Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Sziasztok! Tudja valaki, hogy manuális váltóval szerelt 5008-nál (2013as èvjárat) mikènt lehet leszedni a váltógombot?
A váltószoknya kissé viseltes, szeretném cserèlni. A váltógombot már húztam, rángattam, tekertem, de sehogy nem jött le, ezért kérem a segítségeteket. Köszönöm!
Sziasztok! Szóval a FAP folyadék hiány csak rèszben volt problèma. Az volt a hiba, hogy a rèszecskeszűrő szoftveres az èletartalma vègèn járt, de egyèbkènt tőkèletesen működik. Meg lett mondva az autó agyának, hogy új a rèszecskeszűrő ès ezzel a problèmám megoldva! Szóval nem biztos, hogy a FAP lötyi a kevés!
Szia! Feltöltöttem, de kB. 8dl ment bele. A diagnosztika azt mutatja, hogy 1140 ml, illetve 57% a tartály telítettség (elvileg akkor a tartálya 2 literes). Szóval nem tudom megmondani neki, hogy feltöltve, vagy cserèlve lett a tartály, mert nem változnak az adatok. Delphi, illetve Würth diagnosztikai programmal is próbáltam, de nem sikerül. Hogy csináljam?
Segítséget szeretnék kérni! 2012-es 5008-ast használok, bluetooth /WIP sound/ hidegben nem működik. Kb november óta reggel első induláskor nem használható, kb 25-30 perc autókázás után leállítom, 5 perc szünet és újra indulok, ekkor már működik. Délután szintén ez a helyzet munka után. Ha nap közben többször használom pár másodperc után autómatikusan csatlakozik a telefon és hibátlanul működik a telefonálás, zenelejátszás, stb. ...
Kérdésem lenne5008 1.6 blue hdi kézi váltos. Mostanában kapok egy hibaüzenetet p220a. Valami tanacs hogy mit nézzek meg. Tapasztalatok? Sima odb vel törölni tudom de visszajön. Pontos hibát nem ìr mert auto specifikus. Valaki tudja peugeot mit csatol ehez pontosan. Én amit neten találtam az nox érzékelő. Valaki tanács. Előre is köszi.
Ma rákérdeztem, mert visszajött a kitisztított részecske szűrő, számla+vmi tanusítvány. Közepes mértékben volt eltömődve ,és megkezdődött az össze-vissza szerelés.
A szerelőm mondta, hogy egy kúpos tömítés van ott ahol kifújt.
szeretném a tanácsotokat kérni az alábbiakkal kapcsolatban.
Van egy lassan 4 éves 5008-asom (1.6-os blueHDI). Előjött egy olyan jelenség, hogy ha a klímát kikapcsolom, fémes sivító súrlódó hangot ad az autó. Ha a klíma kompresszor megy, akkor nincs ilyen hang. Arra tippeltem, hogy a kompresszor kuplungja járja a végét, nem old rendesen, az súrlódhat. Elvittem az autót márkaszervizbe, megnézték, azt mondták, hogy szerintük a generátor szíj feszítő görgő adja a hangot, a klímához azért van köze, mert más a terhelés a szíjon és így a görgőn, ha megy a kompresszor illetve ha nem megy. Megegyeztünk a szíj és a feszítő görgő cseréjében, megrendelték az alkatrészeket.
Ma cserélték ki, viszont a jelenség nem szűnt meg - talán kicsit erősebb is lett - amit ott helyben jeleztek is.
Választhattam, hogy maradjon az új vagy menjen vissza a régi szíj+görgő, viszont ezek után azt javasolták, hogy a kompresszor a rossz, azt kellene cserélni, ami nyilván nem olcsó mulatság.
A szerelő mutatta, hogy amikor jobra-balra forgatja kézzel a kompresszort hajtó tárcsát, annak kattogó hangja van, viszont továbbra sem győzött meg arról, hogy biztosan a kompresszor a ludas, nem pedig a kuplung. Azzal érveltem (remélem helyesen), hogy álló motor mellett a kuplung ki van engedve, így valójában a kompresszor tengelyét nem forgatja meg (lehet az nem is menne olyan könnyen), egyelőre koncentráljunk a kuplungra, lehet-e megvizsgálni, szükség esetén cserélni. Szerinte erre nincs mód, nem bontható, de beszerezni sem tudják, mert a teljes egységre (kuplung+kompresszor) létezik csak termék kódjuk, csak egyben tudják azt megrendelni.
Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e olyan megbízható autó klímást ajánlani Budapesten, aki a kompresszor csere helyett/előtt hajlandó alaposan megvizsgálni, hogy lehet-e a klíma kuplung a hibás, mielőtt belemegyek a kompresszor cserébe. A youtebe-on több video van, amin a kuplungot szétszedik, csapágyat cserélnek benne, illetve vannak olyan auto alkatrész webshopok, ahol léteznek alkatrészek a kocsi típusához (szíjtárcsa, meghajtó lemez, elektromágnes tekercse) ami azt valószínűsíti, hogy nem lehetetlen a klima kuplung vagy egyes alkatrészeinek a cseréje.
A részecskeszűrőn van nyomáskülönbség mérés, melynek eredménye alapján dobnia kell hibaüzenetet, ha túl nagy a telítettség. Ha rossz a tömítettség a szűrő előtt, akkor persze előfordulhat, hogy a magán a szűrőn nem növekedett meg annyira a nyomáskülönbség, hogy hibaüzenetet generáljon. A szűrő tisztítás ennyi kilométer után mindenképp jó ötlet, a szűrőn kívül szerintem érdemes átvizsgálni, hogy nyomáskülönbség mérés megfelelően működik-e. A szűrőn van 2 vékonyabb cső a nyomáskülönbség méréshez, ami hajlékony gumitömlőkre csatlakozik, azokat mindenképp nézesd meg, hogy nincs-e bennük dugulás, illetve a nyomás különbség szenzorhoz vezető gumitömlőket is, hogy nincsenek-e eltömődve, vagy megsérülve. Ezen felül, miután megvolt a javítás, diagnosztikával meg lehet nézni, hogy tényleg mér-e a nyomáskülönbséget járó motornál, illetve hogy az növekszik-e terhelés és a fordulatszám függvényében. Diagnosztikára amúgy is szükség lesz a tisztítást követően, mert a motorvezérlő elektronikával tudatni kell, hogy szűrőcsere (jelen esetben tisztítás) történt. FAP folyadék szintet is ellenőriztesd. Ugyan jeleznie kellene, ha kevés, de ha már úgyis szerelőnél jársz, legalább ez is rendben lesz.
De mivel nehéz hozzáférni, nem kockáztatom meg azt hogy kitisztítás nélkül vissza tegyük.
Amikor valami elromlik annak oka,okai vannak.Ha pontosan nem tudjuk az okot akkor mindent megteszünk, hogy kivédjük .
Ez nem kötelező, én így csinálom.
(A szerelő barátom azt mondta,hogy mintha lazák lettek volna a csavarok mikor kivette a részecske szűrőt,de ez lehetett a tömítés tönkremenetelének a következménye is.)
Az utastér légszűrő is megtelt füst+korom tehát csere.
Az autót vszínű így vettem, mindig volt egy kis szaga álló helyzetben ,egy óvár pest autópálya után lett elviselhetetlen.
Nálunk is kifúj. 2.0 hdi, 267.000km. Bár nálunk a fő tünet az, hogy regeneráláskor jön ki fehér füst, utána elmúlik. Viszont nekem a részecskeszűrőre azt mondták a Peugeotnál, hogy amíg nem dob hibaüzenetet, addig ne foglalkozzunk vele. Ti miből gondolodjátok, hogy a részecskeszűrő is lehet az okozója? Volt hibaüzenet?
Peugeot 5008-ba keresnék műszerfal vezetékköteget (gyári cikkszáma: 6598 H1). Már minden bontót végighívtam de sehol nincs,(Peugeotban sem rendelhető) ez a fajta.
Head Up display(hologramos kivetítő, nagynavi, erősítő (fontos mert más a kábelezése).
Túl vagyunk : komplett fékjavitás(tárcsa+betét+munkahenger kontroll)
Olajak : Aut váltó,motor+ összes szűrő
És újabb probléma adódott.
Ha megáll a kicsi járó motornàl bejön a kipufogó gáz.
A hiba : előkatalizátor és a részecske szűrő között a tömítőkarika elfosta magát.
Javítás: katasztrófa, hogy mennyire szét kell bontani az autót,mert nem férsz hozzá(müszerfal alatt kb ott a motor) felülről esélytelen, alulról mindent kezdve a segédváztól le kell bontani.
Valószínűleg a valamennyire eltömődött részecske szűrő nek is köze lehet a dologhoz. Ezt kitisztítjàk hozzáértő műhelyben.
Remélem ezzel lezárul a javítások sora.
Panaszkodtam, hogy ebben az autóban semmi izgalom, és imáim meghallgatásra találtak. Igazi szabadidő autó, minden szabadidődet a szerelésével töltheted. (Nem én javítom hanem hozzáértő)
Be kell "bikázni" és irány egy akkut forgalmazó bolt (legtöbb helyen értenek a cseréhez)...ha minden igaz, figyelheti az akku feszültségét, ha túl alacsony, már nem is indít rá. Öcsém P307 2.0HDI is hasonlóan kezelte a lemerűlt akkut. Ha 2 évesnél öregebb az akku, akkor el kell gondolkozni a cserén. Véleményem szerint jobban jársz, ha egy szakemberrel cserélteted - YT video jó, de az nem látszik a felvételen, hogy egy-egy műanyag elemet mennyire lehet megfeszíteni, hogy ne törjön el 0°C környékén...
semmi extra kijelző villogás csak két sípolás, aztán minden mutató visszaáll alapra, rádió pár mp alatt lekapcsol
kézifék nem old ki.
Az utóbbi időben sok volt a rövid, városi út, + tél, így az aksira gyanakszom, de műszaki analfabétaként nem bontanám le a fél motorteret yt videók alapján, de mivel nem megy a kocsi, szervízbe sem tudom vinni.
Köszönöm, de az enyém 1,6os, elvileg ennek 3 literes a tartálya. Valószínűleg nem fogyott mèg ki teljesen, de 1liter után a következő kiszerelèst 3liter. Ezèrt gondolkozom nagyon, hogy mennyit vegyek.