Keresés

Részletes keresés

tupolev Creative Commons License 2003.05.31 0 0 206
"Több megrendelőre utal az,hogy nem mindnek,egyforma a színe.Mert nálunk fehér az összes,de Gyöngyösön láttam zöldet és kéket is."

Ezt hogy érted? Majdnem minden Volán a saját színeire fényeztette a kocsikat anno.
A VT-nek is vannak zöld csíkos és kék kocsijai is, de attól azok még eredetileg lehettek egy széria.

Előzmény: kristoof (204)
kristoof Creative Commons License 2003.05.31 0 0 205
Ideáig fiatalnak tartottam magam:-)De arra nagyon jól emlékszem,hogy az IKARUS alvázait Csepel Autóból hosszú alvázú 752-esek vitték!Bizony két darabot egyszere.Az is tisztán megvan bennem,hogy ezek rengeteget fordultak!Iszonyú sok alvázat elszállítottak.Rémlik valami,hogy faterom mintha mondta volna,hogy mászkáltak alvázak(Még nagyon régen)a városban.De ezt inkább majd holnap kérdezem meg tőle.
OFFÉrdekes,hogy ezt felhoztátok mert egyébként nem is emlékeztem már ezekre.ON
Előzmény: MALWIN (190)
kristoof Creative Commons License 2003.05.31 0 0 204
Üdv!

Örülök,hogy kezdünk éledezni!

Véleményem szerint is TALIN lett volna végállomása ezeknek a 263-asoknak.
Nem szeretnék kötekedni,de vannak GZE,és GXD rendszámú buszok is azok között,amelyek itthon maradtak!

Több megrendelőre utal az,hogy nem mindnek,egyforma a színe.Mert nálunk fehér az összes,de Gyöngyösön láttam zöldet és kéket is.Vagy netalán tévedek?

Előzmény: tupolev (197)
1911.december14.pingvinfi Creative Commons License 2003.05.31 0 0 203
Tallin :O))
Előzmény: Onkel_kawirz (201)
MALWIN Creative Commons License 2003.05.31 0 0 202
?
Ha te mondod..:-))
Előzmény: tupolev (193)
Onkel_kawirz Creative Commons License 2003.05.31 0 0 201
Újra írom:
A kék-fehér szin elárulja, ennek a 263-asnak Talin lett volna az új othona.
üdv kawirz
Előzmény: Onkel_kawirz (200)
Onkel_kawirz Creative Commons License 2003.05.31 0 0 200
A kék-fehér szine ennek a 263-asnak Talin lett volna az új othona.
Előzmény: tupolev (197)
Onkel_kawirz Creative Commons License 2003.05.31 0 0 199
1989 előtt a Szovjetunió és az NDK volt a legnagyobb buszvásárló, a harmadik helyen meg a lengyelek voltak.
A szoc.mus összeomlása után gazdaságilak rossz álapotú országok használt vagy selejtezett nyugati buszokat kaptak.
üdv kawirz
Előzmény: outsiheder (185)
rezgaras Creative Commons License 2003.05.31 0 0 198
outsiheder írta:

> többször láttam ezeket "lábon" vinni az ikarusba

Én is emlékszem rájuk...

Nem, hogy biztonsági öv nem volt rajtuk, de kaszni sem :-))) Gondolom, az ülés is csak amolyan ideiglenes valami volt, odacsavarozva...

Előzmény: outsiheder (189)
tupolev Creative Commons License 2003.05.31 0 0 197
Szerintem mindegyik egy szériából maradt vissza, azt nem tudom pontosan, hova mentek volna, így néztek ki eredetileg:
Előzmény: torqmatic (195)
tupolev Creative Commons License 2003.05.31 0 0 196
Ikarus 196
Előzmény: Törölt nick (194)
torqmatic Creative Commons License 2003.05.30 0 0 195
Azt nem tudod egészen véletlenül, hogy a nálunk GTZ és GZF rendszámokkal futó 263-asok hova mentek volna eredetileg?
Előzmény: Törölt nick (192)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.30 0 0 194
Ikarus 194
Ikarus 194
Előzmény: tupolev (193)
tupolev Creative Commons License 2003.05.30 0 0 193
MALWIN, MALWIN, kihagytad a hozzászólásodból a képet!
Ikarus 190
Előzmény: MALWIN (190)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.30 0 0 192
Látom Te is így gondolod :-)

Nem csak 263-asok maradtak itthon. Sok 260-as, 280-as, de 400-asok is maradtak itthon. A 200-asoknál jellemző a trilex és a ráncajtó... A buszok a volt Szovjetunió területére kerültek volna több megrendelőhöz...

Előzmény: torqmatic (188)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.30 0 0 191
Én is láttam azt a riportot. Finta elsősorban a '98-as gazdasági változásokra gondol. Tény, hogy a 263-asok kivitelét a magyar állam tartotta vissza, így otthon kerültek értékesítésre, áron alul...
Előzmény: outsiheder (185)
MALWIN Creative Commons License 2003.05.30 0 0 190
A 200-as család járóképes alvázainak csak egy részét vitték vasúton "dobozolni", de középiskolásként többször láttam ezeket "lábon" vinni az ikarusba

Nem vitatkozásképp, csak hozzátéve: a Csepel Autóból a vázakat spéci, hosszú alvázú Csepel 752-esek szállították el, egyszerre két db.-ot.Legalábbis 88-ban így volt.

Előzmény: outsiheder (189)
outsiheder Creative Commons License 2003.05.30 0 0 189
A 200-as család járóképes alvázainak csak egy részét vitték vasúton "dobozolni", de középiskolásként többször láttam ezeket "lábon" vinni az ikarusba (képzeld el a Fradi pálya elött több alváz, atléta trikos vezetőkkel a dög melegben vártak a lámpa váltásra (akkor még nyoma sem volt sem a metrónak, sem a felüljárónak.

más: nem a 98-as válságról, hanem 89/90 évről volt a szó (és egy korábbi stabil piac (referencia) elvesztéséről, néhány () politikus miatt. A () állandó jelzők sorozatát jelenti, attol tartok nem a pozitiv sorozatból.
üdv, outsiheder

Előzmény: 1911.december14.pingvinfi (186)
torqmatic Creative Commons License 2003.05.30 0 0 188
Ezt a műsort láttam én is! De Finta László a ’98-as orosz gazdasági válság kapcsán mondta el ezeket a sorokat, nem? (Vagy én emlékszem rosszul?)
Na mindegy, ~ezzel kapcsolatban szeretnék feltenni egy kérdést:
Az orosz gazdasági válság idején csak Ik 263 típusok maradtak itthon? Voltak ezek közt ”félkész” buszok? Mindegyik busz ugyanannak a megrendelőnek ment?
Előzmény: outsiheder (185)
1911.december14.pingvinfi Creative Commons License 2003.05.30 0 0 187
Elég vicces lehetett! (Hozzá kell tennem, hogy amikor 180-asok járkáltak a 6-os vonalán, akkor én még egy nagyon kicsike iskolás voltam, aki szinte el sem hagyta Budafok és Kelenföld vonzáskörzetét.)

De ha már Margithíd: Milyen típusú csuklós volt, amelyik a kanyarnál belehajtott egyszer a Dunába?

Előzmény: rezgaras (183)
1911.december14.pingvinfi Creative Commons License 2003.05.30 0 0 186
Egyszer láttam a Cirkogejzírben a "Jó utat autóbusz!" c. filmet. Igazi buszoscsemege. Járóképes, kaszni nélküli 55-ösök robognak benne próbaúton, fekete-fehérben :O))
outsiheder Creative Commons License 2003.05.30 0 0 185
"Szerintem a Szovjetunió összeomlása következtében kialakuló nehéz gazdasági helyzet miatt maradt itthon rengeteg kocsi..."

A filmúzeum csatornán az egykori Ikarus egykori tervező mérnöke azt mondta, hogy az ugyan igaz, hogy a Szu összeomlott, de a ki nem szállított buszokat Moszkva városa rendelte meg, és nyugatnémet (a fiatalok ismerik-e szót?) banki hitelből fizették volna ki (vagy a hitelgaranciát vállalták a németek), de volt egy kormány amelyik annyira nem szerette a Szu-nak meg a nevét sem, hogy nem tartotta elegendőnek a fenti bankcsoport garanciáját. Kb 150 busz, miközben az egykori KGST piac (és a hazai is) teljesen összeomlott. Igy mulat el () kormány egy(vagy kettő) buszgyárat.

üdv. outsiheder

Előzmény: Törölt nick (166)
Onkel_kawirz Creative Commons License 2003.05.30 0 0 184
Ezt én is írhattam volna,de te megelőztél.
üdv kawirz
Előzmény: Törölt nick (177)
rezgaras Creative Commons License 2003.05.30 0 0 183
1911.december14.pingvinfi írta:

> A legjobb része a csukló mögötti kis kétszárnyú ajtó volt

Á dehogy... A legjobb része a legvége volt. Valahogy úgy működött a leghátsó kerekek kormányzása, hogy a kanyarokban a busz vége gyakorlatilag ugyanannyira kilengett, mint amennyire az eleje. Egyszer láttam, amint a 6-os busz (Ik180) felkanyarodott a Margit hídra, de ott a zebrán egy gyalogos a busz elejének az elhaladása után tett már elôre egy lépést. Ekkor jött a busz kilengô vége és úgy vágta mellbe, hogy hanyattesett. Amilyen mázlija volt, nem lett semmi baja, de a busz meg sem állt, hiszen a vezetô az egészet nem is láthatta a kanyarban a tükörbôl...

Előzmény: 1911.december14.pingvinfi (182)
1911.december14.pingvinfi Creative Commons License 2003.05.30 0 0 182
Gyerekkoromban éveken keresztül utaztam ezzel a valamiért állandóan gázolajillatot árasztó típussal. A legjobb része a csukló mögötti kis kétszárnyú ajtó volt :O)
Előzmény: Törölt nick (180)
kristoof Creative Commons License 2003.05.30 0 0 181
Szia IKARUSBUS!

Megkaptam,de sajnos annyi időm sincs,hogy kinézzek az ablakon:-)Nem felejtettelek el hamarosan írok vissza!

Busman!

Miért nem tudok neked e-mailt írni?Az lkukla freemailed már nem mükődik?Akkor hová írjak???

Előzmény: IKARUSBUS (171)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.29 0 0 180
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.28 0 0 179
Ha vettem volna a fáradságot, hogy lefordítom... Mondjuk gyanús volt, hogy csak egy kocsinak volt pályaszáma :-)
Előzmény: tupolev (178)
tupolev Creative Commons License 2003.05.28 0 0 178
Hazajött!
Mert csak 0025-es volt kint Drezdában 484 001-2 számmal. 1999 októberétől volt ott, 2000 januárban visszaküldték.

Az egész 7 darabos rendelés előzménye az 1998-ban a hannoveri vásáron járt új homlokfalas 417-es volt.

Előzmény: Törölt nick (177)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.28 0 0 177
Előzmény: Törölt nick (176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!