"kaphatóak olyan kazánok, amit be lehet rakni a konvektor helyére, és a már meglévő fali szellőzőn át tud működni zárt égésterűként. Így megspórolod a kémény bélelést/építést, ami a legnagyobb tétel központi fűtésre átálláskor. Bár azt egy turbós zárt égésterű kazánnal is meg lehet spórolni, annak ugyanis nem kell kémény csak két cső kivezetés a falon, egyiken szívja be az égéshez szükséges zoxigént a másikon meg fújja ki az égésterméket, nem kell huzat sem neki, ventilátorokkal meg tudja oldani még vízszintesen is."
tehát ha vennék egy ilyet (ez az) akkor ehhez nem kell kémény csak kivezetem a házfalamon (normálisan persze)
Szerencsére a hivatalos végpont olyan ingatlanon lenne, ami szintén az én tulajdonomban van. nagyon ritkán lakott, tanyás övezet. A hivatalos végponttól kb. 130 méterre lenne a lakóingatlanom. Végig nem művelt szántón menne a nyomvonal. Egyszer kellene egy földutat keresztezni, meg kb. 20 méteren egy idegen tulajdonban lévő, szintén műveletlen és elhagyott szántóterületet.
Mennyi lehet a költség így? Erre a 130 méterre (árok, vízvezeték-cső, fektetés, szerelés)?
Szabályozás technikailag jobb a Danfos féle megoldás, de Te felhasználóként nem fogsz ebből érezni semmit. Arra figyelj, ha ezt a megoldást választod, nem szabad hidrováltót beépíteni, mert a befecskendező-kapcsolásnak kell a nyomáskülönbség.
Mielőtt belevágnál tudnod kell,hogy ha egyszer valakinek adsz vizet akkor azt semmilyen körülmények között nem zárhatod el utána még akkor sem ha nem fizet érte és szándékosan nyitva hagyja a csapot (max lekorlátozhatod). Ha a te telked és a házad között lévő tulajok bele egyeznek a vezeték átvitelébe azt csak okosban lehet csinálni mert a törvény szerint a van a közmű bevezetésére mód akkor azt vagy köteles használni ez alól csak akkor kap felmentést ha nem kivitelezető a közmű utcai bevezetése.Pl. nem rendezett az utca , nincs elég hely az összes közműnek stb.
Elvileg egy HRSz-ra egy mérőt raknak és onnan nem szolgáltathatsz Te más HRSz alatti ingatlanra. De ebben az esetben nem hiszem, hogy valaha is gondod lenne belőle. Köttesd be oda és onnan vidd el magadhoz.
Ennyi pénzből lehet, hogy profi víztisztítót is rakhatnál a meglévő kutadra.
Segitsegeteket, tanacsot szeretnek kerni.
Kulteruleten lakunk, vezetekes viz nincs, a vizelatas furt kutrol, hidroforral megoldott.
A vizminoseg egyebkent nem rossz, a vastartalom es a mangan magas.
Ennek ellenere szeretnek vezetekes vizet bevezetni.
A halozat vege kb. 150 meterre talalhato. A vizszolgaltatonal az illetekesek 1,5 MFt-os osszkoltseget mondtak a bevezetesre. Ezt sokallom, de nyilvanvaloan ez halozatfejlesztes, engedelyekkel, tuzcsapokkal, meg sokminden massal.
A szomszednal van viz, ajanlotta a vizszerelo szaki, hogy meg kell vele egyezni, es almerorol hozzamhuzni a csovet es ennyi.
Viszont en nem akarnek a szomszedtol igy fuggeni.
A szomszed mellett van egy masik ingatlanom, tanyaepuletem.
Arra gondoltam hogy oda vezetnem hivatalosan (ez csak kb. 40 meter lenne)
es onnan almerorol.
Ez megoldhato igy? Mire kell figyelni? Hogy van ez az almeros dolog?
nagyon nem gyártanak ilyet illetve nem tudok róla, ezért inkább tapasztalatokra hagyatkoznék, hogy neki tudjak indulni egy mérettel, persze ha nem jó lehet módosítani későbbiekben a paraméterein.
A ház C energetikai besorolást kapott az ősrégi 3fázisú elektromos kazánnal.
A hidraulika váltó mellett szól, hogy jövőre mégegy fűtési kör fog kiépülni a tető átalakítása és beépítése miatt, ami a jelenlegi ~75nmhez hozzátesz ~55-60nm hasznos területet.
A gépészet a pincében van, de a kazán és a padló közt nincs 2m szintkülönbség.
A rajzomról biztosan hiányzik pár darab visszacsapó szelep.
A tervezett WOLF rendszer tartalmazott egy 200l-es hmv tárolót is, ami keverve lett volna a jelenlegi napkollektor tartályával, természetesen külső hőmérséklet + zónavezérlés. Az ájánlat alapvetően korrekt volt, de a tető átalakítás miatt nem akartunk előre 2mft-ot elkölteni.
Fűtésünkkel kapcsolatban segítségeteket szeretném kérni, előre elnézést kérek, hogy hosszú leszek, de úgy vélem akkor tudok segítséget kérni ha pontosan taglalom a helyzetet.
Eddig két féle fűtésszerelővel sikerült találkoznom, az első értett hozzá, vele a modernizálási lehetőségeket néztük át. WOLF cuccokhoz nagyon értett de a kis gépészetünk cseréje 2M lett volna, a másik akit a meglévő kazánhoz hívtam ki (előző tulaj vele szereltette fel) pedig a gányolás mestere és pár órás fórum olvasgatás után tudtam olyan kérdéseket feltenni amire a válaszokat nem tudott, na őt nem hívom többet.
A ház tavasz vége óta van a birtokunkban, eddigi fűtési szezonokban az előző tulaj elektromos kazánnal fűtött, a kazánra két grundfoss 3állású szivattyún keresztül csatlakozott 1-1 osztó-gyüjtő. Az egyik a padlófűtést a másik a radiátorokat szolgálja ki. A vezérlést egy concord programozható termosztát végzi.
A házat már (állítólagos lyukadás miatt) egy kombi gázkazánnal vettük át, ami a gázos fali vízmelegítő helyére került. Eredeti jóváhagyott gáztervek szerint egyébként a mostani állapotnak kell üzemelnie a házban.
A kazán egy fég konfort 24K amit az utóbbi fűtésszerelő gyakorlatilag simán rákötött az elektromos kazán helyére, plusz levette a kiegyenlítő tartályt mondván van a kazánban. Mivel több helyen csöpögött visszahívtam, amikor megkérdeztem, hogy a vezérlést miért nem kötötte be, az volt a válasza, hogy ahhoz nem ért hívjak valakit aki ért az elektromossághozJ Egyébként csak 1 relé kellett bele, magam megcsináltam (gyerekkoromban rádióamatőr voltam).
Jelenleg a kazánnal (grundfoss 25-50) együtt 3 szivattyú üzemel, egy (grundfoss 25-60) a padlófűtést hajtja egy manuális állítású keverőszeleppel, a másik (grundfoss 25-50) pedig sorbakötve a kazán szivattyújával a visszatérő ágban. Az osztó-gyűjtők tartalmaznak ugyan szelepeket, de azok csak manuálisan állíthatóak és nem fejleszthetőek. A padlóban ötrétegű cső van, amiből 4 kör van kialakítva, sajnos a körök nem egyforma hosszúak így szerintem szabályzás kellene, de az összes szelep koppra ki van nyitva. A radiátorok műanyag bevonatos rézcsővel vannak bekötve a másik osztó-gyüjtőbe. Két viszonylag kis légtérekben 1-1 7tagú romantik ragiátor van 100%-os szeleppel és herz termofejjel, a fürdőben az egyik padlókör mellett nagyobb méretű törölköző szárító szintén herz fejjel, a nappaliban a nagyobb ablakfelületek alatt került kiépítésre radiátor csatlakozási pont, ami most egy csővel gyakorlatilag rövidre van zárva (nem lettek radiátorok telepítve), itt nincs termofej sima kézzel zárható szelep van.
Tavasszal még néha fűtésre szoroltunk, az volt a jelenség, hogy a padlós körökhoz képest a kisszobák hidegebbek voltak, mivel ezek hálók nem is lenne ez baj, de kisgyermekünk van ezért fontos lenne a korrekt szabályzási lehetőség. A termosztát egyébként a padlós közös helységben van.
Miért akarok hozzányúlni:
- Első és legfontosabb, hogy a kazánnal gond van, folyamatosan nő benne a nyomás (leginkább melegvíz készítés közben), vélhetően HMV hőcserélő hiba
- A fent vázolt rendszer szerintem nem optimális hidraulikailag és szabályzásilag sem.
- Ha már hozzá kell nyúlni, akkor modernizáljunk is.
A modernizálás a magas költség miatt idén elmarad (majd talán jövőre a tapasztalatok alapján), a növekvő nyomás ha minden igaz jövőhéten megoldódik először feltöltő csap majd hőcserélő ellenőrzéssel. A javításhoz egy másik ajánlott szakit hívok, aki teljesen átnézi a kazánt.
Elkezdtem rajzolgatni, hogy mit szeretnék és egyrészt a kell kontra nem kell hidraulika váltónál és a előremenő padló szabályozásnál megakadtam. Az újabb kazánokban úgy olvastam már kisebb teljesítményű szivattyú van, azokra komplett radiátor kör már nem köthető ebben a kazánban viszont egy nagyobb teljesítményű van, ami az én kis radiátor körömet (figyelembe véve a szintkülönbséget is) elbírhatja. Amennyiben nem lenne hidrováltó, a vezérlés a radiátoros körben a kazánt a padlófűtés körben a kazánt plusz szivattyút kapcsolná. Az radiátor termosztát a gyerekszobában lenne herz fej nélkül, a padlókör pedig a nappaliban ahogy most is.
A padlókör előremenő szabályzására a danfoss a rajzom szerinti megoldást javasolja, itt nem kétjáratú keverőszelep, hanem egyjáratú külső kapilláris csöves termofejjel van az állandó hőmérséklet biztosítva. Persze ennek konfortja elmarad a wolf-os tervben lévő motoros vezérléstől, de a jelenlegi manuális keverőszeleptől jobb lenne. Megoldás lehet hasonló segédenergia nélküli keverőszelep vezérlés is.
A két kör hidraulika váltó beiktatásával teljesen szétválaszthatóvá válna, hiszen előző megoldásban ha a nappali hőt kér, akkor a termosztátos kisszobát minimum fűtené a hidrováltóval nem rendelkező rendszer.
Valószínűleg pár éven belül beruházunk egy kondenzációs kazánra (Duna közelsége miatt geofűtés is szóba jöhet), de jenen állapotában nem szeretnék a fűtési szezonnak nekimenni!
Ti mit javasoltok, hidrováltó vagy sem, danfoss egyutú szabályzás vagy keverőszelep?
(a rajzokat a melegvíz készítéssel együtt készítette, az is megérne még egy átgondolást, a manuális szelepváltások helyett egy váltószelepet gondoltam bele eddig)
Még1szer elnézést a hosszért, segítségetek előre is köszönöm!
Termotéka gázkazánom van és le szeretném cserélni, valamint egy másodlagos fűtést kialakítani egy vegyestüzelésű kazánnal.
Szakmai vagy tapasztalati segítséget kérnék.
Bosch GAZ 4000W kazánt találtam ami szimpatikus, mi a véleményetek róla?
Gázkazán mellé be tudok e kötni közös kéménybe vegyestüzélésű kazánt, vagy akkor turbós gázkazánt kellene beszerelni? Ugyanis 1db kéményem van amibe viszont belehuzták a gázkéményt.
Valamint a fűtési rendszerem zárt radiátoros, össze lehet e hozni a vegyestüzelésű kazánnal?
Másképp kell beállítani a szivattyú bekapcsolását vezérlő hőmérsékletet.
A szivattyúnak el kell vinni a keletkezet hőt, nem felfűteni a kazánt, majd túlfűtésre leállnia, mert nincs hőelvitel, majd a lekapcsolt égőjű kazánról a későn induló szivattyúval elvinni a hőt.
"Nem vagyok fűtésszerelő, de gyakorlatias emberke vagyok, és már sok mindent kipróbáltam ."
Döntsd el hogy tovább próbálkozol, vagy úgy csinálod ahogy hárman is javasoltuk. A plusz szivattyú plusz energia, sokkal többe is kerül mint 2m cső meg egy T idom. És nem biztos hogy jó lesz.
A szakibácsi lehet, hogy nagyon aranyos pofa, de szerintem a szabályozást olyannal célszerű csináltatni aki már legalább egy fűtési rendszer hidraulikáját végigszámolta. Ha esetleg többet az még jobb.
Tehát a szakibácsi sajnos rossz választás volt, de ezt már ti is megtapasztaltátok.
Radiátor sorba kötés nem szokott sok sikerrel kecsegtetni, tehát a sorbakötés helyett csináljatok két radiátort belőle mint ahogy pajaci mondja és emeljetek az előremenő hőmérsékletén mert valószínűleg nagyobb dT-n kell járatni a rendszert, bár ezt innen nem igazán lehet megállapítani.