Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rothschild Creative Commons License 2012.03.06 0 0 554

ÁMEN!

 

Akkor a cng-port-os vonalat érthető okok miatt jobb, ha te viszed!

 

Az általad leírtakkal egyetértek. És ha 1500 lesz a benya, akkor annyiért fogunk tankolni. Nagyon jól tudják "odafent", hogy meddig lehet húzni a cérnát:( Persze nem is odafent, hanem azokban az olajexportőr országokban, ahol mai napon átszámítva 9!FT 1 liter benzin. A közeli jövőben, (mondjuk a mi életünkben, abban a tyúxaros hátralévő 50-60 évben mindenképpen lesz a CNG-nek létjogosultsága. Ez nem a hidrogén, meg elektrokos áram, ami még gyerekcipőben jár, "kísérletezgetések már vannak", de nem alternatívák.

 

Szóval kezdjük el, aztán várjuk a csatlakozókat!

Előzmény: roce (553)
roce Creative Commons License 2012.03.06 0 0 553

Ismerem KM urat (CNG Port), dolgoztunk egy rövid ideig együtt (cikk).

Mielőtt felhívnám, más, az autógáz iparban 10-20 évet eltöltött emberekkel tényleg levéleményeztetném az ötletet.

Előzmény: Rothschild (550)
roce Creative Commons License 2012.03.06 0 0 552

Kis emberek vagyunk mi ahhoz, hogy jósolgassunk, ebben az országban már rég óta megmondják nekünk, mi a jó.

Nekünk csak a józan paraszti ész jutott, azzal tudunk mit kezdeni. Sokan és régóta mondogatják a tudósok körében, hogy az olajat nem szabadna elégetni, mert azt meg kellene tartanunk a műanyaggyártás számára. A földgázból még rengeteg-rengeteg van, több száz évig üzemeltethetők lennének vele a belső égésű mocik. Aztán hogy mi lesz, azt majd az unokáink fogják tapasztalani, de most igen is a CNG-é a jövő. Legalább is ezt mondják nekünk. Az út elején járunk, így bizony jó ötlet kutat nyitni, üzemeltetni földgázra. Jössz???

Előzmény: Törölt nick (549)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.06 0 0 551

Akkor megnyitjuk a cipőbolt-kerékpárkölcsönző franchise hálózatunkat!:)

 

Gyerekek! Kicsit pozitívabban!

Előzmény: Törölt nick (549)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.06 0 0 550

Ezen nem fogunk összeveszni:) De tudod mit! Legyél Te:)

 

Viccen kívül: Én látok benne fantáziát és realitást! 1,5 millával mibe tudnál vágni? Hát nem tudnék tuti ötletet adni most, de a CNG kútban van valami.

 

Aki támogatja és komolyan gondolja az jelezze itt, a hónap végén meg megtarthatnánk az első gyűlést valahol, ahol személyesen tudunk találkozni, annyian, amennyien leszünk addigra.

Elhívhatnánk a cng-port-tól valakit, Ők biztosan teljes körűen tudnak informálni bennünket a kúttal és a pályázattal kapcsolatosan is.

 

További résztvevők és M0 melletti telektulajdonosok:) jelentkezését is várjuk roce-al (val).

Előzmény: roce (548)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.06 0 0 549

Hát nekem erről, ami eszembe jut, hogy 5-6 év mulva 1500 forint lesz a benzin, és 1000 az lpg, meg a cng és kb. majd mindenki sétálgat. :)

Előzmény: roce (548)
roce Creative Commons License 2012.03.06 0 0 548

Figyi, nekem tetszik az ötlet (most melyikőnk is az ötletgazda? :-D ), szóval ketten már vagyunk is. Igaz, én Pécsről, de majd a köv. kutat errefelé telepítjük, addig marad nekem (nekünk) az autógáz. A héten felveszem a kapcsolatot egy-két fejessel, hogy véleményezzék az ötletet, aztán majd visszatérünk a dologra. ;-)

 

Előzmény: Rothschild (547)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.06 0 0 547

Az már egy későbbi kérdés lehetne...

 

A fő szempont ebben az esetben nem az, hogy majd az az 50 ember olcsón tankolhasson a lakhelyéhez közel, hiszen nehéz egy 20-30 km-es körzetből 50 embert erre a célra összetoborozni. De lehet, hogy nem is olyan nehéz...

Itt inkább azt kell figyelembe venni, hogy 1,5 milliós befektetéssel, egy olyan Kft. vagy Rt. résztulajdonosa, részvényese lehetsz, ami egy jövőbe mutató alternatív üzemanyaggal működő gépjárműpark kiszolgáló egysége lehet, így sikerre van ítélve! Az Olasz, Német páldából lehet táplálkozni. Itt a fórumon mindenki tudja, hogy mennyire elterjedt arrafele a CNG autózás és milyen jól kiépített kúthálózattal rendelkeznek, ami évről évre dinamikusan fejlődik.

Az első kút létesítése után 1-2 évvel lehetne a következőt, majd évről évre "hatványozottan" (jó, ez lehet, hogy túl merész) de szerintem 5-6 év alatt egy 10 kútból álló hálózatot már ki lehetne építeni. Persze erre rá lehet építeni a CNG beszerelést, szervízelést, CNG-s használtautó kereskedelmet.

 

Én dél pest megyei vagyok, Budapesttől 70 km-re, nem ide gondoltam a sarkunkra a kutat:)

Elsőre szerintem mindenképpen Budapest. Ott akkora a felvelő piac, hogy "hipp-hopp" elterjednének a CNG-s autók. Persze nem 345-ért adni kg-ját és verni a mellünket mint mások.

Előzmény: roce (546)
roce Creative Commons License 2012.03.06 0 0 546

Na, és hová tegyük? :-)

Előzmény: Rothschild (545)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.06 0 0 545

Köszi, majd beugrok érdeklődni.

 

Egyébként a CNG kútról:

 

Ha lenne 50 határozott megbízható ember, akkor könnyen neki lehetne futni egy nyilvános kút létesítésének. Fejenként 1,5 millió forint zsebben (zsebben! nem a bankba, a tőzsdén, a nagymamánál kőcsönbe, meg a majd odaadom...:) Szóval nettó 75-80 milla (EUR árfolyamtól függően) egy komolyabb nyilvános kút létesítése, ebben telepítés, engedélyeztetés minden benne van. Erre van most ha jól emlékszem 40% vissza nem térítendő állami támogatás (pályázni kell). Ehhez már csak egy frekventált telek kell gázcsonkkal. Legyen az kb 25 millió.

 

Tehát:

CNG kút:           100 millió

Telek:                 25 millió

Összesen:       125 millió

Pályázat -40% -50 millió

Egyenleg:           75 millió

 

Így kijön a fejenként 1,5 milla.

 

De bővebben itt tájékozódhattok:

 

 

http://www.cngport.hu/cng-toltoallomasok.html

 

Ha valamit elírtam, vagy téves infót adtam, szívesen várom a kiegészítést, hozzászólást.

De a legjobb lenne, ha elkezdenénk szervezkedni és összegyűjteni magunkat, hogy összejöjjön a fenti terv. Szerintem fél éven belül indulhatna a kút, ha megvagyunk.

 

 

 

Előzmény: roce (544)
roce Creative Commons License 2012.03.06 0 0 544

Szia, Pécelen van egy műhely, nekik van már DG tapasztalatuk.

Beszélj a főnökkel (nem lesz rövid, készülj... :-) ), Ő bizti útba tud igazítani, mi lenne számodra megfelelő megoldás.

Aztán majd írd le, hogy mit szónokolt! ;-)

Előzmény: Rothschild (528)
roce Creative Commons License 2012.03.06 0 0 543

Igen! :-DDD

Én vetettem fel, hogy ha pl. 100-an összeállunk, de éehetünk akár 200-an is... akkor a beruházás értéke fejenként már millió alatti lenne.

Aztán a 200 tulaj minimum ott költené a pénzét, így saját zebünkbe forogna vissza a lóvé. Ez mekkora! :-D

 

Viccet félretéve, hihetetlen nagy ellenállásba ütközne az ötlet, mert működik a korrupció és ellehetlenítenék a koncepciót hivatalnokaink. Ha csak nem mi kínálnák többet. Végül is 2 nokiás doboz több, mint 1 Nokiás doboz... :-D

 

Szép napot!

Előzmény: opel cng (542)
opel cng Creative Commons License 2012.03.05 0 0 542

de volt már eről szó pl. ha 100-an öszedobunk egy kútra vagy valami hasonló, de az is jó lenne ha valami céget tundnánk meggyőzni hasonló befektetésre a főgáz se nekünk csinálta a Mázsa téri kutat hanem a saját autóinak , hogy mi ott tankolunk csak plusz

Előzmény: porscheszerelem (541)
porscheszerelem Creative Commons License 2012.03.05 0 0 541

Látom CNG ben otthon vagytok...Nem lehetne egy zárt körű egyesülésnek valami nem hivatalos saját hálózat?

Előzmény: opel cng (540)
opel cng Creative Commons License 2012.03.05 0 0 540

még a környező országokhoz képest is szépen megkérik az árát 1,2euro/kg

Előzmény: porscheszerelem (538)
dagi 72 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 539

engem érdekelne cng diesel set hány hengereshez jó ? adhatnál egy tel számot vagy hivj fel tel 704579328 robi

Előzmény: cngautogaz (532)
porscheszerelem Creative Commons License 2012.03.05 0 0 538

Ezt a szívást hogy csak egy kút van Budapesten !!! És senki nem tud semmit ... Ez Magyarország szégyene,ja igen és az árkülönbség a vidéki két kúthoz képest... Ilyet?

nagy ivó Creative Commons License 2012.03.03 0 0 537

Üdv.

Ugyanez egy 2,8-as renault masterhez?

Előzmény: cngautogaz (536)
cngautogaz Creative Commons License 2012.03.03 0 0 536

nekünk csak új van

 

alu-kevlár tartály van csak használtban amit írtam is régebben

különböző lejáratokkal

 

írj e-mail és adok árat

 

ez olyan szett hogy nem kell átalakítan csak beszrelni

 

70% cng 30% gázolaj felhasználás  / 25% teljesítmény növekedés mellett /

 

ha egy dízel motort csak CNG-vel használsz 100% hogy a motor a kukába kerül ,gondolom azt senki nem akarja, a szettet bármikor ki lehet szerelni

 

bármilyen  hengershez van 16000  cm3 -ig

 

 

nemsokára fent lesz az oldalon is

 

www.cngautogaz.hu

Előzmény: Rothschild (535)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.02 0 0 535
Beszereléssel, átalakítással együtt érdekelne ajánlat, de egyébként mennyi az a szett? Új, használt? 6 hengereshez való?
Előzmény: cngautogaz (532)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.02 0 0 534
Repedések vannak a henger falán. Blokk csere. Ha tudnám, hogy más baja nem lesz, szívesen beleinvesztálnám azt a plusz 2 kilót amiben benne lesz, de attól tartok ez még csak a kezdet... Szép lesz, ha a végén majd rámegy az Audi ára mire megbízható vasat faragnak belőle...:(
Előzmény: roce (531)
nagy ivó Creative Commons License 2012.03.02 0 0 533

Üdv.

Eladó egy LPG szett rövid pajerobol 3000ccm V6.

Még beszerelt állapotban van

cngautogaz Creative Commons License 2012.03.02 0 0 532

tudok adni jó árban dízel CNG szettet

 

írj ha több infó kell

 

 

Előzmény: Rothschild (528)
roce Creative Commons License 2012.03.02 0 0 531

Érthető, én is 3 használtautón vagyok túl, de mellette van egy újként vásárolt, óvott is... Hááát, mindig megvolt a különbség...

Szóval mi is a gondja a VOLVO-nak??? Mert lehet, hogy azt kellene rendbe tetetned és meg is vagy... Remélem nem horror összeg!

Előzmény: Rothschild (530)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.02 0 0 530

Szia!

 

Nem vagyok fogalomzavarban, csupán kétségek gyötörnek. Saját autóm az Audi, amit 9 éve óvok, vigyázok, nagyon a szívemhez nőtt. Viszont CNG-re akarok átállni, ezért vettem próbából egy Volvo V70-es gyári CNG-Benzinest, amivel közben gondok akadtak, komoly motorhibája van. Az Audit közben felraktam eladásra, amire nemigen kapkodnak (konkrétan egy telefon nem érkezett), pedig nem adom drágán. Azért gondoltam, hogy akkor megmaradna az Audi ás átalakítanám természetesen FULL CNG-re. Tisztában vagyok vele, hogy komolyabb átalakítás, azt viszont nem tudtam, hogy hivatalosan nem is lehet. Ez most új nekem. Szóval ez a helyzet, nem vagyok egy kocsit cserélgető típús, és most, hogy bevásároltam a volvóval, még jobban elment a kedvem a használtautó vásárlástól. Az audi szinte újkorától az enyém, én tartottam karban, tudom, hogy az még 10 évig autó lesz, minden nagyobb gond nélkül.

Előzmény: roce (529)
roce Creative Commons License 2012.03.02 0 0 529

Szia, nem lehet, hogy fogalomzavarban vagy? Sértésnek ne vedd! :-)

 

Szóval a kvázi kis köbcentis autókat még dízel-gáz vegyes üzemre sem szokták nagyon alakíttatni, mert ha jól eml. 300 eFt körül van a beavatkozás és elég hosszú a megtérülés. Ha csak nem környezetvédelmi szempotok mozgatnak, mert akkor minden további nélkül...

 

Vegyes üzem lehet egyébként dízel-CNG is, de kis hazánban ez nem jellemző.

 

Amit Te írtál, hogy CNG-re alakíttatnád, azt jelenti, hogy a dízel üzem kilőve (dízel üzemanyag-ellátó rendszer kiépítése; gyújtásrendszer és fojtószelep beépítése; bizonyos esetekben a motor hűtőrendszerének megváltoztatása; kompresszió-csökkentés), és csak tisztán CNG-vel mész. Magyarországon jelenleg az ilyen típusú átalakításokat a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem ismeri el csak típusbizonyítvány elkészítését követően. Mivel az átalakítás és az engedélyeztetés is komoly költséget jelent, egyelőre csak flották esetén van létjogosultsága az ilyen típusú átszereléseknek. Neked titifix, hogy SOSEM térülne meg (soha se mondd, hogy soha... :-) ). Ha mindenképpen CNG-ben gondolkodsz, akkor vagy végy egy gyári CNG-s autót, vagy pedig egy nagyobb benzinest és azt alakíttasd át.

 

Szóval akkor mire lenne szükséged? :-) Dízel-gáz LPG-vel, mondjuk --- mert én ezt ajánlom, ha már mindenképpen alakíttatnál. Számításokat végeztél, vagy még nagyon az elején vagy a dolognak?

 

Ajánlom ezt a DG cikket!

Előzmény: Rothschild (528)
Rothschild Creative Commons License 2012.03.02 0 0 528

Szia!

Egy Audi A4 V6 tdi 2001-től való évjárat. Monor és környéke lenne a jó, de végül is jó egész pest megye. Tudsz valakit?

Előzmény: roce (524)
opel cng Creative Commons License 2012.03.02 0 0 527

és van dizelt lpg-re csak gáz üzemre szerintem ez a legjobb addig mig nem lesz komolyabb cng-s kút hálozatt és 345/kg-os csillagászati ár

 

igy lesz fillérekből lpg-s autó a dizelből:

http://www.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert21/VizKAut7.html

 

 

Előzmény: Törölt nick (525)
roce Creative Commons License 2012.03.02 0 0 526

Igen. Teljes átalakítás is van, ahol a dízel üzem elmarad, ill. vegyes üzem is létezik.

Nagyon specifikus dolgokról van szó, azért kérdeztem a járműről.

Itt érintőlegesen szó is esik erről.

Előzmény: Törölt nick (525)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.02 0 0 525
dízelt cngre?ilyen is van?
Előzmény: Rothschild (523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!