Keresés

Részletes keresés

worosboros Creative Commons License 2007.05.03 0 0 1795
Érdekes gondolatok jutottak eszembe a hét elején, Gödöllőn megrendezett „repmajális” nevű esemény kapcsán. Gondoltam megosztom a topic tisztelt közönségével.

 

Előre bocsátom, az információk egy része nem személyes tapasztalatomon alapul, csupán másod, harmadkézből származnak.

 

Azzal nem szeretnék még érintőlegesen sem foglalkozni, hogy a tulajdonos miért egy olyan céget kért fel az esemény megszervezésére, amelyiknek eddig ilyen jellegű referenciája nem volt. A szervezőknek fogalmuk sem volt arról, hogy egy reptéren megrendezendő tömegrendezvényen milyen előírások betartását követeli meg a hatóság. A honlapjukon meghirdetett programok között – még a kezdetekben – szerepelt egy „MALÉV gép alacsony áthúzása a reptér felett” elnevezésű program.

Hogy ezt ki és kivel egyeztette esetleg a MALÉV-nél, arról nem sikerült információt beszereznem.

 

Miután az eseményt megelőző tízegynéhány nappal még nem volt engedélyük a PLI-től, megkérték a reptéren jelenlévő repülőklubot, hogy nyújtsanak segítő kezet. A szervezők szakmai impotenciáját egy konkrét esettel szeretném példázni. Egy ismerősöm megkereste a szervezőket, hogy léggömböket szeretne árusítani. A szervezők először 30.000.- forintos bérleti díjat kértek a kb. két négyzetméter terület elfoglalásáért. Zárójelben jegyezte meg, hogy más helyen 3.000.- - 3.500.- forintos négyzetméterárat kérnek. A szervezők válasza az volt, hogy minimálisan tíz négyzetmétert kell bérbe venni. Ismerősöm – fejlett problémamegoldó-képességéről is híres – arra gondolt, hogy keres más profilú vállalkozót, akivel együttesen a tíz négyzetméret ki tudják használni. Már-már megoldódni látszott a probléma, mikor közölték vele, hogy a felszálló léggömbök veszélyt jelenthetnek a repülőkre, ezért azt nem lehet árulni.

 

Magáról a „repmajálisról” már konkrétabb információkkal rendelkezem, mivel érdeklődő ember lévén mindkét nap kilátogattam.

 

Az első napra meghirdetett program többé-kevésbé megfelelő volt. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy a szervezők a „műsorváltozás jogát fenntartották” akkor aztán tényleg nem lehet egy szavunk sem. Az, hogy MORAVA bemutatót (is) ígértek, de a gép tulajdonosa erről nem tudott, csupán apróság. Az már természetes, hogy ezek után nem volt hajlandó beindítani a gépét sem.

 

Vers Zoli, Matúz Pista bácsi, Besenyei Peti és a többi pilóta maximálisan kitett magáért, a közönséget igyekeztek a legtökéletesebben kiszolgálni. Nekik sikerült is.

 

A sétarepültetés igen csak érdekesre sikeredett. Lehetett jegyet vásárolni repülőgépre (PO-2-es AN2-es Cessna 182-es és ZLIN-43-as), valamint két helikopter is várta a repülni vágyókat. Repülőre 5.000.- forintos, míg helikopterre 8.500.- forintos „jegyeket” árultak, mindezt tíz perces repülést ígérve. A „jegyeket” nem a sétarepülés helyén árulták, azért el kellett menni a bejáratnál lévő sátorhoz. Az első napon – érthető anyagi okok miatt – a repülőgép volt a vonzóbb. A második nap reggelén a helikopterek tulajdonosai egy érdekes ultimátumot intéztek a szervezőkhöz. (Biztosnak vehető a forrás, mert az egyik támogató cég munkatársától származik) A forgószárnyúak tulajdonosai kötöttek egy megállapodást a szervezőkkel, miszerint a szervezők kizárólagosságot biztosítanak nekik helikopteres sétarepülésre. Az első nap eredménytelenségétől vezérelve az ultimátum tartalmilag a következő volt. Amennyiben a szervezők repülőkre is szerveznek sétarepültetést, úgy ők (mármint helikopteresek) azonnal összecsomagolnak és elmennek. A szervezők pancserségére jellemző, hogy egy ilyen kijelentéssel lehetett presszionálni őket. Engedtek a zsarolásnak akkor, amikor a már fentebb említett három repülőgép a check in kapunál várakozott, és másik két gép is bevethető lett volna fél órán belül.

 

A nagyon kitartó és rámenős utasoknak sikerült elérniük, hogy repülőgépre szóló „jegyet” vehessenek, de ezért komoly verbális párbajt kellett vívniuk a pénztárosokkal, akiktől a tisztelt közönség azt a tájékoztatást kapta, hogy csak helikopterre van jegy. Az Ancsa és a két kisgép egész nap csupán néhány kört tudott megtenni. Nem egy olyan társasággal (barátok, családok) találkoztam, akik az 5.000.- forintos árat ki tudták volna fizetni, de a 8.500.- forintosat nem.
Láttam olyan embert is, aki szó szerint egy nagyot köpött (sicc), amikor kiszállt a helikopterből és a párjának az óráját mutatva a következőket mondta: „Nézd meg, négy perc harmincnyolc másodperc volt ez az egész! Odamegyek a pénztárhoz és szétb@szom ezt a mocskos bandát! Ez nekik tíz perc? Ez? Szétb@szom a fejüket! Nézd meg, azzal a duplaszárnyú géppel többet is repültek, mint tíz perc! A qrva életbe.” A felesége csitítgatta, nyugtatgatta. Valószínűleg sikerrel, mert nincs arról tudomásom, hogy valamelyik pénztáros megsérült volna munkavégzéséből kifolyólag.

 

Ahogy észrevettem a pilóták – a rájuk jellemző intelligenciával – igyekeztek távol maradni a konfliktusoktól. A repülők úgy gurultak, hogy a helikopterek kényelmesen le tudjanak szállni, a helikopterek is igyekeztek úgy mozogni, hogy ne zavarják a merevszárnyú társaikat.

 

Na de a szerelők! Ők aztán kitettek magukért. (Nyilván nem saját elhatározásukból, inkább utasításra.)

 

Csak egy érdekes eset a sok közül: A helikopternek technikai szünetet kellett tartania. A szervízkocsi a helinek arra az oldalára állt, amelyik a repülőgéphez volt közelebb. A másikra is állhatott volna, de nem. Feszítve a hangulatot, úgy állt a gép mellé, hogy a merevszárnyú ki tudjon azért fordulni, de ne egykönnyen. A pilóta – gondolom nem az első földi manővere volt – megoldotta a helyzetet úgy, hogy közben arra is ügyelt, nehogy „megfújja” kollégáját és a szerelőket. Ennyit az intelligenciáról.

 

Mint azt fentebb írtam, a szervezők nem engedték az ismerősömet lufit árulni, mert az szerintük veszélyes. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy láttam héliumos lufit árusító standot.) Papír(?)sárkányt viszont árultak. Sőt, nem csak hogy árultak, még eregettek is közvetlen a kordon mellett. Kézi szkenneremen halottam is, amikor a HA-RTL Tomi nevű pilótája rádión szólt a repveznek, hogy csináljanak valamit, mert majdnem  elkapott egyet. A szervezők ezzel már nem törődtek, mert akkor már (szerintem) csak a 8.500.- forint / négypercharmincnyolcmásodpercek lebegtek előttük!

 

Arról már nem írok, hogy az egyébként mindig tiszta és rendezett gödöllői reptéren milyen koszt, mennyi szemetet hagytak maguk után! Mint ha a tulajdonos által megbízott VÜSzI Kft.-nek nem lett volna elég kapacitása a szemetet eltávolíttatni. Aki ismeri Both Lajost, az tudja, hogy a cipőjén is mindig „seggreesik a légy”, olyan pedáns, a reptéren ha egy eldobott papírzsepit lát, lehajol és felszedi. Vérzett a szívem a hétfői NOX koncert után. Ami szemét kedd reggel fogadta az odalátogatót, az inkább való volt a néhány száz méterrel arrább lévő szeméttelepre, mit sem a reptérre.

 

Hát ez a polgári repülés helyzete napjainkban. L L L

szabipilota Creative Commons License 2007.04.17 0 0 1794

Lajos beszélt vele végül, és lesz is megoldás, csak nem tudom mikor.

Mindeközben - hogy ne legyen teljesen haszontalan a létezésem :-) - egyben összegyűjtve elérhetővé tettem a nemzetközileg használatos lajstrom-kódokat, mindezt kód illetve ország szerint sorbarendezve. Ha gyün egy gép, oszt nemtudni honnan, ez segítség lehet. Ha pedig valaki az újonnan vásárolt madarát nem a hungáriai lajstromozás alá szeretné vetni, hanem mondjuk a türkmén hatóság a szive vágya, megtudhatja itt, hogy ebben az esetben a lajstromot az EZ betűkkel kell majd kezdenie, stb.

Az anyag - több más hasznossal együtt - elérhető itt, alul: http://www.godolloairport.hu/linkek.htm

Előzmény: széles tamás (1793)
széles tamás Creative Commons License 2007.04.16 0 0 1793

Szabi!

 

Ne politizálj! Azt inkább hagyjuk meg az arra érdemeseknek! :-( :-(

 

Én pénteken megyek a Gyáli útra, ha akarod beszámolok az akkori állapotokról.

 

Inkább azt mondd meg, tudtál beszélni Frici bátyánkkal? Lesz jövő hétre plekó?

Előzmény: szabipilota (1792)
szabipilota Creative Commons License 2007.04.16 0 0 1792

No, ez nem pánik, inkább pillanatnyi zavar :-)

Köszönöm az infót. Azért írtam ide, mert tudtam, hogy itt lesz olyan, aki tudni fogja mi a jelenlegi helyzet. Egyedül vajmi keveset tud barki is kiszopni a kisujjából...

Úgy tudtam, hogy az általam ismert cím a helyes, majd beleszaladtam az idézett weboldalba. Egy aprócska link azért elfért volna rajta, hogy mi az új cím, ahol megtalálható a hasonló szolgáltatás...

 

Az állandó radikális változással meg csak az a bajom, hogy egyszerűen rossz érzés, hogy szinte egyetlen évig sem marad szinte semmi ugyanúgy! Az alkotmányt is állandóan "újraírják". Egy esetleges változás esetén meg a bamba polgár néz ki a fejéből és keres valami olyasmi után, amiről eddig azt hitte, hogy jól tudja, ismeri. A legszebb ha meg is büntetik, mert nem úgy járt el, ahogyan az "új" szabályok előírják, hanem úgy, mint előtte egy-két évvel... Ez nem pánik. Ezzel hangot adok annak, hogy utálom ezt a helyzetet. A rendszerváltásnak 10 évvel ezelőtt kellett volna megtörténnie, nem most! Az egészségügybe is csak most sikerült beletrafálni, pedig már Krisztus idejében el kellett volna kezdeni, hogy mára legyen belőle valami. stb.stb.stb.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: széles tamás (1790)
Mbazsika Creative Commons License 2007.04.15 0 0 1791
Probald ezt: http://www.reporvos.hu/
Előzmény: szabipilota (1788)
széles tamás Creative Commons License 2007.04.15 0 0 1790

Menjél nyugodtan.

Működik.

 

És ne kelts pánikot!

Előzmény: szabipilota (1789)
szabipilota Creative Commons License 2007.04.15 0 0 1789

Namégegyszer:

Tehát ez olvasható:

 

TÁJÉKOZTATJUK

KEDVES LÁTOGATÓINKAT, HOGY A

FODOR JÓZSEF ORSZÁGOS KÖZEGÉSZSÉGÜGYI KÖZPONT

2006. DECEMBER 31-ÉN MEGSZÜNT.

A JOGUTÓD INTÉZETEK KIALAKÍTÁSÁIG

AZ AEROMED.ORG HONLAP

SZÜNETELTETI MÚKÖDÉSÉT!

 

 

Tisztelettel kérdezném, hogy van-e jogutód?

Működik-e a gyáli úton valami, vagy végleg bezárt?

Hol lehet most budapesten reporvosit csináltatni?

Mennyibe kerül a "nagy változások" után?

Egyáltalán, van bármi hungáriában, ami maradandó, és nem változtatják radikálisan évről évre?

szabipilota Creative Commons License 2007.04.15 0 0 1788

A gyáli úti reporvosi központ weboldalán most ez olvasható:
(www.aeromed.org)

 

TÁJÉKOZTATJUK   </P>

szabipilota Creative Commons License 2007.04.07 0 0 1787

Takács Frici alias tfrici kerestetik.

 

Frici, Lajostól az infó, hogy itt megtalállak. Szeretnék Neked írni privátban.

Légyszíves keress meg a webmaster@godolloairport.hu címen, a többit ott.

Köszönettel,

Szabi

 

P.ISTI Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1786
Tisztelt Hölgyem/Uram!

 

Tisztelettel meghívom Önt, az idén negyedik alkalommal megrendezésre kerülő

 

KONTAKT Kisgépes Szakmai Napra.

 

Időpont: 2007. április 27., 10.00 óra

Helyszín: HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.,

Budapest konferenciaterem

(1185 Budapest, Igló u. 33-35.)

 

A rendezvény megszervezésével - amely már hagyománynak tekinthető cégünk életében – a kisgépeket üzemeltetőknek és használóknak, repülőtér üzemeltetőknek és a hazai repülés barátainak szeretnék minél szélesebbkörű információval szolgálni.

 

A szakmai nap során az alábbi témakörök kerülnek bemutatásra:

 

·        2007. május 10-ei légtérszerkezet változás, a környezetvédelmi korlátozott légterek, TRA-k kialakítása és szerepe (HungaroControl Zrt., Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium, Magyar Honvédség)

Tudnivalók a koordinált légterekről (HungaroControl Zrt.) Repülésbiztonsági kérdések (HungaroControl Zrt.) Kisgépes repülés a repülési szabályok tükrében (HungaroControl Zrt.)  

A rendezvény időtartama alatt szakkönyvek és az új kiadású AIP térképek vásárlására lehetőséget biztosítunk.

 

Kérem, részvételi szándékát 2007. április 23-ig szíveskedjen jelezni az alábbi elérhetőségen:

Seress Gáborné: 293-4099, e-mail: seress.gaborne@hungarocontrol.hu

 

 

Budapest, 2007. április 5.

 

 

Szívélyes üdvözlettel:

 

 

Pető György

osztályvezető

zolibá Creative Commons License 2007.03.29 0 0 1785

Sziasztok!

 

A nagy OneWorld hírek mellé egy kisebb is akad, ami viszont ehhez a topichoz illik. Az EASA internetes oldalain egy közlemény jelent meg

permit to fly témában. Ajánlom mindenki figyelmébe, aki olyan repcsin akar közlekedni, vagy olyannak akar kiadni, esetleg kiadatni repülési engedélyt, amely nem rendelkezik EU típusalkalmasságival.
BJani Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1784

London Heathrow repülőtere lesz, amely a világ harmadik legforgalmasabb légikikötője, és az egyetlen, amely évente több utast fogad, mint az ország, amelyben található.
Nagy-Britannia lakossága ötvenmillió, a Heathrow pedig tavaly és tavalyelőtt is közel 68 millió utast fogadott.

 

Azért ez elgondolkodtató, hogy jó-e. Szerintem Hollandia, Ausztria, és még sok más ország legforgalmasabb repterének forgalma veri az ország népességét. Ha belegondolunk Ferihegy sincs már túl messze ettől...

 

Előzmény: indexalfalima (1783)
indexalfalima Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1783

Olcsóbb lehet a repülőjegy Amerikába

forrás: Inforádio

 

Wolfgang Tiefensee német közlekedési miniszter, akinek nem kis szerepe volt abban, hogy létrejött a régóta tárgyalt megállapodás, egyenesen történelmi jelentőségűnek minősítette a nyitást, amely az utasok és a légitársaságok számára is csak előnyöket hozhat.

A második világháborútól mostanáig a transzatlanti járatok leszállási jogait általában kétoldalú megállapodások szabályozták, vagy ahogy a fapados légitársaságok megjelenése óta egyre többen mondták, korlátozták.

Ennek és az ezzel együtt járó magas áraknak vet véget - legalábbis elméletileg - az a megállapodás, amely jövő március végén lép életbe. Ezután csak a repülőterek kapacitása szab majd határt annak, hogy melyik légitársaság honnan hova indíthat transzatlanti járatokat.

A legcsábítóbb leszállási hely természetesen London Heathrow repülőtere lesz, amely a világ harmadik legforgalmasabb légikikötője, és az egyetlen, amely évente több utast fogad, mint az ország, amelyben található.

Nagy-Britannia lakossága ötvenmillió, a Heathrow pedig tavaly és tavalyelőtt is közel 68 millió utast fogadott.

A repülőtérnek két leszállópályája és négy terminálja van, és mind a négy évek óta teljes kapacitáson üzemel.

2008. március 30-án adják át az ötös terminált, amelynek fokozatos üzembe állása révén a Heathrow befogadóképessége elérheti az évi 90 millió utast néhány év alatt.

Az unió és az Egyesült Államok közötti megállapodás éppen ezért pontosan azon a napon lép életbe, amikor megnyitják az ötös terminált.

Az Európai Bizottság szerint öt év alatt az uniós utasok 12 milliárd euróval kevesebbet fizetnek majd a transzatlanti járatokért, és az utasszám várhatóan a mostani másfélszeresére nő.

A forgalomnövekedés viszont nehezen lesz összeegyeztethető az uniónak azzal a céljával, hogy 2020-ra húsz százalékkal csökkentse az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását.

zolibá Creative Commons License 2007.03.14 0 0 1782
Bocsi! Nem cokk, hanem cikk. :)))
zolibá Creative Commons License 2007.03.14 0 0 1781

Úgy tűnik, újabb érdekes, az orosz típusok helyzetét taglaló cokk kelent meg az AERO Magazin márciusi számában.

zolibá Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1780

b737:

Végül is, nagyon durván fogalmazva akár ez is lehetett volna, de attól még a lényeges, és ahogy látom, most már pontos információk nem jutottak volna el az olvasókhoz. Így szerintem jól tették, hogy hosszabban javították magukat.

 

Az általad javasolt sorokkal a nagy "Mea culpa"-t egyébként akár a MN is megtehetné a múltkori írása apropóján. Csak hát az már politika. :)))

 

 

Előzmény: b737 (1774)
robicsek Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1779
szerintem a kiosztás helyett keress.
akkor talán meg is találod ezt a topicot:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9135839
Előzmény: Whitebird (1778)
Whitebird Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1778
Gratulálok.
Mit gondolsz, miért raktam fel ide is a kérésem?
Mert lehetnek, nagygépes pilóták is itt.
Akik esetleg nem olvassák a vitorlázórepülő topicot, és lehet információjuk.
És tényleg csak gratulálni lehet a kiosztós stílusodhoz.
Whitebird
Előzmény: tombrez (1776)
tombrez Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1777
MIIII VANNNN?????


a Dubai megálló elött Ománba szállt le a gép


Ekkora baromsagot kisbaratom,NEZZ neha terkepet is Oman joval Dubai utan van ...
Előzmény: pák (1771)
tombrez Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1776
Van ilyen topic a szomszedban,nem is egy.....
Előzmény: Whitebird (1775)
Whitebird Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1775
Sziasztok!
Némi segítségért fordulnék most hozzátok.
Olyan repülőtársaktól szeretnék információt kapni, akik külföldön éltek és ott repültek.
Pl. az USA-ban.
Ott milyen orvosival repülnek a vitorlázórepülők, a Cessnás Mari nénik, János bácsik a farmokon, stb.
Szóval ilyen és hasonló dolgokban szeretnék informálódni.
És kérem csak olyan dolgot írjatok, amiben száz százalékig biztosak vagytok.
Viszont nem szeretném a topicot terhelni vele, ezért mail-ben legyetek kedvesek megküldeni.
(Nicknévre, bal egérgomb katt, mail: küld.)
Köszönettel,
Whitebird
b737 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1774

Hát az én olvasatomban a cikk ennél rövidebb is lehetett volna :-(

 

Valami ilyesmi:

"Kedves olvasók, előző számunkban elképesztő marhaságokat púpoztunk egymásra lévén, hogy utánaolvasni lusták, szakembert megkérdezni meg hülyék voltunk. Ezért gondolkodás nélkül leírtuk amit valami félbolond a fülünkbe duruzsolt. Bocsi."

Előzmény: zolibá (1768)
P.ISTI Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1773
És jobban jártatok, hogy visszafelé nem Indiában szálltatok le, mert ott jóval többet kellett volna várakoznotok.
Előzmény: pák (1771)
vince Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1772

Az teljesen kizárt, hogy nem tudták leállítani a hajtóművet.  Szerintem nem akarták leállítani, amíg kintről nem ellenőriznek valamit rajta.

 

Ha nem tudták volna leállítani, az olyan szintű rendellenesség, hogy itt nálunk hetekig attól lett volna hangos a cég.

 

Az ellenszeles dolgot pedig triko olvtárs elmagyarázta a másik topcban.

 

Egyébb Havaria szintű kérdés ?   :))

Előzmény: pák (1771)
pák Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1771
Thaifoldre ment a Malév. Oda "nem tudták leállítani a hajtóművet",kivülről bűvészkedtek helyi emberek Bkk-ban. 2 héttel késöbb a Dubai megálló elött Ománba szállt le a gép. Indok. ellenszében hamarabb elfogyott a kero. Ez normális v. nem . Boening 737-nek nem sok ez táv?
zolibá Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1770
trikó: Próbáltam morze ábécével megfejteni, de nem tudtam kibogozni. :))))))
Előzmény: trikó (1769)
trikó Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1769
Ha leírnám részletesen amit gondolok, a polidilibe száműznének... tulajdonképp jogosan.
Ez a téma tele van poli(tikával), és dilivel is. A legnyagyobb polidilisek persze odafent ücsörögnek
........................ .................. . .......... . . ............ .. .......... ............. ......... ....... . ..... ..
. .... . .......... ............ . .. ......... . ........ .... ..
.................. . . ........... . . ........... . . ................... . .........
a júzer meg kotorászik a zavarosban....





Előzmény: zolibá (1768)
zolibá Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1768

Látom, megoldottátok a problémát nélkülem is. :)

Úgyhogy most már akár csémcsoghatunk is rajta. :))))))

Mbazsika Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1767
Ez egy koszonom akart lenni, csak ugy latszik az anim giffeket nem szeresse ez a csodalatos forum motor :-)
Előzmény: Mbazsika (1766)
Mbazsika Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1766
Előzmény: trikó (1765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!