Keresés

Részletes keresés

E-kerekek Creative Commons License 2006.05.30 0 0 149
A "semmi komoly energiaigény" c. dolgoggal azért óvatos lennék, mert gyermekkel, cuccokkal együtt pillanatok alatt össze lehet szedni 100-120-130 kg "hasznos terhet", aminek a megmozgatásához azért kell energia - az akksiból.

A pedál-rásegítés kicsit "univerzálisabbá" teszi a gépet, akár hosszabb útra (jóval az akksi kapacitásán túlra) is el tudsz vele menni adott esetben - jóval kisebb "izzadás" árán, mint amit akár a hagyományos, akár a rásegítés nélküli gépeken elérhetnél.

Száal ha pedál van, akkor a rásegítés is nagyon hasznos tud lenni - adott helyzetekben. A szubjentív ár/érték arányt viszont csak Te tudod a saját igényeid és pénztárcád alapján megállapítani, tehát neked kell eldönteni, hogy megéri-e neked...
Előzmény: gabaf (147)
ems75 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 148
húúú...ezzel még azért várnék amíg letelik a gariidő:)
de tetszik az ötlet....Köszi!
Előzmény: E-kerekek (144)
gabaf Creative Commons License 2006.05.30 0 0 147

Sziasztok,

elektromos kerékpárt szeretnék venni, és segítséget kérek a tapasztalt e-bicajosoktól. A kerékpár csak munkába járáshoz, és ezzel együtt gyerekszállításhoz kell (tehát semmi komoly sebesség- vagy energiaigény). A piacon fellelhető típusok között van pedálrásegítéses üzemmóddal és anélkül üzemelő darab. Kérdésem az, vajon megéri-e a plusz költséget a pedálrásegítéses üzemmód?

Köszi a tanácsokat.

E-kerekek Creative Commons License 2006.05.28 0 0 146
Felettébb sajnálatos....
Az én gépem Tornádó márkanéven fut, a veloxokkal ellentétben ezt a családot a kecskeméti anyacég szerencsére már pár éve forgalmazza. (A TRD-033 friss tipus, ennek ellenére az alkatrész-ellátása stabilnak tűnik, az importőr meg korrektnek.)

Negatív tapasztalatom egyedül a budapesti viszonteladóval volt (valami mezőgazdasági bolt a Szent László úton - kb. annyi köze volt a kerékpárokhoz, mint broilercsirkének az ívhegesztéshez), de a kecskeméti importőr messzemenően korrektül segítette a probléma megoldását, sz'al kalap le...

Semmi közöm hozzá, de a helyedben azért megnézném, hogy milyen "háttere" van annak a gépnek, amit venni szeretnél. Gondolok itt szervizre, alkatrész-ellátásra, az importőr gyakorlatára (hány éve van a piacon), stb. Inkább vásárlás előtt futkosson az ember egy csomót, mint utána, amikor kiderül, hogy nincs alkatrész, eltünt a hazai nagykereskedő, stb...
Előzmény: timpani (145)
timpani Creative Commons License 2006.05.28 0 0 145
Sziasztok,erdeklodnek, hogy te milyen e-biciklit vettel ,es hol volt az a budapesti(sajnos altalanos)kellemetlen ugyintezes?En most fogok venni e-biciklit,erdekelne minden tapasztalat,ezek szerint Pesti vagy,en egy Velox tipusut akarok venni,ezt tobb helyen forgalmazzak,sajnos pont tegnap volt nekem is egy kellemetlen elmenyem,reszletre akartam venni az egyik helyen (1161 Rákóczi u. 51 ridebike bolt) ,elmentem a fenebe ki,mert csak egy helyen intezik a reszletet,a gep 150,befizeted a felet,aztan 3 honap alatt a tobbit.oda is ertem,ahol kideritettek,hogy bocs de a torlesztoresz nem lehet tobb havi 20-nal,igy 75 helyett 90-t kell fizetni,ja es kartyaval nem lehet.Ezekutan elrohantam,hogy megprobaljak osszeszedni ennyi penzt,mert csak 2-ig voltak nyitva,es ez volt 1-kor,nagy nehezen elinteztem,es kezembe volt a love,ekkor felhivtam oket.hogy sajnos csak 2-re erek ki,de ha mar ok nem tajakoztattak megfeleloen,akkor ennyit tegyenek meg,hogy megvarnak,erre az volt a valasz,hogy ki van zarva,mert az felora,amig megcsinaljak.... Na hat remelem mindenki tanult ebbol a kis tortenetbol,leginkabb en,csak sajnos tenyleg sok helyen lehet ezt tapasztalni,foleg Bp.-en.Mindenestre azt elertek nalam,hogy biztosan nem fogom naluk megvasarolni a termeket,es meg az is lehet,hogy irok egy panaszlevelet,ra kene mar jonni,hogy en vagyok a vevo,es nekik kene kinyalni a seggemet,nem nekem konyorogni,hogy hadd kolthessem mar el a penzemet naluk!Az igazsaghoz az meg hozzatartozik,hogy mielott kimentem volna a fenebe,eloszor ugyanennek a Ridebike uzletnek egy masik helyet latogattam meg,ahol viszont kulturalt banasmoddal talalkoztam,ott csak egy problemam volt,hogy sajnos egy honapja forgalmazzak meg csak a termeket,igy a vilagon semmit nem tudtak rola mondani,azon kivul,ami a brossuran szerepel. Kicsit hosszasan ertekeztem,azert remelem valaszol valaki.koszi
Előzmény: E-kerekek (142)
E-kerekek Creative Commons License 2006.05.26 0 0 144
Garanciavesztősre...

Kívülről ennyi:


Belülről pedig kicsit átrendezni a dolgokat: vezérlőt és a 48V -> 12V Step Down konvertert 90 fokban elforgatni, a relécsomagot odébb rakni, stb...

Elég szépen esett a belső hőmérséklet az átvariálás után.. :))

Előzmény: ems75 (143)
ems75 Creative Commons License 2006.05.26 0 0 143
igen, elég forrónak találom a dolgokat...miféle átalakításra gondolsz?nagyon érdekel:)
Előzmény: E-kerekek (142)
E-kerekek Creative Commons License 2006.05.26 0 0 142
No, igen... Én ugyanezt a messzemnően korrekt, vevőcentrikus, segítőkész hozzáállást tapasztaltam Kecskeméten az importőrnél, viszont (az egyetlen) budapesti viszonteladóról inkább jobb nem beszélni, mert csak mérges lesz tőle az ember...
Sz'al emberek - boltok különbözőek...

Más.

Talán lentebb láttad, hogy pont egy ilyen gépet "gyűrök" én is. Ha hosszabb útra (sok emelkedő, sok lassítás/gyorsítás, stb) mész, egyszer dugd be az ujjad az ülés zárjának nyílásán hátrafele. Ha nálad is "forró a helyzet" ilyenkor, akkor a garancia leteltével lehet, hogy érdemes lesz 1-2 átalakítást végezned.
Előzmény: ems75 (141)
ems75 Creative Commons License 2006.05.26 0 0 141
(Nem a budapesti viszonteladótól vásároltam, vidéki vagyok.Szerencsére maximális segítőkészséget és korrektséget tapasztaltam.:))
Előzmény: E-kerekek (139)
ems75 Creative Commons License 2006.05.26 0 0 140
Sziasztok!

Úgy néz ki megoldódott a probléma.:)
Végül sikerült eljutnom a viszonteladóhoz.Az első kerék tengelyrögzítése kilazult(???)...el nem tudom képzelni mitől...mostmár minden rendben van.Köszönöm a segítséget!
E-kerekek Creative Commons License 2006.05.25 0 0 139
Üdv, márkatárs! :)

A sacc/kb. képlet alapján kezdetnek én a két első teleszkópot, valamint azok bekötéseit nézném meg, de nagyon...
Ha ott minden rendben, akkor kerékcsapágy, majd a gép alá nézve lehet "felfele" haladni...

(zárójelben: remélem, hogy nem a budapesti viszonteladótól vetted, hanem másutt, esetleg a kecskeméti importőrnél, akiknek a korrektsége, segítőkészsége kiemelendő pozitív példa!)

Előzmény: ems75 (136)
ems75 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 138
igen, megmozgattam, stabilnak tűnt...
Előzmény: ychl (137)
ychl Creative Commons License 2006.05.25 0 0 137
Azt nézted, hogy a kormány rendesen rögzítve van? Ha az bringa elé állsz, és az első kereket lefogod, akkor nem tudod jobbra-balra forgatni a kormányt?
Előzmény: ems75 (136)
ems75 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 136
Sziasztok!

Kicsit megijedtem ma reggel, úgyhogy kérdeznék tőletek:
van egy "nagy" tornadom (trd033), egy hónapja vásároltam.Nagyon szeretem, tökéletes arra, hogy otthonról a 10km-re lévő munkahelyemre beguruljak vele.Semmi baj nem is volt ma reggelig: olyan 3 km megtétele után "kattogni" kezdett a szerkezet Amennyire menet közben meg tudtam "fülelni" nagyjából az első kerék és a kormány közötti részről hallottam azt a kattogó hangot, függetlenül attól, hogy húzom-e "gázkart" vagy nem.Ezzel együtt ha 20 km/h-nál gyorsabban megyek a kissebb bukkanókra is borzasztó érdekesen reagál a kerékpár: a kormány elkezd jobbra-balra mozogni és az egész kerákpár eleje "meginog", kb. olyan hatása van, mint mikor valaki bizonytalanul indul a kerékpárjával és ide-oda rángatja a kormányt egy darabig.Elég veszélyesnek tűnt a helyzet, úgyhogy egyik közelben lakó ismerősömnél hagytam a szerkezetet.Eléggé bánt a dolog, ráadásul,ma nem biztos, hogy be tudok jutni a viszonteladóhoz, szóval van valami ötletetek arra, hogy mi lehet ez?
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.23 0 0 135

  - hátha még nem láttátok

 

http://www.fitti.hu/fitti/main.php?pge=eb-wt&lng=hu

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 134
Én megvárom a kísérlet-mérés eredményét, de szerintem mindketten tévedtek. :-)

ychl Creative Commons License 2006.05.22 0 0 133
az 50% kitöltéssel szerintem effektív nem lépem túl az eredeti teljesítményét

Nem ;-) nem léped túl. A kétszeres teljesítmény az már több, mint túllépés :-)

A 2szeres feszültség 4szeres teljesítményt jelent, függetlenül attól, hogy effektív vagy csúcsteljesítményt számolsz, és függetlenül attól, hogy a fogyasztód (motorod) az impulzusgerjesztést "integrálja" vagy sem. A 4x-nek az 50%-a pedig még mindig 2x, szóval veszélyben a motorod :-(

Amúgy tetszenek az eddigi mérések, a számított értékek megmutatták, hogy mennyivel jobban gurul a bicaj. Ha csak egy elért sebesség tartása a cél, azon sokat lehet spórolni, mert tényleg sok teljesítmény kell az elinduláshoz/gyorsításhoz (érdemes kiszámolni, 100-200-300W-ok simán kijönnek, tömeg/hatásfok/gyorsulás függvényében).
Előzmény: glbtech (132)
glbtech Creative Commons License 2006.05.22 0 0 132
Pontosan ez lenne a lényeg, hogy ha úgy nézzük hogy a motor integrája a villanyt( és az 50% kitöltéssel szerintem effektív nem lépem túl az eredeti teljesítményét ! ), ugyanakkor alacsonyabb kitöltésnél nagyobb nyomatéka lehetne a motornak. Ebben egyáltalán nem vagyok biztos, nem próbáltam még ki, de remélem a héten lesz időm kicsit kísérletezni egy motorral, max. leégetem kicsit. :-)
Előzmény: ychl (130)
Riderman Creative Commons License 2006.05.22 0 0 131

Köszi a linkeket, nekem is van pár elmentett anyagom, csak eddig más szempontok szerint olvasgattam.

 

A Bluebaby akkuból AAA-t próbáltam, persze a ráírt 1800 (!!!) mAh kapacitás helyett 800-zal is elégedett lennék, ezzel szemben 300-350 közt vannak. :)

Az se kizárt, hogy nem NiMh, hanem NiCd. A felirat bármit elvisel...

 

Előzmény: Törölt nick (127)
ychl Creative Commons License 2006.05.22 0 0 130
az akksipakk feszültségét növelem, mondjuk a motor feszültségének a duplájára, simán sorba kapcsolva az akksikat, és gondosan ügyelek rá, hogy a vezérlésnél a kitöltési tényező semmiképpen nem mehessen 50% fölé

Ebben az esetben a kitöltési tényezőt biztonságosabb lenne 25%-ban korlátozni (Kétszeres fesz -> négyszeres teljesítmény)
Előzmény: glbtech (108)
K Arnold Creative Commons License 2006.05.21 0 0 129

1500w 9500w motorok, de van kerékpárba szerelhető változat is.Ha érdekel honlapon megtudod nézni.                 G-portal.hu/portal/kissklimamotor/

Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.21 0 0 128

Van egy öreg ganzuniv3-om is,majd azzal probálkozok.

Digitálissal még a feszt sem lehet mérni müködés közben.

Előzmény: glbtech (123)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.21 0 0 127

Talált! Igen az. :-)

szar?

Előzmény: Riderman (122)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 126
glbtech Creative Commons License 2006.05.20 0 0 125
És ha megnézed, akkor az NiCd ebből a szempontból elméletileg még jobb mint az NiMh.
Előzmény: Riderman (124)
Riderman Creative Commons License 2006.05.20 0 0 124

Megnéztem egy NiMh leírást is, és valóban kevésbé esik a kapacitás nagy áramnál.

Létezik "High Drain Series" is, ami 10C-nél ad le 100%-ot, 5C alatt 115-öt. Nem rossz. :)

glbtech Creative Commons License 2006.05.20 0 0 123

Használhatod azt a drótot is söntnek, ha van egy legalább 10A-es műszered amivel "hitelesíted" ! Bár szerintem ahhoz hogy ezeken a kapcsolóüzemű szabályzókon pontosan tudjunk áramot mérni, ahhoz valódi RMS-t mérő műszer kell, vagy valami lágyvasas analóg. De egyik sem megoldhatatlan. :-)

Na most már a sok számítgatás után neki kell látni a megvalósításnak, jövő héten konzultálok Jóska barátommal az áttétel ügyében, aztán meglátjuk mi lesz belőle. :-)

Előzmény: Törölt nick (117)
Riderman Creative Commons License 2006.05.20 0 0 122
És ugye nem BlueBaby? :)
Előzmény: Törölt nick (119)
Riderman Creative Commons License 2006.05.20 0 0 121

A link szerint kisebb, és eddig is így tudtam. 1C-nél 60%-a a névlegesnek.

 

A 200Ft-os akksit hol lehet kapni? :)

Előzmény: Törölt nick (120)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 120

Tudomásom szerint a kapacitás nem csőken jelentősen de az élettartam igen

Előzmény: Riderman (118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!