Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Saughassy Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66090

Most nézem Csík utóbbi pár tesztjét. Jól érzem, hogy a rádiusz az új táblalemez?:)

Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66089

Szinte soha nem csak programozás.

Előzmény: aptohu (66082)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66088

Minden hibrid, a turbós is. Ez egy ilyen világ most. 

Előzmény: JAMIE222 (66080)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66087

Pedig az újabb 1,4 és 1,5 simán akár 5 literrel is elvan, persze nem Tiguanban, de mondjuk egy Golf vagy Octavia méretű autóban.

Előzmény: kkn (66078)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66086

Hja. Akkor neked elektromos való, ha 200le környéke vérszegény...

Előzmény: mica-r (66076)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66085

Nekem EA288 van. A 210.000-es vezérlés cserét gyakorlatilag egy sem éri meg. Az enyém is vízpumpa hibás lett már 160-nál, de van akinek 100 alatt is már elfogy a víz, extrém esetben a motort is megsütik. Nálam csak a szivárgás nyomait lehetett látni. Persze alatta engedett már a veztengely szimering is, az is kb háromból egy vezérléscserénél vele cserélendő. Ezen kívül az olajszivattyú hajtása tud meghalni, ami szintén gyakran motorcserét eredményez...

Előzmény: Lónyak (66075)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66084

Ez valami ezeréves régí típusokban volt probléma...

Előzmény: aptohu (66074)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.15 0 1 66083

Én azért szeretem onnan is megközelíteni, hogy ne egy fapados alapverziót hasonlítsunk egy jól felszerelt majdnem prémium verdához. De amúgy nézz meg bármit, modjuk egy hibrid Corola kombit, vagy akár egy Honda CRV-t, mennyibe fáj.

Előzmény: aptohu (66082)
aptohu Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66082

Annyit biztosan nem szánnék egy Octaviára.

Az kifejezetten szimpatikus húzás, hogy az erősebb motorhoz (ami gondolom csupán programozásban tér el a gyengébbtől) csak automata váltót lehet "választani", enélkül talán 1 millióval olcsóbban is meg lehetne úszni.

Előzmény: JAMIE222 (66079)
korzo Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66081

(ezért vettem meg 3 éve a kifutó 2.0bHDI-t)

Előzmény: aptohu (66063)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66080

Ja, a hibridek....sima benyásak mind turbósak évek óta.

Előzmény: Panzerbear (66073)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.15 0 1 66079

Ez tizenéves technikáról szól, azóta módosítottak rajta, franc sem tudja, most éppen mi van bennük, de nem hullanak szét tömegesen 100ekm alatt. Cserébe drága.

 

https://konfigurator.skoda.hu/cc-hu/hu_HU_SKODA23/C/model-selection/592/PV5BA5BH/K4K4/YD/@/@?variant=Essence

 

150 lovas tdi 14 misi.

Előzmény: aptohu (66074)
kkn Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66078

Amivel én mentem, az 6 környékét tudott nyugis tempóval. Az ötöt már igencsak spórolósan lehetett volna kihozni.

De az előd 1.6-hoz képest is érződött a kis köbcenti, főleg megpakolva. 

Előzmény: Panzerbear (66071)
kkn Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66077

Én nem írtam az 1.4 TSI-kről. Azt más írta .

Előzmény: Panzerbear (66070)
mica-r Creative Commons License 2024.06.15 -1 0 66076

Vérszegény mindegyik. 

Előzmény: Panzerbear (66073)
Lónyak Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66075

Az enyémben (EA189) a hatszögtengely a típushiba, ami a faceliftesben (az enyém is az) már orvosolva lett (én kényszeres vagyok ilyen téren, szóval vezérlés cseréjekor (210e) kicseréltettem, de alig volt rajta kopás). A 30e/2 év csereciklus már jellemzeőn kinyírja ezeket 300e km felett, de az meg mit nem?

Előzmény: Panzerbear (66072)
aptohu Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66074
Előzmény: JAMIE222 (66064)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66073

Nincs? Talán az összes Toyota meg Honda az a mai napig.

Előzmény: mica-r (66069)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66072

Pár típushibájukat leszámítva, ami szinte mindnél előjön, nem csak kivételes esetekben.

Előzmény: Lónyak (66068)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66071

Hja, a kis motor is tud 8 fölött, de tud 5-öt is és még akkor sem kell különösen megszenvedni érte.

Előzmény: kkn (66066)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66070

Van ami jól bírja, van ami nem. Pont az 1,4-1,5 TSI-k egész jól bírják

Előzmény: kkn (66065)
mica-r Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66069

Ezért nincs már a legtöbb gyártónak szívómotorja. Esetleg kisebb, könnyebb autókban. 

Előzmény: kkn (66060)
Lónyak Creative Commons License 2024.06.15 0 1 66068

A két literes CRTDI-k a VAG csoportosokban teljesen jók.

Előzmény: aptohu (66063)
mica-r Creative Commons License 2024.06.15 0 1 66067

Ami normális tervezésű, az mondjuk 300 000 km-t tudhat.

Szerintem az kifejezetten jó. Pl Vag csoport 1.5 Tsi motor. 15-20 éve ezt még nem igazán tudták. Régebben még kevesebb élettartamot tudtak az erős turbómotorok, pedig nem volt euro 6, csak mondjuk euro2 vagy 3

Előzmény: kkn (66065)
kkn Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66066

Ezt tudja egy kis motor is. Érdekes, hogy az egyik prémium plug-in hibridjének kis 1.3-asa, ha kifogy az akku, önmagában 7-8 körül eszik. Amúgy hibrid nélkül elvan literrel kevesebbel is. De, ha kihasználják a teljesítményét, az is tud zabálni. A pacik nem éterből teremnek.

No és ott is az a kérdés, meddig húzza a 160 ló fölé felhúzott 1.3 a másfél tonnát ráncigálva.

Előzmény: Panzerbear (66057)
kkn Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66065

Csak a kis turbósok vajon meddig bírják? Amikor egy 1.5-ös, költségoptimalizált gyártású, ( tehát ott spóroltak belőle anyagot, ahol tudtak ) motor visz egy olyan bódét, amihez régen egy kétliteres szívó volt elfogadható. Persze gyártói oldalról lényegtelen, nem a használtautó-piaci vevőkör az első szempont számukra.

Előzmény: Panzerbear (66062)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.15 0 1 66064

Talán még a két lityis tdi-k, már ahol még kapható, ugye kb Octavia majdnem csúcsmodellek, Audik, nagyobb VW-k. Nem mellesleg közel Tesla, vagy egyéb értelmesebb EV áron....

Előzmény: aptohu (66063)
aptohu Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66063

Manapság (jó pár éve) nem tudok olyan dízelről, ami tuti vétel lenne.

Pláne ha a karbantartás és a felhasználási mód sem megfelelő.

Előzmény: Panzerbear (66059)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66062

Egy turbós mégis képes rá, hogy teljesítse a normákat és még menjen is mellette jól. Van valami Youtube oldal ahol német autópályán mennek nagy sebességgel mostani és régebbi autókkal is. A 165 LE-s Mazda 6 szemmel láthatóan lomha volt magasabb sebességen és nem is tudott gyorsan menni, talán éppen elérte a 220-at a végsebessége. Egy Passat B8 1,5 TSI 150Le-vel ugyan azon a körön ment mint az állat és óra szerint valahol 243-nál volt a vége. (Mondjuk szerintem nem is 150Le ez esetben, hanem inkább több)

https://youtu.be/rYVudF9HmNU?si=E1qNdoq0wwt3AoEi&t=419

Előzmény: kkn (66060)
kkn Creative Commons License 2024.06.15 0 0 66061

Rég érdekelne, hogy milyen lenne egy mai utcai motor, ha semmilyen emissziós cucc nem lenne rajta, és csak az optimális teljesítményre lenne hangolva. Ugyanabban az autóban megmutatva, hogy amúgy ezt tudnánk, de emezt kell produkálnunk.

Előzmény: Panzerbear (66056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!