Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tökfejű Creative Commons License 2017.08.22 0 0 65885

Köszi a választ.

Előzmény: vakrepulo2 (65884)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.08.22 0 0 65884

csere, hogy gorsabban végezzek, d

e egyébként nem tudom miért jobb a saját, így is úgy is felújítják, ugyan az a szaki

azt a részét meg amit nem, azt nem hiszem, hogy el lehet görbíteni pl egy lepatkázással

Előzmény: tökfejű (65882)
BXtwelve Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65883

Jól írod, átköltöztek Szadára.

Előzmény: vakrepulo2 (65879)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65882

Csere hátsó futóművet kaptál, vagy a sajátodat újították fel?

Előzmény: vakrepulo2 (65879)
Kornél 2 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65881

Nem olyan régen hasonló problémával találtuk szembe magunkat 406-nál. Azzal az apró különbséggel,hogy az néha ment.

Mivel a relé az aki tényleg ki adja az áramot ( már ha kiadja ) ezért én rögtön azt kerestem.

Elöször arra gondoltam biztos külön van,mert logikus lenne. :-). De nem be van építve a bsi-be. 

Valóban rossz volt- a lábai el voltak rohadva- ezért hol ment hol nem ment. Kb fél óra alatt megvolt.

Na nem nekem hanem egy erre szakosodott szakinak. Mondjuk ki én vettem ki az autóból és a kezébe adtam.

Azt mondta ez eléggé általános.

Előzmény: nasala1976 (65856)
toji76 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65880

Veresegyháza, időpont komplett felújítás gumi bakokkal együtt 75.000,- 47 perc

 

Előzmény: vakrepulo2 (65879)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65879

az enyém csak 1 példa a sok 100-ból: én kb 1 éve voltam veresegyházán (azóta asszem költöztek egy falunyit), nekem bejött

időpontra mentem 3 óra múlva jöttem

ha jól emléksem 60 volt

nem cseréltek ki egy gumi mitudoménmit, amit akkor látnak ha szétszedik, azt mondták, hogy nem kellett, edig ha rámondják, simán elhiszem

felhívták még két más dolgora a figyelmem korrekten, de nem erőszakoskodtak, hogy azt is megcsinálják

1 év használat után még jó

 

mint mondtam ez csak egy példa, ki tudja valóban milyenek, nekem bejött

Előzmény: eyb0ss (65876)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65878

stornóznám az előbbi hozzászólásomat,nekem ütés nem volt fémes zaj zörgő csörgő, nekem a kinyomócsapágy volt a ludas, szettben cseréltem azóta tökéletes engem is a váltóhibára riogattak hál istennek nem az volt!!!

Előzmény: eyb0ss (65874)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65877

kinyomócsapágy!! kosár szétesett!!

Előzmény: eyb0ss (65876)
eyb0ss Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65876

Rákerestem, de leginkább nem túl aktuális és földrajzilag is fura helyen lévő tapasztalatokkal találkoztam.

Nem akarom ezzel szétspamelni a fórumot, egyszerűen érdekelt, tud-e ajánlani valami őstag kapásból egy szakit erre.

 

A felengedett kuplungnál zörgő, morajló hang a motortérbőlre valami tipp esetleg? nyelestengely lehet?

Előzmény: vakrepulo2 (65875)
vakrepulo2 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65875

a topik hozászlásokban szerintem számos tapasztalat le van írva a hátsó híd felújításra, javaslom keressetek rá pl a "hátsó híd" vagy hasonló kereső szóval és akkor évekre visszamenőlleg sok-sok ember tapasztalatát fogjátok megtalálni egyszerre

eyb0ss Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65874

Sziasztok, 98as kombi Xsarám hátsó torzios hídja felújításra szorul lassan.

Fejér és Pest megyén belül kire bízhatnám ezt rá? Tapasztalatok?

 

Illetve az mitől lehet, hogy kiengedett kuplungnál "morajló" csapágy hang hallatszik a motor felől? Kuplung benyomásra megszűnik a probléma. Nem kinyomócsapágy jellegű, inkább mélyebb "darálás". Érezhető is az autóban az "ütés". Kuplung benyomásra megszűnik.

Köszönöm.

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65873

Sziasztok!

 

Van egy 2004-es Xsara 1.4HDI kocsim. Az utóbbi pár hétben a következő hibajelenség lép fel.

 

Hibátlanul indul a kocsi, de amíg nem melegszik be a motor addig gyenge, erőtlen, rángat. Az sem számít, hogy ha a külső hőmérséklet 40 fok felett van, ilyenkor például klímával el sem bír indulni. A gázadásra is lustán reagál majd egyszer csak beindul és normálisan húzni kezd. Általában pár km után már rendesen megy, de alacsonyabb fordulatszámon még enyhén remeg.

 

Mi lehet ez a gond, üzemanyag lehetséges vagy turbo ?

 

Előre is köszi.

 

nasala1976 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 65872

Szia zimurgy!

 

Te "autó-villamossággal" foglalkozol?

Ha Pest környéki vagy elvinném a kocsit, hátha tudsz mondani rá valamit..

Írj rám.. nasalakukacfreemail.hu

 

Köszönöm.

Előzmény: zimurgy (65869)
sonicR Creative Commons License 2017.08.20 0 0 65871

Hello Ugyan ezzel a problémával küzdök Elég rég óta. Amit észre vettem, hogy amikor megvettem a kocsit mérő óra szerint 60 fok felett voltegy picivel az "üzemi hőmérséglet"  jelenleg nálam is hideg motornál minden klappol, de amikor bemelegedik a motor (nyáron ugye elég hamar) 90 fokot mutat az óra ami eddig meg sem közelítette és így a piros lámpánál az elindulás is nehézkes. körülbelül egy éve cseréltem trafó sort mert kihagyott az egyik henger, illetve tegnap kicseréltem a gyertyákat ami egy minimális javulást hozott, de nem volt még időm a városba tesztelni. Holnap megyek egy hosszabb próbakört és ha elő jön a lomhaság lehúzom a felső szondát. Obd p3501 hibát írt illetve a felső szonda csatijánál a biztosító leszorító ( nem tudom hogy hívják) ki volt nyitva... vissza pattintottam és töröltem a hibát..  ha jól értelmeztem a google szerint a p3501 oxigén senszor ami ugye a lambda szonda. Lehet hogy picit szétvolt csúszva a csati? Ha vissza dobja majd a hibát akkor szonda csere..

Előzmény: gaabi777 (65821)
csuresy Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65870

2001-es xsarákhoz van szerelési kézikönyv?

zimurgy Creative Commons License 2017.08.19 0 2 65869

Szia, hasonló problémával keresett meg nemrég egy Peugeot 406 tulaja.

Gyári szintű (de kínai klón) diag egyáltalán nem jelzett semmi hibát.

A neten kutatva ezt a leírást találtuk:

http://www.aussiefrogs.com/forum/peugeot-forum/104072-air-con-problems-406-a.html

Mivel ilyen panelba forrasztható relém nem volt, ezért a régi relé helyére vezetékeket forrasztottam, a végén egy autóvillamossági relé-foglalattal, amit kivezettem a BSI mellé. Így gyorsan cserélhető a relé, ha a mostani is megadná magát. De remélhetőleg nem lesz ezzel már gond: 25A-es relét tettem be.

Most kifogástalanul működik.

 

Előzmény: nasala1976 (65866)
Kinerit Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65868

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, egy 17 éves Citroen Xsarah 1.9 dízel autóm van, és hátsó torziós futóm felújításra szorul. Tudnátok nekem Budapesten szervizet ajánlani? Tapasztalatokat szívesen fogadnék ezzel kapcsolatban!

 

Köszönöm előre!

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65867

"(még a kimondottan "francia autókra szakosodott" "területi" szerelő sem).. 

Igaz Ő Renault -ra "szakosodott".."

 

Ami nem csoda, mert tök más történet a két típus.

 

"bár én biztosan nem szerelek szét semmilyen panelt "

 

Arra készülj fel, hogy szakszervizben sem. Adott esetben majd BSI-t akarnak cserélni (már ha egyáltalán rendelhető még hozzá) , akkor is, ha az a fajta BSI-d van, amiben cserélhető a relé.

 

Előzmény: nasala1976 (65866)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65866

Szia!

 

Köszönöm, ez elég teljeskörű válasz volt :)

Akkor az első dolgom, hogy "BSI resetet" csinálok.. ha nem történik változás, akkor megy a márkaszervizbe.. :(

Egyenlőre nem tudott érdemben hozzá tenni senki semmit..

.. (még a kimondottan "francia autókra szakosodott" "területi" szerelő sem).. 

Igaz Ő Renault -ra "szakosodott".. de nem sikerült.. kezdek félni, hogy koránt sem lesz olcsó megoldás.. :(

 

Tényleg köszönöm az információt, bár én biztosan nem szerelek szét semmilyen panelt azért legalább már látom, hogy miről is kérdezek.. :)

 

Üdv,

Nagy Sándor László

Előzmény: tökfejű (65865)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65865

igen a teljesítmény kimeneteket állítja alapértékre. BSI vezérlőegységeibe elektronikus és szoftveres túláram kapcsolók fokozatos integrálására kerül sor.

 

De ez a funkció BSI függő (a picasso-ban biztos ilyen BSI van) a XSARA II- nem tudom melyik szoftver ill, hardver verziótól érhető el, magyarul nem biztos hogy tudja ezt a funkciót a a BSI-d!!!

 

Előzmény: toji76 (65863)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65864

BSI lábkiosztása: Kompresszor kimenet zöld csatlakozó 13 kimenete (zöld sárga színű vezeték)

ezen kívül:Sárga csatlakozó:18 - Bemenet: Hűtőfolyadék hőmérséklet információ FRIC motor ECU (PWM

Barna csatlakozó:5 - Kimenet: Légkondicionáló kompresszor engedélykérelme,

6 - Bemenet: Légkondicionáló kompresszor engedélyezése
Motor ECU,

 

 

 

A BSI lábkiosztása ill, az elektromos működésről az alábbi linken tájékozódhatsz:

 

https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=726309

 

 

Előzmény: tökfejű (65862)
toji76 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65863

Ez a BSI reset csak újra indítja a BST-t ugye?

 

Tehát paramétereket nem állítja alapra vagyis nem kell programozni az adott autóhoz?

 

Előzmény: tökfejű (65862)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65862

 

Alkalmazás a következo CITROËN jármuvekhez :
Kezelt ügyfél tünetek.
 Xsara 2 (OPR 9002 óta) Xsara Picasso (9492 OPR szám óta
- A légkondicionáló nem termel hideg levegőt. - Egyéb tünetek

 

 

 

 

4 Működési elvek, emlékeztető.
A légkondicionálót a jármu több vezérloegysége is irányítja. FIGYELEM : Ez az ellenorzési dokumentációt, csak a BSI tesztelésére ad módot, és a légkondicionáló komplett muködését nem tárgyalja.

A légkondicionáló kompresszor tengelykapcsoló elektromos vezérlését, a központi intelligens vezérlőegység közvetlen, elektromos kimenete biztosítja.
5 Programozás.
A programozási paraméterek egy bizonyos mennyisége a központi intelligens vezérlőegységben van tárolva : A légkondicionáló funkcióval összefüggő paraméterek beállítása : • « A légkondicionáló megléte » paraméter (Igen/Nem), • « Szállítási mennyiségben és hőmérsékletben szabályzott légkondicionáló jelenléte (RFTA) » paraméter, • «A légkondicionáló VAN opció » paraméter, • « Diagnosztika nélküli légkondicionáló » paraméter, • « A légkondicionáló típusa »paraméter.

A teljesen automatizált légkondicionálóval (RFTA) szerelt járműveknél, ellenőrizze, hogy a légkondicionáló vezérlőegysége, „jelen van” állapotúra van-e programozva. (Meglévő vezérlőegységek programozása).

FIGYELEM : A programozási paraméterek kijelzésének feltétele, hogy azok jelen legyenek a központi intelligens vezérloegység programjában. A jelzett paramétereket a diagnosztikai muszer, a központi intelligens vezérloegység programverziójának megfeleloen, részben vagy teljes mértékben kijelzi.

Miután kommunikációs kapcsolatba lépett a központi intelligens vezérlőegységgel, és kiválasztotta a KÉZI PROGRAMOZÁS, majd a BEÁLLÍTÁS menüket, a paraméterek elérhetők

 

7 [G12][S01] Semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanelen.
Abban az eseten, amikor semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanel kijelzojén, bármilyen muveletet is hajt végre a légkondicionáló szabályzó kapcsolóival : • A diagnosztikai muszerrel lépjen kommunikációs kapcsolatba a légkondicionáló vezérloegységgel. • Végezze el a hibakiolvasását.

Amennyiben nincsenek tárolt hibák, a központi intelligens vezérloegység leszerelése nem engedélyezett, lépjen kapcsolatba a vevoszolgálattal.

8 [G12][S02] A légkondicionáló nem termel hideg levegot.
Az elvégzendo muveletek : • A diagnosztikai muszer segítségével lépjen kommunikációs kapcsolatba a központi intelligens vezérloegységgel. • Válassza ki a « MUKÖDTETOK TESZTELÉSE », majd a « Légkondicionáló » menüket. • végezze el a « Légkondicionáló kompresszorvezérlés » muködtetésének tesztelését.

Abban az esetben, amikor a kompresszor tengelykapcsolója aktiválása megtörténik, a központi intelligens vezérlőegység minden gyanú felett áll, leszerelése nem engedélyezett (ellenőrizze a légkondicionáló funkció biztonságát).

 

A BSI-ben van e letárolva (A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat) ha zárlat volt talán leoldott a kimenete!! BSI függő 

 

BSI reset: Ha tudja a BSI szoftvere (????? hardver,szoftver verzió nem tudom)

 

MEGOLDÁS Egy vagy több kimenet visszakapcsolása: FIGYELEM: - Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt). Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet). - A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére. FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem. 1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje. 2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait. 3) Nyissa ki a vezető ajtót. 4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül). 5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt. 6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva. 7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.

 

Előzmény: nasala1976 (65860)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65861

Az alábbi képen a nem szétszedhető verzió látható körbe kell vágni a csatlakozóknál egy gravirozó géppel .

Előzmény: nasala1976 (65860)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65860

Köszönöm a válaszokat..

Akkor már csak az a kérdés, hogy hol is van megbízható szerelő, aki nem csak olvassa, hanem érti is a hibakódokat (és meg is tudja javítani).

A Citroen M5Center -t azért kérdeztem, mert sokan sokfélét mondanak rá.. 
Ha valakinek van konkrét tapasztalata velük (most nem a sógorom haverjának a kisöccse kocsiját elcseszték -re gondolok), kérem ossza meg velem..

Ha valaki nyugodt szívvel tud ajánlani egy szerelőt Budapest (és-vagy) környékén, azt nagyon megköszönném.

Előzmény: FeZ_ (65859)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65859

A legbiztosabb a kiolvasásra a gyári szintű diag. Nem tudom, hogy milyen egyéb más diaggal lehet biztosan és pontosan kiolvasni.

A relét lehet, hogy lehet cserélni, lehet, hogy nem. Attól függ, hogy milyen BSI van a gépben. Az újabbakat már leöntötték gyantával, abban már nem cserélhető sajna. 

A távirányítót nem tudom, először azt kell megnézni műszerrel, hogy ad-e ki jelet. Lehet, hogy egyszerűen csak elromlott a táv és nem akart az ember annyit költeni rá, amennyibe egy új, gyári táv kerül hanem vett bele egy olcsó univerzálisat.

 

Előzmény: nasala1976 (65858)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65858

Kiolvasást ODB2 vel meg lehet csinálni?
Ha a relé rossz, azt ki lehet cserélni vagy az egész panel cserés?

 

Az lehetséges, hogy ez más részére is hatással van az autó elektronikájának?

pl. A "bicska"kulcson lévő nyitó-záró gombok helyett van egy különálló távirányító.. (mivel az eredeti nem jó... mondta akiről vettük).

Vagy már túl kombinálom?

Előzmény: FeZ_ (65857)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65857

A hibakódot ki tudom olvasni, de ha pl. a BSI-ben a kompresszor reléje a rossz (ami szokott), akkor még hibakód sem biztos, hogy lesz benne. Persze, ha paraméterekben az látszik, hogy a BSI kapcsolja a kompresszort, az meg mégsem kap áramot, akkor meg is van a hiba. (feltéve, hogy nincsen kábelprobléma a kompresszor és a BSI között)

 

 

Előzmény: nasala1976 (65856)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65856

Látszólag minden rendben van vele.. azt kivéve, hogy a légkondi nem kapcsol be.

Ahogy te is írtad.. mind a két irányban (külső - belső keringtetés) minden fokozat, minden állás működik.. zöld gomb világít.. (ki - be lehet kapcsolgatni) de a légkondi nem akar menni..
"Rövidre kötve" kapcsol és tolja a hideget rendesen..
Ezért is kellene valaki, aki ki is tudja olvasni a BSI (!?) hibakódot..

Előzmény: tökfejű (65855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!