értem ....köszönöm szépen.....abban nemtudnátok nekem segíteni hogy az AC pompa dugulás csinálhat e olyat hogy alapgázon szépen pöfög aztán menet közben mikor már 4es ben van akkor lefullad es bedöglik mint amikor kimegy a benzin...aztán amikor indítom akkor beröffen de csak akkor ha taposgálom a gázpedált..... es kozben lövöldözik a kipufogobol....furcsa jelenség....karbit átnéztem ..gyujtásnak nem igen van köze hozzá....holnapra már csak az AC maradt..esetleg valami más tippek??
A ledesből kijön egy kábelköteg , végen egy csatlakozóval , amibe az összes kábel egyben van , a mutatós műszeren saruk vannak , oda kell rádugni a kábeleket külön külön . Vízhőfok érzékelőt is cserélni kell a hengerfejben . A bekötés , hogy szin szerint passzolnak e a kábalek , azt sajnos nem tudom .
Ennyire azért nem bosszant.Már nem.... Nem is vagyok reklamálós "típus", s az utiköltség miatt okosabb, ha a környéken megoldom.
Természetesen fogom jelezni az úrnak (akit direkt nem nevezek meg, mert egyébként végtelenül szimpatikus még ezzel a kis malőrrel is...), hogy a jövőben ne kerüljön kellemetlen helyzetbe emiatt.
Igazából csak információkkal szeretném ellátni az egyébként nagyon precíz, de wartburg hengerfejben nem rutinos marós ismerőst, hogy fel kerülhessen a lemart hengerfej.
Hát ez "vicces", remélem visszaviszed oda ahol csinálták. És ha azt mondják hogy jó így, akkor ki kell próbálni hogy a fejük vagy az aluöntvény keményebb :)
10 hónap kuhagyás után ismét motor került a wartburgomba. Az eredeti blokk, immáron 74-es friss furattal, gyári dugókkal, klassz telesonkas főtengellyel, dkf csapágyakkal (rengeteg golyóval). A hengerfejből marattam terv szerint 3mm-t.... terv szerint...
Mikor a motor már képes volt fogadni beépítve a hűtőközeget, arra lettem figyelmes, hogy ahogy beöntöm, úgy ki is csurog ( nem szivárog!!!) a blokk végén a hf. tömítésnél a váltó oldalon.
Gondoltam, nem elég a grafitos zsír, így kapott pasztát....
1 értékes nap száradás után ismét kudarc....
Hitvány menethimás hengerfej összedobálása használt vízpumpa motyókkal (kiszolgáltatottságtól zabosan az ünnepnapon) hozott teljes sikert. Nem folyik. Sehol....
A korábban említett hengerfejjel viszont vannak terveim, ezért fontos volna tudnom, milyen mély volt az égéstér gyárilag és mennyi lemarásnál járunk. Igyekszem mellékelni a képet is a hengerfejről. Szerintem félbe hagyták/felejtettél. A végén a vonalzó alá játszva befér egy 0.7-es hézagmérő...
Mulatságos szöveg, de legalább lesz még egy wartburgos :) Érdekes a kézi szívatósra alakítás, csak azt nem értem hogy attól miért indul nehezebben, azt hittem ilyesmit pont a könnyebb indulás érdekében lenne értelme csinálni, ha az automata döglődik.
De érdekes! Én a gyári trafóknál vagyok arra ráizgulva, amikor a henger palástján van valami festés és "TROPHY COIL" felirat. Jelenleg nincs ilyen példányom, szerintem ezek le is szoktak kopni sajnos...
A kocsiból megmaradt 5 db kerék. Túl nagy szükségem nincs rájuk, de gondoltam, talán még jó lehet, mert az utánfutónkon is Wartburg felnik vannak. Most leszedettem a gumissal a gumikat, hogy elvigyem a felniket szemcseszóratni meg festetni, hogy ne rozsdásodjanak tovább. (Van egy kis ismeretségem, nekem viszonylag olcsón megcsinálja valaki.) De két felni mélyágyában még gyári feliratokat találtam.
Ezek értelemszerűen eltűnnének, kissé sajnálom őket, úgyhogy nyilván csak a másik 3-at viszem el. Ha valaki úgy érzi, hogy ez a két részben lekopott felirat képvisel valami értéket, az övé lehet.
Igen, ez jogos. Lehetséges, hogy egy FS-U jobb mint FP-U. Az is igaz, hogy a gyári Wartburgnak 175-ös a hőrétéke. De a tapasztalat többünknél azt mutatta, hogy ha a térfogat is növelve van és a kompresszió is növelve van, akkor bizony nagyobb hőértékű gyertya szükséges. Enyhe tuningnál a W22-es a jó, erősebbnél pedig a W24-es.
A Denso W20FP-U gyertya hőértéke kb megfelel a régi 175 - 200 hőértéknek. Emlékeim szerint a klasszikus Isolatorból 175-öst használtunk. Tehát a hőérték kb jó. Viszont a W20FP-U szigetelő csúcsa kissé kinyúlik a menetes rész síkjából. Ha jól értem nálad le lett véve a hengerfejből. Ezáltal és azáltal hogy a középelektróda kinyúlik, a szikra közelebb kerül a felső holtpontban járó dugattyú tetőhöz. Szerintem ki kellene próbálni "süllyesztett" középelektródájú gyertyával. Pl. Denso W20FS-U, vagy NGK B6HS. Így kb 1,5 mm-el hátrébb húzod a szikra képzés helyét.
Ezeket csak saccra írtam, abban igazad van hogy a teljesitmény nincs +30%, de mivel egy picivel magasabb fordulaton csúcsosodnak a görbék, így virgoncabb.
Van húzása 3asban 30tól, de akkor még nem épül fel teljesen a huroköblítés, az kb 40től áll talpra. Talán ez a szélesített csatornák átka. Valójában bármit csinál az ember, szinte mindig a fordulatszámtartomány növekedésével jár a dolog.
Sajnos nem tudtam a dugattyúk tömegét 400g-ra levinni, lehetetlen annyi anyagot kidarálni belőlük. A gépműhelynek így is meggyűlt a baja a gyűrűkkel, ugyanis el kellett őket forgatni valamennyivel mivel a kipuff csatorna szélesedett és beleért volna.
Bejáratás után éri el úgyis a maximumot. Addig meg próbálom néha-néha húzatni, hogy a gyűrűk feszüljenek neki a hengerfalnak és kopjanak be rendesen. Sok motort meg robogót járattam be, és az a tapasztalatom, hogy meg kell kicsit tiporni.
Összerakás másnapján a szép kíméletes bejáratás.. :D Hárman mentünk a Balatonra, fullig megrakott kocsival. Az érdi emelkedőn iszonyatosan csörgött. Többször álltunk meg pihentetni a kocsit, az egyik hengernél rendszeresen kihagyott a szikra amikor melegedett. Valamelyik trafó is forró volt. A gyertyakép viszont szép őzbarna volt végig.
Nem tudom mit tegyek h ne csörögjön... Előgyújtást már nincs hova állítani. Levehetem 3mm alá de akkor nem lesz ereje. Megpróbálom még a gyertya cserét, de a nagyobb főfúvóka a számomra járható út, tudniillik ráhúzott szívatóval mérséklődött a csörgés, nomeg nagyobb hengertérfogat = nagyobb fúvóka igény.
Hol kapni nagyobb fúvókát M6 normál menetes méretben?
Én ehhez a konfigurációhoz már csak EVO 100-as benyát mernék tölteni a tankba. Menj feljebb Denso 24fp-u-ra, hátha csillapodik csörgés (nálam télen sincs vele kimaradó szikra). Minél kevesebb a csörgés és a melegedés, annál kisebb az esélye, hogy átégeti a hf-tömítést, és főleg nyári melegben necces a dolog. Nagyobb fúvókával nem biztos, hogy jobban fog menni, viszont jó lesz az étvágya.
Összehasonlításul:
Nálam az érdi emelkedő lefelé kipörgetve maximumra 155Km/h, ha nincs útban senki. Emelkedőnek felfelé pedig min. 125...130Km/h koppanó gázpedállal végig. 8...8,5l-nél nem eszik többet. A lesíkolás 3mm. Télen 98-as benya minimum, nyáron pedig EVO 100-as, különben csörgőkígyózik. :-) Most sikerült eljutni oda, hogy lassan másfél éve nem cseréltem hf-tömítést.
Köszönöm a segítséget Neked, és Atominak is. Ezt az email-t Atominak küldtem, gondoltam megosztom itt is a tapasztalataimat:
"Elővettem egy szar kalapos szerkezetet és a kalapot átraktam a 200as szerkezetre. Szépen sikerült a peremezés, úgy csináltam ahogy leírtad. Bár a 200as szerkezetem elég kopott, ezért a bowdent kb határra állítottam.
Mindenki azt írja h nem pörög úgy meg h alapjárattól húz a nagy lendkerekes.....Szép alacsony alapjáratot sikerült beállítanom, pár rezgés-rezonancia megszűnt, és jónéhány új rezonancia keletkezett :))
A blokköntvényen módosítva lett az átömlőkön (szélesítve lett minden csatorna 2-2 miliméterrel meg a kipuff bővítve lett. A szívóoldal nem lett (nagyon) elfokolva, kb 50---51mm a blokk síkjától számítva. Leginkább szélesebb lett. Gyári 75,5 re fúrva, gyári illesztéssel. 4mm síkolással a hengerfejen és a blokk tetejéből is lejött egy kevés. 3,3 körüli előgyújtással (ennél nagyobb előgyújtásnál iszonyatosan csörög)Teli sonkás főtengely.
A dugattyúkat próbáltam egyforma súlyúra grammolni de csak nagyon ákombákom módon sikerült. 430g az átlag 10gos szórással, ha jól tudom ez még gyári szórás.
A dugattyúk ablakai is nagyobbak.
Pörgetni kell, sokkal erősebb, de csak fordulaton érezni leginkább. 2-be 35től hátbavág és 80ig pörög, 3-ba 50-től 110-ig, 4be pedig 60 alatt nem szeret lenni. 2-be még száraz úton is elkapar, vizesen 3-ba is kapart már el."
Összerakás óta kb 1500 km lehet benne.
Jikov a karbi, sajnos egyenlőre 130 és 130 a főfúvókák mérete. 150-150-re szeretném cserélni, de nem tudom hol kapni M6os normál menetes fúvókákat. Dellorto fúvókám van, de az sűrű menetes... :(((
Előlhűtősre lett alakítva, vizet nem eszi és nem forralja. Gyári NDK-s hf tömítés...
Kompresszió nem lett még mérve, majd bejáratás után megmérem. 10 körülire tippelek, mert gázra hallhatóan csörög, és a gyújtás visszavétele sem segít a helyzeten.
Denso 20fp-u gyertya van benne, tudom h meleg gyertya, de Brisk 19es ami nagyobb hőértékű, még rossszab...
Van egy rezonátor dobom, ami a gyári motorhoz nem volt a legjobb, mert nagyobb fordulaton dolgozik, de szerintem ehhez a mostani konfigurációhoz 100%ban passzolna.
Teljesítmény adatokat nem írok, nem volt mérve padon. Gyárihoz képest sztem +30% teljesítmény és +40% nyomaték.
Lenne pár eladó alkatrészem, remélem elfogadható áron, hátha fellelkesül rá valaki:
- Elölhűtőshöz Gergely-féle vízpumpafelújító készlet, friss gyártás, kb. egy hónapos, 9500-ért. Egyik topictársnak hoztam, de nem reagált rá. Hozzá való tengely 2500.- Hátulhűtőshöz Gergely-féle készlet 15000.-, tengely 3000.- Csak 1-1db van mindenből.
- Maradt kerékcsapágyam pár db, fotón rajta a száma, 1000.-/db, bontatlan.
- Régi, felújítandó kormány 5000.-, újabb PUR verzió 2000.-
- Első fékbetétgarnitúra (4db), 3000.-
- Gyári AC felújítókészlet, egyben műemlék is :-) 4000.- Egy garnitúrát beépítettem pár hónapja, kifogástalan. Megcibálva a gumialkatrészeket, jól tartják magukat.
- Van egy jobb hátsó sárvédőm, tankbetöltő ajtóval, hibátlan, nem rozsdás, 84-ből, 2000.-
- Jó kerekek ('81 évj.) jó gumikkal 1500.-/db. Egyező párok is vannak.
- Akad egy hátulhűtős hengerfej is, komplett, de rossz szétesett csapágyakkat, 5000.- Maga a hengerfej jó, gyertyamenetek is rendben.
- Garantált 40.000km-t futott hibátlan váltó '84-ből, 15.000.- Garanciát is adok rá.
Megnéztem ma egy púpos wartburgot(1964, 311) 1994 óta ideiglenesen kivonva a forgalomból. Még kapott 3betű-3szám rendszámot.
A forgalmija szerint a kivonás évében alvázat cseréltek rajta, viszont amikor lesmirgliztem az alvázvédőt (a nyúlványon jobb elől), a szürke forgalmijában látható eredeti alvázszámot találtam meg. Magyarul papíron alvázcsere, valóságban nem. Motorszám egyezik.
Nem igazán láttam még ilyet, de talán a beszerelendő rugók rugóerejének megfelelő színjelzés. Másra nem tudok gondolni. Nézd meg a rugókon is piros van-e.
Szerintem is, bármikor. Ha be van írva a "LIM." is utána, akkor adatelírás, ha a tömegadat sem stimmel, akkor az is mint ahogy a típus is. Ha "TT", akkor az lehet T(ouris)T is, nem csak tolótetős, a múltba vész mi volt. Nagyjából évjárathelyes, akkor műszakin se lenne semmi, mondjuk ha 1987-es papír, akkor azért ne legyen négydobfékes, oszt jóvilág. Vajon egy 30 éves wartburggal történő bármiféle visszaélés kimeríti a szabálysértés fogalmát, ha az eurotax szerinti értékét nézzük ?
sziasztok! ki keresett Wartburg tourist karosszériát...? megnéztem a budakalászit, viszonylag jó állapotban van. csak karosszéria. fényezve volt. első taposó, ajtók alja, csomagtér alja rozsdás, de nem lyukas. jelképes áron. telefonon lehet érdeklődni... sok sikert!
Valaki tudja, hogy az alvázon (elöl a bajuszon, hátul azonos oldalon a rugó támasztón) miért vannak ezek a piros foltok? Biztos, hogy a gyárban került rá, mert én szedtem le a kasztnit róla életében először. Alapozónak nem gondolnám, a kasztni pedig barna (elölhűtős 2T gép).
Nem lektorálta wartburg-szakértő. Bár a film mondanivalójára nem hat közvetlenül, egy warsawa is szerepelhetett volna benne, de legalább egy korhű állapotú nagykerekű. Sajnos elejét lezúziusz.
Jól tükrözi az újságírás jelenlegi színvonalát, hogy nem képesek a keresőbe beírni hogy "Wartburg", és a fényképek alapján meghatározni, hogy miről beszélnek...
Nekem lassan már Tatabánya is túl nagy falu. Nem tudom, hogy én leszek egyre jobban antiszociális - a kollegáim ezt állítják - vagy csak az emberek sokasodnak körülöttem, de néha már Tatabányát is túlságosan túlzsúfoltnak érzem. A közlekedésről meg ne is beszéljünk, reggel 7-kor illetve délután 3-tól 5-ig lehetetlen feladat a városban közlekedni. Az autók száma megtriplázódott, az úthálózat nem bővült, a tömegközlekedés meg ratyi. Szóval egyre jobban kezdem megérteni a falura kiköltözőket. :)
ON
Hát látod mindig belefutok valamibe. Amúgy 3 évvel ezelőtt, az Akali alatt szervezett tapolcai túrán volt ugyan ez a probléma. Akkor az útszélén Tóni, meg Szepesi Tomi meghekkelték, idáig tartott. Most is nagyon hamar orvosolva lett a probléma. Amúgy ez egy általános probléma a 2T Wartburgnál, mással is előfordult már? A villatörést az említetted korábban, meg hogy a kisipari sokkal jobb minőségű.
Küldtem neked egy emailt egy OFF autókulcs ügyében. Előre is köszi a választ! üdv Jani
Egyetlen kisebb probléma történt csak, hazafelé eltűnt az autóról a 3-as, 4-es sebesség. Mivel 3 éve Tapolcán is elő adta már ezt a játékot, sejtettem mi volt a hiba. A kormányváltó villásrészénél lévő kiscsapszeg megint kikopott, és kicsúszott a helyéről. Szerencsére - mivel kivételesen nem vittem magammal szerszámost - Polgár Tibi pillanatokon belül a helyszínen termett, és megmentette a szituációt, ezúton is köszönöm neki még egyszer!
Most pedig éppen egy új csapszeg beszerzésén dolgozom. :)
Szerintem a régi típusú kuplungszerkezeten levő harang 200-as kuplungszerkezetre való átrakásával megoldható, ahogy nézegettem eddig a kérdést. Ezért is nem eröltettem végül a 20-as kuplungot. Ráadásul nálam a lesíkolás csak 3mm, és a kuplungszerkezet még nem csúszik meg.
Fel lett újítva a 2T blokkom. Visszakerült a gyári 180as lendkerék+kuplung kombó. Kalapos szerkezet, régifajta kinyomócsapágy ugye..
Van egy 200as lendkerekem kuplunggal de az nem kalapos és ehhez az újfajta kinyomócsapágy kell a kiemelő szerkezettel. Ezzel nincs is tré, mert van. A tré az, hogy nem tudom beépíteni mert a kinyomótengelyt is cserélni kell ami átmérőre kisebb mint a régi fajta. De ugye a kuplungharangba igy nem lehet beépíteni. Mi a megoldás? Kell egy másik váltó? Hogyan lehet felcserélni a régi fajta kinyomó szerkezetet az újabb fajtára???
Sziasztok...van itt valaki aki már festett magának wartburgot?? Egy pár tanácsra lenne szukségem..hogy hogyan kell elo késziteni a kocsit a fujáshoz...fujni lenne ki ....de a nagy macera gondolom az elokészitéssel van....nemszeretném elhamarkodni meg ugye nem is kapu festékkel szeretném fujni...vagy ne is gondolkozzak ilyenben?? Vigyem valami céghez hogy ha azt akarom hogy jol nézzen ki??
Szüleimnél garázs nagytakarítás közben az alábbi képeken látható "kincseket" találtam. Apunak nagyon régen volt Wartburgja, gondolom arra vette a felni kupak szettet, de soha nem lett feltéve. Eladásra kínálom, igaz fogalmam sincs, hogy mennyi lehet most egy ilyen szettnek az ára, megköszönöm a felvilágosítást! Korrekt ajánlat esetén természetesen postázom, egyébként Debrecenben található a cucc.
Szia! Azért nem írtam ide a megoldást, mert süket fülekre talált a kérdés is.
Egyik ismerősöm hasonló cipőben járt, és tőle azt a tanácsot kaptam, hogy írni kell egy kérvényt a hatóságnak, amiben egyet nem értésünket fejezzük ki a típusmódosítással kapcsolatban, és kérjük a korábbi adatok visszaállítását (nyilván ha legelső 197x-es bejegyzéstől 353 volt, akkor abból is látszik, hogy valószínűleg most is az). Esetleg hatósági szemlét, amin meggyőződhetnek róla, hogy milyen autó is ez, ha saját maguknak se hisznek.
Meg is írtam a kérvényt, de az okmányirodában azt tanácsolták, hogy először próbáljak ráhatni a vizsgaállomásra, hátha valamit mégis csinálnak, addig még ne adjam le. Így is tettem, és csodálatos módon sikerült is lebokszolniuk a hatóságokkal, hogy a helyes korábbi típusnév maradjon. Ezek szerint a szerelők, akik vitték vizsgára az autót, nem voltak elég határozottak...
Konklúzió: a vizsgaállomáson akármit vakerálnak, valószínűleg el tudják intézni a dolgot, ha nagyon akarják. Nem szabad másra bízni a dolgot, addig kell zaklatni őket, amíg meg nem csinálják :)
Értem, köszönöm! Mit lehet most ezzel kezdeni? Mit érdemes belőle megtartani? Ráadásul a hozzá tartozó blokk egyik hengere sérült. Nekem nem kell, van komplett pót-motorom.
Nekem nincs , de valamikor használtam - lerajzolom , ha más infót nem kapsz , és meg akarod csinálni . Elég egyszerű , ha van vasas tudásod könnyen összehozod .
Sziasztok...a 2Tm alvázzát es kasztniját szeretném lekenni alulról alvázvédővel....hogy billentsem oldalra kocsit?? Tudom hogy létezik valami olyan cucc amit kerek helyett kell felszerelni...esetleg olyanról nemtudna nekem valaki képet küldeni??Előre is köszönöm.
Lenne egy kérdésem hengerfej témában. Fel lett újítva tartalékba egy '76-os gyártmányú (2 részből álló vízpumpaházas) hengerfej a Gergely-féle készlettel. Én csak azt vettem észre, hogy nem lehet megmozdítani a tengelyt. Szétszedtem a vízpumpás résznél, és az tűnt fel, hogy azért nem forog, mert meghúzva a csavarokat a középső darab hozzáér a lapátkerékhez a jó vastag tömítés ellenére...
Az lenne a kérdésem, hogy az elfogadható megoldás, hogy két papírtömítést rakok az említett részek közé? Úgy már eltartaná eléggé, és nem érne hozzá semmi semmihez.
Viszont ezen az úton elindulva kellene szereznem vékonyabb papírtömítést, mert most csak egyforma kb. 1-2 mm vastagságúak vannak, viszont attól félek, hogy ha két ilyen vastagot berakok, akkor a tengely végén már nem érne hozzá a szén a futófelülethez, és ott folyna.
A képek alapján lehet nem néz ki valami jónak, de élőben szimpatikus volt. Mikor a donorvásárlás miatt ott voltam, kiderült hogy hozzá került ez a BBV, mentünk vele egy csomót ott helyben. Érzésre nagyon szép hangja volt, jól ment, nem volt vele semmi gond. Úgyhogy meg is bántam, hogy nem azt vettem meg, mert a mostani autóval már mióta szívok, és még drága is volt... Ez meg kicsit rohadt látszólag, de működésre kifogástalannak tűnt.
Ez több mint 1 éve volt, szóval azóta már bármi lehet.
Ó, van a Zsombiban? Akkor könnyű lesz pótolni. A probléma majd az lesz, meglátják a szép feliratot, és valaki megint megpróbálja leszedni. A gyári bírt 37 évet....
A lányom hétvégenként lovagolni jár. A tulaj házaspár férfi tagja arab származású. Hogy aztán épp melyik országból, azt már nem tudom, de amikor először mentem a gyerekért a Púpossal, egyből rávágta: "Ilyenek voltak a taxik gyerekkoromban!" :o)
Szép dolog ez a következő lépés, az ember életében az egyik legszebb momentum, ami történhet. De. Mindig az mondom az ilyen ifjú pároknak, hogy MOST becsüld meg a mostani életedet, mert utána gyökeresen megváltozik minden.
Én úgy gondolom, ez az időben hazaérés kicsit túl van misztifikálva. Voltunk kint Dornburgban még 2004-ben, 353-assal, utazó 100-zal. A Púpos is utazik ennyit, és többet amúgy se mennénk vele. Majd korábban indulunk 1 órával, kb, annyi a különbség időben a 130-hoz képest.
Oda mi is mennénk jövőre akebeR kollegával. Csak még nem döntöttük el, hogy a faltdach-os 312/1-gyel, vagy az én laprugósommal. Természetszerűleg mindketten a sajátunkat preferáljuk ... Majd feldobunk egy pénzt, és döntsön a szerencse. :o)
Keresek hátulra fekete Wartburg feliratot, szegletest vagy szögletest. Valaki begyűjteni próbálta az enyémet, és félúton beletörött - szerencsére nem a bicskája, hanem csak a felirat.
Meg az is érdekes, hogy ennyit kínlódott ahelyett hogy egy hűtőt csinált volna meg inkább jóra, gondolom nem tuning motor volt... Hülyeségre nincs orvosság.
Nincs is szívem belemártani a flex-et. Olyan mint egy hűséges igásló, megszolgáltat az árát (többszörösen is) most már pihenni fog. Két hónapig még van garázsa, utána betonos kocsi beállón fog lakni, speckó ponyvával letakarva.
Amúgy meg sokat változott az életem, sajnos a szabadidőm is kevesebb, a város túl végébe járok be, öltönyös állásra, szükség volt egy megbízhatóbb járgányra, a Wartburgozás már nem passzol ehhez. Arról meg nem is beszélve, hogy kisgyereket semmiképpen nem raknék már bele.
Szép volt, jó volt, elmúlt. Egy szürke Toyotás lettem a biomasszába. :) Nagyapám autója pedig továbbra is megmaradt a találkozókra.
Krómkilincses kockára keresek vezetőajtót. Akár hibátlant, akár csak vázat, kibelezettet, minden megoldás érdekel. Egy a lényeg, a kilincslenyomat a régi legyen.
Jobb első ajtó is érdekelne, szintén a régi verzió, de csak hibátlan, max. kis felületi rozsda.
Bár már egy hónapja meg van, most sikerült közös képet lőnöm. Evvel lezárult a napi használatú Wartburgozás időszaka. Egy kicsit most rendbe lett rakva, hát ha valamikor még szükség lesz rá. Viszont kitakarítottam, és a porszívó felszedte a padlólemez jelentős részét.
Keszthelyen a Ladások nagyon csodálkoztak, amikor látták az orosz trafót az autómban. Miután mutattam nekik még egyet a csomagtartómban ők majdnem elájultak, én meg bambán pislogtam. Mondtam nekik, hogy mifelénk ilyenekkel dobálják a kóbor kutyákat :o)
Le tudnád írni nekem, hogy mi volt a megoldása nálad az alvázszámos problémának? Azt hiszem ugyanabba a faszságba futottam bele, és nem tudom mit csináljak. Állítólag 311-est dobott ki a rendszer az alvázszámra, és ezt írták a műszaki adatlapra, állítólag a vizsgáztatók nem tudnak mit csinálni.
Azt én viszont tudom, hogy kurvára nem fogok azért fizetni is még az új törzskönyvért, hogy utána még baromság legyen a forgalmiban is...
Holnap bemegyek az okmányirodába kérdezősködni, de megköszönném ha (esetleg privátban, ha olyan) megírnád a megoldásodat! Köszönöm.
Megszakítóshoz bármilyen jó, de Hall-jeladós gyújtáshoz csak az 1200-es Lada trafója jó, Niváé, Samaráé nem.
Idézem a jeladós gyújtás kezelési útmutatójáról:
"Az elektronikához utólag felszerelt nagy méretű trafók is használhatók ( ezeknek jobb az üzembiztonságuk), de csak az egyébként megszakítóshoz is használatosak a megfelelők. Nagyáramú trafók alkalmazása tilos és az abból erdő meghibásodásra a garancia nem érvényesíthető. ) Mivel a nagyméretű trafók külsejéből nem következtethető a teljesítménye, ha ilyet használ, célszerű megvizsgálni. Megfelelő a trafó, ha a primer oldal ellenállása 3 ohm-nál nagyobb.(Az áramfelvétele 3-4 A-nál nem lehet több!)"
Már régen írtam ide a topicba, legutóbb az FFV gyújtás kapcsán. Ezzel tél óta nem volt lehetőségem foglalkozni (az egyik fődarab vagy fél évet dekkolt egy esztergályos ismerősömnél...), de az utóbbi időben újult erővel vágtam bele, hála két Wartburgos és Barkas-os ismerősöm segítségének, ezért köszönet még1x itt is! Most úgy néz ki, hogy több példány is életre fog kelni és megújul, ezekről hamarosan beszámolok majd.
Azonban amiért most írok az a következő. Akadt nálam egy üvegszálas bal első sárvédő borítás (Wartburg 1.3), amit eladásra kínálok. Magyar gyártmány, az oldalsó index helye (nyílása) is ki van alakítva rajta. Részletesebb fotók lentebb. Az irányára 18.000 Ft, ami kis mértékben alkuképes. Posta megoldható, vagy átvehető személyesen is. Érdeklődni: haematopus2 kukac gmail.com.
Érdeklődnék, hogy aki lada trafót használ, megtudná mondani a pontos típusszámot vagy egy linket ahonnan lehet még rendelni trafót? Már ha lehet még újonnan kapni. Írtam egy Lada boltnak náluk CITRON nevezetű orosz gyártmány van. Nemtudom ez megfelelne-e.
Gondolom, a lengyel sokkterápia időszakának szüleménye. Lényeg, hogy menjen rendelkezésre álló, olcsó alkatrészekből (Kuba ilyen szempontból analóg). Azért tetszik a lengyel leleményesség, ami inségben azért előtör az emberből...
Nekem az 1700km-es motort hidegen megüvegelték műszakin és megragadt. (még jópofizott a műszakis, hogy "de szépen szól 4500-as tartott fordulaton". Mire a váróból berohantam az üveghangra, már meg is ragadt.... Ha mindezt melegen kapja, valószínüleg nem lett volna kínja, csak hideg blokknál a 4500-as fordulat eléggé gyilkos volt.)
Csak a motor van kész :) Egyelőre még a régi motorral fog műszakizni (a motorszámot megoldják, ott lesz a csomagtartóban az eredeti blokk vagy ilyesmi), nehogy szétbarmolják a bejáratós motort, éppen most tartanak a műszaki állomás felé.
Aztán utána jön az átszerelés, megnézik azt a kuplungos dolgot is (vettem gyári új kuplungbowdent, hátha az lesz a gond amit mondtál), jövő héten fog talán elkészülni úgy hogy el is hozhatom.
Mindenképpen fogok majd írni hogy mi van, találkozhatunk is majd kifigyelni.
Igen, aki csinálja. Ezzel a művelettel nem kedvenc szerelőnket kerestem fel, mert nem is feltételeztem hogy vállalná, főleg annyi pénzért amennyit hajlandó is lennék érte adni. Akinek a szép zöld Wartburgja van, az meg nagyon elfoglalt volt, azért alakult így... Majd utólag kiderül, hogy sajnos vagy nem sajnos :)
Engem még nem fenyeget az a veszély, hogy OT vizsgára lehetne vinni a kocsit :) A napokban fog műszakizni, az új motor már kész. Azt beszéltük, hogy a hengerfejet inkább átrakjuk a régiről, mert egyelőre még jó, és a szép letisztított felújítottat rakom el tartalékba. Azt mondta az öreg, hogy ha így vízmentesen szépen zsírral össze van rakva, akkor az állásában nem tud tönkremenni.
Sziasztok nincs valakinek eladó bontásra szánt 1.3as Waresza jó karosszériával lehet motor váltó nélküli csak papír nélküli érdekel lehetőleg Fejér megyéből.köszi.
Ja. Aztán szanaszét modernizálnád, Denso gyertyát tennél bele az Isolator helyett, meg ausztrál fűtésvezérlő panelt, meg pót hűtőventilátort meg dupla hűtőt. Meg kint tartanád az utcán:-)))
Sok munka lenne mindennapi használatra alkalmas állapotra hozni és nem is biztos hogy érdemes. Akinek nincs hozzá kötődése annak ez csak egy öreg Wartburg marad akármilyen szép is. Aki nincs hozzászokva annak a használata is inkább nyűg mint öröm. Egy hozzáértőnek/gyűjtőnek úgy is jó ahogy most van, érintetlenül. El tudja dönteni hogy megcsinálja vagy így hagyja kiállítási darabnak. Hogy egy példát mondjak majdnem biztos hogy a teljes fékrendszert szét kell szedni kitisztítani és új csövekkel, munkahengerekkel összerakni. Mivel gyári alkatrészek már nincsenek vagy nehéz felkutatni őket ezért nyilván utángyártottak lennének beszerelve ami az eredetiség párti gyűjtőknek inkább hátrány mint előny.Ha a tulaj el akarja adni és van ára akkor várom privátban.
Ha sima vízzel járatták a hűtőrendszert, akkor ott belül minden összerohadt, pl. a kisebb távtartó is. A lapátkerék az mindig áldozat, nem lehet lehúzni a tengelyről, hogy hozzáférjen az ember a belső csapágyhoz. A felújításra kerülő összerohadt hengerfejből ált a tengelyt és az öntvényházat lehet megmenteni, ált. időigényes és aprólékos munkával.
Vandál módon szétverik az összerohadt hengerfejet, akkor a lapátkerék ék szétrepesztheti a rövid perselyt. Tengelyt nem kértek ? Csak mert ezek után csodálnám ha ami benne volt, nem ütne.
Köszi! Nem tudom hogy egy ilyen hogy tud tönkremenni (vagy miért akarják cserélni), de majd rendeltetek az autósboltban nekik, ha annyira ez kell a boldogsághoz.
Egy persely. A rövid a lapátkerék távolságát tartja a csapágytól, a hosszú meg a ventillátor lapát és a vízpumpa lapátkerék közé való - de ez utóbbi értelemszerűen csak hátulhűtősnél. Kb. 3 és fél perc csinálni egyet esztergán ha épp nincs.
Megkérdezhetem, hogy ez a vízpumpa távtartó mi a manó? Most újítják fel a hengerfejemet, vettem Gergely-féle felújítókészletet, és azt mondják hogy ez kéne, de nincs benne... Még soha nem hallottam erről az alkatrészről.
Egy másik fórumból írtam ide át.Szerintem titeket is érdekel a téma:
Dalnoki János
Új regisztrált vagyok. Mit gondoltok, elfogadjam-e ajándékként egy Wartburg 353 WDL kocsit, amit 1983-ban helyeztek üzembe, gurult 600 km-t, és azóta letakarva egy garázsban alussza mély álmát. Azóta csak az történt vele, hogy 1992-ben kivonták a forgalomból.A kocsi teljesen sérülés mentes, még az eredeti polietilén üléstakaró is rajta van, Ez nem mese, vagy beugratás, hanem garantáltan a valóság. A kocsi dokumentációja már nálam vannak (forgalmi, slusszkulcs, garancialevél, stb), A gépkocsi valódiságát ellenőriztem az Önkormányzatnál levő nyilvántartásban, megtaláltam. Én nem vagyok nagy autós. főleg a régi kocsikhoz nem értek. De azt sejtem, hogy nem szabad csak "úgy egyszerűen beindítani, még megpróbálni sem". Mit tanácsoltok vesződjek vele (átírási ktg, törzskönyv ill. eredetiségvizsgálat, vizsgadíj, biztosítás és az egyáltalán nem elhanyagolható üzembe helyezési költségek anyag és munkaijáról. Vagy próbáljam értékesíteni így ahogy van. Vajon mit érhet ebben a "mély komában". Várom a hozzáértő véleményeiteket, tanácsaitokat. Esetleg olyan szakember jelentkezését, aki vállalná a kocsi üzemképes állapotba hozását.
Remélem nem haragszik meg a tulaj,hogy betettem a fórumba.Szerintem neki is hasznos lehet.Úgy gondolom nem mindennapi lelet.
Azért 4 dugattyús a WR féknyerge, mert szervo nélkül így megfelelő a pedálerő/fékerő aránya. Úszónyerges lehet egyszerűbb, de hajlamos a csúszka berohadásra és nagyobb pedálerő kellesz azonos fékerőhöz. Minőségi felújítókészlet azokhoz sem olcsó.
Olyan kérdésem lenne hogy a wartburg féknyergei helyett fel lehet e rakni más féknyergeket ami passzol a tárcsához is (házi kis traktorhoz kellene tehát nincs olyan nagy szükség a négy dugattyús nyeregre) mivel elég drágának találom a bontott árakat is, így valami olcsóbb megoldás jól jönne.
Sziasztok...segítsetek már nekem....honnam kell kábelt húzni az előlhűtős 2t hűtő ventilatorjáról hogy kapcsolóval is tudjam kapcsolni a fülkéből...sürgős lenne.
Ja és vettem egy gyári felújított kormányművet ami passzol az én autómba. Eddig nyugodt voltam hogy van egy új tartalékom de kiderült hogy nem is hasonlít. Az újabb fajtára így nincs szükségem ha valaki szeretné 10pénzért odaadnám.
Az utángyártott fékmunkahengerek berozsdásodtak kb 2-3éve tettem fel újként. Ma voltam egy raktáros kománál, több száz első fékmunkahengere volt dobfékeshez, mindet elvitték a német kereskedők pedig csak egyik fajta volt.
Hátsó vastag munkahengerhez (belső átmérő 25,4) ma tudtam venni spanyol gyártmányú karmantyúkat 2400ft/4db áron. Ha a furatköszörű túl sokat vesz ki belőle akkor 26.99 a következő vásárolható méret azt 26,5től már be lehet szerelni.Péntekre ígérték.
Már leírtam. A rövid alvázszámmal nem tudják elindítani a vizsga folyamatát mert az adatbekérésnél a szoftver hibával megáll. Ilyenkor be kell írniuk a központba az NKHhoz és ott valaki valamit átállít és akkor tovább engedi.Állítólag idén január 1.től változott valami azóta már sokszor előfordult náluk autókkal és motorokkal is. Előre nincs rá megoldás nem lehet felkészülni sajnos. Talán majd kijavítják a központban.
Nem lehet hogy csak valami hülye vizsgaállomásra mentél? Jani is írta hogy neki is minden oké volt a 7 számjegyű alvázszámmal, a Moszkvicsnak meg csak 6 számjegyű, mégis simán vizsgázott.
Remélem jó lesz a fék. A Wartburgéval szerencsére nekem még nem nagyon volt gond, majd kíváncsi leszek hogy az utángyártott fékmunkahengerek hogy fogják bírni... De jó tudni, hogy ilyen megoldás is lehetséges.
Na ma végre sikerült befejezni a vizsgát, 2 évig nyugi lesz. Ma nekiálltam felújítani 2 gyári hátsó munkahengert mert a kisipari megint szivárog. Felköszörültetem a belsejét, kap új karmantyúkat meg a furatnak megfelelő új dugattyúkat rozsdamentes anyagból. Remélem sokáig nem kell majd hozzányúlni. Van a Protecnek egy Anti Seize azaz kb megragadás gátló spray-je abból befújom majd a porvédők alatt. UAZosoknak bevált.
Ha úgyis annyira dübörög a gazdaság, akkor mondjon le róla. Vegyük át a német modellt. Nem is. A svájcit ! Egy rendszámhoz több autót és a motorszám meg mindegy, nyilván se tartsuk!
Igen, ezek nyilvántartása már teljesen idejét múlt, nem képeznek értéket. Ez csak költséget generál évről évre, viszont a motorcseréből adódóan az államnak illetékbevétele van...
Ma elakadt az 1975ös 353 kombim vizsgáztatása mert jan.1-től nincsenek benne a rendszerben az ilyen rövid alvázszámok. A vizsgahelyen 3 nap múlva ígérik a megoldást, vagy ha a központ is úgy akarja talán hamarabb.
Hát, sajnos tényleg nem lehet tudni hogy a belső részeken milyen, de a biztonság kedvéért megtartom majd azt a hengerfejet is, ami most van az autón. Így ha valamikor gond lenne (bár a felújítás után csak fagyállót fog kapni), akkor lesz tartalék.
A motornál azóta kiderült, hogy fúrás lesz, lettek gyári dugók is. Remélem hogy a fúróknak természetes lesz, hogy hónolást is csinálnak, és nem arra várnak hogy külön mondják nekik.
Az Ihling könyv leírása alapján, egy W353 főtengely cseréjekor a lendkereket is cserélni kell egy önmagában kiegyensúlyozottra, mert a gyári főtengelyt a saját lendkerekével és ékszíjtárcsájával együtt egyensúlyozták ki. Ezért a régi lendkerék - amennyiben nem 0-ra kiegyensúlyozott - nem párosítható egy lecserélt főtengellyel.
Igaz-e ez a tétel, vagy nem eszik olyan forrón a kását?
Sziasztok, szeretnék kérdezni, tudja -e valaki hogy a Jikov porlasztóban a golyók milyen átmérőjűek. Ha esetleg van valakinek bontott, rossz porlasztója amiben van golyó, és ha eladná, érdekelne.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni valaki tudna küldeni képet az 1.3 ás világítás kapcsolóról hátsó részéről melyik vezeték hová megy sajnos nem jelöltem meg. Előre is köszönöm.😊
Szia! '79-esbe nagy valószínűséggel ékes szabadonfutó kell, mert nekem a '78-asban is az volt, ha jól tudom csak jóval később volt a váltás. Sajnos csak utángyártottat kaptam a Zsombiban, bezzeg a kúposból volt gyári (azért egy olyat is megtartottam tartalékba).
Én úgy szoktam összerakni, hogy a csapot vékonyan zsiradékkal bekenem körkörösen,és abba nyomom bele a tűgörgőket. Szépen megállnak, majd mikor megvan a 27, óvatosan, picit billegtetve ráhúzom a gyűrűt. Majd az egészet még jobban bekenem, hogy ne csússzon le róla. Még akkor is marad esély,hogy leesik beszereléskor. Akkor lehet elölről kezdeni ...
Innen a fórumról keresett meg engem e-mailben egy bizonyos S. Gergő. Válaszoltam a mailra, de nem kaptam viszontválaszt. Ha olvasod, oldjuk meg ezt az e-mail problémát!
Egy fej esetén (három van) 17 db tűgörgőre emlékszem. Befőttesgumival jól össze lehet fogni, és utána ráhúzható könnyen a cilinder megfelelő orintáltsággal, amit szintén valahogy a helyén kell tartani behelyezésig.
Ha szeretnéd hamarosan újra szétkapni, akkor használd nyugodtan a használt tűgörgőket. :-) Szerintem érdemes az SKF csapágyboltból hozzá venni újakat. A szakik ott fejből tudhatják a méretet, ahogy tudták a Rakéta Porszívó önbeálló nagy csapágyának méreteit. :-)
Na kiderült erről a "Berlin" rádióról, hogy egy RFT A140 Stern Coupé, úgyhogy bocsi :) A szerelési könyvben valóban ilyet mutat, hogy ott van benne a Wartburgban.
Nem csináltam még, de amit láttam: ugyanaz a kettő, és a belső csuklónál figyelni kell, melyik irányba rakod be az ott levő hordós görgőket, mert nem teljesen szimmetrikus a hordósságuk, ha jól emlékszem. Valaki cérnával köti össze, de olyat is láttam, hogy a sok zsír egyben tartotta.
Sziasztok! 353W eh. féltengely cseréjének van vmi. bukkanója? A bal és jobb oldali ugyanaz? (Jobb oldalit kell, mert kiesett a talpas és kijött a féltengely, visszanyomták de azóta darál.) Tűgörgőkből mennyi kell egy-egy kiállásra? A tűgörgőket hogyan kell, kell-e rögzíteni összerakáskor leesés ellen? Használt tűgörgővel-pótlással össze lehet rakni?
Köszi, ha valaki válaszol! Szép vasárnapot mindenkinek! Üdv: Gábor
Keresek ventilátort hátulhűtősbe vagy Barkaszba valót. A közeli bontóból tavaly én hoztam el az utolsót, újat meg nem merek venni. A legutóbbi újként vásárolt példány felszerelés után barátságosan paskolgatta a hűtőm oldalát.
Vasárnap lesz egy utam az M3-ason, a délutáni esti órákban Budapesten leszek Az M3-as környékén, vagy a fővárosban az átvétel és a fizetés könnyen megoldható lenne.
Nyugi má'! :o) Csak add oda az árát ősszel. Miért akarsz egy petákkal is többet fizetni érte? Feltettem a szekrény tetejére, elvan ott, majd odaadod a 3200,- vagy mennyi forintot, én meg adom a magnót. Nem volt útban, és nem kenyérre kell az ára. Én sem vittem el Keszthelyre, tehát gondban lettem volna, ha Te vagy Gergő odajöttök, mert nem volt mit odaadnom. Majd boltolunk, de ne adj érte többet, mert nincs értelme. Én nem fogom elfogadni, előre szólok. ;) Ha nagyon lekötelezve érzed magad, hozz valami apróságot (prizma hátulra, egy darab ablaktörlő kar, ruha akasztó, ilyesmik) nagykerekűhöz, annak jobban örülök, mint valamennyi pénznek.
Mondom, nem hiányzik, elég ha ott cserélünk pénzt magnóra. :o) Csak fogja a port, és ilyenből van most elég. De őszig már ráér.
Milyen kasztni? Azt a fehéret elvitték, azt mondtad. Igazából tavaly óta minden 353-as projekt áll (az 1976-osom 2009-ben lépett egyet, azóta semmi), még kész csoda, hogy a ház mellett a Púpost össze tudtam hozni üzemképesre. De minden ajánlatot meghallgatok.
Tomi, a magnó decked még mindig nálam van. Abszolút nem hiányzik az a 3000-párszáz forint, csak már odaadnám Neked. Bár elfér a szekrény tetején, de gondolom, nem véletlenül ütötted le a Vaterán, vagy hol ...
Atti, az, hogy Neked tetszett, és hogy ÉN még elégedetlen vagyok vele az két természetes reakció. Valóban, egy esztétikus, elfogadható külsejű autó, apróbb zökkenőkkel végigment közel 500 kilométert szombattól-péntekig, tehát nincs okom panaszra. De! Én, mint a tulajdonos, az elmúlt egy évben az autót gondozgató valaki, pontosan tudom, hogy hol szűk még a cipő, mit kell még megcsinálni rajta. Ettől vagyok még elégedetlen, még legfeljebb is csak 90%-os, és 100% talán soha nem lesz, hiszen az a gyári új állapot, attól meg csak szolid 54 év választja el. Az első, hogy a gyújtása rendben legyen, még az a kis bizonytalanság se legyen benne, ami akkor volt, a második, hogy egy jó váltó kerüljön bele, aminek jó a szabadonfutója. Ha ezek meglesznek, akkor járunk 95 százalék környékén. Na, akkor leszek vele én is elégedett, mondván, hogy kihoztuk a helyzetből a maximumot. Akkor leszel a vendégem még egy próbára, de akkor már ki is megyünk a kempingből, hogy igazán mehess vele, ne csak gyalog tempóban. Onnantól lesz élménnyel autózható, kellemes emléket hagyó veterán autó. :o)
Igen, pontosabban kékes szürke. Az 1976-osomban is olyan van (és lesz is), sőt, kéne még legalább kettőt szereznem, hátsó övnek. Bár, ahogyan haladok a projekttel (sehogy sem), az elkövetkező 5-6 évben ez még ráér ...
Frankobeggar megkörnyékezését javasolom, illetve sűrű látogatását különféle börzéknek (pl. Szigetszentmiklós vagy Pestszentlőrinc). a Veteran.hu eseménynaptára szerint. :-)
Halló! Egyik ismerősöm ajánlott nekem egy "Berlin" márkájú rádiót a Wartburgba, de szerintem az nem kockába való (vagy legalábbis nem '78-asba), hanem valami korábbiba. Van esetleg valaki, akinek kéne ilyen, és tudna helyette adni Tesla Spider-t?
Az, enyémben is olyan van, kb. '79-ig lehetett. Csak az már nem fehér, inkább világos szürke, nem tudom hogy a kosztól-e vagy alapból se hófehér volt :)
Én Szolnokon voltam szovjet járműves találkozón, ott is volt egy-két szép Wartburg. Sajnos én most nem tudtam azzal menni.
Sajnos a legtöbb emberrel csak pár percre, vagy annyira sem tudtam összefutni. Amikor nappal bent voltunk a kempingben, alig akartak elengedni az autó mellől. Volt, amikor sorban álltak az érdeklődők, hogy ők is feltegyék a saját kérdésüket :o) Szombat délelőtt meg akartuk csinálni a túrát, de sokan jöttek az autóhoz, egy kedves házaspárral pedig olyan jól elbeszélgettünk (nekik is van Barkaszuk, csak kint Ausztriában), hogy csak a kilátóba tudtunk elszaladni.
Az országjárás megvolt, tegnap (vasárnap) délután értünk haza. Nem volt nagyobb gond, 6 személlyel, megrakott csomagtartóval is tudott sík terepen 80-85-ös tempót tartósan. Üresen felmászott Dobogókőre is a legnagyobb kánikulában, gond nélkül. Egyedüli gond a hazafelé vezető úton volt. Szolnok környékén elkezdett hangoskodni a ventilátor, majd elcsendesedett. A tengelyen rajtamaradt a ventilátor közepe, a palást része meg szabadon futott rajta. Kiszereltem tengellyel együtt, így tettük meg az utolsó kb. 200 Km-t. 80-as tempónál is jó volt a víz hőmérséklete, Debrecenben meg minden pirosnál leállítgattam a motort. Így azt is túléltük a piros mező érintése nélkül. Lesz majd videó is az egészről.
Hello, eladó wartburg jobb-bal hátsó ajtó + motor, az ajtókról tudok képeket küldeni. A merchandiseszzs@gmail.com kérem jelezni az érdeklődést. Sukoróról kell megoldani a szállítást.
Keresem tolatólámpa kacsoló kontraanyáját, lehetőleg az újabb, kisebb (anyagspórolósabb) változatot funkcionálisan más célra történő felhasználáshoz. Esetleg van neked, vagy valaki másnak? Általában redundáns elem, mert az új beszerelésekor a régi a kapcsolóval együtt feleslegessé válik (rossz kapcsolóval együtt megy a kukába, gondolom).
Köszi az infókat. Közben kiderült, hogy nem gyári a gyűrű, de állítólag német gyártmány. A méretet meg nem én olvastam le a belsejéből, lehet hogy a srác a dugó tetejéről olvasta, és azért írta. Szóval akkor 75,44.
Nem tudom hogy ott mennyire fogják fúrni, de ha a 6 század a szokásos, akkor biztos úgy.
Az átlagos méret ebben az esetben 75,44 mm, és erre jön rá a 6 százados tűrés a dugó és a hengerfal között, és a hengert ennek megfelelően 75,50-re fúrják. a 75,45-öshöz a hengert már egy századdal szélesebbre szükséges fúrni, azaz 75,51-re. 76,46 esetén pedig 75,52-re. Ha nincs meg a hat század, akkor megszorulásra hajlamosabb a motor. Négy század meg valószínű necces lehet.
Én azt vettem észre - nagyítóval -, hogy a gyári gyűrű külső felületén három vagy négy barázda fut körbe a gyűrűn, a kerülete mentén.
73,80 volt a két gyári (MEGU feliratot az Istennek se láttam benne sehol, de amit írtál, a "K20" az benne volt). Az utángyártottat meg elfelejtettem, bocsi :D Majd legközelebb megnézem. De lehet hogy 74 volt.
Végül fúrva lesz az egész, és a gyári utolsó túlméretes dugókkal lesz szerelve.
(Másik ugyanilyen méretű jó gyári dugót szerezni esélytelennek érzem...) - pedig esélyesebb, mint három db-ot - egy garniturát - összeszedni gyáriból. A nem gyári dugót érdemes azért gyárira cserélni szerintem. Majd írd meg, hogy mi a mérete ennek a kakukktojásnak? Amúgy esélyes, hogy 74,00-es lesz.
Nem, ez nem a fulladós volt, ez egy külön motor, az eredeti motorja a donorautónak. Ez lesz felújítva, és aztán átcserélve a fulladós motorra :) Amikor elhoztam a donort akkor működött, bár elég erőtlennek tűnt (ez lehetett mástól is, mert nagyon füstölt) és volt valami hangja. Szerintem nem lett rajta mérve semmi. Sajnos még nem láttam hogy mi mennyire lóg, csak képeket kaptam, majd holnap megyek megnézni.
Ha valóban nem gyári az 1-es dugó, akkor is érdemes lehet vele összerakni? Vagy akkor inkább fúrás? (Másik ugyanilyen méretű jó gyári dugót szerezni esélytelennek érzem...)
Miért lett ez megbontva, ez a fulladós? Nem néz ki rosszul, sőt szép tiszta, bár a furatok tükrösek már. Mintha az 1-es dugója nem gyári lenne, hiányzik a központfurat a dugótetőből és a többivel ellentétben kicsit le is kokszol a forgattyúsházba, mintha jobban meg is lenne húzva a dugó fala a ragadástól. Ha nem lógnak a hajtókarok, nem darálnak a csapágyak, nincs rossz hangja és jó az ereje, akkor én nem bántanám. Kompressziót néztetek rajta? Nem kisebb-e az 1-esben, mert ha igen, akkor leállhat alapjáraton és azért kéthengerezik.
Tartaléknak vett egyik blokkom ugyan futott 120 ezret, de nem volt kivállasodva. Gondoltam egyet anno, honoztattam, és kapott gyár új alapméretes dugókat felújított főtengő mellett (erre kerültek fel a Koyo - de sajnos csak - 9-golyós főtengőcsapágyak.). Szóval nem szükséges mindenáron fúrni. :-)
Elkezdődött a buli :) A gyári új dugattyúk lehet csak tartalékba lesznek megvéve, mert a szerelő szerint valószínűleg fúrás nélkül is megcsinálható lesz a blokk.
Kíváncsi vagyok hogy ezek gyári dugók-e, majd ha ellátogatok hozzájuk akkor megnézem hogy van-e MEGU felirat.
Igen, ez a verzió a legszimpatikusabb számomra is, nem az ára miatt. :)
Ki tudja mit hoz a jövő, szerény számításaim szerint legalább 10-15 év, mire kertes, aknás garázzsal rendelkező házam lesz.. Addig a kocsi utcán parkol. :(
Ilyen körülmények között hogyan óvjam meg a lehető legjobban? Esőben, ha tehetem, nem használom, hóban pedig egyáltalán nem megyek vele. Mégis rozsdásodik pl. doblemez, sárvédő, ajtók aljai, csomagtér alja bizonyos pontokon, padlólemez a doblemez közelében, tűzfal kicsit. Ezért gondoltam alapos munkára, de 800 ezrem tényleg nincs rá.
Az lenne a kérdésem, hogy ha szükség lenne fúrásra, akkor mekkora szentségtörés rögtön utolsó túlméretre fúrni? Lehet tudok szerezni ilyen méretből gyári dugattyúkat.
Másik kérdés: ha mégse kérne fúrni, érdemes megvenni ezeket a gyári dugókat (utángyártott áránál alig drágábban) akkor is ha esetleg nincs hozzá csapszeg, gyűrű vagy bármi?
Jól mondja Laci 504. Ilyen felújítás akkor lesz a legjobb, ha amit lehet, magad csinálsz. A nyűgös, aprólékos munkákat. Az előkészítést: rozsdátlanítás, csiszolás, passziválás, anyagbeszerzés esetleg a fillerezést is. Ha szétszeded neki, biztosan nem tudja lustaságból egyben lefújni. Ha minden alkatrészt kézbe veszel, akkor utána bele tudsz kérdezni a javítási folyamatba, látni fogja az iparos, hogy nem vagy teljesen sügér a témához. Már fél siker.
Lakatost, fényezőt és feleséget nem ajánlunk. Ezekből csak rosszul tudsz kijönni.
Komolyra fordítva egyrészt találd meg azt akivel együtt tudsz dolgozni. Nem biztos, hogy akivel én tudok dolgozni azzal te is szót értesz. Másrészt teljesen felesleges mert az aki ilyen szintű munkát végez annál 4-5 év várakozási idő van és a munkadíj 800 ezer környékén van most. Szóval erről jobb ha leteszel.
Egy lakatosnak tök mindegy, hogy Wartburgot lakatol vagy Jaguart. Csak az utóbbiért kifizetik a munkadíját mert belefér az előbbi meg sose ér annyit.
Szinte biztos fékdob ovalitás vagy talán tárcsa probléma. Nekem egyszer egy téli út után sokat állt az autó és a sós latyak megmarta a tárcsát a betét mellett. Bármennyire vasaltam a tárcsát, dobolt a pedál. Csak drótkorongos kezelés után lett jó.
Kicsit más téma: elgondolkoztam a kocsim teljes alváz-, padlólemez- és üregvédelmén. Még ezt a telet kibírná, nem sürgős, de körbe akarom járni a témát.
Nem akarok senkit megbántani látatlanban, de csak rosszat hallottam eddig a kasztnis szakemberekről. Éppen ezért:
- jelen akarok lenni lehetőleg minél többet a felújítás során
- látni akarom, hogy a koszra nem festünk rá, az anyagot nem spóroljuk ki
- az alvázról le kellene emelni a karosszériát, hogy külön-külön, normálisan meg lehessen takarítani és lealvázvédőzni az alvázat és a padlólemezt is.
Szerintetek van, itt Budapest vonzáskörzetében olyan szakember, aki ezek mellett is vállalná? Mi a tapasztalatotok úgy általában Wartburg kasztnizással, alvázvédőzéssel kapcsolatban?
Van-e valakinek Bp.-en vagy a környékén M11x1-es menetfúrója? Eléggé ritka méret. Egy anyán kellene igazítani vele, mert nem megy fel csak kb. három menetet a hétből a méretben hozzá való tengelyre (az anya másik oldalán csak egy menetet...). Anyaga nem túl kemény, fémfűrésszel magam kaptam le belőle a kb. 7mm-es vastagság eléréséhez. A menetemelkedés azonos, nem ott van a hiba, és nem is abban, hogy fémfűrésszel menetet vágtam át. Inkább az lesz, hogy a tengelyt Japánban, az anyát pedig Németországban gyártották, és ez túl sok, hogy összepasszoljanak, hiába a szabványosság...