Idén 4 db 12,5 méteres elővárosi és 2 db helyi kivitelü kocsinak kellene elkészülnie, melyek Dunaújvárosban illetve a környékén állnának forgalomba.
Ez a terv.
A végeredményt meglátjuk.
Húh, ez logikus, szóval én el is fogadom. ;) Csak azt nem értem, hogy pl egy típuscsaládon belül is miért vannak látszólag teljesen érthetetlen dolgok.
415 - 435
412 - 417 (nem 432 :))
480-as létezik. Ha jól emléxem, Londonba nyomattak olyanokat, viszont van egy balkormányos prototípusa is. Első ránézésre 415-ös (ja, igen, szóló), de vannak különbségek. Mint sok más prototípus, ez is Salgótarján helyiben közlekedik.
Én ebben a témában teljesen laikus vagyok, úgyhogy jó célpont kötözködô természetű "bennfenteseknek", de azért leírom, ahogy tudom. Ne kérdezzétek, honnan, ez afféle pletyka - újság, stb.
Az autógyárak típusszám kiadása nem követ semmi szabályt azokon kívül, amit maguknak felállítanak. De ez sem kötelezô, szvsz. a marketingosztálynak is komoly beleszólása van. (pl. amikor a Renault áttért az "R" számról a névre, szerintem egy egyértelmű marketing fogás volt).
Az Ikarus, úgy láttam, az személyszállítási kapacítás köré alkotta meg a típusszámokat. Így volt az Ik 30, Ik 60, Ik 55, stb. Ha egy hasonló méretű, de új típust hoztak ki, akkor eggyel megnövelték a számot, mondván, ahol ennyi ember elfér, elfér még egy (pl. Ik31). Aztán amikor ez nem volt elég, akkor a végére biggyesztettek egy új számot, pl. Ik 311, Ik 630. Még késôbb eléje biggyesztették a számot és ez lett a "típuscsalád".
Tehát szvsz. az Ik 180 az illeszkedik a régi számozásba, hiszen 180 személyes, az 556-osról viszont nem világos, hogy egy 55-ös egy mögéje rakott 6-tal vagy egy 56-os egy eléje rakott 5-tel. :-))
Úgy látom azonban, a 200-as családban már a férôhely szerinti számozás nem igazán - csak úgy nagy vonalakban - teljesült. Itt már inkább a korábbi hasonló célú típusokra emlékeztetô számokat adtak, mint a 255, 266, 280, stb.
C56 miért nem C50 (a hossz alapján) Éedemes végigkövetni a 256-os "életútját" a kilencvenes évek folyamán. Távolsági 256.50 után a kilencvenes évek elején megjelent a szintén 11 méteres elővárosi 2-2-0 ajtóelrendezésű 256.44, majd néhány év múlva megjelent a típus 12 méteres változata szintén elővárosi kivitelben (elvileg 256.42, de ez nem jelent semmit, van 12 méteres 256.44 is a változatosság kedvéért :-). Ezután jött a ráncfelvarrás, vagyis a Classic pofa. Véleményem szerint ezért C56 és nem C50. Meg különben is C50 már létezik igaz az egy kisvasúti mozdony ;-)
Úgy tudom azért, mert 180 személyes volt. (de amikor annyian voltak benne, majd' a földet verte a legvége - láttam olyat is, hogy szikrát húzott a kövezetbôl...)
Megtudja valaki mondani mért hívják az Ikarus 556 csuklós váltózatát Ikarus 180-as nak. Én logikát semmi esetre sem látok benne. Amúgy nagyon tetszik az Ikarus 180-as. Jó volt látni Szegeden. Szentendrén a bezsúfolt csarnokban egyszerűen nem lehet lehetett élvezni a formáját.
Szia Kristoof.
El kuldtem a rajzokat mailben, meg a regi cimemen.
Mond meg ha megkaptad, meg a velemenyedet az uj cimemre :
cariotest.jyamba@9online.fr
Kb. egy honapja irtam egy cikket a hazai autobuszkozlekedes egyik szeletererol a Varosi Kozlekedes cimu ujsagnak.
A cikk illusztralasahoz kertem toletek es kaptam is sok segitseget. ( kepeket)
Tegnap irt e-mailt Nagy Jozsefne a Varosi Kozlekedes ujsag szerkesztoje, hogy a kuldott kepek elvesztek.
Kerem segitsetek.
A segitseg modja :
Felsorolom, hogy milyen kepekre lenne szuksegem, ti megkulditek nekem , s en tovabb kuldom a szerkeszto asszonynak.
Nagyne a tegnapi levelben irt, nekem hieroglifanak tuno sorokat is, amit Ti gzakorlott fotozok bizonyara ertetek, mert en egy szot se belole.
Ime : ..."...Kerem, hogy a kepeket, jpg vagy tif.min.300dpi-s formaban kuldje.........."
Tehat a kereseim :
- Az elso Ik 260-as vagy 280-as kocsirol fenykep vagy a pesti vagy a debreceni kocsikrol, 1972-1973.
- az elso Ikarus 415-os rol fenykep.
- egy helyi buszrol foto mely mar tobb mint 20 eves , pl. FOMA komloi 260-sai vagy mas kocsik.
- egy EAG E94G fenykep, lehetoleg helyi jaratu kivitel.
- egy helyi Credorol fenykep.
- egy helyi Nabi Exel fenykep,
- egy Raba helyi foto,
- egy MANAS helyi foto
mindegyik kephez kerek egy-egy sort, peldaul. A Raba 091-es busza Salgotarjanban.