Amióta kezdtem ismerkedni a környékkel és a vasúti közlekedéssel a következő főbb momentumokat emelném ki:
Évenkénti GySEV és ÖBB meghívással utasfórum
Menetrend és utazási komfort javulás
szóba kerülő direkt vágány Sopron után
jobb buszos ráhordás ahonnan nincs vasút Deutschkreutzba, illetve Wulkából Eisenstadtba passzoló buszok
a vasúti vendéglátóhely elbontásával több parkolóhely
Klimaticket
Ezzel szemben most - főleg utolsó ponttal - teljesen ellentétes gondolatok.
Az, hogy most csak X fő van egy pillanatfelvétel adata, ami egy adott szituációnak köszönhető. A mostanáig kialakult menetrend, járműpark és minden ami mögötte van egy jóval nagyobb valós igényre lett testre szabva. Ha valaki a jelenlegi és a jövőbeli helyzetet így látja és nem tudunk kis réteget érintő és veszteséges dolgokra kiadni akkor lehet az országban sok ON példa arra, hogy sokkal gazdaságtalanabb és több tekintetben negatív (pl. nincs villamosítva, nem síkvidék, 10 alatti átlag utasszám, gyorsforgalmi út, autópálya melletti települések) vonalak kellene előbb kiszedni. Ha OFF és friss példa akkor Lackenhofban a sípályát horribilis összegért megvenni, üzemeltetni 40-50 fő pár havi - tehát nem egész éves - érdekében pénzpocsékolás a köbön.
Már azzal is megtakaríthatna a példánál maradva jelentős összegeket, hogy az általam ismert ingázók 90%-a rendelkezik saját járgánnyal. Fent is tartja, vesz éves matricát, stb. stb. Csak amiatt marad a vasút mellett mert neki jobb. Azonban ha busszal kellene reggel eljutni Sopronig ott már borulna a kedvező menetrend. Hiszen főleg reggel eljutni annyi idő alatt mint most vonattal fizikai képtelenség
Tehát az általam ismert ingázók többsége nem anyagi okok miatt tartja fontosnak a vasúti közlekedést.
Amúgy ha gazdaságosságnál, vonal végénél és az adott viszonylatban domináló REX 6-nál maradunk vizsgálta valaki már a Parndorf - Bratislava utasforgalmat? Mert akkor a Parndorf - Bratislava utasforgalma és ingázók száma a másik alvéghez képest sokkal kevesebb. Ha a busz szóba került, akkor ebben a régióban kifejezetten ingázókra fókuszáló buszjáratot szüntettek meg. De ebben az esetben az ingázók külföldiek voltak és egyre kevesebben. Itt talán meg tudtam valahogy érteni a nem rentábilis járat megszűnését.
De vannak olyan késő esti, meg hajnali vonatok ami pár normális utas mellett, bulizó meg éjszakai életet élők többsége miatt évek óta más viszonylatokban fent van tartva.
Amúgy nekem sikerült statisztikákat 2019-ig bezárólag beszerezni Deutschkreutz-WN-Wien és Deutschkreutz-Ebenfurth-Wien között.
"Van. Töredék költséggel megoldható a dolog.
Tudod, a Lenin a menyországban vicc: egy emberre nem főzünk...."
Kicsit olyan az egész mintha ez a pár km. (Sopron - Deutschkreutz) hatalmas veszteséget okozna. Amúgy ezzel a buszos dologgal a menetrend tartható lenne így biztos?
Szerintem aki ezt kitalálta nem sokat utazik pl. reggel munkába.
Ha a mostani egérúton ami a határ osztrák oldala meg Harka déli része között
lenne egy privát út a busznak akkor sem lehetne tartani a mostani menetrendet szerintem a soproni állomásig.
Akkor aztán még ezt a töredék költséget sem kell kiadni, mert leszoknának a vonatról.
A nagyba - ebben a régióban is bereklámozott - Klimaticket elveivel szembe menne minden.
"Egyébként emlékeztetőnek:"
azaz a link:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=154861200&t=9135211
Az egész Mattersburg-Deutschkreutz szakasz felesleges, bőven elég lenne Wr. Neustadt irányába Mattersburgból
Akkor a villamosítás sem lesz meg végig? Az ősz elején nagyba beindultak a felmérési-feltárási munkálatok. Ugye Loipersbach-Schattendorf, szinte a határig érintve volt a szakasz.
"Azt nem értem, miért akkora fétis ez a "Bécsbe bejutás"? Bécs és Wr. Neustadt között rengeteg cég van, sokkal több munkahellyel, mint Bécsben. Ki az a bolond, aki Bécsbe járna, amikor már a fizetések is magasabbak Baden-Gutenstein-Neunkirchen-Alland térségében. Hozzánk is egyre többen járnak Bécsből, mert normálisabbak a munkakörülmények és többet keresnek."
Ez milyen forrásból van? Deutschkreutzból az utasok nagy többsége Bécsbe vagy kicsit azon túl mennek vagy onnan utaznak haza.
Ez az embertömeg nem ma kezdte ott a munkát ahol dolgozik. Persze azt kevesen tudják vannak olyanok akik amiatt ingáznak mert van egy iroda 1: Wien
meg iroda 2 Deutschkreutz
vagy
Pflegeheim Deutschkreutz- Wien AKH - vagy KHN