Szeretném, ha ide mindenki szabadon leírhatná, mit gondol a Bibliában szereplő állításokról. Lehet ellenvélemény, beszélgetés, vita, bármi. Senkit nem szeretnék kitiltani, letiltani, dirigálni egyet nem értés esetén, durvább vélemények is beférnek. Egymás személyét viszont kérném tiszteletben tartani.
A bibliai nyelvezet szerint az Örökkévaló igazsága (köztük a példád szerinti 1+1=2 is) az objektív igazság. Az emberek "igazságai" sokszor eltérnek az objektív igazságtól, de az Örökkévaló igazsága sohasem tér el az objektív igazságtól. Ezért tartja a Szentírás igaznak Istent, és tévelygőnek az embert.
Valamely alapvető szükségletnek a kielégítésére irányuló ingyenes ajándék az irgalom. Valamely alapvető szükségleten túli szükségletnek (például a szabadság vágyának) a kielégítésére irányuló ingyenes ajándék a kegyelem.
János 1,14: Az Ige testté lett, és köztünk élt. Láttuk dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, tele az Igazság kegyelmével.
A "kegyelemmel és igazsággal" kifejezés hendiadüionnak tekintve "Igazság kegyelme" kifejezésnek fordítandó. A János 8,32 vers is ír az Igazság kegyelméről. János 8,32: és megismeritek az Igazságot, és az Igazság (kegyelme) szabaddá tesz titeket.
A jó törvénynek, a jó szabályoknak, a jó rendnek, és a jó szokásoknak a célja a megbízhatóság. Ezért a megbízható emberek olyan rendre törekednek, amely megbízhatóbbakká teszi őket, és amelyben lehetőleg mindenki olyasmit tesz, amit megbízhatóan tud tenni. A rend legnagyobb ellensége a másként elképzelt rend; ezért az a rend, amely nem tesz megbízhatóbbá, az megbízhatatlanná tesz.
Ef 4,11-12: Ő adta az apostolokat, a prófétákat, az evangélistákat, a pásztorokat és a tanítókat, hogy felkészítsék a szenteket szolgálatuk végzésére, Krisztus testének építésére.
Az Ef 4,11-12 versben említett szolgálatok céjai: • Az apostoli szolgálat arra irányul, hogy az emberek megbékéljenek a tisztességes élet érzékelhető gyümölcseivel. • Az evangelizáló szolgálat arra irányul, hogy az emberek érzelmileg elköteleződjenek Krisztus mellett. • A tanító és a pásztor szolgálat arra irányul, hogy az emberek értelmesen éljék meg a hitüket. • A prófétai szolgálat arra irányul, hogy az emberek megtapasztalják az intuitív vezetés.
Máté 5,48: Úgy legyetek tökéletesek, amint a mennyei Atyátok tökéletes.
A Szent Szellem sugallatait követve a szabályrendszer (törvény) teljesítésétől függetlenül lehetünk tökéletesek (beteljesedettek), a mennyei Atyához hasonlóan.
Gal 3,13-14: Krisztus azzal váltott ki minket a törvénynek az átkából, hogy értünk átokká lett, mert meg van írva "Átkozott mindenki, aki fán függ", hogy Jézus Krisztusban a népekre áradjon Ábrahám áldása, hogy a hit által elnyerjük a Szellem ígéretét.
Ez a fordítás arra utal, hogy a hívőket nem köti a törvény; és ezért nem készül az Újszövetségből törvény.
Gal 3,13-14: Krisztus azzal váltott ki minket az átoknak a törvényéből, hogy értünk átokká lett, mert meg van írva "Átkozott mindenki, aki fán függ", hogy Jézus Krisztusban a népekre áradjon Ábrahám áldása, hogy a hit által elnyerjük a Szellem ígéretét.
A Gal 3,13-14 versek alapján Jézus nem változtatta meg az embernek a hatalmi rendbe (hierarchiába) illeszkedő természetét, hanem csak leváltotta a hatalmi rend csúcsán lévő átkot; és ennek következtében Jézus Krisztus határozza meg az új rendet, aminek a belé vetett hit az alapja. A görög ἐξαγοράζω szó jelentése: megváltott, megvásárolt, kiváltott.
2Kor 12, 9-10: Ezt mondta nekem: "Elég neked a kegyelmem, mert az erőtlenségedben nyilvánul meg teljesen az erőm." Ezért legszívesebben az erőtlenségemmel dicsekszem, hogy Krisztus ereje lakjon bennem. Azért lelem kedvem a Krisztusért való erőtlenségekben, bántalmazásokban, szükségben, üldöztetésekben és nyomorúságban; mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős.
A 2Kor 4,15 és a Péld 11,17 versek alapján belátható, hogy a kegyelem megsokasodásához mindenképpen szükség van a hiperkegyelemre. Továbbá a 2Kor 9,8 vers alapján az is belátható, hogy megkapjuk a jótetteinkhez szükséges kegyelmet. Néha mégis úgy tűnhet, hogy több (hiper)kegyelemben részesülve több jót cselekedhetnénk; és ilyenkor jó felidézni magunkban a2Kor 12, 9-10 verseket ahhoz, hogy a cselekedeteink jóságának megítélését Istenre bízzuk. Ebből az is következik, hogy akkor részesül valaki hiperkegyelemben (személyes megváltottságban), amikor ezt a különleges küldetése indokolja.
Lukács 1,46-50: Ekkor Mária így szólt: Magasztalja lelkem az Urat, és ujjong a lelkem a megváltó (megmentő) Istenemben; mert rátekintett szolgálólányának megalázottságára. Mert íme mostantól boldognak fog mondani engem minden nemzedék; mert nagy dolgokat tett nekem a Hatalmas; és szent az ő neve és irgalma az őt félőknek nemzedékről nemzedékre.
A görög σωτῆρί szó jelentése: megmentő, megváltó. A megváltó szó használatával összhangban található a Lukács 1,68 versben a görög λυτρόω szó ragozott alakja. A görög ταπείνωσιν szó jelentése megalázottság, amit vélhetően a nyilvánvaló meddősége miatt szenvedett el Mária. Mária azért tartotta személyes megváltójának Istent, mert megszabadította attól, ami miatt korábban megaláztatásban részesült. Tehát Máriát Isten attól szabadította meg, ami miatt korábban megaláztatásban részesült, és nem a valós vagy vélt vétkeinek a következményeitől, és nem az áteredő bűntől vagy a generációs átkoktól.
2Kor 4,15: Mert minden értetek van, hogy a kegyelem megsokasodása által a többségnek bőségessé tegye a hálaadását az Isten dicsőségére.
A Péld 11,17 szerinti kegyelemi adok-kapok egy Zéró-összegű játék, ami önmagában nem eredményezheti a kegyelem megsokasodását. Ezért a kegyelem megsokasodásához mindenképpen szükség van az Istentől közvetlenül származó kegyelemre; vagyis a kegyelem megsokasodásához mindenképpen szükség van a hiperkegyelemre.
2Kor 9,8: Az Istennek pedig van hatalma minden kegyelmet bőséggel árasztani rátok, hogy mindenben mindenkor bőségesen meglegyen mindenetek minden jócselekedetre.
Vagyis az alapvető szükségleteken túlmutató (több mint elég) kegyelmet a jócselekedetre kapjuk.
Az apostoli szolgálat az alábbi tevékenységekből áll: • Az emberek megbékéltetése az irgalmasság/kegyelem cselekedeteivel. • A gonoszság uralma alóli szabadulás lehetőségének (az evangéliumnak) a hirdetése. Az Isten megvédi a gonoszságtól azokat, akik megelégszenek a kegyelemmel, és megbékélnek az élettel és Istennel.
A héber "חסד" szó egyaránt jelenti az alapvető szükségletek kielégítésére irányuló irgalmasságot, és az alapvető szükségleteken túli (sokszor titkolt) vágyak kielégítésére irányuló kegyelmet. Mindezeket érdemes összevetni az alábbi versekkel: Péld 11,25: Áldást kap a másokat áldó.
Péld 11,17: Irgalmat kap a másoknak irgalmazó, és irgalmatlanságot kap a másokkal irgalmatlan.
Péld 11,17: Kegyelmet kap a másoknak kegyelmező, és kegyetlenséget kap a másokkal kegyetlen.
Ezért kapnak újabb és újabb kegyelemet és vezetést az apostolok.
2Kor 4,15: Mert minden értetek van, hogy a kegyelem megsokasodása által a többségnek bőségessé tegye a hálaadását az Isten dicsőségére.
Ef 1,5-6: Akarata és jótetszése szerint arra rendelt minket, hogy Jézus Krisztus által fiaivá legyünk, az Ő kegyelme dicsőségének magasztalására, amellyel szeretetében megajándékozott minket.
Ebből az is következik, hogy a kegyelem mindig dicsőséges.
Aztán akik elindultak az apostoli szolgálat útján, azok újabb és újabb kegyelemben és vezetésben részesülnek; és a János 1,16 verssel összhangban megtapasztalják azt, hogy kegyelmet kapnak kegyelemre.
2Kor 4,15: Mert minden értetek van, hogy a kegyelem megsokasodása által bőségessé tegye a többségnek a hálaadását az Isten dicsőségére.
5Móz 21,21: És városának egész népe halálra kövezi őt, és kiégeti maga közül a gonoszt, és egész Izrael hallja és látja.
A korábbi fordításom utolsó szavát javítottam, mert a "ראו" szó egyértelműen a látásról szól, és nem a félelemről. (Úgy tűnik, hogy még mindig túl nagy hatással vannak rám a hivatalos fordítások.) Ettől a javítástól az 5Móz 21,21 vers lényegesen elfogadhatóbb lett, mert így a gonoszságmentesítés nyilvánvalóvá tételéről szól, és nem a félelem elterjesztéséről. Az egérparadicsom kísérlet kitűnően szemlélteti a gonoszságmentesítés jelentőségét, mert az egérparadicsom csak annyiban különbözött az egértenyészetektől, hogy az egérparadicsomban nem voltak kiszelektálva a deviáns egerek. Aztán a deviáns egerek hatására a többi egér magába zárkózott, kerülte a társas kapcsolatokat és a párkapcsolatokat, aminek következtében az utódvállalás is leállt. A deviáns személyektől a kivégzésükkel lehet a legolcsóbban megszabadulni, de a mai fejlettebb társadalmak már megengedhetik maguknak azt, hogy a deviáns személyeket költséges börtönökbe zárva különítsék el a társadalom többi tagjától. A börtönök megépítése és fenntartása ugyan költséges, de sok előnye van (például a büntetés arányossá tehető a deviancia súlyával, illetve a téves ítéletek miatt szenvedőket utólag kárpótolni lehet, stb.). A lényeg az, hogy amikor nyilvánvalóvá válik a gonoszságmentesítés, akkor az a társadalom tagjaiban megnyugvást kelt, és nem félelmet.
Érdemes felidézni: Azok védettek a gonoszság uralmával szemben, akik az Örökkévaló országában élnek. Aztán akik elindultak az apostoli szolgálat útján, azok újabb és újabb kegyelemben és vezetésben részesülnek; és a János 1,16 verssel összhangban megtapasztalják azt, hogy kegyelmet kapnak kegyelemre.
Akik az Örökkévaló országában élnek, azok beépülnek az Örökkévaló hierarchiájába (hatalmi rendjébe); és akik nem épülnek be az Örökkévaló hierarchiájába, azok ki vannak szolgáltatva a gonoszság uralmának. A gonoszság uralmának való kiszolgáltatottság által okozott lelki sérüléseket a tisztességtelen emberek pszichés zavarai szemléltetik; amik többek között abban is megnyilvánulnak, hogy oda piszkítanak, ahonnan enni kapnak.
És Jézus Krisztusban, az Ő egyszülött Fiában, a mi Urunkban, aki fogantatott Szentlélektől, született Szűz Máriától, szenvedett Poncius Pilátus alatt, megfeszítették, meghalt és eltemették. Alászállt a poklokra, harmadnapon feltámadt a halottak közül, fölment a mennybe, ott ül a mindenható Atya Isten jobbján, onnan jön el ítélni élőket és holtakat.
Hiszek Szentlélekben.
Hiszem az egyetemes anyaszentegyházat, a szentek közösségét, a bűnök bocsánatát, a test feltámadását és az örök életet. Ámen.