Míg ki nem fogy a beszívott levegő, addig az is üti a csigát. A kavitációt nem kíséri kipufogó hang, az nem viszi el a vizet a kipufogótól. Meg azért maradjunk már a földön, egy Forelle képes lenne kavitációra? - nem valószínű... Rosszul gondolom?
Pár hónapja mintha ugyanilyen felépítésű karbiról láttunk volna itt képeket egy problémás (talán selva) kapcsán. Érdemes lenne visszanézned, hátha kapcsolatba tudsz lépni az illetővel és hátha lesz valami tipp. Hátha-hátha...
Urak. Bajai csónakos írja, hogy ha csutkázza a motort, előjön a kipufogó hang. Felpörög a motor, és apró "sörétlövés"-hez hasonló pörsenések lettek a csigáján?
Valaki ismeri ennek a kis műanyag/gumi harangnak a működését? Lehetséges, hogy meg kell nyomkodni, ha nem indul a gép, mint pl. fűnyíróknál volt ilyen?
Nem konkrétan a te hátadról volt szó, csak úgy általában... :)
Meg még igazad is van. A csónakot sosem kérdeztem a biztosítótól. Az önálló gondolatokkal igen, üzemi fékkel viszont nem rendelkező "élőjármű" az igazán idegesítő.
A csónak biztosításnak a gondolata idegesítő. Mondok egy egészen vicces összeget. 3000Huf. Vicces, és még is nagyonsok. Egy biztosító tuti 12 hónappal számol. Az nekem évente egy csónak ára......... :)
Ne csak feltétlen Budapestben gondolkozz (ott akár igazad is lehet) De pl. egy debrecen széli ház nem kerül többe, mint egy onnan 15 km-re levő faluban. Persze maga a telek jóval értékesebb, de az nagyon ritka esetben semmisül meg (qrva nagy földrengés kell hozzá)
És a behajtási engedélyes még csak egy dolog.De a belvárosi cölöppel zárt utcában szerelni drága mulatság,amit nem nyel be a kivitelező. Ahogy a parkolási díjat sem.Ezek mind drága dolgok.
Nofene, mielőtt mindenki megölne meg eltemetne hátamban a poroltóval, a hajócskám még mindig egy fa alatt pihen messze bármilyen víztől, és a hajólevelet még meg sem kaptam.
Nem azt mondtam, hogy eszem ágában sincs biztosítást kötni, csupán ízlelgetem a hajózásnak ezt a 'hivatalos' formáját. Eddig 10-12 évig gumicsónakoztam 4 lóerővel és most ismerkedem minden ehhez a hajóleveles hajózáshoz kapcsolódó kötelező és ajánlott témával. A kisgéphajók biztosításáról például másfél hete hallottam először! Megérdeklődtem a hajóbiztosításponthu-nál, és konkrét ajánlatot kértem s kaptam többet is, majd választok és szerződök.
De mielőtt bárki kővel vagy poroltóval hajigálna nézzen mélyen magába és ha csak bugajakab 9.9-es felhúzott vagy éppen pont 9.9-es 5-6 méteres leminősített csónakkal bohóckodik azon vajon van biztosítás? Mekkora kárt tud okozni egy aluladik 10+ lóerővel ugyanazon kikötőben mint egy hajóleveles akármelyik másik?
Nem baszogatásból írom, mert szeretem az ittenieket egytől egyig, de egy elgondolkodást megér. Én sem szeretném, hogy bárki úgy okozna kárt nekem hogy már előre tudom, hogy úgy sem lehet leverni rajta.
szaki korulnez a hazban (a kornyeket mar tudja mire odaert) es ez alaopjan szorozza fel a munkadijat. egy dragabb kornyeken nagy valoszinuseggel teherautoval behajatni tilos, minden szallitas utvonal engedelyes.
Mert lusták (smucigok) a biztosítók kidolgozni egy biztosítást. Ilyen egyen szarjaik vannak, hogyaszongya lakás biztosításnál is azzak kezdi, hogy irányítószám, mintha alsópiripócson olcsóbb lenne egy házat újjáépíteni, mint a rózsadombon....
Hát igen, ezen gondolkodtam én is, mi az ami közös mindkét hengerben... a trafó közös, de azt kimértem, ohmikusan jónak tűnik. Ma este végre kivettem a gyertyákat, kissé feketék voltak, de nem tűnt annyira vészesnek, hogy emiatt ne is töffenjen... megtakarítottam, visszatettem őket...
Szóval léptem tovább az üzemanyagrendszer felé... és nosza: amire rájöttem, hogy az alapjárat állító csavar éppen csak érintőre állítva (alapálláshoz képest minimális gázt ad) minden szép és jó hidegen. Pöccre indul. De ahogy bemelegedik, ez nem lesz elég, vagyis ahogy felmelegedik a motor, és megállítom nem indul. De ha betekerek rajta 1-2 (!!!) fordulatot (adok plusz gázt), akkor beindul melegen is szépen, de ugye akkor meg pörög mint állat, miután beindult... :( :( :(
Ami probléma jelen esetben:
1, ez olyan verzió, ahol a gázkarral teszem sebességbe is, vagyis csak alapjárat van üresben, sebességben nem is tudom ugye indítani - ez nem is baj
2, konkrétan manuális szívató nincs - mint korábban kiderült ez ugye egy 8-10-15 lovas yamaha blokk, és az alapból gyári 8-as motoron van egy 10-es karbi (és 10-esnek való gyertya is van benne - ez utóbbi annyi, hogy a 5-ös helyett 6-os "hőosztályú"...). És ahogy látom, a gyárilag termoszelepes "szivató" (első kép) helyett csak egy kis bizgentyű van, amin más képeken kellene legyen egy kis műanyag harang... talán ez lesz a gond???
Képekkel megfogalmazva:
Ilyen lehetett alapból (vezetékek ott lennének)
Ilyen az enyém most:
Ez a műanyag cucc nincs rajta:
A gond, hogy elvileg az előző tulajnál ez a hiba nem jelentkezett elmondása szerint - ez persze nem biztosíték semmire, de ami biztos: nem ismerem a működési elvét a kis műanyag cuccnak... :)
Mikor ez aktuális lett volna, pont nem "otthontartás" volt....... most sem egészen. Konkrétan felelőségbiztosítást keresett itt baján több lovas, meg fogatos. Akkor nem sikerült.
Köszönöm szépen a jóságodat! Az egyetemi végzettség nem minden esetben nélkülözi a gyakorlatiasságot. 😁 Ezt a progit soxor használom az asztali pc.-n, ezzel sikerült megtalálni ezt a pár képet, a többi végleg elveszett.
nalunk a helyi emberek olyan hazbiztositast kotnek, amihez kiegeszito biztositast lehet kotni a haziallatok altal okozott karra is (arra igaz, aki otthon tartja a lovat).
amikor egy lo 'megbolondult' es amint megugrott a parja is belefeszult a hamba. eloszor kiszedtek a beton oszlopot, amihez ki voltak kotve, majd a lovaskocsit athuztak ket parkolo auto kozt, ami kocsi szelesegnel kisebb oldaltavolsaggal parkoltak. akkor ez a bizonyos hazbiztositas fedezte az okozozz kart
Pillanatnyilag nem aktuális /még/, az öreg már nem dolgozik közterületen, az új meg még nem dolgozik közterületen. Régebben kocsizott ballagásokon, esküvőn stb. Akkor nem ártott volna. Nem történt soha semmi, de hát .......
Ettől függetlenül, ha belefutsz valami borítékolható infóba, az megköszönöm.
12 éve az a6-osomat, ami az irodám előtt parkolt full rommá törte a teljes bal oldalát egy részeg lovaskocsis, majd az egyik ló még ijedtében rá is ült a motorháztetőmre...no biztositás, no munkahely, egy putriban lakott.
az energiát nem érte meg, hogy bevasaljam a pénzt, így szépen a sajátomból megcsináltattam a kocsit
akkor kéreztem meg a kiérkező rendőröktől, hogy hogy a faxba van az, hogy egy 80 kilós robogóra kell kötelező biztositás, egy 1 tonnás lovaskocsira (lovakkal) meg semmi
No, akkor meg minek a biztosító? Hátában lesz a poroltó, mielőtt a kötvényt meglibbenthetné. :))
Mi pl arra bitang négylábúra akartunk kötni, de nem sikerült. Mabisz levelében közölte, nincs ilyen konstrukció, de felhívja a figyelmem, ha a bides gebe belerúg egy autóba, azt ki kell fizetni.
Nos, Te bemész a kikötőbe a 4 m-es csónakoddal, megbillensz és belekapaszkodva a 25 lovas motorodba az felpörög és végighasítod gezaFater Zar-jához hasonló hajó oldalát és 180 LE-s motorját megrongálod. A kár mondjuk 5 milla. Szétteszed a karod, hogy nekem ennyi nincs. Ki fizeti ki a kárt? A vétlen nem perelni akar évekig, hanem szeretné minél rövidebb időn belül a kárát megtérítve látni!
Az Adrián országoktól függően bizonyos kategóriák felett biztosítás nélkül nem hajózhatsz.
Nyitott kipufogós hajó készült Baján is, mikor még ott dolgoztam. Két pillangó szeleppel lehetett eldönteni, lent vagy fent pufogjon. Tudod mit mondott
"s matyi" /gazda/ arra hogy ez miért jó? Ezt:
-Minden fej felém fordul, ha kinyitom a szelepet!-
Arra a kérdésre pedíg, hogy közben a véleményüket is le tudja olvasni a szájukról, azt mondta, hogy:
Ezekre a "multiméteres" mérésekre ne hagyatkozz. Pont nem jók szinte semmire. Egy totális szakadást vagy "nemszakadást" meg lehet vele állapítani. Ezen kívül semmit.
A két gyertya egy idejű megdöglésének az esélye meg kb 0.
Először azt kéne tudni, tényleg a szikra sztrájkol-e, vagy valami......... nem tudom mi. Aztán, meg ...... mi a közös alkatrész a két henger gyujtásában. A slusszgomot már tudjuk. Mi más? A két hengernek közös-e a gyujtó tekercse. Vagy a jeladója. Vagy a ..... nem tudom. Te látod...
Kéthengeres honda vízszivattyú szopatta szénné a kútfúrót. Olajszint érzékelő van benne. Ha alacsony az olajszint, elveszi a szikrát. 10 perc alatt összecsurgott annyi, hogy el lehetett indítani, majd 2 perc mulva leállt, és ismét várni kellett 10 percet. Mindent kicseréltek a gyujtásban, ami melegedhetett, mégsem lett jó. Csak példa.....
Pedig nem ugyanaz! Autóknál kötelezőnek hívják, de az is egy felelősség biztosítás, ami kötelező. Hajóknál meg ezekszerint nem kötelező, de ha kötsz akkor felelősségbiztosítást kötsz.
Annyira nem sikerült jól az a két motor. Szombat és vasárnap gödön,a homoxigeten volt vele egy teljesen ismeretlen arc./ rogánra még sak korban sem hasonlito/ Igencsak csunya füstöt tolt a hajo induláskor. Németeknél több helyen büntetik a nyitott kéményt a dunán. Mondjuk nagyon helyesen.
Nos,köszönöm a fogadtatást,és szíveslátást. Szombatról van pár képem,de vasárnap korán vitorlát bontottam,mert áthajóztam a 11 órás zsilippel. Úgy döntöttem,mert nem lett volna jó a buli közepén fájó szívvel pát inteni,ezért reggel korán indultam.
ma volt időm ránézni a melegen megálló motorra. Reggel kimentem felszerelkezve minden szerszámmal ami szóba jöhet a távolból megítélve. Első dolgom a tanácsok alapján: leállítógomb jól megmozgat. Utána berántom, indul elsőre... :) Na mondom, ez király, irány a víz- De azért csak óvatosan, mentem egy tegnapihoz hasonló kört, de most járó motorral vissza a kikötőbejáratig. Ott aztán a másik leállítókapcsolóval leállítom. Rántanám be, megint semmi... :( Szóval elektromocival vissza a kikötőbe, és kezdeném a gyertya csekkolást, de persze tuti a kisebb van benne, ahhoz nm volt kulcsom - így nem tudtam megnézni, de holnapra azért beszerzek belőlük egy új szettet... délután kinézek, hgy ha lehűlt, elindul-e...
Ezek alapján még ötlet amire figyelhetek?
(trafót megnéztem melegen, 3 ohm körül vol, az szerintem jó. A trafóba - sima multiméterrel nézve "megy a kraft", berántáskor van fesz csúcs ... kapcsolók kimérve, rendben... csak a gyertya a gyanús (NGK CR6HS)...
Azt mondjátok meg nekem, ha az egyik gyertya szar, akkor lehet, hogy így nem indul el? Mert gondolom annak kicsi az esélye, hogy mindkettő pont ugyanúgy melegedjen, és elromoljon?!
Vasárnap voltam a Dunán Dunakeszinél a Szürkő sziget kiságában láttam 2 olyan hajót, aszittem hanyattesek. Tavaly még nem voltak ott, hát nem az 5 milliós kategória egyik sem.
sajnos nem fotóztam le. (Black Pearl, és Endorphin nevüek)
Ami érdekes volt, az egyik fedett stégen állt, és épp akkor engedték le. Azt hitem hogy ilyen felhúzgálós-csörlős rendszer, de nem , hanem valahogy hidraulikával szétnyitotta a pontonokat, és közte vízre került a csónak. Profi volt nagyon.
Valamikor New Yorkban a 70-es években a rádióban nyomták az friss híreket:
"Emberek, új utcai borotváló automatákat helyeztek üzembe! Csak be kell dugni a fejet és a gép borbély módjára rendkívül gyorsan megborotválja az arcot."
Mi az ajánlott WOT fordulatszámtartománya a motornak?
1" emelkedés nagyságrendileg 300f/p-el viszi lejjebb a fordulatszámot. Ha neked most elforog 5500-ig, akkor az azt jelenti, hogy a 2"-al nagyobb emelkedésű csigával valahol 4900f/p körül lesz a fordulatszámod. Persze, ez csak akkor igaz, ha a terhelés miatt nem forgott tovább, és nem pedig leszabályzott 5500-nál...
Cseréltetett valaki mostanában jogsit a kártyás változatra Pesten? Fotót vinni kell, vagy az NKH nál fotóznak? Lasan egy hete hivogatom őket, nem veszik fel a telefont..emailre szintén semmi válasz.
A csiga elméleti sebességét lehet számolni és összevetni azzal a sebességgel, amit elért a hajó. A képlet kissé egyszerűsítve: Motorfordulat fele X csiga menetemelkedése colban X 0,0015 = km/h Aki pedánsan akar számolni az nem felezi a motorfordulatot, hanem a kihajtás gyári adatával ossza. A Te esetedben a 13-as csiga elméleti sebessége 5500-as motorfordulaton 2750 x 13 x 0,0015 = 53,6 km/h. Ha ettől jóval lassabban haladtál, akkor lehet csökkenteni a csiga menetemelkedését. Ha nagyon megközelítetted, akkor lehet próbálkozni meredekebb csigával. A csiga elméleti sebessege és a valódi sebesség közötti különbséget "slip"-nek (csúszásnak) hívják. Ha a slip nem több 10%-nál, akkor az elfogadható.
Mi is köszönjük, hogy ott lehettünk! 2 éve az ágytál-szapoly aratott osztatlan sikert, most a horgonyom (pedig nem egyedi ötlet, a Háros szigeten zömmel ilyet használnak) 😁😁😁 Örülök, hogy megismerhettem még több topictársat és remélem sokat hajózunk még együtt!
Sügi Papa nagyon nagyot alakított, azt hiszem ha Ő is gumicsizmával horgonyzott volna, hamarabb jár sikerrel! 😀
Sok-sok hétvégi munka után végre vízre tettük a bárkánkat Poroszló-országban.
Egy kb.350 kg-os Selco siklótestre helyeztünk egy 50 lovas Honda külmotort,(a súly motorral együtt értendő) és egy remek napot töltöttünk a tavon illetve a Tiszán.
A motoron egy 3x11,1'x13 -as csiga volt amit egy pillanat alatt végfordulatra tudott pörgetni a motor, később egy barátom tartalék-csigáját kölcsönkaptam ami 3 x 11,6 x 13-as, amit szintén könnyedén 5500-as fordulatra pörgetett a motor.
Sajnos kísérletezésre nincs több csiga-biga ,a 3 x 11,1 x 15 méretet bevállalhatom megvételre vagy az már túl nagy dőlésű?
Van erre valami képlet vagy a kísérletezés az igazi megoldás.?
A gumidugo mellett amit látsz az a főfivoka ha azt kihajtod alattavan az alapjarati fuvoka a gumidugo keverocsovet zárja de ha kiesik akkor a fuvokat megkerülve dol a benzin a motorba.üdv doktor4
Van benne 2fuvoka ha jol tudom. Főfuvokat melyik reszen hol talalom? Mar most is sokat segitettetek nagyon szepen köszönöm,hogy irtatok segitettetek! Remėlem sikerül beinditanunk. A dugo ötlet jo volt megtaláltuk azt is!
A motor Mercury marine 10hp (full yamaha belső), 4 ütem. Tavasszal került hozzám, vízen még nem volt, állványon rendbe lett téve (üzemanyagrendszer tisztítás stb), 10ből 10szer pöccre indult. Tegnap került csónakra, min. 1 hónap állás után pöccre indult. Ma reggel elmentem vele egy próbakörre, kb. 1-2 km-t (pöccre indult), ebből a második fele szinte fullgázon ment. Trimm állítás miatt gombbal leállítottam üresben, alapjáraton, majd kb. fél perc múlva indítottam volna újra - semmi... pumpa kemény, benya van, de semmi, még csak töffenés sem ...kb. 5 perc alatt 20-30 rántás kis szünetekel, semmi... :( Mit érdemes megnézni (most úgy hagytam a csónakon, mert más dolog van - vissza meg visszajöttem az elektromossal), nekem nagyon elektromos hibának tűnik (vagy nem ... nem volt még 4 ütemű motorom)? Amit meg tudok ugye elsőre lesni, az majd a gyertya lesz, ha odajutok - este... meg amit tanácsoltok... :)
Sziasztok! Van egy 5le parsun 4ütemű motrom egy motorcsonakhoz. Ujan vettük es alig ment. Csak nyaranta ment vittuk le horvátba. K3t nyarat volt lent pöcre indult. Tėlen álványon tartottuk a lakasbán a motort. Most probáltuk beintitani ės nem indúkt. Aztán kitisztítottuk a karbit ( tűt)... bwindult a motor e sajnos gazadasra nem pörög fel. sos segitsėg kellene mert vevönk lenne rá ės nem indul. A motort ujan vettük alig hasznaltuk. 3 szor volt beinsitva. a gyertyat nėztük.. megköszönnėm nektek ha ide de inkabb emailemre rna segitene valaki adna tanácsot! Előre is köszönöm a segitaėgeteket! Emailem: janoskovacs010908070@gmail.com
Én a benzinnel kezdtem volna, a gyertya csak 1 gyors ötlet volt. Ha "véletlenül" nagyon fixen van a cső, csak a pipa marad.;-) ....vagy megvárják, míg kiürül a tank?:-)
Kb 30 éve ezek a "modern kori szikrák terjednek. A megszakítós még nem volt ilyen kényeskedő.... de az óta ezzel vigyázni kell. Nem biztos hogy kibírja ha lehúzod a pipát. Nincs ilyen szentírás, hogy egy kettő, vagy sok fordulatot bír még ki a túlfutó feszültség miatt. Az írás úgy szól, hogy ha az egyik gyertyán skrát nézünk, a másikban is legyen gyertya, testre rakva, mert a gyujtáselektronika károsodhat. Még a kézi rángatás is betehet neki.
Hát én gondolom, hogy ha gyorscsatlakozós a benya, akkor nem pöfög most is az a motor. :)
Ha "felvillanyozódik" az ember a pipától, akkor ott elég nagy baj van! Vettem már le pipát működő motorról, és még élek.:-)) (Ha 3-at leveszel, csak leáll az a csoda...):-)
Marad a benzincső, aztán lehet bogarászni, mit gányoltak össze.;-)
Mire lekapkodnád az összes pipát, főleg az alsót, igen felvillanyozódnál! :) Az a gond, hogy sok a háztáji kanóc, így a kapcs. rajz nekem így nem sokat segített. A segítséget viszont mindenképpen köszönöm.
Sziasztok! Egy nagyon kedves idős ismerősöm eladná a hajós szettjét érdekmúlás miatt. Láttam ezeket, makulátlan cuccok, ahogy a fotókon is látni! Ha valakit érdekel, hívja a 309407181 számon Bánki Gyula urat!
A héten megnéztük Lányommal a Monitort a Parlament előtt, azt se veszem meg! :) Olyan igénytelenül van "felújítva", berendezve "múzeum"-nak, hogy tiszta szégyen! :(
Ezek a modernkori gyujtások nem nagyon tolerálják. Hajlamosak beledögölni. Ha nincs ott a gyertya hogy levezesse a villanyt, akkor keres utat magának belül a csipek-ledek-diódák sűrűjében........... kicsit megsütött a nap.
Én vitatkozom? Ismét valami, amit elf...tál. Valaki más meg nem fa...t el. Tegnap este, mikor esemeséztem, még megvolt. Holnap meg sírdogálsz, hogy megint elvitték előled. Persze tudom most már nem, nehogy igazam legyen. :)
Én ugyan nem izgatom fel magam. Most feldobok egy százast. Ha fej, behúzom a függönyt, és alszom egyet, ha írás beleülök a csónakba, és elmegyek pecázni. Olyan meleg van, ha feldobok egy keszeget, mire leesik meg van sülve.
Már terelsz. Ezt a csónakot néhány délután kényelmesen készre lehet bordázni. Szerintem százért otthon van, és készen van. Biztosan többet ér, mint egy, vagy másfél, vagy két romantika.
Ezeknek a motoroknak a gyujtása legtöbb esetben független az akkutól. Valahol a gyujtóegységről van levezetve egy vezeték, azt kell letestelni hogy elfogyjon a szikra. De hogy melyiket?
Látszik a képeken, hogy nem lecsupálták, hanem lefúrkodták a szegecseket, majd egész szépen letakarították a lemez. Sokkal jobb, mint amin virít a friss festés.
Üdvözletem az Uraknak! Egyszer már segítettek, ezért fordulok most megint hozzátok. Javítottam régebben egy Mercury HP 50-est, szépen muzsikál azóta is, viszont nem tudják leállítani! :) Sajnos nem értek az elektronikához túlzottan és már nem is igen emlékszem a blokkra. Telefonon kértek segítséget, hülyeséget nem akarok tanácsolni, nehogy elfüstöljön valami. Létezik valami slusszpont, vagy megszakítási pont ami nem okoz bajt leállításkor? A tulajok vízen vannak, én meg nem találtam kapcsolási rajzot ehhez a típushoz. Esetleg a három hengeressel megegyezik? Köszi! Szép napot!
Te beszélsz hülyeséget! Lemenni a világ végére egy húszas! Jól felbosszantom magam egy újabb roncs látványán az megfizethetetlen! Meg ami munka és anyag belemegy!
Amúgy öregszel, feledékeny vagy, ugyanis van csónakom. :)
Lehet, vagy nem. De Karcagra biztos nem megyek le roncsot nézni, az van közelebb is! Nem tudom ki tépte ki belőle a bordákat, de vagy kretén volt, vagy selejtezésre került a csónak.
Kedves fórumtagok! Le tudná nekem írni valaki, hogy a csónakmotor távirányító és a motor közötti gáz / irányváltó bowdenek hosszának megválasztásánál és beépítésénél milyen alapelveket kell követni? Mennyi a gyakorlatban megengedett hajlítási sugár? A motor és a hajó hátsó mellvédje közötti kb. 50 cm-távon belül kell-e bowdeneken, a motor és a hátsó fal furata között nagy átmérőjű hurkot képezni? Vagy a bowdenek a furaton át (szabadon mozogva) egyenesen mehetnek be a testbe és a motor elfordulásakor a testen belül (viszonylag nagy helyen) szükség szerint görbülhetnek?
jo, igazad van abban, h. en se allitom 100% h. trafiztak, de vmi alvanyos kutyu volt a hajojukon es a vizen jarokat lestek biztos, mert a nadbol a part fele biztos semmi ertelmeset nem lattak
40 km 15,illetve néhol 5 el. legalább 3 óra. elülöm a seggem. A 15 arra jó,hogy semmire,vagy kicsivel nagyobb alapon 10,vagy túratva a vizet 15,mert még nem éri el a siklási határt. Fizetni,veszekedni a pecásokkal meg nem akarok. Ha meg vágtatok,a rendszám alapján feljelenthetnek.:( Vajon miért is nem szeretik sokan a sorit?:))
Soha nem hagyom a hajóban. Nejlonzacsiban 2db 1mm textilbakelit közé téve,mellette a motor elektromos kapcsolási rajza,és benne van a táskámban a pénztárca,és személyi,meg horgászigazolványban a kishajóvezetői passzus mellett. Soha nem volt gondom vele. Gondolj bele,10 év mulva már csak 5 évre adnak passzust. Csak az új hajót levelezik az első körben 10 évre. 10 év mulva nem biztos,hogy el akarod adni. Ki tudja mi lesz 10 év mulva?
A jogyszabály egyértelmű, csak két egymástól távoli paragrafusából kell összeollózni a tutit. Itt most csónakról van szó.
"mentőmellény – a csónakban tartózkodó 16. életévüket be nem töltött személyek és úszni nem tudó felnőttek együttes számának megfelelően, de legalább 1 db"
"Vízen levő (közlekedő vagy veszteglő) csónakban tartózkodó úszni nem tudó, valamint 14 évnél fiatalabb személy, továbbá vízi sporteszközön közlekedő minden személy köteles mentőmellényt viselni."
Tehát az úszni tudó 15-16 éves részére is kell mellényt biztosítani, csak nem kötelező viselniük.
Én még sosem láttam hajólevelet /itt olvastam hogy A4/. Ezt nem lehetne fólia hegesztővel megbízhatóan lezárni? Az bontható lenne, és nem ázik, nem párásodik....
Persze, attól még elmebaj az A4 méret... hova a tökömbe tenném a csónakban..... már ezért sem lesz nagyobb hajóm. :)
Másolatot nem fogadjàk el!! Lelaminálhatom nyugodtan, de akkor a következő szemlén nem tudnak belepecsételni, viszont szép marad. Akkor cserés lesz. Viszont 10 év múlva, ha nem laminálom le akkor meg azért kellene cserélni, mert jól elázik. A te döntésed, én le fogom laminálni, pláne mert párom már úgyis megjegyezte hogy 10 év múlva úgyis másik hajónk lesz :)
semmi altalam ismert/latott testre nem hasonlit, a fedelzet nagyon hazi keszitesunek tunik (ettol meg lehet szepen es jol megcsinalva) csak vhogy olyan nyomi oldalnezetbol, mintha tobb lepcsoben toldozgattak volna.
nyolc meteres hajoban sokkal tobbnek tunik kepeken is a hely. lehet orrkilepo csucsatol a furdoletra vegeig is 7,5m csak??? lehet csak nem mindenrol lattunk kepet (esetleg tul keskeny, csak 2 m koruli?)