Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2003.06.25 0 0 9347
Keverésben vagy: a képen NEM kb-4jelű gőzös található, még csak nem is hasonlít.

Mostmár szerintem sem, viszont hasonlít.

Romániában egyáltalán nincsen, és Lengyelországban és Németországban sem.

KB - 4 - es?

Itt vannak a boszniai mozdonyok. A 70 / 490 - es nincs, mert szerintem azok nem voltak Boszniában, másrészt OKU30 - ék csináltak róla listát.




Szerk.Elrendezés Gyárt. év Darab Nyomt. Megrendelő
szám

78 Ct - n2 1908-1914 18 760 Szlavóniai Erdőipari RT
1914 3 Császári és Királyi Hadivasút Bosznia BHLB

82 D1 - n2v 1908 8 760 Bosnyák Államvasút BHStB

85 Dt - n2 1908-1949 90 760
1914 6 BHLB
1948 1 Jugoszlávia

94 Dt - n2 1910-1948 29 760/600
1948 10 Jugoszlávia - JDZ

96 D1 1911-1948 66 760
12 BHLB
44 SHS
1948 6 JDZ

Ez a JDZ 83 - as sorozat.

100 1C1 - h2 1911-1913 8 760 BHLB

Ez a JDZ 73 - as sorozat.

128 1D1 - h2 1930-1931 35 760 SHS

Ez a JDZ 85 - ös sorozat.


Előzmény: Szilis (9344)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.25 0 0 9346
A Zalai Hírlap kicsit normálisabban közli a hírt:


Ha holnap délelőtt lesz időm, majd mazsolázok a véleményvonalra (Mit változtatna meg az erdei kisvasút üzemeltetésénél?) érkezett üzenetekből...

Előzmény: Törölt nick (9335)
illesf Creative Commons License 2003.06.25 0 0 9345
Valaki, aki ért Románul leírhatná, hogy nagyjából mit jelent ez:

Peisajul prin care calatorim este feeric, cu vegetatie abundenta, avand totdeauna ca partener tumultuosul raulet Hartibaci. Dupa halta de miscare Cornatel, de unde se face o mica ramificatie de cale ferata pana la Vurpar, pe ultimii circa 30 km, pana la Agnita, trecand prin haltele Hozman, Tichindeal, Nocrich, Altina si Benesti, trenuletul de cale ingusta, remorcat, eventual, de o locomotiva cu abur, asa cum functiona pana prin anii ’70, isi ofera prilejul sa retraiesti calatoriile celor care se bucurau de aceasta cale ferata la inceputul secolului. Vagoanele de gabarit mai mic, dar comode totusi si foarte curate, parcurgand kilometrii cu “ametitoarea” viteza de 20 km/h, “receptioneaza” toate joantele si transmit calatorului “tacanitul” specific al trenurilor de la inceput de secol.

Gondolom, hogy itt taglalja azt, hogy mikor szűnt meg a Szentágota - Segesvár szakasz, és miért, de ennél többet nem tudok kivenni belőle...

Előzmény: seTTebello (9343)
Szilis Creative Commons License 2003.06.25 0 0 9344
seTTebello komám!

Keverésben vagy: a képen NEM kb-4jelű gőzös található, még csak nem is hasonlít. Lillafüreden sem ilyen mozdony van (nézd meg a képtáramat a gőzös topicon), Romániában egyáltalán nincsen, és Lengyelországban és Németországban sem. Egyedül Ausztriában, de azt is a volt Jugoszláviában vásárolták. Ezeket a mozdonyokat kimondottan a Bosna Bahn számára gyártották a két világháború között (magyar, osztrák, és jugó mozdonygyárak). Emlékeim szerint - nincs nálam az ezüst könyv - ezek a 83-as szerkezetszámon lettek gyártva a MÁVAG-ban, és inkább tartanak rokonságot a Mosonmagyaróváron kiállított OKÜ30-cal.

Előzmény: seTTebello (9343)
seTTebello Creative Commons License 2003.06.25 0 0 9343
"ööööö dízelmozdony?"
??

Olyan, mint az L 45 H, csak H nélkül, tehát nem hidraulic.

A milyen mozdonyok? Úgy látszik már nagyon késő van...


Ilyenek. Gyártott belőle a Ganz is jóvátételre. Lilafüreden is ilyen mozdony van, de van Romániában ( elméletileg ), Lengyelországban, Németországban is kellene lennie. Kínában, és észak - Koreában talán még menetrendszerinti vonatokat is visznek. A 3. kerékpáron nincs nyomkarima, mert a mozdony nem rendelkezik ívbeálló szerkezettel.

A 83-011 nem tom eredetileg hol üzemelt, lehet, hogy ott

A 83 a 496 - os, de nem erre gondoltam, hanem Boszna Vasút mozdonyaira, azok MÁVAG gépek voltak valamikor.

Találtam egy jó kisvasútat. Itt van. Mondjuk elég gagyi térképet tettek hozzá.

Előzmény: Józsga (9342)
Józsga Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9342
"ööööö dízelmozdony?"
??

"Ezek a KB - 4 / 496 - os mozdonyok hol készültek?"
A milyen mozdonyok? Úgy látszik már nagyon késő van...

"Boszniából nem került ide mozdony?"
A 83-011 nem tom eredetileg hol üzemelt, lehet, hogy ott.
Van viszont egy normálnyomközű sínautó, amit most nem tom honnan szedtek elő, de eredetileg boszniai volt. Šarganj Vitasiban építettek neki egy rövid normálnyomközű vágányt. Ott üzemel ŽTP Sarajevo felirattal az oldalán.
És egy UDJ-féleség, ami az építésen dolgozik, szintén ŽTP Sarajevo felirattal.

Előzmény: seTTebello (9341)
seTTebello Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9341
LD 45

Hinnye! A meg milyen?

ööööö dízelmozdony?

Ezek a KB - 4 / 496 - os mozdonyok hol készültek?

Boszniából nem került ide mozdony?

Előzmény: Józsga (9333)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9340
Végtére is hasonlítanak egymásra....
Előzmény: dyz (9339)
dyz Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9339
Ez olyan mint amikor a debreceni család feje Lillafüreden lezsuzsivasutazta a laevet...
Előzmény: RadiX (9336)
Albertus Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9338
Nem nehezebb, viszont arra tervezték, hogy egy kisiklott járművet a helyére emeljenek vele. Az Mk49-es pedig nem simán kilépett, hanem több méterre van kiállítva Széchenyi-hegy állomás I. vágányától.
Előzmény: mdbz (9330)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9337
Fajtiszta újságíró.
Előzmény: RadiX (9336)
RadiX Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9336
Ujságírói logika csúcsa ujra: a Gyermekvasút "kisvasút", ergo minden "kisvasút" gyermekvasút.
Előzmény: Törölt nick (9335)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9335
Most érkezett a hír:

Gyermekvasút-baleset Zalában

2003-06-24 19:01:41
HavariaPress

Kilencen sérültek meg, amikor kisiklott egy gyermekvasút Zala megyében. A Csömödérről Kistolmácsra tartó szerelvény kedden délután négy óra körül eddig ismeretlen okok miatt borult le a sínekről. A balesetben ketten súlyosan sebesültek meg, őket a mentők a zalaegerszegi kórházba szállították. A vasúti pálya környékén a helyszínelés jelenleg is tart, a rendőrség szakemberek bevonásával vizsgálja a kisvasút kisiklásának körülményeit.

Józsga Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9334
Má megin vajon ki rakta fel ezt az idétlen gőzeke dübörgést?!?! Ez most mé jó?
Kb. nyócadszó óbégatott bele a zenehallgatásomba...
Előzmény: Törölt nick (9321)
Józsga Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9333
Dobar dan!

"A vasútnak jelenleg 3 üzemelő gőzmozdonya"
Hinnye! A mútkó még négy vót. Meg egy roncs.

"és két dízelmozdonya van"
Hinnye! A mútkó még kettő vót, és azóta vittek oda mégegyet.

"romániából érkeztek és LD 45 sorozatúak"
Hinnye! A meg milyen? Én még csak L45H-rú hallottam.

"A vasútnak jelenleg 5 db személykocsija"
Hinnye! A mútkó még hét vót és Égre-Fődre esküdöztek, hogy lesz még több is.

"A vasút hossza 13,5 km"
Hinnye! A mútkó még 15,3 vót - ami még nem vót kész + ami má kész vót tovább Višegrád felé.

"de tavszra már teljesen készen lesz"
Má az idén tavszra is meg vót igérve, hogy kész lesz. De tán még tavaly őszre is. Oszt még nincs kész? Állítólag a mút szombaton vót az átadási ünnepség.

mivel a busz ritkán és pontatlanul jár Uziceből"
Hinnye! A mútkó még vót sok busz, oszt a enyimé hajszál pontosan indút.

Hinnye! Hogy mik nem vannak. Osztán, hogy áll a továbbmenetel Mokra Gora - Višegrad (Boszniai Szerb Köztársaság) közt? Tavaly mán arra is fektetgették a síneket.

Illés! Tett fő a kisvasut.hú-ra az ottani képeimet, oszt add vissza űket má! Addig mög akit érdekel, nézze meg a

http://www.sarganska8.co.yu

-t. Előbb nekem nem gyütt be, maj ha megjavíccsák mögnézitek. De itten van egy másik is, de amaz jobb.

Előzmény: aszigeti (9331)
Józsga Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9332
Govora működik, de nem szódát és nem is Izvorul Minunilort szállítanak, hanem mészkövet. Fieni is működik. Oszt még más is. De tán eccerűdd, ha felsorolom, hogy mely kisvasutak működnek még Romániában:
- Felsővisó
- Lónya - Petrilla
- Vajdahunyad
- Brád - Kristyor
- Govora - Bistriţa
- Fieni - Pucheni
- Şotânga - Mine Margineanca
- Nagyvárad-Tokaj
- Pankota
- Marosvásárhely, vidámpark
- Constanţa
- Szatmárnémeti

1000 mm-es villamosok:
- Arad
- Nagyszaban-Resinár
- Iaşi

Asszem ennyi. Tudok míg bányavasutakat, de hogy manapság azokból mi mén még azt a Jóég se tudja. Mög biztos vannak olyanok is, amikről nem is tudok.

Előzmény: Szilis (9328)
aszigeti Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9331
Múlt csütörtökön volt szerencsém egy látogatást tenni a Mokra-Gorai kisvasúton vagy ahogyan ezt arra nevezik a Sargani Nyolcason!
Akik már eljutottak mindannyian azt mesélték,hogy hihetelenül szép és érdekes, meg a már korábban látott fényképek alapján nem mondom,hogy minden elvárás nélkül indultam, de amit ott láttam az felülmúlta minden várakozásomat!
A vasútnak jelenleg 3 üzemelő gőzmozdonya és két dízelmozdonya van, ez utóbbiak valhonnan romániából érkeztek és LD 45 sorozatúak, ez van pályaszámként is feltűnteve! A tervek szerint hamarosan még két ilyen mozdonnyal,és egy újabb gőzmozdonnyal fog gyarapodni a mozdonypark!
A vasútnak jelenleg 5 db személykocsija és kb 10 teherkocsija van de ezek a számok folyamatosan gyarapodni fognak!
A vasút hossza 13,5 km, ebből jelenleg kb 12 km járható,de tavszra már teljesen készen lesz!
Pillanatnyilag még nincsen mentrendeszerinti forgalom a vasúton, úgy esetileg közlekedeik!
Megközelíteni is elég nehézkes,mivel a busz ritkán és pontatlanul jár Uziceből.
Terveink szerint jövő tavasszal 3 napos kirándulást szervezzünk a Kisvasútra,amely bizton állíthato, hogy nem csak a vasútbarátok számára lesz nagy élmény, mivel Mokra-Gora és a környék mindenki számára sok látnivalót kínál!
A Részletes program és az ár előreláthetólag augusztusban lesz készen
mdbz Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9330
"Ma nem sikerült leemelni, állítólag holnap újra próbálják, most már normális méretű és teherbírású gépekkel."

Arról volt szó hogy LUCAS-szal emelik, hogy-hogy nem bírta el? Nehezebb mint az M62-es?

mdbz

Előzmény: HáBé (9329)
HáBé Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9329
Pálinkásat!

Ma még utoljára a Széchenyi-hegyi talapzatán ácsorog az Mk49-2006-os pályaszámú szobor:

Ma nem sikerült leemelni, állítólag holnap újra próbálják, most már normális méretű és teherbírású gépekkel.
HB

Szilis Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9328
Józsga, ez a Govora (ha jól láttam a neten, szódát szállítanak), ez működik még? És Fieni? Mer' lehet, hogy ezeket nyáron meglátogatnám.
Előzmény: Józsga (9327)
Józsga Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9327
Govora-az hol van?
Jud. Vâlcea, Piatra Olt és Râmnicu Vâlcea között, utóbbitól kb. 20 km-re.
Előzmény: Szilis (9326)
Szilis Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9326
Marosvásárhely, Govora és tán még Moldoviţa is közlekedtet megrendelére különvonatot.

Háát, nem tudom. Moldovitából visszavonult az RGH, a pálya alsó része (Moldovita- Argel) járhatatlan.
Govora-az hol van?
Marosvásárhelyről meg az uccsó kb. 4 évben nem indult semmilyen vonat, nemhogy külön-...

Előzmény: Józsga (9325)
Józsga Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9325
"1.) Máramaros, Felsővisó (CFF, RGH), a többi kisvasút (se CFR, se CFF) nem működik, már mi személyszállítást is végezne."

Marosvásárhely, Govora és tán még Moldoviţa is közlekedtet megrendelére különvonatot.

"2.) A skanzen nem Régenben, hanem Szebenben van. De van egy kisebb mozdonykiállítás Resicán is."

Meg még Désen is. Itten van egy ottan kiállított nagy eke. De van ott kis eke is.

Előzmény: Szilis (9306)
seTTebello Creative Commons License 2003.06.24 0 0 9324
Királyréten az Mk48 2031 - es, Lótetű fn. mozdonyának: Legnagyobb engedélyezett sebessége a vonatbefolyásoló rendszer működési elve miatt 120 km/h.
Albertus Creative Commons License 2003.06.23 0 0 9323
Új festést kapott az Mk 45,2004 psz. dízelmozdony


dyz Creative Commons License 2003.06.22 0 0 9322
Ma Miskolcon, a LAEV végállomáson 14:00-kor nem láttam bent állni a menetrend szerint 14:10-kor Mahócára induló vonatot.
Elvileg közlekednie kellene. Nem tudtok róla valamit?
Előzmény: Törölt nick (9321)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.21 0 0 9321

...
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.21 0 0 9320

A Mátravasút napja
MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2003.06.21 0 0 9319
Mindkettő, de legfőképp technikai. Egyszerűen úgy tönkre van téve, hogy azt színte lehetetlen összerakni, még akkor is hogy a villanymotorok müködőképesek.
Pénzügyeleg is iszonyatos sokba kerülne megfizetni azt és azokat, akik összepofoznák, na és a hiányzó alkatrészek, amiről nem is tudjuk, hogy egyáltalán honnan és mi az.
Akkor inkább lassan helyrehozzuk az Mk49-est.
Előzmény: Szilis (9315)
HáBé Creative Commons License 2003.06.20 0 0 9318
Pálinkásat!

Hogy ne unatkozzatok az elkövetkező hétvégeken, vegyétek nyakatokba kis hazánkat!

Június 21., MÁTRAVASÚT, kisvasúti nap

Június 28., CSÖMÖDÉRI ÁEV, kisvasúti nap


Jó szórakozást!
HB

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!