Keresés

Részletes keresés

_ZE Creative Commons License 2020.03.29 0 3 71075

Egészen addig nem fog szinte senkit sem zavarni, amíg egy rendesebb lefelén valakit el nem ütnek úgy, hogy annak súlyos, akár maradandó sérülés lesz a vége.
Meg az semmindegy, hogy milyen taposási, illetve eróziós károkat okoznak a kétkerekűek az utakon (nagyobbat, mint gyalog!). Nem véletlen, hogy tiltás van, illetve hogy ezzel párhuzamosan ott, ahol kellően széles utak állnak rendelkezésre, ott sorra kerülnek ki a kerékpáros jelzések, amik a gyalogosokat is figyelmeztetik,hogy erre jogszerűen járhat bringás is.

 

Előzmény: Okulare (71072)
olahtamas Creative Commons License 2020.03.28 0 1 71074

Én nem találtam az erdőtörvényben ilyen tiltást, de javítsatok ki, ha tévedek!

Előzmény: Jesper Olsen (71070)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.28 -1 0 71073

Egyetértek, a biciklisek engem sem zavarnak különösebben, tapasztalatom ugyanez mint neked.

Az erdőben száguldozó motorosok ellen azonban sokkal hatékonyabban kellene fellépnie az amúgy oly sok mindent előszeretettel megtiltó erdészetnek. Sokkal több kárt csinálnak, sokkal nagyobb bajt okozhatnak.

Csak hát a motorosokat a szervek képtelenek elkapni, és szerintem sokszor éppen ezért nem is törődnek velük. A gyalogosokkal persze könnyebb dolguk van...

 

Legemlékezetesebb motoros élményünk a második kéktúrám megkezdésekor, Galyatető és Mátraháza közt volt, mikor is a Nagy-Hidas-völgyben 10, azaz tíz(!)  darab motoros tépett el mellettünk az egyemberes OKT turistaösvényen, ráadásul volt olyan ostoba köztük aki lement a patakmederbe is, majd alig bírt visszakapaszkodni...

Rommá büntetném az ilyet. Megköszönni ők is megköszönik hogy félreállsz, na de akkor is, na.

 

Ha jól tudom a Kinizsi mezőnyének volt verekedős gondja is motorosokkal a Hegyes-kőnél, Tokod felett.

 

lemegy aztán alig bír visszajönni... természetvédelmi terület, nesze neked.

 régi szép idők... és füzetek és pecsétek. :-)

(ugyanazon a túrán készültek a fotók)

Előzmény: Okulare (71072)
Okulare Creative Commons License 2020.03.28 -1 1 71072

Most persze elítélhettek, de engem egyáltalán nem zavarnak a túraútvonalakon közlekedő bringások, még úgy sem, hogy tisztában vagyok vele, hogy csak a bringázásra kijelölt túraúton mehetnének szabályosan. Persze azt sem tudom, hogy más hegységekben mennyire elterjedt, de "itt" a Mecsekben nem tömeges. Legalábbis személyesen tapasztalataim alapján úgy saccolnám, hogy 10-15 túrázóra jut 1 db bringás, számomra ez még elmegy. Általában meg is köszönik, ha félreállok. Egyszer találkoztam két terep motorossal túraúton. Ők is lelassitottak, ahogy elmentek mellettünk. Ráadásul nem is egy széles erdészeti gépek által széthajtott útról volt szó, hanem egy keskeny, 'egy nyomsávos' igazi túristaútról. Na rajtuk azért felháborodtam! De persze tudom, hogy mindenki mást tapasztal, és az ingerküszöbe is más.

Mindenestre, hogy a topik témájához visszakanyarodjak, kicsit ma túráztunk a családdal és a Büdös-kúti kulcsosháztól majdnem a Fehér-kúti kulcsosházig a "Kéken" haladtunk. Gyönyörű napsütés és jó meleg volt. Még csak apró kis bimbókat láttunk a bokrokon és színes virágok bújtak meg a medvehagyma szőnyegben. Az út szinte végig saras volt, bár ezen nem lepődtünk meg, hisz két napja még 20-25 cm hó takaró fedte. A két hét "homeoffice" után mindannyiunknak nagy szüksége volt egy kis napfényre és friss levegőre.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.28 -1 0 71071

-A fogalmazás elég egyszerű, akadozó, amúgy összességében nem lenne rossz cikk.

-A kilátóból nem a Zemplén északi hegyeire nyílik kilátás hanem a Dél-Zemplén vonulataira.

-Gyakori tévedés, nem csak ők követték el, de ez a kilátó nem a Kis-Milicen áll, mert a Kis-Milic tömbje szlovák területre esik. Ezt a tévedést erősíti hogy még a tájékoztató táblákon is ez áll.

(Lehet hogy azóta kettő lett belőle. :-) )

  A Kis-Milic elnevezés eredetileg a határ túloldalán lévő csúcsot jelöli

Forrás: Országos Kék-túra füzet 1961

 

 

Más:

A Füzérkomlós felé vezető bicikliutat szemmel láthatóan rendesen széttaposták már az autók. Mikor ott jártam legutóbb akkor egy húsz perc alatt kettő is elment ezen az elvileg kizárólag kerékpárosok számára épített úton. Egy aztán visszafelé is elhúzott mellettem. Mellettem, mert félreálltam...

A közút picit arrébb van.

Mondjuk a nyomok alapján nem zárnám ki az erdészet rönkszállító monstrumait sem, azok szokták a legnagyobb károkat okozni az utakban. 

 

Visszanéztem, 2018-ban is látszott már az autós forgalom a bicikliút szélein:

 

Turista Magazin - A Nagy-Milic kincsei

Előzmény: olahtamas (71069)
Jesper Olsen Creative Commons License 2020.03.28 -1 0 71070

Biciklis jelzésű úton szabad gyalog túrázni?

Előzmény: olahtamas (71069)
olahtamas Creative Commons License 2020.03.28 0 2 71069

Azért ha valakinek a képére mondjuk hitlerbajuszt tesznek photoshoppal, az is eléggé megbecstelenítés szagú!

Az én számomra meg az, ha egy gyalogos útvonalat bringázással "gyaláznak" meg...

Mellesleg azon a tényen túl, hogy az erdőben, csak kerékpárosok számára kijelölt  úton lehet bringázni, más tévedések is vannak a cikkben.

Előzmény: jzp2107 (71067)
HEV Creative Commons License 2020.03.28 0 2 71068

Köszönöm, már akartam menni lefesteni.

Előzmény: jzp2107 (71067)
jzp2107 Creative Commons License 2020.03.28 -1 2 71067

utólagos photoshop nem becstelenítés

minden képre tettek vízjelet

 

Előzmény: HEV (71065)
annyi baj legyen Creative Commons License 2020.03.28 0 1 71066

Miért nem cseréled meg? Ha még csak hetven km van meg, akkor ez még régi füzetes, bejárhatod kerékpárral. A következőt meg bejárod gyalog.

Nekem különben van egy érintetlen AK füzetem (2015/505-ös kézi sorszámmal), de nem adom :) Bár ha egyszer nekivágok, az mindenképpen gyalog lesz.

Előzmény: Simulacrum (71062)
HEV Creative Commons License 2020.03.27 -2 1 71065
Ttlosz Creative Commons License 2020.03.27 0 0 71064

Igen, vagyunk így egy páran; nem értjük, mások meg azt nem értik, hogy mi mit nem értünk, de Én azt sosem fogom megérteni, hogy mások mit értetlenkednek:-) Még a végén a Kerekek és lépések az újkori történelembe úgy fog átszellemülni, hogy micsoda skandalum, hogy régebben biciklivel is nyomták, botrányos!:-)

Én csak terveztem biciklivel, de ez kuka. Hát esetleg majd máskor más szelek, hátha visszafújják a lehetőséget, vagy sem.

 

Előzmény: Smith W. (71061)
HEV Creative Commons License 2020.03.27 -1 2 71063

Azért ilyenkor arra is lehet gondolni, hogy manapság bárki létrehozhat egy túramozgalmat.  Akár magán személyként akár egy egyesületi háttérrel, valójában csak annyi lenne a tennivaló, hogy csináltatni kell egy szép jelvényt, egy letölthető igazolólapot, kidolgozni valami feltételrendszert és kész. Az útvonal adott a jelzés adott, annak karbantartását a "gyalogosok" majd megoldják, ha nagyon lusta valaki akkor még igazoló füzet sem kell mert van. Csak kell hozzá egy kiegészítés, hogy az biciklis :-)  Erre az AK útvonalra még teljesítő is lenne! 

 

Más:

 

 

A KORMÁNY rendelete a kijárási korlátozásról

 

A Kormány az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

 

5. § Egyéni szabadidős sporttevékenység, szabadidős célú gyalogos közlekedés külterületen, valamint a települések belterületén – lehetőség szerint a zöldterületeken – egyedül vagy ugyanazon háztartásban élőkkel közösen folytatható azzal, hogy másoktól legalább 1,5 méter távolságot kell tartani.

Előzmény: Smith W. (71061)
Simulacrum Creative Commons License 2020.03.27 -1 1 71062

Még csak 70 kilométer van meg az Aföldiből, de ennyi alapján én is eldöntöttem, hogy fordított irányban majd egyszer kerékpárral csinálom újra meg. Kicsit sajnálom én is, hogy kiesett, mert imádok ugyan gyalogolni, de azért ezek a gátas részek még számomra is unalmasak voltak, pedig bírom a monotonitást.

Előzmény: Smith W. (71061)
Smith W. Creative Commons License 2020.03.26 -1 2 71061

Én sem értem, hogy miért kellett kivenni a kerékpáros teljesítés lehetőségét. Értem én, hogy páran szabadabban követték az útvonalat, de ez mondjuk engem nem érdekel. Mindenki magának teljesít. Így megszívták azok a kerékpáros teljesítők is, akik tisztességesen jártak (volna) el. Megjegyzem, a "csalás" lehetősége így sincs kizárva, mert továbbra is végig lehet menni kerékpárral, csak majd más dátumokat írnak be, amelyek igazodnak egy gyalogos teljesítés tempójához. Szóval amikor azt gondolják egyesek, hogy bezárnak egy kaput, akkor egy másik meg kinyílik.

 

Annyiban nem vagyok érintett, hogy én gyalog teljesítem az AK-t. De pont a hangulat kedvéért, már fontolgattam a későbbi kerékpáros teljesítést is, csak éppen az ellenkező irányba, jó lett volna úgy is megtapasztalni mindazt a szépet, amit eddig láttam. Mondjuk ez még megvalósítható, csak már hivatalos teljesítés nem lehet belőle.

 

Hogy mindez közelebb állna az AK szellemiségéhez? Kerekek és lépések...

(Amúgy találkoztam én már az OKT-n is kerékpáros teljesítővel.)

Előzmény: Ttlosz (71047)
csg65 Creative Commons License 2020.03.26 0 0 71060

Kemény volt a mai válogatás és lehet már tét nélkül is játszani: //heyjoe.hu/okt/oldal/nemverseny.php

Érmeseink:

1. mizso - 3820 pont

2. Csibuszka - 2964 pont

3. Pulmy - 2601 pont

HEV Creative Commons License 2020.03.26 -1 1 71059

Nem vitatom mert Te közelebb vagy a tűzhöz de annak idején:

 

A Magyar Természetbarát Szövetség Elnökségének  SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA

 

erről a szakágról és még másikról is így intézkedett:

A hegymászó bizottság feladatait a Magyar Hegymászó Klub (MHK); a kerékpártúra bizottság feladatait a Magyar Kerékpáros Túrázók Szövetsége (MKTSZ); a sítúra bizottság feladatait a Természetbarát Sízők Társasága (TST) látja el.

Ha az MTSZ  a szakágait nem tudja kiszolgálni nyilván szabadulni fog mindentől ami nem fér az eredeti profiljába. Ami nem megy azt kár erőltetni, lehet, hogy más jobban csinálná. 

Előzmény: garass (71058)
garass Creative Commons License 2020.03.26 -1 1 71058

De abban a szövetségben nem foglalkoznak a túrakerékpározással. Ilyen szakáguk nincs. A Kerékpáros kör gondozása sem tartozik hozzájuk, csakúgy, mint az ország számos kerékpáros túraútja sem. A túravezető képzésről, túra teljesítmények minősítéséről sem történik ott semmi. Több egyesület ezért van az MTSZ-ben, de láthatóan egyre mostohább körülmények között.

Előzmény: HEV (71057)
HEV Creative Commons License 2020.03.26 -1 1 71057

Bicikliseknek van saját önálló szövetségük. Minden szakág benne van, ezt az MTSZ ha akarná sem tudná nyújtani - szerintem.

 

https://bringasport.hu/

 

Előzmény: garass (71056)
garass Creative Commons License 2020.03.26 -1 1 71056

Az nyilvánvaló, hogy a kerékpáros túrázóból kevesebb van, mint gyalogosból. De épp ezzel is lehet bővíteni a túrázás lehetőségeit.

Ne szépítsük, az AK kerékpáros törlése egy újabb jele annak, hogy az MTSZ egyre inkább csak a gyalogos turizmusra épül és ezzel is elengedte a kerékpárosok kezét. Mint ahogy ez van a többi szakág esetében is.  

Előzmény: nagypapi (71049)
csg65 Creative Commons License 2020.03.26 0 1 71055

Persze a régi füzet továbbra is használható a benne leírt szabályok szerint, tehát akár kerékpárral is mehetnék. Csakhogy nekem már csak új füzetem van. Ha belegondolok nem is olyan nagy baj, mert a kerékpáros szakaszaim kb. kétszeres tempója miatt kevesebb is maradt meg bennem azokról a részekről.

Előzmény: nagypapi (71054)
nagypapi Creative Commons License 2020.03.26 -1 1 71054

De ha a hiányzó részeket gyalogosan teljesíted, és a régi füzetedben igazolod, az érvényes nem? OK, mondjuk borzasztó szigorúak az ellenőrök! ;-)

Előzmény: csg65 (71048)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.26 -1 0 71053

De, igen, jól tudod, idén 50 éves a mozgalom.

Az ennek kapcsán tervezett túrák közül a májusi biciklis Kohásznál lehet hogy rezeg a léc, de az augusztusra tervezett gyalogos teljesítménytúrákat talán már nem veszélyezteti a jelenlegi helyzet:

 

Kohász Kék Teljesítmény Túra

 

TTT Teljesítménytúra Naptár

 

Előzmény: nagypapi (71051)
hadidoki Creative Commons License 2020.03.25 0 2 71052

Ne sajnáljátok, én nagyon élveztem gyalogosan, és szerintem ti is fogjátok. Van egy sajátos íze a gyalogos AK teljesítésnek a hegyvidéki túrákhoz képest!

Előzmény: csg65 (71048)
nagypapi Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71051

Szóval már akkor működött a ranger-rendszer...

 

Az AK kerékpáros teljesítését én sem ítélem el, ezt a bélyegzőhely-sűrítést - különösen a nehezen kerékpározható szakaszokon - már korábban meg lehetett volna lépni, akkor kevesebb lett volna a kispistázó.

Biztos nagy volt a kísértés pl. Sükösdnél, hogy ne az Ólom-hegy felé a homokon kezdjenek tekerni, hanem Hajós felé, hát, ez most mexűnt. Persze lehet még rövidítési lehetőség, de aki nagyon akar, az úgyis csalni fog.

 

A Kohász-Kékkel kapcsolatban: nem idén van az 50. évfordulója?

Előzmény: Törölt nick (71050)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71050

Igen, ez így van, nem tudom miért.

Szerintem egyáltalán nem lenne ördögtől való az egyébként valóban olykor eléggé  ingerszegény AK bejárása sem kerékpárral. Nyilván az útvonalkövetés nem csupán opció, de nekem nincsenek illúzióim az OKT esetében sem, újabban sokan azt is érintőpontosként kezelik, akkor már menjen végig inkább biciklivel. 

 

Az Országos Kerékpáros Körtúra, és a Partizán út rövid leírása a '71-es Turista Magazinban:

 

Turista Magazin, 1971 (17. évfolyam, 1-12. szám) | Arcanum Digitális Tudománytár

 

Más, de ezt is bejártad te is ha jól tudom:

A Kohászok Útja az eredeti bélyegzőhelyekkel (Sátai Őrház, Vízköz-tető, Ökör-hegy-nyereg, Keserű-őrház stb) 

Turista Magazin, 1971 (17. évfolyam, 1-12. szám) | Arcanum Digitális Tudománytár

 

Ebben a '71-es sorozatban van a Garadna-völgyben nemrég ledózerolt Turista Pihenő leírása is, ebben az évben építették a DVTK turistái. 

Továbbá ők tartották karban az Encs-Hernádcéce-Méra-Boldogkőváralja.Regéc-Sátoraljaújhely OKT szakaszt is.

Érdekesség hogy minden Országos Kéktúra szakasznak volt gazdája, egy-egy közeli, vagy éppen budapesti szakosztály, akik felelősek voltak a jelzésekért és a járhatóságért. 

 

 

Előzmény: nagypapi (71049)
nagypapi Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71049

Valahogy ezek a kerékpáros mozgalmak nem tűnnek olyan népszerűnek, mint a gyalogosak. Állítólag az OKKT is megújult, de erről elég kevés az infó (hörpölin honlapján természetesen erről is ír).

Mindenesetre az OKKT bejárása - pardon, betekerése :-) - alatt egy szakajtónyi egyéb túrajelvényt be lehet gyűjteni (9/99,10/100, román kori templomok, váras mozgalom stb.)

Előzmény: Törölt nick (71045)
csg65 Creative Commons License 2020.03.25 0 0 71048

Én is sajnálom, mert közel a felét én is bringával teljesítettem. Hát most majd meglesz ugyanez gyalog is.

Előzmény: Ttlosz (71047)
Ttlosz Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71047

Én másokkal ellentétben nem örülök annak, hogy törölték a biciklivel való teljesítés lehetőségét. Jó pár éve a magunk tempójában haladunk az OKT-n és egynéhány éve tervezzük, hogy mint anno Gyenes Károlyék a Kerekek és Lépésekben teljesítjük az AK-t is, méghozzá kerékpárral. Szóval részemről nagyon sajnálom, hogy a film adta kiinduló ötlet, szellemiség dobva lett:-(

Güsziológus Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71046

Erdészeti útépítés

Van egy mozgalom a Bakonyban, mely felhívja a figyelmet erre a fontos tevékenységre.

 

Van azonban egy különleges emléktábla Bakonyoszlop határában, melyet nemrég fedeztünk fel, íme a kép:

 

 

Elhagyatott hely, itt van a murvás út vége, de ami a fontos, az a tábla, na és az emlékkő.

Nem sok P+ jelet találtunk, de ennek nincs is különösebb jelentősége.

Az út viszonylag tűrhetően járható személyautóval is, bár a terepjáró praktikusabb.

 

Ide is feltöltöttem a képet, de a hely is be van azonosítva:

https://www.turistautak.hu/poi.php?id=27032

 

Az út eleje aszfaltos (meglehetősen jó a minősége), ott, ahol véget ér, zárt terület van, az aszfaltos út ezen belül folytatódik.

Hogy mi van a zárt kapuk mögött?

Hát egy őr:-)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!