Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.08 0 1 67941

Ennyi pénzből kastélyt lehet venni, nem egy betonelemekből készült épületet.

Előzmény: Ilhilla (67940)
Ilhilla Creative Commons License 2022.01.07 -2 2 67940

 

Eladó: 320.000.000 Ft-ért.

Whallacki Creative Commons License 2022.01.07 -2 1 67939

Hiába minősíted őket, itt a lényeg: "többször is jelezte a rádión, hogy a rotor szele túl erős, veszélyezteti a fán kapaszkodó férfit. Mindannyiszor azt az utasítást kapta, hogy végezze el a mentést."

 

Bár, itt utasításnak írják, de az a seregben parancs. Ha voltál katona, tudnod kell, hogy ennek mekkora a jelentősége. Ha meg nem, akkor írhat bárki bármit. Ezen nincs mit vizsgálni. Végre kellett hajtania a parancsot. A katonásdi már csak ilyen.

Előzmény: Mutual Friend (67938)
Mutual Friend Creative Commons License 2022.01.07 -2 0 67938

Bocsánat, ő volt a parancsnok a mentés irányító. A cikk szerint.

 

Igy rajta van minden felelősség bármit tesznek vagy nem.

Szerintem az csak egy merő feltételezés hogy ha megtagadja mert ő van a helyszínen és ugy itéli meg hogy több kárt tesznek azzal a vassal mint hasznot a parancsot akkor viszik a biróságra. Gondolom a rádiózás azonnal el lett mentve mint bizonyíték a bíróság mérlegeli hogy mi volt nagyobb nyomás a részére:

 

- A felüről jövő parancs

- A belső becsvágy

- Tudatlanság

- STB

 

Valójában ki kérte, miért hogy menjenek oda?

Előzmény: Enzo (67935)
Enzo Creative Commons License 2022.01.06 0 2 67937

Igen. A pápai kutató-mentő szolgálatot is az itteni helikopterezred adja. Abban nem vagyok biztos, hogy a légi irányítást is, azt szerintem nem.

Előzmény: DJ Szegecs (67936)
DJ Szegecs Creative Commons License 2022.01.06 -1 1 67936

 amely Pápáról el is indult az üresen több mint 7 tonnás, 3900 lóerős MI-8-assal.

 

Pápán is szolnoki katonák szolgálnak?

Előzmény: Mutual Friend (67934)
Enzo Creative Commons License 2022.01.06 0 2 67935

Nem a pilóta volt a balfasz, de vele vitetik el a balhét.

 

"a katonai helikopter pilótája észlelte és többször is jelezte a rádión, hogy a rotor szele túl erős, veszélyezteti a fán kapaszkodó férfit. Mindannyiszor azt az utasítást kapta, hogy végezze el a mentést.

Amennyiben megtagadja a parancsot, azért került volna katonai bíróságra."

 

A Katasztrófavédelem nevű szörnyszülött szervezetről nem javult a véleményem.

Előzmény: Mutual Friend (67934)
Mutual Friend Creative Commons License 2022.01.06 -2 1 67934
aas Creative Commons License 2022.01.06 0 2 67933

Gazdaságos megoldás...

 

Zujcs. Creative Commons License 2022.01.06 0 1 67932

https://www.youtube.com/watch?v=vuvywY8ccmA

 

Szolnok vára - Elméleti rekonstrukció

Előzmény: ájzéjá (67930)
Mutual Friend Creative Commons License 2022.01.05 -1 0 67931

Na hogy megy Szalay sütizője?

ájzéjá Creative Commons License 2022.01.04 -1 0 67930
tibra Creative Commons License 2022.01.02 0 2 67929

https://budapestkornyeke.hu/budapest-es-az-agglomeracio-kozlekedesszervezeset-erdemes-lenne-egyseges-alapra-helyezni-allitja-vitezy-david-aki-azt-is-elmondta-hogyan-rontottuk-el-az-agglomeraciot-es/?fbclid=IwAR2fgfFt_r6IbLX5B8Nir4I5erW9r4g3rrLOSbFNDUZKpbm20biblVbUxZM

Kicsit érinti ez Szolnokot. Földrajzilag az agglomeráció szélét, igazgatási szerepileg, mint megyei jogú várost, ami betölti az agglomeráció szervező szerepet is. A várostervezés kapcsán pedig a város növekedését, az urbanizációs folyamatok megállíthatlanságát.

Gondolhatunk itt arra, hogy ez jó; de a cikkben látjuk pl. a fővároskörnyéki autónövekedési számot, de gondolhatunk itt a belváros beépítettségét maximálisan kihasználó társasház-építésekre is. (mikrotelekre maximumom túli létszám és tegyük jobban fókuszba az állami azonnali beavatkozási kényszert a közműhálózatba, belvárosi utak minőségére stb.).

Szóval jó cikk volt, ajánlom olvasásra. Ilyeneken Szolnoknak is gondolkodnia kell. MOndjuk már a két jelölt Mária és Pál is mondhat erről véleményt egyszercsak tavasszal. 

Zarándi Creative Commons License 2021.12.31 0 1 67928

"Az éves megyei matrica az egyik legnépszerűbb matricatípus, területi hatálya a megye közigazgatási határán túl a megyét követő első csomópontig érvényes."

Előzmény: RadiX (67927)
RadiX Creative Commons License 2021.12.31 -1 1 67927

Bár még mindig nem rakták ki az új térképeket, és a JNSZ megyei matrica sem kapható még, a szabályok alapján a Pest megyei matrica elég lesz a 32-es út csomópontjáig.

 

JNSZ megyei matrica annak kell majd, aki onnan továbbmegy a Tisza-híd felé.

Előzmény: furtimel (67926)
furtimel Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 67926

Szerintem is jól gondolod.

Nekem megvan Pest megyére, és ha a régi nyomvonalon megyek jövök akkor elég az egy matrica.

Ellenben ha Rékasi úton megyek fel és le, akkor már kell JNSZ megyei.

Előzmény: aas (67923)
Tiborcsik Creative Commons License 2021.12.31 0 1 67925

És a harácsoláson nem is az útdíjakat értem, az eltörpül a bírságok mellett.

Előzmény: Tiborcsik (67924)
Tiborcsik Creative Commons License 2021.12.31 0 1 67924

Nem is értem, a harácsoláson kívül ki értelme az elkerülőket fizetőssé tenni?

Előzmény: aas (67923)
aas Creative Commons License 2021.12.31 0 1 67923

Akkor, ha jól gondolom, ha csak simán Budapestre megyek, nem kell JNSZ megyei matrica.

 

 

...és olcsóbb lesz a városon áthaladni pl. Törökszentmiklós -> Jászberény útvonalon...

 

Előzmény: berva1 (67922)
berva1 Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 67922
Minta Móqus Creative Commons License 2021.12.30 -1 1 67921

Flirt után Kiss, jó az irány. Mi lesz a következő vonatbeszerzés neve, Lick vagy Suck?

Előzmény: DJ Szegecs (67919)
Whallacki Creative Commons License 2021.12.30 -1 0 67920

A műbőröst anno úgy neveztük, hogy tojásfőző. Én elégedett voltam a teljesítményével. Sőt, túl jó volt. Az a pár év is hozott rossz kocsikat, de nem ez volt a jellemző.

Előzmény: DJ Szegecs (67919)
DJ Szegecs Creative Commons License 2021.12.30 -1 2 67919

A Kiss, a Flirt, a Fecske (piros csíkos Bhv), a Desiro, de még a Szentesről jövő orosz motorvonat is mind-mind elővárosi forgalomra vannak kitalálva.

Azért olyanok az ülések, azért van annyi állóhely, mert ezek eredetileg arra lennének, hogy utazzon vele az utas 15-25 percet a lakóhely-munkahely között (hivatásforgalom).

Az, hogy ezeket az elővárosi kocsikat/motorvonatokat országos gyorsvonatként járatják, egyrészt a szakmai hozzá nem értés, másrészt az önmarketing (a szabolcsi, nyírségi utas is lássa, hogy fejlődik a vasút)

harmadrészt pedig annak az eredménye, hogy nincs elég hadrafogható, érvényes fővizsgával rendelkező gyorsvonati kocsi. Az EU-s támogatásokat az elővárosi forgalom korszerűsítésére adták, arra is lett elköltve.

Egyébként a Fecskéknek, - ahogyan az orosz motorvonatoknak is - a szolgálatuk első éveiben kifejezetten jó volt a fűtése, szemben a műbőrös, ülés alá tett radiátoros Bhv, By kocsikkal. Aztán gondolom, hogy a karbantartás hiánya, a "jó lesz az úgy" mentalitás

megtette a hatását.

 

Előzmény: tibra (67914)
Whallacki Creative Commons License 2021.12.30 -1 0 67918

Nekem nem kell

 

Én is csak azt írtam le, amit megtudtam. Csak ritkán vonatozom, szerencsére. Amikor suliba jártam, akkor még nagyon más volt a vasút. A szépemlékű postavonatokkal hazajutások, állomáson csövezés a csatlakozásról lemaradás miatt, stb. De akkor a műbőrülés volt a sztenderd. Igaz, kényelmesebb is volt, mint ezek a mostani autőbuszba való székek, ezeken tíz percet sem tudok ülni. És ilyen van a felmagasztalt IC kocsikban is. Borzalmas.

Előzmény: tibra (67916)
tibra Creative Commons License 2021.12.30 0 1 67917
Előzmény: tibra (67912)
tibra Creative Commons License 2021.12.30 0 1 67916

Ceglédre sok megy már a Kissből, Szolnokra még nem - de ismert az ok: agglomerációs gyűrű végén vagyunk :) 

Nekem nem kell menetrendi tájékoztatót tartani, hiszen jómagam is része vagyok a menetrendeknek ezen a vonalon :) 

De azért azt szögezzük le: egy Kiss nem összehasoníltható egy fecskével és korábbi társaival.

MOndhatnám azt is, hogy a nagyhírű IC vagon fejlesztések, amelyek bizonnyal Szolnokon történtek, a Hortobágy IC-n reggel elég sokszor káromkodásba fordulnak - a hideget fújó klíma és a bekapcsoló riasztó miatt pl. De ez a mi válaszunk a nyugat alkonyára.

De ettől még kabátban és sapkában is kényelmesebb, mint egy fecske (csak furi, de így utazunk mi, itt Kelet-Európában).

 

Előzmény: Whallacki (67915)
Whallacki Creative Commons License 2021.12.30 -1 1 67915

Elolvastam, amit írtál, aztán felhívtam egy ismerőst, aki a Járműjavítóban dolgozik. Azért van sok emeletes vonat Szolnokon, mert bent az üzemben nem férnek el. Ami karbantartásra, javításra vár, azok a személypályaudvar mögött várakoznak. Most valami csökkentett menetrend van, kevesebb kocsival járnak a vonatok (ez érthető valahol, hiszen nincs iskola és egy csomó munkahelyen ilyenkor szabadságon vannak). Annyi biztos, hogy annyi emeletes vonat egy darabig még nem lesz, hogy mindent kiváltsonak velük. Nekem nem volt még hozzá szerencsém, de a nejem utazott már rajta, nem kellett levennie a kabátját, gyenge a fűtésük (vagy nem volt jól beállítva).

Előzmény: tibra (67914)
tibra Creative Commons License 2021.12.30 0 1 67914

Hm - a KISS-ek Szolnokon parkolnak, ez így van, de napközben azért még jócskán akad olyan járat, amelyet leamortizált kocsikkal teljesítenek.

Ilyen a Nyugatiból induló gyordított személy is 17.28-kor. Eléggé életminőség javító lenne, ha ez KISS-sé válna és a fecskék, meg a még ennél is régebbi személykocsivagon elhúzna keletre, vagy a kohóba. 

Előzmény: Whallacki (67913)
Whallacki Creative Commons License 2021.12.30 -1 0 67913

Még mindig nem? Ezt kifejtenéd?

Előzmény: tibra (67912)
tibra Creative Commons License 2021.12.29 0 2 67912

Jo ez a maszk. Bátran el tudom küldeni a köhögő, a maszkot kurucosan viselő utast az anyjába a zonázon, amely még mindig nem Kiss, hanem a leamortizalt fecske.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!