Való igaz. Hallottam amúgy egy elég találó megjegyzést azokra a suttyókra, akik egy bôr+klíma+navis autót már "fullextra"-ként hirdetnek: Ezeknek még a bab is hús :))
Ha a nyilvánvaló ütközéseket, mint a díszlécek vagy a kárpitozás, levonod, akkor is fogsz találni lehetetlen kombinációkat bôven. Sportülés vagy a komfortülés számít "fullosnak"? :)
nekem csak siman kihagy, nem durrant melle. kontatkos a benzinpumpak foldje, egyszer mar megigazitottam a csatlakozot, jelentos javulast hozott.
az en kihagyasaimrol a komputer 'tud', mert ilyenkor a tempomat nem hajlando bekapcsolni kb 20-30 masodpercig.
a 'puffanas' nem azert van mert a valto/motortarto bakok mar nincsenek a helyzet magaslatan, es egy ilyen laza rantas mar hanggal jar? foleg ugye autopalyan, ahol a lockup miatt mar nem 'lagy' rantas, hanem ahogy kell, odavag neki.
Én alvázszám alapján megmondom neked, mi minden van az adott autóban. Nyilvános SA-listát itt találsz. Ha ebbôl mind benne van a hirdetett autóban, lefosom a bokám :)
Arról nem beszélve, hogy a szabadon konfigurálható autóknál több felszereltség is kizárja egymást, ergo "full extra" csak a telepi suttyók szókincsében létezik. Ilyen embertôl sosem vennék autót.
Még annyit,hogy amikor igy kihagy vmi egy-egy pillanatra,akkor bránt egyet az egész auto,és olyankor a kipuba robbantja el sztem az anyagot,ott buffanno hangot hallat a kipuba,ott torok résznél.
Vmi kurva jelado,gyujtás???
Már voltam vele gyujtás nézésen is,ahol külön kihozták mindkét 6-6 hengernek a gyujtás képét monitorra,és tökéletes volt mindkét fele.Aztán lehet hogy mégis csak gyujtás,csak terhelésen szarakodik,kihagy,vagy mi lehet??
Hátha van vkinek itt okossága,hogy mi lehet a baj,hol probáűlkozzunk.
Tudom hogy neten ilyet nehéz javitani,de hátha!
Biztosan jopáran ismeritek a nagy vezirt!E32 750ila,91-ből,a saját,restaurált,makula szépségem a bajságos példány.
Következő a hiba jelenségem,és már nagyon unom!!
Már jopár éve csinálja,még nem jöttemrá,mitől,miért?!A jelenség ota már volt egy motor restaurálásom,motor felujitásom,válto cserém,és az adott probléma nem szünt meg,szinte soha.
Leirás:Folyamatos gázadásnál,vagy temponál,mindegy hogy város,vagy pálya.Az auto menet közben,néha-néha,ugy be-be rángat,egyet,kettőt,olyankor olyan hangja van,mintha a kipufogo,elülső részébe durrantaná el az anyagot.Mongyuk pályánán is,mindegy mekkora a tempod,benyomod a tempomatot,és utazol.Egyszercsak elkezdi ezt a jelenséget,de ütemtelenül,éppen ahogy gondolja.De ha keményen gyorsitasz,vagy nyomod neki ugy izmosan,akkor szinte egyszer se csinálja,csak ilyen lájtos közlekedéseknél,és motor féknél.Megállásnál tökéletes az alapjárat,duruzsol minden henger szépen!
Gépre rakva minden tökéletes,nincsen hiba kod,semmi.
És ezt már csinálja jopár éve,és nem változott semmit,jobb,de rosszabb se lett azota,de ez a hiba már végig fog kisérni örökké??
Nagyon idegesitő,kicsrélném,ha tudnám,hogy mi a fasz ez!
köszi szépen az infót,az aksi le volt kötve és a hiba csak egy nap elteltével jelenentkezet,remélem a váltót nem baszta szét mert zsir uj volt,egyébként szerinted igy közlekedhetek vele vagy mégnagyobb bajt csinálok
csak annyi volt az elözmény hogy ki kellet venni a váltóvezérlö modult az alatta lévö relé miatt.l amit cserélni kellet lehet hogy a vezérló kivétele miatt hülyült meg
E38hoz maradt még pár cuccom, 95/03 740i 6 gang bontásából.
Karosszériaelemek, komplett bal oldala hibátlan, oxfordgrün metallic színű, hibátlan küszöbök mindkét oldalt, tető.
Balos nem xenonos lámp,a servotronicos kormánymű, 10ezer km-t futott első gólyalábak (új rugók, gátlók), kéziváltós V8-hoz vízhűtő, klimaalkatrészek, pixelhibamentes műszercsoport és nagy MID, hátsó kipuffdobok, tempomatmotor stb, sok apróság még. Belső térből semmi nincs már.
üdv emberek ma reggel a gép két szép üzenetel fogadot motornot program és getribenot program szerintetek ki lehet ezt töröltetni a hibatárolóból mert már olyat hallotam hogy ujra kellet programozni az egészet
hm nem értek én ehhez. a probléma ott van hogy megvette de a csomagtartóból hiányzik minden. csak a csatlakozók lógnak.gondolom valaki kioperálta belőle...
ami vezérli az nem a csomagtartóban van, hanem elöl kéznél, úgy is hívhatnánk hifis szóval hogy "fejegység", de bmw-nél ez az audio system kontroller. hátul a különbözö modulok vannak sorba füzve ahogy leírtad, ha azokból egy hiányzik attól még megy a többi, kivéve a dvd-t, mert az a tv modulba csatlakozik.
egy nagy kérésem lenne hozzátok. Adott egy E65 2004/2005 évj. a csomagtartóban van az a cucc ami vezérli a navit,tv, bluetooth meg még nemtudom mi mindent. Ezt az egységet keresem. Tudnátok segíteni hol lehet ilyet beszerezni. Nem nekem kell csak egy ismerősöm kért meg nézzek utána...
Hogyne lenne értelme. Csökkenti az üzemciklusokat, ezzel növelve a vezérlôegységek élettartamát. Nem kapnak agyfaszt a kedves ügyfelek, ha levett kulcssal rádiót hallgatnak, mert nem kapcsolja ki magát 2 percenként. Ha beugrik az ember valahova, nem kell minden vezérlôegységet újraéleszteni (újrabootolni a fejegységet, önteszteket végezni, stb). Autót estére leállítva nyugodtan molyolhatsz a csomagtartóban, vagy használhatod a follow me home-ot, anélkül hogy felbasznád magad, mert fél percenként lekapcsolódik valami. És még sorolhatnám, csomó komfortfunkciónak kell még mûködnie az autó elhagyása után egy bizonyos ideig.
Ébresztôsdire ugyanúgy szintén szükség van, pl hogy el tudják végezni az önteszteket, vagy az E60 DDEje már ajtónyitáskor izzítson, és ne kelljen az Rudolf-Diesel-emléklámpát bámulni a mûszerfalon másodperckeig, mielôtt indítani lehet.
Ha xenon lámpád van akkor az normális. Hiszen sokan nem tudják pontosan, hogy a xenon alkalmazása akkor teljes ha van lámpamosó (fényszórás miatt) és AKTÍV magasságállítás. Lényegében ha felállsz járdára akkor már vakítasz mindenkit a közeledben :o)
e34-nél és e32-nél is nyitva maradt ajtónál kb 10 perc múlva lekapcsolja a beltéri világítást. Lehet az van mögötte, hogy ha pl. 3 percenként elalszik/felébred akkor sokkal több energiát venne fel a sok felébresztés (mert ugye ilyenkor tesztelget is dolgokat) mintha 15 percig arra várna hogy "a hülye tulaj megint itt hagyott valamit" :o))))))
olyan esetrol mar hallottam, hogy ha a kocsi nem volt _bezarva_, akkor leszopta az akksit. tulaj uberriasztos garazsban gondolta, minek zarja be. hat ezert. lehet hogy mar az is egyfajta hiba volt; csak otletelek.
Persze, lehet pl olyan banális dolog, mint egy hibás Türkontakt (ebben még nincs Hall-szenzor), ajtónyitást észlel a GM, és felébreszti a teljes rokonságot. Na itt pl nem segít a teszter, molyolni kell.
szétvágtad te "állat" ;o))))) Nem neki lehet gondja hanem ami fogadja az utasítását, vagy az óracsoport amin keresztül a K, I, D buszok keresztül vágtatnak.
Ha ETM alatt azt a neten keringô, rossz minôségû változatot érted, amit a papíralapú amerikai ETMbôl szkennelt be valaki, akkor nem csoda, hogy az alapján nem találtad a csatikat egy európai modellben :)
Én már ültem 730d, 730i, és 740iL taxiban Budapesten;)
730d jóarc idősebb emberke vezette
730i szerintem egy gyökér a sofőrje nekije
740iL jóarc, és nyomta neki kegyetlenül, mikor látta hogy van némi közöm a bajorokhoz:) Aszonta, hogy akkor másfél hete kezdett el taxizni vele, és még láttam rajta a lelkesedést:)
Azt ETM-t :) Mind a kettő hasonló (teljesség igénye nélkül) csak az elbaszott angol rövidítésekkel manipulálnak a németek ;o)
A régi ETM (electical troubleshooting manual) járműelektronikai hibakeresési könyv, (igazából kapcsrajz) A WDS (wiring diagram system) kábelezési diagram rendszer (ez már közelebb áll a hibakeresési kapcsrajzhoz)
nem tom lefordítani... :os
Nekem a lényegi különbség, hogy a WDS többlet információkat tartalmaz és persze "aktívan linkelt". Az ETM-t csak e36-ból láttam pdf formátunban likelést de az jou. Neked nincs meg német nyelvű ETM-d ehhez ahhoz???
M5-nél a WDS két nagy kerek motorkábelköteg csatlakozót rajzol a bal oldali toronyra a diag. csati mögé, holott ott mindegyikben csak egy van. Szóval főleg idősebb évjáratoknál vannak X-akták bőséggel.
Igazából ha eddig bárminek nekimentünk az M5-ön, mindig kb. 95%-os volt a pontossági arány, a maradék 5 %-ot én M5 faktornak hívom, ami bármilyen egyszerű műveletnél képes orbitális szopásokat eredményezni. :)
Ez a nikosil meg alusil V8 blokk, ez pontosan melyik típusokat és évjáratokat és piacokat érintette? Ha jól emlékszem, a korai évjáratokban volt nikosil probléma.
Az ETK már csak alusil motorokat hoz 540i-re és 740i-re.
Ha kialudt a teljes mûszerfalvilágítás az autódban, akkor a Lichtmodul elvette a Kl.58g-t (ezzel elvileg a betûsor is kialszik), marad az a lehetôség, hogy a Grundmodul nem küldi aludni a kapcsolókar világítását (már ha csak az 1 db led marad égve). Vagy lelövi, de az szarik rá (áramellátás alapján megteheti, Kl.30-at kap), vagy egyszerûen csak kontaktos a 4es pin.
Nagyobb gond, hogy lófaszt nem tudni meg belôle az autóról, azt leszámítva, hogy "há' jó benne ülni". 3 képet kattintani meg néhány flekket összehányni bárki tud, erre felesleges "szakújságírókat" alkalmazni. Mintha ukázba adta volna nekik valaki, hogy a technikáról egy szót se. Kezdenek az autós magazinok Kiskegyedjévé válni, ahol kb a lakk színe a legfontosabb téma.
Köszi cmena az infót!!!! Hasonló jókat olvasok erről a típusról,nekem nagyon bejön frankó verda lehet és ha megbízható is az meggyőző érv!Köszi mégegyszer szép napot helló!!!
olvastam a totalcaron az e32 tesztet. szinte szegyellem magam: egy gyonyoru allapotu auto, es akkor olyan dolgokkal ronditjak el hogy vunderbaum log mindenhol, a benzinszintjelzo mar-mar elfekszik, a board hibat jelez, a kozepkonzolon ott az az ize amitol osszekarcolodik, MEGMUTATJA a hianyos szerszamkeszletet... komolyan...
üdv mindenkinek segitségeteket szeretném kérni van egy E38 750es bmw,a probléma a következö ha ráadom a gyujtást a Check engine felirat nem villan ki esetleg valami tipp
nos én már a katalogus alapjan gondolkodas nelkul atülnék... csak az E65 hüjeségek kihagyása teljes siker. ha az a paraszt kipufogó nem lenne rajta nem is lenne mit megjegyeznem negatívumot. nameg persze hogy pénzbe kerül. de most a recesszióban tuti vannak lórúgásnyi engedmények...
Sziasztok! Érdeklődnék ha van a fórumon valakinek 725d vagy 730d,megbízhatóságáról mindennapi használat esetén,vagy nagyobb távok megtétele huzamos több 100km egyszerre stb. Szervizelése,alkatrészellátás. Előre is köszi.Sziaszok.
az e32, e34 szivattyú is szivat rendesen. Ahogy írtam a műanyag részek a vízkörben elrepednek. Gondolom a kor és a kitudja milyen fagyálló is segít az "antikolásban" ;o)))))
Ha jól sejtem ez egy Hella motor. Érdekes a felépítése, mert a korai típusnál olyan volt a szivattyú, mint egy villanymotorra szerelt mágnes pohár és a pohárba belógatott vízhatlan turbinaház, ami lényegében egy-tengelyen lévő rotor egybeépítve egy vasmaggal amit a kívül forgó mágnes magával forgat, mind ezt ugye szeparáltan a vízrésztől. Na a rotor szokott leszakadni a vasmagról, vagy a vasmag a rotor műanyag részeiről. Nem érdemes bontottal próbálkozni, ill. ideig óráig csak.
Elmélet szerint. 1.) Ha nem megy a kiegészítő szivattyú, akkor ugye a fűtés hatásfoka gyenge. Úgy ahogy említed. 2.) Ha már meleg valamicskét a víz akkor érzed hogy fűt is. De ekkor a termosztát még zárva van, így a víz un. kisvízkörön kering és ezt a vízpumpa elegendően megtekeri. 3.) Amikor kinyit a termosztát már a teljes víztömeget megmozdul és nem a szűkebb nagyobb ellenállással bíró fűtés kör felé fordul meg a víz. Ezt az emelt fordulatszám, érezhetően tudja javítani, de ugye a fűtés érdekében senki nem jár üveghangon. Valami ilyesmire gondolnék.... ... elméletileg de nekem tetszik, így el is hiszem ;o)
Működik. egy barátom 328i-n megcsinálta kapcsolhatóra, és mértük (MR.Dyno-val) kikapcsolva, bekapcsolva, meg gyári állapotban is (amikor 3500körül nyit). Gyönyörűen látszott a különbség, és természetesen a gyári megoldás volt az optimális...
mindezenkozben nem eszik kevesebbet, igaz erosebb. :)
azert tunik hipokrita hozzaallasnak az egesz, mert ha valoban a kibocsatott karosanyag szamitana, akkor a 800ccm-es chevrolet matiznak lenne a reneszansza. ehelyett a lexus 450h meg 600h-k rohangalnak, amelyek papiron is ketszer annyit fogyasztanak minden hibridseguk ellenere.
nem elsősorban a fogyasztás csökkentése a cél, hanem a folytás ki-be nyitogatásával a karakterisztikán módosítanak a tök passzív kipufogóhoz képest egy keveset.
ugyanilyen van pl az mg zr-en is, ott a kétcsövű végdob egyik lukját zárja-nyitja egy pillangószelep.
Én úgy hallottam, hogy az autógyárak pöcsét erősen szorongatják az egyre szigorodó emissziós előírások. Ez az amit a vevőt nem igazán hatja meg, csak az hogy ezek mellett kevesebbet egyen és erősebb legyen mint... ;o)
kivancsi vagyok mennyit nyernek vele. bar mostansag divatos az esszeruseget meghazudtolo modon gyurni a takarekossagra, persze valojaban egy centivel nem lett takarekosabb semmi a hizokura miatt.
mi a rak az a pillangoszelep a kipuffnal? mar lexusnal is lattam, csak a lexuse gazelvetelre bezart, a 750-e ami elottem ment az meg folyamatosan zarva volt.
masfél napot birt a zsir uj kodlampam... nem kicsit vagyok merges... foleg azert mert nem birnak normalis utat csinalni... vagy nem akarnak... es katyuznak... foleg ugy, hogy egy rakat aszfalttormeleket az uton hagynak... es basszak meg...
Akkor megelőlegezve a megfelelő számú márkatársat: 2009. február 14., szombat, Aréna parkoló alsó szint (ott kevesebben vannak), 19.00 órától. 1. hieronymous 2. bivanbi 3. IRoby 4. g4400 5. 6.
Ha valaki jönne, de nem jó az időpont, akkor sikítson!
Időpontra jó lehet tulképpen bármelyik hétvégi este (péntek, szombat), akkor a családosok is könnyebben el tudnak jönni. Persze csak akkor van értelme, ha van visszajelzés több embertől, hogy jönnének.
o jaj bocsassa meg pongyola fogalmazasom: a muszerrol nem olvashato le 55-65 liternel tobb. igy megfelel? egyebkent meg valamit nagyon benezhettel. ugyan nem tudok nemetul de ha jol ertem azt allitod hogy az automban ket jelado van? hat, meg ha igy is van, akkor is csak egy jelvezetek van hozza (meg egy a soherlampanak).
Karbis izomautó nem legenda, tényleg zöld a matricám, amerikaiak azért nagyon ott voltak a szeren környezetvédelemből. Eredetileg elektromos karbi volt az autón ('86 Caprice), le lett cserélve Edelbrockra, mert jobban megy és kevesebbet eszik. Városban most 15+ a fogyasztás, de extrém használatnál is megáll 20 alatt. Kb. annyit eszik, mint a 4.4-es BMW-m.
123-as Merci egyszerű, mint a fagolyó, bár egy komolyabb benzines példánya (230E, 280E már elég sok elektromos szabályzású dologgal rendelkezett. Akár csak a motorteret nézzük. Nekem volt pár éve egy 280-as, 185 lovas kombim belőle, gyárilag: automata klíma, motoros ablakok, tempomat, abs, légzsák, ülésfűtés, szintszabályzó, hadd ne soroljam, amikor vettem, sok minden rossz volt belőlük, úgy költöttem 1 misit az autóra, hogy kasznihoz nem nyúltam. Persze ez extrém példa, de a régebbi alapabb autók valóban nem nagyon rendelkeztek semmi komolyabb elektronikával. Full fapad rulez. Azért lett a példa 123-as Merci, mert ilyene van Slintnek, ehhez hasonlítottam az E32-t, ami azért bőven tartalmaz elektronikát. És szopóág lehet a BMW, mert az alap Merciben nincs mi megálljon, a BMW meg tud adni a pofádra, mikor egy hét alatt több dolog elromlik. Ha ez többször előfordul, akkor onnantól nem öröm az autózás.
Slint, ha volt Rovered, akkor bármit vehetsz, annál kevés szarabb autó van :)) Nekem nem volt, de hallottam legendákat. A lényeg, ha E32 vásárlására adod a fejed, hogy mindig lesznek problémák, ha pénzed van akkor orvosolod, ha meg nem akarsz rá költeni, akkor hamar eladod. Szerintem. LÉnyeg, hogy egy álmot kilőttél, lehet továbblépni... Esetleg E34-re nem gondoltál? Ahhoz talán több minden van olcsóbban.
Tényleg, felmerült korábban egy 7-er tali valahol itt a nagyfaluban, én szívesen részt vennék rajta. Jó spontán helyszín lehet az Aréna Plaza parkolója, hely dögivel, fűtött, ingyenes, nem kéne fagyoskodni a sötétben. És persze megjelenés nem csak hetessel, jöhetnének egyéb Bimmerek és olyanok is, akik csak venni szeretnének és ismerkednének a típussal.
Nem a mûszer áll meg, hanem a 2 Tankgeber egyike hibás vagy kontaktos. Neked teljesen felesleges fikáznod az elektronikát, mert az alapokkal nem vagy tisztában.
hat ha volt oreg rovered akkor tenyleg nem erhet sok meglepetes. maximum annyi, de ez teged nem nagyon fenyeget, hogy peldaul egy 750-ben siznte mindenbol ketszer annyi van :)
valojaban mar a szerelo mondta hogy legyek eszemnel, nem kell nekem uj tandempumpa, adnak garis bontottat harmadaron.
nekem a kilatastalan apro faszsagok fajnak. marmint idoben kilatastalan. most tervezek masik auto beszerzest, es akkor eldontom, hogy tolom-e tovabb a penzt a siebnerbe. ha igen, akkor lerakhatom hetekre is, hadd bibelodjenek az olyan szarokkal, amelyek miatt nem voltam hajlando leallitani. (peldaul legalabb ket eve nem lattam telitankot; a muszer 55-65 liter kornyeken megall es kesz). meg millio-millio hulyeseg.
Mercedes ügyben maximálisan igazatok van, w123nál egyszerűbb autó nincs, meghibásodás 0, mert elektronika 0. Elképesztő futómű, komfort, kényelem, gyorsulás nincs. 11-12 liter. De nem offolom szét a topikot ha valakit érdekel bővebben, írjon.
BMW ügyben assze figyelek, olvaslak titeket, és várok, gyűjtök.
Sok a gond az öreg autókkal? Hát én nem tudom, kb 2 és fél éve adtam el a patika állapotú Rover 414-esemet(97-es), aminél szarabb szemetet valszeg csak a franciák tudnak gyártani, de lehet hogy azok se, egy igazi betegágy, állandó drámák, egészen horror alkatrész árak, stb...majdnem egy gurigát ráköltöttem, félpénzért tudtam csak eladni. Úgyhogy annál nagyobb meglepetés már tutira nem érhet.
> Egy eset van, amire nem lehet (nemszabad, tilos!) ilyen autót venni, ha mondjuk > napi 60km ingázás a kurzus, mert ott már a havi 1200km esetén nem mindegy, hogy > 10 literes vagy 18 literes fogyasztással tudjuk le a napi 3-4dugóban töltött órát, és > ez még kocsikopás nélkül csak a tankolás...
ugyan nem erre vettem, mert amikor megvettem meg nem ez volt a felallas. csak kozben felvasaroltak es elkoltoztettek a ceget. azota napi hasznalatban van a kicsike, igaz csak 46km-et ingazok vele. a tankolas a legkisebb problema, mert kiszamithato. tudom hogy mennyibe fog kerulni, eldontom hogy nekem megeri-e vagy sem es kesz. dugoban meg az all 3-4 orat aki nem tudja a munkaidejet ugy alakitani hogy elkerulje a dugot. nekem napi 90-120 perc kozott sikerul abszolvalni, de inkabb 90 foleg most januarban.
valoszinuleg en faradtam el kicsit abban hogy a 'hibalista nem rovidul csak atalakul'.
egyebkent a dilemmat igazabol az okozza hogy imadom ezeket az autokat - ha nem imadnam oket nyilvan eszembe se jutna szivni veluk.
es valo igaz hogy massal, az ujjal is van szivas, tehat igy igazsagos.
de ettol meg teny a teny: egyre inkabb olyan megoldasok kerulnek az autokba, amelyeket gyakorlatilag nem lehet gazdasagosan javitani. nyilvan ettol kenyelmes meg komfortos meg mittomen, tehat ugyanaz az elonye mint a hatranya. csak hat tenyleg: egy w123 szinte csak mechanikus alkatreszeket tartalmaz (gondolom en, aztan javitsatok ki), amit muhelyben kireszel az ember egy femtombbol ha nagyon raszorul. az agyonelektronizalt autokban meg az ilyen varazsjelensegekkel lehet jo sok idot elbaszkodni.
de vegulis altalanos a jelenseg, nem kell leragadni az autoiparnal. hogy messzebb ne menjek: a kapcsolok a kocsiban ugye izzoval vilagitottak, amelyek kiegnek. az uj kapcsolo tizenezer, es ebbol van a kocsiban csak az ablakemelo-ulesfutes-gerinctamasz komboban egy tucat. az auto erteket kizarolag kapcsolokra el tudnam kolteni. javitani meg korulmenyes, tehat eldonthetem melyik ujjamat harapjam meg. (en valoszinuleg fogok kerni egy marek kapcsolot a szerelotol es nekiallok kicserelni bennuk az izzokat. mint ahogy a mustarsarga relemet is megforrasztottam)
Nézzünk a dolgok mögé. Akinek 6 kilója van autóra, ráadásul olyan autóra, ami új korában tizenhúsz milliós luxusautó volt, arról azt gondolom, hogy nincs túlságosan eleresztve anyagilag, így valszeg nem akar havi 50ezer forintot eltankolni. Gondolom hobbi célokra veszi, akkor keveset jár vele, de nagyon rákölteni sem tud. Hiába egy autó futkosós-kicsit punnyadt-itt ott rozsdás állapotú, azért vannak kopó- és fogyóeszközök, elromló dolgok, amikre költeni kell, egy BMW-nél azért zsebbenyúlósan akár. Azért húsz éves autóról beszélünk, hiába szuper konstrukció, bőven volt ideje, hogy kis országunkban tönkremenjen benne sok minden. Szóval én annak a híve vagyok, hogy próbáljunk addig nyújtózkodni, amíg a takarónk ér. Én mindig úgy vettem autót, amit kápé ki tudtam csengetni, és utána sem volt probléma a szervizelése. Ha az átlag magyar autóvásárlós trendet nézem, akkor most vehetnék szalonból egy új hetest, de azon túl, hogy az E38 tökéletesen kielégít, nem akarnék erőlködni egy nagy értékű autóval. Jó ez így tízévesen is :)))
Asszem Te írtál a 40 litert fogyasztó karbis izomautókról? Nekem van egy USA vasam, fél méterrel hosszabb a Bimmernél, karbis, izmos is, és zöld matrica van a rendszámán, szóval hajrá city :)))))
A régi Merciről meg annyit, hogy anno a hetvenes-nyolcvanas években klasszisokkal megelőzték a többi autót komfort, menet- és motorteljesítményekben. A BMW-t is. Ma beülsz egy jó állapotú 123-asba és megdöbbensz, hogy siklik végig a pesti utakon. És a hatvanas években, amikor 50 lovas volt egy átlag eu. autó, akkor a Merci szériában adott 240 lovas vasat. Szóval ismerjük el, nagyon tudott anno a gyár. Mostanra sajna hozzák a trendet és fosokat gyártanak, ez van, én is azért fejeztem be a Mercizést.
Na, nem akarok flémet, be is fejezem az offolásokat. Szép napot!
bivanbi! Azért nem szabad általánosítani, szerintem nem rossz autó az E38. Csak ugye minden autó legnagyobb ellensége a gazdája. Összehasonlítási alapom nincs, mert ismerősi körben nincs más E38, csak az enyémre tudok hagyatkozni. Nálam 3/4 éve van, eddig semmi nem romlott el, csak kopó alkatrészeket cseréltem. Persze ezek is kitettek jó kis összeget, de legalább nyugodt vagyok, hogy műszakilag százas az autóm. A parajelenségek, amikről írsz, azok lehet, hogy egy akkusaru levétellel orvosolhatók lennének - úgy tudom ez típushiba ezeknél az autóknál - bár nálam még nem történt semmi ilyen. Amúgy meg szívesen viszlek az enyémmel is egy kört, hátha jobb lesz a véleményed a típusról.
milyen szaktudas hianyzik a kontakthibak keresesehez? van rendes szerviz kapcsolasi rajzom is. illetve hogyan gondolod kidebuggolni mondjuk egy - mar tobbszor hivatkozott - IHKA modult?
valamint probalj megjavitani egy IHKA modult, kivancsi leszek talalsz-e hozza a tranyokon, ellenallatokon, kondikon meg egyeb bizbazokon kivul alkatreszt hozza.
Eszembe nem jutna ilyen hülyeségekre pazarolni az idômet, és defektes modulokat kókányolni. Egy mozdulattal kikukáznám, és menne be a helyére az új. Talán ezért szopok nagyságrendekkel kevesebbet, mint te.
hat en honnan tudjam hogy miert esik szet? rossz a hutese, KH-s lesz, akarmi. ne menjek messzebb a folyton tonkremeno elotetellenallasnal a villanyventihez. valamint probalj megjavitani egy IHKA modult, kivancsi leszek talalsz-e hozza a tranyokon, ellenallatokon, kondikon meg egyeb bizbazokon kivul alkatreszt hozza. esetleg felprogramozott mikrokontrollert. nem mondom, el lehet bibelodni vele, de amikor a negyedik szar modult banyasztam ki a kocsibol, es vegul maradt az eredeti, akkor oszinten szolva elment a kedvem tole: le van szarva, en hasznalni akarom.
es elnezest kerek, egy tenyleg jo allapotu E38-al vittek egy karikat, es ezen az uton mindossze harom elektromos fantomjelenseg volt (egyszer az ulesem terheleserzekeloje miatt bejelzett a legzsak, ezt ugye csak szervizben tudjak kiutni, aztan a benzinszintjelzo elfekudt aludni, vegul a pdc 'always on' uzemmodban birt csak lenni, ami roppant idegesito lampanal sorban allva.) igen, meg lehet keresni ezek okat, ki is lehet javitani, de... nekem ehhez nincs kedvem.
kinel is egett at a vilagitasvezerloben valami ic nemregiben? na ezekrol beszelek.
ujat amiben meg nem estek szet az elektronikai cuccok.
Már mitôl esne szét az elektronika? Informatikai háttérrôl meg annyit, hogy aki leragadt a kalapácsnál, az tényleg ne akarjon egy modern autóba belebuzerálni.
asszem nem lesz E38-am sose. pedig a csendje es kenyelme mar majdnem megingatott. jo kis 'nyers' E32 meg elmegy amig megy, aztan vagy nagyon regit kell venni amihez meg nem kell komplett informatikai hatter hogy mukodjon, vagy ujat amiben meg nem estek szet az elektronikai cuccok. Lehet az amiknak van igazuk, pakoljak az irgalmatlan karburatoros mocikat a minimal rodjaikba.
Azért figyeljétek meg, az utolsó képen látszik ,hogy jobb elöl lóg a műszerfal alól egy jókora kábelköteg :))))))))) Biztosan ezért egyedi.Nem mindegyiknél ilyen :)))
Milyen fura,hogy az E38-ak is "elfosputtonyosdnak" már....Úgy járnak,mint szegény E32-esek többsége.
Slint! Erről beszéltem. Van 6 kilód, ebből 4 az autó, két kiló az átírás + bizti. A linkelt autóra tuti sokat kell költeni. Szerintem NE vegyél BMW-t. Ha van a fentieken túl 5 kilód, akkor vegyél BMW-t és akkor esetleg megszeretheted.
en is azt hittem. aztan amikor beszelgettunk errol a szerelovel a kocsi felujitasakor: -en szeretem a regi lampat -a regi lampa 180khuf. az uj (mosolygos) 90. -szeretem a mosolygos lampakat... :)
tudjal rola hogy a regi hellak muanyagbol vannak, es ha a 'gondos' gazdi valami tuning izzot rakott be, akkor szinte biztosan megolvadt. a bosch az szinfembol van, es bar a foncsorja meg tud feketedni, de azert nem jellemzo.
Kint sem mennek ezek olyan könnyen, nomeg válság van, akinél a cash, az a nyerő. Egy ismerős 25ezer euróról állítása szerint 14ezerre alkudott egy B8-at. Szerintem 4ezer simán benne van, kis kivárással a 3500 is. Ok, az most nem egy milla, de fél év múlva az is lehet... Vagy nem... Mindegy, nekem tetszik. Van olcsóbban is, de az nem ennyire patika.
Ennek sem biztos hogy nagy baja van, és lazán milla alá alkudható:
Tudom, sorhat a cél, meg kis felszereltség. Megértem. Nem is épeszű alternatívaként mondom, csak úgy, ha már lúd alapon. Mindenesetre elgondolkodnék a 920ezres ÁFÉSZes megvétele előtt ezeken is...
Elvileg javítható, ha van hozzá donorod! :o) lehet nekem is van hozzá... Az újat meg kódolni is kellene... Bontottat is be lehet rakni, viszont világítani fog a mókolás jelződ, amit én spec nem tudok átírni de akad "ügyes kezű" aki igen. (cserében sokféle létezett)
A fő baj, hogy ez a jelenlegi Euro áron 1,7 MFt, azt azért nehezen hinném, hogy 1 Mft közelébe is lehetne akár alkudni, szerintem egy ilyen kint is elkel azért...
Egyébként sor6-ot szeretne a kolléga, igaz ebben is van, kettő is, egymás mellett, alul összekötve :)))
A sorhat 30i-35i egyszerűbb szerkezet, mint a v8, komplett nem is rossz állapotú motorokat lehet venni 100-130ezer Ft-ért, alkatrészellátottság kiváló. Sajnos a legtöbb sorhatot utoléri a kopott himba,veztengely - olajnyomás elégedetlenség duó, ami a sűrűn cserélt rendkívűl jó minőségű olajoknak tudható be. Egy pillantás a szelepfedél alá sokmindent elárul. A V8 kicsit nyűgösebb, ott lehetnek trafóproblémák, olajpumpa csavarjait szereti potyogtatni, lánc se bír annyit, mint az m30-é, kettő lambdaszonda, a katalizátor is szeret benne széthullani, a kéziváltóshoz a kuplung horror. Egyszóval úgy mondanám, ha nyűglődni kezd, akkor a sorhat esetében olcsóbban-hamarabb megoldod a problémát.
Ha V8 akkor csakis 40i, viszont én személy szerint egy jó 735i-t választanék ennyi pénzből. Kellemes motor. Akár V8, akár sorhat minden azon múlik, hogy milyen előélete volt az autónak.
730, vagy 735 sorhatra szerinted elég a 600? (nyilván állapotfüggő) Ha régebbi mondjuk iylen 1989 körüli, akkor az miben tér el a 1993as V8tól? Nincs annyi elektronika esetleg? Bocs a sok kérdésért, csak érteni akarom.
nem vilagitott a jobbos helyzetjelzöm. Megnéztük szálszakadás(szürke-kék). mikor összek akartuk forrasztani, megvilágosodtunk a hibát illetöen:
mindig vilagit(ana), 9-10v környékén. valahol zárlatos. bekötési rajzokat szeretnék kérni, és egy-két infot, hol lehet a helyzetjelzö körnek biztositéka, valamint gyujtás 0 állásában hol lehet aram a rendszerben.(honnan kaphat még áramot).
esetleg egy-két okosságot. (a benzin és a gyufa esete még nem játszik :D)
Tényleg egy ilyen talira oda lehet látogatni esetleg? Vihetne valaki egy kört egy E32-essel. Meg akár meggyőzhető lennék az E38ról is, ha tudnám milyen:)
Egy megjegyzésem lenne, az én 123asom nem egy lepukkant szar. És nem is birkakergető dinnyés. Szép állapotban van, vigyázok rá, stb. Taxisok pl állandóan meg akarják venni, de nem adom.
Az igazság az, hogy olyan 600 körül lenne az E32-re, egyelőre még mindig nem tudom bele merjek-e vágni. Nagyon sok hasznos infot tudtam meg tőletek, (főleg bivanbi, kösz) egyelőre még gondolkodom, és olvasom a fórumot, meg a linkeket. Ha mégsem vágnék bele, akkor valami coupe lesz úgyis a vége. Esetleg egy 635:)
volt szo meg a karacsonyi orultekhaza idejen valami villamtali-szerusegrol. en akkor tartozkodtam, de peldaul most hetvege? talan meg az idojaras is kegyes lesz.
Szóval az E32 nekem soha nem tetszett, így senki nem is gázolt a lelkivilágomba, mert soha eszembe nem jutott venni. 3 bajor típus tetszett-tetszik, mindhárom megvolt. Ennyi. Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy egy 123-as Merci nyomába sem léphet egy E32-es BMW-nek. Tekintve, hogy az egyiket '75-85-ig gyártották, a másikat '85-94-ig. Én csupán Slint szemszögéből próbáltam ábrázolni a dolgokat. Aki egy lepukkant 123-assal jár, annak nem biztos, hogy van pénze egy szalonállapotú E32-t megvásárolni. Ha meg vesz egyet 3 kilóért, arra a gatyáját is rá fogja költeni - először. Aztán rájön, hogy húbazze ezt nem tudom fenntartani. És szopni fog vele és visszasírja a jó kis 123-ast. Aztán rossz szájízzel eladja az E32-t és a maradék pénzén vesz egy '86-os Ford Escortot.
Szóval nem kell ez a fölösleges szájtépős felsőbbrendű "BMW az űberfasza" demagóg duma, néha meg kell próbálni a dolgok mögé látni és gondolkozni.
engem biztos nem bantottal meg, mert egy 87-es e32 750iL highline-om van napi hasznalatra. latszik is rajta, mar korbe van 'lapogatva'. az elsonel meg rosszul voltam, amikor mar masodszor jottek belem csak legyintettem. igy ertem hogy nem mernem budapesten hasznalni ha makulatlan lenne... tuti szivinfarktust kapnek.
mindenesetre tovabbra is az a velemenyem, hogy a koruk miatt nagy altalanossagban az E32-vel - legalabbis amig rendberakja az ember - valoszinuleg tobb a gond. Es meg ha rendben is van, akkor se johet sehol kozelebe egy E38 kenyelmenek.
Az izlessel viszont nem lehet vitatkozni, akinek az E32 tetszik, annak az tetszik es kesz, es ez igy van jol.
kenyelemben meg az E32 egy gyenge utanzat... marmint rugozasi es zajkomfortra gondolok, meg arra a csomo mindenre ami meg nem is letezett amikor az E32-ot kihoztak.
Nekem öt 123-asom volt, most borítékolom, hogy elégedettebb vagy a leharcolt 123-assal most, mint amilyen az E32-vel leszel.
Azért ez meredek :) 123as birkakergető dinnyésmercit hogy lehet így összehasonlítani egy E32-vel? :):) Pont az e32-vel, amihez képest az e38 minőségben, kidolgozásban és tartósságban csak egy gyenge utánzat..........Bocs, ha ezzel vkinek a lelkivilágába gázoltam, de akinek volt már mindkettő az tudja miről van szó :)
azert abban egeszen biztos vagyok hogy az altalanos elegedettseg az fugg az allapottol. szerintem egy w123 egyszeru mint egy faek, egy darab vassal es kalapaccsal barmit meg lehet javitani (najo kicsit tuloztam), ezert gyakorlatilag nem szamit a kora (legalabbis ahogy en elkepzelem).
Ez ezekre a BMW-kre mar nem igaz (talan meg az E23-ra igen). Ha egy vacak E38-ad lenne, akkor azzal sem lennel elegedett, csak szivnal mint a torkosborz.
Az E32-re ez hatvanyozottan igaz, hiszen mindegyik legalabb 16 eves most mar.
Bar sose volt w123-am, de azok az aprosagok, amiket az E32 tud, az engem megvett kilora az osszes bajaval egyutt. Persze ez egyben fejfajas forrasa is. Dehat valamit valamiert. :)
Nekem öt 123-asom volt, most borítékolom, hogy elégedettebb vagy a leharcolt 123-assal most, mint amilyen az E32-vel leszel. Ezzel nem azt mondom, hogy az E32 nem jó autó, de a 123-as még jobb. Sokkal. A legjobb viszont az E38 ;) Imádom.
Télleg, amikor megvettem asszem áprilisban, és áradoztam róla, akkor megkaptam, hogy egy év múlva kíváncsiak lesznek, mit mondok az autóról. Hát, még csak 9 hónap telt el, és ha lehet, még jobban szeretem az autót. Egyszerűen tökéletes!!!
meg a lampamoso szinte biztosan nem mukodik: idokapcsolo van rajta, es ha elengedi barhol a nyomast, akkor kapufa. a javitasa 50-60khufba is belefuthat, de ebben mar bennvan a nagynyomasu szivattyu. enelkul viszont eleg gyakran kell takaritani.
meg egy gondolat, az alabb ajanlott oldalon nezd meg a felszereltseget. ne tevesszen meg senki azzal hogy legkondi-villanyablak = fullextra. ez nem az a kategoria :D
meg egy ami szinte minden idos E32-re jellemzo, hogy az ules allito motor es a mechanika kozott bowden van. a bowdenhaz meg szokott nyulni, ilyenkor a bowden vege kicsuszik a mechanikabol, es mittomen a hattamla kicsit csalen all. viszonylag maceras de alkatreszkoltseg nelkul javithato.
http://750il.bmw7.hu itt talalsz nehany linket szereld-magad oldalakra, ott eleg jo elkepzelesed lehet arrol hogy egy atlag 7er tulajnal milyen problemak merultek fel.
na a kovetkezo van ezekkel az E32-kel. Eloszor is egy w123-hoz, de megkockaztatom hogy a w126-hoz kepest is tele van elektronikaval. Na ha az elektronika doglik, akkor bontobuher, mert ujonnan horror. Itt meg a legkondi is beszelget a diagnoszta komputerrel. Az is igaz hogy van egy-ket tipusproblema amit viszont konnyu es olcso hazilag javitani (nekem a muszerfalamban kellett kicserelni 5 darab elektrolitkondit, 180 forint anyagar meg amit dolgoztam vele; ha mar ott voltam a 13 darab izzo kicserelese, ilyesmik).
Altalaban a v8-al nincs tapasztalatom, a szerviz szerint lutri hogy szepen jar vagy sem, ha jo akkor jo, ha nem jo akkor kicsit nyugos.
Szerintem tipusbetegseg a zarontveny faradasos torese (nekem mind a negy el van torve, ugy van osszeepokitozva hogy valamennyire mukodjon a kp zar).
Alkatreszbol van gyari beszallito, elofordul utangyartott, es majdnem mindenbol van gyari uj (vagy gyarilag felujitott). Van ami horror aron kozlekedik (kormanymu 350khuf, valto vezerlotomb 450khuf meg hasonlok), van ami elfogadhato (fektarcsa 18-28khuf attol fuggoen milyen fek van rajta). De neha belefuthat az ember bosszanto aprosagokba, amit mar nem lehet kapni (nekem peldaul kesztyutarto gazrugo), vagy annyira draga hogy nem eri meg (valtoba nyomasszabalyzo szelep; 44khufot hozott az alkatreszkatalogus, aztan amikor lerendeltuk szoltak hogy bocsi 108+afa...)
Tehat ha ossze akarom foglalni: a kaszni ep legyen, es _minden_ elektronikus szirszar mukodjon ami benne van. Minden mechanikus dolgot fel lehet benne ujitani, de ha egy lakatolassal kell kezdeni az nem oromunnep, es mint mondtam, elektronika, peldaul egy IHKA panel csere az ugyan nem sok munka, de talalni egy jot nem egyszeru: a bontott darabok is regiek (en negyet probaltam a sajatomba, es vegul az eredeti maradt mert az mukodott a legjobban), az uj meg... tonkepp nincs is uj.
Fene tudja, sajnos 8 éves korom óta szerelmes vagyok az E32 formájába, meg úgy az egészbe. Most egy off 123-as Mercedesem van, az is régi, öreg, és leharcolt, de egyszerű, és nem nagyon romlik el. Alkatrész árakat nem tudom, mert nem volt még BMW-m, gondolom bontóban is ritka. E38 nem tetszik annyira. Ez a behozatás mibe fájna?
Üdv az uraknak! Héten jártam az NT autónál Budakalászon, elég sok mindent megcsináltattam velük. Nagyon korrekten dolgoznak, nem is különösebben drágák és gyorsak is, ha valaki szervizt keres, tudom ajánlani őket.
idosek es leharcoltak. a legjobb allapotura kell hajtani, es lehetoleg a legfiatalabbra. megkockaztatom hogy jobban jarsz ha vasarolsz papirt es behozol ra nemeto-bol 1-2e euroert egy patikat (marmint a korahoz es a magyar felhozatalhoz kepest).
E38 nem jatszik?
btw allitolag hamarosan 36Ft/ccm-re emelik az atirasi illeteket.
Sziasztok! E32-es 730V8-at készülök venni,(gyerekkori álom, és lebeszélhetetlen vagyok), tudnátok esetleg segíteni? Mire érdemes figyelni a vételnél(típushibák, stb)? Alkatrész mennyire borsos hozzá? Van itt esetleg mostani vagy volt E32 tulaj,aki tudna néhány dolgot mondani a vasról? Válaszotokat előre is köszönöm!
Sziasztok Urak.
Egy kis segítséget szeretnék kérni!?
Eladtam régebbi vasamat (E38 728ia 1997-es) és egy fiatalabb vásárlására készülök.
Kintről hoznám be (valószínű Anglia) és kalkulálni szeretném a regdijat, hogy érdemes-e itthon forgalombahelyezni.
Kellene nekem az euro besorolási kódja egy pár modellnek de a neten nem igazán találtam meg. Ami szóba jöhet: 2000-2001-es E38 728i, 735i, 745i, 730d, 740d
2002-2003 -as E65 735i, 745i, 730d, 740d
esetleg 2000-2003-as X5 3.0i, 4,4i, 3.0d
de gondolom itt több modelben is ugyanaz a motor van.
Ha valakinek ilyen típusú van és leírja az infót azt megköszönném, vagy esetleg hol találom meg ezeket az adatokat a neten..
Köszi szépen! Üdv Jeges
amikor benyomod szokott szuszogni, inkabb az alaphelyzet erdekes. ha falsot sziv, akkor dadog, nem csak egyszeruen csokken a fordulatszam. extrem esetben meg is all. nem mindig trivialis megtalalni hol lukas/szakadt, de ha az ember megmozgatja a dolgokat es a motor reagal ra, akkor valszeg jo helyen tapogat.
Teljesen más motorból kiindulva ugyan, de a a lényeg hasonló! Maga a fékrásegítő neked is a vákuumból állítja elő a fékrásegítő dob, a munkahenger és a pedál között (gondolom felismered). Ha a csövezése és vagy a tömítések elrepedeznek, elengednek, akkor nehezebben tudja felépíteni és tartani a vákuumot. Ellenőrizd le a 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13-ból álló csőrendszer tömítettségét. Ha járó motornál teszed és nagy a baj, hallható a szívó hang, de az már szívás ;o)
lehet hogy nem szallit eleget a pumpa... nekem a szlalomverseny jelent kihivast, a feg/gaz, kis fordulat, sok es gyors kormanyzas egyutt sok neki, de nekem a kormany kemenyedik fel.
Mostanában éreztem hogy nem úgy működik a fék ahogy szokott, ma (végre nem csúszott az út) próbálgattam is egy kicsit.
Az első fékezésnél rendben van, de a következőre már felkeményedik és onnantól így viselkedik, mintha kevés lenne a rásegítés. Ha várok (nem fékezek) egy kicsit, visszaáll, de a másodikra megint nehezebb.
Mi lehet? Valamelyik cső rossz, vagy kevés az olaj, fékbetét, megszorult dugattyú? Ötlet, hasonló tapasztalat valakinél?
Szerintem nem a bőrben van a fűtőszál, hanem inkább az alatta lévő műanyagba van integrálva. Egyébként ha megmozdulna a bőr, szakadna a fűtőszál. Szvsz...
Ugyanolyan fûtôlap van benne, mint az ülésekben, de nem mernék megesküdni rá, hogy nincs a bôrbe ragasztva/varrva. Én néznék inkább egy masik fûtött kormányt eBay-en.
majd tanulok szerkezettant es megertem, addig csak ulok es nezek bamban magam ele hogy nekem miert volt eleg a csillapitos feszito, es miert nem kell - a szinten horror aru - tarcsat cserelni.
Manapság már szinte minden autóra gumis ékszíjtárcsa kerül, legyen az dízel vagy benzines. A probléma ott kezdődik, hogy marha hosszú ékszíjakkal kötik össze a tárcsákat, és sokat leng a szíj. Ezeket a lengéseket hivatott csökkenteni a szabadonfutós generátor ékszíjtárcsa, a rugós feszítőgörgő, és a gumis főtengely ékszíjtárcsa. Ha fix lenne minden, a főtengely végét is letörhetné. Persze semmi sem örök élet, a 30d-40d 150-200k km között lehányja magáról a tárcsát. Nyugi, a HDI motoroknál 100k km-en belül is megtörténik mindez...:)
Ezt nekem is kellett cserélnem. Tkp. ezt vettem zokon tőle egyedül. Ha jól emlékszem 105ezer volt a tárcsa. A helyén nem tud szétesni, mert nincs hozzá hely, de ha kiveszed a hűtőt, széthullik.
ha nem csak a ráragasztható bmw jel kell, akkor ez 4-5 ezer ft legalább, mert egyben van egy nagyobb fedélrész, nem olyan mint a mai felnik java része hogy csak a 6 centis kupak kell bele.
Az E38-amnak mostanában eléggé hangos lett a benzinpumpája, ezt azóta csinálja mióta ki lett szedve a tank a kocsiból utána pedig vissza lett rakva. Ti mit mondtok?, mostmár a végét járja és mielőbb egy újat bele, vagy még használható? A válaszokat elöre is köszönöm!
üdv az uraknak lenne 1 elado felnigarniturám 5ös és 7es re ha valakit érdekel ne fogja vissza magát 17 es hátul 10 elöl 8col gumi van rajtuk de kopott szal.nem árképzö ára 50 jo magyar forint tel 06209773282
Köszi! De úgy volt, csak mire ideért az ára nem a megbeszéltek szerint alakult. De nem is baj, mert megtaláltam a közvetlen forrást, így kimarad egy éhes száj..:)
Az szép! Grat hozzá! De nem úgy volt még pár hónpja, hogy egy enyhén sérült E60M5 már hajón volt ide az USÁ-ból? Vagy le vagyok maradva? Azzal mi lett?
az elmult negy napban 11.4 volt az atlagom. mar azt hittem baja van az autonak hogy nincs etvagya, de kiderult hogy bekapcsolva felejtettem a tempomatot.
Remélhetőleg sokkal jobb lesz..:)) Nem lenne jó az e30 súlyelosztása sem, annyi lóval nem találnék tapadást sem. De nem is ez a lényeg, hanem hogy belefáradtam...
Nah kérlek most már biztos, hogy nem fogom összeépíteni az e30at. Ha esetleg tudsz vevőt a cuccokra, darabokban kiárulnám....
Válság van vazze, semmit se lehet eladni :D Viccet félretéve, lehet én is hagyom a 45i-t, bár annyit nem foglalkoztam még vele, hogy lángoló e28-at lássak álmaimban, de lehet egyszerűbb lenne az élet egy sima 35i-vel.......Na de hagyjuk a mesét, miért nem csinálod meg?
Adnak rá garit.:) Az 530d óráját szétszedtem, csinálgattam, de nem lett tökéletes. Elvittem a javítóba, ember is csinálgatta, majdnem hibátlan lett és pénzt sem kért érte. Így kell ezt csinálni..:D
Nah kérlek most már biztos, hogy nem fogom összeépíteni az e30at. Ha esetleg tudsz vevőt a cuccokra, darabokban kiárulnám....
HA vkit érdekel, maradt még pár motyó az e38-amból. 95ös 6gangos 740i.
Komplett bal oldala, oxfordgrün metallic színben. Első gólyalábak hibátlan gátlókkal és ÚJ rugókkal. Hátsó gátlók is jók. Pixelhibamentes MID és óracsoport, vízhűtő, klimakompresszor, tempomat actuator, balos első fényszóró (nem xenonos), hibátlan ködlámpapár, rozsdamentes küszöbök, üvegek, klimahűtő, el venti, nagyon jó kormánymű (nem servotronic) stb.
A szenzorok egyformák, sorrendjüket a modulba bekötésük határozza meg. Ha rossz sorrendbe kötöd be őket, max hülyeséget mér a PDC. Ha viszont egyáltalán nem kötötték vissza az egyiket, vagy baromállat módon kókányolták vissza a lökhárítót, ezzel kábelszakadást/rövidzárat okozva, akkor nem fog működni. Én előbb olvasnék egy hibamemóriát, aztán megnéznéem, mi a helyzet a lökhárító mögött.
"Visszajelzés" mindegyikben volt, különben nem tudna a modul mérési értékeket olvasni :) 97 szeptemberétôl volt 3 drót. Lehet hogy ott vezették be a kombinált üzemmódot, és a harmadik drót a szenzorok egyenkénti vezérléséhez kellett, de ezt nem tudom biztosan, utána kéne nézni (vagy csak a vezérlés változott).
szóval a letiltással tenyleg hujeséget mondtam. viszont ha már letilt akkor tényleg nem lehet megmondani hogy melyik volt az oka. másrészröl nem lehet ezeket a szenzorokat kitisztitani valahogy? lehet hogy meggyógyítana néhány hibát.
én meg az E65-nél már konkrétan a kijelzön is látom hogy a jobbközép vacakol, lassan biztosan behal, ki is cserélném, csak nincs kedvem színrefényezni...
én is egyetértek, söt még akár a generáció is módosíthatha a hibakezelést, mert a 95-ösökhöz csak két kábel ment, a késöbbiekhez pedig több. lehet hogy pont emiatt, volt valami visszajelzés. valaki a tutit a wds-böl ?
Sosem mértem még ki PDC szenzorokat, de hasraütésszerûen azt mondanám, hogy a rövidzárat és a kábelszakadást érzékeli a PDC modul, érvénytelen értékek kiszûrésére viszont nincs lehetôség. Rövidzárnál tuti lelövi magát, utóbbi két esetben viszont valószínûleg nem.
Egyszer a jobbegy lábkárpitot szereltem, és nem raktam vissza a PDC csipogóját. Nagyon rossz volt anélkül parkolgatni, hogy hallottam volna, és itt a veszély! Ha hozzászokik az ember, rutinból beletolat valamibe, ha a PDC nem csipog! Egyébként elég kicsinek ítéltem a tükröket (főleg teherautók után/mellett), de amióta került a családba A8, azóta értékelem, hogy mégis jó (elégséges). Az Audi meg kalap szar, és PDC sincs benne... :(
Sziasztok! Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni nekem. Egy olyan kérdésem lenne, hogy a navi olvaso bordó csatlakozójábol hiányzik két kábel. És nem írja az időt, és nem megy a fedélzeti sem. Ha van valami ötletetek akkor szívesen meghallgatnám.
Berakod hátramenetbe, vagy üresben benyomod a PDC-t (nem tudom, még nem próbáltam, lehet-e), és a szenzoroknak remegniük kell. Amelyik nem remeg, nem működik.
szeirintem kb. nulla értelme van kicserelni a kontrollert. arra én nem költenék. egészen a frissre (a facelift utani sw-re) ugysem lehet frissíteni, nem? én láttam már hüjére frissített gépet ahol ott voltak a funkciók csak gombok nem voltak. úgyhogy úgy döntöttem inkább hagyom ahogy van.
Gondolom az EGR-szelepre vagy hasonlóra gondolt, ezt én is hallottam, hogy több 30d-nél előfordult (kb mint az 1,9TDi-nél a szelep leszakadás, a 2,0PDTDi-nél 130ezer km-nél a turbó bedarálása a motorba, bár ez sokkal gyakoribb.). A másik, amit E60 530d-knél hallottam, hogy a leömlőn hajlamos hajszálrepedés keletkezni, ahol előbb kifúj, aztán teljesen szétreped.
Controllert kicserélheted utólag is (hacsak nem valami ôs-ôs-ôs fejegységet fogsz ki, ami az adott CAN üzenetet nem kezeli, és SW update sincs már hozzá).
mivel nincs szemelyes tapasztalatom, csak egy oktato szavait tudom tolmacsolni egy vezetestechnikai treningrol.
A treninget megelozo hetvegen valami BMW X5 sajtonap volt, es profi soforok kacskaringos erdei uton vittek a firkaszokat, soforkent volt ott. Neki az volt a velemenye, hogy a kivalo futomu es a sok villanykutyu miatt elkepeszto sebessegekig normalisan viselkedik az auto, viszont ha egyszer atlepik vele a hatart, akkor nagy baj van.
Megkérdeztem 2 szerelőt, ők azt állították, hogy ezek a 3 literes dízelek beszívhatják a pillangószelepet!! Elég ijesztő. Az egyik még a kormánymű korai hibáját említette.
Nagyon jól írod, futómű, kormány, váltó.+az összes elektronika, na + az üzemanyagrendszer.Sajnos mindehol akadnak problémák. Sokkal jobban kezelhető a + két gombos I-drive.
en is szeretnek olyan cegnel dolgozni ahol hozzamvagnak egy hetest, de dizel legyen! :)
en se ertek hozza; nem ismerem a tipikus betegsegeit, azt viszont tudom, hogy ezek az autok szanaszet vannak pakolva kutyukkel, valamint hogy divatosak tehat megveszik oket csajozni aztan amikor kene ra kolteni eladjak. szoval arra kell figyelni hogy rendben legyen minden a kocsi korul.
ettol meg belefuthat az ember draga problemakba, eleg ha visszaolvasol nehany oldalnyit.
Igen, ezt nekem is mondták, de nekem muszáj dízelt venni! Fútómű, kormánymű, váltó tipikus hibáiról nem tudtok esetleg? A dimamic drive mit takar pontosan? Vki írt az i-driveról, hogy plusz 2 gombosat kell venni. Miért?
fotengely-jelado, uzemanyag? csak tipp. amikor voltam szervizben kinlodtak egy dizlivel ami tok varatlan pillanatokban fogta magat es leallt. aztan elindult.
nem volt semmi baja, ment rendesen eddig, kora este indulok vele, kicsit meghuzattam kb 3500ig és aztán fogta magát és leált. felregurolok, motortérben nem látok semmi furcsát, inditom, beindul, de mintha kicsit nehezebben.
kesöbb mentem vele kb. 30km oda-vissza ut, kissebb szünettel nem nagyon pörgetve.
hazafele az utcaban kihuzatom és olyan 3500 köröl megen lealt. ujraindit kapu ki garázs be.
tudom, modic, csak ilyenkor ünnepek alatt még a fü se nö.
ötletek esetleg? valami kissebb gubanc vagy nagyobb?
A difi az egy db, csak a ház E32, a bele meg E38 (utóbbi az enyémből jön, én sperresre cseréltem), illetve a végáttétel 3,15 szintén E32. Természetesen összerakom, ha kell.
"Ezeket a ny. eu. felső-középosztályba méretezik, ahol kicsit máshogy vannak anyagilag "
hat meg erdemes megnezni, hogy mennyibe kerult a benzin, amikor gyartottak. pl egy 90es evek elejen tervezett e38... akkor siman eladhato volt meg a 20 literes fogyasztas, ma mar egyre nehezebb... beultettek a bogarat az emberek fulebe, hogy talan 10 ev mulva dragabb lesz az uzemanyag...mondjuk ketszer ennyi...
nehany eve, hungarias araszolas, off autoval, nyaron klimazva, 1.6 benzines, 12.8 volt az atlagfogyim. nem hittem a szememnek. de a 16 liter az tenyleg budapest ami azert tudjuk hogy kulon kategoria.
ez a fogyasztás teljesen belefér. azért kérdeztem, mert olvastam olyanokat, hogy városban 12 liter, pályán 7 meg hasonlók. mivel ez nekem túl jónak tűnt, érdekelt, hogy igaziból mennyi is az annyi.
sziasztok! érdeklődnék, ha IGAZÁBÓL mit fogyaszt egy keveset futott, kiváló állapotú E38 740i városban, pályán. léci tényleg ne azokat írjátok, hogy 20 fölött, meg azt se azért hogy hatokat.... szóval az igazat :).
Üdvözlet mindenkinek!
Engedjétek meg, hogy közzé tegyem itt a 7-er fórumban is ezt a közérdekű információt a Székesfehérváron és környékén élő BMW szimpatizánsoknak:
Tisztelt BMW Barát!
A Magyar BMW Autóklub 1962 elnöksége elhatározta, hogy a minden BMW tulajdonos számára előnyös klubmozgalomban való részvétel elősegítése érdekében helyi szervezeteket hoz létre. Ezek megalakulását ott tervezzük, ahol szándékunkat legalább 15 BMW Barát, a területileg illetékes BMW márkakereskedés és a Megyei Rendőrfőkapitányság Közlekedésrendészeti szervei támogatják.
Székesfehérváron, 2008 december 19-én, pénteken 18:00 órakor a Rack Autó Kft. bemutatótermében (Szent Flórián körút 6.) tartunk alakuló ülést a Székesfehérváron és környékén élő BMW Barátok részére.
Az alakuló ülés napirendje:
1. Tájékoztató a világméretű BMW klubmozgalomról
2. A BMW klubtagokat megillető kedvezmények
3. A helyi szervezetek, csoportok lehetőségei
4. Belépések a klubba, támogatottság megállapítása
5. Javaslatok az éves munkatervre
6. Az éves munkaterv elfogadása és a 3 tagú vezetőség megválasztása (csoportvezető, titkár, gazdasági felelős)
Alakuló ülésünkre tisztelettel meghívjuk és kérjük segítsen, hogy azon minél több BMW Barát jelen legyen.
Tisztelettel:
Magyar BMW Autóklub - 1962
Így is történt, a vese krómkerete hibátlanul elvált a fekete műanyagrácstól. Természetesen a 13 éves műanyagfülek nem nagyon élték túl a mutatványt. Így, hogy már lent volt, láttam a cikkszámát is és csak úgy kíváncsiságból megnéztem, mibe is kerülne újonnan. No ezt nem kellett volna :)
A tetőre visszatérve: nem igazán tudtam behatárolni, hogy mit is kellene és hova, merre húznom. Próbáltam az általad küldött képsorozaton beazonosítani a célpontot... Végül aztán végső elkeseredésemben a két zárat összekötő bowdennel próbálkoztam. Ezzel a bal oldalit sikerült is kinyitnom, lötyögött már a tető. A jobbos azonban nem engedett, s a sok húzogatás eredményeként egyszer csak kiakadt a bowden a helyéről.
Utólag az is eszembe jutott, hogy mi van akkor, ha nincs is elszakadva a nyitóbowden, csak megnyúlt? Végül is nem elképzelhetetlen...
Nem értem, mire gondolsz. A keret és a rács nem egy darab, úgy vannak összepattintva. Kívülrôl a keret feszül a karosszériának, belülrôl a rács. Ha a rácsra ráversz, beesik, a keret a helyén marad. Ezt nyilván megsínyli néhány rögzítôfül, de a vese 2 darabban kiszedhetô.
Ha ügyesen (hirtelen és erôsen) vered szájba a vesét, akkor a "króm"keret leválik a rácsról, és 2 darabban kiszedheted. Persze 1-2 tartónyelv eltörik majd.
Ma reggel a BMW szalonnál előttem indították be az új (F01) 730d-t, és előttem gyorsított fel szolídan kb 35-40kmh-ra. A szépségén túl teljesen megdöbbentett, hogy tiszta hathengeres hangja van. Semmi dízeles kopogás. Nem is tudom elképzelni, hogy csinálják...
Ma kigyulladt a műszerfalamon a babrálást jelző kis piros pötty. Aztán ma este már nem égett. Az autó kb 30ezer km-e van nálam, és még soha nem volt ilyen. Ötletek?
Ha komoly ellenségetek van, kívánjatok neki elszakadt géptetőnyitó-bowdenes E38-at.
Figyelemreméltó mennyiségűt lehet vele szopni kínlódni. Bár van már hozzá képes leírásom is, mégsem boldogulok vele, nem igazán tudom a fényképeket a valósággal összeegyeztetni. Azt már sikerült elérrnem, hogy a két zárat összekötő bowdent kiakasztottam mindkét végből. Természetesen akaratom ellenére.
Úgyhogy marad a szerviz, ahol gondolom ké$zséggel $egítenek majd...:)
Ha szegényes német tudásommal jól értelmezem a TIS-t, a légtelenítéshez nincs szükség pumpára. Az akkor kell, ha tömítettségi vizsgálatot kell végezni, azzal fel lehet fújni a rendszert 1.5 barra, és nézni kell mennyit esik...
De lehet légteleniteni! Van a hűtőn a viz betöltő nyillás mellett egy olyan tekerős dugó mint a régi savas aksikon! Azt kitekered kicsit, a folyadék beöntőnél pedig spec pumpával kell nyomás alá helyezni a rendszert! És akkor a kis dugónál ahogy kicsit kitekered ott fog jönni levegő! Akkor jó már ha csak viz jön ki! Szerelték elöttem az autót bmw szervizben ott láttam! :)
Le kéne töltened egy TIS-t. Abban minden korrektül le van írva, mit hogyan kell szerelni, mit hol találsz. A boltban van a gépen, reggel ránézek ír-e valami légtelenítést...
A BC hevesen küldi közben az üzenetet, hogy check coolant level. De a hűtőnél a nívó mindig homlokon csap, úgy tele van! Nincs ennek valami légtelenítő megoldása?
A termosztátnak nem lehet baja, mert akkor nehezen melegedne, de ilyenről szó sincs.
Ugyanilyen hibával küzdött a minap egy szerelő, igaz egy 1.1es punto volt. Alapjáraton kihűlt a radiátor, de amint felpörgette 20-30 másodpercig 2-3000re megjött a fűtés is. Ott a radiátorhoz menő csövek is lehűltek, pedig a többi forró volt. Nem tudom mi lett a megoldás, de lehet holnap rákérdezek.
Ha a radiátorban levegő van, akkor nem tud keringeni a víz. Lehet dugulásról is szó amit az alapjárati kisebb vízáram nem tud áttolni, de fordulaton leküzdi. A radiátorra menő csöveket leszedném és rákötnék slaggal víznyomást, mit mutat. Az elektromos fűtéscsapot valszeg szét lehet szedni, én megnézném mi van benne, de akár ki is lehetne iktatni egy elágazással...
Na lecsekkoltam a Boardon. 92fok kikapcsolt ventivel. venti bekapcs, hideg levegő. pörgetem, és ontja a meleget, motorvíz hőmérséklet csökken. 87-ig figyeltem. Aztán bekapcsolt ventivel 92 fok araszolás a körúton, venti kikapcs, 94 fok. piros lámpánál állok, és pörgetem is kicsit. 107ig sikerült feltornászni. ekkor venti bekapcs, és langyos a levegő alapjáraton. pörgetem, és forró levegő, a víz hőmérséklet megy vissza a 92 felé.
A vízhŒfok hamar eléri az üzemmeleget, és onnan nem akar feljebb menni, még harcolásra sem. Csak az utastérfıtés indul be olyan 2000 fordulat felett. Akkor nagyon jól müxik. De ha dugóban araszolok, visszahül, és hideget fúj.
Az én volt 40i motorom (95-ös EWS-es E38ból) egy e30-ba költözött át komplett köteggel és EWS-sel. Az e30 az e38 EWS-es kulcsával indul. Megmaradt az e30 óracsoport.
Abszolut egyetértek, hogy a Karácsony miatt elég nagy a fennforgás. Ezért javasoltam a Campona-t, mert a parkolóház középsŒ szintjén a Suzukikon kívül soha nincs senki. Mellesleg az egésznapos meg tavasszal lesz érdekes. És igazából a mostani tali arra lenne jó, hogy akkor ne legyen nagyon klikkesedés.
en bennevagyok, de nem lehetne valamikor amikor az embereknek mar elmult a karacsony meg a penztarcajuk es inkabb otthonmaradnak ahelyett hogy tomegesen kozlekedni probalnak?
biztos át lehet, csak komplett kábvelkötegcserékkel. láttam már a neten müködő e39 m5 motort e30-ban, persze saját órájával, meg kitudja mi mindent tettek még át. nekem a nagy vágyam, egy e34 540d, mégpedig az e38-40d fajtájából. :) vhogy egyszer ha az égiek is ugy akarnak, akkor sikerülni fog. :)
evjarattol fuggoen az elektronika nem engedi porogni a motort, ha all az auto. Azt hiszem az 1990-es frissites ota. Tehat valamelyik elektronika szerintem meg azt hiszi hogy all az auto.
Megintcsak nem azt mondtam, hogy ugyanaz, de pl hasonlíts össze egy e32 és e34 kormányművet. Teljesen ugyanaz a kettő, igaz évjáratbeli különbségek lehetnek, ráadásul e34-et is lehetett kérni szintszabályzóval, 750i-ben azt hiszem alap volt, más kérdés, hogy szinte egyikben se működik :) Hidros rásegítő is felmegy, elfér.
Egyébként szarakodna a rosszseb ezzel a kézis váltóval, e34ben sztem automatával is elég nagyot lehet vidámparkozni :)
Legalább hülyeséget ne beszélnél -mármegint- sanyika.
Ismersz, hogy sanyikázol? Nem? Akkor üljél le szépen.
Nem mondtam, hogy az EML elektronikát kell átrakni, csak magát a potmétert tartó konzolt és a gázpedált a 35i-ről, mert ugye 35i-ben is létezett EML. Az 50i-s hsz-eidre reagálva, csak az a baromi nagy különbség van köztünk, hogy én bontottam 750et is és 535i-t is, úgyhogy amit te irogatsz kormányműves meg szervopumpa összehugyozásról, fékrásegítőről, az egy nagy égbekiáltó fasság. Kuncsorogjál be szépen vmi haverod e32-esének és e34-esének a motorterébe és sasold a különbségeket. Csak nehogy csodálkozzál, hogy most látsz először ilyet :D
Jelenleg két ilyen átépítésben vagyok benne (laikus nézőként persze). Nekem régi mániám volt, hogy egy e36 coupe kaszniba egy V12-es motort tetessek. Megvettem a motort (M73 5,4), és megvettem az autót is (E36 M3). Közben a szerelőmet annyira beizgattam ezzel, hogy ő is vett egy small blockot (M70 5,0), és a saját versenyzésre használt E34-ébe elkezdte beletenni. Gondoltam nembaj, ha az övével kezdjük, legalább lesz gyakorlata, mire az enyémhez érünk. Persze ez hülyeség, mert az M73 elektronikailag gyökeresen különbözik az M70-től, az E36 pedig szintén az E34-től.
Mindenesetre a motort mechanikailag berakni egy E34-be nem nagy kaland, bőven van hely, egyáltalán nem tűnik úgy, mint ha nem odavaló lenne. A váltó egy szerelhető harangos manuális 735i váltó és az E32 750i saját automatájának levehető harangjának házasságából született. Én egy ugyanilyen harangot hegeszttetek most rá az M3 váltójára. Ha nem bírja majd, akkor veszek egy CSi váltót. A baj nem itt kezdődik. Még a fékrásegítést is orvosolta valahogy a barátom, majd rákérdezek hogyan, ha érdekel. Az igazi szopás az elektronikával van. Egyrészt keresi az automata váltóját, az óracsoportját és az elektronikus gázpedált is. Tehát kell neki adni EML-t, órát, és egy váltóvezérlőt, hogy azt higyje, rajta van az automata. De ez sem megoldás, jelenleg az van, hogy vagy megy mind a 12 henger, és csak 1500-ig forog, vagy kipörög végig, de ilyenkor csak az egyik hengersor megy. Ha valaki tudna erre okosat mondani, nem lennék hálátlan!
Abszolút igazat adok, ha daily driver kocsit kell összeépíteni annyi mindent kell gányolni hogy sose lesz vége... Ha kis költségvetésből kell megoldani egy erős BMW-t, a kézi 540 lehet a legjobb vétel. Olyat kell venni aminek a kasznija nem volt butára törve, mert azon kívül minden tökéletesen javítható...
ha egyszer rendberaktad, utana nem lesz vele gondod. de tenyleg rendbe kell rakni, mert nem veszi jo neven ha elhanyagoljak.
megbizhatosag: nekem eddig ketszer allt meg. egyszer kifogyott a benzin, masik alkalommal a ket benzinpumpa kozos foldpontja KH-s volt. Egyszer nem vezerelte meg az egyik pillangoszelepet, gyakorlatilag hat henger kapott levegot. Leall, gyujtas le, gyujtas fel, azota soha tobbet nem fordult elo.
azert arra szamits: csak a gyertyakabel-garnitura 120khuf gyari ujban, utolag csinaltatva is inkabb 60 korul lehet minosegi alkatreszbol, de az meg szivas meg utanajaras. altalaban is nagyjabol mindenbol ketto vagy ketszer annyi kell bele.
de hat a v12 az v12, semmi masnak nincs olyan hangja mar az inditasnal is :)
Azt a motort nagyon meg kéne nézned, mert sajna a Föld-Hold távolság többszöröse is benne lehet akár.:) Leginkább az olajfogyasztást kéne csekkolni, ha esetleg gázos nincs az a pénz amiből helyrerakod. Vízcsövekből mindenképp újat kéne beszerelni, főleg a hátsókból mert azok szeretnek pukkanni és igen gáz cserélni. A gyertyákat még e32ben is élmény tekergetni, egyértelmű ha kint van az az első, meg talán szelepfedéltömítés, hátsó szimmering. Az önindítót érdemes átnézni, ha más nem egy új kefegarnitúrát megérdemel, kicsi pénz.
Nekem volt 40i és 50i e32-m, az 50es sokkal jobban ment pedig papíron alig van különbség, viszont a 40es motorjára egy forintot sem kellett költeni. A V12 megevett pár lambdaszondát, vízérzékelő gombát, fojtószelepállítót, és a végén a 20-60as olajból sem tudtam már eleget önteni bele. Persze az egyik egy itthoni kókány darab volt, a másik svájci darab szervizkönyvvel....
Viszont az eBay-en vett utángyártott 50 dolláros EDIABAS kábelek nem mennek a 2007/03 utáni, DCAN-es BMWkkel. A programot sem elég beszerezni egyszer, mert a vezérlôegységek leíróadatbázisai a folyamatos firmwarefejlesztés miatt folyamatosan frissülnek. Egy elavult SGBDvel nem fogod elérni az adott vezérlôegység összes funkcióját.
A warezolt INPA/EDIABAS többnyire akkor járható út, ha egy régebbi autód van, amit sohasem frissítesz.
aktivaltam a titkos menüt, mondjuk felét nem látom pixelhiba:-), de a végén a reset az mire jo? töröl minden hibakodot vagy visszaszámol és felrobban:-)? érdemes resetelni? jobb lesz rosszabb?
más: mennyi a szinhömérséglete a gyári xenonnak?
powerflex szilentekröl van tapasztalat? tul kemény, nem jo vagy éppen ajánlott kategoria?
* annyira igazad van hogy nalam is olyan problema volt amit nem jelzett a komputer: az eloregedett IHKA modul ugyan meg uresjaratban eloallitotta a 12v-ot, de mar nem tudta meghajtani a magnesszelepet. (vadi uj szelep, latszolag megvolt a 12v, vezerelte a foldet, DIS szerint kapcsolgatta a szelepet, es megse zart el sose)
a magnesszelepet legtobbszor fullel be lehet hatarolni, jol hallhatoan kattan ki-be kapcsolaskor. E32-nel a foldet szakitja meg a komputer, tehat mindig kapja a 12V-ot, gondolom E38-on is hasonlo (kulalakra gyakorlatilag nincs kulonbseg)
a mondandómnak az lett volna a lényege hogy hiába nincs tárolva hibakód, azért lehet sok elektromos hiba amiröl nincs visszajelzés. haverom hordja a garanciális bmw-jét szakszervizbe és mindig azzal dobják ki hogy a gép szerint nincs tárolva hiba... :)
Én januárban cseréltem, mert tönkrement a szabályzó-végfok, ami E38-ban már nem javítható, ki van öntve fekete műgyantával. Ekkorl derült ki, hogy már a motornak sincs sok hátra a csapágyasodásig, és mivel préselve van rá a műanyag mókuskerék, így ez sem javítható, és ha már lenn van a műszerfal, akkor csere az is. Valami 40k körül volt darabja.
Igazából minden 1-2hónapban van egy-egy, az EDC és a Servotronic az, amivel kezdettől fogva szopok. Dehát, 14 éves tele elektronikával, és egy új "rönóval" sincs kevesebb baj...
Passzolom a kérdést, nagyon régi alkatrészek ezek. Ha mondasz alvázszámot, meg két alkatrészszámot, meg tudom mondani, melyik kell bele. Azt is megnézhetem, hogy 100%ig pinkompatibilis-e a kettô, de könnyen lehet, hogy a különbség nem a panelban volt, hanem a rendszerben. A másik tippem az lenne, hogy az IHKA2t még nem rendelkezett diagnosztikai funkciókkal.
Miért nem kérded meg a Janit? Ô garantáltan gyakrabban akad össze ilyesmivel, mint én.
Nem tudod véletlenül, hogy miben különbözött E32-E34-ben az IHKR2 az IHKR3-tól? Eddig amikhez volt szerencsém, minden ugyanaz volt bennük, és mégis más a nevük.
nekem nemreg halt meg az oninditom( igaz 400ezer km felett vagyok) 40ezerbe volt felujtani + a generatort is felujitattam akkor mar. ne hanyagold el, nekem minden elojel nelkul adta meg magat akkor kicsit megijedtem.. (eddig hosszu kozos multunk alatt mindig poccre indult...)
eBay-en pedig úgy keressed hogy bmw diagnostic! Találtam párat ott is! Csak van olyan amivel mindent lehet csinálni meg olyan amivel csak ezeket az alap dolgokat mint olajcsere kiütésre alkalmas!
Van egy barátom, kint dolgozik Londonba és ilyen chip tuninggal foglalkozik! És még az előző autómnál (golf4) mondta h tud hozzá szerviz kábelt meg softwear-t notebookhoz és azzal elég sok mindent meg lehet oldani! És arra mondot 30.000HUF-t! Ha esetleg van valami ismerősöd kint lehet érdemes lenne rendelni egyet!
Okés. Akkor megnyugszom kicsit! Viszont nekiálltam nézelődni neten. És hibakódolvasókat találtam párat. OBD és OBD2 csatlakozósok. Vannak noname típusok, és vannak komolyabbak(Bosch KTS). Ezek miben különböznek vajon a MODIC-tól? És az OBD2-es csatlakozós noname vajon alkalmas a mi hibakódjaink kiolvasására? Vagy átalakítóval lehetne ezt megoldani?
Nagyon nagy százalékot adok h ez az érzékelő v jeladó micsoda ment tönkre! Nekem is jelzett egyszer de akkor valóban nem volt benne viz mivel elrepedt a termosztát müanyag fedele és ott elszivárgott szép lassan! De orvosolva lett azóta minden tökéletes!
Igen, ilyeneket produkál nekem is. Bár így 3 hét bírtoklás után sok tapasztalatom nincs a nyárral kapcsolatban. Csak ijeszt a Check coolant level felirat!
Hali! A motor nekem is elég hamar üzemi hömérsékletü és nekem is csak akkor kezdugy igazán fűteni ha kicsit odalépek neki! Nyáron meg este lerakom az autót és reggelre nem hül ki teljessen, mutató még a kék közepén vagy a felső részén áll!:) A nagy böszme V8.......
Noh akkor nekem is kérdés! Aggaszt a helyzet. BC írja, ellenőrizzem a hűtővízet. Ellenörzöm. Piros mérőpálca homlokon ver, úgy teli van, nembaj öntünk még rá fagyállót. Túl is töltöm. Majd kinyomja, ha nem kell. Beindít, és újra írja, hogy ellenőrizzem. Oké...biztos valami visszajelzés problem. Reggel autó beindít, 5 perc járás után üzemmeleg. Ez nekem tetszik, csak nem tudom, hogy kb ez a normális? De a fűtés az autóban csak nem indul. Hideget fúj! Na mindegy, induljunk. Megyek, és amint 2500 fölé pörög a motor, elkezdi fújni a meleget. Alatta nem igazán. Viszont morcosabb használat esetén sem emelkedik a vízhőfok, stabilan az ideális szinten van! Noh? Ötlet?
ha esetleg lejon az onindito, akkor mar erdemes egy rendes felujitast megcsinaltatni rajta, olyan lesz mint az uj. de ujat tenyleg nem erdemes, bontottat meg ugyis fel kell ujitani (bar allasidoben valszeg jobban jarsz az utobbival)
Mostanában néha-néha nem akar beindulni az autó. Egyet kettyen az önindító, de semmi. Aztán 2-3, néha 6-7-8 próbálkozás után indul. Indítómotor-csere, vagy szokott valami tönkremenni, ami javítható?
Nem tudom de megnézem majd! Utobbi napok fejleménye: xenon és telefonba sim Csak a telóhoz még analfa béta vagyok! Hogy lehet róla hivni ugy h kihangositom! Meg a menübe sem tudok belépni! Na majd holnap még próbálgatom! Jó lenne egy magyar leirás róla! Üdv all!
Sziasztok! Ha esetleg valaki kedvet kapna hozzá,és meg akarná lepni magát karácsonyra......:) Eladó E38 730d Mivel van közöm hozzá(mert az enyém:) ),ez tényleg olyan,hogy beül,kulcsot fordít,és megy(ja,és nem a szerelőhöz!).........:)
Egy telet futott, 7-7,5mm profilmélység. Nagyon szép sportos mintázatú, forgás irányos nagysebességű téligumi egyik felni sérült, szépséghibás, hibátlanul fut! mail publikus
nincs megfejtes. lehuztuk a fenebe. aztan nyar lett, most meg tel, de a kisebb bajom is nagyobb annal hogy kiszamoljam U=14v mellett mennyi folyik at rajta...