Valóban ez volna a logikus .Az én 5000-esem is gyárilag 3/8 - os szettel volt szerelve és amikor lecseréltem próbára a .325 re komoly csalódás volt.Annak a gépnek egyszerűen olyan erős a motorja ,hogy simán jobban használható a komolyabb lánccal,gyorsabb,hatékonyabb.Nem tudom miből ered ez de pl. a 261-es meg jobban szereti a .325-ös vágókészletet.Valószínűleg a nyomatékgörbéje lehet más vagy ilyesmi .
Simsonos korszakból Te is emlékszel, amikor a tűgörgők mellől kihagytad a hézagolót, alacsony fordulaton ( alapjáraton) jött elő egy hasonló hang, amikor a görgőkosár ide-oda tudott járni.
Tán Gyümifás mesélte, amikor előszőr kivette erdőre a 6400-at, körbevették a többiek, és kérdezték, hogy "mijez a kék izé?", amikor látták szórni a forgácsot belőle. :)
Ez szerintem se egészséges dolog . Már ami a bejáretást illeti. :)
Emlékszem mikor Apám megvette a H-281 XP-t ,, a teraszon fellógatva ment alapjáraton . Csak ez maradt meg ,de gondolom rá is húzott néha. Nem ma történt ,1986 körül.
Én értem! Ha egyszer lesz egy 365 x-torq fűrészed.Na akkor elmész vele gurigázó imitátornak és helyesen 145% ra pörgeted a gépet.Na akkor ott már bajok lesznek!:-):-):-):-):-):-)
Csak arra hogy a nagyobb gépek ereje már 6600 nál a rendelkezésre áll akkor minek full gázon forgatni ? És a munkafordulata is az a bizonyos 3/4 gáz körül van 10500 nál Kb ! Tudod mindenki másként csinálja ((::!!
Ha van egy autód aminek a végsebessége 180km/h,és azt felbakolják hogy a kerekei a levegőben legyenek akkor szerinted nem megy 200km/h fölé a végsebessége? Teljesen más a terheletlen és a terhelt érték.
Figyi...
A Fűrész Mániás Attilának van néhány videója arról,hogy mennyit forog terheletlenül a láncfűrésze,és mennyit fában.
És mit ad Isten amikor megkapja a terhelést a gép akkor szinte pontosan arra az értékre lassul le ami az ideális teljesítmény leadás szempontjából.