Akkor a cng-port-os vonalat érthető okok miatt jobb, ha te viszed!
Az általad leírtakkal egyetértek. És ha 1500 lesz a benya, akkor annyiért fogunk tankolni. Nagyon jól tudják "odafent", hogy meddig lehet húzni a cérnát:( Persze nem is odafent, hanem azokban az olajexportőr országokban, ahol mai napon átszámítva 9!FT 1 liter benzin. A közeli jövőben, (mondjuk a mi életünkben, abban a tyúxaros hátralévő 50-60 évben mindenképpen lesz a CNG-nek létjogosultsága. Ez nem a hidrogén, meg elektrokos áram, ami még gyerekcipőben jár, "kísérletezgetések már vannak", de nem alternatívák.
Kis emberek vagyunk mi ahhoz, hogy jósolgassunk, ebben az országban már rég óta megmondják nekünk, mi a jó.
Nekünk csak a józan paraszti ész jutott, azzal tudunk mit kezdeni. Sokan és régóta mondogatják a tudósok körében, hogy az olajat nem szabadna elégetni, mert azt meg kellene tartanunk a műanyaggyártás számára. A földgázból még rengeteg-rengeteg van, több száz évig üzemeltethetők lennének vele a belső égésű mocik. Aztán hogy mi lesz, azt majd az unokáink fogják tapasztalani, de most igen is a CNG-é a jövő. Legalább is ezt mondják nekünk. Az út elején járunk, így bizony jó ötlet kutat nyitni, üzemeltetni földgázra. Jössz???
Ezen nem fogunk összeveszni:) De tudod mit! Legyél Te:)
Viccen kívül: Én látok benne fantáziát és realitást! 1,5 millával mibe tudnál vágni? Hát nem tudnék tuti ötletet adni most, de a CNG kútban van valami.
Aki támogatja és komolyan gondolja az jelezze itt, a hónap végén meg megtarthatnánk az első gyűlést valahol, ahol személyesen tudunk találkozni, annyian, amennyien leszünk addigra.
Elhívhatnánk a cng-port-tól valakit, Ők biztosan teljes körűen tudnak informálni bennünket a kúttal és a pályázattal kapcsolatosan is.
További résztvevők és M0 melletti telektulajdonosok:) jelentkezését is várjuk roce-al (val).
Figyi, nekem tetszik az ötlet (most melyikőnk is az ötletgazda? :-D ), szóval ketten már vagyunk is. Igaz, én Pécsről, de majd a köv. kutat errefelé telepítjük, addig marad nekem (nekünk) az autógáz. A héten felveszem a kapcsolatot egy-két fejessel, hogy véleményezzék az ötletet, aztán majd visszatérünk a dologra. ;-)
A fő szempont ebben az esetben nem az, hogy majd az az 50 ember olcsón tankolhasson a lakhelyéhez közel, hiszen nehéz egy 20-30 km-es körzetből 50 embert erre a célra összetoborozni. De lehet, hogy nem is olyan nehéz...
Itt inkább azt kell figyelembe venni, hogy 1,5 milliós befektetéssel, egy olyan Kft. vagy Rt. résztulajdonosa, részvényese lehetsz, ami egy jövőbe mutató alternatív üzemanyaggal működő gépjárműpark kiszolgáló egysége lehet, így sikerre van ítélve! Az Olasz, Német páldából lehet táplálkozni. Itt a fórumon mindenki tudja, hogy mennyire elterjedt arrafele a CNG autózás és milyen jól kiépített kúthálózattal rendelkeznek, ami évről évre dinamikusan fejlődik.
Az első kút létesítése után 1-2 évvel lehetne a következőt, majd évről évre "hatványozottan" (jó, ez lehet, hogy túl merész) de szerintem 5-6 év alatt egy 10 kútból álló hálózatot már ki lehetne építeni. Persze erre rá lehet építeni a CNG beszerelést, szervízelést, CNG-s használtautó kereskedelmet.
Én dél pest megyei vagyok, Budapesttől 70 km-re, nem ide gondoltam a sarkunkra a kutat:)
Elsőre szerintem mindenképpen Budapest. Ott akkora a felvelő piac, hogy "hipp-hopp" elterjednének a CNG-s autók. Persze nem 345-ért adni kg-ját és verni a mellünket mint mások.
Ha lenne 50 határozott megbízható ember, akkor könnyen neki lehetne futni egy nyilvános kút létesítésének. Fejenként 1,5 millió forint zsebben (zsebben! nem a bankba, a tőzsdén, a nagymamánál kőcsönbe, meg a majd odaadom...:) Szóval nettó 75-80 milla (EUR árfolyamtól függően) egy komolyabb nyilvános kút létesítése, ebben telepítés, engedélyeztetés minden benne van. Erre van most ha jól emlékszem 40% vissza nem térítendő állami támogatás (pályázni kell). Ehhez már csak egy frekventált telek kell gázcsonkkal. Legyen az kb 25 millió.
Ha valamit elírtam, vagy téves infót adtam, szívesen várom a kiegészítést, hozzászólást.
De a legjobb lenne, ha elkezdenénk szervezkedni és összegyűjteni magunkat, hogy összejöjjön a fenti terv. Szerintem fél éven belül indulhatna a kút, ha megvagyunk.
Én vetettem fel, hogy ha pl. 100-an összeállunk, de éehetünk akár 200-an is... akkor a beruházás értéke fejenként már millió alatti lenne.
Aztán a 200 tulaj minimum ott költené a pénzét, így saját zebünkbe forogna vissza a lóvé. Ez mekkora! :-D
Viccet félretéve, hihetetlen nagy ellenállásba ütközne az ötlet, mert működik a korrupció és ellehetlenítenék a koncepciót hivatalnokaink. Ha csak nem mi kínálnák többet. Végül is 2 nokiás doboz több, mint 1 Nokiás doboz... :-D
de volt már eről szó pl. ha 100-an öszedobunk egy kútra vagy valami hasonló, de az is jó lenne ha valami céget tundnánk meggyőzni hasonló befektetésre a főgáz se nekünk csinálta a Mázsa téri kutat hanem a saját autóinak , hogy mi ott tankolunk csak plusz
Ezt a szívást hogy csak egy kút van Budapesten !!! És senki nem tud semmit ... Ez Magyarország szégyene,ja igen és az árkülönbség a vidéki két kúthoz képest... Ilyet?
Repedések vannak a henger falán. Blokk csere. Ha tudnám, hogy más baja nem lesz, szívesen beleinvesztálnám azt a plusz 2 kilót amiben benne lesz, de attól tartok ez még csak a kezdet... Szép lesz, ha a végén majd rámegy az Audi ára mire megbízható vasat faragnak belőle...:(
Nem vagyok fogalomzavarban, csupán kétségek gyötörnek. Saját autóm az Audi, amit 9 éve óvok, vigyázok, nagyon a szívemhez nőtt. Viszont CNG-re akarok átállni, ezért vettem próbából egy Volvo V70-es gyári CNG-Benzinest, amivel közben gondok akadtak, komoly motorhibája van. Az Audit közben felraktam eladásra, amire nemigen kapkodnak (konkrétan egy telefon nem érkezett), pedig nem adom drágán. Azért gondoltam, hogy akkor megmaradna az Audi ás átalakítanám természetesen FULL CNG-re. Tisztában vagyok vele, hogy komolyabb átalakítás, azt viszont nem tudtam, hogy hivatalosan nem is lehet. Ez most új nekem. Szóval ez a helyzet, nem vagyok egy kocsit cserélgető típús, és most, hogy bevásároltam a volvóval, még jobban elment a kedvem a használtautó vásárlástól. Az audi szinte újkorától az enyém, én tartottam karban, tudom, hogy az még 10 évig autó lesz, minden nagyobb gond nélkül.
Szia, nem lehet, hogy fogalomzavarban vagy? Sértésnek ne vedd! :-)
Szóval a kvázi kis köbcentis autókat még dízel-gáz vegyes üzemre sem szokták nagyon alakíttatni, mert ha jól eml. 300 eFt körül van a beavatkozás és elég hosszú a megtérülés. Ha csak nem környezetvédelmi szempotok mozgatnak, mert akkor minden további nélkül...
Vegyes üzem lehet egyébként dízel-CNG is, de kis hazánban ez nem jellemző.
Amit Te írtál, hogy CNG-re alakíttatnád, azt jelenti, hogy a dízel üzem kilőve (dízel üzemanyag-ellátó rendszer kiépítése; gyújtásrendszer és fojtószelep beépítése; bizonyos esetekben a motor hűtőrendszerének megváltoztatása; kompresszió-csökkentés), és csak tisztán CNG-vel mész. Magyarországon jelenleg az ilyen típusú átalakításokat a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem ismeri el csak típusbizonyítvány elkészítését követően. Mivel az átalakítás és az engedélyeztetés is komoly költséget jelent, egyelőre csak flották esetén van létjogosultsága az ilyen típusú átszereléseknek. Neked titifix, hogy SOSEM térülne meg (soha se mondd, hogy soha... :-) ). Ha mindenképpen CNG-ben gondolkodsz, akkor vagy végy egy gyári CNG-s autót, vagy pedig egy nagyobb benzinest és azt alakíttasd át.
Szóval akkor mire lenne szükséged? :-) Dízel-gáz LPG-vel, mondjuk --- mert én ezt ajánlom, ha már mindenképpen alakíttatnál. Számításokat végeztél, vagy még nagyon az elején vagy a dolognak?