Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

soonó Creative Commons License 2008.01.05 0 0 828
Ez egy érdekes kérdés. Kellene tudni, hogyan kezeli a mester az autót. Mert te ugye tudod, hogy az én autómat sokan vezetik, így látok érdekes embereket, kinek hogy megy a "végre beugrott", stb.

Én simán kapcsolom 30-nál menetközben a felezőt, és akinek van egy kis ráérzése, az ha lehet nem kapcsolja állóhelyben, hanem egy kicsit mozgásban tartja a fogaskerekeket, mert állóhelyben, van hogy tényleg nem megy be, akkor lehet óvatoskodni.
Előzmény: elf (827)
elf Creative Commons License 2008.01.05 0 0 827
"igaz, k*va nehéz volt eddig is "L"-be tenni, (finom csúsztatott szakaszos kuplung, 1-es fokozat, aztán végre beugrott,"

Ugye ezt elvileg allo helyzetben kene kapcsolni, kuplung-ures-kuplung-felezo.
Es nem nagyon illene hogy igy szenvedni kelljen a valtassal.
Előzmény: Kecskemadár (822)
poén Creative Commons License 2008.01.04 0 0 826
Kecskemadár Creative Commons License 2008.01.03 0 0 825

Köszönöm a tippet, a robbantott rajzot átnézve, meg a jelenséget átgondolva én is valami hasonlóban reménykedek, szombaton már remélem többet fogok tudni...majd referálok.

 

Előzmény: Lozsa. (823)
atompyka Creative Commons License 2008.01.03 0 0 824

A diffitörés sem ritka de azért annak szokott csúnya hangja is lenni.

Lesz is, ha meghallja az árajánlatot...

:-)

Előzmény: Lozsa. (823)
Lozsa. Creative Commons License 2008.01.03 0 0 823
Hát jó eséllyel a felezőkapcsolrúdnak a hernyócsavarja lesz a bűnös. (mármint elgyalázódott és nem forgatja a rudat)
A másik, hogy fellazult a felezőrudazat anyája (a leghátsó) , esetleg el is van törve a felezőnek a "kilincse"
Emlékeim szerint a hernyócsavar a lggyakoribb.

A diffitörés sem ritka de azért annak szokott csúnya hangja is lenni.

Előzmény: Kecskemadár (822)
Kecskemadár Creative Commons License 2008.01.03 0 0 822
Na egy kicsit megnyugodtam, én is erre gyanakszom, - amíg élünk remélünk...mármint hogy szétugrott a kulissza vagy rudazat. A Bükkben sokfelé járunk (ahová van behajtási engedélyünk) a terepváltót nagyon ritkán kellett használni, igaz,  k*va nehéz volt eddig is "L"-be tenni, (finom csúsztatott szakaszos kuplung, 1-es fokozat, aztán végre beugrott, kifelé már v.mivel jobban ment), szombaton talán sikerül szerelőaknára juttatni, az olaj leeresztésekor már sok minden kiderülhet...dehát  itt nem volt semmi csattanás, ilyesmi....
Előzmény: Tie (821)
Tie Creative Commons License 2008.01.03 0 0 821

Nem, én épp egy homokos siratófalon álltam, és nyomtam a gázt, aztán egyszer reccsent egy hatalmasat a terepváltó, és vége volt, mint a botnak. Utána csinálta azt, hogy nem hajtott sehova se, mert miszlikbe tört a difije, és csak pörögtek benne a dolgok szabadon, kihajtás nélkül.

 

Az alapján, amit írsz, hogy lehet ide-oda húzkodni a kart, és nem történik semmi, én is inkább arra gyanakodnék, hogy szétugrott a kapcsoló rudazata, a terepváltó meg éppen üresben van, és azért surrog, mert a belseje ugye nyilván forog, csak nem ad kihajtást a kardánokra.

 

Mondjuk H-ban is be lehet zárni a difit, szóval az rendben van, hogy H-ban is el lehet tolni a kart balra. Difit zárni nem csak felezőben lehet... Szóval ez üzemszerű állapot. Ha a váltókarod csak úgy lötyög ide-oda, és sehol sincs igazán, tehát nem érzel rajta semmi ellenállást, amikor tologatod akárhova, akkor szétugrott a rudazat. Ha érzel, tehát effektíve tologatja a rudazat a tologatnivalókat, akkor bizony a terepváltó belsejében hullott darabokra valami.

Előzmény: Kecskemadár (820)
Kecskemadár Creative Commons License 2008.01.03 0 0 820

Jajjjjj! És ezt teljes csendben tette? És azt is csinálta, hogy hol működött, hol nem?

Légyszi ne ijesztgess.....

Az a furcsa, hogy mitha nem tudná a váltókar a korrekt "H" formátumot, (közép neutral, balra a difzár, jobbra az L meg a H. Ha high-be kapcsolom, akkor is szépen el lehet mozdítani a váltókart vízszintesen balra is....Mintha az egész elszabadult volna....

Előzmény: Tie (819)
Tie Creative Commons License 2008.01.03 0 0 819
Nekem pont ilyen sustorgást produkált, amikor darabokra tört a terepváltó differenciálműve.
Előzmény: Kecskemadár (816)
Kecskemadár Creative Commons License 2008.01.03 0 0 818

Üdv!

H-ba, L-be is bemegy, (látszólag...) de nem hajt. Difizárral is próbáltam, úgy se. Egyszer hátramenetben rendesen elindult, de utána megint nem....Eddig ennyi....

Kecskemadár

Előzmény: elf (817)
elf Creative Commons License 2008.01.03 0 0 817
Nem megy vissza a terepvalto fokozatba, vagy visszamegy de nem hajt?
Difizarral probaltad?
Kecskemadár Creative Commons License 2008.01.03 0 0 816

Üdv! Kilincsmű alatt nem szakszerűen a váltó kulisszáját értettem, sustorgás után már nem mozdult az autó, alánéztünk, de sajnos külső jelet nem találtunk. Eddig ennyi. Szombaton el kell cibálni szerelőhöz, de addig is próbálok informálódni.

Kösz a választ! Szép kilátások!

Kecskemadár

 

Előzmény: soonó (815)
soonó Creative Commons License 2008.01.03 0 0 815
Nemtom, hogy mijaza a kilincsmű, mert nálunk ilyen csak a garázsajtón van, de először aláfeküdnék, hogy a rudazat nincsen-e széjjelpotyogva, vagy meghajolva. Ebben a fagyos időben lehet, hogy megfeszegetted. Aztán továbbmenve lefelé, ha ez volt a gond, akkor nem klattyant be rendesen a helyére, és darált belül, amit ért. Aztán lehet, hogy a váltóházban tekeredett le egy csavar, de az nekem már bonyolult. Ha azt mondod, hogy csendes sustyorgás, akkor az gáz, ott rögtön meg kellett volna állni, mert nekünk 300.000 forintért sustorgott a dög.
Előzmény: Kecskemadár (814)
Kecskemadár Creative Commons License 2008.01.03 0 0 814

BUÉK! Mindenkinek!

Sajnos kénytelen vagyok az általános jó hangulatot kicsit megzavarni, bocs érte, de elég nagy bajban vagyok és kíváncsi lennék, tapasztaltatok-e már hasonló hibát:

300 TDI 1998-as Defenderrel egy hónapja városban úgy álltam meg, hogy kettőből hármasba váltva egyszer csak (mint utólag kiderült) üresbe állt a felező, aztán se kép, se hang. Behúztuk a munkahelyemre, ahol szelíden kapcsolgatva egyszer csak beakadt a váltókar a helyére, utána semmi probléma. Terveztem, hogy megnézetem, mi lehet a baj, de jött a Karácsony a szokásos őrülettel, a dolog annyiban maradt.

Dehát a büntetés eljött Szilveszter este-Újév hajnalán éjjeli negyed egykor, mikor visszafelé tartottunk a Bükk-fennsíkról, ahová éjfélt köszönteni mentünk, gondoltuk nagy meghittségben töltjük, kutyák, gyerek, stb. - ehhez képest akkora ricsaj és villogás lett a környékbeli tűzijátékoktól, hogy döbbenten álltunk, mintha Irakban lennénk Bagdad első bombázásakor, pedig a legközelebbi lakott terület is volt vagy 15 km-re...na szóval Lillafüredtől 500 m-re a Defi újra előadta a mondottakat, de már nem tudtam életre kelteni a váltót. Csendes sustorgás a váltó felől, de nem mozdul.

Hazahúztuk reggelre, azóta otthon áll. Tehát tippeket kérek, illetve találkoztatok-e már hasonló hibával? Egyáltalán hol kezdjem a keresést? Kilincsműre gyanakszom, - de ez csak tipp.

Üdv mindenkinek és repesve várom a válaszokat: Kecskemadár

soonó Creative Commons License 2008.01.02 0 0 813
Ja.
Előzmény: atompyka (812)
atompyka Creative Commons License 2008.01.02 0 0 812

Hú, Téged nagyon megihlet a hányás, még ha az csak hó is...

:-)

Előzmény: soonó (811)
soonó Creative Commons License 2008.01.02 0 0 811
Éppen ezen elmélkedtem tégnap hóhányás közben az út mellett. Mert elment előttünk néhány pikkápp, amiből mellesleg egyet vontattak, és az ugye egy Náváráá vót, :)))) /bocs ezt nem lehetett kihagyni/ Szóval mekkora egy pikkápp csomagtere? Pont akkora, mint amennyi hó beléje tud esni:)
Előzmény: atompyka (807)
ottar Creative Commons License 2008.01.01 0 0 810

Köszönöm szépen!!

Sokat segítettél...

 

Előzmény: Lozsa. (805)
ottar Creative Commons License 2008.01.01 0 0 809

Úgy értettem.. ;-)

 

De doboz van rajta! :-)

Egyébként tényleg teherautó...

 

 

Előzmény: atompyka (807)
hakapeci Creative Commons License 2008.01.01 0 0 808
hali és bocs Lozsa! a nevedet illetően figyelmetlen voltam utólagosan bocsánatot kérek érte...  már tervezem hogy egyszer meglátogatlak Titeket itt a XVI ker ben, annál is inkább mert én is itt lakom Tőletek egy km-re...és szrintem Ti szervizeltétek a régi tulajnak is.--- szilveszter éjjel betörték a DiscoII jobb oldali  ajtóüvegét, elvittekegy pár dolgot sajnos a megélhetési gyüjtögetők. esetleg Nektek 
van üvegetek?  holnap kiderítem hogy a casco kötvényem hogy kezeli az üvegkárt. szóval mikor leírtam mekkora súlyokat vontatok akkor nem vitát akartam generálni a topic-társak között,--bár lendített a topicon-- hanem érzékeltetni akartam hogy ez az autó szinte mindent kibír március ota használom semmi gond nincs vele pedig 170 000 km van benne na ennyi BUÉK mindenkinek aki olvassa--üdv haka
Előzmény: Lozsa. (804)
atompyka Creative Commons License 2008.01.01 0 0 807

A Navarának nincs is csomagtere. Csak platója, mint az Ifának. Minifa.

:-)

Előzmény: ottar (803)
soonó Creative Commons License 2007.12.31 0 0 806
Boldog Új Évet

http://www.youtube.com/watch?v=b4dtBHirOsQ&feature=related
Lozsa. Creative Commons License 2007.12.31 0 0 805
Az igazat megvallva én sem tudom, hogy kapták a felszereltséget a kocsik, de nekem úgy tűnik, hogy külön-külön is kellett rendelhető legyen szinte minden.
Volt már több olyan autó, hogy pl: totál fapad elektromos üléssel, vagy épp full extra elektromos ülés nélkül.

Előmelegítőt sem igazán értem, hogy melyikbe került, melyikbe nem, mert mintha nem lenne felszereltségfüggő. Talán amit északi országokból hoztak be azokban van. Futóműszempontből nincs mit nézni, mert az a legbiztosabb pontja a Disco2-nek. Kerékagyat, függőgömbfejet, féltengelyt/csuklót, diffit még sosem kellett javítani!!!
Szilentet is csak ritkán, és azok is főleg stabilizátorgumik.

Ha légrugós akkor azért légrugót, kompresszort leht cserélgetni. Légrugó max 7-10 évet bír, kompresszor pedig elvileg bármennyit, ha nincsen kínozva, hogy állandóan eresztő légrugót kell szintentartania.
Magyarás, ha a megbízhatóság a fontos, akkor vagy nem légrugós, vagy ha még nem volt cserélve akkor újat bele...

A leggyakoribb hibák:
- légtömegmérő
- üzemanyagpumpa
- injektorhalál
- turbócső
- ajtózárak
- ülésfűtés

Típus hibák (elbaszások):
- üzemanyag nyomáscsökkentő folyás
- üzemanyag cső tank felett kidörzsölődik
- tetablak lefolyónál befolyik a víz
- stabilizátor hidraulikacsövek a tömbnél elrohadnak!!! (szégyen és gyalázat)
Ennyi így hirtelen.


Összességében, szerintem egy nagyon erős, strapabíró autó, néhány leginkább bosszantó hibával (de nem hagy az úton)
Előzmény: ottar (786)
Lozsa. Creative Commons License 2007.12.31 0 0 804
Először is NEM LÓÓÓÓÓÓZSA! Csak Lozsa... Ezt még Iwvi terjesztette el ezt a Lóóózsázást, de hiba volt az is...

Na jó semmi baj, csak szúrja a szemem, meg rossz emlékeket idéz a suliból, meg az oviból :)))


Naszóval. Előbefecskendezést mérni nem lehet állítani meg pláne nem. Viszont ez a típus naggggyon érzékeny arra, hogy pontosan a helyén legyen a vezérlés. A vezérműkerék a tengelyre 3 db "kis" csavarral van rögzítve, méghozzá úgy, hogy a kerék bizonyos határok között elfordítható (a lukak hosszúkásak). A kerék pedig nem kúpon, csak lap-lap-on fekszik fel a tengelyre.
Szóval ha véletlen elfordul a kerék a tengelyen (leginkább a hosszú luk végéig) akkor a legváratláanabb eseményeket tudja produkálni.
Pl: az autó alapjáraton tökéletes, de a gázra szinte egyáltalán nem reagál.
Szóval ha a szenzorok elvileg jók akkor én ezzel kezdeném az ellenőrzést.
Előzmény: hakapeci (780)
ottar Creative Commons License 2007.12.30 0 0 803

Az teccik...

:-)

(na akkor sokalltam be igán, mikor a navara csomagterét sikerült színültig pakolni... :)

Akkor gondolkodtam el, hogy kellene egy télleg nagy autó.. :-)

 

Előzmény: Tie (797)
soonó Creative Commons License 2007.12.30 0 0 802
Jájjj:))

http://youtube.com/watch?v=a85EzaEfgj0
Előzmény: soonó (801)
soonó Creative Commons License 2007.12.30 0 0 801
http://www.youtube.com/watch?v=pR9rVALw5ck&feature=related

Na most örülsz? :))
Előzmény: Tie (796)
soonó Creative Commons License 2007.12.30 0 0 800
Erőkar :)

http://youtube.com/watch?v=3X6RBSeD-YA&feature=related
Előzmény: soonó (799)
soonó Creative Commons License 2007.12.30 0 0 799
Nagyjából ezt próbálom gagyarászni. De az arányok még a Range, és a Disco II között is nagyon eltérőek, mert a Discón nagyon látszik, hogy még messzebb van a tengelytől a kampó.
Ami kicsit hihetetlen, hogy állítólag 20-25 éve az ámerikai kamionok első tengelyén nem volt fék. Nemtom hol olvastam, szerintem hülyeség, de kitudja.

Nemrég a 90-essel húztam egy 600-kg kéttengelyest az erdőben homokos úton. Aztán ökörködtünk ahogy köll, kanyarban fékezek, az autó hátulját meg tolja kifelé az ívről. Namondom, akkor höhőő!
Előzmény: atompyka (798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!