Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2016.06.06 0 2 429134

Könnyen lehet, de igazából tökmindegy :) . A vasút káros externáliáinak apró pici töredéke csak az, amennyit a Bz (vagy épp a Szergej) füstöl.

Előzmény: r1232 (429132)
felucca_02 Creative Commons License 2016.06.06 -1 6 429133

"...a közúti közlekedésből beszedett adók önfenntartóvá teszik a rendszert..."

 

Úgy teszik önnfenntartóvá, hogy a közúton közlekedők adókkal és minden lószarral együtt töredékét fizetik meg a közlekedésük költségeinek. A többit - önnfenntartó módon - az egész társadalom teszi hozzá.

Előzmény: manhattani (429126)
r1232 Creative Commons License 2016.06.06 -1 0 429132

Ráadásul a Bz fajlagosan, utaskm-re többet füstöl, mint a busz.

 

Ez viszont konkrétan marhaság.

Előzmény: manhattani (429129)
r1232 Creative Commons License 2016.06.06 0 1 429131

Vagy a vasút szennyezése (úm. elektromos áram előállítása) csak nem ott keletkezik, ahol a vonat jár.

 

Ha maradunk itthon, akkor a vasútnak nincsenek saját erőművei, így a "nagy közösből" kapja az energiát. Nálunk szerencsésebb helyeken saját, főleg vízi erőművekkel, rendelkeznek vasutak, ott a környezetszennyezés jóval alacsonyabb.

Az erőművekben koncentráltan, gazdaságosabban megoldható a környezetszennyezés csökkentése, ellentétben a közúti közlekedés járműveivel.

Előzmény: _Nyuszi (429103)
vrobee Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429130

A vonatozás meg véget ér ott,

nem, a vonatozás sem ér ott véget.

Előzmény: manhattani (429129)
manhattani Creative Commons License 2016.06.06 -5 1 429129

A vonatozás meg véget ér ott, hogy a szép kék villanymozdony hasít az Alföldön, mert a fogyasztott árama vagy Paksról jön, vagy import.

 

A Szergej füstjét meg az olaj exportálója visszaszállítja magához.

 

A Bz meg nem füstöl, mert a busz füstöl! (Amikor azt írtam valakinek, hogy a Bz is, nagyon felháborodott :-)  ). Ráadásul a Bz fajlagosan, utaskm-re többet füstöl, mint a busz.

 

Úgyhogy a vonatos szállítás véget ér ott, hogy a közúti közlekedésnek van externáliája, és kész!

Előzmény: vrobee (429127)
V63 022 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429128

5*

Előzmény: vrobee (429127)
vrobee Creative Commons License 2016.06.06 0 7 429127

Kivéve, ha beleszámolják a homályos mértékű "külső költségeket", a vasútbarátok végső menedékét :-)

 

Mondjuk attól, hogy homályos méretű, még lehet qrvanagy. Lehet vépetin röhögni, de az teljesen igaz, hogy az autózás ára nem ér ott véget, hogy leterítjük az aszfaltot és tankolunk a kocsiba. Aki ezt nem látja, az nem sokkal jobb Petinél...

Előzmény: manhattani (429126)
manhattani Creative Commons License 2016.06.06 -2 0 429126

>Az ott beszedett adót részben nem ott költik el, hanem máshol pl. a költségvetés elkölti másra.

 

Igen, pl. a vasútra. De attól még a közúti közlekedésből beszedett adók önfenntartóvá teszik a rendszert. Kivéve, ha beleszámolják a homályos mértékű "külső költségeket", a vasútbarátok végső menedékét :-)

Előzmény: f_k (429102)
sssey Creative Commons License 2016.06.05 0 0 429125

v_peti

 

Közös kivezető: Elvinné a tranzitot, így a másik úton csak a helyi forgalom maradna, tehát mindenképpen lenne jelentősége!

 

Megint olyanról okoskodsz, ami már kb 20 éve van...

 

Akkor miért balesetveszélyes? Akkor szokott az lenni, ha sok az autó, de csak 2x2 sáv áll rendelkezésre.

 

Nem attól lesz balesetveszélyes, mert sok az autó... Sokkal nagyobb a balesetveszély, ha nem tartják be a KRESZ-t. És a 4-es úton nagyon sokan ilyen van.

 

sssey

Előzmény: v_peti (429087)
hmsoft Creative Commons License 2016.06.05 0 0 429124

Eszméletlen ez a bolygó... A szénnel kevert zúzottkőből is ki tud nőni valami (lásd a felénk eső, legközelebbi vágány mentén zöldellni kezdő réteget)

A holdbéli tájhoz holdbélien sz.r idő kell - megkaptam, annak rendje-módja szerint

Az EU-s pénzből három éve kifaragott medve eléggé repedezik. Nem jó jel.

Egy vonatban ciki a különböző színű halberstadti? Ugyanmár: ez akkor mi?

Részlet Alfred Hitchcock Madarak című filmjének az újraértelmezéséből

Bodega Bay helyett ezúttal az Elefántot támadják

...és még ha a Nap is sütne rendesen...

...amikor meg rendesen süt, akkor viszont én nem lennék lusta elgyalogolni az eredetileg tervezett helyre, ahol kicsit izgalmasabb a növényzet... :)

hm

Kiss G. Balázs Creative Commons License 2016.06.05 0 0 429123

Sziasztok!

A 450 mHz-es vonali rádiócsatornák (A60, A61, stb....) frekvenciáját tudja innen valaki? Meg tudná velem őket valaki osztani? 

Köszönöm!

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.05 0 3 429122

Azért gyűltünk ma össze, hogy búcsút vegyünk szép anyanyelvünktől, a mondattagolástól, központozástól.

Helyüket mostantól a karakterömlesztés veszi át. :( 

Előzmény: Ákos Koncz (429104)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.05 -2 1 429121

>Ott van az importáram. Az nem idehaza szennyez

 

És? A füsttől is kérnek útlevelet?

 

>Villamos motorvonataink javarésze (Kivéve BDV)

 

Khm...

 

>Rekupáció

 

Jajj!

 

>vasúton az abroncsok alapanyaga vas és ötvözetei, ezek természetes anyagok nem szennyezőek!

 

Jesszasz Mariskaaaaa!

Előzmény: f_k (429105)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.05 0 0 429120

Autópályáktól nem messze 100-200 méterre lakni is izgalmas, mert éjjel a zaj nagyobb mint egy sima kertvárosi övezetben.

A vasútnál sok helyen csillapítva van a zajhatás,zajvédő fal, növényzet stb. 

 

Ezzel azt akarjuk mondani, hogy ugyan az autópálya és a vasút is zajos, de a vasút mellett van zajvédő, az autópálya mellett meg nincs, direkt azért, hogy a nép érezze, hogy a vasút mennyivel környezetkímélőbb? LOL

 

Az autópályánál pont ugyanúgy mindent elkövetnek a zaj csillapításáért, mint a vasútnál, úgyhogy 100-200 méterre a vasúttól kb. ugyanannyira kellemetlen a zaj, mint az autópálya mellett. Arról nem is beszélve, hogy a vasút sok helyen lakott területeken halad át, ahol biztosítani kell az átjárásokat, ezért ott meg kell szakítani a zajvédelmet. 

Előzmény: f_k (429101)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.06.05 0 0 429119

Pedig f_k már korábban elég jól leírta a villamos vontatással kapcsolatos dolgokat, ha nem vépeti üzemmódban tolnád te is, akkor olvastad volna.

Előzmény: manhattani (429118)
manhattani Creative Commons License 2016.06.05 -3 0 429118

Akkor, kérlek, írd az erre vonatkozó számokat!

 

Nekem úgy tűnik, hogy a másik oldal hagyja ki a vasúti vontatásbóll (akár a villamossal) keletkező káros anyag kibocsátást  (most nem a füstölgő Szilikre gondolok :-)  ).

Előzmény: koller andor (429117)
koller andor Creative Commons License 2016.06.05 0 0 429117

Kihagytál valamit a számításból. (externália)

Előzmény: manhattani (429100)
v_peti Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429116

Az pedig állomásnév. Máshol stimmel, csak itt nem!

Előzmény: GOLAZ111 (429113)
r1232 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429115

A BDV is tud visszatáplálni.

Előzmény: f_k (429105)
r1232 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429114

Ja, most Fehérváron/Siófokon fordulnak a G43-sok.

Előzmény: mcg (429094)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429113

Szerintem te a nagy kék pacnit nézted balra, de az nem az állomás neve. 

Előzmény: v_peti (429110)
r1232 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429112

Most ugyan nem, de tavaly nyáron megállt a gyorsok egy része+az átlósok.

Előzmény: mcg (429094)
r1232 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429111

Az iho nem autentikus forrás, arra ne hivatkozz.

Előzmény: Ákos Koncz (429104)
v_peti Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429110

Teljese mást akartam beírni, de megosztom a felfedezést! Valaki trollkodott, vagy ennyire hülye a google maps?

 

https://www.google.hu/maps/place/Budapest/@47.4478574,18.9619908,16z/data=!4m5!3m4!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!8m2!3d47.497912!4d19.040235

 

Új vasútállomással gyarapodott Magyarország! :) Budaörsi Kamaraerdő

v_peti Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429109

Így van! Ha elment a közelünkben a vonat a Balatonon, az nem zavart, sőt a szomszéd telke és a fák mögött igyekeztem megszámolni a kocsijait. Amikor meg egy városi autópálya közelében voltam (Donauturm Bécs), akkor iszonyatosan zavaró volt a folyamatos zúgás.

Előzmény: f_k (429105)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429108

Szeretik Kökit. Mivel más nincs.

Előzmény: f_k (429091)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.06.04 0 0 429107

Ezt csak régen mondták, ma már erről nem beszélnek. Valaki megkérdezhette, hogy akkor a hivatalosan nagyon gazdaságos és környezetbarát városi buszokkal mi a helyzet?

Előzmény: Törölt nick (429090)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.06.04 0 1 429106

Semmi gond, megy autóval. Úgyis olcsó a benzin. Se bhv, se M62, se Nohab, ez nem versenyképes szolgáltatási színvonal.

Előzmény: Ákos Koncz (429104)
f_k Creative Commons License 2016.06.04 -2 4 429105

A monoton zajt könnyebb megszokni

 

Ez nem biztos , hogy mindenkire igaz!

 

Azért a vidéki "mindenevő kályha" is tud okádni magából. - tudom, nem közlekedési kibocsátás, de attól még jelentős. Jelentősebb, mint a nagyvárosok kipufogógáz-terhelése.

 

 

Gondolom a vegyes tüzelésre gondoltál, vagy arra, hogy a szegény emberek kénytelenek mindent eltüzelni így a szemetet is.

 

Volt egy vita a Miskolci tömegközl. topikban, hogy a Búza téren a buszok mennyiben szennyezik a városi levegőt.

 

Önmagában nem sok, mert a többi jármű személygépkocsi kibocsájtása mellett csekély.

 

Ott egy megtakarítás miatt elindult egy megszüntetés hullám, megszűntek a villamossal párhuzamos buszok, sokan ültek autóba és megvan az eredménye.

 

Én azt mondom, hogy a kötött pályának is megvan a helye.

 

 Vasútnál az iparvágányok használatának csökkenésével, a PHD bevezetésével, majd az irreálisan magas iparvágány használati (saját célú vasúti pályahálózati) díjak miatt, nem érte meg az esetek többségében onnan fuvarozni.

 

Vasút a teherfuvarozás során tud kedvező paraméterekkel szállítani.

Nem tud mindent gazdaságosan elszállítani, vagy a távolság vagy a gyorsaság miatt.

 

Régen volt egy egészséges munkamegosztás, lásd MÁV Volán kiskonténer, darabárú szállítás.

 

Vagy a vasút szennyezése (úm. elektromos áram előállítása) csak nem ott keletkezik, ahol a vonat jár.

 

 

Paks mennyire szennyez? (40% fölött részesedik a hazai ellátásból.)

Ott van az importáram. Az nem idehaza szennyez esetleg vízerőművekben állítják elő!

 

Egy gázturbinás erőmű a lakott területektől távol nagyobb hatásfokkal, mint egy közúti belsőégésű jármű, jobb hatásfokkal állít elő elektromos áramot, illetve az egész termelési végfelhasználói lánc kedvezőbb egyenlegű.

Villamos motorvonataink javarésze (Kivéve BDV) tud haszonfékezéssel áramot visszatáplálni. (Rekupáció)

Azok a járművek amik ezt a közúton tudják nagyon drágák, alig jár belőlük, beleértve az akkumulátoros járműveket, aminél az aksi környezetszennyező nehézfém.

 

Ha végignézzük, az autóknál már a gumiabroncs is szennyező hulladék, vasúton az abroncsok alapanyaga vas és ötvözetei, ezek természetes anyagok nem szennyezőek!

 

 

 

Előzmény: _Nyuszi (429103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!