Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2025.03.11 0 0 65885

Köszönöm az infót! :-)

Előzmény: kgaboroo (65884)
kgaboroo Creative Commons License 2025.03.11 0 1 65884

Illetve...most fog pontosan mérni a km óra. A gyári mérettel többet mutat a valós sebességnél.

Előzmény: daty55 (65883)
daty55 Creative Commons License 2025.03.11 0 1 65883

Üdv!

5 perce beszéltem a kazincbarcikai szervízzel.
Azt mondta a szervízvezető, hogy semmiféle problémát nem jelent a vizsgán, ha 215/55 R17-es gumi helyett 215/65 R17-es gumi van az autón.
(Természetesen azt megjegyezte, hogy a kilométer óra nem fog pontosan mérni, arra figyelni kell.)

Úgy, hogy én ez után az első kézből származó információ után nyugodt szívvel veszem meg az új 65-ös négy évszakos új gumikat vizsga előtt az autóra.
Annál is inkább, mert hozzájuk fogom vinni vizsgára. :-)




Előzmény: Spriccpumpa (65882)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.03.06 0 0 65882

 

 Köszönöm.

Előzmény: daty55 (65881)
daty55 Creative Commons License 2025.03.05 0 0 65881

Mindenképpen közzéteszem a választ.

Előzmény: Spriccpumpa (65876)
j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2025.03.04 0 0 65880

Csak tesztelés volt.,10 km. Sima úton 85-90 km es sebességnél 4,7 l/100 km fogyasztás jött ki. Szerintem arra elegendő, hogy a motor tökéletes állapotát ellenőriztem .

Vitara 2016 os, 1,6 benzin, automata, 42 000 km -t futott.

öcsiboy Creative Commons License 2025.03.04 0 0 65879

Kedves topiktárs!

 

Én nem személyeskedtem és úgy tudom, nem ismerjük egymást!

Ezért nem tudom mire is alapozza ezt a kijelentését.

Képzeld, a szakmám és ebben is dolgozom, sőt oktattam gépészmérnök egyetemistáknak...

 

További szép napot

Előzmény: JAMIE222 (65855)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.03.01 -1 0 65878

 

 Fizika, járműgépészet, stb..

Előzmény: feketefelho (65877)
feketefelho Creative Commons License 2025.02.28 0 0 65877

?

Előzmény: Spriccpumpa (65875)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.02.28 -1 0 65876

 

 Érdekelne a márkakereskedés válasza.

Előzmény: daty55 (65873)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.02.28 -2 0 65875

 

 Nos, jobb lett volna, ha nem szólsz, azaz nem írsz semmit...

 

 "Nem szól szám, nem fáj fejem!"

 

 "Ha nem szoltál volna, bölcs maradtál volna!"

 

 Persze, vitaindítónak jó.

Előzmény: feketefelho (65870)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.02.28 -2 0 65874

 

 

 Szia, Nagymester!

 

 Elmondanád, hogy mi a bajod a törött gömbfejjel (gömbcsukló)?

Értelmezted a hozzászólást?

 

Tisztelettel:

Spriccpumpa 

Előzmény: Asterix01 (65856)
daty55 Creative Commons License 2025.02.25 -1 1 65873

Egyre biztosabb vagyok egy 215665 R17-ben.
A napokban bemegyek a Suzuki márkakereskedésbe, hol vettem, és ahol vizsgáztatni szoktam, hogy ott szemtől szembe mit mondanak erre.

Előzmény: Asterix01 (65863)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.02.25 0 0 65872

Nyílt rendszerben ha megáll a folyadékáramlás akkor mérőponton (ami általában a hengerfejben van) azonnal nullára esik a nyomás. Abban igazatok van hogy OBD csatin műszerrel kimérve hitelesebb lenne, de leveszed a gyújtást akkor az ECU kikapcsolt tehát megint nem lesz érték. Jobb lett volna ha gurulásból hagyja leállni a motort és úgy mutatta volna, az autó saját műszereit.

Előzmény: feketefelho (65870)
feketefelho Creative Commons License 2025.02.25 0 0 65871

Utólag beleolvastam a video alatti kommentekbe, és vannak olyanok, akiknek ugyanez a problémája a fickó módszerével.

Hát ezt elbaxta....

(Ha ennyire ért az autókhoz, akkor a többi állítását mennyire hihetem el?)

Előzmény: feketefelho (65870)
feketefelho Creative Commons License 2025.02.25 0 0 65870

Azért 2:55-nél az áram kikapcsolásával nullára zuhanó műszert bizonyítékként használni eléggé bizarr.

Pusztán a józan ész alapján végiggondolva a dolgot, lenne egy-két kérdésem.
1. A  nyomásmérő műszer működéséhez nem szükséges áram?

2. Amikor kikapcsolom az áramot, akkor tényleg a valós olajnyomást mutatja a műszer, vagy csak annyi történt, hogy a delej elvételével a műszer is kikapcsolt?

3. Indításkor mi történik? Hogy épül fel az olajnyomás? Gondolom eltart 1-2 másodpercig, ami elég látványos lett volna. Ezt miért nem mutatta be a youtuber?

4. Ami még furcsábbá teszi a fickó "bizonyítási" próbálkozását, az az, ha megfigyelitek az olaj hőmérséklet mérő (a nyomásmérő felett az van gondolom) viselkedését ... elveszi a delejt és hirtelen a 90 fokos olaj lehűl 60 fokosra? Ez a skála alsó pontja, ha szerepelne rajta  nulla, vagy -273 fok :-)))) , akkor oda esne a mutató azonnal. NA NE MÁR!!!!

Szép, hogy bizonyítani próbálja az elméletet (ami ettől még lehet jó), de a bizonyításra használt eszközt nem jól választotta meg.

Úgy lenne korrekt ez az egész, ha egy olyan autón mutatná be az egészet, ahol a start-stop rendszer kapcsolja ki a motort (tehát a műszer áram alatt marad!) és akkor látnánk, mi történik.

 

Ez itt sajnos így egy elmélet hibás bizonyítása volt. Ami nem bizonyíték.

A téma ettől függetlenül érdekes, és lehet igaza is van a fickónak.

Előzmény: arkilaszlo (65869)
arkilaszlo Creative Commons License 2025.02.25 0 0 65869
daty55 Creative Commons License 2025.02.24 0 0 65868

Köszönöm szépen a válaszodat!

Előzmény: mlas45 (65864)
Asterix01 Creative Commons License 2025.02.24 -1 0 65867

Bátran tegyél /65-öt, nem fogod megbánni. 
Vagyunk jó páran akinek már ~100 e km tapasztalata van ezzel a mérettel.
A kereskedés szeint 2014-ben tesztelték ezzel a mérettel is ezért ennyivel nagyob a kerékjárati ív,
mint a gyári abroncsméret. 

Előzmény: Senye (65866)
Senye Creative Commons License 2025.02.23 0 1 65866

 De igen, nagyon is látni a különbséget, szerintem jobban néz ki. Neked amúgy sem vitarád van, lehet azért nem látod, de én látom, a következő nekem is nagyobb lesz, bár csak 55-ről, 60-ra tervezem, de biztos mégegyszer 55 nem kell.

Előzmény: kgaboroo (65861)
kgaboroo Creative Commons License 2025.02.22 -1 1 65865

Nem kötözködök...párezer gumit már felszereltem. Csak azt írtam, hogy a képeden abszolút nem látszik a /65 a 215 szélesség arányában.

Úgy néz ki mintha a gyári /55 lenne rajta.

Az én 215/55/17-es gumim is pont ilyen ballonosnak látszik.

Béke van.

Előzmény: Asterix01 (65863)
mlas45 Creative Commons License 2025.02.22 0 0 65864

Ha már engem kérdeztél, mostanában ritkábban nézek be ide.

 

Szóval ha maradsz a 17-nél, nincs sok variáció, mert nem nőhet a kerék külső átmérője. Nálam volt téli kerék (ill. most is van, mert az Yaris megörökölte a Vitara téli kerekét :D) az 16", és emiatt ballonosabb lehet - hát mintha egy kategóriával feljebb lenne kényelemben... volt nyár, hogy vissza se tettem a nyárit :D

Igazából ilyen könnyű SUV-ra én 15" felnit tennék, akkora gumival, hogy kiadja az eredeti átmérőt, és akkor nyugodtan lehetne menni földúton, szar aszfalton - az autó úgysem egy pályaautó, hogy tapadnia kelljen 180-nál a szűk fordulóban :D Persze csak ha felmegy a féktől, de a Vitarán sztem nincs olyan nagy fék.

Előzmény: daty55 (65841)
Asterix01 Creative Commons License 2025.02.22 0 0 65863

Direkt kötekedsz ugye? :) Fogadd ell, 7 év 120 ezer km tapasztalat
van már ezen az abroncson.
Vagy próbáld ki a sajátodon. Meg fogod köszönni..


Előzmény: kgaboroo (65861)
aNTIGILL Creative Commons License 2025.02.22 0 1 65862

 

Szereld le a lökhárítót, ez egy vicc :D

 

Amúgy "megjavult", most mér rendesen.

Előzmény: aNTIGILL (65860)
kgaboroo Creative Commons License 2025.02.22 0 0 65861

A képen nem látszik, hogy ballonosabb lenne mint egy /55-ös.

Az 55 és 65 között 43 mm az átmérőbeli különbség.

Itt nem látszik, hogy ennyivel nagyobb lenne a kerék.

 

Előzmény: Asterix01 (65856)
aNTIGILL Creative Commons License 2025.02.22 0 0 65860

Köszi a gyors válaszokat!

Már csak azt kéne tudni, pontosan hol bujkál, mert az előbb nézegettem, de semmi hasonlót nem láttam, meg sajnos nagyon körbe van burkolva....

Előzmény: Asterix01 (65858)
Asterix01 Creative Commons License 2025.02.22 0 1 65859

Itt a srác csak széthúzta, kontakt spray és megjavult:
https://www.youtube.com/watch?v=w2lIJNMfS7E

Előzmény: Asterix01 (65858)
Asterix01 Creative Commons License 2025.02.22 0 1 65858

Nincs külön bizti, mert csak mA-eket fogyaszt. 
Ki tudod cserélni, de általában csak érinkezési hiba:
https://www.suzuki-alkatreszek.hu/webaruhaz/homerseklet-erzekelo-swift-2010-tol-splash-sx4-s-cross-vitara-2015--gyari.html

Volt esetleg megbontva a kocsi vmi miatt? 

Előzmény: aNTIGILL (65857)
aNTIGILL Creative Commons License 2025.02.22 0 0 65857

Sziasztok,

 

Külső hőmérséklet érzékelőm -12 fokot mutat folyamatosan, pedig már +4 van. Van ennek külön biztosítéka, vagy merre keressem a hibát?

Előre is köszi a segítséget!

Asterix01 Creative Commons License 2025.02.22 0 0 65856

Sziasztok!

Sok olyan nyilatkozott a ballonosabb abroncs témában, akinek nincs tapasztalata nagyobb mérettel.
Vagy azt írta hogy van és emiatt tört el a "GÖMBFEJE", stb.

A valóság az, hogy én és több fórumtársam 215/65r17-re váltott, a legtöbben egyből négyévszakosra.
Ez azért van, mert gyárilag a vitara a /55-ös gumikkal képes elpattogni pl a villamosíneken kanyarodás közben.
Ezt orvosolja a /65-ös re váltás.
Tapasztalat: 8 év alatt a 3 műszaki vizsgán és a revizión járt az autó.A suzuki szervízben  és egy független vizsgaállomáson.
Amivel foglalkoztak, hogy nincs e az elírtnál kisebb, peresebb abroncs az autón, 
nincs-e utólagos LED a távolsági fényszóróban, (ez idén januártól idehaza már engedélyezett lett)
és ha ballonosabbra váltottál, az nem ér e bele a karosszériába. (a 215/65R17-el NINCS ilyen gond)
 Mondanom sem kell, mindíg minden rendben volt, a kötelező cseréken kívűl másra nem költöttem.
Az autó karakterisztikája olyan "hintós, bálnamercis" jellegűre váltott, pl a vonatsíneken, nagyobb úthibákon
csak "átlibbenek" lassítás nélkül.. A feleségem is imádja vezetni, sokkal kiszámíthatóbb lett az autó
Eddig 120 e km-t mentem ezzel a mérettel, nem volt gond sem közúti ellenőrzéskor sem a vizsgákon.
 A s-cross fórumban is tag vagyok, mert van olyan is a családban. Ott sajnos csak a 215/60R17 fér el gond nélkül.
Számtalan fórumtárs ezzel a mérettel jár, negatív tapasztalatról senki nem számolt be ott sem.
 Ha balonosabbat szeretnél, bátran ajánlom. Amít tudnikell,  km óra gyárilag előírt lefelé csalása (/55-nél 2.5%-al kevesebbet mutat)
a /65-nél megszűnik, ezentúl annyival közlekedsz, amit a óra mutat. Ezt tartsd észben.

kb így néz ki /65-el, kitölti a kerékjárati ívet a kerék. Nekem optikailag jobban is tetszik így. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!