Nagy kérdések: új diszkó, vagy régi? Milyen terep? terep/országút arány? Várható amortizálás? Feladat? Mekkora a keret?
Ha csak terep akkor defender, de ha már országút is van a pakliban, akkor feltünhet a Disco is, az I-es széria kasztnin és az alvázon kívűl defender, az újabbak már csak részben, de terepen mindegyik elég jól elboldogul. Legegyszerűbb, ha kipróbálod mindegyiket vásárlás elött. Gyere el egy túrára vagy rendezvényre, ott szerintem minden fajtát megtalálsz és szerintem egy két kört mehetsz is, persze csak akkor, ha szépen kéred.
Terepre melyik jobb Defender vagy Discovery? A fogyasztásuk, ha jól látom hasonló. Melyiknek mik a terep adatai (szabad hasmagasság, első/hátsó terepszög, keresztartás, gázlóképesség, stb...)? Ha lehet magyarul érdekelnének az adtaok. Előre is köszönöm.
Az a terep gumi jöhet ide, ingyen átveszem, nem kell semmit fizetni érte :)
A Disco témához hozzászolnék, mivel én vezérlésekkel foglalkozom, meg mindenfajta automatikus kimodhatatlan nevű és feladatú ketyerékkel, ezért az autó vásárlásnál első szempont a minnél kevesebb elektrónika volt, így a Disco II kiesett, nomeg terepre szántam a gépet és egy szép metálfénnyel nem szivesen mentem volna bozótosba. Így Disco I vagy Defi volt a célcsoport.
Tie: küld el légyszives az elérhetőségeidet, meg mikor lehet zargatni téged, lenne egy sürgős kérdésem: gkulcsar@inext.hu
Közérdekű közlemény: Pénteken érkezik a legnagyobb Antonov (sor hat turbina ) Ferihegyre, kb 15.30-kor, a teraszok ingyen látogathatóak, nagy élmény lesz, ahogy az a bazi nagy oriás leszáll. stop.
Terepgumik vannak rajta, ezzel hangos lesz es csuszni fog. Ezeket celszeru lecserelni valami utcaibb abroncsra. A terepgumi altalaban drgabb, szoval ez nem ertekcsokkento tenyezo.
(Bővebben: egy benzintemető, ami rendszeres karbantartással egy szerethető, egész megbízható darab lehet. Nem Niva árban Toyota, hanem más. Ha erre ráérez valaki, akkor rendben.)
Én 3 éve vettem az enyémet ennél rosszabb állapotban 2millióért, és akkor egy kissé drágán vettem. Manapság egy 15 éves autónak, ami ekkora benzintemető, ez az 1milllió környéke a reális ára.
Ettől függetlenül azért alaposan át kell nézni egy hozzáértő szerelőnek. Pl. Lozsáék, vagy Szíjjártó Pista...
Hát köszönöm szépen, majd meglessük az általad említett dolgokat, hogy működnek-e. Egyébként így van, amit ALTFNEGY kolléga belinkelt, az-az! Esetleg ez alapján ismerős az autó valakinek? Az ára egyébként nekem kicsit gyanús, bár az is igaz, ennyiért sem egy könnyű eladás egy 15 éves Range...
A kifutó széria megnevezés egyébként nem helyénvaló, ugyanis a hosszított változatot 92 év végén kezdték el gyártani, és a Classic széria kifutásáig, 95 közepéig csinálták, és ez még a kemény belsőteres változat. 94-ben kapott a Range Rover egy új belső teret, új műszerfallal, ami már a Discovery műszerfalára hasonlít, na azok a kifutó széria. :)
Nekem ugyanilyenem van, gyári állapotában városban 20-22 liter, ha sietősen halad vele az ember, akkor 25.
Nekem építgetve is van egy kicsit, így az enyém városban eszik 27-29 között.
Terepen viszont bármennyit bír enni. Gyári állapotában is képes elkortyolni terepen 30-40 litert is akár, cserébe bivalyerős.
Azért a 4.2-es hosszított változat is már elég rendesen tele van elektronikával, azzal lehetnek gondok, de inkább csak bosszantó apróságok. Ha még a légrugózás benne van, azt érdemes átépíteni tekercsrugókra, mert a légrugókkal sok gond tud lenni, és baromi drága cserélni, vagy javítani a rendszert.
Az elektronikája a legbajosabb, ezen már minden villanyos. Állapotról sokat tud mesélni két dolog, ha ezek működnek, akkor az egyrészt kész csoda, másrészt nagyon gondos tulajdonosra vall: ülésfűtések és a motoros ülések memóriafunkciója, illetve a tempomat.
Az iránytűt felejtsd el - semmire sem jó. Egyébként is csak az égtájakat mutatja... Szívesebben látnék a helyén külső hőmérséklet jelzőt pl. A tükör sötétedése viszont egész jó.
Gondolom, fogyasztás nem probléma. Szakember (értsd: LR-hez értő) szerelő nézze át. Kevesebb elektronika, mint a RRII-ben, kevesebb probléma. Hát gyorsan, általánosan ennyi.
Egy kedves ismerősöm töri a fejét Range Rover vásárláson, talált egy kifutó szériás 93-as 4.2-es benzinest... Állítólag szép állapotú. Tetszik neki az autó nagyon, de egyáltalán nem szakértője a témának, gondoltam hátha Ti mint autentikusabb forrás tudnátok picit segíteni! A 94-től gyártott újabb modellről sok rosszat hallottam olvastam, de a régit egyáltalán nem ismerjük. Tudna esetleg valaki tapasztalattal szolgálni? Mindennapi használatra kellene az autó, nagyobb földeket bejárni vidéken....
Linekelek néhány belső képet, tényleg szép a gép... persze a látszat sokszor csal...
Jó időnként van vele gond , persze minden mással is.
Mindenesetre azzal tisztában kell lenni, hogy az alkatrész nem olcsó!
Viszont tudomásul kell venni, hogy ez azért 10 millió feletti autókategória, és hiába lett már sokkal olcsóbb az az alkatrészárak akkor is az új értékhez vannak igazítva.
Viszont egyr több a bontott alkatrész.
Km-re halálbiztosat tudok mondanI, van ugyan lehetőség arra, hogy a központi elektronikában tárolt adatot visszaírjuk a műszerfalba, de ha már ott is átírták akkor gáz.
Viszont jártunk már úgy hogy az előzőleg kb 120.000-ből közel a duplája lett :) Nem örült a kedves ügyfél, úgyhogy azóta ezt csak saját felelősségre teeszük.
Köszönöm, úgy tervezem, hogy ha, akor Hozzátok viszem.
(Kiderült, hogy a két Defit ami az udvarunkban van, hozzátok hordják a kollégák. ;-))
Nos, ülésfűtés van benne.
Hátsó ülések nincsenek (szerencsére, itt azt írta vki, hogy az ötülésesnek nagyobb a csomagtere. Valahol találtam erre egy 880 literes adatot, az reális lehet?),
ACE-visszajelző lámpa van, legalábbis a gyújás ráadásakor felvillan. Hátsó légkondi szerintem nincs. Kétzónás automata kondi van benne.
Nem fullosként árulják.
Tempomatot sajnos nem figyeltem, de mintha nem lenne...
Az eladó maga ajánlotta fel, hyg nyugodtan vigyem el szervizbe. Kérdés, hogy a szervizkönyvében szereplő adatokat, illetve a futott km-t valahogyan le tudjátok ellenőrizni?
Árban nem tudok érdemben nyilatkozni, de ha megbeszéled az eladóval, hogy hozzátok el az autót hozzánk akkor alaposan megvizslatjuk, és velszeg tudunk olyat mondani, ami segít az alkudozásban.
Amúgy abból az évjáratból ezek majdnem mind alap felszereltségek (kivéve légrugót). Ami lehet még benne: - Iránytűs, fényre sötétedő visszapillantó - fűthető, elektromos ülés - állófűtés (vagyis inkább rásegítő) - tempomat - Menetsabilizáló hidraulika (ACE) - csomagtérben kihajtható ülések - hátsó légkondi - szélvédőfűtés - hátsó fellépő
ennyi jut eszembe most, de mindjárt ha valamelyik nincs akkor mondd, hogy hát ez nem is fullos!
Megnéztem egy Discovery 2-t, és lenne egy kérdésem:
Szerintetek mennyi a reális ára egy 2002-es Td5 motors Disco2-nek, ami ülsőre igen jó állapotban van, látszólag minden működik rajta, 130000 km van benne, vezetett szervízkönyvvel, és elvileg leinformálható. Manuális váltó automata légkondi, szintszabályozás HDC, tolatóradar, satöbbi a felszereltsége.
Úgy tűnt hogy minden működik rajta, a motorjának nagyon szép hangja volt.
Egy kereskedésben néztem és lehet hogy nekiállok rá alkudozni.