Keresés

Részletes keresés

Sabee Gigant Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432063

Tudtommal még nincs kiírva a tender, még az sem 100%, hogy emeletes lesz (de azért elég valószínű).

Előzmény: M63 010 (432061)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432062

A Stadler KISS motorvonatának nincs is vezérlőkocsija. Csak hajtott, vezetőállásos.

Előzmény: koloper (432060)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432061

Vezérlőkocsi? Csak natúrban vonat nélkül? Nem hinném! Az tény, hogy pályázatot írtak ki emeletes vonatra (EU-s pénz), de nem 100%, hogy a Stadler nyer, de van esélye!

 

Előzmény: koloper (432060)
koloper Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432060

Sziasztok!

Hallottam érdekes dolgokat, hogy jövőre jönni fog Magarországra emeletes "KISS" nevezetű vezérlőkocsi, ez igaz? Vagy csak mutyi?!

DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432059

Ebben szerintem egyrészt nincs semmi érdekes, másrészt pedig csak messziről látszik úgy, hogy ez a NIF komperenciája.

A NIF az állam meghosszabbított karja, annak végrehajtó szerve. Olyan, mintha az APEH-et szidnád azért, mert magas az ÁFA, vagy a körzeti orvost, mert magas a TB járulék.

 

Előzmény: mcg (432057)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432058

Lehet, nemcsak megalománia és befolyásszerzés, hanem egyben a lassuló, vagy visszaeső belföldi építőipar kapacitásának tovább pörgetése is. És erre azért talán részben jobbnak tűnik eleinte saját (állami) pénzből meghitelezett, de előbb-utóbb azért mégiscsak a megrendelő által kifizetett beruházásokkal segíteni őket.

Előzmény: gereblyepörkölt (432056)
mcg Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432057

hát közvetlenül lehet nem, de érdekes, hogy ugyanannak a kivitelezőnek egyszer ennyit, egyszer annyit fogadnak el...:)

Előzmény: DJ. Bakter (432054)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432056

Arra próbáltam kilyukadni, hogy ha a CRRC továbbra is hitelre dolgozik, csak azért, hogy a kínai kormány megalomániájának eleget téve kitúrják a konkurenciát és megkérdőjelezhető kimenetelű politikai befolyást gyakoroljanak egy-egy régióban, akkor a CRRC, mint a szektor egyik fontos szereplője úgy járhat, mint pl. Hanjin (egy másik szektor szintén kiemelt résztvevője), hogy a helyi kormánynak kell(ene) kimentenie őket. 

 

Tudomásom szerint Kína egyelőre viszonylag kevés AAA hitelbesorolású országban vetette meg a lábát ilyen téren, így annak tükrében, hogy a világgazdaság hosszútávú alakulásáról vajmi keveset tudunk, nem tudom, hogy megengedhető-e, hogy évtizedes távlatokban gondolkozzanak még úgy sem, hogy nyilvánvalóan lenne pénz pótolni az esetlegesen elbukott befektetéseket. (Illetve, ha az olcsó hitelekkel kiütnek minden konkurenciát, és egyre több helyen ennyire begyűrűződnek a kínai vasúti beruházások, akkor, verseny híján, mennyire fogják lehúzni végül a szolgáltatások színvonalát.)

Előzmény: kombi (432053)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432055
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432054

Azt nem a NIF árazza túl :O

Előzmény: mcg (432051)
kombi Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432053

A Hanjin tényleg rossz példa :)

 

OFF

 

Vannak olyan vélemények, hogy a Hanjin elsősorban önmagának köszönheti a krachot: öngyilkos, rendkívül alacsony, jóval önköltség alatti árakkal dolgozott már évek óta. Ezt pedig büntetlenül, hosszú ideig nem lehet megtenni, mert egyrészt feléli a tartalékait, fejlődési lehetőség nélkül, másrészt aláássa az egész fuvarpiac stabilitását.

 

Nem csak magát, hanem az egész szektort is veszélyeztetheti egy ilyen bukfenc.   Sokan már azt találgatják, ki lesz a következő, illetve hogy megindulhat-e a szektorban egy láncreakció, esetleg akkora intenzitású zűrzavar, mint amelyet a  2008-as Lehman brothers bukfenc indikált a világgazdaságban.

 

Ami tény, az utóbbi néhány év már eddig is alapos piaci átrendeződést okozott, hatalmas a felvásárlási láz a konténeres hajóstársaságok körében. 

 

De az expanziós törekvések élén jelenleg még nem a kínaiak vannak. 

 

ON

 

Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a konténeres hajó és maga a konténer csak fuvareszköz... árualap nélkül annyit ér, mint a vasúti kocsi, azaz ha nincs mit és nincs hova fuvarozni, csak rozsdásodik magában.  Kínai exportboomhoz kell tehát az is, aki megveszi azt a holmit. 

 

 

 

Előzmény: koller andor (432050)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432052

Dehogynem: a Bp-Kunszentmiklós-Tass-Kiskőrös-Kiskunhalas irányhoz viszonyítva - mindenképpen kerülő. És azért kellett

villamosítani a Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas mellékvonalat, hogy teljes értékű (mozdonyváltás nélküli) kerülőút legyen.

Előzmény: 1047 005-2 (432049)
mcg Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432051

a 80-ason is kb. 3-400 millió volt a nagygépes átépítés, ami a reális ár (nem nif-féle túlárazott...)

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (432033)
koller andor Creative Commons License 2016.09.14 0 1 432050

A Hanjin rossz példa.

 

Folyik a kínai konténeres szállítókapacitás kiépítése. Cosco/China Shipping - Hanjin + a hajóhad.

 

És ez még csak a kezdet.

 

Valahová meg is fog érkezni ez a rengeteg konténer. Mivel a hamburgi kikötőt  biztosan nem adják el nekik (meg mást sem nagyon) marad a Földközi tenger.

Előzmény: gereblyepörkölt (432045)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432049

"Amiről szó van: a Bp-Cegléd-Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas útvonal, mint kerülőirány."

 

 

Akkor még egyszer:az nem kerülő útirány volt.

Előzmény: kihúzóvágány (432036)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432048

Ez így mind világos, és éleslátásra vall.

Egyetlen kérdés azért mégis felmerül: ha mondjuk egy műszaki tartalmában nem ennyire nagyívű (pl. csak részben kétvágányú) pályát rendelne, mondjuk fele ennyi pénzért, akkor a kecske is jóllakna, és a káposzta is megmaradna: hoztak is ajándékot meg nem is, meztelenül is jöttek, meg nem is.

Nekünk meg lenne egy jó ár/érték arányú vonalunk kedvező hitellel (Azért valljuk be, a 150-esre tényleg ráfér a rehabilitáció, mert szinte semmilyen paramétere nem felel meg egy elvárható színvonalnak, és egyre öregebb lesz)

Az OFF autópályáknál sem értettem sosem, hogy ha kell is az "alkotmányos költség", akkor legalább oda épüljön autópálya, ahova tényleg kell (M6 vs M4). Az autópálya földrajzi helye nem határoz meg semmint, mindegyikből lehet ...khmmm... zsebre tenni).

Előzmény: attus germanicus (432046)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432047

Öm... Igazából az utolsó bekezdést leszámítva, a téma mellékszálaként elindított kínai vasúti terjeszkedés részre reagáltam, a magyar beruházástól függetlenül.

Előzmény: attus germanicus (432046)
attus germanicus Creative Commons License 2016.09.14 -1 1 432046

Ez egy politikai döntés. A magyar kormány szeretne a kínai kormánnyal barátságban lenni, ezért rendel tőlük egy, a magyar fél számára amúgy lényegében felesleges vasúti beruházást. Mivel a japán vagy a koreai kormánnyal nem érzik fontosnak a barátkozást, ezért tőlük nem rendelnek semmit.

Ezt a beruházást alapvetően a vasút síkján vizsgálni teljesen értelmetlen.

Előzmény: gereblyepörkölt (432045)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432045

Tőlem akár 200 évre is tervezhetnek, csak ha beüt valami, amit nem láttak előre és hirtelen kéne a beruházásokra bőkezűen kiszórt pénz, akkor meg csak lesnek, hogy sajnos a jól kitömött, ámde politikailag / gazdaságilag ingatag országok még a szerződésben foglalt követeléseknek sem tudnak majd eleget tenni, aztán 185%-os rendelésnövekedés ide vagy oda, a CRRC úgy jár mint most pl. a Hanjin, akinek a szerepe megingathatatlannak tűnt.

 

Másrészről roppantul dühít, hogy a koreai és japán konkurencia ilyen mértékű teszetoszaságot mutat és ennyire képtelen elébe menni a kínai nyomulásnak. Úgyhogy amíg pl. a japánok nem mutatnak valamiféle változást marketing terén és a vevőnek is csak az árcédula és nem a referenciák vagy a minőség számít, addig lényegi változást nem remélek e téren. Thaiföld is kapott anno 50+ használt személykocsit a JR West-től teljesen ingyen (még a szállítást is ők állták), erre most hogy, hogy nem az SRT a CRRC-től rendelt vadiúj személykocsikat.

 

Mo.-n meg Európaban, ahol van szaktudás és technológia is vasúti beruházások kivitelezésére, egyáltalán nem látom be, hogy miért kell kínai befektetőt hozni, azontúl, hogy rá lehet ugrani sok-sok olcsó hitelre.

Előzmény: Muurola (432043)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432044

Ez teljesen világos. Csak a "van is miből", az nem világos: ezt ők nem beruházzák, hanem hitelezik: mi meg visszafizetjük.

Tehát a kockázatvállaló az állam (=az adófizetők). A kínainak semmilyen kockázata nincs, ha lesz forgalom, ha nem. De még ha lesz is forgalom, sem térül meg a beruházás.

 

Akkor inkább legyen koncesszió: vigyék a vasútvonalat (építéssel, fenntartással együtt), a HHD-t pedig mindenki nekik fizeti. (Ezt persze a törvények nem engedik meg)

 

És félreértés ne essék: nem azt akarom ezzel mondani, hogy azt a vasútvonalat úgy kell hagyni. Inkább azt, hogy a műszaki tartalmat nem a kínai álmok, hanem a realitások alapján kell meghatározni.

Előzmény: Muurola (432043)
Muurola Creative Commons License 2016.09.14 0 0 432043

A kínaiak nem fognak pofára esni, sem nálunk, sem Afrikában, sem Indonéziában. Csak mert máshol nem divat 50 évekre tervezni, azért ők még ezt megtehetik, pláne, hogy van is miből. Ő kapacitásokat akar lekötni, útvonalakat kontrollálni. A pénzkeresés momentán csak harmadlagos. 

Előzmény: gereblyepörkölt (432024)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432042

Nem, de ott sem ártott volna nagyobb sebesség, jelenleg 80-100, ha nem tévedek.

Előzmény: DJ. Bakter (432035)
sörösgigant Creative Commons License 2016.09.13 0 1 432041

Szerinted megérné a ráfordított földmunka, anyag, és egyéb költség a magadabb, 140-160 km-s sebességet ? 

 

A terepviszonyok miatt már 120km/h sebesség is hatalmas földmunkákkal járna. Ha lent viszed akkor mocsár, feljebb meg mereek dombok, stb nehezítené...

Kaposvártól lefelé meg...Amennyi utas van, teljesen elég lenne a 100 km/h sebesség ami eredetileg volt. 

Térköz, köfi , korrekt 100-as pálya és teljesen megfelelne a 41-es...

Előzmény: M63 010 (432034)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432040

Sose értettem ezt a határosdit. (Nem a migránshelyzet miattit!)

 

Ugyanis a rohadó, mocskos, kapitalista osztrákok esetén az átkos utolsó évtizedében is jóval kevesebb idő kellett, mint a baráti románoknál vagy a felebaráti jugoszlávoknál. Ennek mi az oka? Nem múlt idő, ugyanis a már EU-tag horvátok felé is szánalmasan hosszú a várakozás a migránshelyzet előtti menetrendek alapján is!

 

Előzmény: mcg (432032)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432039

Azt nem tudtam, hogy volt budapesti része is. Arra akartam rávilágítani, hogy a Puskin nem a "kerülő út" miatt járt arra, hanem egy Moszkva-Belgrád útvonal (ami a Puskin lényege volt, összekötni a jugókat a ruszkikkal) arra vezet. Pont a Szolnok-Budapest-Kunszentmiklós-Kiskunhalas lett volna a kerülő.

Előzmény: kihúzóvágány (432038)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432038

A nyolcvanas években biztosan, mert akkor történt a balesete is a ceglédi deltában. Volt egy budapesti vonatrésze is (volt idő, amikor Cegléden egyesítették).

Előzmény: DJ. Bakter (432037)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432037

És a Puskin expressz mikor járt ezen az útvonalon?

Előzmény: kihúzóvágány (432036)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432036

Amiről szó van: a Bp-Cegléd-Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas útvonal, mint kerülőirány.

 

Előzmény: 1047 005-2 (432023)
DJ. Bakter Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432035

Bocs de én a Kaposvár és Dombóvár közötti szakaszról beszéltem, az épült át. Vagy átépült a Gyékényes-Kaposvár is?

Előzmény: M63 010 (432034)
M63 010 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 432034

Bocs, de ha Gyékényes és Dombóvár között 140 lenne, akkor nem 3 perc lenne a megspórolt idő!

Előzmény: DJ. Bakter (432033)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!