Keresés

Részletes keresés

Grimbi Creative Commons License 2003.09.19 0 0 393
Rendesen jár az egy szem.
Előzmény: tupolev (390)
at3sz Creative Commons License 2003.09.19 0 0 392
Pozsonyban ritka mint a fehér holló...... :P

De egész jó nagy tér van a hétsó részben.... A 3. ajtóval szemben van egy óriási babakocsitárolója a pozsonyi 283-k-nak :)

Előzmény: tupolev (391)
tupolev Creative Commons License 2003.09.19 0 0 391
283-as:
2 db Székesfehérvár
1 db Nyíregy magán
1 db Nógrád Volán
1 db VT-Transman
19 db Pozsony

Ezek vannak a közelben, ezenkívül persze Oroszországban van sok.

Előzmény: erebusz (388)
tupolev Creative Commons License 2003.09.19 0 0 390
"Tegnapelőtt az AFC-658-on már rendszám se volt"

Azért még örülök, hogy a 284-esek kihalásának végén sikerült 1 debrecenit és egy pécsit (pont az ACF-658-at) lefotóznom. Szerintem többet már nem lesz módom ilyen típust fotózni.
Az utolsó megmaradt pécsi még rendszeresen forgalomban van?
Bár ha leutaznék, aznap biztos nem járna...

Előzmény: Grimbi (389)
Grimbi Creative Commons License 2003.09.19 0 0 389
Pécs 1db 284, Debrecen 2 db.
Tegnapelőtt az AFC-658-on már rendszám se volt:-(
Előzmény: erebusz (388)
erebusz Creative Commons License 2003.09.19 0 0 388
Arra lennék kíváncsi, hogy mi ez a rettegett ALFA busz, ami elleheteleníti majd az EAG-ot.

Amúgy 283 és 284 jelenleg hol található?

chrta Creative Commons License 2003.09.19 0 0 387
üdv,

traficc megbízásából idézem SzigDani hozzászólását a Volán-topicból. külön fel kell hívnom a figyelmet arra, hogy
- van még hely,
- 36e pénzért ilyet látni megéri.

"A Busworld utazás adatai végre fölkerültek, ugyanis a szállás aszondta, hogy hely van, a Busworld is aszondta, hogy O.K. A szállásnak feltétlenül kell névsor, hely pedig van. A BW-nek elvileg elég a létszám is, de jobb, ha névsor is van. Tessenek jelentkezni!
SzigDani"

K.

BGab Creative Commons License 2003.09.14 0 0 386
Köszönöm a választ!

(Nem akarom túlfeszíteni a húrt, ezért inkább nem értetlenkedek tovább.)

"Mellesleg" pedig:

Ik386:

Előzmény: Porond (385)
Porond Creative Commons License 2003.09.13 0 0 385
Ik 282
Az Ikarus 282 az Ikarus 280-nál 1,5 m-el hosszabb, 18 m-es csuklós városi autóbusz. A 280-astól külsőleg csak a kissé hosszabb első részben, valamint a jóval hosszabb csuklórészében tér el, a 282-es "C" tengelye kormányzott.
A prototípus, futáspróbáját a BKV-nál 1977. augusztus 5-én kezdte, a csuklórészben duplasoros (2+2) ülések voltak, a korlátozott tengelyterhelés miatt.
Hátsó („B”) futóműve 12 t tengelyterhelésű volt. A KPM Autófelügyelete öt nullszériás kocsi üzemeltetéséhez útvonalengedély beszerzése mellett hozzájárult.

Ik 283
A 80-as évek végén sor került a 200-as család néhány tagjának az európai előírások szerinti módosítására. Ekkor jött létre (a 263-as mellett) a 283-as, amely – kihasználva a maximális engedélyezett méretet -18 m hosszú, de hagyományos hajtásláncú vonócsuklós autóbusz. A 280-astól eltérően a C-tengely nem kormányzott, de az autóbusz megfelel az ENSZ-EGB előírásoknak (pl. kanyarodási folyosó). össz. gördülő tömeg: 28.000kg
A nagy összgördülő tömeg és a max. tengelyterhelés (légrugósnál 11 t) miatt a "C" tengelyen is dupla abroncs, így nem kormányzott.

Előzmény: BGab (379)
kristoof Creative Commons License 2003.09.12 0 0 384
Bocsánat álmos vagyok az A330 kapta az elismerő díjat,de ez a lényegen nem változtat.
Előzmény: kristoof (383)
kristoof Creative Commons License 2003.09.12 0 0 383
Ez az én tudtommal is így van.A 282-es tekinthető a 283-as előfutárának amolyan prototípus,próbakocsi vagy nem is tudom.Az is igaz,hogy 282-esnek szimpla a 283-asnak már dupla abroncsozása volt.A dupla abroncsozásnál iszonyú bonyolult megépíteni a kormányzott C tengelyt szinte már lehetetlen.Ezért nincs az ilyen buszoknál kormányozva.

Attis!

Az AG300-as az idei év busza.Szvsz ennél jobb buszt nem gyártanak a földön(kicsit elfogult vagyok,de szerintem ebben egyetért velem mindenki),szóval ez mindenkinek megfelelne.Igaz az ára elég borsos.De hát a minőséget azt meg kell fizetni.

Előzmény: Törölt nick (376)
VJancsi Creative Commons License 2003.09.12 0 0 382
Figyelj, mióta utaztam Van Hool AG 300 trolival, nem kell bemutatni, hogy jelenleg kevés busznak van jobb utastere... :-)
Csak sajnos az Ikarus már nem valószínű, hogy csinál ilyet (bár reménykedni még lehet), a Van Hool meg nem éppen olcsó.
Előzmény: torqmatic (380)
torqmatic Creative Commons License 2003.09.12 0 0 381
(természetesen AG 300)

Az Ikarus 373 meg kiamradt.

Előzmény: torqmatic (380)
torqmatic Creative Commons License 2003.09.12 0 0 380
Félig-meddig OFF, de szerintem az Ikarusnak is valami hasonló alacsonypadlóst kellett volna (kellene..) készíteni, mint pl a Van Hool A 300. Itt látható, hogy milyen jó elrendezésű az utastere, szerintem magyar relációban ez sokkal inkább megfelelne.
Előzmény: VJancsi (375)
BGab Creative Commons License 2003.09.12 0 0 379
Rendben, elfogadom (bár továbbra sem értem a dolgot).
Előzmény: Törölt nick (378)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.12 0 0 378
A 282 - véleményem szerint - inkább csak kísérleti típus volt. Részben a tapasztalatok alapján változtattak a típuson, mire megszületett a 283.
Előzmény: BGab (377)
BGab Creative Commons License 2003.09.12 0 0 377
A 283-asnál én is erre gondoltam, csak ennek ellentmondott a 282-es. Akkor a 282-esek külön engedéllyel közlekedtek? TRA395 oldalán olvastam, hogy útvonalengedéllyel jártak. Valami miatt azt hittem, hogy a hossza miatt, de ezek szerint a tengelyterhelése miatt?
Csak azt nem értem, hogy a 282-est mért így építették meg, ha eleve nem felelt meg az előírásnak.
Előzmény: Törölt nick (376)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.12 0 0 376
Arra azonban már nem tudom a választ, hogy a 283-as esetében mi tette szükségessé ennek elmaradását.
A 282-nél a szimpla hásó kerekek nem tettek eleget a maximális teherbírásnak, ezért kellett a 283-nál dupla kerekeket alkalmazni. Tudtommal részben ezért maradt el a kormányzott "C" tengely.
Előzmény: BGab (374)
VJancsi Creative Commons License 2003.09.12 0 0 375
Még annyi, hogy egy kormányzott C tengellyel felszerelt Van Hool 18 m-es csuklós fordulási tulajdonságai majdnem olyan jók, mint egy 12 m-es szólóé, ez olyan helyeken jó, ahol túl szűkek a fordulók ahhoz, hogy egy hagyományos tolócsuklós be tuja venni őket.
Előzmény: VJancsi (373)
BGab Creative Commons License 2003.09.12 0 0 374
Az Ikarus 282 egy 18 méteres busz volt, aminek úgyanolyan volt a C tengelye, mint a 280-nál, tehát alkalmazták a technikát. Arra azonban már nem tudom a választ, hogy a 283-as esetében mi tette szükségessé ennek elmaradását.
Előzmény: torqmatic (372)
VJancsi Creative Commons License 2003.09.12 0 0 373
Azért nem alkalmazzák hosszabb busznál, mert bonyolultabb lenne a rendszer, mint amennyi nyereség lenne vele (a rövidebbeknél egy nem hajtott szimplát kell kormányozni - ez elég egyszerű, de a hajtott dupla és kormányzott kerék már bonyolultabb és ritkábban alkalmazott). A Van Hool csuklósoknál a B tengely hajtott egy A és B tengely közti állómotorral (ez alacsonypadlós buszok közt ritka, általában a C tengely mögött van a motor), így a C tengely kormányzása jóval egyszerűbb.
Előzmény: torqmatic (372)
torqmatic Creative Commons License 2003.09.12 0 0 372
Ezt én értem, egyedül az nem világos, hogy a rövidebb busznál miért alkalmazták ezt a módszert; és ha ez így alakult ki, akkor a hosszabbaknál miért nem. (Habár tudtommal a Van Hool még ma is alkalmazza.)
Előzmény: VJancsi (371)
VJancsi Creative Commons License 2003.09.12 0 0 371
Azért fordul a hátsó kereke, mert így jobbak a fordulási tulajdonságai (a 16,5 m-es Ik 280 bárhol befordul, ahogy egy 11 m-es Ik 260). Az újabb buszoknál pedig azért nem fordul, mert ott általában a C tengely hajtott, és emiatt (és a busz nagyobb hossza, így az utánfutó nagyobb súlya miatt) dupla kerék, így sokkal nehezebb megoldani a kormányzását. Ennek megfelelően egy 18 m-es tolócsuklósnak sokkal rosszabbak a fordulási tulajdonságai, mint egy 12 m-es szólónak, de azért átlagos körülményekre elegendőek.
Előzmény: torqmatic (370)
torqmatic Creative Commons License 2003.09.12 0 0 370
Azt szeretném megkérdezni, hogy az Ikarus 280-asnak (és általában a régebbi típusú csuklósoknak) miért fordul a hátsó kereke a kanyarban. Elég jó ötlet, hogy a ”C tengely követi a B-t”, de mai szemmel nézve elég érthetetlen, hiszen a hosszabb, 18 méteres csuklósoknak is ”fix” hátsó kerekük van.
kristoof Creative Commons License 2003.09.12 0 0 369
Na akkor,egy hozzászólás azért,hogy minél hamarabb láthassuk a 373-ast.

Szerintem sem kellene temetni még az IKARUS-t már csak ugye,ahogy elhangzott az EAG miatt sem.Az is elhangzott,hogy vannak még más gyártók is ezért meg a topicot nem kell temetni.

Egyébként még mindig nincs semmi hír az ALFA buszról.Ti tudtok valamit?

Egyik szemem sír másik meg nevet ezzel kapcsolatban.Nevet mert újabb busz gyártót avathatunk.Sír mert elég egyértelműnek látszik,hogy bizony az EAG ellehetetlenülése a cél.

Igaz az is lehet,hogy semmi sem lesz belőle.

Előzmény: Abrantes (368)
Abrantes Creative Commons License 2003.09.10 0 0 368
Azért Te legalább figyelsz! :-)
Igaz nem a 300-as család része, de nemsokára odaérünk az Ik. 373 típusjelű kísérleti kocsihoz, addig talán szerzünk róla egy jó képet.
Előzmény: P.stephenson (366)
Törölt nick Creative Commons License 2003.09.10 0 0 367
IKARUS A KIRÁLY!
Előzmény: BPO144 (363)
P.stephenson Creative Commons License 2003.09.10 0 0 366
Az urak megint nem figyelnek :)

IKARUS 365:

IKARUS 366:

P.s

Előzmény: BPO144 (365)
BPO144 Creative Commons License 2003.09.09 0 0 365
Termeszetesen.
Nalam az IKARUS azt jelenti hogy IKARUSBUS es IKARUS EAG.
Előzmény: at3sz (364)
at3sz Creative Commons License 2003.09.09 0 0 364
És az EAG ???

Előzmény: BPO144 (363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!