"Több megrendelőre utal az,hogy nem mindnek,egyforma a színe.Mert nálunk fehér az összes,de Gyöngyösön láttam zöldet és kéket is."
Ezt hogy érted? Majdnem minden Volán a saját színeire fényeztette a kocsikat anno.
A VT-nek is vannak zöld csíkos és kék kocsijai is, de attól azok még eredetileg lehettek egy széria.
Ideáig fiatalnak tartottam magam:-)De arra nagyon jól emlékszem,hogy az IKARUS alvázait Csepel Autóból hosszú alvázú 752-esek vitték!Bizony két darabot egyszere.Az is tisztán megvan bennem,hogy ezek rengeteget fordultak!Iszonyú sok alvázat elszállítottak.Rémlik valami,hogy faterom mintha mondta volna,hogy mászkáltak alvázak(Még nagyon régen)a városban.De ezt inkább majd holnap kérdezem meg tőle.
OFFÉrdekes,hogy ezt felhoztátok mert egyébként nem is emlékeztem már ezekre.ON
Véleményem szerint is TALIN lett volna végállomása ezeknek a 263-asoknak.
Nem szeretnék kötekedni,de vannak GZE,és GXD rendszámú buszok is azok között,amelyek itthon maradtak!
Több megrendelőre utal az,hogy nem mindnek,egyforma a színe.Mert nálunk fehér az összes,de Gyöngyösön láttam zöldet és kéket is.Vagy netalán tévedek?
1989 előtt a Szovjetunió és az NDK volt a legnagyobb buszvásárló, a harmadik helyen meg a lengyelek voltak.
A szoc.mus összeomlása után gazdaságilak rossz álapotú országok használt vagy selejtezett nyugati buszokat kaptak.
üdv kawirz
Nem csak 263-asok maradtak itthon. Sok 260-as, 280-as, de 400-asok is maradtak itthon. A 200-asoknál jellemző a trilex és a ráncajtó... A buszok a volt Szovjetunió területére kerültek volna több megrendelőhöz...
Én is láttam azt a riportot. Finta elsősorban a '98-as gazdasági változásokra gondol. Tény, hogy a 263-asok kivitelét a magyar állam tartotta vissza, így otthon kerültek értékesítésre, áron alul...
A 200-as család járóképes alvázainak csak egy részét vitték vasúton "dobozolni", de középiskolásként többször láttam ezeket "lábon" vinni az ikarusba
Nem vitatkozásképp, csak hozzátéve: a Csepel Autóból a vázakat spéci, hosszú alvázú Csepel 752-esek szállították el, egyszerre két db.-ot.Legalábbis 88-ban így volt.
A 200-as család járóképes alvázainak csak egy részét vitték vasúton "dobozolni", de középiskolásként többször láttam ezeket "lábon" vinni az ikarusba (képzeld el a Fradi pálya elött több alváz, atléta trikos vezetőkkel a dög melegben vártak a lámpa váltásra (akkor még nyoma sem volt sem a metrónak, sem a felüljárónak.
más: nem a 98-as válságról, hanem 89/90 évről volt a szó (és egy korábbi stabil piac (referencia) elvesztéséről, néhány () politikus miatt. A () állandó jelzők sorozatát jelenti, attol tartok nem a pozitiv sorozatból.
üdv, outsiheder
Ezt a műsort láttam én is! De Finta László a ’98-as orosz gazdasági válság kapcsán mondta el ezeket a sorokat, nem? (Vagy én emlékszem rosszul?)
Na mindegy, ~ezzel kapcsolatban szeretnék feltenni egy kérdést:
Az orosz gazdasági válság idején csak Ik 263 típusok maradtak itthon? Voltak ezek közt ”félkész” buszok? Mindegyik busz ugyanannak a megrendelőnek ment?
Elég vicces lehetett! (Hozzá kell tennem, hogy amikor 180-asok járkáltak a 6-os vonalán, akkor én még egy nagyon kicsike iskolás voltam, aki szinte el sem hagyta Budafok és Kelenföld vonzáskörzetét.)
De ha már Margithíd: Milyen típusú csuklós volt, amelyik a kanyarnál belehajtott egyszer a Dunába?
Egyszer láttam a Cirkogejzírben a "Jó utat autóbusz!" c. filmet. Igazi buszoscsemege. Járóképes, kaszni nélküli 55-ösök robognak benne próbaúton, fekete-fehérben :O))
"Szerintem a Szovjetunió összeomlása következtében kialakuló nehéz gazdasági helyzet miatt maradt itthon rengeteg kocsi..."
A filmúzeum csatornán az egykori Ikarus egykori tervező mérnöke azt mondta, hogy az ugyan igaz, hogy a Szu összeomlott, de a ki nem szállított buszokat Moszkva városa rendelte meg, és nyugatnémet (a fiatalok ismerik-e szót?) banki hitelből fizették volna ki (vagy a hitelgaranciát vállalták a németek), de volt egy kormány amelyik annyira nem szerette a Szu-nak meg a nevét sem, hogy nem tartotta elegendőnek a fenti bankcsoport garanciáját. Kb 150 busz, miközben az egykori KGST piac (és a hazai is) teljesen összeomlott. Igy mulat el () kormány egy(vagy kettő) buszgyárat.
> A legjobb része a csukló mögötti kis kétszárnyú ajtó volt
Á dehogy... A legjobb része a legvége volt. Valahogy úgy működött a leghátsó kerekek kormányzása, hogy a kanyarokban a busz vége gyakorlatilag ugyanannyira kilengett, mint amennyire az eleje. Egyszer láttam, amint a 6-os busz (Ik180) felkanyarodott a Margit hídra, de ott a zebrán egy gyalogos a busz elejének az elhaladása után tett már elôre egy lépést. Ekkor jött a busz kilengô vége és úgy vágta mellbe, hogy hanyattesett. Amilyen mázlija volt, nem lett semmi baja, de a busz meg sem állt, hiszen a vezetô az egészet nem is láthatta a kanyarban a tükörbôl...
Gyerekkoromban éveken keresztül utaztam ezzel a valamiért állandóan gázolajillatot árasztó típussal. A legjobb része a csukló mögötti kis kétszárnyú ajtó volt :O)