Lakást nézek (még mindig)... Nyílt égésterű, parapetes kombicirkó (beretta) van elhelyezve egy lakás konyhájába. Szeretném a konyhát szobává alakítani, így a cirkó kikerülne a szobából. Lehetséges, hogy a parapetet átvezetem a szobán, hogy a folyosón mennyen bele egy új, modern, parapetes turbós cirkóba, vagy ez teljesen reménytelen? Mika nem tudom hogy szóba jöhet-e a szobába, mert nem lent van a parapet kivezetés, hanem fent, az ablak felett, és szerintem nem is kompatibilis a lyuk.
Valahogy meg lehet oldani ezt a problémát, vagy inkább nézegessek kéménybélelést?
Ha ilyen sértődős vagy akkor inkább el se kellett volna kezdened. Inkább linkelj ilyen segédleteket mert én nem találtam. Azért van a fórum hogy beszéljünk a dolgokról.
Szereltem már egy párat és úgy 60nm-ig teljesen jó meglehetősen üzembiztos mert egyszerű mint a faék a váltószelepes 100liter melegvizet 15-18perc alatt felfűti. Ha kiszámolod azt hogy a fogyasztása mennyivel több mint egy kondenzációs kazánnak és összehasonlítod a bekerülési költségeket akkor pont 10-11év alatt egyenlítődik ki ha nem kell közben a kondenz. kazánt javíttatni. Az újabb típusok már nem hangosak (a szivattyú zörgött a régebbiekben), ha akarod bútorba is szerelhető mert a kinézete elég csúnyára sikeredett. Ha lehet akkor a parapetest válaszd mert a turbósat ha nem bútorozod körbe akkor eléggé zavaró éjszaka. Ami nagy érv a mika mellett,hogynem kell hozzá kémény ami általában többe kerül mint a kondenzációs kazán.
Én már elgondolkodtam....meg jó pár mérnök akik a méretezési segédleteket gyártották.
Lesz, hiszen beiktatsz egy ellenállást ami nem akkora, mintha az egész keresztmetszet ilyen kicsi volna a teljes hosszon, ahogy eddig Te érveltél!
Ha értően olvasol nem azt írtam, hogy nem változik, hanem azt, hogy nem egyenértékű a helyi szűkület a teljes hosszon való keresztmetszet csökkenéssel. Te azt írtad, ha van fent egy idom a 20-as csövön, ami kb 12mm-re szűkít, akkor akár 12-es csővel is szerelhetted volna....olvass vissza!
-részemről befejeztem, tele van a net leírásokkal a méretezésről-
Most azt is próbáld ki, ha elég hosszú a lábad, hogy az egész hosszon leszűkíted a keresztmetszetet és úgy is, hogy csak egy rövid, a 44-es lábadnak megfelelő hosszon. A két mérés különbségén pedig gondolkozz el!
Nálad úgy működik a locsolótömlő, hogy amikor rálépsz akkor "A szűkületben felgyorsul az áramlás és ez ott lokálisan megnöveli az ellenállást, de csak ott." és utána ugyanolyan a nyomás és a vízhozam?
Minden új csaptelepet flexicsővel forgalmaznak,egy idő után sajnos szétmennek,ezzel nem tudsz mit kezdeni.Főleg a gagyi kínai csaptelepekhez adott flexicsövek.
Esetleg minden csapot kicserélsz falira,ha újra szereled a lakást pár év múlva.
Nem teljesen! Az áramlással szembeni ellenállás, ha a szűkület rövidebb, nem jelenti azt, hogy egyenértékű lenne egy teljes hosszában vékonyabb csővel! A szűkületben felgyorsul az áramlás és ez ott lokálisan megnöveli az ellenállást, de csak ott.
Persze. Amíg új addig mind jó, csak elöregszik egy idő után szerintem. Főleg ha sz@rul van beépítve, túl nagy hajlítás, vagy kicsit rövid és túl feszes, vagy megcsavarodik meghúzáskor.
Lehet. Meg szerintem a kor is bejátszik, 10 éves ki tudja milyen kínai műanyag a belseje, ami lebomlik egy idő után. Én is emiatt törekszem a végleges megoldásra. Az a bordáscső (gebo) elég jónak tűnik. A rézcső is jó, ha nincs utána acél cucc, bár elég sok idomot be kellett rakni, hogy összejöjjön pl a sarokszeleptől a wc tartályig. :)
ahol gyakran változik a nyomás, ott mozog a cső sokat, és kikopik. a felső szint tipikusan ilyen, mert ha földszinten 3-4 bar között ingadozik a nyomás (30%), akkor a negyediken mar 1,7-2,7 között ami 60%, pont a duplája.
Anyámnál a panelben elment a víz 2-3 éve. Mikor visszajött a nyomás, a legfelső szinten (4. emelet). Nem volt otthon a tulaj, végigázott 5 lakás egymás alatt. Anyám járt a legjobban vagyis a legkevésbé rosszul a földszinti lakásban, de ott is tálakat kellett mindenhova, a mennyezetből csöpögő víz miatt. Feljebb sokkal rosszabbul jártak.
Soha nem kellett még flexi csövet cserélnem mert tönkre ment volna. Csapoknál előnyös is a szűkítés, mert nem terheli így annyira a nyomás. Némely csaptelepen meg 6-8mm-es furat van. Nagyobb vastagságban is lehet flexi csövet kapni.
Akkor úgy látom mi egyre gondolunk. Engem azért érdekel, mert a többivel már dolgoztam, dolgozok, de pl nyaralóba nem szeretnék flexicsövet, 3 évente cserélhetem, grr...
Sajnos neked is csak azt tudom mondani, hogy amíg valaki neki nem áll forgácsolni savállóból 10*1->3/8" körcsavarokat, addig ez nem igazán megoldható. De a gebo cső nem csaptelep bekötésére lett kifejlesztve, hanem bojler, és vízóra pl.
Én rézcsőből csináltam annó, de most azt olvastam, hogy nem lehet utána acél cucc, mert korróziót okoz.
A bojler is acél, meg a falban is van még itt-ott horganyzott. Emiatt most akarom majd lecserélni az említett bordáscsőre, az savállóból van, ami nem okoz problémát. A wc-nél maradhat a rézcső.
Azt nem tudom, hogy a konyhai csapnál, meg a mosdó csapnál mivel lehetne kiváltani a flexicsövet.
Mielőtt kazánt veszel el kell dönteni milyen a leg alkalmasabb neked ez függ a használat módjától, van-lesz-e puffer csak időszakosan vagy állandó fűtésre kell. Az öntöttvas kazánok hatásfoka kicsit kevesebb mint a lemez kazánoknak de ha nem folyamatosan egész nap tüzelsz benne akkor már sokkal rosszabb mint egy jó lemez kazánnak. Élettartam szempontjából az öntöttvas kazán a jobb de azt könnyebb kinyírni és ha valamit nagyon elcseszel akkor ha felrobban viszi a házat is a lemezkazán meg max egy falat dönt ki.
A kazán teljesítményét ha nincs puffer akkor nagyon ki kell számolni mert ha túl nagy akkor a lefolytás miatt(mert ha nem folytod felforralja a rendszert) kátrányosodni fog a kémény.
A viadrus nagyon kényes a kémény elégséges huzatára ezért ha nincs akkora keresztmetszetű kéményed akkor annyit fogsz káromkodni hogy elkárhozik a lelked is( vagy felhívsz és csinálok neki kéményt).