Én még olyan telefont nem láttam, aminek használható lett volna a fényképező része ilyen témák fotózására. Szerintem felejtős a dolog... Vegyél rendes fényképezőt!
Azt áruld el légyszi,hogy a jó búbánatosba lehet a váltógombot leapplikálni a rúdról,ugyanis vettem egy fém v utánzatu sportosat és sehogy nem tudom felrakni.
ha fejegység beépítés van, mindig legyen a beépítésről számla (kb. 3-5eHUF) és NEM szabad házilag megcsinálni mégha simán meg is lehetne, mivel ha később gari időn belül gáz van a fejegységgel elhajtanak.
Ha gondolod szívesen segítek, nekem van olyan szerszám, amivel ki lehet szedni azt 3 csavart. A találkozón szét is kaptuk....
A hétvégén körbejártam néhány boltot, bontót, de sehol sem tudtak nekem segíteni, de 2 helyen még mindig van remény a kijelző csatlakozóját beszerezni:
1., A debreceni szalonba úgyis mennem kell az abalakemelő miatt, majd megpróbálok beszélni az elektormos srácokkal
2., A régebbi Megane Scenic kijelzője pontosan ugyanez, mint amilyne most a Thalikban van. Szal lehet megint a bontókban szétnézni. Amit csekkoltam: az egyik ismerősöm 98-as Scenicjében ugyanez a kijelző, gondolom a csati is ugyanaz.
Szal ha megjön a cuccos hétfőn (remélem a posta most nemszúrja el), akkor este már bele is rakom, csak sajnos holnap reggel vissza kell adnom a fényképezőgépet. Én is már vagy 2-3 éve tervezem digit fényképező vételét, de még mindig nem tudtam magam rászánni, hogy vegyek egyet.
Iletve most kinéztem egyet, ami az én igényeimnek megfelelne:
Sony Ericsson K750i. Mobil, rádió, MP3 lejátszó, 2 megapixeles fényképezőgép. Jó tudom ez nem olyan mint egy normál fényképező, de amit tud a gép az nekem nagoyn bejönne. Csak sajnos még nem lehet kapni.
nem sikerult levennem a muszerfal felso reszet, mert a csavarhuzoval egyszeruen nem fertem hozza a szelvedo-muszerfal csatlakozastol nem messze levo 3 csavarhoz.
valami nagyon kicsi (rovid) szerszam kell oda.... :(
A megane fórumon keresd meg norbie-t (valahol van egy pont is a nevében, lapozz vissza a fórumon és megtalálod). Ő ilyen átalakítókat gyárt olcsón, kisipari módszerrel.
Gyári átalakító Sony fejegységekhez van, illetve elvileg a VDO is tud teljes értékű átalakítót adni. (Itt van az asztal mellett egy, csak be kéne építeni.) A többiek átalakítói vagy működnek, vagy nem, de inkább nem, ahogy hallom. Ezektől az átalakítóktól az összes hifis fázik, talán nem is nagyon láttak ilyeneket, aki mégis, az csak szívott velük. Ja meg drágák is.
Távirányításra van még infrás módszer, amikor például a két ülés közé, a fejegységgel szemben felszerelnek egy infraadót, és rákötik a kormány távvezérlőre. Nekem ez nagyon nem tetszik, de állítólag akár működhet is.
Találni olyan cd-s mp3-as lejátszót ami támogatja a kormányvezérlőt. Ez nehéz lesz...
vagy
Lemondani a kormányvezérlőről, ekkor bármi beépíthető. Pl szintén 50eFt-ért kapható CD/DVD-s! mp3 autórádió Fenner márka. Megjelenítőt is lehet csatlakoztatni hozzá, persze az plusz 30e, de ki akar vezetés közben dvd-t nézni??? Távirányítót adnak hozzá:
A thalian nincs olyan hangszigeteles, hogy barmifele audio tuningba megerje belevagni. ......................
Ma empirikus uton kitapasztaltam a 1.4 16v valtasi optimumokat. :)
Axiomak:
1. Motor fordulatszamot nem viszunk 5.500 fole (szetporog), mert meg jovo ilyenkor is jo lesz valamire a motor...., ugyanezen okbol nem megyunk hosszu tavon 160-nal tobbel (hoterheles). 2. Magasabb fordulaton hangosabb a motor.
Szubjektiv optimumok:
120-tol folfele, 5-ben elozok, nem kapcsolok vissza. 120 alatt visszakapcsolok 4-be es elozok 4-ben amig 140-150-et el nem erem, utanna 5-s. 80 alatt visszakapcoslok 3-sba azutan 110-nel felteszem 4-be. 50 alatt visszateszem 2-be, max 80-nal felteszem 3-ba.
megfigyelesem szerint: 1. az auto 3.500-5.000 fordulat kozott huz a legjobban, 3000 alatt nincs ereje, 5000 felett meg mar tul zajos. 2. a normal orszaguti hasznalati tartomanyban (80-120) 4-ben erdemes elozni. Mert 3-ban nagyon zajos, 5-ben meg nem megy.
Ma egy hete vettem át életem első Renault Thalia-ját. 1.5 dci (80Le) Status.
Ma tankoltam első alkalommal. A fogyasztásom 4.71 liter/100 Km volt. :))
Segítséget kérek. Ki tudja, hogy mi módon lehet a gyári rádió-magnót Kenwood fejegységre kicserélni, hogy a kormányvezérlőt továbbra is használni tudjam. Lehetséges ez?
Szerintem ez a kerék szélén ébredő vonóerő a sebesség függvényében az egyes fokozatokban, ez szinte ideális (egy adott sebességen mondjuk 100, szinte ugyanakkora vonóerő van különböző fokozatokban).
Azt se mondtam, hogy mindig 6500-ig pörgetem és ott váltok. Kipróbáltam, ennyi.
Mostanában a városban még szinte a 2500-at se éri el a mutató, már váltok. Nem is tudtam, hogy lehet így is menni :-))))))))))) 50 alatt már 5-be rakom épp. A vezetési stíluson elég sok múlik fogyasztás szempontjából. Olyan 8,4-re saccolom most a BP-i átlagot, de majd tankoláskor kiderül..
Ezt a szituáció adja. Ha úgy látod, hogy elég sok hely van az előzéshez, akkor nyugodtan nekimehetsz 5-ben is. Elég rugalmas. Én olyan 110-es tempónál már csak akkor előzök 5-ben ha van rendesen távolság, de néha visszakapcsolok 4-be. Viszont egy gyors kiugráshoz 100-as tempónál elkel a 3.
ha jól vontam le a magam laikus tanulságát: ha 100-120-ig akarok előzni, érdemes visszatenni 4-be (és nem árt a motornak), mert ott jobban fog gyorsulni, tehát biztonságosabban tudok előzni?