Keresés

Részletes keresés

P.stephenson Creative Commons License 2003.06.30 0 0 326
IKARUS 325:

P.s

htibor Creative Commons License 2003.06.30 0 0 325
Dolgoznak rajta...

Idén 4 db 12,5 méteres elővárosi és 2 db helyi kivitelü kocsinak kellene elkészülnie, melyek Dunaújvárosban illetve a környékén állnának forgalomba.
Ez a terv.
A végeredményt meglátjuk.

Előzmény: Gasolin (322)
IKARUSBUS Creative Commons License 2003.06.30 0 0 324
Szia Kristoof!

Multkor meg kaptad-e a mailemet. Ha igen, milyen voltak a buszok es trolik, es rajzoltal-e valamit.

Előzmény: Kristoof (320)
torqmatic Creative Commons License 2003.06.29 0 0 323
Húh, ez logikus, szóval én el is fogadom. ;) Csak azt nem értem, hogy pl egy típuscsaládon belül is miért vannak látszólag teljesen érthetetlen dolgok.
415 - 435
412 - 417 (nem 432 :))
Előzmény: rezgaras (317)
Gasolin Creative Commons License 2003.06.29 0 0 322
Nincs valakinek fotója arról az Alfa buszról, amit a Volvo + az Alba Volán (ha jól emlékszem) közösen csinál. Vagy még nem is készült el?
uhi Creative Commons License 2003.06.28 0 0 321
Sziasztok. Nem figyeltem pontosan, ez volt már? Tegnapelőtt fotóztam:

800 * 600 (129 k)
IK 260 szokatlan ajtóelrendezéssel

Kristoof Creative Commons License 2003.06.28 0 0 320
Üdv mindenki!

Az e-mail címem megváltozott!e99dd@freemail.hu és krisi@pcdoktor.hu!

Busman!

Nekiestem az EAG sztorinak ma küldöm a kérdéseimet!

Törölt nick Creative Commons License 2003.06.27 0 0 319
480-as létezik. Ha jól emléxem, Londonba nyomattak olyanokat, viszont van egy balkormányos prototípusa is. Első ránézésre 415-ös (ja, igen, szóló), de vannak különbségek. Mint sok más prototípus, ez is Salgótarján helyiben közlekedik.
Előzmény: GLASZLO (311)
at3sz Creative Commons License 2003.06.27 0 0 318
Én mint benfentes :p

De szerintem egész jó amit/ahogy leírtál ...

Előzmény: rezgaras (317)
rezgaras Creative Commons License 2003.06.27 0 0 317
at3sz írta:

> a 0 hogy került hozzá?

Én ebben a témában teljesen laikus vagyok, úgyhogy jó célpont kötözködô természetű "bennfenteseknek", de azért leírom, ahogy tudom. Ne kérdezzétek, honnan, ez afféle pletyka - újság, stb.

Az autógyárak típusszám kiadása nem követ semmi szabályt azokon kívül, amit maguknak felállítanak. De ez sem kötelezô, szvsz. a marketingosztálynak is komoly beleszólása van. (pl. amikor a Renault áttért az "R" számról a névre, szerintem egy egyértelmű marketing fogás volt).

Az Ikarus, úgy láttam, az személyszállítási kapacítás köré alkotta meg a típusszámokat. Így volt az Ik 30, Ik 60, Ik 55, stb. Ha egy hasonló méretű, de új típust hoztak ki, akkor eggyel megnövelték a számot, mondván, ahol ennyi ember elfér, elfér még egy (pl. Ik31). Aztán amikor ez nem volt elég, akkor a végére biggyesztettek egy új számot, pl. Ik 311, Ik 630. Még késôbb eléje biggyesztették a számot és ez lett a "típuscsalád".

Tehát szvsz. az Ik 180 az illeszkedik a régi számozásba, hiszen 180 személyes, az 556-osról viszont nem világos, hogy egy 55-ös egy mögéje rakott 6-tal vagy egy 56-os egy eléje rakott 5-tel. :-))

Úgy látom azonban, a 200-as családban már a férôhely szerinti számozás nem igazán - csak úgy nagy vonalakban - teljesült. Itt már inkább a korábbi hasonló célú típusokra emlékeztetô számokat adtak, mint a 255, 266, 280, stb.

Dehát ez csak egy afféle eszmefuttatás...

Előzmény: at3sz (313)
P.stephenson Creative Commons License 2003.06.27 0 0 316
IK 315:

P.s

Előzmény: Törölt nick (315)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.26 0 0 315
Bocs, lehet, hogy csak én nem értem, de a 0 hogy' jön a képbe?
Előzmény: at3sz (313)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.26 0 0 314
C56 miért nem C50 (a hossz alapján)
Éedemes végigkövetni a 256-os "életútját" a kilencvenes évek folyamán. Távolsági 256.50 után a kilencvenes évek elején megjelent a szintén 11 méteres elővárosi 2-2-0 ajtóelrendezésű 256.44, majd néhány év múlva megjelent a típus 12 méteres változata szintén elővárosi kivitelben (elvileg 256.42, de ez nem jelent semmit, van 12 méteres 256.44 is a változatosság kedvéért :-). Ezután jött a ráncfelvarrás, vagyis a Classic pofa. Véleményem szerint ezért C56 és nem C50. Meg különben is C50 már létezik igaz az egy kisvasúti mozdony ;-)
Előzmény: GLASZLO (311)
at3sz Creative Commons License 2003.06.26 0 0 313
Joh, szörszálhasogató leszek, a 0 hogy került hozzá?
Előzmény: rezgaras (312)
rezgaras Creative Commons License 2003.06.26 0 0 312
at3sz írta:

> eszerint a logika szerint a 556-os 556 személyes lenne

Nem, az még egy másik logika. 55 vagy 56 személyes.

Előzmény: at3sz (310)
GLASZLO Creative Commons License 2003.06.26 0 0 311
Ha már itt tartunk:

435 miért nem 480
415 miért nem 460
C56 miért nem C50 (a hossz alapján)

Laci

Előzmény: at3sz (310)
at3sz Creative Commons License 2003.06.26 0 0 310
Akkor eszerint a logika szerint a 556-os 556 személyes lenne ...

És akkor ha már itt járunk, az Ik 556-os miről kapta a típusszámát?

Előzmény: rezgaras (309)
rezgaras Creative Commons License 2003.06.26 0 0 309
Gasolin írta:

> Ikarus 180-as nak

Úgy tudom azért, mert 180 személyes volt. (de amikor annyian voltak benne, majd' a földet verte a legvége - láttam olyat is, hogy szikrát húzott a kövezetbôl...)

Előzmény: Gasolin (308)
Gasolin Creative Commons License 2003.06.26 0 0 308
Megtudja valaki mondani mért hívják az Ikarus 556 csuklós váltózatát Ikarus 180-as nak. Én logikát semmi esetre sem látok benne. Amúgy nagyon tetszik az Ikarus 180-as. Jó volt látni Szegeden. Szentendrén a bezsúfolt csarnokban egyszerűen nem lehet lehetett élvezni a formáját.
IKARUSBUS Creative Commons License 2003.06.20 0 0 307
OFF

Szia Kristoof.
El kuldtem a rajzokat mailben, meg a regi cimemen.
Mond meg ha megkaptad, meg a velemenyedet az uj cimemre :
cariotest.jyamba@9online.fr

Koszonom elore.

IKARUSBUS.

at3sz Creative Commons License 2003.06.19 0 0 306
Találtam egy 259-t
:)


VAgy katt ide !!!!

P.stephenson Creative Commons License 2003.06.16 0 0 305
IKARUS 305:

P.s

Grimbi Creative Commons License 2003.06.15 0 0 304
Tector Creative Commons License 2003.06.15 0 0 303

Ikarus 303


T.

kristoof Creative Commons License 2003.06.15 0 0 302
Jó estét!

Ezek tényleg magyar buszok!!...majdnem bele kevertem a politikát,de nem értek hozzá szerencsére!Inkább hagyjuk!:-)

Előzmény: Grimbi (301)
Grimbi Creative Commons License 2003.06.13 0 0 301
Magyar buszok:-)))

Fricy Creative Commons License 2003.06.13 0 0 300
300 :)
kristoof Creative Commons License 2003.06.13 0 0 299
traffic!

Küldtem képet!Megkaptad??

Előzmény: Törölt nick (297)
IKARUSBUS Creative Commons License 2003.06.13 0 0 298
Kellemes estet mindenkinek.

Kristoof!

Elkeszult a tavolsagi valtozat, meg csinalom paint-en es el kuldom.

Amugy valtozott az e-mail cimem:

cariotest.jyamba@9online.fr

IKARUSBUS.

Törölt nick Creative Commons License 2003.06.13 0 0 297
Uraim !

Surgos es nagy segitseget kerek.

Kb. egy honapja irtam egy cikket a hazai autobuszkozlekedes egyik szeletererol a Varosi Kozlekedes cimu ujsagnak.
A cikk illusztralasahoz kertem toletek es kaptam is sok segitseget. ( kepeket)

Tegnap irt e-mailt Nagy Jozsefne a Varosi Kozlekedes ujsag szerkesztoje, hogy a kuldott kepek elvesztek.

Kerem segitsetek.

A segitseg modja :

Felsorolom, hogy milyen kepekre lenne szuksegem, ti megkulditek nekem , s en tovabb kuldom a szerkeszto asszonynak.

Nagyne a tegnapi levelben irt, nekem hieroglifanak tuno sorokat is, amit Ti gzakorlott fotozok bizonyara ertetek, mert en egy szot se belole.

Ime : ..."...Kerem, hogy a kepeket, jpg vagy tif.min.300dpi-s formaban kuldje.........."

Tehat a kereseim :

- Az elso Ik 260-as vagy 280-as kocsirol fenykep vagy a pesti vagy a debreceni kocsikrol, 1972-1973.

- az elso Ikarus 415-os rol fenykep.

- egy helyi buszrol foto mely mar tobb mint 20 eves , pl. FOMA komloi 260-sai vagy mas kocsik.

- egy EAG E94G fenykep, lehetoleg helyi jaratu kivitel.

- egy helyi Credorol fenykep.

- egy helyi Nabi Exel fenykep,

- egy Raba helyi foto,

- egy MANAS helyi foto

mindegyik kephez kerek egy-egy sort, peldaul. A Raba 091-es busza Salgotarjanban.

A dolog surgos.

Kerem segitsetek.

koszonettel

traficc = Takacs Laszlo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!