Hub Motor szett újonnan,sűrgősen eladó!Gyárilag első kerékbe szerelhető(telósba is),36 V-os,250 W-os,elektronikával,fékkarokkal,első lámpával,gyújtáskulccsal,gázkarral együtt.Hozzávaló 36V-15Ah-ás Panasonic akkumulátorral.Fix ára 50 000 Ft.Csak 1 db van belőle.Érdeklődni 06 20 3316719-en lehet.
Vettem egy e- kerékpárt,valami kínai csoda :) Hasonlít a legkisebb Tornadó-ra,de olcsóbb volt. Nagyon jól megy,de lehet,hogy olcsó húsnak híg a leve,sokmindent nem tudok róla . A motorja Jinshun,a hátsó fék meg Shuang Zheng,a töltő changzhou wujin fengtai 36 V. :D Ha valaki találkozott hasonlóval,akkor írjon a tapasztalatairól,bár már szinte mind1 ,mert megvan :P,de mégis érdekelne,hogy rosszul jártam-e vele,és egy Tornadó-t, vagy mást kellett volna vennem. Mondjuk Tornadó-t még nem láttam közelről,de képről szinte ikertestvérek,bár lehet nem egypetéjűek :D
Még egy kis biztonsági adalék mindenki okulására: az akkutöltőm 2 év után megszűnt működni és újabbat kerestem, mikor a következő tiltást találtam a TN-1C tornádós töltőre vonatkozólag ezen a linken: http://ec.europa.eu/consumers/cons_safe/prod_safe/gpsd/rapex_weekly/2004_week42.htm Ez egy fogyasztóvédelmi intés az EU-tól, érintésvédelmi okokból letiltották a nevezett töltőt. Vigyázzon mindenki a használattal és áram alatt ne tapogassa a bringáját, ha ilyen töltője van.
A napi 25km igen nagy távolság egy szimpla elektromos kerékpárnak, mert ez az akkuk (7-12Ah kapacitások esetén) napi újratöltést jelenti. Biztos, hogy évente kell majd akkukat cserélni. A 30km/h sebességet csak a robogók érik el ill. haladják meg, a birgák inkább csak 25km/h-val szeretnek menni. A google-ben kerestem elektromos kerékpárokat és csak két eltérő típust találtam. Ezek a tronádó(+ a veloxot) és az angell. www.mikroprofit.hu www.velox.hu tech-mobile.hu
Javaslom, hogy írj nekik, hogy mit javasolnak. Ha este jön haza a lányod és a "központi" akkukról megy a világítás, akkor az a nagyobb kapacitású akkuk felé mutat. Kár, hogy a robogó kiesett a látókörötökből, mert elektromosból is lehet már kellemes kütyüket kapni.
Akkor mit ajánlasz kb. napi 25 km-re kb. 110eFt körül, a lányom (29 éves ugyan van jogsij) a vezetésben egy antitalentum egy totálkáros autó, egy összetört autó, egy kismotor nagy bukás, biciglivel folyton esik, tehát nem merek neki motort venni, még kismotort sem mert öszetöri magát, gondoltam, hogy a bicaj épp csak 25-30 cal megy talán nem lesz balesete, viszont ha van mivel közlekednie - a távolsági busz menetrendje nem igazodik a munkabeosztásához és az egész család hol este kilencre, hol fél tizre megy érte - akkor nekünk nem kel őt fuvarozni x időnként a munkahelyére oda és vissza. Viszont szeretném ha nem kellene folyton szervízbe hordani a járgányt. Gondoltam ez mindannyiunknak jó lenne A VÁLASZOD ELŐRE IS KÖSZÖNÖM
Nekünk volt Tornádónk (TRD018), de az összes előnye egy szóban összegezhető volt: olcsó. Mikor elromlott a vezérlője boltról boltra jártunk új egységért, mert az importőr többedszerre sem tudta megmondani, hogy milyen vezérlő is kell pontosan a bicajba. Hiába adtunk meg minden beütött szám és betűjelet az sem segített. Addig fajult a dolog, míg egy velox bringa vezérlője jó nem lett. Ebből meg az következik, hogy a két típus csak a márkanévben tér el egymástól, de szerintem mindenben megegyeznek - még a rozsdafolt helyében is :-) Ha igazán tudni szeretnéd, hogy melyik a jó típus, akkor próbáld ki őket a boltban és lesznek majd saját tapasztalataid. Egyes típusoknál már az is jó, ha nem marad a kezünkben a fékkar. Van egy jó linkgyűjtemény, ahol összegyűjtötték a hazai forgalmazókat és boltokat, nézz ott körbe (azaz itt: elektromosbicikli.lap.hu). Még valami, ha emelkedő van a közelben, akkor a tornádót is rendesen tekerni kell.
Köszi a tanácsokat, körül néztem a net-en és nem tudom mit szólsz hozzá, vagy mi a véleményed a Tornádó 09 vagy a Tornádó 28 as bicajhoz. Itt olvastam a fórumon, hogy a tornádót ajánlottátok valakinek, végülis ha már 80eFt ot rászán az ember, akkor inkább kerüljön egy kicsivel többe, de legyen megbízható.
Annyit biztosra vehetsz, hogy a fékek nem fognak jól funkciónálni, max. egy kicsit lassítani. Ennek oka a fékek típusa - kérdezd meg a legközelebbi kerékpárműszerészt, hogy mi a véleménye - de ne a metros szakit, mert azoknak általában lövésük sincs. A PA-s cangáknak másik problémája, hogy nincs elegendő erejük. Valaki korábban írt is itt már róla, hogy hogyan szerelt rá +1 motort a vázra, mert az emelkedőn mindig lelassult a járgánya. Most hirtelen ennyi. Ja, és a műanyag alkatrészei szeretnek hamar eltörni...
Abban szeretném kérni a segítségeteket, mivel látom, hogy ti elektromos kerékpár ügyben már jó tájékozottak vagytok, az alábbi kerékpárt szeretném megvásárolni a lányomnak. Szerintetek árban megfelelő-e? Hány km-t tud mennyi egy feltöltéssel? Két községgel arrébb dolgozik, amely kb. 12 km-re van tőlünk, vajon tudná-e használni, mert egyenlőre gond a szállítása folyton, mert nincs busz
Hardox 400-500-as anyag nem jó fogaskeréknek? Betonkeverőkbe (gyárban használt) ill. kőtörő berendezésekben használják kopásálló béléslemeznek. 10mm-ig lézerrel ki lehet vágatni....
Valaki légyszi modja már meg.hogy a gázkarban lévő HALL !!!??? nem HALL-t mivel lehet helyettesíteni.Ez egy tornánó gép, a benne lévő valami 503 jelű akármi,amit lehet ithon venni Siemens TLE tipusokkal nem megy a gép (vagy én vagyok a balf...)
Vettem egy komplett gázkart,de természetesen a kivetele nem ugyan olyan mint az eredeti volt.Semmi baj átrakom belőle a Hall-t de a vágottszemű pillanatragasztóval beleragasztotta a müa házba,elég macerás lenne kivenni nem beszélve a sérülés veszélyről.
Az egész topikot átolvastam,rengeteg hasznos infó van benne,csak így tovább.
Hogy triciGli-t hol alakítanak át elektromosra azt nem tudom, de azt, hogy triciKli-t hol azt igen, mert láttam már pár fotót a kész ill. átalakított gépekről. Ez a műhely Baján van:
Tandem Kerékpár Szaküzlet Czirfusz Ferenc utca 28. tel.: 06-79 / 324-568 mobil: 06-20 / 341-63-28, 06-20 / 591-21-74 e-mail: tandem.kerekpar@freemail.hu
Korábban már többször be lett írva, de ezen a honlapon megtalálod: www.velox.hu. Itt rákattintasz bal oldalon az alkatrészekre, s látod az árakat is. Vezérlő egység is van, az olyan 7 ezer Ft körüli. Az agymotor 36 V-os 240 W-os, de hibátlanul működik nagyobb teljesítménnyel 48 V-on is (kb. 400 W), mint ahogy a hozzá való vezérlés is. Ja, töltőt is kaphatsz ott. Akksi van máshol is, sokkal olcsóbban. Valaki beírt egy érdi címet, keress vissza, ott tényleg jó árak vannak! Ha nem itt, akkor az Elektromos Autó, vagy az Elektromos autók, motorok című topikban.
Lehetséges. Az első kerékbe be lehet fűzni egy agymotort (kb. 30 ezer Ft), s attól függően, mekkora távra van igényed, a megfelelő kapacitású akkukat kell belerakni, a hátsó raktérben lazán elfér. 4 db 20 Ah-sal (kb. 24 ezer Ft) 30 km körüli távot tudhat, a 20 colos kerék miatt max. kb. 28 km/h-s sebességgel, viszont ugyancsak a kis kerék miatt jobban felmegy az emelkedőkön, illetve jobban gyorsul (mint nekem a 27 colos kerékkel).
A minap rábukkantam a http://www.tricigli.ini.hu/ honlapon háromkerekű triciglire. Lehetséges lenne az átalakítása elektromos meghajtásra? Válalná valaki?
Ez már nem csak vízió, mert vannak ilyen paraméterű elektromos ketyerék. Sőt jobbak is, ámbár a teljesítmény alapján szerintem ez már (lásd itt: http://www.vectrix-ats.com) több mint egy robogó - erre már regisztrációs díjat is kell fizetni. A google.com-on kerestem "elektromos robogó"-kat kis hazánkban és láss csodát vannak, de ezek még nem gyűrik össze az aszfaltot az indulásnál :-)))
Sziasztok! Most láttam meg ezt a topikot és tetszik. Már is van egy jó ötletem. Kicsit off, de a szeles topikban elkészült a szélgenerátorom. A lényeg, h egty direct drive motorból készítettem a generátort. Ezt a generátort át lehet tekercselni könnyedén 40 voltos üzemre. Ha lehetne vhonnan szerezni hozzá vezérlést (elektronikusat) ugyanaz a felépítése mint az agymotornak, akkor rá lehetne építeni a binyóra. Nem tom pontosan behatárolni a teljesítményét de kb 500 és 1000 watt lehet. Ezzel már felrémlik előttem, ahogy robogósokat nyomunk le 60-70 km/órával. Igaz, h 10 km-en lezabálná az akkut, de kit érdekel, ha városban száguldozunk?
Mit gondoltok? ÉS tudja vki, h hol lehet ilyen vezérlést beszerezni?
Első kerékbe fűztem be egy Velox féle agymotort még tavaly nyáron, ami 36 V 240 W-os papíron. 3 db 9 Ah-s zselés akkuval hajtottam, ami a hátamon volt táskában, mindig rácsatlakoztam használatkor a bringára. Így könnyebb cipelni, esetleg lépcsőn vinni magát a brinyót. Max. seb. 29 km/h volt, a hatótáv 25-29 km. Mindig csutkagázon használom. Aztán az isan féle tuningot felhasználva bekötöttem sorba mégegy akkut, így 48 V-ról van hajtva a rendszer. Ezzel a max. seb. 37-re nőtt, a hatótáv viszont 13 km-re csökkent. Felraktam 2,35 coll széles gumit, s mivel az magasabb, így már 40 lett a végsebességem. Alig melegszik a vezérlő elektronika és a motor, eddig bírja a 48 V-ot, nincs vele gond. Az első kerékbe építéssel az a szívás, hogy a motor hátsó kerékbe fűzéshez készült, vagyis szélesebb villához. A brinyón szélesebb kicsivel a hátsó agy. Ezért elöl csak merev villába lehet rakni, amit kicsit szét kell feszíteni, s a vastagabb tengelynek ki kell munkálni. Tehát első telo ugrott sajnos. Valamint rövid küllők kellenek a befűzéshez, mivel az agymotor átmérője nagy, s minőségi pl. DT márkájú küllőkből nincs ilyen rövid, úgy kellett a hosszabból csináltatnom 36db küllőt.
Ez elektromos kerékpár, ismerősömnek is hasonló van, teljesen burkolt mint egy robogó csak a kerekei vékonyak.
Mondjuk a pilótából nem tudom mi maradt, mindenki vigyázzon magára ez is "gépjármű" és úgy is kell kezelni !
Azt hiszem toppon van az akksim mert egy hétig simán eljárok melóba vele és még mindíg telit mutat... (kb 30km) Ilyenkor szoktam tölteni de most megvárom a végét mert kiváncsi vagyok rá meddig birja. (leírás szerint ennyi vagyis 30km/töltés)
Ki tudja menni az élettartama optimális esetben egy ilyen akkunak ? 3-4 év ?
Kihalt ez a fórum teljesen ? Vagy mindenki inkább bicajozik ?
Na ez most mi lenne szerintetek kerékpár vagy robogó? Meglehetősen nagy darab ez a micsoda a teherautó kerekei alatt. A cikk és képek itt találhatóak: http://www.szentesinfo.hu/mozaik/2006/7/ele.htm
Bocs, de nem bírom ki hogy ne szoljak bele. :-)
Az ólomakku kapacitása, az ólom mennyiségétől függ, és nem a lemez felületétől vagy a vastagságától. Utóbbiaktól más tulajdonságok változnak pl. inditoáram.
Ólomakkunál semmilyen felületképzési eljárást nem alkalmaznak a felület magától alakul ki minden töltés és kisütés alkalmával. Ólom-szulfátból lesz ólom-peroxid másik elektródán ólom-peroxid-ból lesz tiszta ólom.
Az aktív felület nem mikron hanem több milliméter vastag.
Belekeverted a kadmium, fémhibrid és lithium akkukat.
Na, nekem is megvolt az utolsó szó. :-)))
Szia Attila, igazán nem szeretnék laikusként (csak (f)elhasználó vagyok) beleszólni de a 180w-os motor nekem is gyengének tűnik, az enyémben 280w-os van és 20-25km/h nál többet nemigen lehet kicsikarni belőle, igaz ennyi kb elég is egy ilyentől.
Másik amit nem ajánlok, hogy a motort használd visszatöltésre mert szvsz nagyon lefogná a gépet, még lejtőnek is hajtás kellene. Csináld csak szabadonfutósra (egyenlőre), így is van elég ellenállás amit le kell győznie szegénynek, menetszél, főleg ha szembe még fúj is, gumik súrlódása, hajtómű stb. (tapasztalat, de majd meglátod van-e ennyi tartalék a rendszerben)
Persze ez csak megérzés, majd a hozzáértők pontosítják ha nem jól gondolom.
Kijelzőnek jól használható pl. egy led sor, anno autókhoz is lehetett ilyet kapni, 5 led 14,13,12,11,10 volt osztásban szépen mutatta az akkufeszt, és még látványos is.
Valami ilyesmi van az enyémen is gyárilag, csak 36 voltra megcsinálva, ha visszanézel a #197-re a 3. kép, nem lehet nagyon bonyolult cucc.
Az én motorom nem pwm vezérelt hanem csak egyszerű szénkefés 2 vezetékkel. A mérésen gondolkodtam már én is hogy a kilengős jobb lenne, csak a különböző erők amik a bicajra hatnak sokat befolyásolhatják a mutató kilengését. Egyszerűsítsünk. Azt hogy mikor mennyit mutat nem kell állandóan figyelni, egy átlag városi biciklis esetében pedig útközben általában vannak olyan szakaszok amikor kényelmesen meg lehet nézni a kijelzőt mert épp sima az út és a forgalomi helyzet is engedi. Tehát a készülék kivitele nem is igazán számít, inkább az a lényeges hogy ha így figyelem hogy ne merülön nagyon le akkor mi az az érték amit menet közben még elfogadhatok. A hozzászólások alapján úgy gondolom az nem kérdés hogy alkalmazható mert csak készülék kivitele az amiben megoszlott a vélemény, ezt döntse el mindenki magának hogy mi tetszik.
Másik kérdés: 2 motorom van, összekötöttem a kettőt és kézzel megforgattam az egyiket, a másik majdhogynem ugyanazzal a sebességgel és ugyanannyi ideig forgott. Kipróbáltam égővel, világít rendesen, tehát esetleg valami módon még töltésre is lehet hogy használhatnám, de ezt tényleg majd csak a távoli jövőben, viszont érdekel ez is. Ha közvetlenül az akksira kötöm akkor abból nem töltés lesz hanem fogysztás, itt már valami más rendszer kell hogy a motorból befelé menjen az akkuba az áram és ne fordítva.