagy közönség gyűltegybe, mintegy ezer főnyi közönséglepte «I a kordonokon belül a vendégek részére fentartott részt, amikor az első gép hat óra nyolc perckor simán leszállott. A repülőtér közönsége izgatottan várta a gépek érkezését már fél öt óra óta. A város részéről dr. KatonaIstván tanácsnok fogadta a repülőket, ott volt BerzenczeyDomonkos műszaki főtanácsos, dr. SzekerkeLajos főügyész, az idegenforgalmi hivatal vezetője. Megjelent a repülőtéren dr. vitéz ShvoyKálmán és dr. Iunyady-VassGergely országgyűlési képviselő, dr. Szent-GyörgyiAlbert és dr. KogulowitzKároly egyetemi tanár is.
Az első gép érkezését hatalmas szirénadugás jelezte. Hat óra után néhány perccel tűnt fel a Tisza felől az első gép. A repülőkDebrecenből Mezőszövesdinkeresztül Mezőhegyesrerepültek, ahol megtekintették az állami birtokot. Öt óra ötven perckor indult el az első gép Mezőhegyesről.
Ezt a gépet a világhírű Mollison-házaspár, helyesebben Amy Johnsonvezette. Hat óra nyolc perckor ért földet Mollisonék gépe. A közönséget Amy Johnson kissé megijesztette, mert aleszállás után belelépett az egyik pedálba,amit ő a gép, repülőnyelven mondva, »rádlizott«,azaz körben forgott a saját tengelye körül. Baj azonban nem történt,mert a világhírű pilótanő hamarosan lefogta a gépet és így az nem fordulhatott fel. A gépből elsőnek FáyIstván kecskemét eiCsanádi főispán szállott ki, aki a házaspárra utazott Mezőhegyesről, azután a híres Mollisonmajd legutoljára felesége. Amy Johnson ugyanis kiszállása előtt toalettet csinált,púderdoboz vett elő, bepúderezte az arcát, még a körmét i megigazította és csak akkor szállott ki. Természetesen őt fogadták a legnagyobb érdeklődéssel. Fotográfusok és autogramkérők rohamoztál relg- A világhírű házaspár mosolyogva állta arohamot. Mollisonékat dr. Katona István tanácsnok üdvözölte, majd Mollison válaszolt néhány szóval. Mollisonék gépét is megcsodálta a közönség.
A barna színű, hatalmas kétfedelű gép teljesen csukott és arról nevezetes, hogy ez a leggyorsabb gép a piknikrésztvevői közül. Amy Johnson és férje fkábanrepül, de nem visel pilótaöltöny a többi résztvevő sem. Erre nincs is szükség teljesen csukott gépeknél. A világhírű pilótanő nagy csinos, fatal hölgy, középmagas termek és ami nevezetes, hogy férjével együtt na,porjókedvű...Ők ketten voltak a kirándulás tréfaesinaloi,a radizast isvalószínűleg azért rögtönözte, hogy ráijesszen a közönségre..."
- Délmagyarország, 1935. július (11. évfolyam, 145-170. szám)1935-07-16 / 157. szám
--
a 41546-n látható régi reptéri épület feletehető ez az elhanyagolt épület, ami 2019-ben még állt, de talán azóta már lebontották
jav kieg
41546
Repülőtéri bejárati út a Bajai út mellett