Ha dízel (benzinesnél nem tudom ez e a probléma) de én ezzel szívtam... motor jobb oldalán a szívósor alatt van egy műanyag csonk a hengerfejen ami a fűtés irányába megy két gumicsővel... na az szétérik és elreped az Y elágnál...
Olyan problémám van ( 2-3 hete az E60-al ), hogy valahol folyik belőle a hűtőfolyadék. Ráadásul nem mindig , leginkább akkor ha használom a fűtést. Rendszerint nem is rögtön jelentkezik a leállítás után, hanem néhány órával utána, csak azt lehet látni, hogy a motor alatt elég nagy víztócsa van.
Elvittem szervízbe, megnézték ( persze náluk nem is produkált a tünetet ). Termosztátok jók, csövek állítólag jók. Vízpumpára gyanakodtak, de a csere után ( péntek ) ma reggel ugyan úgy elfolyt a víz és üres a kiegyenlítő tartály.
Idézet atiTDI-től egy régebbi hozzászólásában: "A kormány nyekergés kétféle lehet. Vagy a kormányoszlop, vagy a kormánymű. Előbbi WD-40-nel javítható, utóbbihoz a gyári Lubrizol adalék kellhet."
Akkor volt neki Lubrizol a polcon. Itt tudsz tőle ajánlatot kérni: bmwcucc kukac gmail.com
a prémium üzemanyagban is ugyan annyi nem kívánatos anyag van ,ami EU-s előírás és szabvány szerint készül, max egy picit több adalék van benne de azért is drágább , a belerakott adalék sajnos nem sokat segít a kormos égésen, semmi érdekük hogy jó legyen az üzemanyag
tudok adni profi anyagot ha érdekel , vigyázni kell mert sok más anyag káros oldószereket is tartalmaz , dízel vagy benzines? ARCHOIL , minden problémára külön termék van ,nem oldószeres úton távolítja el a kormot és a lerakódott lakkréteget :
Nekem hét évig ilyen volt, nagyon szerettem. Nem volt vele semmi komolyabb gondom (önindító és generátorfelújítások). Törve sem volt. Az új tulaj 210e környkén cserélt benne kettős tömegű lendkereket. Egyébként ő most eladja, olvass vissza itt a topikban. Nem egy nagy erőgép, de hazai viszonylatban elég a teljesítménye.
Sokat olvastam már pro/kontra véleményeket a benzines és a dízel BMW-k között.
Egy E60-as (2003-as évjáratot ) néztem ki, 520i változatot. Sokan írták, hogy nem egy erőmű, mivel a legkisebb benzines, de gondolom azért nem egy Suzuki Swift.... :)
Elsődlegesen városban, NEM mindennapos használatra venném, jelen állás szerint 210 ezer km van benne.
Érdemes lehet benzinest vennem ilyen felhasználásra? Köszi az értelmes válaszokat! :)
Ez nem nagyképűség, egyszerűen más az ízlésetek. Nem akarlak megbántani, de szerintem sem szép. Nem is értem azokat akik nem gyári felniket vesznek E60-ra, hiszen rengeteg gyönyörű felni van ehhez a modellhez. E39-re és F10-re nem készült ennyi felnivariáció és amelyek készültek azok sem közelítik meg az E60 felnik esztétikumát. Szerintem.
Sziasztok. Pont ma lettem szerencsés gazdája egy 530i E60-nak. Ha egyedül lettem volna lehet magamhoz is nyúlok xD IMÁDOM!
Nem vagyok nagy szakértö de nekem anno volt egy Kia-m ami 80km/h-nál rángatott a kormány.Kiderült,hogy csak súlyokat kellett rárakni a felnire éééss már el is múlt a rángatás.
2 szezont nyáron esetleg. Sajnos volt ilyen állapotú pontosan ilyen márkájú gumim, nem ennyire csúnya felnin. Az első kisebb havas emelkedőn úgy elakadtam vele, hogy majdnem csak tavasszal tudtam elhozni onnan a kocsit. : )
Sziasztok ! Eladó a képen látható BMW E60 as5x120,ET20, Borbet 8x17 es hibátlan alufelni garnitúra,Defekt-tűrő,peremvédős Dunlop sp wintersport 225/50r17 es 6 mm es téligumikkal ! A gumik 2 szezont simán elmennek !!! Centirozva,csak felteszed és mész ! Most 119 000 ft helyett 99 000ftért/4db !!! Zala-emgye. átvehető Lentiben vagy Zalaegerszegen, vagy futárral tudom küldeni bárhova + 8000 ft/4db költséggel ! bagladi74@freemail.hu ,06 30 488 2125.
Hi!Szóval,ha valakit érdekel,vagy esetleg segíthet neki,ez a futómű "rágó" hang. 2009 525d x-drive
Az osztó műből jön. De lehet ez 100 E-km+néztem a gépen turbót cseréltek 44 E-nél az is mi?Vagy BMW ilyeneket dobál.Amúgy szervizek rendben voltak. Már amit én láttam!! Ok hát jobb szerencsét másnak!
Nem feltetlen a "fizikai pecseten" van itt a hangsuly, hiszen kis tulzassal egy ovodas kifaragja krumplibol..... a szervizkonyves pecset melle jar egy szamla is az elvegzett munkakrol valamint egy bejegyzes az online rendszerbe is. Ha ez a harom stimmel, az mar elegge megnyugtato.....
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy E61 ajtókon található üveg melletti függőleges fekete dísz léceket, hogy lehet leszedni? Mennyire komolyan kell megbontani az ajtót? Egy kettőn megvan hólyagosodva a festék, amiatt kellene leszedni.
Mellesleg öreg autonánként arra lettem figyelmes, hogy van azért valamennyi tisztulási folyamat, mert megjelentek a bevallottan 300-400e körül futott autók is a piacon
Korábban 200e körül megállt az élet...
Aztán persze lehet, hogy a nepper eddig 200-ra tekerte 600-ról, most meg csak 350-re, de hát ez is "tisztulás" :-)
Van ahol hivatalosan x e Ft-ért pecsételnek, és annyi km-t írnak be, amennyit mondasz.
Van aki eleve hazavitte a (márkaszervizes!) pecsétjét, és otthon pecsételget.
Nem véletlenül nem adnak ki adatokat, még tulajnak sem az előző tulaj idején végzett dolgokról.
Egy dolgot kell tudni:
új BMW-t nagyon gazdag emberek és/vagy jól menő cégek vesznek, akik általában sokat autóznak.
Ők az esetek 99%-ában a fentieket magasról leszarják, és az első x évben márkaszervízbe viszik az autót, utána meg cserélnek újra.
Tehát egy szervizkönyv lekérdezéssel jó eséllyel azt megtudjuk, hogy az első tulaj hány km-nél adta le az autót.
Ez is több a semminél, mert amikor kiderül, hogy egy kocsiban 4 évesen 150e km volt, most meg (teszem azt) 8 évesen 180, akkor nyugodtan lehet sarkon fordulni.
Értem!Az szép,ha már egy márkaszervizben sem bízhat az ember.Természetesen lekérdeztem mielőtt elhoztam az autót.A kulcs olvasások,és a km is rendben volt. Ok! Köszi mindenkinek.Akkor szerviz!Üdv.
pffff..szervizkönyves... lekérdezted a történetét a szervizben km óra állásokra?
Az enyémen meglepődtem pl... 2008-ban 195 ezres szervize volt márkaszervizben, majd a következő szervize 147 ezernél egy másik szintén márkaszervizben :D
Helló!Hideg,meleg állapotban egyaránt csinálja.A kilométerrel nem hiszem hogy variáltak,hiszen szervizkönyves.De ha kiderül hogy még is,természetesen vissza viszem. Ati van esetleg más ötleted is? Köszi! Szép napot mindenkinek!
Üdv mindenki!Új belépő,első bmw kb 5napja van nálam.Szeretnék kérdezni egy olyat hogy: 2009 E 60 525d xDrive 100 E km 145kw Álló helyből indulva,jobbra és balra kanyarodáskor egyaránt,furcsa hangot ad( rág,dörzsöl),és a kormyányt is elég jól rázza.Bár szerelő nem vagyok hallottam már rossz féltengely gömbcsuklót,"de ez nem olyan" de remélem tévedek!!Az xDrive hajtással lehet valami probléma?Találkozott már valaki hasonló példával?A segítséget előre is köszönöm!
Szia, Baján kifejezetten BMW-vel foglalkoznak az MZS-Power-nél, guglizd le az elérhetőségét. Tavaly karácsony előtt voltam náluk. Normálisak, rendben volt minden, értik a dolgukat.
Szeged, Baja vagy ezen városok 50-60 km-es körzetében keresnék megbízható, hozzáértő BMW szerelőt, diagnosztát. Ha ismertek szakembereket ezen a környéken, akkor legyetek kedvesek osszátok meg velem itt vagy privátban email-ben, igen fontos lenne a dolog!
Nekem 525d-m van, már 1 éve csinálja pont ugyanezt de még egy szerelő sem tudta megmondani hogy konkrétan mi a baja....szóval a legnagyobb baja hogy senki nem tudja megmondani hogy mi a baja...
530d-nél úgy érzem hogy váltásnál egy kicsit nagyot kottyan a differenciálmű. megnéztem a hardy tárcsa és a féltengelyek is jók. mi lehet a gond? olajcsere segítene ezen a problémán?
Eladó egy ezüst e60 520iA nagyon szép és hibátlan műszaki állapotban, eredeti 160e km-el, végig vezetett szervizkönyvvel,
154e-nél nagyszerviz, összes fék, és folyadék cserélve, szoftver frissítve Maszinál. Fontosabb extrák: nagynavi, kanyarxenon, automata klíma, szervotronik, fékezős tempomat, pdc, buetooth, hangvezérlés, tetőablak, ülésfűtés, dönthető hátsó ülés. Nem írok regényt róla, az autó tényleg jó, ha valaki ilyet keres, írjon és küldök képeket. Egyelőre csak itt hirdetem, az irányár: 2990eFt Esetleg vonóhorgos e39-et beszámítok.
Koenigsegg, Aston, Ferrari, Rolls, kezei között született már újjá minden. Mert ő az ember, aki mindent tud a beltér anyagairól, azt is, amit a gyártó nem tesz a kirakatba. Bőrös Viktor és Polír Laci azonban szinte mindent megmentenek. Tovább »
elmegy 3 rugóból a dizsi elé az "M" is, de az Általad írt pluszköltségek és a 20 éves diszkópicsák tudatlansága miatt sokkal népszerűbbek a "réteg" számára a kisebb motoros BMW-k, melyekből pont ugyanolyan menő kikönyökölni...
Ez az enyém volt, 100 ezerrel vettem és kb.205.000 kilométerrel adtam el közel 3 éve karcmentes belsővel. Törve akkor még nem volt (gondolom azóta sem) és tekerve sem volt. HG úr is kipróbálta anno. 7 évig volt nálam, nagyon szerettem ezt az autót. Jobban, mint az őt követő, nagyobb motorral szerelt F10-emet. Az E60 valóban a szépségével hódított, nagyon jól néz ki ma is, láthatóan Slim is vigyázott rá.
Nekem 12 körül eszik a hobbi M3-am úgy, hogy néha oda is lépek neki. Ennyit az E60 520i-im is megevett anno vegyes használatnál, ráadásul cserébe qrvára nem ment. :) A 6 hengeres F10 528i még többet is zabált ennél és menetteljesítményben az M3 közelében sem volt (persze súly és egyebek tekintetében egy 3-as és egy 5-ös nem említhető egy lapon). Lényeg a lényeg, 3000-ből elmegy a dizsi elé egy M3, de hazafelé már nem szerencsés gyorsulgatni az Bajcsyn és driftelni a körforgalmakban. :)) A V8 biztosan zabál, mint az állat, arról nem tudok nyilatkozni.
A fogyasztás nálam nem vészes, inkább az a fontos, hogy ezt karban kell tartani és ott van az a 3-as szorzó is az alkatrészárak tekintetében egy nem M-eshez viszonyítva. Egy M-es azért is nagyon meggondolandó mert, ha nincs karbantartva az nem lassan esik szét, hanem kibaxott gyorsan (tehát belexarós tulajnál előbb-utóbb nem is indul el). :)
Hát nem'tom... Szerintem az E60 presztizsértéke egy hozzáértő számára lassan a nullával konvergál. Köszönhető ez a magától is széthulló dízeleknek (karbantartás nélkül ez a folyamat gyorsabb), a belső tér gyors amortizálódásának, a gyenge futóműnek stb. De értem a dolgot, egy 20 éves diszkópicsa nem hozzáértő. :)
Viszont látni még nagyon szép állapotú E60-akat, bár qrva ritkán. Ezen tulajok előtt le a kalappal mert egy jól karbantartott 5-ös (főleg az LCI) gyári állapotban gyönyörű tud lenni.
Még nem hirdetem sehol, de eladó lesz 2004-es sötétkék 525i automata E60-am. 197 LE, ez már jobban viszi a kasztnit, mint az 520i és a fogyasztása gyárilag is kevesebb egy literrel :-) (nálam budapesti átlag 9 liter, autópálya 7,5-8 liter)
Sokat megnéztem, mielőtt ezt megvettem, ez tűnt a legelfogadhatóbbnak.
Sok extrával, pl.: napfénytető, parkradar, xenon lámpák, digitklíma, memóriás, elektromos, fűthető fekete bőrülések, elektromos kormányállítás, ritka ezüst karbonmintás gyári műszerfalbetétek, dönthető hátsó ülések (igen, ez elég ritka, de praktikus extra), nagy kijelzős navigáció legfrissebb 2015-ös térképekkel, Maszi által az összes modul lefrissített szoftverrel és teljesen magyarosított menürendszerrel,+(összes szoftveresen aktiválható extrával: MP3, AUX lejátszás, nappali menetfény, többfokozatú féklámpa, sebesség digitális kijelzése, stb.) Diamond Lock váltózár, egyedi motortér védelem, az ajtókon zárdugózás, elől átlátszó biztonsági és UV védő, hátul sötétített fényvédő üvegfóliázás műbizonylattal, téli és nyári gumik gyári alufelniken, szövet és gumiszőnyeg garnitúra, csomagtértálca, 3 darab gyári kulcs, 250 oldalas magyar nyelvű kezelési és használati útmutatóval, friss vizsga, illetve pár napja motorolaj+szűrők+fagyálló, vízpumpa, feszítőgörgő, termosztát, vízcső, kiegyenlítő tartály csere, hűtő kívül-belül kitisztítva.
Mostanában volt cserélve: AGM-es akksi, gyertyák, ablaktörlők, xenon izzók, fékek, motortömítések, hátsó gumik, a váltóban wandler(turbina) és szeleptömb felújítás, olaj és szűrőcsere történt. Elől-hátul LED-es helyzetjelzők.
Ha érdekel e-mailban tudok képeket, több infót küldeni.
2008-asnak hirdeti, de a végén írja, hogy 2005. ez tipikus magyar félre vezető hirdetés, faceliftesre cserélt ezt azt, de gondolom nem törés miatt:)
A hibátlan állapot mindenkinek más fogalmat jelent. többen jöttek hozzám már hibátlan autóval, és 30 perc alatt össze írtam egy a4-es lapnyi hiba listát.
Szia! Azért váltanék nagyobbra, mert az autó teljesítménye is nagyobb lett, illetve többször is előfordul, hogy megengedett össztömeg közelében teszek meg nagyobb utakat. Egyébként tisztában vagyok vele , hogy a tárcsa behullámosodását jó minőségű tárcsával , ill futóművel lehet megelőzni.
Habár nem vezettem még, de egy 520i elég lomhácska lehet egy akkora kasztnihoz. Facelift vagy azelőttit nézegetsz? Aux in, gyári retrofitben fillérekért kiépíthető.
Nekem még "csak" egy éve van 9-5-ösöm, de nem kell belelapátolnom a pénzt..vagy ha mégis kellene akkor gondolj bele:
2002-es évjárat, 650 ért vettem..ugyenezen évjárat "használhatóbb és megkíméltebb" 5-ös bömbijei 1.3-1.8 milla között vannak... tehát 650-1.2 milláig ha rákölt valaki, tökéletes új állapotú autója van..mellesleg a márkával kapcsolatban nincs akkora előítélet :D
Hozzáértős SAAB szervíz is van annyi mint amennyi hozzáértő BMW szerviz :D
elektronikával semmi gond velük, nem tudom mire gondoltak annó a SAAB-osok..
természetesen vannak kötelezően elvégezendő vagy cserélendő dolgok benne, sőt rendszeresen 5-8 évente tönkremenők is, de egy bömbiben is vannak ilyenek
Az meg hogy megszűnt a márka? (amúgy a gyártási jogokat Kína és Törökország is megvette, csak a SAAB márkanevet nem használhatják) Én nem érzem a hátrányait..alkatrész "dögivel" van hozzá hiszen a motor és segédberendezései az ami svéd (az se mind) , a többi japán, német vagy francia..
Én azt tapasztalom hogy minden kapható hozzá, igaz a források nem annyira a Bárdira és az Unixra korlátozódnak hanem más a márkára szakosodott webáruházra amik Svéd beszállítóktól szerzik be a cuccost..
Azért ez így talán túl sarkos, de tény, hogy az E60 speciel a szépségével hódít, de azzal nagyon.
A korai évjáratok a teljesen elektronikus menedzsment rendszer (=minden mindennel összekötve) miatt kínlódnak, a késeiekben a kisdízelek láncszakítósak, a benzinesek közvetlen befecskendezésesek, ennek minden nyűgjével, stb., tehát nagyon szűk a sáv, amit érdemes lenne megvenni.
Ha ez valakit megnyugtat, még mindig jobbak, mint a korai E65-ök, ott volt, hogy 1,5 éven belül 8x tapsolta vissza az autót a gyár, konstrukciós hibáka javítása végett...
Néha összerakok magamnak excelben egy jó E60-at, de 4-5 M Ft közé jön ki, aki jót akar, magának sem számoljon kevesebbel.
(De én ennyit azért nem akarok rá áldozni, úgy hogy van amúgy 2 másik, jó autóm (incl. egy csodásan megbízható, pár optikailag sajnos kissé avult E39).
Ezzel együtt néha rákattanok egy szebbnek tűnő 2-2,5 M Ft-os E60-ra, hogy hátha nem is olyan szar, hátha csak egy fél milkót kell rádobi, hátha, hátha, stb. de eddig mindig az ész nyert a szív ellen :-)
Engem anno Saab-osok beszéltek le a 9.5-ről (amikor még nem voltam ortodox elsőkerék ellenes :-), leginkább az elektronikája miatt. Nem elég, hogy megbízhatatlan, de ahhoz nincs minden bontva, sokkal kevesebben tudják szerelni, és mellesleg az sem előny, hogy nincs már a gyár / márka.
Ez egyértelmű,de sajnos csak harmadjára fogadtam el ,h minden bmw hulladék 200e km fölött.
Legyen az bármennyire is szervízelt magyar,pénznyelő megbízhatatlan fos mind egytől egyig.
Mindennapos pörgős ,sok városi használatra semennyire nem valók,ez már kiderűlt,max olyanoknak akik megkeresik a havi 3-4-5milliót,de azoknak sem igazán mert időrabló mind.
ha már ennyire benne vagyunk említsük meg azt a réteget akik lazán megvehetnének bármilyen vadonatúj bmw-t,mondjuk egy új x6M-t is(ugye hihetetlen!?),de pl.nem akarnak kiganézni,vagy feltünősködni,vagy éppen ragaszkodnak egy régebbi megszeretett tipushoz stb.,
pl.én sem vennék autót 10-20mill.-ért sem ha min. 60-80mill nem figyel még itthon.
szóval van az a réteg iS😏
(csak kp.-ról beszélek nem hitelről)
de hogy vki szeretne magának egy leellenőrízhető végigszervízelt,megbecsült e60-t és nem győzi már százezrekkel-miliokkal a fentartását mert annyira fos,nem értem miért gané ember?!inkább a gyártó szégyene!!
Épp ez az,h közel 1mill vertem rá fél év alatt,így sokminden ki van javítva!!!!meg ugye garantált smentes szép belsős is ritka már ebben az évjáratban.
"Lóval imádkozni" kb. az az értelme a régi szlengben, mint a "falrahányt borsó"-nak, vagyis a tapasztaltabb, vagy magát annak gondoló ember próbálja mondani az okosságot, próbál segíteni a másiknak, de mindhiába.
:-)
Nem lónak neveztelek, hanem olyan embernek, aki - valamiért - szándékosan ignorálja ( nem veszi figyelembe) a segítő szándékú mondatokat. A türelem nagy erény. Én anno 2 hónapig kerestem Magyarországon ( 2007-2008) a feleségemnek egy Sharant, majd beláttam, hogy itthon nem lesz, de kinn is 3,5 hónap után találtam minden szempontból megfelelőt. ( Azóta is megvan az autó)
Dőlt betű, aláhúzás: ezen van a lényeg: minden szempontból. Ha türelmetlen vagy és égeti a zsebedet a pénz, elvakít az azonnali birtoklási vágy, az később nagyon sokba fog kerülni. Ezt csak úgy mondom, nem az én pénzemet költöd, meg különben is:
A fenti trendet kialakító személyek miatt távolodom el egyre jobban a márkától.
a jelenség már ezer éve így van..., csak most jutott el oda az E60 is, hogy ez réteg megveheti 1,5-2 M Ft-ért a belépő darabokat.
és bár nem hogy autót, de egy garnitúra alufelnit sem szeretnék ilyenektől venni, sőt, en bloc semmilyen kontaktusba nem kívánok kerülni velük (mint ahogy nem is vagyok), azért tegyük hozzá halkan, hogy ez egy teljesen természetes emberi reakció: ami a nőknek a szilikon mell, az a férfiaknak a "péniszhosszabbítás", és erre kevés dolog alkalmasabb, mint egy BMW :-)
mellesleg tudunk jobbat...?
Mert ugye hajtott kereket nem kormányzunk, (vezettem a napokban egy "szennyező" 170 LE-s VW dízelt, és nagyon utáltam, ahogy kanyarból kilőve tépi a kezemet a kormány...)
- Merci
- Audi, de abból is csak a Quattro
- Jaguar (Ford->Tata...)
- pár amcsi (pl. Chrysler 300C)
Vagy az új Renault Twingo, kár hogy kb 1 literesnél nagyobb motor nincs benne, de legalább hátsókerék hajtású :-))
Egyetértek, főleg az utolsó mondatoddal. Magyarországon már boldog-boldogtalannak BMW-je van és ennek az oka nem a márkahűség, hanem az arcoskodás. A jelenlegi BMW tulajok közül már bőven többségben vannak azok, akik nem tudják/akarják normálisan, sőt alapszinten sem fenntartani az autót mert egész egyszerűen nem olyanok az anyagi körülményeik, hogy ezt megtegyék. A műmájerkedés a lényeg, hogy legalább az utakon érezzék azt ezek a szerencsétlen pojácák, hogy fontos emberek. Nos, ezek rugóznak állandóak a kibebaxott fogyasztáson meg jönnek a xar a BMW dumával amikor befigyel a részecskeszűrő csere ikonja stb. és nem esik le nekik, hogy 1,5 milláért, nulla tartalékkal a zsebben az ócskavas feeling borítékolható volt. Ezen illetők ráadásul a dízel betegágy E60-akat veszik mert az keveset fogyaszt, ahhoz már elég komoly méretű, hogy tekintélyparancsoló legyen és ugyebár a nyomaték is a lényeg.
A fenti trendet kialakító személyek miatt távolodom el egyre jobban a márkától.
Szerintem teljesen mindegy e60-ba,h 25d vagy 30d,fenntartásban mindenképp.
Fogyasztása is hasonló valóban.Egy "egészséges" 25d is szépen tol már,olyan egetverő különbséget nem érzel a kettő között,ugyanis pont ahol-mikor/amivel vadabb a 30d,azt nem használod ki semennyire
fekete mutatósabb,ezüst igénytelenebb és visszafogottabb sztem
nagyon szep alapotban van latszik rajta, de megmondom oszinten feketet szeretnek es 530ast... foleg mert irtam is h allitolag ugyanaz a motor bennuk es a fogyasztas is hasonlo...
en nem megbantani akartalak szerintem felre erted eddig is meg köszöntem a hozzaszolasaidat ezutan is megfogom, lehet h kicsit turelmetlen vagyok meg csalodott de akkor sem kell lelovazni...
Sziasztok! Szerintetek ha 310 mm-es tárcsám van és váltanék 324-esre, a nagyobb féknyerget egy az egyben fel lehet csavarozni, vagy kell valami átalakítás???
Eszes postod ellenére azért az marad az igazság, hogy itthon nem olcsóbb ugyanaz az autó, mint Németországban.
Állítottam én ilyet egy szóval is az "eszes" posztomban...?
Legózni meg legózzon az, akinek kedve van, én szeretem a gyári autókat...
Szíved joga, de akkor neked célszerű új autót venni, mert csak az lesz pont olyan.
Ha az ember színt, extrát, km-t, megkímélt, szervizelt állapotot, tehát mindent "kiválaszt", akkor tényleg csak pár db marad. (vagy semmi...) Sajnos a BMW ritka spórolósan bánt mindig az extrákkal, félelmetes fapad 530-akat lehet néha látni, navi nélküli kis kijelzővel, base klímával, a 8 helyes gombsorban 1 gombbal, stb.
Meg aztán ennyi erővel dension mp3-at se vegyünk bele, mert nem gyári.
De tudom, be lehet mókolni az automata váltót is
Egy tempomat vagy PDC beszerelést ne hasonlíts már egy kézi -> automata váltó cseréhez, utóbbiról és hasonlókról megint csak szó sem volt.
ezért te nyilván ezért nem is próbálkoztál meg vele.
Képzeld, Én meg igen, és miután kiütöttem az általad kifogásolt extrákat, máris bekerült EGY - mondom: EGY - autó 7.500 EUR-ért, 286.000,- km-rel. ( Írásoddal ellentétben, hogy ki, mit nem X-elt be, az viszont lazán elképzelhető, hogy a beikszelt szervizkönyv sajnos csak 120k km-ig van vezetve, így tartok tőle, hogy a topictárs által linkelt jellemzőkkel bíró autó odakinn minimum 9.500 EUR-tól indul, és nem 8.400-tól, ami még messzebb van kitűzött 6.600 EUR-tól)
Legózni meg legózzon az, akinek kedve van, én szeretem a gyári autókat... ( De tudom, be lehet mókolni az automata váltót is, meg a be nem vezetékelt, manuális ülés helyett simán megy egy kábelköteg-cserével a memóriás bőrös, persze... majd ezek a tákolt szarok megjelennek fullextrásan a piacon, csak rohadtul senki nem tudja, mi van bennük szétbarmolva, meg keresztbe kötögetve, mitől egy amper kihúzott kulccsal az áramfelvétel, stb, stb...)
Eszes postod ellenére azért az marad az igazság, hogy itthon nem olcsóbb ugyanaz az autó, mint Németországban.
Ezek a keresések így elég értelmetlenek, multikormány, elektromos tükör, boardcomputer, köponti zár, stb., alap, ezt kár ixelni, lehet, hogy az eladó sem tette, így jó pár hirdetés kieshet.
Tempomat meg PDC kb 40-ért beszerelhető, igaz, utóbbi ennyiért nem gyári.
A bőr meg az ülésfűtés is megoldható 120-150-ből egy belső cserével.
Sokáig én is ezt hittem, de a németek közt is vannak hihetetlen trógerek. Buliban a kocsi tetején táncol, ha épp úgy van kedve. Az megint más kérdés, hogy a tulajok nagy része akkor vitte a szekeret olajcserére amikor már szólt 30 ezernél . A poén persze az, hogy hiába mutattam a sok itteni bunkónak eladáskor, hogy kisfiam ez a kocsi új korától 15 ezrenként megkapta a gyári olajat, szűrőket és ezen látod nincs karc meg szakadás, igaz még jobban felszereltebb is, de ne haragudjál már ha ezért 1 milliócskával többet kérek. Túl van a 200 ezren meg a 7. éven, de még a futóműhöz nem volt nyúlva, gyári a xenon izzó, az akksi, a turbó, és úgy ketyeg minden benne mint 0 km-es korában. Szerintetek itt ezt értékelik? Akkor is a 2 milliós lefingott darab kell, hisz messziről nézve ez is ugyanúgy néz ki, és annak az órája csak 140-et mutat 4 évvel idősebb létére. Szóval szerintem felesleges kotványozni, mert azt elviszik 2 héten belül, arre van igén, pénz meg ész.
persze mert egyszer hitelből megveszi a delikvens mert menő, mert BMW, aztán az első 200 ezres kiadásnál nekiáll kendácsolni...aztán megint tönkremegy valami, aztán megint....
Évi nettó 2-3 millás keresetből nemigen jut arra hogy a kocsira éves szinten 500-800 ezret ráköltsön valaki...
kotvány lesz mind amire nem fordítják rá azt amit kötelezően megérdemel..
Számoljunk kicsit: az autó - átszámítva - 7.600 EUR , vagyis Németországban meg kell tudni venni 6.600 EUR körül, hogy magyar rendszáma lehessen 7.600-ból.
Kíváncsiságképpen beütöttem az extrákat az ezen évjáratú 530D-kre 7.000 EUR-ig, nulla találat lett. Módosítottam 9.000 EUR-ra, itt az eredmény:
Nem biztos,h kotvány de kintről nagyobb az esélye jót kifogni.
de mégegyszer mondom garantált 150ezresre is rá lehet költeni 1-2mill.,sok esetben hamarabb mint a 250ezresre ami már túl van sok tipushiba kijavításon.
Én nálam nincs 90% állapot,és ha te is olyan vagy bele fogsz fáradni hidd el,mert egymást fogják érni a hibák,ami százezresével nyelik majd a pénzt.
Először is próbálj egy komolyan hozzáértő szakival felvenni a kapcs.,és legalább egy 2007 utáni módosítottat nézzél.
hidd el nagyon keményen bele tudsz nyúlni.
én úgy vettem mindhármat,h felkészűltem 5-6-700ezerrel idúlásból és abba fáradtam bele,h két hét nem telt el egymás után,h vmi ne legyen velük.
köszönöm a sok választ maradok akkor is énnel a kategóriánál és ennél a markánál egyszerűen ez tetszik és kész és úgy érzem egyszer vagyok "fiatal" ha nem most mikor lesz ilyen autóm, meg mar ahogy írtam ezert a pénzért mást nem nagyon lehet találni.. jó lenne persze minnél fiatalabb de ha ez fér bele a keretbe.. fenntartani meg valahogy majd fenntartom ha meg nagyon nem birok akkor meg eladom persze ha elbirom de szerintem csak ellehet.
most ezt néztem ki hétvégén lehet h meg is nézem ha a munkám engedi. erről mi a véleményetek?
Nyilván egy 1.3 Suzukihoz olcsóbb az alkatrész, de ez más kategória.
---
Nagyon jó példa,
én használom mindkettőt: 530DA Touring ( igaz, nem E60, csak E39) megy külföldre, csak autópálya, a 2007-es, 1.3-as Stift meg csak Budapest és az agglomeráció. BMW nem jó - nekem - a városba, Suzu nem jó két nap alatt 2300 km-re, Németországba. Nyilván teljesen más a fenntartási költség, de almát a körtével nem hasonlítunk össze. Ha csak a költségek számítanának, mindenki 2005 előtti 1.3-as Stifttel járna. ( Vagy Citroen AX 1.5 D-vel ) :-)))
Ami viszont "érdekes": Suzuki ABS-tömb cseredarabbal 40.000,-, BMW ABS-tömb Pixelfixnél javítva 35.000,-.
Egyetértek. Szerintem egy szimpla olajcsere, egy Passatban, egy A6-osban sem kerül többe mint egy E60-ban. Kettőstömegű lendkerék, lengéscsillapítók, turbók -vagy bármi alkatrész- sem igazán megy el több kilométert a fentiekben mint egy BMW-ben. Árakat nem tudom, de nehezen képzelem el, hogy sokkal olcsóbb lenne. Nyilván egy 1.3 Suzukihoz olcsóbb az alkatrész, de ez más kategória.
És a 30000km-s olajcsere baromságot is illik elfelejteni.Nem kell kannából szutykolni bele,mert letérdel bármelyik!!!!
Vannak olyan igazságok amiket nem szerencsés kétségbe vonni!Meg kell nézni hány működő szerviz előtt veri fel a gaz a parkolót(vw,skoda,toyota,mazda,nissan,peugeot,stb.)Minden gyártó közel ugyan azoktól a beszállítóktól szerzi be az alkatrészt!
Megvenni egy dolog,fenntartani egy másik!Ha körültekintően jársz el(én szerelőként kerestem kb. 1 évig,sok hulladékot megnéztem!) és tegyük fel találsz egy törésmentes nem 500000-t futottat,akkor is az első évben rá kell szánni egy jelentősebb összeget a későbbi meglepetések megelőzésére,szervizre stb.Nem számít kiemelkedő bajnak egy ékszíjtárcsa,szívósor,kipufogósor,termosztát,légtömegmérő,turbó(300000 körül az is felteszi a kezét),esetleg fékek,vagy egy két teleszkóp,lengőkar(én ezeken már túl vagyok,de valahogy így számoltam az elején,mert olvasgattam én is).Ha nem vagy szakmabeli ezekhez még egy jelentősebb munkadíj is hozzáadódik!De,hogy ne keserítselek el minden márkánál leomlik valami,azzal a kis különbséggel,hogy az élmény még csak nem is hasonló,de a hiedelmekkel ellentétben az alkatrész árak közel ugyan azok!Tehát ilyen kategoriás autót az vegyen aki ezekkel tisztában van és megszokja a gondolatát,hogy egy használt autóra költeni kell(mindegy,hogy milyen márka, és ezt sokan elfelejtik!)
Egy kicsit korábban már írtam 4.5 éves üzemeltetési tapasztalatomat az E60-ról.
"Lehet igazad van nagy általánosságban, én csak a saját tapasztalatomat tudom, de az nem igazolja állításodat. 4.5 éve van nálam az autó ez idő alatt 230 000km mentem vele. Amit üzemanyagon kívül szervizre költöttem 1.3 millió Ft. Igaz a legkisebb motoros e60, és gyakorlatilag egy szerelőhöz hordom."
Bízom benne, hogy ez így is marad! Én úgy gondolom, ezek az autók nagyon összetett műszaki rendszerek. Ha valami elromlik könnyen nagy értékű alkatrészt vághat tönkre. Szerintem a szervizt végző személy nagyon fontos, aki ismeri az összefüggéseket.
Pl. a veszőparipám, ( mert ezt én is átlátom :) ) a thermosztátok.
Ha nem működnek rendesen,
-alacsony a vízhőfok, nem regenerálja a DPF-et, hamar eltömődik
-folyamatosan hidegnek érzi a motort, ezért hidegindító üzemmódban van a befecskendezés, nő a motor olaj szint, hígul az olaj, tönkre vágja a motort, a turbót.
- magas az üzemanyag fogyasztás, stb.
Szerintem a hozzáértők sok ilyet tudnának mondani.
Legyen egy pozitív válasz is, tavaly júniusban vásárolt osztrák papíros 530d 27,000 km ment nálam eddig, a költségek: mindkét termosztát, 2db stabilizátor szilent, xeron izzók cseréje, második olajcserén van túl. :)
Rendben! Én is kíváncsi leszek, legalább 4-6 évre terveztem megtartani ezt az autót. Évi átlagban 18-20.000 km-t megyek. Némileg "hátrányos" helyzetben vagyok, mert hétfőtől péntekig 10 km munkahely oda és 10 km vissza, de szinte minden hétvégén van hosszabb túra és havi rendszerességgel pálya is. (nem munkába járós autónak szántam, de így alakult, két autót meg nem fogok tartani).
Valaki találkozott már a következő jelenséggel? Egy 2006-os 530d-ről van szó, időnként eltűnik belőle az erő, a motor ugyan úgy pörög, a hangján sem hallok semmi rendelleneset viszont nem megy úgy az autó, aztán egyszer csak visszajön. Most jelenleg folyamatosan csinálja, alacsonyabb fordulaton is aztán 2ezertől megint elkezd húzni. Van valakinek ötlete mi okozhatja ezt?
A Facelift -nél a 25 és 30 as motor is 3 literes csak úgy ahogy mondod butított szoftver van a 25 d-eken, facelift előtt viszont a 25d csak 2.5 literes a30d pedig 3.0 literes! A 25 dizelekkel talán kicsit kevesebb a baj gyengébbek nyomatékszegényebbek ,több belőle a kézi váltós talán ezért is hallani róla kevesebb rosszat ,nekem 2005-ös 525d e61 manuálom van 3 éve elég sok mindent kicseréltem már rajta ,kár lenne eladnom....Fogyasztás nagy átlag 7 liter az 530d automatával kétlem hogy eljár 7 literrel...max pályán!
Itt válaszolok, mert kidobnak a VW-sek a másik topikból. :D
Tökéletesen egyetértek veled, pont a napokban írtam az F10-es topikba hasonló témakörbe. Nem vehetek dízelt a napi 10-20km-es távokra. Egy szép benzinesre E90FL, F10, F30-re bármikor befizetnék. De ez is lutri, az újabb benzinesek kb. dízeli bonyolultságban vannak. Jóárasított i8 kellene!
Jo en ezt mind megertem de ennyi penzert mas autot nem nagyon lehet venni, Peugeot , Citroent nem fogok venni , B6 Passatot sem azert mert egyszeruen nem tetszik, Volvo s60 , s80 sem pedig majdnem vettem egy s80at...
De valahogy ugy gondoltam h egyszer el az ember es hagy legye mar egy rendes autom ami jo megjelenésű.
Amugy 525 milyenek mert abbol sokkal tobbet talalni a piacon, igaz h ugyan az a motor van bennuk mint az 530akban csak levannak butitva szoftver altal (most lehet h nagy butasagot mondtam de tenyleg ezt hallottam).
Fogyasztassal kapcsolatban vannak tapasztalataitok? mert az 530 nal eleg sok helyen olvasni 7 literes fogyasztast most nem tudom ez mennyire igaz, ket baratom is nem olyan reg vett 530at es mind ketten azt mondjak h 10 liter alatt nem nagyon tudjak tartani az autot.
Ha még meglesz, térjünk vissza a témára 1 év múlva. De csak akkor, ha "rendesen" használod a kocsit - tehát nem <10 000 év.
Kb 3 éve vagyok a topik környékén (E60-E90), ez a negatív hozzáállás pont annyira nem igaz erre a topikra. Kb. fél-1 évvel ezelőttig. Onnantól azért márkahű tulajok is szívták már meg.
Most van az az időszak, hogy bárki megveheti, de jellemzően javítani már nem nagyon fogják, csak tákolni. Tulajdonosa lesz a kocsinak, nem gazdája. Végülis megértem, egy 2 milliós kocsinál itt ott egy CCC csere 200 000, turbó, komplett vezérléscsere, ez meg az...
"Friss" E61 (2008 520D) tulajként azért nagyon remélem, hogy nem mindegyik autóra igazak ezek a számok.
Sok-sok éve olvasgatok különböző fórumokat, különböző témákban. Személyes tapasztalatom és véleményem, hogy a fórumok átlag hangvitele inkább negatív, mint pozitív. Miért? Ha valaki megvesz egy eszközt, vagy igénybe vesz egy szolgáltatást és elégedett vele, akkor nagyobb valószínűséggel nem fog keresgélni a neten, nem fog csak úgy írogatni, hogy : "Én nagyon elégedett vagyok, semmi gondom nincs". Vagy ha mégis, akkor az elveszik a több száz, esetleg több ezer problémával és kérdéssel szemben, amit azok írnak, akik nem elégedettek...szerintem...És persze az sem mutat egyértelmű irányt, hogy egy adott topikban mennyi hozzászólás van, mert ehhez ismerni kellene a mögöttes arányokat (pl. valószínű, hogy egy Suzuki fórumban sokkal több hozzászólás van, mint egy BMW-s-ben, de Suzukiból is több van)
3db e60-nom volt a mai napig megállja a helyét komfortban/élményben da csak ha 100% toppon van,viszont már 90%-os műszaki állapotban is jobb egy 2003-as cordobával utazni.A szintentartása szó szerint,túlzás nélkűl horror!!!50ekm/1mill ft dúrván,ezt így le merem írni
Nagyon sok E60-at megnéztem nem most vagy 7-8 éve. Már akkor tele volt a piac nagy kalap szarokkal. Ennyi pénzért ne várj csodát, meg hogy jó ill. tökéletes legyen. Örülj, ha gurul. : )
hat ebbe garant h tobb km van ezt meg en is megtudom allapitani, szo szerint annyira mozog a motorhazteto mintha nem lenne rendesen lecsukva holott elvileg le van, mikor ezt megemlitem az eladonak azt mondja h mi van h o csak ket csavart meghuz rajta es jo lesz hat mondom akkor huzzon :) plusz meg az elado is total bunko volt velem barmit kereztem nem tudta a valaszt, allapotfelmeresre nem akart h elvigyuk az autot esetleg csak oda ahova ok mondjak azt is 5000 ft per ora dij elleneben, persze orvose az auto es es volt festve de csak apro karcolasok... mondom persze hatso kereknel a sarvedo feletti elemnel akkora a hezag h befer a kisujjam masik oldalt viszont alig van res, pot kerek alat vizcseppek es rozsda ... szoval ha ez lenne az utolso bmw akkor se vennem meg.
A 122e km-est akkor se hinném el, ha fejemhez nyomnák a stukkert :-)
A 279 sokkal reálisabb.
Veszel 2,5 M Ft-ért egy kurva jó autót. Jó eséllyel rá fog menni az első évben még egy milkó, akkor 3,5 M Ft. Szerintem az is kellemes pénz egy kurva jó autóért.
Mellesleg E60-ból már jó eséllyel ki lehet olvasni a valós km-t, tehát érdemes próbálkozni.
Aztán ott van már a közigazgatási lekérdezés egy autó itthoni utolsó 3-4 évéról, aztán be lehet osonni hátsó kapun egy márkaszervízbe, ahol némi KP-ért egy fél percre feléd fordítják a monitort...
Tipusváltás miatt eladnám szeretett Facelift 530XD BMW-et 2007.04 havi nagy szerviz utáni (részecskeszürő.féktárcsa fékbetét,szívótorok,izzítógyertyák,izzítóvezérlő,váltó,motorolaj cserék megtörténtek.Négy ujj gumival.3.100.000ft-ot szeretnék érte kapni.
Ha valakine kérdése lenne a 19feri65@gmail.com érdeklödhet.
ez oke is de erted ne 380 ezer kmrol kelljen mar indulnom
---
Több lehetőséged is van:
- kisebb, kevésbé extrás BMW ellenőrizhető szervizmúlttal, max. 250k km-rel.
- más típusú, hasonló nagyságú/extrás autó szintén ellenőrizhető szervizmúlttal, max. 250k km-rel. ( nagyon fasza Citroen C6-ok, Peugeot 607-ek vannak már ennyiért na jó, mind szar. :-)
- senki nem tart a fejedhez pisztolyt, hogy vegyél egy 350-380k km-t futott prémiumautót, így emelsz a 3 millán - mondjuk 4.5 Mio-ig - és a német piacról veszel nagy valószínűséggel 250k km alatt futott dízel ötöst.
akkor azt csinálod mint mindenki más..visszaállíttatod minden műszaki vizsga előtt az órát mintha évi évi 10 ezer km-t mentél volna...márkaszervizbe meg megkéred őket ha javíttatsz hogy ne írják be az óraállást...
mert ez a menő sajna..nem állapotra hanem km óra állásra vesz a magyar autót... (az enyémet is mahinálták, kb 50-70 ezret tekerték vissza, mert másfél év kivételével le tudtam nyomozni a szervizmúltját :D ..viszont a kiesett másfél év alatt 195 ezerről 147 ezerre állították az órát, majd onnan ment megint a szervize felfele..most 293 ezren áll de valósan 343-373 ezer van benne..)
ezt lattam en is de ezzekkel az a problemam h rengeteg bennuk a km most gondold el en egy 5 ev alatt sokat belehajtok es mennyinel lesz a km allasa 500 ezernel es akkor kinek adom mar el?
ezert gondoltam 200 km alatt venni legalabb.. de nem nagyon talalok ebben az arban..
Az elsőt és a harmadikat felejtsd el szerintem kizárt a km óra állása....a második hihető(bb)! Nagyon meg kell nézni mit veszel 1 olyannal aki keni vágja a témát mert könnyen ráugrik vétel után fél-egy millió ft....ezek sajnos ilyenek....
Sokan ajanlottak ezt a forumot BMW 530 vasarlasa elott, tapasztalatlan vagyok auto vasarlas teren 30 eves vagyok, elso "komolyabb" nagy automnak szeretnem es epp ezert szeretnem a segitsegeteket kerni.
Max 3 millio Ft tudok raszanni, kulfoldon elo magyar vagyok de mar egy ideje Szegeden elek es itt szeretnek autot venni es az elso keredesem az lenne h kb mennyi koltsegei vannak egy ilyen tipusu autonak neten talaltam kulonbozo kalkulatorokat de nem tudom mennyire megbizhatoak...
Harom autot talaltam eddig ami megetszett eddig. Mi a velemenyetek vagy tik melyiket ajaljatok?
Most nézték a légzsákhibát megint,és a kormányba van vmi modul ami felold teljesen ha sokat áll az autó,pl.éjszaka,fura,h néha a kormányon lévő dolgok sem működnek.
nem tud vki segíteni tel.számmal konkrétan hova menjek?
BMW E61 LCI világításával kapcsolatban lenne pár kérdésem.
Menüben be van kapcsolva a home lights + welcome lights. (pontosan mit takar a home és a welcome, minek kellene világítani?) Ma tapasztaltam (vagyis csak vettem észre, hogy mikkor távirányítóval nyitok, akkor régebben az első lámpák kb 10 másodpercig világítottak, most semmi. Én nyomkodhattam el valamit a távirányítóval? (most csak a tükrökben található kis lámpák világítanak.
Nem tudom van -e hozzá köze, hogy a akkumulátorom is kezd gyengülni (low battery, valahogy ki lehet olvasni a menüből az akkumulátor töltöttségi százalékát? ). Mindenképp beterveztem egy külső akkumulátor töltővel történő töltést. (érdemes ki venni az aksit, vagy a motor térben található csatlakoztatási ponton is megfelelő a töltés + ki meddig szokta tölteni?)
Szerintem nálam nem függ össze az ülésekkel,mert ez most a hidegben kezdte egyébkent és miután kigyullad ,folyamatosan világít és hanggal figyelmeztet míg gépre nem rakják és lenullázzák,utána majd csak másnap reggel gyullad ki megint,addig egész nap sokszori idítással sem jön elő.
mondtam írják ki inkább nyíljon ki mind balesetkor csak ne figyelmeztessen minden indításnál.
még egy akku cserét egyik teherautómból kipróbalok hátha,ha nem,akkor felkeresem Steeffet és kocsikázok jó párszáz km-t csak oldja meg nekem
E46-ba anno ilyet raktam, mert az anyós oldali piros légzsák ikon, hol világított hol nem. Ezzel annyi hátrányom volt, hogyha csattanás van és jobb elől nem ül senki a légzsák oda is kinyílt volna. De leszartam, mert nem világított legalább a képembe állandóan. Nem tudom, hogy azonos-e a problémád.
segítsetek lszi,nem érdekel mibe kerűl es hova kell menni,csak ne lássam világítani többet a légzsák lámpát.
próbálkoztak 3-szor,nem erölködnék tovább,ki kellene írni amit a szerelőm nem tud.
géprerakja,lenullázza,egész nap nem világít,másnap reggel vagy gyújtásra rakáskor,vagy beindulás után pár másodperccel már kigyullad,és úgy marad míg gépre nem rakja megint,,,
Szermusztok :) van egy 2004 es évjáratú e60 asom 2.5-es dízel motorral, azt szeretném tudni h milyen váltó olaj lenne a legmegfelelőbb bele? automatárol van szó. 220 ezer km t futott és leszeretném cserélni az olajat. Köszi :)
Sziasztok!van egy Bmw e60 2003.Dynamic xenonnal.a hiba hogy a vilàgítás kapcsolònál a kis zöld led villog.a lámpák mindig máshová világítanak.csináltam egy diagnosztikát de csak annyit tudtam megnézni hogy a hátsò magasság szenzor 0.4v-ot használ az első pedig 0.0.na most kérdésem az lenne hogy a hiba a rossz szenzor miatt van vagy valamelyik làmpám szivat?köszönöm a segítséget előre is
Lenne még egy kérdésem bocsánat tagok :) Ezen a fajta távolságtartós tempomat karon, hogyan lehet a távolságot növelni/csökkenteni? Mert a műszerfalon ott vannak a vonalak meg távolságtartós a tempomat!
Érdeklődnék miért csinálja azt a ccc, hogy vannak napok mikor hamar betölt és működik,de van a héten pl egy olyan nap amikor folyamatosan újra indul ahogy bejön az idrive! Meg amikor usb-n hallgatok zenét akad a joystick az lehet azért mert akkor tölti a listát? Előre is köszönöm!
A hátso csomagtartom ajtaját kinyitom lezarom es sajnos nyitva marad a retesz nem huzza vissza automatikusan...eleinte csak kihagyott 2-3 szor kinyitottam utana behuzta, mostmar egyaltalan nem...kellemetlen nagyon es folyamatosan visszajelez hogy nyitva van illetve lezarom es a belso vilagitas sem alszik el ertelem szeruen...
Amikor csöndben, felhúzott ablakkal megyek rettentően szar budapesti úton, akkor ahogy billeg a kocsi a szakadékok között ilyen kis nyikrogos hangot hallok, amit nagy sebességnél, vagy épp jó úton nem hallok. Ez mi lehet?
2.
Továbbá azt nem tudja valaki, hogy azt a bigyót hol találom, ami azért felelne, hogy ütközéskor lekapcsolja az áramot? Ha jól tudom ez gyárilag szar, de baromira irritál a piros kézifék jel a műszerfalon.. Lehet inkább kiiktatnám... Valahol az anyósülés körül kéne lennie, de nem találom
2006-os 530d (dynamic drive, active steering) a kormányoszlop koppanására lettem figyelmes, mintha nagyobb lenne a holtjáték valahol! Tavaly cseréltük a lengőkar szilenteket elöl(2db kicsi, 2db nagy).
Nekem Ugyanez volt. Töröltük a hibát utána két hétig jó volt. Hibának azt írta hogy szakadt az ülésfoglaltságjelző. Ez azért fura mert ha ültek benne jelezte ha nincs bekapcsolva az öv. A vége az lett hogy a HepaMotorsnál Hegéék kiírták szoftveresen. Most annyi hogy ütközésnél nyilik az összes lufi. Az érzékelőt 80e cserélték volna így 15e volt
azt mondják a 4 hengeres f10/f30 diesel nagyon bevállt,tipishibamentes.
hát, azon kívül tényleg nincs típushibája, hogy a láncot hajlamos szakítani, mert éles a lánckerék pereme és nem fut egyenesen a feszítőkön :)
Kb 4 éve módosítottak a dolgon, azóta tényleg érdemes belőlük szemezgetni. De ugye a motor 2007 óta van, tehát sok galibát okozott már a tulajoknak. Bizonyos válfajaira van is már visszahívás, ezt az E90-es topikban leírták.
A preventív jellegű, módosított alkatrészekkel való vezérléscsere 400 körül van, még mindig olcsóbb, mint egy új motor.
A generátorra a szívósor alól szokott folyni az olaj esetleg az egr-től.... vagy max a szervótartályból ... hiába veszel f10-et azzal lehet 1 (darabig) kevesebb baj lesz de azok meg drágábban javíthatók...ugyanott leszel.....ezek ilyenek!
köszi,hátha "megúszom" ennyivel,holnap meg is nézetem ismerős műszerésszel.
olajfolyás rá a generátorra,honnan lehet szerinted?nem lehet látni konkrétan
úgy belefáradtam,hogy fenn is van hahu-n.
160e km-el vettem ideiglenesen 1-2évre tervezve egy orvostól,úgy voltam vele ennyiért bmikor eladom ha megtalalom az "igazi" f10-et.
azóta csináltam egy komplett olajszervízt,váltóolajcserét,harditárcsacserét,turbófelujjítást +elektronikaval 1év garanciával,lengőkar+stabilizátor cserét,új téligumi,összesen 700ezer forintért,
most a légzsákhibán kívűl hibaátlan de mivel nincs hozzáértő szerelő a környéken,"feladom" és nem folytatom tovább veszek egy újszerű f10-f30-at(túrbófelujjítást már ki sem merem írni-)inkább.
Ülés alatti csatlakozok pinjei kitágultak és nem érintkeznek, újra kell pinelni vagy esetleg hátul az akkunál van 1 kis kábel ami szintén a restraint system-nek a kábelje még azzal szokott érintkezési hiba lenni....én nekem ugyanez volt ahogy fészkelődsz az ülésbe + bejött a hideg ,esetleg még ha beletérdelt valaki az anyós ülésbe és elszakadt az ülés foglaltság érzékelő.... én széthúztam a csatikat az ülésem alatt befujkáltam spray-el de ideig -óráig volt csak jó , a végső megoldás az volt hogy kis műszerész csavarhúzóval összébb nyomkodtam a pineket a csatiban hogy jobban érintkezzenek....ennek kb 2 éve azóta rendben van !
miért ad ki reggel gyújtásra rakáskor légzsák/biztonságiöv hibát ami úgy is marad míg gépre nem rakják,majd másnap mikor elfordítom a kulcsot újból kiírja?
géprerakva akku feszültség hibát ír,viszont az akkut bemérettem komoly műszerrel és hibátlan.
elég olajos a generátor,vhol a szervóolaj folyhat de nem hinném,h amiatt dobja a légzsák/b.öv hibát
szerintetek?
tököm tele van mar ezzel az autóval,h egy hétig nem jó
Ma átnézettem az autót,ccc-bem egyes menük hiánya miatt! Gyári Bmw programmal,és arra jutottak,valamikor javíthatták vagy cserélhették. Nem vállalták az utólagos felprogramozást mert károsodhat egyéb más elektronika!!! Márka szervizben van lehetőség erre,de csak akkor ha stimmel az alvázszám a ccc-számával! Valaki tud segíteni ebben?!
ebbe az évjáratba bőven 300.000km felett van ha nincs tekergetve.
---
Ezt írtad,
nem módosítottam, nem hagytam ki szövegrészeket, nem ragadtam ki eredeti környezetéből.
Ez, így, egy megfellebbezhetetlen(nek tűnő) kijelentés, én csak arra szerettem volna rámutatni, hogy
nyilván sokat mennek ezekkel az autókkal, de nem flottaautók ( Passat, Focus, Mondeo, Insignia, stb), tehát lehet belőlük olyan példányt találni, ami kevese(bbe)t futott.
Lehet, hogy ez az autó is egy óraállítgatott szarkupac, nem tudhatjuk.
De azt kijelenteni ilyen határozottan, hogy egy 2007-es 535D-ben bőven 300.000 km fölött van, nem állja meg a helyét.
Dynamic Drivenál vegyük a legrosszabb esetet, vagyis ha tönkremegy a szervómotor, akkor az nem lesz hatással arra, milyen magasan fekszik az autó. Akkor csak annyit érzékelnél, hogy kényelmetlen lenne vele kanyarodni.
Tegnap vettem észre, hogy az autóm jobb eleje kb 2,5 cm- el lejebb van, mint a bal ( 2005 530D E60 ). A héten viszem futóműátvizsgálásra, de kíváncsi lennék, hogy valakinek volt e hasonló problémája.
kijelentéseket:" ha 2007-es, tutti 300 fölött futott". Mivel én is nézegetem az 535-öket, így nem esett nehezemre egy kis leválogatás: szerinted az alábbi 100 eladó, Németországban mind hazudik ???
tegyük fel, tényleg 155k km-rel, magyar okmányokkal. Új ára - saccperkábé - 18 Mio HUF. Most árulják 12.000 EUR-ért, mennyiért kéne adják, szerinted?
Nézz már körbe német használtautós oldalakon, hogy odakinn mennyiért mennek az ilyenek, azt - gondolatban - helyezd itthon forgalomba és nézzük meg az eredményt ....
Te magad csináltad? Mi kell hozáá? Klímabox kompletten, vízcsövek szelepekkel, kábelezés... Milyen szenzorok? A régi klímacsövek jók az új klímaboxhoz vagy az is csere?
1. A számláló dinamikus, tehát nem úgy működik, hogy 50-től visszaszámol pont 50k km-t és bejelez, hanem ha sokat autópályázol, akkor felmegy akár 80-ig (nekem ennyi volt a max), de ha kimész a Hungaroringre vele, akkor a 80 egyből lecsökken 17-re.
2. A tárcsán belül is van betét, amit nem látsz, a kocsi azonban asszem figyeli és nem törvényszerű, hogy egyenletesen kopik a betétpár.
Én úgy tudom, hogy a kopásjelző amikor bejelez az már nem sárga jelet ad hanem pirosat a műszerfalon. Már ha nem hackelt-ék meg a rendszert. Az-az fékbetét és kopásjelző csere után visszaállított km számláló szépen csökken, figyelembe véve a vezetési stílusodat, meg még a fene tudja még mit. Ha ez lemegy 5000km alá, sárga jelet ad a műszerfalon, pirosat majd a kopásjelző ad.
Na igen! Ezt én sem értem, ha egyszer be van szerelve egy pár ezer Ft-ba kerülö kopás jelzö, akkor az most mit jelez ???
Mert hogy nem azt amikor cserélni kell az biztos!!! Nyilván azzal hibáztunk hogy nem lett 50.000-re visza állítva a számláló, de ezek szerint ha nem rakjuk be a kopás jelzöt, csak az órát állítjuk és az 0-ra ér akkor cserélem a betétet, és sporoltam a kop.jel. árát :)
Egyébként meg el várnám ha nem lett vissza állítva és közben csere, akkor hozzá igazodik, a számláló a kop.jel.-höz, ha már egyszer computer-hez van kötve...
Vagy nem? (nyilván én vagyok a hülye, mert a logikát keresem... :) )
srácok...nem írja a könyve hogy mennyi a minimum vastagsága a BETÉTEKNEK amivel már nem kellene használni a kocsit? Nekem nem BMW-m van (bocs ha off) , de gyárilag írja a féktárcsák minimum vastagságát (2mm-t kophatnak elöl hátul az újkori méretéből), és írja a fékbetétek minimum vastagságát is amivel már nem kellene használni..(elöl 5mm hátul 4mm a minimum vastagság)... tudom, ezzel el lehet menni még 30-40 ezret ha nem állat módon közlekedik az ember, de ekkor már el kellene gondolkodni a cserén...
Amúgy nem értem hogy miért nem lehet olyan kopásjelzőt beépíteni egy BMW-be ahol is ténylegesen jelzi ha a betét a biztonságos szint alá kopott..(csak mert más márkában ezt elektronikus úton a fékszerkezetnél megoldották)...a km-re való jelzés eleve hülyeség, max a gyári betéteknél használható..
Van egy 2009 - es e60 - am, mostanában ha a távírányító a közelben van akkor a központi zár ki be nyit illetve zár. Ha a távirányítót messzebbre viszem akkor nem csinálja a ki be zárást. Az autó kb fél évig állt a hiba előtt, 2 szer le is merült az akksim. Az autó gépre lett kötve, hibák törölve lettek, de ez a jelenség továbbra is megmaradt. Mi okozhatja ezt, hogyan lehetne orvosolni?
Most sárgával már jelzi, és indításonként írja hogy "szerviz esedékes", és csökkem a Km. (kb 1 hónap múlva el éri a 0-át) Kíváncsi leszek mi történik ha el éri a nullát, mert még akkor mindig több mm betét lesz...
Km leinformálásban tudna segíteni vki?,mert tavasszal mikor vettem nem érdekelt semennyire,most meg úgy vagyok vele,h ha garantáltan valóban ilyen kevés,akkor értékét is növelheti akár Azzal együtt,h kívűl 100% sérülésmentes,belűl megkímélt 3-4évesnek felel meg.
a lényeg,h 2005 04-i az autó ami 2007 04-én kerűlt magyarországra szervízkönyv szerint 39000km-rel,az egyetlen magyar orvos tulajdonosához,és innen már garantáltan 1 helyen,trükk nélkűl lett szervízelve.
Szóval ha tekergették akkor csak kint vagy közv. behozatalkor tehették.
Mint mondtam egy helyen lett szervízelve itt már,ami ki is van nyomtatva nekem dátum-km szerint sorrendben mi lett csinálva az autón.
Többek között 2013 03-án 131000-nél generátor és kipufogó könyök csere
Van ötlete valakinek mi okozhatja az alábbi hibajelenséget?
2004 525d E60 (nincs navi, tehát nincs benne dvd, csak egy sima cd lejátszó)
Ráadom a gyújtást, a fedélzeti komputeren ha el van némítva a hang (mute) mindent tudok állítani a menükben, tök jól működik, viszont ahogy ráadom a hangot (tehát a radio, vagy a cd megy) max 1 percen belül el kezd akadozni, pár mpre teljesen elnémul, majd megint szól, majd megint néma.. és a menüben is alig tudok navigálni, olyan mint amikor egy számítógép nagyon be van lassulva.
Ha leállítom, majd egy nap múlva ráadom a gyújtást, vagy beindítom, ugyanez a helyzet: ha előző leállításkor nem volt lenémítva, akkor mindenre nagyon lassan reagál, még a menükben lépkedni is alig lehet, viszont ahogy sikerül lenémítanom, onnantól kezdve minden oké, ilyenkor következő indításnál sincs probléma, amíg rá nem adom újra a hangot..
Ha már a kulcsnál taartunk akkor a hagyományos kulcsot ki lehet cserélni bicskakulcsra házilag? Youtubon láttam videót róla de azt nem tudom hogy kerül át a maga a fém nyelv.
Igen,ha már erősen repedt akkor kormos a motortér bal fele,,,,25-30d-nek egy jól ismert tipushibája ez,35d-nél már lehet más a helyzet,azt nem ismerem.
egyébként ez már nem öntvény mit az e39 ötös bmw-n,hanem gyengébb lemez
Hello, Olyan kérdésem lenne, hogy valaki találkozott-e már olyan problémával, hogy bejön az utastérbe a kartergáz, vagy kipufogógáz. Merre keressem a problémát? Kartergáz szűrő cserélve lett olajcserénél. Válaszokat előre is köszönöm (2005 e61 535d-ről van szó.)
hát Ati!,pont úgy szívtam be,ahogy attól féltem,ezekkel a lengőkarokkal.
a két első ALSÓ gyárit 32ezer forinttal kedvezőbb áron adtad volna ,én meg,hogy ne veszítsem el a jelenlegi szerelőmet is,és,h mindenkinek jó legyen megrendeltettem inkább vele(nem szeretik ha viszem az alkatrészt).
a lényeg,h vmivel feszesebb lett a kormány/eleje de ugyanúgy dübög/kopog tompán vmi rossz úton mintha 21" felnik lennének rajta,szakadnak le a kerekek....
most cserélhetem a fölsőt is,,és ha ugyanúgy dübög majd?!ááá😡😡
Ááá,,az enyém már több mint fél éve csinálja,h csak nagyon közel(max.1méterről) és inkább a vezető felöl nyit-zár,,és ha jobban visszaemlékszem eleinte még 5-10m-röl is nyitott-zárt sokszor,ezért is gondoltam akku/elemre de hogy a másik karcmentes kulcs is detto igyanúgy csak 1m-ről nyit,így elbizonytalanodtam.
futóműben(esetleg hátúl is) mi szokot még tönkremenni hamar e60-ba ami kopoghat rossz úton?
Az utóbbi egy év hozzászólásaiban nem láttam, hogy lett volna szó arról, hogy milyen első ablaktörlő lapátokat érdemes venni az E61-re. Nekem viszont sürgősen kellene vennem ablaktörlőket, de még a méretüket sem tudom megnézni, mert nincs mit lemérnem.
Ha besétálok az első szembejövő autóalkatrész boltba és megveszem amilyük van (csak van egy mérettáblázatuk) akkor az jó megoldás? Vagy ragaszkodjam a gyárihoz?
Nekem először a távirányító csak nagyon közelről nyitotta, kipróbáltam a másik távirányítót, de azzal egyáltalán nem volt reakció... Aztán már csak zárni tudtam, nyitni nem. Én is azt hittem, hogy az akku ment tönkre vagy merült le, de kiderült, hogy annak semmi baja, ez az erősítő ázott el és nem veszi a kulcs jelét. Amúgy az egész 1-2 nap alatt játszódott le.
Nem tudom a pontos megnevezését, talán "antenna erősítő" de ezt vezérli a távirányítókat és a rádiót is. Lényeg hogy elázott egy kicsit és ezért nem fogadta már a jelet egyik távirányítótól sem.
E60-as tulajdonosa vagyok és olyan probléma jelentkezett az autóval hogy az utas oldali felén a padlón lévő szőnyeg vizes. Ez most jelentkezett a napokban mivel most mindig esett..... az autónak álló helyzetben is vize lett a padlója. Aki találkozott már ilyen problémával légy szíves írja le mi erre a megoldás.
Gyári lánccal és automataváltóval fut "millió" darab e60d a világon fél mill. km-rekkel,így én sem tudok ilyen jellegű tipushibáról e60 25-30d-nél.
egy megbízható-hozzáértő szerelő a legfontosabb,azzal nagyon sok hibát ki lehet küszöbölni,és még többet spórólni.
nekem e60 25d van,,volt már f30 meg rengeteg más tipusú,más gyártótól is ,de az biztos,h a komfortot-élményt-biztonságot iszonyatosan eltalálták 12éve az e60-nnal,( teszteljük csak le a vele egy korú a6 audi és Emercivel,én megtettem még akkor csikó korukban,tehát olyan 2generációval éreztem az e60 alatt komfort/élmény/menetbiztonságban mindkettőt,semmi elfogúltság nélkűl)a megbízhatósság/fentartás viszont már nem az "erőssége"
A lánc cserés dolog illetve az automata váltós dolog 200nál nekem még új, de most már ennyivel is többet tudok.
A légzsákos dolgot azért kérdeztem mert sajnos van olyan a családban aki műtét miatt orvosi igazolással rendelkezik, hogy a biztonsági öv használatát nem ajánlják.
A jónép rá van cuppanva az M optikára. Az M futómű büntetés, vagy a nagy felni 17 felett.
Ami ritka M.o.-i első gazdás, külön téli gumi szettel, sérülésmentesen. Kívánok sok türelmet! (a piacon lévő sok lefingott darab közt nehéz megtalálni a gyöngyszemeket.)
Remek választás! Ennyiért már CIC navist is tudsz venni. (2008 év végi). Ezekkel kevesebb gondod lesz, esélyesebbek a gondtalan km-ek.
Ülés érzékelő van amúgy benne, ami alapján érzékel. Tudomásom szerint a légzsákot akkor is bekapcsolja baj esetén, így nagypofon után repülsz ki. A pillangószelep ha eddig nem hullott bele, akkor valószínű hogy kicserélték, ha mégse, akkor 30 ezer Ft-os művelet, ha magadnak csinálod 10.
A turbó negyed millió km-t is elmegy, ha nem idióta módjára vezették, és nem 30 ezrenként hordták olajcserére.
Ékszíjtárcsa, izzítógy. mikor volt cserélve azt nézd meg. Sokat spórolsz, ha a gumik fékek is jó állapotúak.
Szokták javasolni a lánc cserét is, nekem 220-ig nem szakadt el : )
Nekem nem repedt el a kipuf. leömlő se. Üzemanyag el. rendszerrel és a kézi váltóval se volt gondom. Automata 200 körül szereti megadni magát.
Az elmúlt napokban kezdtük el nézegetni az autókat, így nem sok idő volt még utána olvasni, ezért tettem fel a kérdéseket, hogy itt választ kapjak olyanoktól akik tapasztaltak diesel téren.
530d vásárlása előtt állok, és lenne pár hülye kérdésem.
Ha a biztonsági öv nincs bekapcsolva és ütközés van előröl, nyílik az ember képébe a légzsák, vagy csak akkor ha be van kapcsolva az öv? Van benne külön valami ütközés érzékelő vagy öv alapján nyitja a légzsákot?
Ha esetleg baleset van és nyílt légzsák, mit kell cserélni a törött alkatrészeken kívül? Légzsák, légzsákvezérlő, övfeszítő?
Diesel modelleknél hallottam a szívócsonkba levő pillangószelep hibáról, hogy hajlamos eltörni és bepotyog a szelepekhez. Van erre valami szakszerű megoldás ami nem kókány munka? Hallottam kiszerelésről aztán ledugózásról, de olyantól szeretném hallani aki csinált már ilyet.
Illetve hallottam még, hogy a turbójuk elég sűrűn szétesik. Erre van valami megoldás azon kívül, hogy a szerviz mindig időben el lesz végezve? Elég hosszú utakat teszek meg (800km) és csak tankolni állok meg, szeretném ha bírná az "új" autó és nem kéne azon idegeskednem, hogy mikor áll meg. Van esetleg valami típushiba dieselnél amiről tudnom kéne vásárlás előtt?
Mivel alumínium a géptető, így rozsdásodni nem fog, én egy autófestékes boltban kevertettem ki hozzá illő kis ecsetelős javítószínt, kb. 800 Ft-ért.
Hol, milyen úton használod a kocsit? Ha szar, kátyús úton akkor max 17"-es kereket tennék rá, az ahhoz való guminak még van elegendő oldalfal magassága.
Közben eszembe jutott, hogy a legutóbbi fék cserénél, lehet nem is lett 50-re vissza állítva, hanem elötte kb 20-al volt 50.000 be állítva.
Elözö tárcsát 20e km alatt ki nyírtam, akivel gyors ki bírtam cseréltetni az nem tudott a computerbe bele írni, és így gondolom folytatólagosan számolt nekem az "agy".
Szerintem a vezetési stílusból számolja, ha jól emlékszem 50ezerről indul mikor féket cserélsz. Nullát csak akkor fog kiìrni ha a kopásjelzőt eléri a kopottság, meg akkor pirosan jelzi a műszerfalon, de akkor sem kell rohanni fék betétet cserélni mert nagyon hamar jelez.
Elsöfék cserém volt kb 1éve (50.000km) és most a computer ír nekem vissza még 4.000km-t fék cserére. Ám most néztük a betétek vastagságát, és szemmel láthatólag is meg van 4-5mm, az pedig nem 4.000km-rre elég, hanem még többre.
Már régebben kérdeztem,de felteszem újra a kérdést hátha tud valaki megoldást!Adott 1 e60 530d 2004 átépített ccc navival,valószínűleg mulf1bt modullal.Telefon párosítás rendben lezajlik,kiírja ,hogy sikeres és várjam meg a telefon teljes csatlakozását ,de nem történik utána semmi!Valami ötlet?
Nyilván egy Suzukira vagy egy kis Peugeot-ra, stb. a kopó alkatrészek akár fele árból is megvan, pláne a gumik. De ez BMW.
--
Van egy Stiftem, első tulaja vagyok, 2007 08.01 óta.
Csak Budapest, ill. agglomeráció, 220k km van benne.
Az olajcseréken kívül volt egy kupplungom, egy generátor berohadásom, egy ABS-kockám és a típushiba váltó 2-es, 4-es fogaskerékcserém. Más semmi, mondom, csak város.
Akkor járjon mindenki Suzukival ?? A lótúrót ... Valami kell, hogy szivasson, nem ??
:-))))
Most éppen a GM váltó jön le a BMW-ről, csütörtökön... 450k lesz. Ez van. :-)
Ha már a pénzről beszélünk, ennél sokkal nagyobb összeg az értékvesztés. Legalább 2milla. Ugyanez egy kis kategóriás autónál nem igen több 1.5milliónál.
Nem ismerem más hasonló kategóriás autónál a szerviz költségeket. Pontosan nem tudom ( illetve ha akarnám tudnám, mivel minden számla megvan ) de 11 vagy 12 olajcsere volt ez kb. 500-550 ezer. Volt egy kettős tömegű lendkerék és kuplung csere, két garnitúra első fék, egy garnitúra hátsófék+ két első fékbetét és kézifék csere. Thermosztát cserék, komplett izzítás csere, bluetooth modul csere. Belevágott a villám. 8db nyári gumi ( 50eFt/db). Még ezt a telet talán kibírja az autóval vásárolt téli gumiszett. Nagyjából ennyi.
Nyilván egy Suzukira vagy egy kis Peugeot-ra, stb. a kopó alkatrészek akár fele árból is megvan, pláne a gumik. De ez BMW.
Hát ezaz,h én pl. garantált 170ezerrel vettem karcmentesen.
váltóolajcsere,harditárcsa,turbó,szívósor,lengőkarok,fék-csövek,kulcsok nem nyitják már csak 15cm-ről vezető felöl amire azt mondták kulcscsere,üvegtető holzár-hol nem,külső hőmérő.ez kb 1mill. egy témyleg folyamatosan bmw-nél szervízelt újszerű e60-ra.
Lehet igazad van nagy általánosságban, én csak a saját tapasztalatomat tudom, de az nem igazolja állításodat. 4.5 éve van nálam az autó ez idő alatt 230 000km mentem vele. Amit üzemanyagon kívül szervizre költöttem 1.3 millió Ft. Igaz a legkisebb motoros e60, és gyakorlatilag egy szerelőhöz hordom.
egyébként elég siralmas a bmw-től is,h évi fél mill. alatt szinte lehetetlen fenntartani egy,akár folyamatosan szervizelt nagyon megkímélt diesel e60-t
A vàltója rontja el az egész feelingjét. Hétköznap olyan mint egy smart, bólogatsz benne amikor vàlt. Persze ha a DSC off, és 6os erősségen van a váltó, és csak 6000 felett vàltasz akkor jó gyors. Úgy meg hamar eldobja a vasat aki nem gyakorlott pilóta. Ezeken túlmenően dràga fenntartani, és bàrmikor széthullhat a motor, a váltó, a kuplung, és nehezen lehet megúszni egyiket se 1 misi alatt...
Voltam náluk a napokban, egy esetleges turbó cserével/javítással kapcsolatban. Kaptam időpontot, de az még odébb van...
Korábban másik BMW szervízt is ajánlottatok páran (http://www.dieselspecial.hu/) csak érdeklődöm, hogy jobb-e vagy megbízhatóbb-e egyik a másiknál, mert csak 1x szeretném a cserét, utójavítások nélkül.
Ha bárkinek van tapasztalata, nagyon várom a választ. Köszi.
Sziasztok, azt szeretnem kerdezni, hogy tud e valaki valamit arrol, hogy hol azik be az e61 es hatul, es mar a csomagter ajtaja sem nyilik es az ablaktorlo sem megy... ?
És ez mit jelen hogy xar konstrukció? Szeretnék venni de előtte itt érdeklődök hogy mik a tapasztalatok mert ha tényleg xar akkor van más alternatíva . Köszi.
E60 M5 tapasztalatokat szeretnék gyüjteni 2005-2007 évjáratról. Vétel esetén mire kell odafigyelni, mit kell átnézetni, esetleges tipushibák vagy bármi ami segíthet vételnél hogy ne nyúljak nagyon mellé.
E60/E61 525d 177 LE motorhoz felújított turbo elektronikával, nem lett beszerelve: 90e Ft
Továbbá (EGYBEN 20e Ft-ért elvihető):
IBS szenzor (jó), akksi pozitív terminál kábel (durrant patronnal), első futómű alkatrészek, ccc ventillátor, izzítógyertyák (van ami jó), xenon izzók (használt de működnek D2S), 1db 225/55 r16 Firestone téli gumi ( 6 km-t futott, mind 2 oldalán szálszakadt, lyukas), 1db 245/40 r18 Dunlop RFT nyári gumi 4-5 mm (hibátlan), Exide Excell 95 AH akksi (tölteni kell de használható), vezető oldali ajtó kapcsoló panel, fényszóró kapcsoló körüli műanyag borítás, stb.
Az alkatrészeket személyesen lehet átvenni Budapesten, érdeklődni a bmwe60alkatresz@freemail.hu címen lehet.
Kellene egy kis segítség, egr termosztátnál szivárog a hűtővíz, már cseréltem termosztátot tömítéssel együtt de még mindig szívárog. Esetleg valami ötlet ? Ha vágok oda egy ovál tömítést akkor vajon jó lesz? Nem tudom hogy, esetleg a tömítés vastagsága nem okoz e gondot ?
És az komoly, hogy ehhez a sorozathoz 700 ezer egy kib@+"'tt osztómű?! Tényleg mindenütt ennyi? Dehát ha az osztómű elromlik, és ennyi pénzt ki kell adni érte, akkor 700 ezerért veszek egy használt autót! Ez hihetetlen...
Persze, de néha nem veszem észre, a múltkor is város táblánál mértek és épp lassítottam, de belecsúsztam. Igyekszem betartani, de van, hogy későn veszek észre egy 30 -as táblát, vagy megszalad a lábam, mert baromira nem érezni a sebességet az autóban és ezt sosem tudom megszokni :)
E60 lci 535d - utólagos webasto állófűtés beépítése mennyire bonyolult? Alkatrészeket össze tudnám ebayezni. Alvázszám szeirnt néztem ki a cikkszámokat, retrofitbe csak megoldható, a kérdés hogy mennyire macerás.
Arra gondolok, hogy az a 300 NM nyomaték elveszlik a két tengely meghajtása miatt. És mivel a hátsó tengelyre normál esetben 60%-os megjajtás jut, így olyan, mintha csak egy 220 NM-es autót vezetne az ember.
Hiszen hátsókerekesnél jobban érezni a nyomatékot, mivel minden nyomaték csak hátra megy. Itt viszont lehet, hogy kevésbé érezni, mert az eloszlik, azaz nincs akkora tolóerő érzés mint a sima i-ben? Azért kérdezem, mert még nem vezettem sima 530-i-t, így nem tudom mennyi lehet a különbség.
Meg lehet csinálni. Én megcsináltatam magamnak 4 évvel ezelőtt kb, de sokminden kell hozzá! Nemcsak a vezérlő henem komplett fűtésbox, más szelep, szenzorok.
Képek rövidesen - mert csináltam - amikor "odaérek".
Az ülés alatt a gyári 13 cm-es "Made in Hungary" BMW-s mélynyomók voltak és nem tettem semmit, csak a kábelezést vittem hátra az erősítőhöz, majd láda a csomagtartóban (E61).
Valójában most nem tudom merre tovább, mert még nem tetszik a hangja.
Hifi témában előreléptem a hétvégén. (bár nem azon, amelyiket terveztem....:-))
Kiépítettem az első két ülés alatt található mélynyomókat. (én egyébként mérnöki csodának tartom, hogy ezekből a 13 cm-es, kb. 5 dkg súlyú hangsugárzókból egyáltalán ennyi mély hang kijött). Kábelezés hátra az erősítőhöz jelszint átalakítóval, majd a láda (Pioneer Bass Reflex). Meg is jöttek a mélyek, tehát igaz az az infó, hogy a hátsó hangszórókról a BMW fejegység levágja az alacsony frekvenciát. Pár tapasztalat:
- A kábelezés nem egyszerű, de megoldható: a pattintós műanyagok kemények, merevek, erősek, a szigetelés vastag és merev (ez az "ára" a halk utastérnek).
- Az üléseket ki kell szerelni, de nem kell kivenni az autóból. 4 db. 50-es Torx fogja, utána elegendő előre vagy hátra csúsztatni, emelni.
- Az idrive-ban a "Bass"-t teljesen minimumra kellett vennem ahhoz, hogy jók legyenek a mélyek. A semleges "középső" állásban még alacsony hangerőnél is "sok" volt, torzított, "brummogott", így is határeset, az erősítő LPF-el és Gain-nel kell játszani.
- A "Fader", előre-hátra nem úgy működik, ahogy számomra logikus lenne: a mély hangok, azaz az ülés alatti hangszórók szempontjából mindig van basszus, mindegy, hogy előre vagy hátra tolod a hangzást (én arra számítottam, hogy ha hátra tolom, akkor csökken a mély hangereje, de nem így van).
- Ez már nem BMW specifikus, de gondoltam megosztom: az erősítő néha-néha elhallgat pár másodpercre. Én a jelszint átalakítóra gyanakszom vagy a rossz jelszintekre (ezt nehéz mérni), de majd a kábelezést is ellenőrzöm.
Most a mély hangok rendben vannak, ha lesz energiám, kedvem, erőforrásom, akkor cserélek az ajtóban is.
160e km ezelőtt dugóztam... semmi hatása nincs a DPF-re... ha megnézed mi a szerepe akkor annyi, hogy turbuláns levegőt illetve szabályzott levegőt csinál a szívás oldalon...
gondolom főként emissziós hatása... esetleg motor folytás, motorfék...
én nem bantam meg, vagyis úgy mondanám hogy nem tudom miért érte volna meg cserélni anno kb 160e-rt szíyvósort amit azóta már megint kellett volna.
Hát nem tudom mert itt leinformáltam jobban és azt mondják összekormol mindent.
Esetleg ha már gatya a dpf és nem akarja cserélni vki akkor azt kiütve ledugózott szívósorral sincs probléma.
De jó volna ha egy igazán hozzáértő leírná ezzel kapcs. a véleményét,mivel enyémnél szívárog már rendesen és mint hallottam/tapasztaltam a 200ezres vadonatúj is megadja magát sok esetben 60-70e km-nél mint ahogy a kipufogócsonk is.
e70hez lenne kérdésem. Részecskeszűrő hibát jelez. Kb 3000 kmel ezelőtt lett kisavazva. Akkor szoftverfrissítést is kapott mert chip tuning volt rajta és csak így lehetett leszedni róla. Vkinek van vmi ötlete mi lehet a gond?
Minél hamarabb nézesd meg valahol és addig ne nyomd neki hidegen amikor csörög mert károsodhatnak a dugattyúk is,valószínüleg a befecskendezőkkel lesz probléma.
én készűltem f10-et venni és azt mondta a szerelő,h ilyen felfogással felejtsem el mert közel duplája minden hozzá!ez igaz?
nem akarok filléreskedni és nem is hitelre venném,de én ezért nem akarok dolgozni évi 1-2hónapot csak azért,h bmw-m legyen.Ez már így sok,amire azt mondom így már nem éri meg bmw-zni.
Üdv. hidegen reggeli elsö indítàsnàl mikor megyek abkocsival csörgö hangokat add ki ès nem akar menni ès nincs erö amig felnem melegszik olyan 60c-ig ez mièrt lehet? BMW 520d f10 röl van szó.
Sziasztok! Kicsit off, de nektek melyik detektor vált be? Mindig belecsúszom valami traffiba, pedig nem megyek gyorsan, csak néha beugrik egy 30 -as tábla amit nem veszek észre és ott már 55 -el is jelentős a túllépés.
Minden kerdesedre a valaszt megtalalod ha visszaolvasol parszaz hozzaszolast, vagy keresgelsz a neten. Ha ezt nem szeretned, akkor keress egy jo szerelot.
Tulajdonosa lettem egy 2005-ös 525D limuzin bmw-nek. Ezekről az autókról sokat nem tudok sajnos így azt se hogy hol lehet tudni milyen motor van benne (E60/E61). Viszont a légzsák,biztonsági öv, és a kézi fék visszajelző folyamatosan világít. Érdeklődnék, hogy mitől lehet valamint van-e magyar nyelvű leírás az autóhoz. Milyen olaj való bele meg ha esetleg ha valaki leírná mik a kényes dolgai mire kellene figyelni "hogy kell használni" az sokat segítene.
Üdv!olyan kérdésem lenne,fütéssel kapcsolatban!ha füttök a kocsiban akkor az ablakhoz meleg levegőt fúj,meg hátra is,de a szembe jövő levegő az meg hideg,mind a négy beömlőn!!!!mitől lehet ez?
Ugyan ez, hogy leállítottam és azóta is jó (le kopogom), de ugyan úgy olyankor vert egy olyat a váltó, ha P-ből D-be Raktam vagy R be olyan volt mint ahogy te is írod, hogy neked jöttek volna! Neked megoldódott a probléma?!
1 évvel ezelőtt vettük októberben. Egészen addig nem is volt gond,míg nem hűlt le az idő.
Kb. 10 foknál már nem indult. Vettünk bele új aksit. Mivel izzítás problémára gondoltunk,aksisarut levettük,indulás előtt vissza,autó indul.(Tirolban -20-ban) Aksisaru fent maradt,autó nem indul.
Télen nem voltunk Magyarországon és külföldön nem akartuk szerelőhöz vinni,ezért áprilisban került erre sor,amikor már persze pöccre indult.
Mind a 6 gyertyát és az izzítórelét is kicserélték. Autó indult,amúgy is,mert meleg volt.
Most (éjszaka 10 fok alatt van) 4 nap állás után autó nem indul, sőt még kinyitni sem tudtuk,annyi sem volt az aksiban.
Csatlakozz az E60 magyarországi fórumcsoportjába. Olvasgasd vissza a bejegyzéseket, illetve nézegesd a feltöltött fileokat. Sok hasznos infot találhatsz.
Nálam az e65-nél váltóhiba volt, betette 3-asba, néha meggyógyult valóban újrainditással. Ha nem, számítógéppel tudták csak kiszedni, addig meg akkorákat ütött a váltó minha jól seggbe rugták volna a 7-est...
A szakszerűen kivitelezett OBD védelemben valóban igazad van, korrekt kiigazítás, de sajna én csak a "buzerált" verziókat láttam eddig. A lopásgátlást pedig más módon is meg lehet oldani, hasonló hatékony(talan)sággal, mint az OBD blokkolást.
Az ismételten "hagy" nézegesse kommenthez, vétek lenne bármit is válaszolnom..........nehezen felülmúlható :)
Ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy "buzerálásról" van szó és ettől a ponttól kezdve nem használható az OBD? Beszélj egy lopásvédelemmel foglalkozó szakemberrel, majd felvilágosít (ne "risztóssal"...).
A szakszerűen kivitelezett OBD védelem után a szervízben teljes körűen tudják diagnosztizálni az autót, és ha éppen az kell, akkor menet közben is lehet nézegetni adatokat, de ha valaki rossz szándékkal közelít, akkor nem tudja használni. Részletesebben nem írok erről, mert pont az a cél, hogy minden rendszer egyedileg legyen kivitelezve...
Igen, 5w30 LL04-es az belevaló. (Kinek mi vált be fajta-márka szerint.) Speciel én gyári olajat sose használtam.... olyan semmitmondó a doboza. Castrol-nál meg féltem, hogy valami ügyeskedésbe szaladok bele. Amsoil meg túl jó volt nekem. : )
Azt jelenti, hogy a bi-xenon fényszóró kanyarkövető funkciója halt be. Mondjuk ebben az esetben a hibás fényszóró ferdén világítana (tehát egy adott állapotban maradna az egyik oldalon) és azt észrevennéd mert elég feltűnő (éjszaka). Lehet, hogy csak az elektronika xarakodik és hibás jeleket küld.
Telefonról vagyok és nem tudom a videót megnézni. És is láttam már videót a cseréről de abban nem mutatták illetve nem hallottam hogy kell e regisztráltatni.
Sziasztok. Felső termosztátot (EGR) lehet otthon cserélni vagy regisztráltatni kell. Kicsit szivárog a víz és hamarosan mennék haza ,nem szeretném megforralni.