Valaki, aki ért Románul leírhatná, hogy nagyjából mit jelent ez:
Peisajul prin care calatorim este feeric, cu vegetatie abundenta, avand totdeauna ca partener tumultuosul raulet Hartibaci. Dupa halta de miscare Cornatel, de unde se face o mica ramificatie de cale ferata pana la Vurpar, pe ultimii circa 30 km, pana la Agnita, trecand prin haltele Hozman, Tichindeal, Nocrich, Altina si Benesti, trenuletul de cale ingusta, remorcat, eventual, de o locomotiva cu abur, asa cum functiona pana prin anii 70, isi ofera prilejul sa retraiesti calatoriile celor care se bucurau de aceasta cale ferata la inceputul secolului. Vagoanele de gabarit mai mic, dar comode totusi si foarte curate, parcurgand kilometrii cu ametitoarea viteza de 20 km/h, receptioneaza toate joantele si transmit calatorului tacanitul specific al trenurilor de la inceput de secol.
Gondolom, hogy itt taglalja azt, hogy mikor szűnt meg a Szentágota - Segesvár szakasz, és miért, de ennél többet nem tudok kivenni belőle...
Keverésben vagy: a képen NEM kb-4jelű gőzös található, még csak nem is hasonlít. Lillafüreden sem ilyen mozdony van (nézd meg a képtáramat a gőzös topicon), Romániában egyáltalán nincsen, és Lengyelországban és Németországban sem. Egyedül Ausztriában, de azt is a volt Jugoszláviában vásárolták. Ezeket a mozdonyokat kimondottan a Bosna Bahn számára gyártották a két világháború között (magyar, osztrák, és jugó mozdonygyárak). Emlékeim szerint - nincs nálam az ezüst könyv - ezek a 83-as szerkezetszámon lettek gyártva a MÁVAG-ban, és inkább tartanak rokonságot a Mosonmagyaróváron kiállított OKÜ30-cal.
Olyan, mint az L 45 H, csak H nélkül, tehát nem hidraulic.
A milyen mozdonyok? Úgy látszik már nagyon késő van...
Ilyenek. Gyártott belőle a Ganz is jóvátételre. Lilafüreden is ilyen mozdony van, de van Romániában ( elméletileg ), Lengyelországban, Németországban is kellene lennie. Kínában, és észak - Koreában talán még menetrendszerinti vonatokat is visznek. A 3. kerékpáron nincs nyomkarima, mert a mozdony nem rendelkezik ívbeálló szerkezettel.
A 83-011 nem tom eredetileg hol üzemelt, lehet, hogy ott
A 83 a 496 - os, de nem erre gondoltam, hanem Boszna Vasút mozdonyaira, azok MÁVAG gépek voltak valamikor.
Találtam egy jó kisvasútat. Itt van. Mondjuk elég gagyi térképet tettek hozzá.
"Ezek a KB - 4 / 496 - os mozdonyok hol készültek?" A milyen mozdonyok? Úgy látszik már nagyon késő van...
"Boszniából nem került ide mozdony?" A 83-011 nem tom eredetileg hol üzemelt, lehet, hogy ott.
Van viszont egy normálnyomközű sínautó, amit most nem tom honnan szedtek elő, de eredetileg boszniai volt. arganj Vitasiban építettek neki egy rövid normálnyomközű vágányt. Ott üzemel TP Sarajevo felirattal az oldalán.
És egy UDJ-féleség, ami az építésen dolgozik, szintén TP Sarajevo felirattal.
Nem nehezebb, viszont arra tervezték, hogy egy kisiklott járművet a helyére emeljenek vele. Az Mk49-es pedig nem simán kilépett, hanem több méterre van kiállítva Széchenyi-hegy állomás I. vágányától.
Kilencen sérültek meg, amikor kisiklott egy gyermekvasút Zala megyében. A Csömödérről Kistolmácsra tartó szerelvény kedden délután négy óra körül eddig ismeretlen okok miatt borult le a sínekről. A balesetben ketten súlyosan sebesültek meg, őket a mentők a zalaegerszegi kórházba szállították. A vasúti pálya környékén a helyszínelés jelenleg is tart, a rendőrség szakemberek bevonásával vizsgálja a kisvasút kisiklásának körülményeit.
"A vasútnak jelenleg 3 üzemelő gőzmozdonya" Hinnye! A mútkó még négy vót. Meg egy roncs.
"és két dízelmozdonya van" Hinnye! A mútkó még kettő vót, és azóta vittek oda mégegyet.
"romániából érkeztek és LD 45 sorozatúak" Hinnye! A meg milyen? Én még csak L45H-rú hallottam.
"A vasútnak jelenleg 5 db személykocsija" Hinnye! A mútkó még hét vót és Égre-Fődre esküdöztek, hogy lesz még több is.
"A vasút hossza 13,5 km" Hinnye! A mútkó még 15,3 vót - ami még nem vót kész + ami má kész vót tovább Viegrád felé.
"de tavszra már teljesen készen lesz" Má az idén tavszra is meg vót igérve, hogy kész lesz. De tán még tavaly őszre is. Oszt még nincs kész? Állítólag a mút szombaton vót az átadási ünnepség.
mivel a busz ritkán és pontatlanul jár Uziceből" Hinnye! A mútkó még vót sok busz, oszt a enyimé hajszál pontosan indút.
Hinnye! Hogy mik nem vannak. Osztán, hogy áll a továbbmenetel Mokra Gora - Viegrad (Boszniai Szerb Köztársaság) közt? Tavaly mán arra is fektetgették a síneket.
Illés! Tett fő a kisvasut.hú-ra az ottani képeimet, oszt add vissza űket má! Addig mög akit érdekel, nézze meg a
Govora működik, de nem szódát és nem is Izvorul Minunilort szállítanak, hanem mészkövet. Fieni is működik. Oszt még más is. De tán eccerűdd, ha felsorolom, hogy mely kisvasutak működnek még Romániában:
- Felsővisó
- Lónya - Petrilla
- Vajdahunyad
- Brád - Kristyor
- Govora - Bistriţa
- Fieni - Pucheni
- Şotânga - Mine Margineanca
- Nagyvárad-Tokaj
- Pankota
- Marosvásárhely, vidámpark
- Constanţa
- Szatmárnémeti
1000 mm-es villamosok:
- Arad
- Nagyszaban-Resinár
- Iaşi
Asszem ennyi. Tudok míg bányavasutakat, de hogy manapság azokból mi mén még azt a Jóég se tudja. Mög biztos vannak olyanok is, amikről nem is tudok.
Múlt csütörtökön volt szerencsém egy látogatást tenni a Mokra-Gorai kisvasúton vagy ahogyan ezt arra nevezik a Sargani Nyolcason!
Akik már eljutottak mindannyian azt mesélték,hogy hihetelenül szép és érdekes, meg a már korábban látott fényképek alapján nem mondom,hogy minden elvárás nélkül indultam, de amit ott láttam az felülmúlta minden várakozásomat!
A vasútnak jelenleg 3 üzemelő gőzmozdonya és két dízelmozdonya van, ez utóbbiak valhonnan romániából érkeztek és LD 45 sorozatúak, ez van pályaszámként is feltűnteve! A tervek szerint hamarosan még két ilyen mozdonnyal,és egy újabb gőzmozdonnyal fog gyarapodni a mozdonypark!
A vasútnak jelenleg 5 db személykocsija és kb 10 teherkocsija van de ezek a számok folyamatosan gyarapodni fognak!
A vasút hossza 13,5 km, ebből jelenleg kb 12 km járható,de tavszra már teljesen készen lesz!
Pillanatnyilag még nincsen mentrendeszerinti forgalom a vasúton, úgy esetileg közlekedeik!
Megközelíteni is elég nehézkes,mivel a busz ritkán és pontatlanul jár Uziceből.
Terveink szerint jövő tavasszal 3 napos kirándulást szervezzünk a Kisvasútra,amely bizton állíthato, hogy nem csak a vasútbarátok számára lesz nagy élmény, mivel Mokra-Gora és a környék mindenki számára sok látnivalót kínál!
A Részletes program és az ár előreláthetólag augusztusban lesz készen
Ma még utoljára a Széchenyi-hegyi talapzatán ácsorog az Mk49-2006-os pályaszámú szobor:
Ma nem sikerült leemelni, állítólag holnap újra próbálják, most már normális méretű és teherbírású gépekkel.
HB
Marosvásárhely, Govora és tán még Moldoviţa is közlekedtet megrendelére különvonatot.
Háát, nem tudom. Moldovitából visszavonult az RGH, a pálya alsó része (Moldovita- Argel) járhatatlan.
Govora-az hol van?
Marosvásárhelyről meg az uccsó kb. 4 évben nem indult semmilyen vonat, nemhogy külön-...
Ma Miskolcon, a LAEV végállomáson 14:00-kor nem láttam bent állni a menetrend szerint 14:10-kor Mahócára induló vonatot.
Elvileg közlekednie kellene. Nem tudtok róla valamit?
Mindkettő, de legfőképp technikai. Egyszerűen úgy tönkre van téve, hogy azt színte lehetetlen összerakni, még akkor is hogy a villanymotorok müködőképesek.
Pénzügyeleg is iszonyatos sokba kerülne megfizetni azt és azokat, akik összepofoznák, na és a hiányzó alkatrészek, amiről nem is tudjuk, hogy egyáltalán honnan és mi az.
Akkor inkább lassan helyrehozzuk az Mk49-est.
Hogy ne unatkozzatok az elkövetkező hétvégeken, vegyétek nyakatokba kis hazánkat!
Június 21., MÁTRAVASÚT, kisvasúti nap
Június 28., CSÖMÖDÉRI ÁEV, kisvasúti nap