Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Köszönöm, közben próbálgattam, és úgy látom azért szorult ennyire, mert a csavar szerintem nem gyári, rövid benne a rugó fészke, nagyon nekiszorította a golyót a tárcsához. Ahogy tekertem kifelé a csavart, úgy javult a helyzet. ilyen gyári csavart sehol sem találok a neten, jó lenne tudni a pontos hosszát, és a rugó fészek mélységét.
Nem kell azt cserélni. Ha a golyó nem megfelelő méretű akkor akad (kicsi) ha nagy akkor könnyen ki dobja sebességből. Van neki pontos mérete ha minden igaz 8 mm.
Még egy kérdés, a menesztő csap az micsoda? A neten láttam hogy rugó is tartozik hozzá, viszont amíg most szétbontottam nem láttam ilyesmit. Hol helyezkedik el és mit működtet?
Üdv mindenkinek. Új vagyok itt, nemrégiben vettem egy T 20-as terrát. A váltót szeretném rendberakni, az lenne a kérdésem, hogy a léptető a képen látható állapotban van, esetleg megérett a cserére? Illetve a golyótartó nekem úgy tűnik hogy nem gyári, ezért akadozhatott váltáskor.
A kovetkező kérdéssel fordulok hozzátok,terra-vari kistraktor karburátorán a folytószelepen lévő ,,zászlócskán" van három furat.Melyik be kell tenni a regulátor rudazatát?Illetve mi a külömbség ha az alsó,a középső vagy felső lyukba teszem?
Próba szerencse de nem valószínű. Csoroszja: az eketest előtt függőleges vágast részben készíti, könnyíti a gép munkáját,de nem minden körülménynél. Sajnos a gyökereket szemetet is szereti összeszedni,én a tárcsás csoroszját jobb szeretem bár inkább csak szeretném.
Nagyon kezdőként szeretném megkérdezni azt, hogy ezzel mit állítok az ekében? (valakinél látom, hogy használja, másnál benne sincs...)
Egy teljesen sok - sok éve műveletlen gazos és agyagos talajnak ilyenkor áprilisban már esélytelen a szántásnak nekiállni, hiába a keréksúly + orrsúly? Gondolom...
15 évet állt Terra T20 felújítását szeretném megcsinálni, motorikusan már rendben van. Váltóval vannak még bajok... Az előtét, hátrameneti, kapcsoló kerekek fogai igencsak megkoptak. Van olyan tag, aki felújítatta valahol ezeket a kerekeket? Horror áron van az új.
Van egy Robix 116. tip. kapálógêpem Briggs Quantum45 motorral, most olyan gondom lett vele, hogy a gáz kar min-max állásra nem reagál. A "szivató", lállításra viszont igen. Csak max fordulat van rajt.
Hogyan tudnám ezt javítani?
Valamint a karburátor beállítására kérnék tanácsot.
Szia,először a tengelyt tettem be,de úgy hogy a csiga rész fölé tettem a golyós nyomcsapágyat.Mert szétszedéskor is ott volt,igenám,összerakáskor nem kellett volna a fenti dolgot elkövetni.Grafitos zsirral odaragasztottam a tűgörgős csapágy alá, hogy le ne essen onnan.Csak addig toltam be a tengelyt hogy a vékonyabbik részénél tettem be a csigakereket,elkezdtem hajtani a csigatengelyt,igy szépen a helyére ment,a végét alumínium ruddal megütögettem,hogy menjen bele a nyomcsapágyba teljesen.Valószínü hogy az eredeti csapágy (cseh gyártmány)nem volt elég masszív,összehasonlítottam a mostanival,jóval masszívabb.Remélem elég érthető volt,és tudtam segíteni a Terrás társaimnak,így neked is.Azért kellett így csinálnom,mert a nyomcsapágy (a tengelyre szoruló része)nem engedte betenni a helyére a csigakereket.Sajnos nem tudom ide rajzolni.Mégegyszer:remélem elég érthető voltam.Most megyek,és feltöltöm hajtóműolajjal,és összerakom a trakit.Üdv mindenkinek,továbbra is olvasom a hasznos írásaitokat,vigyázzatok magatokra,jó egészséget kívánok mindenkinek,Üdv:Tibor,(70-éves.)
Kösz a segítséget,úgy döntöttem,hogy összerakom a golyóscsapággyal,délután meg történt,már csak olajjal kell feltölteni,majd beszámolok az eredményről.Köszönöm mindenkinek a segítséget.Vigyázzatok magatokra,és jó egészséget kívánok mindenkinek,Üdv Tibor.