A kocsi vázszerkezete,futóműve,motorja és műszerfala az M.A.N. 313 15méteres változatából való.
Az ajtajai mindig az utasáramlásnak megfelelően nyílnak(első ajtó befelé,a középső és a hátsó kifelé).
A motor hátul a 412-eséhez hasonlóan van elhelyezve.
A padlószínt a jármű középső ajtajától emelkedik.
A kocsi tulajdonképpen három busz összekeverve(M.A.N.313,IKARUS Polaris és IKARUS 412).
A lámpák xenon gázzal töltöttek.
Szívesen megmutatnám mindenkinek mert kíváncsi vagyok a véleményetekre?!
Elkészült a 700-asom látványterve!A probléma az,hogy a rajz A2-es méretű és nem tuedom beszkennelni!A4-es szekennerem van.Ez azt jelenti,hogy 6darabban kellene megcsinálni ez szinte lehetetlen!A normális fotózás pedig drága lenne!
Az Ikarus 242 1.5 méterrel hosszabb, mint az Ik. 220, természetesen a tengelytáv is nagyobb az előbbinél. Az első ajtó ráncajtó (mint a 2. ajtó), a B tengely mögötti pedig olyan keskeny volt, mint a 222-esé. A koncepció hasonló volt mindkét városi busznál (alacsony padlószint, fekvő farmotor).
Most vettem csak észre, hogy kimaradt a 210, a 214 és a 223! De néhány tervezett buszon (208, 213)is átsiklottunk...
Az alvázakra visszatérve: én úgy emlékszem, hogy a nagytömegű szállítások irányvonatokon történtek mind a Margit utcába, mind Fehérvárra, de tényleg volt az általad említett mód is, valamint volt olyan, hogy a lábon vitt alvázakra egy egyszemélyes ideiglenes vezetőfülkét építettek/szereltek, a szabályok szerint csak igy vehettek részt a közúti forgalomban, (egyébként konvojban közlekedtek), de a csúcstermelés idején nem igen törödtek minden szabállyal. (ideiglenes fék és index lámpák voltak feszerelve)
Ez a Talin az észt főváros, Tallinn lenne?
Mert ha jól emlékszem ezekben a buszokban cirill betűs feliratok voltak, Észtországban pedig a latin abc-t használják.
A Debrecenben pl 3 féle 263-as van;
- a korábban belinkelt kék-fehér, az utastértől teljesen elzárt, egészen az első ajtószárnyig tartó vezetőfülkével. (GTZ rendszámok)
- teljesen fehér, asszem ”normál” vezetőfülkével (GZF rendszámok)
- és színre fújt 263-asok, szintén normál vezetőfülkével, valószínűleg ezek már nem az exportból maradtak vissza (HFY rendszámok)
Sőt! Egyik-másik társaság át is alakította őket. Az Agria Volánnál kiszedték a hátsó ajtót, a Kisalföld Volánnál kiszedték a középső ajtót, új szélvédőt (táblatartó nélkülit) szereltek be...
"Több megrendelőre utal az,hogy nem mindnek,egyforma a színe.Mert nálunk fehér az összes,de Gyöngyösön láttam zöldet és kéket is."
Ezt hogy érted? Majdnem minden Volán a saját színeire fényeztette a kocsikat anno.
A VT-nek is vannak zöld csíkos és kék kocsijai is, de attól azok még eredetileg lehettek egy széria.
Ideáig fiatalnak tartottam magam:-)De arra nagyon jól emlékszem,hogy az IKARUS alvázait Csepel Autóból hosszú alvázú 752-esek vitték!Bizony két darabot egyszere.Az is tisztán megvan bennem,hogy ezek rengeteget fordultak!Iszonyú sok alvázat elszállítottak.Rémlik valami,hogy faterom mintha mondta volna,hogy mászkáltak alvázak(Még nagyon régen)a városban.De ezt inkább majd holnap kérdezem meg tőle.
OFFÉrdekes,hogy ezt felhoztátok mert egyébként nem is emlékeztem már ezekre.ON