1.
Nem tudom már melyik topicban volt, viszont hasznos lehet a számotokra az alábbi hozzászólás:
Bárdos Imre válasz erre | adatok | e-mail 2004-05-05 22:30:52
(119873)
Igen, de mivel közforgalomban nem vesz rész és normál nyomközü
ezért "A" (a keskeny "B" lenne) a 25 pedig (szerintem)a sorozat
üzembe állásakor soron következő sorszám volt, bár azt nem tudom
miért 20-al kezdődik: M28 > A21; A22 > M260 4001; A23 > M31; A24 >
M38; A25 > M44; A26 nem volt a MÁV-nál; A27 20x > M40; A27 200x >
M46; A28 > M32; A29 > M43.
[előzmény : (119871) _nyunyuka, 2004.05.05 22:18]
2.
http://lococlub.fw.hu/
"Ipari" fülecske!
"Lista" fülecske! A "Mozdony listá"-ban állomásítási listákat találtok.
3.
Orosházán az Üveggyárban van egy A25-ös, de állítólag Zetorjuk és Mazsolájuk is van.
Igen, ezt már említetted, jó lenne utánajárni, hogy is van ez. Külsőleg nem tér el a többitől, megpróbálom kideríteni milyen motorral készítették, hátha ez az eltérés. Külsőre ilyen gép van az EGISben is.
OFF: Az ilyen jellegű könyveknek sosem szabad hinni, autós példa: az okmányiroda nem tud a 313-as Wartburg létezéséről, és hamisan 311-ként szokták elkönyvelni :(( Az én egyik 353-asom "könyv szerint" 1982-es, amúgy 83-as, az eredetvizsgán tökéletes A minősítést kapott, de attól még 1983-ban készült :( Ha csak ekkora pontossággal dolgoznak a vasút terén is - darab darab oszt' jóvan' - akkor már rég rossz, remélem nem így van.
Minden keletnémet két tengelyes tolató az A26-osokhoz lett besorolva?
Itt van pár adat róla
__________________|___V15____|__V15.20 és V15.23___|__V23___|
ütközők közti hossz__|_mindháromnál 6940mm___________________|
tengelyek távolsága__|__mindháromnál 2500mm__________________|
kerékátmérő________|_900mm__|___900/1000mm______|_1000mm_|
szolgálati tömeg_____|__20t____|________21,5t________|__23t___|
indító vonóerő(?)____|_40,2kN__|_______42kN_________|___55kN_|
dízelmotor telj.______|_110 kW__|_______132kW_______|__162kW_|
legn. sebesség______|__32km/h_|________37km/h______|_55km/h_|
gyátójuk a VEB Lokomitivbau Karl Marx, Babelsberg volt (ha jól tudom, itt készültek a V180/BR118 és V100/BR110 sorozatok is?). Szintén nem biztos az információ, ha jól értelmezem a leírást, akkor 1958-59 körül tervezték, 1960-tól áll gyártás alatt a kis gép, az egykori DR "típusmozdonyainak" első darabja.
Elég egyszerű megtalálni, be kell menni hátúl a Teherportán (Arany János utca), és csak egyenesen... el a Szerszámgyár mellett (IWAG), a híddaru után elvileg már látható a két mozdony.
Ki tudsz menni mostanában?
Ha kocsival mész, úgy is be lehet menni, ha kérdezik, az Szerszámgyárba mész...
Bátran be kell hajtani és inteni a portásnak, ha bizonytalankodsz, akkor esetleg nem engednek be..
Ha a mozdonyok ott vannak még és nézegeted, mondd, hogy vevő vagy rájuk és előzetes felmérést végzel...:))))
A mátyásföldi Ikarusban kb 3 éve jártam utoljára - addig dolgoztam ott. De ezek a gépek előtte is évek óta álltak, a rendszerváltozás óta nem láttam őket dolgozni, azóta pang ott az élet.
Vsz. nem voltak üzemképesek, mert héves Bobók jártak be nagyritkán tolatni.
A rendszerváltozás előtt olyan nagy volt itt az élet, hogy éjjel-nappal 3 műszakban folyt a rakodás.
Talán januárban be tudok menni és újra körülnézek, az akkus mozdonyról nincs még fotóm. Ilyen járművek élőben máshol még nem láttam.
Szerintem ez a cég saccperkábé 20 éve mexünt. Ha mozdonyt akarsz venni, a Jászberényi út elején a McDonalds-szel szemben, az ÉPTEK-nél 1 M32, /nyunyka képtárában tuti benn van/, a Magyar Kábel Műveknél /Kelenföld, Barázda u./ pedig 1 M28 /http://kep.tar.hu/qcqc /Sinbiciklis/ Elveszettek/ van eladó.
A noszinak nincs vasútforgalmi engedélye, így mégsem lehet átszámozni a gépeket, mivel végül is MÁV üzemeltetésben vannak, csak a noszinak is fizetnek. Kb mintha a saját autódat megvennéd, majd a kereskedő nem adná oda, csak a részletet is fizetsz (miután kifizetted a teljes árat), de tankolni, biztosítani neked kéne így is. Ilyesmi ez...
Szerintem azért A-179, mert még a káeftésítés előtt, a nagy MÁV-on belül kapta az A-s számát mint üzemi célú, nem közforgalmú jármű. Később meg úgymaradt, a nevükben ugye ottvan a MÁV, így nem akarták ismét átszámozni.(Pl. az Északiban is M32 tolat és nem A28.) Persze logikus lenne A21, de ez mégis vasutas cég és nem cukor, papírgyár. Ilyen alapon a nosztalgiás Nohabokat is át kellene számozni (papírforma szerint külön cég) de inkább ne tegyék.
Egyúttal megpróbálok feltenni néhány A26-os fotót, IKARUS. Mátyásföld.
Van (volt?) itt egy 1897-es Weitzer teherkocsi is. Érdekesség még az, hogy a mátyásföldi telephely kispályaudvarát felszedték, így a mozdonyok bennszülöttek lettek.