Gaviria és Greipel második és harmadik helyen jött át a célvonalon, de a harcuk miatt a zsűri utólag a főmezőny végére sorolta őket, a 92. és a 93. helyeket kapták meg. A második hely így Sagané lett, míg a harmadik John Degenkolbé.
Sagan és Nibali amúgy is barátok, könnyen el tudok képzelni egy közös munkát holnap. Avermeat és Terpstra is menni fog holnap a szakaszért a tót mellett, vagyis hatalmas menés lesz, és pont emiatt lesz kaotikus a verseny.
Az úgy szép lesz. Két versenyt fogunk látni, egyet a szakaszért egyet meg az összetettért, az nyerhet igazán nagyot aki az összetett menők közül el tud menni a Sagan, van Avermaet....féle sorral. Erre mondjuk reálisan Nibali-nak, Thomas-nak lehet esélye, kérdés mehet-e "Froome ellen", illetve talán Valverde de őt meg visszahúza majd a két nehezék.
Dumoulin, Fuglsang milyen pavén? Őket nem tudom belőni :)
Egyetértek, hogy nem kellene pavé a Tour-ra. Amúgy Valverde-nek is megvannak ezek a képességei, az a kérdés, hogy Landa, Quintana tud-e majd menni vele. Na meg az is jó kérdés, hogy Thomas-t elengedi-e a Sky vagy Froome-al kell maradnia. Porte-ra vigyázni fog-e Avermaet vagy megy a szakaszért......
Akkora tülekedés lesz a pavék előtt, hogy amiatt lesz bukás. Azokon a szűk utakon igen nehéz lesz a felzárkózás, ha egy esélyes előtt 8 méterrel valaki megborul, ki sem tudják kerülni. Az öszetett menők és segítőik nem rendelkeznek olyan kerékpárkezelési tudással - tudom, bután hangzik, de így van, Nibali az egyetlen kivétel - ami ahhoz kell, hogy ilyen utakon menjenek. Nem ilyenre készültek, testalkatilag sem felelnek meg erre, fölösleges az egész. Nem színesíti a versenyt, csak bonyolítja.
Száraz idő lesz az mindenképpen pozitívum, ettől függetlenül biztosan lesz olyan az esélyesek közül aki bukik, belekerül egy bukásba vagy csak simán defektet kap. Az összetett esélyesek nagy része szerintem együtt fog megjönni, de lesz 1-2-3 ember aki időt fog kapni.
Ő a mezőny egyik legpechesebb versenyzője, illetve nem is biztos, hogy ez csak pech, szerintem hihetetlen érzéke van ahoz, hogy hogyan ne helyezkedj a mezőnyben ha bukást akarsz elkerülni.
A buziknak le lehetett zárni a várost? Haggyukmár...
Ha az olaszoknál! órák alatt fel tudják építeni/le tudják bontani a Giro befutóját, akkor itt mit kell baszkódni 5 napig? Nem mellékesen: minek kell a város közepén repülgetni? Ha bármi gond van velük, letarolnak egy csomó embert, műemléket, bármit. Akit ezérdekel, menjen ki a rétre, tarlóra, pusztába, ott lehet zajongani, országimázstizélni.
Hallgatva a hazai körversennyel kapcsolatos polémiát, az jut eszembe, hogy igaza van Rév Daninak és Lengyel Tominak is. Azonban nem hiszem, hogy pont a legnagyobb nemzeti ünnep előtt ne lehetne megoldani egy versenyt. Ha a redbullbaszkodás miatt 5 napig nem lehet tömegközlekedni a Margit-híd/Erzsébet-híd között Budán, akkor talán egy kerékpárverseny miatt pár órát ki lehet bírni.
Ha a buziparádé miatt le lehetett zárni a város közepét kordonokkal, rendőrsorfallal, akkor biztosan megoldható a Tour De Hongrie miatti zárás 3 órára.
És igen, nem 50 nappal a verseny kezdete előtt kéne felbüfögni, hogy ott nem lesz befutó, ahová tervezve van, mert csak.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy összejön a Movistar-nak az a hegyi dominancia amit szeretnének, amire az egész versenyt építették. Egyfelől pozitív érzéseim vannak ezzel kapcsolatban, mert Valverde, Landa, Quintana "jól néz ki", gond nélkül megjöttek az emelkedős szakaszokon (míg azért többen is gondba kerültek a nagyobb nevek közül) és az időfutamon is jól mentek, másrészről viszont a csapat többi része gyakorlatilag az első vakondtúráson (ahol már tempó is van) leszakad. Mondhatnánk, hogy a Sky-nál ugyanaz a helyzet de biztos vagyok benne, hogy náluk ez tudatos, rápihennek a hegyekre, ők nem szokták a formákat elvaxolni. A Movistar-nál viszont ritka amikor nem vaxolják el, így az esetleges pihenés mellett az is bennem van, hogy egyszerűen nincs formában a Soler, Amador, Rojas hármas, az pedig problémás lesz számukra, ugyanis a Valverde,Quintana, Landa hármasnak az lenne a feladata, hogy a végéig ott maradjanak (hárman mondjuk egy 15 fős csoportban és ketten a végső 5-6 fős csoportban), azonban kellene elötte is az erő, hogy megrostálják a mezőnyt, a lehető legtöbb segítőt elszórják. Én ettől a csapattól azt várnám, hogy élreáll a vonat Sky módra és "hulljon a férgese", de ha csak hárman lesznek akkor semmi vonat nem lesz és semmi irányítás sem lesz, tehát semmit nem lépnek előre az előző évekhez képest a szakaszok közbeni dominanciát illetően.
Tudom, hogy még lesz pavé...... de picit eljátszva a számokkal a hegyeken kb. ennyit kellene adniuk a riválisoknak ahoz, hogy egyikük nyerhesse a versenyt (Quintana, Landa, Valverde-vel nem számolok a győzelmet illetően) :
Landa :
- Thomas legalább 2.5 perc
- Uran 1-1.5 perc
- Fuglsang : 1.5 perc
- Porte 1.5 perc
- Yates fél perc (jobb időfutamosnak gondolom Landa-nál)
- Froome 2 perc
- Nibali legalább fél perc
- Roglic 1 perc de inkább picit több
- Dumoulin 1.5 perc legalább
- Bardet kb. az egyetlen akinek nem kell adnia a hegyeken ahoz (plusz Quintana), hogy elötte maradjon
- Quintana kicsit jobbnak gondolom cronon a kolumbiait de messze nem annyival, amekkora a hátránya, szóval tőle akár még kaphat is fél-egy perc között a hegyeken, még úgy is elötte marad
Quintana :
- Thomas : 3-3.5 perc
- Uran : 2 perc legalább
- Fuglsang : 2 perc legalább
- Porte : 2.5 perc
- Yates : 1.5 perc
- Froome : 2.5 perc
- Nibali : 1.5 perc
- Roglic : 2 perc legalább
- Dumoulin : 2 perc minimum de inkább 2.5 perc
- Bardet : fél perc elég lehet, nem gondolom jobbnak Bardet a cronon
- Landa : másfél perc biztosan elég de első körben remélem nem egymással fognak meccselni hanem egyikük győzelme lesz a cél
Holnap még ez simán változhat mindegyikük esetében de a jelenlegi állás szerint Landa helyzete sokkal egyszerűbb és kivitelezhetőbb.
Idéznék a nyugdíjamat biztosító rejtett erőforrásoktól: "dicsak-e"
2018 július 28. szombat 13:00 Helyszín: Merida Concept Store & E-Bike Tesztcenter (Váci út 140. / bejárat a Dagály utca felől) Bringás közösségben nézheted a Tour de France 20. szakaszát (egyéni időfutam). Kérdéseket tehetsz fel a szakkommentátoroknak, többször élőben bejelentkezés a stúdióba – közvetítés után személyes találkozó a kommentátorokkal. Helyszíni szakértő: Németh Szabolcs Kvízjáték értékes Meridás nyereményekkel Vendéglátás – francia sör, bor, snack 2019-es új Merida bringák a porondon – köztük a Team Bahrain Merida REACTO
Grönevagon igen gyors volt ma, Gaviria hozzá sem bírt szagolni az eseményhez. A tót persze megint harmadik, vagyis megint nem sikerült komolyan leszakítani a ződért.
"Froome Vuelta győzelmében erősen benne van, hogy a Touron Aru megfázott, miután megrogyasztotta, ezért nem tudott rendesen menni, illetve hogy Contador az első napokon kapott 3 perc hátrányt valami hiba vagy betegség miatt, ezért ő sem volt teljes értékű harcos. Tudom, a jó versenyzőnek van szerencséje."
Nyilván kellett hozzá szerencse, de ők -mármint Aru és Contador - mindketten indultak a Touron is előtte, így ilyen szempontból velük szemben azonos esélyekkel indult Froome.
Éppen Aru vagy éppen Bardet szereplése mutatja jól, mit jelent egy Tour után bevállalni egy Vueltát is. Vagy éppen egy Giro után egy Tourt. Nincs időd a kettő között megfelelően regenerálódni.
Nem véletlen, hogy a tavalyi Vuelta top10-ből mindössze 3 ember volt ott a Touron is. Froome mellett konkrétan csak Contador és Poels, aki meg ráadásul a segítője. Nibali, Zakarin, Keldermann, Superman Lopez, Chaves, Kruiswijk kaliberű embereket viszont úgy kellett legyőznie, hogy ők mind a Vueltára készültek. Ebből a legtöbb persze verhető, de Nibali azért közel sem az a kategória, akit egy vállrándítással el lehetne intézni.
Pont ezen töprengtem hazafelé tekerés közben, hogy gyanúsan elengedik Froome Thomas-t, ilyet a Sky nem szokott csinálni. (Aztán persze lehet, hogy a harmadik hétre táltos lesz a ventolinos.) Talán itt van a lehetőség az örök segítőnek, hogy végre előre lépjen. Ha nem omlik össze a felelősség terhe alatt, akár még dobogós is lehet.
Froome Vuelta győzelmében erősen benne van, hogy a Touron Aru megfázott, miután megrogyasztotta, ezért nem tudott rendesen menni, illetve hogy Contador az első napokon kapott 3 perc hátrányt valami hiba vagy betegség miatt, ezért ő sem volt teljes értékű harcos. Tudom, a jó versenyzőnek van szerencséje.