Keresés

Részletes keresés

navara1 Creative Commons License 2011.06.28 0 0 5206

szép dolog a kutatás

A szürkével az a gond,hogy felkapott lett és "mindenki ért hozzá"

Egy hasonló kutatást olvastam valamelyik szaklapban elsőlaktációs tehenekkel ott nem  ez az eredmény jött ki majd megkeresem, hogy miben olvastam.

Azért a friz perzistenciájára nem igen lehet kifogás. Csírában inkább a tartási technológia ami meghatárotó, tejkoncentrációban pedig nem hiába hívják ezeket koncentrált tejű fajtáknak.

Laktációra vetítve fajlagosan sem hiszem akkora különbség lenne, na majd megkeresem azt a kutatást.

Hol végeztél melyik egyetemen?

Előzmény: Krizsok (5205)
Krizsok Creative Commons License 2011.06.28 0 0 5205

Tehát jól látom én, egyet értünk!

Én most csak azt tudom a tehenet tartó gazdáktól, amit elmondanak! ez is állatorvos kérdése! Vannak jófejek és vannak rosszindulatúak!

Hát akkor innen a rálátás 450 tehén már ad némi tapasztalatot. Én nem vezetek telepet, de agrármérnök vagyok, illetve "kutató" és van némi rálátáson a dolgokra. Elsősorban a baromfik a szakterületem, de minden állatfajjal voltak, vannak és még lesznek is kísérletek, vizsgálatok, melyekhez részben vagy teljes egészében közöm van.

Legutóbb különböző fajtájú tejelő marhák (Svéd vörös, Jersy, Fríz, Ayrshire, Norvég vörös, Brow Swiss) voltak vizsgálva, tejkoncentráció, csíraszám, laktációs görbe elemzésének tekintetében. A tej mennyiségét kivéve messze a Fríz mutatta a leggyengébb adatokat. Ergo a frízre berendezkedett tartás okán elgondolkodtató lenne a fajta váltás. Nem kell mondanod tudom én minden pénz pénz pénz kérdése! Jelenleg Magyarországon lévő szürke marhák szarvalakulásait és azok anya leány ivadék öröklődését tartom érdekes dolognak. Persze sokak szerint ezek mind marhaságok, de ezt is csak az állítja, aki e dolgokról csak felszínesen vagy még úgy sem tud. Egyre kevesebb szarvalakulás van már meg és ezeket fontos lenne megőrizni!