Már annyi Km van benne, hogy cserélni kell? Nagyban függ, hogy kereskedésben "gyárit" tesznek bele, vagy máshol szerelnek bele utángyártott, "gyári" alkatrészt.
Amit találtam.
DID Vezérműlánc: 2x kb 20-30eFt/db
Gyári Feszítő : 2x 30eFt/db
Utángyártott. Ha szelepfedél tömítést is kell cserélni. 2x 12eFt/db
Olaj+szűrő
+munkadíj.
Kb ennyi, de majd a többiek kiegészítik, ha hiányos.
Én is ugyanazon az utakon közlekedek , mint mindenki más, de semmi gondom az autó futóművével. Van egy 10 éves kisteherautóm, 8 évig plakátot ragasztottam vele, útpadkára fel, útpadkáról le, tehát volt igénybevétel bőven, meg még horgászni is jártam vele földutakon, de még a futóművéhez nem kellett hozzányúlni. Nem lóg, nem kotyog.
Sajnos az autó többi részéről ez nem mondható el :(( Pedig jobb lett volna futóművet javítani, mint injektorokat cserélni .
Bár nem sokat közlekedek városban motorral, de budapesti városi közlekedésre, az eddigi motorjaim közül a Vara volt a legalkalmasabb.
Nem vagy Te KPM-es véletlenül??? :))) ...csak vicc volt! :)
Egy részével egyet értek, de őszintén szólva engem baromira bosszant, hogy 300.000 km-t elmenne az autóm futóműve, ha jó minőségű úton közlekednék, ehhez képest 40 - 50 ezer km-enként tönkremegy egy jó minőségű autó alattam, mert napi szinten olyan szar úton kell járnom, hogy 100-szoros igénybevételnek van kitéve a futómű, mint ha normál, az adófizető által elvárható úttesten közlekednék!
Pont két éve vettem át a feleségemtől a jelenlegi kocsim, minden gyönyörűen feszes, koppanás mentes volt - ő amerre jár, ott jó az út - pont két év telt el, kb. 50 ezer km, és nincs olyan része a futóműnek, amit következő műszakira ne kellene cserélnem! És ezt nem a korábbi, hanem az utóbbi 2 év okozta! Ez a bosszantó!
Na ezért akarom a Varaderot, de lehet a legjobb egy krosszmotor lenne??? ...azzal meg nem lehet haladni máshol!
Sajnos a legtöbben nem tudják, vészhelyzetben mit is kellene csinálni. Mondjuk erre lennének jók a vezetéstechnikai tréningek.
Csak a legtöbben cikinek érzik elmenni rá.
Valóban negyede volt a járműpark, de az legalább műszakilag rendben volt.
30 éve is jártunk 100 felett, tartósan. És még téli gumi sem volt. Valahogy mégis megoldottuk.
Jobban vigyáztunk az autóra, nem hanyagoltuk el.
Most meg erőn felül vesznek autót, csak a fenntartásra nem nagyon jut. Xenonos autót vesz, mert az a menő, de ha nem világít úgy jár vele évekig, mert izzó, esetleg trafócserére nem fussa. Csak használtgumit vesz, ami még ráadásul öreg is, mert az az olcsó. Bontóból javít.
Soroljam még?
Tehát, vannak szar utak, de vannak nyugaton is. El lehet közlekedni ezeken az utakon is, de a léleknek jól esik mindíg valaki mást hibáztatni.
Hát valamitől csak a túlsó sáv melletti fának hajtott, gondolom nem szándékosan tette, két kisgyereke várta otthon.
Meg véletlen ha bele is teker az ember a kormányba, akkor sem tesz 90 fokos fordulatot az autó, ez úgy nézett ki, mint ha be akart volna kanyarodni egy útkereszteződésben, csak út nem volt ott.
Az autó meg új volt jóformán, céges.
Azért valami köze lehetett csak annak a kb. 1 m2 felületű és 40 cm mély gödörnek is, amibe belehajtott.
A részleteket onnan tudom, hogy munkabaleset volt, mivel céges járművel, munkából menet otthonába... stb.
De az Általad leírtakkal is teljes mértékben egyet értek!
Mondjuk 30 évvel ezelőtt kb. negyede volt a járműpark is, meg a haladás is 60 - 80 km/h volt.
Kicsavarta a kezéből a kormányt. Hát nem tudom. Én már több, mint 30 éve vezetek, de ilyen még nem fordult elő. Azért ez gyenge védekezés. És itt még az autó műszaki állapota is felmerül.
Azzal nincs bajom, ha valaki betartja a szabályokat, csak éppen azt tapasztalom, hogy képes szidni a közútkezelőt, hogy nincs takarítva, de képes országúton, hóesésben világítás nélkül közlekedni.
Nem tud normálisan megállni a parkolóban. 1 autóval, 2-3 autó helyét foglalja el. Nem tudják mire való az irányjelző. Képes az út közepén hagyni az autóját, mert" csak egy pillanatra szaladok be a boltba".
Sajnos azt látom, hogy 30 évvel ezelőtt , sokkal szarabb autókkal, sokkal jobb volt a közlekedési morál, a vezetési tudás, és az autók műszaki állapota.
Azért véleményem szerint mert valaki nem egy közlekedési vátesz - például egy 3 gyerekes anyuka - még tudhat vezetni, betartani a szabályokat, sőt, ők azok akik nagyon is jól vezetnek, ha adottak a biztonságos közlekedés körülményei - bombatölcsérekkel teledobált úttesten nem adottak a biztonságos közlekedés alapvető feltételei, még akkor sem, ha kint van a 60-as, 40-es tábla, és adott esetben be is tartják azt! Ott bármi történhet egy hétköznapi sofőrrel, aki nem tud az úttest felett 30 cm-el lebegve közlekedni! Szerintem!
10 évvel ezelőtt a kolléganőmet úgy érte baleset, hogy elindult este haza a cégtől - persze tudta ő is, hogy minősíthetetlen minőségű volt az út épp akkor, már jöttek fel az útalapkövek is - 60-as tábla, de nem is tudott többre felgyorsítani, mikor az egyik kikerülhetetlen kátyú kicsavarta a kezéből a kormányt, vagy kitört a kocsi kereke, ez nem derült ki számomra, de az is kiesett, ő neki a fának, és olyan szerencsétlenül ütötte be a fejét, hogy 2 hónapig kómában volt, majd maradandó fogyatékos lett, nem tudott többé beszélni - karriernek is vége lett - pénzügyi vezető volt előtte.
Természetesen megállapították, hogy nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezette a járművet.
De érdekes mód, előtte 15 évig egy javítást nem végeztek az úton, rá, a balesetre 3 hónapra az egész útszakaszt elkezdték újjáépíteni, újraépítették a két település között, útalapig.
Azért ez csak elmond valamit a megállapított "vétkességéről".
Sajnos ismerem a hatóságok szemétségét, munkámból adódóan elég sokszor kerültem velük konfliktusba hasonló eseteket illetően. A magánszemélyre, cégre mindent rátolnak, még akkor is, ha egy hiányosságnak vagy vétségnek köze nincs az eseményhez, - viszont, ha az állam, állami cég, vagy közintézmény, hatóság mulaszt, azt szó szerint elcsalják ha csak lehet!
És sajnos rengeteg baleset történik az utak állapota miatt, de soha nem kerül jegyzőkönyvbe, hogy miért ment át valójában a szembe jövő sávba, mert azt már nem illik firtatni, hogy kicsavarta a kezéből vélhetően a kormányt a kátyú, vagy épp csak megilyedt egy bombatölcsér láttán és elkapta a kormányt, stb.
Az a baj, hogy én is ezeken az utakon közlekedem, nem keveset, balesetmentesen. És hát látom a szerencsétleneket, akiket jármű közelébe nem szabadna engedni, nemhogy jogosítványt adni nekik.
Divat lett mindenki mást hibáztatni, csak a saját felelősséget nem elismerni.
Csak az van kitéve balesetveszélynek, akik nem tartják be a kresz előírásait.
Nem az utakat kell hibáztatni hanem a vezetési tudást.
Persze vannak szar utak, vannak szarul megcsinált utak. De ezek vannak külföldön is. A nyáron mikor Genfben voltam, ha nincs kint a tábla azt hiszem Budapesten vagyok. Ugyanazok az útfeltúrások, ugyanazok a kátyús utak, ugyanaz a dugó.
Akkor lehet a Duna - Tisza közén nem jártál még? :) ...ez csak vicc volt! :)))
De komolyan feljelentést fontolgatok egy 5 évvel ezelőtti útfelújítás kapcsán, mert táblákban válik fel a kopóréteg, mivel csak odahuggyoztak egy kis bitument, így semmi kötés nincs a régi és új réteg között, közészivárog a víz, télen meg felfagy!
Igen, ha rendesen fel van locsolva a kötőanyaggal, akkor nem kell javítani az utat úgy 20 évog sem, és így olcsóbb is, csak az a gond, hogy családok százai vannak kitéve napi szinten a balesetveszélynek így meg, nem beszélve a járművekben keletkező károkról!
Magam láttam annak idején mikor csinálták, hogy kézi permetezővel spriccelgették, nem a tankautóval, mert akkor kb. 100-szoros mennyiség ment volna rá a felületre, csak megmutatták, hogy ilyen kellene közé.
Javasolom, gyere a Dunától keletre, nem kell sokat menned, találni fogsz! :)))
Olyat is, hogy (verje az anyjába, az adott képviselő) tengelyig zuhan a kocsi kereke bele, és kikerülni sem tudod, mert olyan, mint ha szőnyegbombázás érte volna az utat! :(
Hát ez az, hogy én meg pont az 1200GT-t akarom egy könyebb motorra cserélni, vagyis ez is megmarad szerintem, de napi használatra egy endúrósabbat akarok. Jó ez a mostani, csak legyen hozzá jó úttest is! Nyilván nem gidres gödrös útra tervezték a jelenlegi gépem, azt se tudta a német, mi az, el sem tudja képzelni, milyen az, el sem gondolja, hogy lehet olyan is! Itt felénk meg csak az van!
Deauville-t megnézem jobban, hátha még is az les za legideálisabb!
Sokáig a BMW-t nézegettem, de mivel rájöttem, hogy a használt példányok óriási rizikó, mert 100 ezernél már lehet számítani a szöghajtás vagy akár a váltó kibukására, így letettem róla, azóta sikerült megbarátkoznom a lánc gondolatával a Varadero kapcsán, de most, hogy jobban átgondolom, hogy a kis Deauville kardános, úgy gondolom csak jobban körbe kell járnom a témát! :)
Eddig csak kardánosokat használtam, sokáig nem volt kérdés, hogy csak BMW, de sajnos annyi probléma van már velük 100 ezer közelében - és főleg annyira költséges játék - hogy letettem róla használtban minden képp, újra meg jelenleg úgy sincs pénzem!