Tavaly nyáron fékbetéteket (Bosch) cseréltem elöl, tárcsa maradt, mert még méreten belül volt. Aztán elkezdett csikorogni, de meg nem mondom, mikor, sajnos volt elég bajom akkor. Most raktam bele új betéteket, tárcsát (Zimmermann mind), hátha nem szerette a régi tárcsa a Bosch betétet.
Sajnos most is nyikorog fékezés végén, mikor már lassan megy, majd megáll az autó.
Kicsit off, nem tudok töbhet az autóról, csak azt, hogy fehér :)
Nincs, nem volt, nem is lesz autóm, szóval a tudatlanságom mérhetetlen e témában.
Megállított ma egy hölgy, hogy elakad valami csatorna fedélben. Mondom, jótól kér segítséget, de mindegy... tényleg nem tudtam segíteni, (szerencsére talált mást), de a látvány érdekes volt: elsőkerék meghajtása volt, a jobb első valami sáros, latyakos trutymóban állt, a bal meg a füvön. Ahogy a gázra lépett, a jobb első pörögni kezdett, égett gumiszagot árasztva, a bal meg sem moccant. Ez mi a bánat lehetett, van valakinek ötlete? Félfüllel hallottam, hogy az engem követő segítők a differenciálművet emlegetik, de azt már nem hallottam, hogy ez normális működés vagy valami bedöglött...
Igen, én is arra gondoltam, némi deformációt láttam is a bal hátsó spirálrugón, ezért ki is cseréltem mindkét hátsót újra. De a jelenség nem szűnt meg. Az a furcsa, hogy nem folyamatosan, következetesen hallatszik a hang. Pl. reggel munkába menet átmegyek 4 db fekvőrendőrön és nem hallani, délután viszont igen, amikor ugyanúgy átmegyek rajtuk mint reggel. Sőt délután elég hozzá egy-egy közepes útegyenetlenség, vagy élesebb kanyar.
Konkrétan 607-esben még nem csináltam, de másik korai BSI-ben igen. Nézd meg, hogy ha belesel a BSI borítása alá, hogy le van-e öntve gyantával. Ha nincs, akkor cserélhető benne a relé, viszont lehet, hogy a műanyag borítást kicsit szét kell vágni hozzá, mert nem biztos, hogy szétszedhető.
Magas "pengő" hangot hallok az autóm bal hátsó kereke felől menet közben, ha átmegyek valami útegyenetlenségen. Mi okozhatja?Nem tudom jól körbeírni, hogy milyen a hang, olyasmi mint amikor egy kavicsot kilő a rámenő kerék, csak hangosabb.
Erősen túlaggódod ezt a dolgot! Oszd el, hogy ne legyenek egymás fölött a végek. Nincs ennek akkora jelentősége, ha olyan kedvük van, úgyis elfordulnak.
Az ECU manuális váltóval szerelt-hez jó,akkor is a kábelköteget cserélni kell.Kuplung helyzet érzékelő kapcsolód be van kötve?
De az adagoló hibát iktasd ki első lépésben,az adagoló tetejét ha leveszed ,a fekete műanyag burkolatot eltávolítod meglátod a 7 darab hegesztett kábelvéget,ha már volt szerelve ,forrasztva lesznek a vezetékek,ha szembe állsz az autóval ,jobbról a 2-dik vezeték küldi a feszültség adatot az ECU-nak azt a csatit nézd meg jól ha rendben a hegesztés,szedheted szét ,baloldalt a tekercs kivezetései 2 darab BALMENETES réz csavar rögzíti ÓVATOSAN tekerd ki !A hegesztett vezetékeket a hegesztés alatt lecsíped,forrasztani minium 188°C olvadáspontú Ónt használj Sn60 ón rúd, ehhez a forrasztóvíz ZnCL2 (cinkclorid) is szükséges.A patkó mágnes tele szokott rakódni vasporral ami beszorul a tengely és a patkó közé,ezeket alaposan eltakarítod ,féktisztítóval,összerakás végén a kúposan szoruló mutatót kalibrálod úgy hogy a maximális fesz ne legyen több 4,74v-nál,és kész.
Clio2-t még beraknám a listába,300tól vannak azok is,motort nem tudok/merek ajánlani,de még kolcsönzőben is láttam lyen szekeret,szoval lehet nem is olyan rossz szerkezet. Rohadás hajlamot nem tudok,a többi rész úgy gondolom emészthető hozzá.
Megnéztem, az első 150-160db 400 alatt van hirdetve, alku előtt.
16 szelepes nagyon jó de nyűgösebb, az 55 lovas változat asszem ami a legtutibb. Kopó dolgok filléresek, más nemigen kell. (Első kerékjárat hátsó alsó ficakját kell megnézni nagyon, ha ott megáll a dzsúz akkor elkezd rohadni, aztán az lehet költséges.) Minden más (állapot) a szokásos átnézés, nem nahyon nehéz jót kifogni szerintem.
Ne már, 2-300 közt.mentek a Twingok kb fél éve mikor néztem. Családban van/volt 3 is, hibátlan kis autók ha nincsenek nagy igények. S fruttiért javíttathatóak.
a vicc az hogy kilencvenkettő körül vettem a nejemnek egy ős Altót (nem a maruti félét) és az kifejezetten jó autó volt, azt egy K10 Micra majd Corsa B váltotta (aztán a C Corsára váltás után Őt váltottam :D)
harmincezer kilométert bírt ki a féltengelycsukló benne és a golfhoz képest háromszoros áron lehetett volna itthon hozzájutni. németektől hoztam bele...
aztán hamar intéztem a sorsát, lett helyette egy Leon :-)
Én tudok erre ellenvéleményt mondani.Két újonnan vásárolt Matizunk volt egymás után,gyakorlatilag nulla problémával,most meg egy használtan vett Matiz alapú Spark I. "mamaautónk" szolgál problémamentesen.
Nem a kínálat aljáról kell választani,ne legyen rozsdás és legyen benne szervokormány.Nekünk nagyon beváltak.
Nekem végül soha nem volt, de emlékszem időre, amikor nagyon kellett volna nekem egy Matiz.
Valamikor '97 környékén amikor elég csóró voltam és gyalogoltam.... nagyon vágytam akkor egy Matizra, rendesen be volt akadva az agyamba, de még egy Trabi is jó lett volna, csak brümmögjön végre valami. Aztán sokkal jobbak lettek, feledésbe merült a Matiz, mint célautó.
Az ecu, az hozzá való, ezt már kiderítettem. (ÉÁn attól tartok inkább, hogy a programjában csesztek el valamit, annak ellenére, hogy hibátlannak látszik.
Még nem jutottam el vezérlés cseréhez 2 hét alatt, előbb párom kocsiját el kell juttatni műszakira.(kasznizás, szilent cserék, kipuff javítás..) De igen az adagoló előtöltés "beállít" diagrammon az egekben van a jel, és közelébe sincs a középső vonalnak. (Ez nekem csak azért fuira, mert a motor hangja nem változik meg mikor 0ás mérőcsoportnál átváltok basic beállításokra. (A páromén mikor vezérlés, fogaskerék stb csere volt, amíg nem volt jó helyen hallani lehetett a hangján is, hogy darál és nem igazán szép) De ennél semmi változás...
A kábelköteget nem cserélték. Meg is kell oldani a tolatólámpa világítását. A fékpedál kapcsolóra ránézek majd.
Adagolónál még nem tudom, hogy kontakt vagy más hiba van. De ha kiütöm a hibakódot pár napig nem is jön elő újra a hiba. A fékjelző, és tempomat hibát azonnal dobja törlés után.
Így van a tempomat nem működik. Elvileg csatlakozókhoz van kötve de el volt vágva a vezeték ez látszik, hogy forrasztották. Meg kell néznem azt is hogy jól-e. És a másik felén jó-e a csatlakozó.
Jó lenne ehhez egy kapcsolási rajz. De csak régi g3/vento csináld magad könyvet találtam amiben van némi kapcsolási rajz szerűség.
Amúgy az mennyire normális olajlehúzó gyűrűnél, hogy mikor az egyik helyén van, a másik simán betehető úgy, hogy a dugallyúra ül fel, nem pedig a rugóra ahol a helye lenne? Lehet nagyobb a dugattyút a hely mint kellene?
Ha elhiszed ha nem,amikor először kérdezted megnéztem három témakört és sehol sem találtam. A tempomat/sebesseg szabályzó résznél láttam ezeket a “szelepeket”,de nem gondoltam hogy róluk lesz szó. Sajnos csak holnap tudom megkérdezni hogy rendelhető e még,vagy pótlás nélkül megszűnt.
Egyelőre amit láttam nagyobb tételben az a P206, a Swift, ezenkívül egy darab Micra Veszprémben, és egy Golf4 pakson. A többit igazából bottal sem piszkálnám meg távolról.
Punto,szép corsa B,jo a Micra is,bátrabbaknak compact E36,seicento,Hyundai/Kia vonalat kitartják sajnos de érdemes lehet az is,meg persze a civic😉. Ezek mind rozsda hajlamosak,de ugye melyik nem. Alkatrész van birható áron.
A lényeg, hogy szükségem lenne egy autóra 400 ezer bekerülési költség alatt. Mivel 70 év feletti embereknek lesz így az alacsony(olcsó) karbantartásigény és/vagy igénytelenség erős szempont.
Ebben az árban és várható autóéletkorban nem kilométert veszünk hanem állapotot meg kiforrott egyszerű technikát ez számomra is tiszta.
A kérdésem inkább az, hogy milyen autókat nézegessek.
S120 helyére lesz tehát nem kell erősnek vagy jól felszereltnek lennie, be kell férnie a lakótelepi egyengarázsba, szóval nem kell nagy sem. A lényeg hogy stabilan lehessen járni vele 15-20 kilométereket.
Mivel messze lesz tőlem így szervizelni sem tudom, tehát hivatásoshoz lesz járatva - a gyorsan és olcsón elérhető széles alkatrészválaszték előnyös.
Segítséget szeretnék kérni. Hátha valaki volt már hasonló cipőben.
A problémám: Van egy 1996-os VW Polo 6n autóm. 1.9D motorral szerelve. Nem turbós. Csak sima diesel. Mechanikus adagolós.
A tavalyi év folyamán merült fel olyan probléma, hogy izzítás után nem indult az autó. Csak tekert az önindító. Főleg melegben játszotta el ezt. Aztán 2. 3. próbálkozásra első fordításra indult. Ezzel nem is igazán foglalkoztam.
Idén viszont megfordultak a tünetek. Indul elsőre. Probléma nélkül, viszont ha le akarom állítani, a kulcs elfordítása után továbbra is jár a motor. Persze köhögve. Ekkor kezdtem el keresgélni.
2 nappal ezelőtt egy újabb probléma ütötte fel a fejét. Mégpedig az, hogy erősebb gázadásra fulladozni kezd az autó. Ha szép nyugodtan gyorsítok, többnyire nincs probléma. Alapjárata is szépen megvan. Nem ingadozik.
Az ismerőseim között kérdezésködve többen úgy gondolják, hogy nem konkrét adagoló hiba van. Hanem a mágnesszelep vacakol. Én tartok az igen magas kiadástól. Pláne hogy eddig konkrét szerelőt sem sikerült találnom, aki megbízható.
Az adagoló pedig nem is egy "sima" Bosch adagoló, hanem egy Lucas.
Ebben kérnék megerősítést, hogy tényleg ilyen gond lehet-e, mint itt gondoljuk. Illetve ha igen, akkor szeretném kérdezni, hogy a Lucas adagolón hol lehet megtalálni ezt a szelepet?
Válaszukat előre is köszönöm!
János.
Ui.: Kérésre délután le tudom fotózni az adagolót. Már amennyi látszik belőle a motortérben, mert eléggé be van építve.
A kompresszorra menő vezetékre, amin 11,3 V-ot mértél, tegyél egy komolyabb fényszóróizzót terhelésnek ! Ha a bekapcsoláskor tisztességesen világít az izzó, akkor az áramkörrel nincsen gond. Az elmondásod alapján arra tippelek, hogy feszültség megvan, de áramerősség nincs.
P0106 hibakódot dobál az autó már jóideje,és most már lovacskázik is,tehát fordulat fel-le! Szenzort kicseréltem,de továbbra is ugyanaz a hiba! Tudna valaki segíteni?
Mert a sok hiba abból is adódhat nem a megfelelő az ECU ami benne van .
00741 - Brake Pedal Monitoring 2 darab kapcsolónak kell lennie a fékpedálnál az 1-ik a féklámpát kapcsolja a másik az ECU-val kommunikál azt a kapcsolót nézd meg amelyikre a fehér/sárga-barna/kék vezetékek mennek,ott lehet valami.
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00671 - Cruise Control Switch (E45)Akkor nem is müködik a tempomat?Itt az lehet a gond a kuplung pedál helyzetét nem látja az ECU,a kapcsolót itt is nézd át.
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation VCDS-el be kell állítani a vezérlést meleg motornál,finom beállítani,minden vezérléscserénél ajánlott.
17-10 - Control Difference - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146) Adagolódban van valami hiba,lehet szorul a tengely,Koszos,kontakt hiba is lehet az a lényeg a pedál helyzetéhez képest az elvárt feszt nem tudja teljesítani az adagoló,a pedállal szabályzod az adagoló patkótekercsének a feszültségét: 1,14v-4,74v között, ami az adagolóban forgatja az adagolótengelyt,a tengely tetején van az érzékelő ami küldi az ECU-nak az értékeket.Javítható ! 35-00 - -
Szeretnék feltenni egy kérdést hátha találkozott már valaki ezzel a jelenséggel..
Van egy Seat toledo 1.6 sr (akl) típusú kocsim..
A problémám az volna,hogy gáz adáskor mintha meg fulladna le is áll néha, de viszont nem mindig áll fent ez a hiba
van amikor veszi a fordulatot.. De viszont sebeségbe már nem ilyen a helyzet akkor erőlködik fuldoklik durrog. Hidegen egy kicsit jobb a helyzet gondolom mert még az automata szivató működik. Elég sok idő le forgása alatt jutottam el idáig
mert azelőtt mikor még tudtam vele közlekedni 1-es be 2-es be torpant és a többi sebességben is gyenge volt.
Minden képen viszem szerelőhöz csak az aki egyáltalán el vállalta az is 2-3 hétre vállalta :S
A kocsi pedig létfontosságu és kellene ..
Ha esetleg valaki járt volna már így, vagy valami autó hekkernek :D lenne valami tippje nagyon hálás lennék :)
Szia! Nemhogy kevered a dolgot? Az úgy szokott kinézni, hogy 1 kompresszió gyűrű 1 olajlehúzó
(ami tömör és az egyik oldalán van egy beszúrás annak kell lefelé állni) és 1 darab olajáteresztő ( aminek a közepe perforált azaz nem tömör nálad az a 3 db-ból álló) Annak a két vékony szélső gyűrűjét 180 fokkal el kell forgatni egymáshoz képest. A legjobb elosztani úgy, hogy az elsőt követő
gyűrű sliccelése minél távolabb legyen az előtte lévő gyűrű sliccelésétől. És így tovább. Természetesen a csapszeg irányában nem teszünk sliccelést.
Olyat csinált az autó, hogy menet közbe elkezdett villogni az izzítás visszajelző. A kocsin viszont nem éreztem semmi változást. Ezt 2 x10km es úton csinálta. Aztán a harmadik indulás után nem csinálta.
Amit tudok az autóról, hogy chippelve van, immo kiütve, de még nem találtam meg ki csinálta, autómata volt, de manuál ASD váltó lett betéve, volt benne utólagos riasztó, de kiszedték és elcsesztek valamit, mert vészvillogó benyomására leáll a kocsi, beltér világítás nem működik(gondolom elcseszték a kapcsolók kábelezését a riasztó miatt), még nem volt időm vele foglalkozni, a másikat kasztnizom.
VCDS ezeket a hibakódokat dobja ki a motorra.
4 Faults Found: 00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00671 - Cruise Control Switch (E45)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146) 35-00 - -
Azt megtudja mondani valaki melyik mit jelent? (jó az elsőt sejtem. Mivel a fék jól működik, de a vezérlő felé rossza visszajelzés, erre tippelek)
Sziasztok. Adott egy kettő kompressziógyűrűből és egy három részes olajlehúzóból álló gyűrűkészlet. Hogyan kell helyesen felhelyezni a három darabból álló olajlehúzó gyűrűt? A végeinek egy vonalba kell lenniük vagy épp ellenkezőleg el kell osztani őket, hogy ne essenek egybe, hisz így jobban betöltik a rendeltetésüket? Illetve a kompressziógyűrűket is el kell forgatni 180fokkal?
Én nem tekintem bukásnak, vagy veszteségnek, mert így az egyik ecu-n kisérletezhetek, töltök rá tuningolt flasheket, és nézem hogy megy, mennyit fogyaszt. Ez a terv :-)
Tudnál ajánlani egy ecu flashert ami tudja irni/olvasni a teljes flasht obd porton keresztül?
Nekem sincsen ilyen fogóm, én sima csípőfogóval nyomtam félig össze, majd középen csillag csavarhúzóval egy pár koppintás és jó lett.
Ezektől a féltengelyektől ver ki a víz, a szerelőm előttem próbálta kitépni a helyéről, de nem értettem, mert ha a porvédő még rajta van a difin, akkor hogyan? Ez a difinél nem zeeger biztosításos, hanem a 3 görgőt elfordítva kell kihúzni, ha jól tudom.
És miért nem a helyén nézi meg a csillagot ?(összehasonlítás) miért kell ahhoz kiszedni, hogy rájöjjön, hogy 22 bordás kell?
És ezért még fizessek is, én vagyok a mrha.
A boltban meg a forgalmimmal a kezében miért ad rosszat? viszem nekik vissza.
Vissza emlékezve anno az enyém is lógott. Ott vékony görgős csapágy van,én oda 1 réz perselyt esztergáltattam és tökéletesen működött. El vittem a váltó tetejét az esztergályoshoz és csinált 1 perselyt. Vagy rendelsz oda 1 olyan csapágyat horror áron.
Golf 3 TDI ASD váltó tetején ahol a bovdenek csatlakoznak a váltókulissza fordítókar tengelye lóg. Cserélhető annak a perselye (VW márkaszervizben kapok esetleg) vagy esztergályossal javíttassam?
Jó napot az Uraknak!hozzánemértő amatőrként kérdezném:
Mi a hibás anyám suzuki ignisében,ha bekapcsol a hűtőventillátor (eléri azt a hőfokot) és nem kapcsol ki többé csak ha leveszem a gyújtást és várok egy kicsit?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Budapesten tudtok ajánlani valakit aki be tudja állítani az autómon az előtöltést? /VW Bora 1. pdtdi AJM motorkód/ Körülbelül mennyibe szokott ez kerülni?
Nekem meg az irányítástechnikai műszerész (gyengeáram, hidraulika, pneumatika, PLC vezérlések) az első eredeti szakmám. Aztán van egy erősáramú technikumom is. Az autóvillamosság, és autószerelés utána jött, egy márkára ráállva. Na jó, ez így túl ideális lenne, néha kell más típust is társadalmi munkában. Aztán belekezdtem közgazdaság tanba is, de azt már nem fejeztem be egyéb okok miatt.
Sosem foglalkoztam UCH eeprom másolással/klónozással. De nem benézted véletlen a lábkiosztást? Azért a programmal se úgy van, hogy csak rögtön törlődik. Motorvezélő ECU-ból nem fogsz tudni visszafejteni immo-nak adatot, mert az csak egy parancsban kódolt jelet kap az UCH-tól. Pont az UCH-ból amit töröltél, abból lehet kinyerni kódot transponder chip készítéshez. Attól, hogy jár a motor, az még messze lehet az ideális állapottól.
Az ok, hogy valahogy tanulni kell, mert iskolában nem fogják megtanítani, és az életben is nehéz összeszedni hozzá az infót. De ennél az adott autónál ezzel a húzással nem nyertél semmit, csak buktál.
Én is magam javítok mindent amit tudok, és érdekel is. Autó, pc, laptop, tv, hősugárzó, egyéb műszaki cuccok, de csináltam már néhány hangfaldobozt is, viszont a falfestés, burkolás nem az én világom, azért inkább fizetek hogy megcsinálják.
Nem csak a költségcsökkentés miatt javítok mindent magam, hanem azért, mert nem szeretek mástól függeni, kiszolgáltatva lenni a szakembernek. Pl. nem találok egy vízsszerelőt egy kisebb munkára, mert a pár ezer ft-os munkát egyszerűen senki nem vállalja. Legszívesebben megcsinálnám azt is magam, ha tudnám.
Megérkezett a csere alkatrész szombaton. Kicseréltem az ecu-t, immo dobozt meg az elektronikát a kulcsban, és pöccre indult a gép :)
Hosszab tesztútra még nem mentem, csak itt egy próba kört a környéken, de úgy néz ki minden működik és a motor is szépen jár, de az injektor kódokat majd megnézem. A fogyasztásra meg erejére leszek kiváncsi.
A műszerfal meg gyújtáskapcsoló maradt a régi, de a műszerfalat lehet kicserélem majd egy próba erejéig, hogy működik e a digitális műszerfal, mert az enyémben mutatós órák vannak.
Az eepromot nem klón cuccal töröltem hanem eeprom íróval, de nem tudom hogy sikerült, mert én nem nyomtam törlés gombot és nem is írtam bele, csak olvasni akartam, de az összes eeprom íróm (5 különböző) üres fájlt mentett.
Az eeprom egy ST93C66 chip. Esetleg van ötleted mitől törlődhetett? Arra gondoltam, hogy a kiforrasztásnál túlságosan nagy hőt kapott, de akkor tönkrement volna a chip, viszont ennek semmi baja, tudom írni/olvasni továbbra is. Rejtély.
Meg az is, hogy miért ment tönkre az egész immo doboz attól hogy az eeprom törlődött. Erre van ötleted? Lehet csak egy relét vagy egy kondenzátort, stb. kellene benne cserélni. Szeretném megjavítani azt is, tartaléknak.
Közben arra is gondoltam, hogy talán az ecu eepromjában is megvan az immo eeprom tartalma, és akkor csak ki kellene menteni az ecu eeprom tartalmát és kimásolni belőle az immo részt, majd azt vissza az immo eepromjába. Ez működhet?
Ha jól tudom, az ecu-ban 5P08C3 eeprom van, ami 1024 bájt, az immo 93c66 eepromja meg csak 512.
Ja, nekem az első szakmám autószerelő, és fél évig dolgoztam is a szakmában, de annak már több mint 25 éve, azóta csak saját autót szerelek :)
Amit tanultam, azt tudom, de ecu-ról meg immobiliser rendszerről én nem tanultam annak idején. Azokat most pótolom :)
Persze hülyék mindig vannak mindkét oldalon,az a baj hogy következmények nélkül lehet ebben az országban gátlástalanul bunkó-lehúzós-trehány... bárki.Ez a lehetőség meg a sok munka-kevés mester még jobban ráerősit erre a folyamatra.
De igazából bennem van a hiba hogy én nem tudnék a tükörbe nézni ha ilyen lennék.
Nem gond, ha nem Te vagy, de együtt gondolkodó vagy, kvázi emléxel még jóra rosszra a kicsikocsival kapcsolatban, és hozzá tudsz szólni a témához, az már nagyon jó.
És , ha Te abban a fórum életben benne voltál, bőven tudsz infót adni pl. találkozókról stb.
Ez nagyon jó.
Majd én is tervezem a találkozókon való részvételt.
Helo Steve, emléxem rád a fórumból, sokat írtál be, talán Te vagy a Pityu aki a találkozók szervezésében is sokat részt vettél Andival.
Most is lesz, de én nem megyek, mert pont azért, amit írsz : kívűlről van mit szépíteni rajta.
De a főtartó elemek épek.
Nincs velük semmi gond, mert akkor nem vettem volna meg. Tényleg megkímélték, hétvégi autó volt.
A gumidugók levétele után a gyári festés látható az első részeknél, kivétel a küszöb, de az sem vészes. Én oda olajat fecskendeztem be, majd kifolyattam. Régen csinálták ezt, hogy egy ilyen kezelés után csapattak egyet a poros úton és meg is volt a védelem, dugók vissza és kész.
Ha ezzel ezt megcsinálták volna, jobb lenne a helyzet, vagy legalább ledugózták volna az összes küszöb nyílást alul. Szóval ilyen gondom nincs, addig biztos bírni fogja, amíg az én türelmem a kocsit.
Azért, ha kasztnishoz viszem majd talán egyszer, mondom a mesternek, hogy ki ne gyújtsa az olaj miatt.:)
Sokszor visszanézek rá, parkoláskor és még mindig tetszik, a kicsikocsi. Szerelem ez, semmi egyéb.
Jól tudod. Az eleje a kritikus,volt egy pirosunk ott érdekes módon a jobb első rohadt ki,pedig az mindig olajban áll a motor közelsége miatt😬🤘. Aztán egy ügyes ember kiszobrászkodta és suhantunk tovább.
Rohadós ez mind,olyan helyeken képes ahol másik autónak eszébe sem jutna. Csomagtér ajtó függőleges közepe,ajtó külső vízlehúzók alatt,ajtováz hamarabb mint az ajtó éle vagy sarka,de szeretjük(izé tűrjük).
Hali ! Nekem is volt zastim. A karosszèria mennyire van rendben? Nem esztètikailag hanem szerkezetileg?Az enyèm úgy pusztult el hogy a stabrúd kiszakadt a tüzfalból ès alàtekerte a bal első kereket a vàltónak.
Màs mesterek mivel a seat csúfos vèget èrt ès majdnem èn is az új kiszemelt egy opel grandland x.Erről vèlemènyek?
a markolatot szombaton esztergán csináltam alurúdból és néhány O gyűrűből, a billentyű az üres/hátramenet retesz oldásához kell. az egy kerékpár alkatrészből alakult át, a szár egy FJR hátsó fékkitámasztó az állványbakok FJR motortartók voltak lánykorukban az alsó fejrész és a G-szem tartója egy Yamaha hátsó fékállványból van kifarigcsálva...
Szerintem meg profi munka, talán a 4 D -s nyomtatók tudnak ilyet, na meg Te.
Én a szaktudásodon kivűl a türelmedet írígylem, mert én éhen halnék, ha ebből kellene megélnem, a lengőcsillapító csere folytán is idegrohamok jöttek rám, amikor a berohadt csavart operáltam, ki nem beszélve, hogy eü-ileg sem végezhetek megerőltető munkát, ill. igen, de, akkor viszont egy 100 ast félre kell tennem a dokimnak, szal egyensúlyozok a siker élmény és a taktikus, szerelőm által elvégzett munka között, most azért örültem, hogy ismét elvállalta.:)
most egy nagyon jót röhögtem, de ez a jó, a vidámság, szal van egy 650 es exe robogóm, amivel tegnap belekerültem egy felhőszakadásban, de azért mert kiálltam vele meg a ZAstival hogy majd fordítva visszaállok és nekiállok én, de mire megérkeztem, -mert ha kiálltam akkor csapattam egyet,- addigra jött az sms , hogy vihetem és a 400 as úton került elém a kvartyogó de mivel szakadt az eső és akkor az út ugye előbb nyálkás lesz, a 110 ről visszalassítottam és ott volt előttem a Trabi 60 al, de örültem, hogy ő fogja majd le a forgalmat és nem engem vernek hátba, és amikor lakott területre érve 50 el elhaladtam mellette mutattam a bal kezemmel az első újjammal felfele a másik kezemmel meg húztam a gázt.
valami ilyesmi,:) amikor írok néha ferdítek picit, mert a lényeg a lényeg és nem mindig van türelmem mindent precízen leírni, rövidítek.
Tehát a 2 nap eseményeit zutyultam össze, most az lesz, hogy holnap a robogóval lerobogok az itthon hagyott csapággyal, mert ezért is van a Zasti, hogy pörögjön velem az élet, mert majdnem eltaláltad, csak én picit fejben vagyok fáradt, pláne ha este altató hatása alatt nagy arccal - elnézést érte-ide írogatok, de ígérem elkerülöm ezeket a szitukat ha tehetem.:)
Szal tegnap a Balatonnál volt retro felvonulás, de még ma is sok géppel találkoztam.
Alakul a Zasti, jövőre vizsga és Adria .:)
Gratula a gépedhez , én is akarok bele kiszámított egyenlő folytású leömlőket, talán 50 0000.- de azzal nem megy át a vizsgán, akkor majd le és fel szerelem majd, vagy nézegetem a Alfa Romeo Giuliákat super 1972 es kelt most el a veterán aprón, de igaz most nem tudnám kicsengetni , mert a házat járólapoztatom aranyárban,
Akkor így rendben lesz, előre a csapágy hátra az agyascsapágy.
A könyvet mutogattam a boltban és volt kavarodás mert csak a csaj törte a magyart, de a kormánymű a lényeg rögtön megvolt.
A szerelőnek ma levittem a gépet, kérdezte a kormánymű is lesz?
Nem bmeg, csak úgy cipelgetek egy új kormányművet nehezéknek a csomagtartóban.:)
ElÖtte sms ben leírtam neki mit kell elvégezni.
De nem baj legalább kitértűnk erre az "agyas" témára is.
Amúgy most valami retro rajzás van, mert trabi, merci, meg sok mindennel találkoztam az utakon, nyomom nekik a lájk gombot a bal kezemmel, a jobbal a gázt húzom.
Hatul aggyal együtt van,elől csak csapágy. Mondjuk nekem volt hátra olyan is amiben lehetett cserélni a csapagyat de eladtam az autóval egyutt(hülye voltam).
Az első kerékagyba csak kellene a baráza (borda) mert másképp érdkes lesz az erőátvitel.A Zasztik egy szériájába már volt olyan amiben nem cserélhető a kerékcsapágy.Ez sima a belseje tehát borda nélküli.
Hali, vettem a Zastavába első és hátsó kerékcsapágyat, az egyiket kerék aggyal, talán a hátsót, de szerintem az az első.
De nincs benne barázda, a féltengely végemen meg van, ez hogy fog össze jönni.
Vagy nem jót adtak, vagy valami közdarab kell bele, vagy inkább gőzöm sincs.
Vagy a féltengely csillag a rossz.
A gépkönyvből - most nem találom, és a neten láttam barázdált és sima közepű első agyat is-mutattam meg a képet az eladónak, még örültem is, hogy a csapágyon rajta az agy.
Szal mindegyik 4 db csapágy középen sima.
A polhoz nem értek azon felül, hogyúútálom, és azért járok Zastival- az egyik okom a 10 ből- mert "láázadok" minden ellen amit látok szűkebb és tágabb környezetemben.
...egyszer már számolgattam itt, ha az éves becsült mutyilóvé dupláját leosztod per fő/per hónap, abból egy család nem tud megtankolni sem...nem csak az a megoldás.
Az az a kormány alatt van balra,és érdekes csak indításkor 1 kb 5mp-ig írja aztán már nem ,de tény az UHC-ba nem lát bele a Diag.Erre megyek tovább,köszi,.
Ott a facebook ,mint felület amin tudsz panaszt tenni ha nem hajlandó visszafizetni ,az oldal ahol hirdetett ott is lehet reagálni,,ott a rendőrség ,van adu kártya a kezedben!
Példa most ebay-on vettem Marek nevű felhasználótól lengyelből bontott hátsólámpát,szét volt törve a dobozban mikor kibontottam ,Én is így gondoltam na Te barom bebuktam 15misit,de fotót linkeltem neki és vissza ír hogy amikor ő becsomagolta rendben volt a lámpa,de vissza utalta a pénzem hiánytalanul!
Mert ugye ott van az ebay-on az eladó értékelése amit mindenki olvas,ott a pay-pal ami a a te érdekedet képviseli,és ott van szintén a face!
Nagyon bizakodó vagy,nem hogy lassan sehogy sem látom a jó irányba a javulást!
Igen ki más a kormány akarja így ,ÉS akik rájuk szavazott! ha nem akarná tenne is ellene 1 tollvonás lenne az egész.
Képzelj 1 láncot!És kövesd amit leírok!
Hétfőtől ,30 ezer forint nettó 1 óra munkadíj a szervizekben!
Már is a szervizek bevételei megugranának,bért emelnének a szerelőknek ,ehhez a szerelőknek a napi munkájukat úgy kell elvégezniük ,hogy 8 órát gyors,tisztességes szakmailag a legtökéletesebben kizárólag csak is csak is a tiszta nettó munkával foglalkozzanak,ezen túl menően 15 perc reggeli,és 30 perc ebéd,.
Ezt a felállást ha gazdaságilag levezeted mit lehet látni?
Például az autós felhívja a szerelőjét, aki eddig a műhelyből hazaérve fusiba javította a kocsiját,és mondja képzeld 100ezerért akartak vezérlést cserélni a kocsin,a szerelő erre azt mondja bocsi nem tudom elvállalni,dolgoztam kemény 8 órát ,amiért és nem mondok sokat 700ezer nettót kapok havonta.
Ebben a megvilágításban nem vontam bele az alkatrész körüli zavaros nézeteket, sokan nincsenek tisztában ki áll a pult mögött vagy előtt.
Az alkatrészeket nagy kedvezménnyel csak a műhelyeknek szabadna eladni,és evvel a munkakörrel is cégbejegyzett vállalkozásoknak .
Az autó tulajdonos még megkeresne pár szerelőt ,de ott is a jó fizetés miatt kikosaraznák a szerelők,kénytelen lenne visszavinni a műhelybe mert ott kap garanciális ,gyors,precíz ,szolgáltatást.
Ennek a 30 ezer rezsi óradíjnak sok jó,gazdasági hatása is van többek között ,kiszűri a bontószökevényeket is,gondolj bele adott 2002-es A merci diesel aminek a javítása 2 rugócsere,2 telócsere,turbócser,olaj,aksi,gumik,kb cirka 16x30ezr az az 480 ezer a munkadíj,az alkatrész plusz lenne,tehát ,a tulaj kénytelen leadni a bontóba,és vennie 1 újabb autót,ha nincs pénze buszra ül.
Látod a láncot?
Most is láncon van minden felfűzve magyarországon csak ez a lánc korrupt.Ezt a láncot kell lecserélni.
Beszerelés garis nak kell lennie,minden bontott alkatrésznek!!!!!
Főleg 1 adagolónak ,ha nem jó vidd vissza !
Ha nem veszi vissza jelentsd fel!
Nem te vagy a barom!
A pénzedért nem kaptál azt ami a vásárlás előtt ,szerettél volna kapni,tehát az eladó még mindig nem teljesítette a felajánlását amire ígéretet tett,tehát az adósod.
Volt adagoló amit sajnos vissza vittem,és nem tudtak adni másikat így a 30rugót vissza adták,dunaharaszti renault bontó!
Nagyon lassan fog csak kialakulni az egészséges ár - érték arány. Én úgy érzem, legalább 100 év. Az oka pedig az állandó állami beavatkozás mindenbe, és az elképesztő mértékű központi lopás. Utóbbi miatt nem cél a fekete/szürke gazdaság valós kiírtása. Na ezért kell nektek versenyeznetek a fusi szerelőkkel, akiknél nincs áfa, környezet és munkavédelem, társadalombiztosítás stb. Ez pedig lehetetlen.
Természetesen azt is tudom, hogy ennyit nem lehet egy emberrel sem kitermeltetni. Ha úgy dolgozna az ember mint egy robot, akkor sem tudna kitermelni egy vállalkozásnak annyi pénzt amiből ezt a bért ki lehet fizetni.
Szóval marad a magyar módi. Egy kicsit keresünk, egy kicsit spórolunk hozzá másokon... nem az igazi, de ez van.
Beindult. 2 hete ráraktam egy jónak mondott bontott adagolót. Összeprogramoztam a PATS-al. Ugyanúgy nem indult. Ugyan azok a hibakódok. Aztán elküldtem javítani a régi adagolóról az elektronikát. Felraktam, összeprogramoztam és indult. Hibakódok is eltűntek.
3 évvel ez előtt ,ki írta a műszerfal töltés probléma STOP.
Rámérek 12v
Generátort szétszedtem ,hibafelmérés:diódák OK,álló tekercs OK forgó tekercs OK,csúszó gyűrű KUKA,feszszab, kefék KUKA csapágyak KUKA.
Kicseréltem a rossz alkatrészeket ,beszerel,tavaly nyárig Hiba nélkül működött,Megint hibaüzenet indítás után.Kimerem 17v a töltés,Gariba sikerült a feszszabot kicsrélni,tegnap megint hibaüzenet indítás után,a töltés 14,28v
Szerintem más gond lehet itt?
A véleményekre lennék kíváncsi ,mit ,hogyan tovább?
Ha már karosszériás vagy, azt te is tudod hogy ha begurul hozzád egy marék rozsda nem fogsz nekiállni elmeséled a kuncsaftnak merre van a roncstelep.. Az asztalos meg fasz mert tudhatta hogy olcsóbban megúsztad volna ő se veri a fszát 2 doboz sör meg egy jótanács...
Az hogy nem tudsz "megélni" belőle hogy a kuncsaft nem vágja a lépéseket az anyagokat mert ez csak vas amúgy is mindenki ért mindenhez.
valóban megoldottam volna de az én szakmám karosszéria lakatos. ezt tanultam ebből van mestervizsgám. miért nem járható út hogy azt csináljam amihez értek és nota bene meg is éljek belőle?
Az egyedi gyártás mindig drágább látod látod. Ez nem holmi alkatrészcserélgetés EZ VALÓDI SZAKMUNKA bár gondolom most már máshogy adnád neki a keményfát. Mint fa testápolót.
Ha nem valami extrát csinált szerintem simán megoldottad volna.
most aki autót javíttat az akarja megmondani mennyiért csináld.
de van egy másik történetem a közelmúltból.
a műhelyben amit bérelek volt egy átjárónyílás ahová ajtót akartam,
tulaj adott egy kazettás ajtószárnyat gondoltam veszek hozzá egy tokot de a szabvány tok pár centivel kisebb. szomszédban van egy asztalos, megbeszéltük mit szeretnék nekiállt.
következő héten elkért egy tízest, majd még egyet.
beállította a helyére majd amikor rákérdeztem a számtanra közölte hogy még 25.
kissé elkerekedett a szemem mert ugyanez kompletten 27ért megvásárolható és ugye itt az ajtószárny adott volt,+ a küszöbhöz is én adtam a keményfát (előtte 2 hónappal pedig kb tizenöt küszöbnyit ajándékba)
ki kellett volna próbálnom hogy én azt a húszat szántam rá és ennyi?
Egy szép adalék az előttem szólók történeteihez: Nissan Primera P11-144 ventillátor fokozat előtét elszállt, csak a legnagyobb fordulaton ment. Érdeklődtem autósboltokban, és szervizekben, mindenütt a 22-24 ezer Ft-os árat mondták. A szakszerviz még 16 000 Ft szerelési díjat is hozzászámított volna, mondván, hogy át kell programozni a nagymamám térdét ... Aliexpressz-ről 3 hét alatt bejött, ha jól emlékszem, 2500 és 3000 Ft közötti árban, a két csavart kihajtottam, kicseréltem az ellenállás láncot, csavarok be, és voila, kész is lett. A szakszervizes ajánlat mindössze (22+16)/3 ~ 13 - szorosa volt a saját, teljesen korrekt megoldásnak ...
Semmi baj nem lenne, ha egy ilyen munka, amelyik mindössze egy csatlakozó lehúzása, két csavar ki, két csavar be, csatlakozó vissza nem lenne túlzottan felárazva. Az autódiagnosztika fórumban egy úriember szépen megindokolta, hogy a párban 400 Ft-os körte esetében miért is védhető a 3000 Ft felszámítása, egy darab cseréjéért. Amiatt írogattam le a fentieket, mert néha kicsit (?) nagy szájat nyitnak a szakemberek, mikor a költségeket vagy a hozzáállást, esetleg mindkettőt szóvá teszi valaki.
Az alany egy Fiat 124 Special,1969-es,1438 ccm, 70 ló,fehér. Van valakinek olyan öreg datája,amiben meg tudja nézni a hengerfej meghúzási nyomatékot? Tudom,menjek a közlekedési múzeumba,de hátha....
'80ban kezdtem építkezni, megtanultam kőműveskedni, fűtést, villanyt szereltem stb.
a kőműves az öreg automata mercijében lecserélte a váltót mechanikusra de olajat nem töltött bele, összesült hogy csákánnyal nem tudták szétverni. az anyagi veszteségét pótolandó csillagászati áron dolgozott.
a burkoló a sárgaangyalként leharcolt egyes golfját fúrta faragta, hegesztés helyett kigyújtotta. ezért az elpocsékolt időt, pénzt behozandó szintén olyan árakat mondott ami nonszensz.
hiába tartottam fenn a felszerelt műhelyt, alkalmazottat ezeknek mégis az "öntanulás" volt a megfelelő
maradt a családi kaláka munka. hülye ebben az országban mindenki.
Rosszul látod ... Ez egy újítás, a neve: builtin lateral valve :) Állítólag olaj minőségi problémák segítenek ennek a mechanikai elrendezésnek a megvalósításában :)
"és fizesd meg azt, aki megcsinálja a dolgaidat, majd ha te csinálsz valakinek valamit, az fizessen meg téged !! "
Elméletben ez ilyen szép, de utoljára az óvodások nem értik, miért lehetetlen, akik nem tudják, hogyha átrakunk az egyik plédről 5 gumikacsát a másikra, az összesen még mindig ugyanannyi kacsa.
Amig az ország háromnegyede eltartott, a negyed fele pedig abbol akar megélni, amit a többiről levesz, addig nincsen elég """kacsa""" ahhoz, hogy mindenki dúskáljon.
Innentől pedig meg is dől a ""mindeki mindekinek sokat fizet, és dekurvajólesz"" újhullámos ostobaság.
(ami abból ered, hogy kitámolyog egyszerű 8 osztályos 4alapművelet szellemi szinvonalú hazánkfia, és azt látja a nagy jólétben, majd egymilliót kap havonta, arra a melóra amire itt 150ezret de minden 5x-8x drágább is, ebből leszűri azt, hogy akkor ennyi a gazdagság receptje)
Sajnos osztom a véleményed,saját tapasztalat mindig visszapofoz ebbe a mindent magamnak mederbe.
Grande puntómat magamnak szerelem.Kicsit törötten vettem,cimbora ajánlotta a cimboráját,gondoltam nem szenvedek vele.Hiba volt.Összecsapták 1-2 óra alatt 30ért,ugy hogy csak nekem kell normálisan megcsinálni.
Másik ismerőssel cseréltettem volna vezérlést.Munkadij egy 10es.Anyag meg telibe unix listaár.
Inkább megcsinálom magamnak, igy 70-80 helyett 30ból kijön (conti készlet vizpumpával,tömitéssel,fagyállóval)
Legalább tutira tudom hogy ki lesznek cserélve a szelepfedélbe az o gyűrűk.De tovább tart mert utána kell néznem,ha muszály lesz a rögzitőket le kell gyártanom...
Kurvul a világ,egyre lehetetlenebb normális szakembert találni bármilyen szakterületről is legyen szó.
Akinek nem inge ne vegye magára.
Elnézést ha a véleményem valakinek sértő,én is sajnálom hogy erre jutottam.
Nem az a gond hogy nem hív az ember ezt vagy azt, mert hívják és mikor közlik hogy a mosógép panelja 110 e ft/ a gép volt 99e/ és holnap csinálja de közlöd hogy garis javitás akkor meg 6 hét ja mert nincs alkatrész...
Ezáltal én pl olcsó gépet veszek ha beszarik megy a kukába.
Alkatrészt neten rendelem mert bolti ár fele sokszor. A boltos meg fújja az igazát hogy nincs alternativa ez van kész.
Javítható autó kereséséhez végig kell nézned az összeset.
és fizesd meg azt, aki megcsinálja a dolgaidat, majd ha te csinálsz valakinek valamit, az fizessen meg téged
Aha.
Ehhez csak egy dolog kellene:pénz, de az még nem ért ide.
Ebben az országban a szolgáltatószektorra nincs érdemben fizetőképes kereslet, talán nem is lesz sosem(szolgáltatószektor sincs már, a maradék kivárhatatlan, megfizethetetlen).
"Pár éves Mercivel jár és a filozófiája az, hogy saját részére mindent mindig mással csináltat meg, amikor meg dolgozik akkor megkéri az árát és meg is adják neki."
Ebből a filozófiából az lett, mire ideért, hogy: mindent megcsinálok magamnak olcsón, mert szerintem lehúzós akivel meg tudnám csináltatni a dolgokat, de ha én dolgozom, annak megkérem az árát.
Csak hát a másik ember is pont így van vele és a kígyó a saját farkába harap. ;-)
Ha szeretnéd, hogy ide is elérjen ez az élet, akkor kezd el TE már ma !! és fizesd meg azt, aki megcsinálja a dolgaidat, majd ha te csinálsz valakinek valamit, az fizessen meg téged !! De nem fog ez ideérni mostanában, mert a fejekben van a hiba. Az enyémben is van egy kicsi, félreértés ne essék, csak más témában. :-)
Rugó összehúzásra még anno a ruszki piacon vettem ilyen 3 darabos körmös készletet, de nem volt jó, csúszott le ahogy húztad meg a csavart. Végül én is egy házi befogót csináltam zártszelvényből meg menetes szárból amibe a komplett gólyalábat be lehet tenni, úgy nyomja össze a cuccot. Használtam vagy 10-12 alkalommal 20 év alatt és sosem éreztem magam veszélyben miatta, igaz én 8.8 -as M20 szárat használtam.
Amúgy az alkatrész beszerzéssel én is sok éve küzdök. Kezdetben volt egy helyi autósboltos aki bírta a búrámat és tudtam vele alkudozni a drágább cuccokra. Aztán lett egy jó kis 50%-os kódom amire tudtam önállóan vásárolni, ez volt a kánaán időszaka :-) . ( Közben a kis autósboltosok ki is haltak lassan.... ma már szinte nincs is privát vásárló a boltokban, csak szakemberek állnak sorban. A mai autósok a mai autókhoz nem tudnak hozzányúlni. Kicsit sajnálom is őket amikor muszájból engem is befúj a szél valamilyen műhelybe (klíma, futómű állítás, gumiszerelés stb...) és látom őket sorban állni kezükben egy havi fizetéssel. De hát ők csinálják a divatot, aminek áldozatai is. Kell nekik divatos 17 collos széles kerék, mikor a 14-es keskeny is bőven jó volna oda fele áron ... )
Sajnos véget ért, egy ideje már minden régi ismerősöm telefonos megerősítéssel engedi csak használni a kódját és hát nem nagyon akarózik zavarni őket / kuncsorogni náluk minden pár ezer forintos vásárlásnál.... Szóval mostanában kénytelen vagyok a netet bújni és várni pár napot, ha normális áron akarok alkatrészt venni.
Általában a Kovács Autó, a ZS+U és a Fékmester hármasból valakinél meg szoktam találni a szükséges cuccot ha nem is 50 százalékos, de mondjuk olyan 65-70 százalékos áron. Duzzogva elfogadható. (Bárdi kisker listához képest)
Múltkor egy nyamvadt stab rúd szilent kellett volna, gondoltam nem lehet az olyan vészes, beugrottam az utcáról az egyik Unixba. Volt képük 4000 forintot kimondani rá per darab a szájukkal, azt hittem nem jól hallok. Szóvá is tettem, de nem hatotta meg őket, ennyi és kész. Végül neten vettem japán cuccot 273 forint bruttóért darabonként. Persze plusz posta, tehát egyebet is rendelek ilyenkor hogy valahogy oszoljon a postaköltség.
Időről időre felmerül bennem, hogy lecserélem a 323 F BG-met de aztán mindig meggondolom magam mert nem tudok olyan típust kitalálni amelyik mondjuk 10 évesnél fiatalabb, tetszik is és ehhez az autóhoz hasonlatos filozófia szerint lenne tervezve, építve és fent tudnám tartani olcsón, házilag, sokáig. Szóval mindig marad, pedig a 24 év nem múlik el nyomtalanul, sajnos elég sokat kell bütykölni ami már engem nem feltétlenül szórakoztat. Már vagy 5-6 éve full ridegtartásban van, készülök beletenni egy másik motort, le sem mosom soha és csak akkor nyúlok hozzá amikor valamit tényleg meg kell javítani. Pár havonta akad ilyen apróság. Hol egy kipufogó szakad le, hol egy ft. szimering, hol egy kormányszervó szivattyú, hol ez hol az.
Van egy olyan opció is hogy hamarosan megint szétborítom és egyszerre ráköltök 6-700 ezret és felújítok, kicserélek mindent ami ebbe belefér. Kerülhetne bele megint egy kis vaslemez, némi friss festék is reá.... De ebben sem vagyok biztos hogy megéri-e, vagy csak egy délibábot kergetnék egy ilyen projekttel... nagy költség- mérsékelt eredmény...? Olyan bizonytalan vagyok... vagy mégsem?
No meg időm se nagyon van. Állandóan torlódnak a dolgok, mert mindent sk csinálok. Ma már az ember nem hív mosógépszerelőt, a vizet, villanyt maga szereli, ha fel kell tenni pár m2 burkolatot akkor legjobb ha nekilát megcsinálni. Mert máskülönben vagy horror drága lesz, vagy sosem lesz kész. Balszerencsés esetben esetleg drága is lesz és sz.r is lesz. Ahogy öregszem tartok tőle, hogy lassan a kisebb önműtéteket is ki kell majd tanulnom jutubon. :-)
Múltkor járt itt egy svájci ismerősöm. Gondnok odakint egy öregotthonban. Pár éves Mercivel jár és a filozófiája az, hogy saját részére mindent mindig mással csináltat meg, amikor meg dolgozik akkor megkéri az árát és meg is adják neki. A szabad idejében meg pihen a családjával. Utazgat. Kicsit irigylem, kár hogy ez itt nekem már nem fog összejönni sohase. Ez egy másik földrész.
onkentes alapon muxik, nem kell rank cseszni az idodet.
tenyleg van hogy az emberbol kihozzak az allatot az 'uffelek' de amikor a kerdesbol nem egyertelmuen bunkosag jon, szerintem felesleges azzal valaszolni,
Végülis kicserélte, már nem jár tovább törött rugóval.
Ha a 16ezres anyagra és ~egy másfél órás munkára (csápossal, profi szerszámokkal, kb ennyi) mondtak neki 70(!) ezret, ott valami nagyon félre van menve
A rugó vagdosás olyan régi (még ha nem is egy üdvözítendő népszokás) mint maga a csavarrugó alkalmazása gépkocsikban,....
+én a helyedben leülnék csendben elgondolkodni, amikor mindenki komplett egy oltári f@sz, a rugóvágók, a túl laza vizsgabiztosok, a topikban "barkácsolók", mesterlevél nélkül kérdezni vagy beszélgetni merők....
"többen mondták, hogy amennyiben valamennyi letörik belölle, nem feltétlen muszáj cserélni" - nem mindenki szakember, gondolom ők olyanok mint te, sufnyi tyunerek. Szakember ilyet nem mond! De csak hallgass társaidra továbbra is
"Vannak akik vágnak is le....." - ők szimplán barmok
"a vizsgabiztos eddig átengedte, egyszer biztos, de lehet háromszor is törött rugóval" - kettő évente van műszaki, számold ki. Gondolom nem vette észre, de ha igen és szólt, és átengedte, akkor egy f..z
"70.000Ft.os kiadás helyett így 30.000ft lesz" - fizetésből élsz, nem vagy vállalkozó. Sosem fogod megérteni. Ja, és még egy, hamár a lehúzásnál tartunk ugye. Képes voltál teli áron megvenni a rugót? Lúzer vagy :) ("Suplex névre hallgat. ... "13.000Ft./Db") Lehúztak. Kedvezménnyel a kettő annyi :)
"Bütykölök mindent ami a kezem ügyébe akad" - addig bíg csak magadban tudsz kárt tenni, nem érdekel. Majd elszámolsz otthon vele. DE! Az utcán vannak mások, az Ő életük ne a te vállveregetéseden múljon!
Köszönöm a nylmozást, felvilágosítást, közbe már nekem is leesett, hogy tudnom kellett volna, emlékezhettem volna rá. Amúgy akkor többen mondták, hogy amennyiben valamennyi letörik belölle, nem feltétlen muszáj cserélni. Vannak akik vágnak is le.....
Nem csak az a rugó törött hanem mindkét oldali. Jaa igen ki tudja mióta is a másik is.
Ugyan az a vizsgabiztos eddig átengedte, egyszer biztos, de lehet háromszor is törött rugóval.
Arra meg amit írtál, h szerintem lehúzósak a szerelők meg így, úgy gondolok rájuk. Csak annyit tudok mondani, hogy 70.000Ft.os kiadás helyett így 30.000ft lesz.
Megkérdeztem a munkafelvevőt, h hetvenből mennyi az anyag, az volt a válasza, h a munkadíj nagyon kevés, szinte nem is számolnak fe ha nem hozott anyagból dolgoznak. :D
Igen! Bütykölök mindent ami a kezem ügyébe akad. Legyen szó fűkaszáról motorfűrészről vagy ötven éves warchalowski traktorba beépített mtz motoros öszvérről, mia motorról.
Azt is elárulom, hogy nem veszítettem vele eddig semmit!!
Lehet hogy érdemes lenne csinálnom egy képet a praktierben vagy obiban vagy hasonló szögteszkóban vett rugóösszehúzóm menetéről közelről. Pedig azt eleve annak gyártották. Amikor a második használat után szétszedésnél megláttam inkább rendeltem egy Kamasát.
Érdekes olvasmány az eddig leírtak. Igazi google/youtube szerelő. Van itt minden Swift, fűnyíró, kapagép, Babetta, Opel ... Sufni tuning ezerrel .... Meg a többi ...
Üdvözletem az uraknak! Aki esetleg ismeri a nissan x trail 2.2 dci (150 le,2007) motort,a vákumpumpa lánc cserével a szivattyút is érdemes cserélni? A szettben nincs külön kis lánckerék.Előre is köszi!
Az ilyen menetesszéras ketyózás nem kapásból szétugrani szokott, hanem lenyalódik a papíranya hatlap vagy elkenődik a barkácsáruházas bilifüle menetesszáron a menet,....
.... aztán akkor nagy csodálkozás van, most itt van életveszélyes egy tonna erő, kitudja mikor pattan szét, kilövi az anya darabokat átmegy az emberen mint a pisztolygolyó, stb.
Most miafax legyen ugye, másik összehúzó nincs tehermentesíteni, hisz eleve azért taknyáltunk, leflexelés=instant oroszrulett, még a piros kendőt is fel lehet kötni a homlokra halál előtt, mint a szarvasvadászban
" .... akinek nincs szerszáma, adata, tudása, aki szerint az autószerelők lehúzósak, meg akik lusták bárminek is maguktól utánajárni, ne írjanak ide, ne kérdezzenek. .... "
Nekem egy tanárom azt mondta hogy aki jól tud kérdezni az nála már megérdemli a kettest.
Nem gondolom hogy a szerszámok és a megfelelő (szerelői) tudás megléte feltétele lenne egy jó kérdés megfogalmazásának.
Úgy sejtem hogy akinek a szerszáma és a tudása és megvan egy adott művelethez az úgysem kérdez hanem megcsinálja amit kell.
Na látom, Te is azok közé tartozol, akik szerint a szerelők lehúzósak. Kár, hogy nem ezzel kezdted.
Ja, meg olvastam azt is, hogy sérelmezted, hogy a hulladék kocsidat nem engedték át a vizsgán.
SSegítsen neked aki olyan mint Te.
Lassan be kellene írni a leírásba, hogy aki nem ért hozzá, akinek nincs szerszáma, adata, tudása, aki szerint az autószerelők lehúzósak, meg akik lusták bárminek is maguktól utánajárni, ne írjanak ide, ne kérdezzenek.
Persze, hogy lehet immo transzporder chip-et tanítani, vagy klónozni másikra. Sőt, amelyikben nem transzporder chip van, hanem komplett elektronika (régi Renault távirányítós kulcsok), azok immo részét is le lehet klónozni egy transzporder chipre. Az összes kulcsmásoló így csinálja. (több-kevesebb sikerrel)
De mindennek mi köze volt ahhoz, amihez hozzászóltál? A kérdezőnek nem ez a problémája.
Igen, a kulcs szárakat át kell rakni, így zárat és gyújtáskapcsolót nem kell cserélni. A felsorolásodból azonban kimaradt a gyújtáskapcsóló házon lévő immo antenna-vevő egység. Ez veszi a kulcs jelét, és kódolva küldi az UCH-naka jelet, az meg a motorvezérlő ECU-nak és a műszerfalnak kiadja a nyugtázó engedélyt.
Figyi, segíteni annak lehet, aki az alapvető fogalmakkal tisztában van. Az UCH és az immo box nem ugyan az. Újabbaknál már az UCH-ban van az immo is, pl. régi megane 1-nél volt még külön immo box.
Egyszer már kisütötted valami klón cuccal vagy hekkeléssel az UCH-t, és most használhatatlan az autó. A szakszerű javítás helyett vettél bele egy nem típus azonos ECU szettet. (amivel talán indul, csak sok minden használhatatlan lesz) Aztán most az a kérdésed, hogy klón autocommal tudsz e befecskendező kódokat írni. Erre most mit mondjak? Egyrészt fogalmam sincs, mert én gyári márkaszervizes Renault Clip-et használok (aztán ha az 1000éves befecskendezőkön nem látszik a kód, vagy már voltak átkódolva, akkor tökmindegy) , másrészt úgy látszik, hogy az előzmények ellenére nagyon optimista vagy. De ne legyél, ha ez ilyen egyszerűen működne, mindenki autószerelő vagy autóvillamosságis lenne. (aztán mondjuk én is az lettem, holott műszereész az eredeti első szakmám)
Kilen,lesjofors,suplex kb a top 3. Örülj neki hogy észrevette,pl fiesta 2003-2008 között az első rugó ha törik,át bújik az alsó tányéron és lever/kiszúr pár dolgot.
Műszakin eddig nem kukacoskodtak rugón. Ezt vajon a rázó pad mutathatta nekik, vagy szemre nézték? Ez is a szigorítás miatt van, h kicseréltetik?
Azt mondta a vizsgabiztos,h ki lett véve a rugó tányérból, ezért nem zörgött. Nyolc éve ide hordom vizsgára, az ő keze alatt mindig átment. Nem rémlik, h lett volna gond rugóval.
Én úgy tudom, hogy már elkészültek a tiltó táblák és csak attól függ hol használják, hogy melyik polgármester akarja kirakni. Google ma már tudja. Azért köszönöm
Persze,ez igaz. Én is azért irtam le a kb tényeket és inkább a negatív oldalt. Lehet hülyének tűnik hogy a Nissant említem pedig mindenki tudja hogy a mélyebbre ható hozzáértés vagy egy speciálisabb alkatrész hamar kedvét szegi a japán fanoknak(swift 2007 hátsó biztosnsagi öv 87000...,vw vagy Opel max 40E stb). Engem mégis inkább ezek fogtak meg mint az octaviak.
Ismét köszi! :) Közben lekértem az alvázszám alapján, 3x volt törve a kocsi, egyszer egy éves korában 2,5-3,5 millió közötti kár keletkezett (gondolom garanciálisan javították), másodjára 1 millió, utoljára 4 éve meg 100ezer. Ahhoz képest szépen helyrekalapálták a Nissant :D
P11 még nem “cicaszemű” dizel primeránk volt. Zöld,5ajtos(fontos mert a sedan pakolhatatlan),belül tágas,baszik jól fűteni/szellőzni a benzines is/ se,küszöb vége tud rohadni de nem olyan szemét módon mint kortárs almera,hátulja futómű terén primitív,csak a legpremium kayaba csillapító volt jó hátra,első futómű bonyolult de legalább gyenge,a féltengelyei képesek eltörni mert ez is megrohad mint pl a Corolla,a benzines motorral nem gondolnám hogy baj lehet viszont ha lánc bajos lesz lehet agyalni mit mennyiért,csak kézi váltóst nézz. Ezek ugye mind a korral járnak,én azért összességében ajánlanám mert inkább japán autós vagyok. Nem kellenek senkinek sem,de szívesebben vennék mint Opelt vagy vwt,franciát.
Ha jó állapotú, és nincs különösebb baja, miért szállna ki egy olyan autóból, ami már amúgy sem túl értékes? Nem kell minden hisztinek felülni. A dízelek kitiltása jelenleg ott tart, hogy Hamburgban nem hajthatnak be 2 (azaz két darab) utcába, és komoly vita van arról, hogy volt-e értelme egyáltalán:
Bocs, ha rossz helyen kérdezem, de már válaszoltatok egy másik kérdésemre nagyon készségesen, így bátorkodom feltenni az újabb hülyeségemet :)
Alapjáraton nagyon nem értek az autókhoz, de egyre jobban gondolkodom, hogy vásárolok. Városi használatra, évi pár vidékre menésre, valami olcsó autót. Tudom, hogy tizenévesen már nem kilométert meg márkát kell venni, hanem állapotot, viszont néha megragadja a figyelmemet, ha egy autó nagyon olcsó. Mint pl. ezek:
Ezek alapjáraton milyen minőségű kocsik? Nyilván az átvizsgálás vásárlás előtt mond konkrétumokat, de ti mint hozzáértők, mire gyanakodnátok, hogy miért ilyen olcsók ezek a kocsik? Vagy ezek teljesen reális árak ennyit futott, ennyi idős autókért?
Elvileg este neki fogok. Szilentről annyit írtak fel, hogy "jobb lengőkar hátsó szilent kifordulva" Én még nem voltam alatta. Toronycsapágyat vajon cseréljek-e? "szervíz szerint "azt se árt ha már szét van szedve"
Szervíz a kettő rugóra, szilentre, egy tükörlapra 70.000Ft.os ajjánlatot adott.
Ja, a felső rugótányér helyes pozíciójára ügyelj + használj a meghúzásoknál (csavar-anya) nyomatékkulcsot! Pozíciót, nyomaték értékeket megtalálod a neten :)
Szerszámod van hozzá,akkor nyugodtan állj neki,ha elakadnál a szerelésben itt Én segítek szívesen.
Rugóösszehúzó,az minden képen kell ,hogy össze nyomd a rugót a beszereléshez.
Emelő,de úgy is tudod általános szerszámok amik még kellenek .
Az első féltengelyhez nem fontos hozzányúlni ,elég ha kicsavarod azt a két csavart ami a rugóstagot és az agyat fogja össze,felülről a toronyszilentet kicsavarod és már a kezedben is van a lengéscsillapító.
egy motorgeneralt nem lehet arkepezni bontas nelkul.
Bazze, egy szülinapi tortát nem lehet árképezni anélkül, hogy előre tisztáznánk, mi menjen bele, mekkora átmérőjű meg hány emeletes legyen, de hát eddig a többség el nem jut, hogy megértené...
ON
B180 cdi merci W245 2009, 640940 motkód , turbónyomás értéket tud valaki?Diag szerint 1,75(abszolút 2,75) bar, én sokallom, rövid próbaúton nem tilt be, hosszabbon tán turbónyomásszabályzás/szabályzó/érzékelő nemtom hibakódot ír(valós kódot én nem láttam, törölték), meg teljesítménykorlátozás van.
Azt csak diagnózis utá tudják megmondani, a diagnózis 59 font (angliában élek). Én a komplett szetet vettem 50-ért + 15 posta, összesen 65, plusz a finomhangolás amit loganos említett.
SZiasztok. Ma voltam 1.4 16V c corsával elő műszakin.
Kihoztak olyant, hogy kettő első spirálrugót cserélni kell, mert törött és a jobb hátsó lengőkar silentet, mert ki van fordulva.
Olyan kérdésem lenne, hogy mekkora munka a spirálrugó csere elől? Illetve a silent csere? Más autón cseréltem hátul rugót, de itt nem tudoim neki merjek-e állni. A féltengelyeket kell-e bolygatni? Köszönöm
Szebb napot! Van egy 2000-s Alfa Romeo 156 1,6 TS!Motort indítok,automata szívató 30 mp után kiold beáll 1000 fordulatra,de nem megy le 800-ra. Ahogy melegszik a motor már 1000-1200 között pörgeti,szívja magát!Légtömegmérő,alapjárati motor,lambdaszonda,kartergáz elvezető cserélve.Folytószelep kitisztitva.Hiba kódot nem ír ki,de a hiba még mindig fenn áll! Aki tudja mi lehet még a hiba okozója kérem segítsen! Köszi!
Ha megjön amit vettem, akkor elég csak az ecu, immo box meg a kulcsban az elektronikát cserélni? Ha kicserélem a kulcsban az elektronikát, akkor elvileg az új kód lesz a régi kulcs pengével, igy a kulcsházat nemigen kell cserélni. Jól gondolom?
Mindegy mennyibe kerül a renaultnál, mert most hívtam őket, és a legkorábbi időpont amikor meg tudnák nézni, az június 20, ami 3 hét, mi meg 2 hét múlva költözünk, szóval az már túl késő.
Közben vettem egy komplett rendszert (ecu, immo box, kulcs, kulcsház, műszerfal) használtan. Az ecu száma ugyanaz, de az immo box nem teljesen, és a műszerfal sem teljesen ugyanolyan, mert az enyémben a víz és dízel mutatós, ez meg ledes, de azt gondoltam működnie kéne, mivel komplett rendszer. Elvileg ma postázzák. Remélem jó lesz, ha nem is tökéletes, de legalább el tudjak menni vele a renault szervizbe, hogy rendbe rakják a saját immo boxomat, mert 2 hét múlva ezzel költöznénk és elég kínos lenne ha nem működne a kocsi.
Az injektor kódokat át lehet írni egy kinai autocom (cdp+) műszerrel?
Az immo box meg UCH nem ugyanaz? Én azt hittem ugyanaz.
Kulcsmásoló ezt nem oldja meg, mert egy üres eprom tartalommal ő se tud mit kezdeni. Meg a kulcsmásolók is úgy csinálják, hogy az autóba beszerelt állapotban, OBD-n keresztül. Kérdés, hogy összeszerelt állapotban a dignosztikai eszköz látja e az UCH elektronikát. Van egy olyan érzésem, hogy nem, akkor kuka. Másik ECU-UCH-IMMO_Kulcsház kombó megoldja a problémát, ha kompletten veszel bontóból. Arra figyelj csak, hogy pontosan ugyan olyan felszereltségi változat legyen, ugyan olyan extrákkal, ugyan olyan műszerfallal, évjárattal stb. A motorvezérlőben utána illene csinálni egy alaphelyzetbe állítást, meg átírni a befecskendező kódokat. Ha ABS-es az autó, akkor ezután még ezzel is lehetnek gondok, vagy a komplett szettel cseréled az ABS tömböt is.
Mindent összevetve ismét ott tartasz vele belefektetett pénz és energia ügyileg, hogy a márkaszervizes megoldás a legbiztosabb,és lehet az olcsóbb is.
Újabb fdjlemény, amit este elfelejtettem írni, hogy amikor beszerelem az immo boxot, nem villog a kis piros lámpa a műszerfalon, sem gyujtással, sem anélkül, olyan mintha benne sem lenne. Annak vagy villogni kéne vagy folyamatosan világítani, ugye?
Nekem nincs szuksegem olyan komoly muszerekre, nem szerelo muhelyt akarok nyitni, csak arra kell, ha kocsit veszek akkor tudjam olvasni a hibakodokat meg torolni ha kell, tesztelni a rendszereket hogy mukodik e minden. Allitgatni, szabalyozni, belepiszkalni nem akarok, meg nem is tudnek mert nem ertek hozza. "
Véleményt inkább nem írok, mert úgyse vagy kiváncsi rá. Az 1-ik megoldás: márkaszervizben rátöltik neked Renault Net-ről az autódhoz tartozó szoftvert, ha nem szállt el az UCH teljesen. Ha igen, akkor csere, 100ezeren belül lesz. 2. megoldás: ahogy illegálisan széttúrtad, keresel olyat, aki ezzel foglalkozik, de ért is hozzá. Házilag nem fog menni.
Renault trafic 1.9dci, 2004-es évjárat, motorkód F9Q ha jól tudom.
Az immobilizer eeprom tartalmát akartam menteni, de valahogy törlődött (fogalmam nincs miért mert csak olvastam, nem írtam és nem is töröltem ebben biztos vagyok) és most nem indul a kocsi, a központi zár sem működik meg a távkapcsoló sem.
Oké, nem fér a persely, nem jó az alapméretes dugó, (nem maradna dugattyúhézag) már ~1.5mm miatt beleütnek a szelepek a kisebb átm. henger falába.., akkor ez lassan egy másik motor legyártása :-O ,.... lenne...
...a kenés már egy huszadrangú probléma, ahogy pl. az egyedi HF tömítés is....
Volt kettőnk is,egy narancs kb 83ból és egy bordó(tudod az a mattulós)88bol. Igen volt s,ls,gl,GLS aztán ki milyenre updatelte. Volt egy fehérem,abba raktam fordulatszám mérős gyári órát,az remek húzás volt akkor,ezzel véget is ért a Skoda tunerkedés😋. Pedig mindenki megérdemelte Volna az ablakemelőt,mashol meg alanyi volt a pillangó ablak.
Akkor már inkább alulméretes dugó kellene, és egyedi persely, ami minimális lemunkálás után becsuszan a szétqrt blokkba.
BMW anno még garanciában cserélte a szétcsesződött nikasilos blokkokat, talán mert pont az USAban volt a (legerőteljesebb) kénkorróziós probléma, 20 évvel később ide EUba nekünk jó ez is
Sajnos még egy típuson belül is gyártótól függően vannak ilyen szórások. Ezt az országot nézve nem is kirívó, hogy egyre többen kihasználják ezt. Az alkatrészeken való manipulálás már szinte bevett dolog. Ugyan az az effekt, mint az óratekerés. Az a vonzó, ha a szaki ingyen csinálja! Az már nem téma, hogy az alkatrészen mit húz meg. Ez van.
1.4-es benzines,1996-os évjáratú 3-as Golf AEX motorkóddal a következő problémát produkálja:
Kizárólag hidegen történő motorfék használatakor (egyenes úton gurulva nem) bármely sebesség fokozatban 1500-2000 fordulatszám tartományban a kocsi bal elejéről kifejezetten hangos kerregő hang hallatszik. Ennél alacsonyabb vagy magasabb fordulatszámon csend van.
A kerregő tartományban kuplung kinyomására vagy bármely sebesség fokozatból történő üresbe rakáskor abban a pillanatban csend lesz, a kerregés megszűnik.
Kifejezetten váltó hibára lehet gyanakodni ilyen esetben, vagy okozhatja alacsony váltó olajszint?
Elmesélem a nagyjából két hete tartó IV.Golf hátsó fekete üléstámla nyitó kar szett (3db alkatrész, ebből 2 -re volt szükségem) beszerzésének kálváriáját. A közelmúltig márkakereskedés, ma már csak 4 márka javítószervize.
1, törött jobb oldali nyitókarral, forgalmival jelenés a szervizben, rendelés leadva
2, nyitókar megjön, bódottság, otthon nézem , balos, a másik alkatrész szürke (hibáztam, nem néztem meg ott)
3, vissza a balos nyitókarral, újra rendel
4, megjön a jobbos nyitókar, a csomagoláson jó termékszámmal, de barna színben, rendelés leadva feketére
5, megjön a jó alkatrész, összerakom a szürkével, a tököm érdekli már milyen színű
Mindez összesen 80km, három ötöde kocsival, két ötöde biciklivel a saját városomban.
Hát van ami jogos, meg van olyan is aki le akar húzni. Múltkor a Kwikfitbe kértem időpontot mert egy gömbfej csere után elment az összetartás és ők meg pont akciót hirdettek rá. (ugyanannyi volt így akcióban mint ott ahová ilyenkor menni szoktam, csak ez épp útba is esett... gondoltam legyen. ) Beültem a váróba, 10 perc után jött a gyerek, hogy "jöjjön csak uram, gondok vannak!" és előadott mindent a "kék" féktárcsától kezdve a hibás lengéscsillapítóig. Egyik sem volt igaz, el nem tudom képzelni miért gondolta azt, hogy majd megcsináltatom velük mert szerintem igazán nem is nézek ki úgy mint aki egy szeget sem tud beütni.
Az akkor valóban éppen leszakadófélben lévő kipufogó nem került bele a látókörébe, talán mert azt ők nem javítanak.
No, kérdeztem akkor most lesz futómű állítás, vagy nem lesz mert ez lett volna a feladat? Aszondi ők nem tudják a kezüket rátenni az autóra csak ha mindazoket is megjavíttatom amit ő elmondott. Hát nem lett üzlet, így aztán később mégis csak a megszokott helyre mentem ahol szokás szerint 15 perc alatt beállították egy korrekt ötösért, számlával és nem akartak közben lukat beszélni a hasamba.
Az emberekben az nem tudatosul, hogy az autógyár direkt gyárja nekik a szemetet, mikor a szerelő ezt a konkrét "alig km és szétesett a szarod" alkatrész szinten közli, akkor ő a féreg, mert a gyári reklámban bezzeg hogy mosolyogtak és milyen boldogan autóznak, nem lehet ,hogy ez a csodálatos temék, ez egy kalap trágya,..... pedig de.
A 120as skodát ismerem, én többet mentem vele 200e-nél egy garnitúra persellyel, hengerfejesre hajtani pedig tán 1x sikerült, a trabant és a waresz hozzá képest naponta hf-es volt..
...mondjuk a 90es években volt mindez, amikor még olcsó volt az üzemanyag, a maihoz képest lassú a forgalom és üresek az utak, de már aránylag modern kenőanyagok üzemanyagok és szervizlehetőségek voltak.
A kérdés erre a csodálatosan tartós blokkra vonatkozott, 1-2 millióért úgygondolom eléggé át lehet egy ilyen motort építeni, ahelyett, hogy a gyártól megveszem a következő blokk formájú selejtet, újra 120e km-re //de valószinű én élek más koordinátarendszerben //
Pontosan. Sok ember pl vezérlés csere alkalmával feltárt generátor szabadon futó cserénél sziszeg/kétkedik. Ha meg utalsz rá,esetleg alapos leszel kiajánlod akkor meg hülyének/lehúzósnak/találgatónak titulálnak mert ők nem ezt kérték,nem rossz az egyebek. Örök harc magadban és a tulajokkal.
Hát mert nem divat már perselyezni. Mindenféle bevonat van rajta. Túl vékony az anyag benne.
Abban igazad van hogy elmegy a skoda 120 motorja több mint 200e km tert de 45- 55 /70nm/ lóerő és egy olyan korszak szülötte ahol még nem grammokra mérték a blokkot.
Ez meg költségcsökkentés ha tsi min 122 /200nm/ lóerő.
Öt napja tette fel ugyanezt a kérdést a golf fórumban,senki nem válaszolt rá. Átjött ide,voltak válaszok,becsült anyagi felvetések,amennyire körbe lehet egy ilyen (mostmár tudjuk árnyalt kérdést)lőni/elemezni. Most is azt mondom korrekt volt a tájekoztatás,sőt.
Végül is oda írtad a lényeget:fűzött blokk meg etcetera, 2millió forint, vagy akár több. Ennyit akart az illető, ezzel kellet volna kezdeni, a magán véleményed arról, aki ennyit akar ilyesmire költeni, azt kellene kissé árnyalni.
De nem tippelsz vakon, ha már láttál ilyen motort.Tudod, hogy a gyári új komplett motor mondjuk legyen 6 millió ft, felújítás meg innen lefelé, pontosabbat meg csak bontás után.Bontás-állapotfelmérést vállalod amennyiért vállalod, azt fizesse ki, a többit meg meglátjátok utána.Ha nincs megegyezés, akkor viheti kosárban,ahová akarja.Ha nem tetszik a szeme állása, nyilván el sem vállalod.
SZerintem ott van a hiba, hogy már eleve azt feltételezed, hogy majd megy az okoskodás az annyiamennyiről.Teljesen érthető, hogy az ilyesmire nem vagy vevő.
De az érdeklődés nem arra irányult, hogy miért annyi, a csóka még el sem jutott addig, csak valami nagyságrendi saccolást várt volna.
Jó, hogy elhúztál mesüge, és ne bántsad azokat akik itt ténylegesen évek alatt már bizonyítottak és a legjobbak. Gondolod, hogy rosszat akarnak neked?
Értem, hogy nyomás alatt vagy és tényleg nem a szájízed szerint kaptad a válaszokat, de ennek örülni kell, mert alszol egyet rá és , ha van eszed nem csinálsz hülyeségeket.
Bár reakcióidból nem sok esély van rá.
Ezt pont olyan, mint amikor a gyerek azt hiszi, hogy a szülő rosszat akar neki, hát lófaszt kérem szépen.
A Te személyiséged fejlődésében van még mit helyre rakni, keress fel egy szakembert a motor generál előtt.
Jöhet nekem is a parasztozás, hidd el keményebb fórumokon edződtem. :)
Azert annyi igazsaga van a csokanak, hogy mit faj az nektek, hogy ö milyen vackokra kurja el a penzet.Bemondtatok volna egy szamot, mondjuk 1-2.5 miska között, ö meg eldönti, jo-e vagy nem.Ha veletlenül valamelyikötöket talalja meg a meloval, akkor ugyis gyorsan kiderül, milyen arc, vallaljatok-e öt meg az autojat, vagy nem.
A legelso hozzaszolasaidbol kiderult hogy Akkora stilustalan budos paraszt vagy hogy eg a fold alattad...fossvagen meg ilyen dumak,,,egy ervenytelen menekulo senkihazi.
Horpadás,kis esztétika mindig akad. Főleg ne kopogjon a motorja,lengéscsillapítók szárazak legyenek,váltó-motor is majdnem steril kell hogy legyen,bölcső nem rétes módjára megdagadva vagy már elmállva,uzemanyagtank és csövei ne legyenek korrodáltak,fém fékcsövei ne legyenek kráteresre rohadva. Rengeteg dolog volna még,és az alap dolgok ellenőrzése is hátra van. Árban reális,színe kb egyedi,kár is tovább elemezgetni,szerezz valakit aki megnézi és go!
Igen, néztem én is, hogy van egy kis hézag stb, először kicsit kérdezősködök hozzáértőktől, mielőtt megnézem. Igazából teljesen korrektnek találom a kocsit a korához/futott km alapján, ilyen árért (persze semmit jelent képen, mindenképpen meg kell nézni élőben is)
Becsületesnepper egy becsületes autónepper, aki általában csak szervizkönyves autókat vesz/árul, nem tekergeti az órát stb. Van weboldala is, .hu-val :) (nem tudom szabad-e reklámozni)
Hahun fent van,ajtók alja fényképezve,körbe van szépen fotózva,valami kocc volt elől mert a géptető is enyhén eláll valamint a jobb hátulja a lökhárítónál hézagos. Ennyit lát aki gépen megnézi,a többit egy szerelővel kellene ha nem biztos a vevő az autóban/eladóban stb. 1.3 egy coltba esetleg,ide lehet kevés lesz. Becsületes nepper is oda van írva,ez nem tudom mit jelent.
A munkatársam vett egy Mazda 6 1.8 szivó benzinest. Olajat ökör módon ette,vize csak épp fogyott,persze vásárlás után nem sok időt adott neki,rögtön szétszedette és megcsináltatta. Ott bele fért mondhatni. Az egy kicsivel több mint 1M értékű autó,semmi bonyolultsággal(max a szívósor pl). A vw azért durvább lesz hardveresen ez biztos,előre szinte becsülhetetlen idő,pénz ráfordítással és kieséssel. Más alternatíva nem volna?
Ilyen színű space nincs is. A rozsdát a leginkább,aztán az összes mindent mert ez egy félig Renault,félig mitsu. Elől az a hiba egy műanyag szobrászkodással vagy pl japker bontobol vett másik elem cseréjével orvosolható és igy sem zavaró.
Lehet benne valami, ha kirugózva húztam meg, akkor nem optimális a csillapítás, mert nem megfelelő munkatartományban van a szerkezet. Kvázi mintha egy szál botot raktam volna be.
Ezért lehet magasabban, és ez esetben a silentek nagyobb terhelés végett purcannak ki, valami ilyesmi rémlik, de a szerelés hevében örültem hogy valamit csináltam.
Majd utána olvasok, és mondom a szerelőmnek, aki miután közöltem vele én javítok, bevállalta, gondolta mindenki így jár jobban, főleg a kocsim:)
Köszi a gyors választ . Akkor nem szükséges lecserélni , " csak " megpucolni és kicsit megmozgatni ? Holnap megemelem és meglátom nekem sikerül-e , vagy inkább bízzam szerelöre ?
A 33 éves motorkerékpárom trafóján vannak varisztor-szerűségek. Elektronikus Bosch motoplat gyújtás. Úgy tűnik megdöglött belőle egy, mert az egyik henger gyújtása darabos lett. Varisztor nélkül jó. Találok helyette valamit a boltokban?
Volna egy kérdésem . VW POLO 1.4-es , 16 szelepes , benzín , 2003-as , ezüst metál . Azt vettem észre , hogy az anyós oldali hátsó féktárcsám nem fényes úgy mint a többi (vakrozsdafoltos ). Ezért arra gondoltam , hogy megkérdezem mi okozhatja . Levegös , vagy berozsdásodott , vagy valami komolyabb lehet az oka ? Fékezéskor semmi különöset nem produkál . Nem szivárog a fékfolyadék.
Utána megrendelem az alkatrészeket. vezérlés csere, olaj, szűrők. Aztán hétvégén remélhetőleg nem lesz túlóra a melóhelyen, akkor lesz időm és megoldom valahogy. De sanszos alapból az alső fogaskereket is cserélem okulva az asszonyéból. Ugyan úgy szétszedem aztán jelentkezem a problémákkal. :D
Szerintem videót csinálok az élő adatokról talán abból többet lehet tudni.
Amíg meg van a faros skoda addig van mivel menni. De sürgetző is a dolog, mert asszonyé most megy műszakira következő hónapban, és még küszöböt kell cserélnem. De nem akarok várni a vezérlés cserével. nem tetszik nekem a vez szíj, elég fényes a felülete, ergo csúszhat egy kicsit a görgőknél. Ráfeszíteni nem akarok, inkább csere.
Kevés esély van a hibákra, ha nem valami hülyeséget csináltak a motorvezérlővel. Előtöltést kéne látni azért. A mérőblokkjában milyen élő adatokat mutat?
Igazából azért bosszant, mert volt választási lehetőségem, hogy melyik autót hozzam el. Ez nézett ki jobban kb ugyan abban az árban. De hiába néztem meg amit tudtam, sok dolgot nem szúrtam ki ott. Most meg késő bánat.
Múltkor segítettetek az asszony golfján a fogaskerék cserében. Abból tanulva elkezdtem megnézni a kocsit. laptopra dugva elő jöttek a hibák. meg furcsaság.
Map szenzor 999en áll például. A vízhőfok mutató 90en áll, de a laptop 105 öt mutat. 000-ás mérőblokkban basic beállításban semmi motorhang változás nincs (basic beállításra váltáskor), ami jó lenne, de ehhez képest a TDI garfikonnál jóval dúsabbra van állítva az adagoló. Mégis pöccre indul lehelletnyi füstel. Ugyanakkor vezérlést illene cserélni, de mihez állítsam? Ergo a chippelés miatt lehet benne ez a gond. Ezt se mondta az eladó hogy chippelt. Szimplán csak jól megy. (Asszonyéhoz viszonyítva igen, de annak még van egy két hibája, így annál jobban is kell mennie. Nem túnt fel, hogy "túl jól megy" (De jó lenne ha sima motorvezérlő cserével az autó gyáriasítható lenne, de gondolom nem az)
Állítható futómű van alatta. Ezt cserélni akarom gyárira.
Ami gyáriak voltak a piacon ugyan ebben az árban azok kasznija szétesik. Ennél meg jönnek elő a titkolt problémák.
lehet inkább kaszni hibásat kellett volna nézni, mert azt meghegesztem, kihegesztem, de ezeket meg cserélni javítani... Nem is tudom lehet-e majd. Pff..
Gondoltam hogy sokkal régebb óta csinálod ezt és nem is hobbi szinten. Akkor viszont az rémlik hol is megy benne tönkre a szilent? Nincs benne sehol sem...
Valami rendes üzletet keress, ahol VAG alkatrészeket árulnak, mégha nincs is ott kedvezményed. (valószínűleg kedvezmény nélkül sem lesz drágább mint a két említett üzletben, ha árulnák)
Nem kell szétszedni. Alá kell menni, miközben keréken áll az autó. Beültetni hátra 2embert és meglazítani, majd meghúzni a csillapító alsó csavarját. Ha felemelve (kirugózva) húztad meg, akkor rövidesen tönkremennek a szilentek.
Van egy kevés fogalmam, hogy hogyan néz ki a Zastava/Ritmo/Fiat ezen hátsó futóműve. Továbbra is az a helyzet, hogy csillapítótól nem lesz se alacsonyabb, se magasabb. Ez is egyfajta néphit.
Szakálnál(trucktec,vaico),unixnál lennie kéne és bardi(ajusa)sem kizárt,gyári számmal lennél a legprofibb már csak a félreértések elkerülése miatt...,de ezzel párhuzamosan a gyárit is meg kell kérdezni...lehet pótlás nélkül meg is szűnt már. Mercinél sajnos 15-20E között van egy,itt remélem nem lesz ilyen durva.
van egy 1999 benzin gazos Vw polo-m 1.4motor AKV motorkod feher:) szerelo kicserelte mind a 4 injektort. jo volt1 hetig, de azota be se indul. a szerelo elmondasa alapjan vezérlő egységhibás az autó( nem kap üzem anyagot, semilyet)...
hulyenek nez? vagy valamit elrontott az injektor fejek cserelesekor, hogy lehet hogy injektor csere utan meghal a vezerlo egyseg(ECU)?
mennyi lehet egy bontott ecu? mivel benzin gazos a verdam ezert tudnatok segiteni hogy a gyari sima jo vagy vmi speci kell? mennyibe kerulhet egy ilyen vezerlo egyseg bontottan(egyaltalan lehet kapni?) ujonnan?
sziasztok wwlt35 (doka)-ömben 2,4-es soros atmoszférikus audi motor van egy tüméretü lyuk lett a nagynyomásu gázolaj vezetéken és ezt szeretném kicserélni hol tudok ilyet szerezni ? vagy gyártani kell ?jelenleg alubol van rézből is lehet potolni?
Valóban. Amit nem néztem meg az lett a hiba. Alváz, motorszám stimmel, stb minden, de eredetileg autómata váltó volt benne. Annak a kábelei. Még nem tudom mi legyen. agyalok. Eredetvizsga hogyan lesz meg, és jövőre hogyan lesz műszaki.
Ja,ja. A hosszú kb olyan mintha egy benzines gyújtásmodulra menne sajnos. Profi gáz szettnél is van hasonló,de az nem ennyire oem vw alakú. Persze a régmúltbol indulok ki,golf2 PN motirkod,minden lekötve,valami más talán polo/4ütemű trabi karburator felrakva mert a 2EE pierburg nem volt OK akkoriban sem(vagy kivégezte valaki nagy hévvel).
És fel is bukkant a top 3ban benne levő szó,a sárhányó!!! Mi az? Kerékpár és autó ipar is használja,de ez egy olyan ökör barom szó hogy ilyen tán több nincs is. Mentem lábadozni.
Sajnos nagyon le tud daciaba menni hátul a Z ha rossz a lengéscsillapító. Keresztbe egy pár laprugós tehát könnyű kinyújtani ez is tény,Fiat ritmo is még ez volt,uram isten...
Shock absorber,tehát a szó is őrültség,mi ez kórház😂?
Ez van,el kell fogadni,mint a többi megmaradt/honosított/öngenerált kifejezést.
A munkatársam kiváncsi volt(bevállalt titkon) egy touareg kardánfüggesztő cserét,tudod az alkatrészt megvenni nem extra dolog. Mondja hogy nem találja yt-n hogyan is kell,az okos magyarul kereste,a prop.s. eszébe sem jutott(tehát itt leszerepelt már),beütöttem,megmutattam neki és vissza is mondta a melót...
Jó volt a BMW bontásod,kicsit bosszant hogy már a sárvédőt is le kell venni,ez már fáj.
Lehet, de ez már marad így, de szerintem jó lett, fent a csillapító alsó-felső silenteknél is mm re egyeznek a régi állapottal, lefényképeztem előtte- utána, és ma teszteltem egy körforgalomban csúszott -fütyült -a hátulja jobbra és balra kanyarodáskor -ellenkormányoztam, 145 ös gumi -és minden oké.
Nem tudom honnan terjedt el. Magában hogy gátlo nem annyira zavaró mint ha a lökés szoval együtt említik. A gardán ennél sokkal,de sokkal gyilkosabb,az tényleg nem OK.
Persze dehogy veszek mást, annyim úgysem lesz, hogy mint ma egy Porschés annyira nézett, hogy elhagyva a kereszteződést félig még hátra is fordult.
Fejbólintással köszöntem meg érdeklődését:)
Amúgy az 5ösön baktatva, 110 el csak röhögök a 200 al elszáguldó gépeken, hova ez a siedelem?
Mindenki másképp csinálja, jól van ez így.
Annak örülök, ha csak úgy leesik a csillag, a biztosító gyűrű levétele után.
Tényleg az lesz, hogy a sráccal szerelek és közben tanulom, mert ezért is vettem, hogy majd szerelgetem, de elkezdtem félteni, és ezért adtam ki szakembernek korábban.
De tényleg nehogymár pl. egy gumiharang csere miatt vigyem szerelőhöz.