12 óra után ment dél felé (nem láttam, hogy Balaton, vagy Pécs) Kelenföldről egy Szili német kirándulóvonattal. A kocsik festése olyan, mint a régi olasz, csak a színeket változtatták meg kissé.
Ez azért durva, mert Dunakeszinek külföldi volt a tulaja. Na meg egy ekkora vállalatnak sok külföldi partnere van, így szerintem német is, ebből kifolyólag meg tudták volna oldani a dolgot kis erőfeszítéssel, mert házon belül van a szakértő.
A baj itt ennél nagyobb. Ami magyarul, meg angolul elmegy, az németül nem megy el. Fahrkarten sind beim Zugpersonal zu kaufen, ennyi, a kalauz lefordítása még nem hozza el az igényelt mennyországot:)
Volt itt ez ipari méretekben is korábban, tehát semmi különös nem történt, a dunakeszi járműjavítót az másodgenerációs IC-kocsik a következő felirattal hagyták el: Türen schliessen automatischen. Gondolták, ha mindenhol -en rag van, az nem lehet nagy baj:)
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket, ami alapján is úgy tűnik, mintha a MÁV nyilatkozná ezt a hülyeséget, amit te magad írtál. Egy helyreigazítás nem ártana, mielőtt a MÁV jogi lépéseket tesz amiatt, hogy a MÁV Csoport nevében a széles nyilvánosság előtt egyébként megtévesztésre alkalmas, valótlan dolgokat állítasz és a céget rossz fényben tünteted fel. Sőt esetleg nem szívesen látott újságíró leszel a cég hivatalos rendezvényein...
(Kicsit érettebben kellene már viselkedni, nem hebrencs egyetemistaként.)
Valóban, én is átsiklottam ezen, csak annyit láttam, hogy van egy késés Zamárdiban, ami Székesfehérváron már nincs.
Viszont! A "mostani facebookidióta generációnak" - sajnos - már nem vagyok tagja, de fel kellene fogni végre, hogy nekik szolgáltatunk!
Azoknak, akiket csak az érdekel adott esetben, hogy mikor érkezik a Délibe a vonat. Ezért a listán csak az utolsó sorra fognak fókuszálni.
Ők a userek, ők mondanak véleményt, ők fognak inkább buszra szállni és ők fogják azt mondani néhány év múlva, hogy ne toljuk az adónkat egy szakadt, ócska infrastruktúrába, ami egyébként is már csak azért tengeti magát valahogy, mert "szociálisan versenyképes", azaz olyan kedvezményeket ad, amik mellett néhány embernek megéri vállalni a kényelmetlenségeket. (Ne tessék jönni a statisztikákkal, az élet azt mutatja, hogy több olyan tizenéves ismerős is van a környezetemben aki még soha nem utazott vonaton, ellenben repülőn már többször.)
Az viszont valószínű, hogy nem egy generációhoz tartozunk. Az én generációmhoz ugyanis inkább tartozik az a mondat, hogy "elnézést, van egy kis hiba a rendszerben, az elhárításán dolgozunk", mint az, hogy mindenki, hülye, csak én nem.
Te is használhattál volna jobb szótárat. A Dirigent az olyan kalauz, aki elkalauzol valahová, azaz vezető értelemben használatos. A vasúti kalauz a Schaffner, de esetünkben a Zugpersonal, mint vonatszemélyzet is tökéletesen megfelelt volna. :)
Mondjuk németül irhatta volna "dirigent"angolul "conductor",mondjuk nyelvtanilag nem vagyok bent biztos hogy helyes,de azért a "kalauz" szónál szerintem jobb!
Éppenhogy az autóhoz kell hasonlítani? Vagy láttál már olyan embert aki nem vonattal, autóval vagy busszal, hanem stranddal vagy étteremmel utazott el valahová? A kettő között van egy hatalmas különbség. A strandra fürödni és napozni járunk, az étterembe enni. Vonatozni meg csak a gyerekek és a vasútmániások akarnak, a többiek átteleportálnák magukat a céljukhoz, így az utazás egy passzív tevékenység, ellentétben az előző kettővel, ott kell valamivel elütni ezt az időt.
Az autóhoz kell kihangosító - elvileg - a vonathoz nem,sőt,kifejezetten ellenjavallt. De ha már autó <> vonat,k.rvára idegesítő,amikor az ember feje mellett bömböl a kedves utastárs a saját telefonjába,órákon át,sokszor magasról tojva arra is,hogy a kaller épp a jegyét kéri...(Volt már rá példa,a hölgyemény fel volt háborodva,hogy nem hagyják őt telefonálni!) Akkor már inkább ne tudja tölteni...
Egyébként nem értem a kifakadásod. Ha autóval van,nyilván fel sem merül a töltési probléma,hacsak otthon nem hagyta az autós töltőjét. Itt most az autó nélküli utazás és egyéb időtöltés során szóba jöhető lehetőségek voltak felsorolva,úgyhogy igenis az étteremhez és a strandhoz fogom hasonlítani,nem az autóhoz,mert ahhoz semmi köze! Az említett "közintézmények" tulajdonosainál viszont szerintem inkább előkerül a témában a már említett "spúrság",mert a végén még "nem lesz haszon őszire"...
De akár egy-egy érintett önkormányzat is léphetne az ügy érdekében(töltőhelyek közterületen,vagy épp a váróteremben,ha már van pofájuk IFA-t kérni,pl...
Ha az utastájékoztatás félrevezet, akkor ne is legyen. Ahogy akkor is: Vácon Göd-Dunakeszi-Szob-ot nem írok ki, mert blődség. Itt is, kisebb késést, mint ami már megvan, egy olyan vonatnál, ami nem tartózkodik sehol 1 percnél többet, nem írok ki, mert blődség. Ha ezt te úgy értelmezed, hogy a salátánál több ész kell, akkor ismét azt mondom, amit akkor: a CÉG védelme mindennél fontosabb a számodra.
Szó nem volt semmilyen költségről,ami egyébként nyilván elenyésző a vontatási/állomás-üzemeltetési energiaköltségek mellett.
Csak bosszantó,hogy egyesek szerint összedől a világ,ha a vasúton nem lehet telefont tölteni,míg más "szolgáltatónál" (strand,étterem,volán,bkv,stb...)senki nem nyivákol ennek hiányáért.