Az étolaj nem kenőolaj, (A benne levő kettős kötések felszakadnak amikor oxigént vesz fel, ezért besűrűsödik, mézgásodik.) ide használj inkább gépzsírt.
ilyen anyag szokott a bringa lánckenőkben is lenni, ezzel nem lesz gond. a lényeg, hogy ha megszáradt (vagy áttekerted), akkor töröld végig a láncot. ami nem a szemen belül van, az fölösleges.
itt a hiba, rögtön 2 is: "10-40-es motorolajjal olajozóval vékonyan, de mindenütt beolajoztam"
a motorolaj egyrészt környezetszennyező, másrészt pont arra találták ki (persze nem csak és kizárólag), hogy magával rántsa a koszt a motorban. és ugyanezt teszi a láncon is. nem erre való! a másik hiba, hogy mindenütt beolajoztad. csak a szemekre teszünk és egy-egy cseppet. a lánc többi részére teljesen felesleges, mert nem ken semmit, viszont dzsuva lesz tőle.
amit linkeltél jó, de bringaboltban kapható jobb és környezetbarát kenő, ami kifejezetten bringához van. ezzel annyi a baj, hogy a spray megy mindenhova fölöslegesen. persze használható, de csak a szemeket fújd (lánc közepét). aztán tekerd át párszor a láncot a pedállal és töröld le a felesleget.
A linkelt anyagot nem ismerem, de nem hiszem, hogy kárt tehetne, bátran kipróbálnám.
Olajozás után töröld le a lánc külsejét! Semmi szükség a külső olajra, csak a koszt gyűjti. De télen, főleg ha viszkózusabb olajat akarsz használni, akkor fűtött helyiségben melegedett láncra kend, és hagyd hosszabban állni, mielőtt letörlöd, hátha akkor megy is valami a láncszemekbe. :)
Én télen biztos nem brigéciolozok. Latyakos időben esetleg WD-40-ezek gyakran rendes tisztítás-kenés helyett, de ezen a télen még csak töröltem-olajoztam.
Bringa lánc-olajozással kapcsolatba szeretnék tanácsot kérni.
Télen-nyáron bringával járok dolgozni.
Egy hónapja jól leáztattam és lemostam brigéciollal a láncot, majd miután megszáradt, vékony 10-40-es motorolajjal olajozóval vékonyan, de mindenütt beolajoztam. Azóta annyi gané beleragadt a láncba, hogy megint le kell takarítanom. Megjegyzem, földutat nem látott a kerékpár a 30 nap alatt. Kb 250 km-ert mentem vele csak aszfalton.
Havonta kell lemosni, és ez csak nekem új?
Ti milyen sűrűn tisztítjátok, bár tudom ez km és terep függő?
Hát, én az elméletben annyira nem merülnék el magamtól, mert most éppen a Csendes Don vár... Mondjuk karácsonykor a második marék szaloncukor után azért kinyitottam a sporttáplálkozásos könyvemet.
De megnézem az említett könyveket, aztán a maradék időben spinning és bringázás, meg az élet :-)
Nekem van otthon egy orosz nyelvű kerékpározás fizikája könyv. Van benne légellenállástól kezdve a térdhajlat szögtartományán át minden, szerintem még a láncszemek csapjainak a súrlódási vesztesége is benne van. Ábra és grafikon hegyek.
Nem, ilyet nem fordítanék, nem értek hozzá. A munkám egy kiadó mellé sodort, és egy idő után lett két közös, más témájú sorozatunk (sok részfeladatban veszek részt), és mivel jó a viszonyunk, szoktam nekik ajánlani más, szívemnek (és nekik is) kedves témákat is. Így lett a Sagan-könyv, meg most lesz egy másik bringás, és akkor elolvasnám angolul az általad említettet is. A bicajos könyvekhez semmilyen anyagi érdekem nem fűződik, csak idült mosollyal szoktam emlegetni ott, ahol erre vevők :-D (Pl. a családomban nem emlegetem, mert ott amúgyis furcsán néznek rám a bringa miatt :-P) Szerintem menők a bringás könyvek.
Jó, köszi. Megpróbálom azért beszerezni az angol eredetit, elolvassuk többen, aztán majd vagy nyomulok vagy nem :-) Ha nagyon tudományos, akkor az olvasói réteg is szűk, a fordításigény pedig nagy, szóval ott már vannak ellentmondások kiadás szempontjából.
Vilard mester, te olyan hálásan köszöngeted a kiírást, mintha jönnél :)
dhpage-el ketten voltunk. Volt Pál-söröző is, Jancsika a macska is bent sertepertélt. Fent zúzmara, kabát alatti órám szerint 20 fok :). Mivel most nem a Edge 810-el voltam, hanem a futóórával. Nem értem ezt egyébként, ha egyszer totál fals adatot ad a testhőmérséklet miatt az óra, szívesen vennék egy beállítást, hogy ne is grafikonozza az értéket.
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).