Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 36043

"Ha teljesen lellítanák, azzal még a vasútllomás környéki ingatlantulajdonosok jól is járnának, mert növekedne az ingatlanok értéke a megszűnő vasúti zaj miatt."

 

Hr. Grabner az egyik domináns ingatlanos a környéken ezzel nem nagyon értene egyet. Ha a tervezett dolog reális lesz akkor sokkal kevesebbet fognak érni eladáskor

ezek az ingatlanok is úgymint minden más a településen. Hiszen az egyik nyomós ok ingatlan vásárlásra meg emeltebb árra mint a környéken a direkt vasúti kapcsolat.

Sok helyen a kijelentés az volt, hogy egyetlen közép Burgenlandi település aminek direkt vasúti kapcsolata van.

 

Amúgy az elszálló ingatlan árak mellett amúgy sem tudnak semmit eladni és kiadni. Ennek oka az, hogy a közbiztonsági komfort rohamosan lecsökkent. Ha most még

a direkt vasúti kapcsolatnak is annyi lesz egy újabb negatívum a településnek.

 

Tehát valaha az élhető vidék, azaz szabadidős lehetőségek, biztonság, jó tömegközlekedés miatt költöztek oda vagy másodlagos otthonként vásároltak ingatlant.

 

Előzmény: Törölt nick (36040)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 36042

Amióta kezdtem ismerkedni a környékkel és a vasúti közlekedéssel a következő főbb momentumokat emelném ki:

 

Évenkénti GySEV és ÖBB meghívással utasfórum

 

Menetrend és utazási komfort javulás

 

szóba kerülő direkt vágány Sopron után

 

jobb buszos ráhordás ahonnan nincs vasút Deutschkreutzba, illetve Wulkából Eisenstadtba passzoló buszok

 

a vasúti vendéglátóhely elbontásával több parkolóhely

 

Klimaticket



Ezzel szemben most - főleg utolsó ponttal - teljesen ellentétes gondolatok. 

 

Az, hogy most csak X fő van egy pillanatfelvétel adata, ami egy adott szituációnak köszönhető. A mostanáig kialakult menetrend, járműpark és minden ami mögötte van egy jóval nagyobb valós igényre lett testre szabva. Ha valaki a jelenlegi és a jövőbeli helyzetet így látja és nem tudunk kis réteget érintő és veszteséges dolgokra kiadni akkor lehet az országban sok ON példa arra, hogy sokkal gazdaságtalanabb és több tekintetben negatív (pl. nincs villamosítva, nem síkvidék, 10 alatti átlag  utasszám, gyorsforgalmi út, autópálya melletti települések) vonalak kellene előbb kiszedni. Ha OFF és friss példa akkor Lackenhofban a sípályát horribilis összegért megvenni, üzemeltetni 40-50 fő pár havi - tehát nem egész éves - érdekében pénzpocsékolás a köbön.

 

Már azzal is megtakaríthatna a példánál maradva jelentős összegeket, hogy az általam ismert ingázók 90%-a rendelkezik saját járgánnyal. Fent is tartja, vesz éves matricát, stb. stb. Csak amiatt marad a vasút mellett mert neki jobb. Azonban ha busszal kellene reggel eljutni Sopronig ott már borulna a kedvező menetrend. Hiszen főleg reggel eljutni annyi idő alatt mint most vonattal fizikai képtelenség

 

Tehát az általam ismert ingázók többsége nem anyagi okok miatt tartja fontosnak a vasúti közlekedést.

 

Amúgy ha gazdaságosságnál, vonal végénél és az adott viszonylatban domináló REX 6-nál maradunk vizsgálta valaki már a Parndorf - Bratislava utasforgalmat? Mert akkor a Parndorf - Bratislava utasforgalma és ingázók száma a másik alvéghez képest sokkal kevesebb. Ha a busz szóba került, akkor ebben a régióban kifejezetten ingázókra fókuszáló buszjáratot szüntettek meg. De ebben az esetben az ingázók külföldiek voltak és egyre kevesebben. Itt talán meg tudtam valahogy érteni a nem rentábilis járat megszűnését.

 

De vannak olyan késő esti, meg hajnali vonatok ami pár normális utas mellett,  bulizó meg éjszakai életet élők többsége miatt évek óta más viszonylatokban fent van tartva.

 

Amúgy nekem sikerült statisztikákat 2019-ig bezárólag beszerezni Deutschkreutz-WN-Wien és Deutschkreutz-Ebenfurth-Wien között.






"Van. Töredék költséggel megoldható a dolog.

Tudod, a Lenin a menyországban vicc: egy emberre nem főzünk...."

 

Kicsit olyan az egész mintha ez a pár km. (Sopron -  Deutschkreutz) hatalmas veszteséget okozna. Amúgy ezzel a buszos dologgal a menetrend tartható lenne így biztos?

Szerintem aki ezt kitalálta nem sokat utazik pl. reggel munkába.

 

Ha a mostani “egérúton” ami a határ osztrák oldala meg Harka déli része között

lenne egy privát út a busznak akkor sem lehetne tartani a mostani menetrendet szerintem a soproni állomásig.

Akkor aztán még ezt a töredék költséget sem kell kiadni, mert leszoknának a vonatról.

A nagyba - ebben a régióban is bereklámozott - Klimaticket elveivel szembe menne minden.



"Egyébként emlékeztetőnek:" 

azaz a link:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=154861200&t=9135211



“Az egész Mattersburg-Deutschkreutz szakasz felesleges, bőven elég lenne Wr. Neustadt irányába Mattersburgból”

 

Akkor a villamosítás sem lesz meg végig? Az ősz elején nagyba beindultak a felmérési-feltárási munkálatok. Ugye Loipersbach-Schattendorf, szinte a határig érintve volt a szakasz.

 

"Azt nem értem, miért akkora fétis ez a "Bécsbe bejutás"? Bécs és Wr. Neustadt között rengeteg cég van, sokkal több munkahellyel, mint Bécsben. Ki az a bolond, aki Bécsbe járna, amikor már a fizetések is magasabbak Baden-Gutenstein-Neunkirchen-Alland térségében. Hozzánk is egyre többen járnak Bécsből, mert normálisabbak a munkakörülmények és többet keresnek."

 

Ez milyen forrásból van? Deutschkreutzból az utasok nagy többsége Bécsbe vagy kicsit azon túl mennek vagy onnan utaznak haza.

Ez az embertömeg nem ma kezdte ott a munkát ahol dolgozik. Persze azt kevesen tudják vannak olyanok akik amiatt ingáznak mert van egy iroda 1: Wien

meg iroda 2 Deutschkreutz

 

vagy

 

Pflegeheim Deutschkreutz- Wien AKH - vagy KHN

Előzmény: Törölt nick (36014)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.28 0 1 36041

Ja, ha belegondolunk, az állomás jelentőssége nem elsősorban az ingázókban rejlik, bár a buszos helyettesítés finoman szólva sem tudná a jelenlegi 8-9 perces menetidőkkel a versenyt felvenni. Illetve egy rendes P+R sem ártana, mert így is az utcán állnak az autók, sok parkoló hely van, de nem elég, pedig most bővítették a kocsma eldózerolásával, szóval egy vonzó parkolási lehetőség, meg a klimaticket hozhat még ügyfelet.

 

Ami most is probléma, az a szerelvénytárolás, Sopronról szó sem lehet, hegyekben szerelvényvonatozunk így is Pordányba és vissza, és hát oda se fér már be kábé semmise (érdemes megnézni az állomást éjjelente).

Szóval üzemileg is szükség van valamire, ahol elférnek a vonatok, és könnyű belátni, hogy bármit is építeni sokkal drágább, mint használni azt, ami már megvan.

 

A zajterhelés, hát, amit a személyvonatok zörögnek, az semmi, a rakodás meg a tilitoli már más tészta, de az állomás elhelyezkedéséből adódóan alig pár háznyi lakót érint, és hát na, ők meg tudták, hova költöznek. Persze ha eleget isznak a polgival, biztos ki tudják bulizni, hogy arrébb költözzön a rakodó (már csak a termőföldtulajdonosnak kell sokat innia a polgival, hogy jó pénzt adjanak a kisajátításért), de ez már qrvára nem közlekedésszervezési kérdés, ahogy a tökön-paszulyon mászkáló nordic walkerek, meg kutyasétáltatók sem. 

Előzmény: 5047 032 (36038)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.28 0 0 36040

dass es Gerüchte um eine mögliche Stilllegung gegeben hat.

 

 

Nem csak Gerüchte, hanem gyakolatilag eldöntött tény. Csak a teherforgalom marad, az is csak heti háromszori tolatós kiszolgálással, ha lesz rá igény.

Ha teljesen lellítanák, azzal még a vasútllomás környéki ingatlantulajdonosok jól is járnának, mert növekedne az ingatlanok értéke a megszűnő vasúti zaj miatt.

Előzmény: 5047 032 (36038)
juxx Creative Commons License 2021.12.27 0 0 36039

Köszönöm szépen!

Előzmény: V43 1359 (36037)
5047 032 Creative Commons License 2021.12.27 0 1 36038
Előzmény: oldmumus_v.2 (36007)
V43 1359 Creative Commons License 2021.12.27 0 1 36037

Rába AB, RIC-es.

Előzmény: juxx (36034)
juxx Creative Commons License 2021.12.26 0 0 36036

Köszönöm szépen az infót, nagyon érdekes lehetett!

Előzmény: eMPet (36035)
eMPet Creative Commons License 2021.12.24 0 1 36035

Keresem a fotókat (még) a papírképeim között, 1998-ban volt az eset.

"Természetesen" az újdonságnak ható 5047-085-5-öst fotóztam csak le. :-) Előző képem a 2067-012-1 Fehringben slírennel.

Ahogy emlékszem, nem Bhv volt, hanem egy mávos fülkés kocsi.

 

 

Előzmény: juxx (36034)
juxx Creative Commons License 2021.12.21 0 0 36034

Szia!

 

Milyen kocsi volt a magyar közvetlen kocsi?

Előzmény: eMPet (36033)
eMPet Creative Commons License 2021.12.21 0 0 36033

Én magyar vonatkozásban osztrák 5047-es láttam 199x-ben Jennerdsorf és St.Gotthard között, a Jennersdorfban a mozdonyos gráci vonatról leakadt magyar közvetlen kocsit egy 5047-es húzta át. Ott a mozdonyos St.Gotthard-Steinamanger vonatra sorozták rá.

Barátommal benéztem az 5047-es vezérállására is, beszélgettünk és repesztettünk mint a golyó (a magyar szakaszhoz képest).

Előzmény: RhB (36027)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.17 0 0 36032

Szinte dekára ugyanannyi erő van benne, mint az M44 sor. mozdonyban.

Előzmény: haha 1970 (36031)
haha 1970 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 36031

Nem csak hogy húztak, még toltak is egész IC szerelvényt tele utassal, ne tudd meg micsoda erő van bennük!

Előzmény: RhB (36027)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.17 -3 0 36030

A korábban sokat emlegetett hajtányozással foglalkozó cég - a kiváltságai által okozott negatívumok a tömegközlekedésre közép Burgenlandban - lehet hamarosan megszűnnek.

 

 

Nyugodj meg, azért, mert a hajtánybrigád esetleg lelép, attól még nem fog újraindulni a vasúti forgalom az adott szakaszon.

Az előző évek az alábbiakat bebizonyították már:

- van élet a térségben vasút nélkül is

- mindenki el tud jutni oda, ahová szeretne, vasút nélkül is

- minden cég megoldotta (olcsóbban) a szállítást

- az osztrák állam több tízmillió eurót spórolt azzal, hogy nem kellett

  egy masszívan veszteséges tevékenységet finanszíroznia

- a vasúti ingatlanokat (láss csodát) lehet nyereséggel

  üzemeltetni, bérbe adni, hasznosítani

- a gazdasági életet nem hogy nem vetette vissza, hanem inkább élénkítette

  a vasút megszűnése

- senki nem sírja vissza a vasutat

Előzmény: oldmumus_v.2 (36026)
RhB Creative Commons License 2021.12.16 0 0 36029

Köszi! Sejtettem. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (36028)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.16 0 0 36028

Elvileg nem.

Egyetlen képet láttam, amikor ÖBB személykocsit húzott, de az még Tirolban, próbameneten.

 

Aztán amikor a Kárpáthoz kerültek, még tehervonatoztak is.

Előzmény: RhB (36027)
RhB Creative Commons License 2021.12.16 0 0 36027

A GYSEV 5047 motorkocsijai húztak "pótkocsit"? Elsősorban Bhv/BDh a kérdés. Esetleg fotó ilyenről? ;)

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 36026

A korábban sokat emlegetett hajtányozással foglalkozó cég - a kiváltságai által okozott negatívumok a tömegközlekedésre közép Burgenlandban - lehet hamarosan megszűnnek. Korábban is írtam, hogy ez a hajtányos dolog nem annyira jött be. Pár éve bevették a cégbe a kertgondozás, hóeltakarítás. Ebben az évben nyár végén nyomdai, dekorációs dolgokat.

 

Friss hír: https://www.bvz.at/oberpullendorf/petition-neckenmarkt-lueckenschluss-zur-m85-gefordert-neckenmarkt-petition-autobahn-m85-print-306006818

HBweb hu Creative Commons License 2021.12.16 0 0 36025

Továbbra is soprtszelet, avagy 415 5xx. 

 

http://hbweb.hu/fg/fg202111/kepek/415-509_431-105deli2111a.JPG

 

... és most nézem, hogy kis is készül visszaindulni vele szerelvényvonatként ... és ott a gombóc a torkomban. Isten Véled, Krisztián...
:'-(

Előzmény: kacsa! (36022)
kacsa! Creative Commons License 2021.12.15 0 0 36024

Kösz!

Előzmény: Snake-Mojzi (36023)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.12.14 0 1 36023

415-ös FLIRT.

Előzmény: kacsa! (36022)
kacsa! Creative Commons License 2021.12.14 0 0 36022

Szervusztok.
IR1941 miből adják ki?

20-as vonal Creative Commons License 2021.12.13 0 0 36021

A januári forda még így készült. Utána mi lesz, nem tudom. 

Előzmény: M471312 (36020)
M471312 Creative Commons License 2021.12.13 0 0 36020

Szép estét

A 20-as vonalon a 907-9006-os vonatokon megjelent 1 GYSEV vectron. 

Milyen mozdonyvezetők viszik?

Valamint marad állandóra vagy csak átmenetileg lesz 471-es?

haha 1970 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 36019

"Raabercitys" és a "2G" kocsik fordáját Szombathelynél megtalálod!

Előzmény: 424 215 (36018)
424 215 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 36018

Üdv! Kérdezném a Navigátorvilág oldalon fent volt

a nyári Gyesev Szvör!Menetrend váltástól érvényben levőt

keresem! Fent van esetleg máshol? Köszönettel!

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.09 -2 0 36017

Nemrég idéztem a hivatalos szakvélemény megállapításaiból:

 

A pályakezdő fiataloknak nem vonzó, hogy középiskola, egyetem után akár 1-1,5 éves
képzéseket kelljen elvégezni, annak érdekében, hogy önálló munkát végezhessenek.

......
Fél éves toborzás után egy kocsivizsgáló tanfolyamra 2 fő újfelvételest
sikerült beültetni, aki orvosin is megfelelt és a feltételeket is elfogadta.

Erre fel megjelenik az alábbi álláshírdetés:

Kocsivizsgáló (gyakornok)

Csorna és a Dunántúl területe

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.07 -2 0 36016

És ekkor is csak az autó vezetője lenne a hibás....

 

https://www.nyugat.hu/cikk/feheren_villogott_a_fenysorompo

 

Fehéren villogott a fénysorompó, miközben áthaladt a vonat Ágfalvánál

Egy Facebookra feltöltött videó szerint az Ágfalvát Somfalvával összekötő út vasúti átjárójában péntek este úgy haladt át nagy sebességgel egy motorvonat, hogy a fénysorompó fehéren villogott.

Megkérdeztük a GYSEV-et, tudnak-e a problémáról. Rázó László szóvivő elmondta, igen, kollégái már a probléma elhárításán dolgoznak. Érintkezési hibáról van egyébként szó, ami az ágfalvi átkelő vonalán több út-vasút kereszteződést is érint. A mozdonyvezetőket is tájékoztatták a műszaki problémáról, ezért ezen a vonalon most lassítva haladnak át a kereszteződésen a szerelvények. Ennek ellenére - és mindig! - kellő óvatossággal és figyelemmel szabad csak a síneken áthajtani.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.12.06 -3 2 36015

Ismét sikerült korszakosat alkotnia valakinek.....

 

Vízszerelő

Minden szervezetet a munkatársai határoznak meg leginkább. Hiszünk abban, hogy szervezetünk hosszú és rövid távú sikerének alapját a munkavállalóink tudása, képessége, hozzáállása, fejlődési igénye határozza meg.Főbb feladatok

  • Szakképzettségének megfelelően vízvezetéki, csatornázási és fűtésszerelési karbantartási, hibaelhárítási és egyéb munkák elvégzése a GYSEV Zrt. magyarországi működési területén.
  • Cserépkályhák, kandallók felülvizsgálatának, karbantartásának, hibaelhárításának elvégzése.
  • Felettesei által kijelölt egyéb építőipari feladatok maradéktalan ellátása a GYSEV Zrt. magyarországi területén.
  • Vállalati gépjárművek szükség szerinti vezetése a munkavégzéssel kapcsolatos feladatok ellátása során.
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.05 -12 3 36014

Látom a mínuszt azt nyomja ész nélkül az olvasótábor, de érvei nincsenek ellene.... ::))))

Kellemetlen, amikor szembe jön a valóság, ugye?

Előzmény: Törölt nick (36013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!