Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 18116

Jó kis film:)

És valóban Vértesacsa, az állomásépület közelében a nagy tűzfalas ház árulkodó jel. A szomszéd állomás amiből egy-két másodpercre bevillan egy kép, az Alcsút-Felcsút?

Jó lenne kideríteni a felvétel évszámát is. Ugyebár az M43-asok az 1970-es évek elején-közepén álltak forgalomba. A vonalon forgalmi szolgálat a személyszállítás hetvenes évek végi leállításakor szűnhetett meg. Tehát a felvétel 1973-78 körüli lehet. Ja, és a vasutassapkán az embléma is már az új!

 

És még valami: a forgalmi iroda belső terében látszik, hogy a jelzők emeltyűi felfelé állnak, mind a négy! Vagyis mindkét irányból szabvány-szabadot mutattak. Forgalmi szolgálattevővel rendelkező állomásokon (megállórakodóhelyeken) ez szokatlan módszer. Nem lehet, hogy azon az állomáson már nem volt szolgálat a film készítésekor, csak a film kedvéért játszották ezt el? Mert mintha a Moldova-könyvben is lehetne olvasni, hogy Vértesacsán a váltókat már 1969 óta nem állították át...

Előzmény: M47-1239 (18114)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.16 0 0 18115

Köszönet a filmért! Szép teljesítmény a látottakból felismerni a helyszínt.

Csak én vagyok humortalan ember? Vagy tényleg ennyire bárgyúak voltak a film készítői? Netán a leendő nézőiket becsülték óvodásszintűre? Ilyen idióta forgatókönyvre pazarolták a dolgozó nép verejtékesen megtermelt pénzét.

Előzmény: M47-1239 (18114)
M47-1239 Creative Commons License 2011.01.16 0 0 18114

Vértesacsa!

 

ROCOman Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18113

Köszönöm. Várjuk! :-)

Előzmény: Zolas (18112)
Zolas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18112

Igazán nincs mit. Ha lesz még anyagom, majd küldöm azokat is.

Előzmény: ROCOman (18111)
ROCOman Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18111

Köszönjük a képeket. Már az oldalon is megtekinthetőek. :-)

Előzmény: Zolas (18108)
Zolas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18110

Ha AS 47 a sorompó, akkor nagyjából azaz, a peron vagy 300 m volt, Halas felé, tehát csökkenőben. Ezt elfelejtettem megnézni

Előzmény: eMPet (18109)
eMPet Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18109

Én is örültem ezeknek az elveszett megállóknak, Kopolyának a szelvényszámát tudod? (gondolom egyezik az ASF-éval, akkor az a 47-es?).

Előzmény: Zolas (18108)
Zolas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18108

És végül Kopolya:

Zolas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18107

A 155 -s vonalon:

-Halasi tanyák valószínűleg a 402. sz. -ben volt.

-Konyhadülő helye a kollégám elmondása szerint a 273. szelvényben volt. Ennyi látható a vonatról:

Első kép Majsa felől, második, harmadik Halas felől nézve.

Zolas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18106

Aki nagyon off-nak tatja az elveszett állomásokat, megállóhelyeket (sín most még van), az lesz szíves ugorjon:)

 

Kicsit kiszínezném azokat a fehér foltokat:

-Mélykúti tanyák: ennek a megállónak a maradványai a 254. szelvényben találhatók

-Bácsalmási tanyák: ez a 372. szelvényben volt, kicsit visszább attól a ponttól, ahol elválik Bácsalmás előtt a régi töltéstől a vaspálya.

-Bácsborsódi tanyák: ~530 -as szelvényben lehetett a díjszabási km szerint, kép nem készült, mert elsuhantunk, mire meglett . (Ha nem a díjszabási km -t vettem volna alapul, akkor az 553 sz. -re taksáltam volna.)

Előzmény: ROCOman (18104)
Zolas Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18105

Nem tudom, hogy mennire lesznek élvezhetőek a képek. Ami legalább biztos: a szelvényszámok megvannak.

Előzmény: ROCOman (18104)
ROCOman Creative Commons License 2011.01.15 0 0 18104

Szuper! Ezek mindegyike egy-egy "fehér folt". Köszönjük szépen a segítőkészséget.

Előzmény: Zolas (18099)
bodrostomi Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18103

Szó se volt ívről, hanem a lejtviszonyok miatt készült a korrekció. Így "energiatakarékosabb" lett. :)

Előzmény: Papa83 (18097)
Zolas Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18102

Nem tudom, hogy mire gondolsz. Talán ha kicsit pontosítanál.

 

Kopolya még megvan:

Előzmény: Tshu-hash (18101)
Tshu-hash Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18101

Egyébként Kunfehértó előtt is volt egy őrház, sajnos azt is lebontották. Az alapja talán a gazban megvan még...

Előzmény: Zolas (18099)
Zolas Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18100

Látom, gyorsabbak voltatok, mint a reg. email:)

Előzmény: ROCOman (18098)
Zolas Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18099

Igazán nincs mit. Holnap ha összejön lövök képet a Bácsborsódi tanyák és a Mélykúti tanyák helyéről (ezeket még meg kell "látni"), Kopolyáról, Konyhadűlőről és a Halasi tanyák helyéről.

 

Kopolyán és Konyhadűlőn van épület is, igaz utóbbi nem tűnik bakterháznak, de állítólag az volt. Egy nyugalmazott kollégám Harkakötöny helytörténeti írásán dolgozik, ő mondta, hogy hol volt, a Halasi tanyákkal egyetemben. Itt viszont már csak a töltés melletti bozót árulkodik a régi megálló (bakterház) helyére.

Előzmény: ROCOman (18098)
ROCOman Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18098

Köszönjük a képet! :-)

Előzmény: Zolas (18070)
Papa83 Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18097

Köszönöm. Az mondjuk sejthető volt, hogy az "ívlevágás" ívkorrekció miatt következett be:)

 

Közben megtaláltam itt is: http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=miko

Előzmény: eMPet (18095)
eMPet Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18096

Upgrade: Wiki szerint 1982-ben történt az átépítés. Kép is az alábi oldalról való:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Eger–Putnok-vasútvonal

Előzmény: eMPet (18095)
eMPet Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18095

Mintha korábban itt (?) is írta volna valaki, hogy a B-lapátfalvai cementgyár kiszolgálása miatt (tengelyterhelés-növelés, ívkorrekvió) vágták le az ívet.

Az 1971-es menetrendben még benne van Mikófalva mint megálló.

Előzmény: Papa83 (18087)
karako-hid Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18094

"mely egyértelműen azt mutatja, hogy a régi nagyvasútnak a helyére építették a kisvasutat."

 

Egy 1950-es évek eleji ügyirat is arról tanúskodik, hogy a régi nyomvonalat át kellett adni a Gazdasági Vasút részére, az épületeket viszont nem adták át.

Előzmény: Törölt nick (18067)
Zolas Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18093

Gondoltam rá, már én is. Várom a regisztrációs emailt.

Előzmény: Komlósfecskés (18092)
Komlósfecskés Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18092

Ha van hozzá kedved, töltsd fel ide:

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=terz

Még nincs kép róla.

Előzmény: Zolas (18079)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18091

Az említett kép:

 

Előzmény: Nyírség IC (18090)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.01.14 0 0 18090

Lovrin és eMPet

 

Köszi a válaszokat! Jobban megnézve az ívet, lehet, hogy mégsem áll víz ott, ahol a vonal ment: a pálya régi ívét követve (Csenger felé haladva) ugyanis nekem nem tűnik egyértelműnek, hogy éppen belement az árokba (ill. annak a helyén haladt tovább, átkelve azon a vízfolyáson) inkább mellette. A képet elforgatve jobban látszik, hogy a kettő nincs egymással szemben, jónéhány méter van a az árok és a régi vonal között. Tipp: az árok itt volt, a vonal meg mellett ment, töltésen.

 

 

Előzmény: Lovrin (18086)
Papa83 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 18089

A jelek szerint nem lett belőle semmi..

Előzmény: siófoki35 (18088)
siófoki35 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 18088

Asszem víztározót terveztek a régi nyomvonal helyére, azért volt korrekció.

Előzmény: Papa83 (18087)
Papa83 Creative Commons License 2011.01.13 0 0 18087

Itt vajon mi lehetett a cél? Az ívek elég szűkek, olyan R250-esek lehetnek, de előtte is - utána is maradt belőlük bőven. Mikófalva viszont elvesztette a vasútját (gondolom a hurok közepén, a rövid egyenes szakaszon lehetett az állomás; valami épület is látszik)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!