Hiába minősíted őket, itt a lényeg: "többször is jelezte a rádión, hogy a rotor szele túl erős, veszélyezteti a fán kapaszkodó férfit. Mindannyiszor azt az utasítást kapta, hogy végezze el a mentést."
Bár, itt utasításnak írják, de az a seregben parancs. Ha voltál katona, tudnod kell, hogy ennek mekkora a jelentősége. Ha meg nem, akkor írhat bárki bármit. Ezen nincs mit vizsgálni. Végre kellett hajtania a parancsot. A katonásdi már csak ilyen.
Bocsánat, ő volt a parancsnok a mentés irányító. A cikk szerint.
Igy rajta van minden felelősség bármit tesznek vagy nem.
Szerintem az csak egy merő feltételezés hogy ha megtagadja mert ő van a helyszínen és ugy itéli meg hogy több kárt tesznek azzal a vassal mint hasznot a parancsot akkor viszik a biróságra. Gondolom a rádiózás azonnal el lett mentve mint bizonyíték a bíróság mérlegeli hogy mi volt nagyobb nyomás a részére:
Nem a pilóta volt a balfasz, de vele vitetik el a balhét.
"a katonai helikopter pilótája észlelte és többször is jelezte a rádión, hogy a rotor szele túl erős, veszélyezteti a fán kapaszkodó férfit. Mindannyiszor azt az utasítást kapta, hogy végezze el a mentést.
Amennyiben megtagadja a parancsot, azért került volna katonai bíróságra."
A Katasztrófavédelem nevű szörnyszülött szervezetről nem javult a véleményem.
Kicsit érinti ez Szolnokot. Földrajzilag az agglomeráció szélét, igazgatási szerepileg, mint megyei jogú várost, ami betölti az agglomeráció szervező szerepet is. A várostervezés kapcsán pedig a város növekedését, az urbanizációs folyamatok megállíthatlanságát.
Gondolhatunk itt arra, hogy ez jó; de a cikkben látjuk pl. a fővároskörnyéki autónövekedési számot, de gondolhatunk itt a belváros beépítettségét maximálisan kihasználó társasház-építésekre is. (mikrotelekre maximumom túli létszám és tegyük jobban fókuszba az állami azonnali beavatkozási kényszert a közműhálózatba, belvárosi utak minőségére stb.).
Szóval jó cikk volt, ajánlom olvasásra. Ilyeneken Szolnoknak is gondolkodnia kell. MOndjuk már a két jelölt Mária és Pál is mondhat erről véleményt egyszercsak tavasszal.
"Az éves megyei matrica az egyik legnépszerűbb matricatípus, területi hatálya a megye közigazgatási határán túl a megyét követő első csomópontig érvényes."
Bár még mindig nem rakták ki az új térképeket, és a JNSZ megyei matrica sem kapható még, a szabályok alapján a Pest megyei matrica elég lesz a 32-es út csomópontjáig.
JNSZ megyei matrica annak kell majd, aki onnan továbbmegy a Tisza-híd felé.
A műbőröst anno úgy neveztük, hogy tojásfőző. Én elégedett voltam a teljesítményével. Sőt, túl jó volt. Az a pár év is hozott rossz kocsikat, de nem ez volt a jellemző.
A Kiss, a Flirt, a Fecske (piros csíkos Bhv), a Desiro, de még a Szentesről jövő orosz motorvonat is mind-mind elővárosi forgalomra vannak kitalálva.
Azért olyanok az ülések, azért van annyi állóhely, mert ezek eredetileg arra lennének, hogy utazzon vele az utas 15-25 percet a lakóhely-munkahely között (hivatásforgalom).
Az, hogy ezeket az elővárosi kocsikat/motorvonatokat országos gyorsvonatként járatják, egyrészt a szakmai hozzá nem értés, másrészt az önmarketing (a szabolcsi, nyírségi utas is lássa, hogy fejlődik a vasút),
harmadrészt pedig annak az eredménye, hogy nincs elég hadrafogható, érvényes fővizsgával rendelkező gyorsvonati kocsi. Az EU-s támogatásokat az elővárosi forgalom korszerűsítésére adták, arra is lett elköltve.
Egyébként a Fecskéknek, - ahogyan az orosz motorvonatoknak is - a szolgálatuk első éveiben kifejezetten jó volt a fűtése, szemben a műbőrös, ülés alá tett radiátoros Bhv, By kocsikkal. Aztán gondolom, hogy a karbantartás hiánya, a "jó lesz az úgy" mentalitás
Én is csak azt írtam le, amit megtudtam. Csak ritkán vonatozom, szerencsére. Amikor suliba jártam, akkor még nagyon más volt a vasút. A szépemlékű postavonatokkal hazajutások, állomáson csövezés a csatlakozásról lemaradás miatt, stb. De akkor a műbőrülés volt a sztenderd. Igaz, kényelmesebb is volt, mint ezek a mostani autőbuszba való székek, ezeken tíz percet sem tudok ülni. És ilyen van a felmagasztalt IC kocsikban is. Borzalmas.
Ceglédre sok megy már a Kissből, Szolnokra még nem - de ismert az ok: agglomerációs gyűrű végén vagyunk :)
Nekem nem kell menetrendi tájékoztatót tartani, hiszen jómagam is része vagyok a menetrendeknek ezen a vonalon :)
De azért azt szögezzük le: egy Kiss nem összehasoníltható egy fecskével és korábbi társaival.
MOndhatnám azt is, hogy a nagyhírű IC vagon fejlesztések, amelyek bizonnyal Szolnokon történtek, a Hortobágy IC-n reggel elég sokszor káromkodásba fordulnak - a hideget fújó klíma és a bekapcsoló riasztó miatt pl. De ez a mi válaszunk a nyugat alkonyára.
De ettől még kabátban és sapkában is kényelmesebb, mint egy fecske (csak furi, de így utazunk mi, itt Kelet-Európában).
Elolvastam, amit írtál, aztán felhívtam egy ismerőst, aki a Járműjavítóban dolgozik. Azért van sok emeletes vonat Szolnokon, mert bent az üzemben nem férnek el. Ami karbantartásra, javításra vár, azok a személypályaudvar mögött várakoznak. Most valami csökkentett menetrend van, kevesebb kocsival járnak a vonatok (ez érthető valahol, hiszen nincs iskola és egy csomó munkahelyen ilyenkor szabadságon vannak). Annyi biztos, hogy annyi emeletes vonat egy darabig még nem lesz, hogy mindent kiváltsonak velük. Nekem nem volt még hozzá szerencsém, de a nejem utazott már rajta, nem kellett levennie a kabátját, gyenge a fűtésük (vagy nem volt jól beállítva).
Hm - a KISS-ek Szolnokon parkolnak, ez így van, de napközben azért még jócskán akad olyan járat, amelyet leamortizált kocsikkal teljesítenek.
Ilyen a Nyugatiból induló gyordított személy is 17.28-kor. Eléggé életminőség javító lenne, ha ez KISS-sé válna és a fecskék, meg a még ennél is régebbi személykocsivagon elhúzna keletre, vagy a kohóba.
Jo ez a maszk. Bátran el tudom küldeni a köhögő, a maszkot kurucosan viselő utast az anyjába a zonázon, amely még mindig nem Kiss, hanem a leamortizalt fecske.