Lehet, nem elég a nyomás. a mai csaptelepeknek már nem elég a 0,5bar, hanem 3,0bar is kellhet (forrás: KLUDI).Az átfolyási osztálybasorolás 3+-0,2barnál adják meg.
Nincs szűrő a rendszerben.KB 3 éves rendszer a perlátort leszedve ugyanennyi a az átfolyás.Az egyész lakásban ilyen kevés a konyhában(kb 6-7 méter vezetékben) meg ennek a fele a átfolyás.
Jujjj! 10 éve felragasztottam a konvektor mögé ilyen alufóliás vastag, hőszigeteléses hőtükröt.....senki nem mondta se nekem se a cuccnak, hogy nem lehet, így működik.
Lehet, hogy van olyan azért amit fel lehet oda rakni csak utána kell járni!
Néztem egyik boltban ilyen hőtükröző anyagot. Rá volt írva, hogy gázkonvektor mögé szerelni szigorúan tilos. (Sajna általában nem tartják fontosnak azt is odaírni, hogy miért, pedig engem pl. érdekelne..) Szóval miért is?
Sziasztok.
Van olyan fűtési alkalmatosság amit egy gázcsonkra rá tudok kötni és azt a helyiséget fűti ahol van?
Nincs gázbojlerem, de csonkom igen, erre a csonkra kéne kötnöm valamit ami fűti a fürdőt közbe.
Jó lenne ha nem kéne hozzá kémény.
Helló pisatour! Úgy látom választ itt nem kaptál a kérdésedre, de más helyről meg tudtad már, hogy lehet-e új szennyvíz csatorna bekötést szomszédoknak közösen, egy utcai csatlakozással megoldani? Házam végénél ugyanis éppen ott jön ki a szennyvíz, ahol a szomszéd is elvezetné az övét. Így egyszerűbb lenne, mert különben marha nagyot kellene a ház körül kerülni.
Az elektronikán lehet jumperelni, hogy csökkentett teljesítmény (P=1/3) ilyenkor csak a 7kW megy, illetve olyat, hogy csak max, vagy semmi. Most normálon van, azaz a kazán dönti el, hogy melyiken megy éppen. Ez általában vonatkozik az egészre, a HMV-re nincs semmi külön beállítás, csak a fűtővíz hőmérsékletet tudtam, de hivatalosan azt sem lehet a 3.23-ason állítani. A 2.23-ason ami kb. ugyanilyen kazán, csak átfolyós, azon van elöl 3 gomb: 1: ki/nyári(csak HMV)/téli(HMV+fűtés), 2: HMV hőfok, 3: fűtési hőfok
A 3.23-ason, ami nekem van, a középső HMV gomb hiányzik, és van a helyén egy bepattintható műanyag takarófedél. Na most ezt leszedve, ott van alatta a poti, ami gyárilag max-ra volt tekerve, de nem szántak neki szerepet, nem is írnak róla sehol, hogy kellene tekergetni, nyilván azért, mert úgy a leggazdaságosabb, ha max-on fűti a tárolót, míg a 2.23-nál senki nem akar 80-90 fokos vizet a zuhanyban. A 2.23-ba még besuvasztottak egy kis hőcserélőt, meg még egy áramlásérzékelőt.
Na most én kicsit visszább vettem ezt a fűtőhőfokot, így kissé enyhült a berregés, amíg csutkán volt, nem is vett vissza 7 kw-ra (vagy csak jóval később).
Amikor még alacsony a HMV hőmérséklete, tehát mikor bekapcsol a a fűtés akkor nyomja 24-el, de még nem berreg, majd visszavesz 7-re, majd újra 24, stb, amig el nem éri a célhőmérsékletet. Ahogy közeledik a célhőmérséklethez, egyre inkább berreg, de csak mikor 24 kW megy.
Biztos, hogy nem levegős, van a kazánon is automata légtelenítő.
Nem, ez nem enyhe buborék hang, hanem erőteljes rezgés, a falon keresztül hallani a házban. Rezeg az egész kazán, mintha nem lenne áramlás. Mint mikor el van dugulva a szűrője.
Tegnap mikor szó volt itt az ellenáramú fűtésről, elbizonytalanodtam kissé. :) Aztán előkotortam a papírját, és akárhogy néztem, minden adat meg van adva, csak az nem, hogy melyik csonk melyik. Szerencsére jól van bekötve, mert akkor úgy volt logikus, hogy felül megy be a meleg, mint a radiátorba.
Mikor elkezdi fűteni, akkor kb. 1 percig rendben fűti, majd kisebbre kapcsol (kapcsolgat), időnként búg/berreg a kazán. A tároló fűtési hőmérsékletét visszavettem, így egy kicsit javult a helyzet, de nem az igazi. Gyárilag csutkára volt állítva, de akkor hamar, nem kapcsolt kisebb fokozatra egyáltalán, és hamarabb elkezdett "berregni"
a megenekelt kazannak harom fokozata van. 24, 7 es 0.