Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Faternak van egy Rába 15-e azon van méter hasító ott is kell a kitámasztó és remekül hasogat! Ezt a villanyosat direkt azért csináltam,hogy a helyiségben lévő fát ne kelljen a szabad ég alatt elfejszézni( cipelni ki+be) (ha bent a betonon püfölöm,remeg a ház)
A gyapotot hogy fogatod hozzá a kéményhez? Mert gondolom a kéménybe nem kéne belefúrni, az nem biztos, hogy jó lenne neki, de én hallottam valami olyasmit, hogy egy hálóval összefogatják a gyapotot a kéményhez és bevakolják, csak azt nem értem, hogy ezt hogy csinálják meg, ha nem fúrnak a kéményhez?
előző éven 14 centi grafitossal hőszigeteltük a házat, de az ósdi 1991-es nyílászárókat szándékosan nem engedtem lecserélni (majd üveget cserélünk bennük később). Nagy térben van amúgy a kandalló, 70m2 térben van, ez nem hiszem hogy gond lenne. Szerintem az idő...
Az időjárás is befolyásol persze, de azért megkérdezem:
Van honnan kapjon égéslevegőt? Vagyis nem cseréltél e tömítést az ablakokon, vagy másképp nem csökkentettétek e a cúgot a házban. Szélsőséges esetben egy ajtó becsukása is számíthat.
Ha leér a szobákhoz a kátrány folt akkor lekell bontani mert nagyon büdös.Utána már csövet sem lehet belehuzni mert ahogy melegszik a béléscsö az átitatodott tégla ugyanugy büzölög.
nem tudom a te részedet, de az biztos, hogy én itthon az utóbbi időben, amióta ez a takony párás-ködös-nyálkás idő van, ugyanígy küzdök, bár vegyessel.
én egy megrakásra belerakok elég komoly mennyiségű cuccot,mert nagy a tűztér/értsd úgy, hogy a 610mm hosszú papírduda belefér átlósan/
ez egy sima látványkandalló, nem is vízteres (kandallós topicon tettem fel képet annó, Wamsler Luna). Elhúztam a felső vermikulit lapot de nincs lerakódás...
a vegyessel ugyanez a helyzet. Eddig egy szál gyufával meg minimál gyújtóssal meg tudtam gyújtani felülről, most ugyanazt a fát a Zistennek sem, volt hogy mikor nagy nehezen felmelegedett a kazán, beindult a szivattyú és kialudt a kazán ...
Tisztítóajtón benéztem tükörrel, nincs a kéménnyel semmi gond, látszik az ég is, és fentről leeresztettem egy 100-as izzót hosszabbítóval az aljáig, nincs eltömődés sehol egyik kürtőben sem.
Szerintem ez a taknyos idő okozza. Javít ezen vmit hogyha lefedem a kéményt? (ne essen bele az eső, vannak ezek a keres hardy vagy milyen tárcsák... de tartok tőle hogy rontja a huzatot)
nem mondanám vizesnek a fát, van nedvességmérőm. Ráadásul a kandallófa 1-2 hónapja a kalodából a lakás belterébe lett átpakolva. Az a gond hogy újabban vmiért (1 hónapja)? durván kormol a kandalló. Eddig szép samottszinű volt a tűztér, most meg fekete, az üveg is. Ugyanabból a kalodából ugyanolyan fa. Nem füstöl vissza, huzat van, de iszonyú kormos. Most azt az ukászt adtam Asszonynak hogy az IV-III-II-I (I - kikapcs, IV -maxi) primer levegőt, amit a Wamsler II-re javasol begyújtás után, hagyja II és III között. Egy hét múlva kiderül a hatás :) A kandallón pillangó nincs, de másodlagos levegő bevezetése van, ami nem szabályozható. Szerintem nagyon jól eltalált kandalló tehát nem értem...
sajnos nem elég és sz*rul is fűtünk (Zasszony mindig lefojtja a kandallót)... a kandalló sokszor kormos. Hétvégénként mikor otthon vagyok, meg szoktam küldeni rendesen hogy kicsit kiégjen + mindkettő szokott kapni konixot is. Amióta megtanultam a vegyesben felülről begyújtani egész jól csökkent (a kéményt nézve) a korom mennyiség. A fa sem igazán jó, kb 14 hónapot tudott csak száradni kalodában (bükk).
Érdeklődni szeretnék, a téglakéményemet szeretném szigetelni a padlás részen, nincs bepucolva. Nikecell-el akarom szigetelni, arra gondoltam 20 v 30mm eléglenne? A felrakásra nem ragasztásal hanem fel akarom csavarozni.
na ez így nem egyértelmű, szóval egy db dupla kb 42x42-es vagy mekkora, kisméretű tömör tégla, középen ketté osztva (dupla kémény). tetején beton karima vagy mi, ilyen csodák hogy huzatsegítő meg fedés meg tárcsa nincs rajta.
igen, 1991-es építésű, kívülről vakolt, kb 42x25-ös vagy mekkora, belülről nem bélelt. Vegyes van bekötve az egyikbe, másikba kandalló.
A külső részen fehér vakolaton a kéményfej alatt 20 centivel ronda nagy barna kátrányfolt... Már tavaly is volt, akkor durván nézett ki de legmagyobb meglepetésemre a nyáron eltűnt.
Nagyon aggódom hogy visszacsorog, mivel a kémény 6-7m-en beltérben (nappali, gyerekszoba fala) megy, 2m fűtetlen padlástér, 1m teljesen külső rész
Én hasonló cipőben járok, csak túl magas a kéményem (>10m) és a kémény szabad térben lévő része kátrányosodik mert ott már a füst nem tudja átmelegíteni. Vakolható kőzetgyapotot vettem (jó drága és jó nehéz), táblásat + hozzá való ragasztót (baumit starcontact), és azzal fogom feltenni még ezéven.
Én a padlástérben szigeteltem le a kéményem kívülről. purhabbal ráragasztottam 5 centi kőzetgyapotot aztán egy spárgával körbekötöttem pár helyen. kéményseprőnek is tetszett.
Ja és az átépítéskor beraktam rozsdamentes ajtókat is.
Egy vegyeskazán és egy gázkazán van egy rendszerre kötve. Nincs sem többútú szelep, sem hidraváltó. A gáz előtt is, a vegyes előtt is rugós visszacsapó szelep van. Mégis a gázkazán rá tud dolgozni a vegyeskazánra. Fordítva nem. Visszacsapót már cseréltem a vegyesnél, ami egy nyelves volt. A helyzet ugyanaz. Mitől lehet ez?
Az előbb volt nálam a kéményseprő, és nézte a kéményemet, ami 4 téglás és 5 méter magas.
Azt mondta, hogy 6 téglás kémény 6 méter magasságban elég lesz a kazánnak (35 kw)
Viszont a kéménynek a fele kint van a szabadban, mivel a kazánház alacsony, erre azt mondta a kéményseprő, hogy a kint lévő kémény részt szigeteljem le, valamilyen vakolható tűzálló anyggal, hogy ne legyen hideg a kémény.
A kérdésem az lenne, hogy mivel lehetne leszigetelni a kémény külső részét?
Semennyire sem balesetveszélyes a kúp csúcsa a fa alsó 1+-a alatt fúródik be...esélye sincs mergmozdítani ha látod a videón egy kézzel fogom a hasábot a másikkal a kamerát...a kúpos menet húzza! nagy kúpos csavar a fába...
kolléga mesélt olyan passzív ház fűtésről hogy a szigetelet pincébe mosott kavicsot raktam 5-10m3 amit nyáron levegővel melegítettek fel majd télen ezt a hőt nyerték vissza légfűtéssel
Mi lenne ha a puffert megtőltené az ember előbb öklömnyi kaviccsal/kövel és utána a víz?
Nálunk bánya nedves lignitet kaptunk. 20 mázsa 20 K + 3 k fuvar. Napi 50 kiló fogy kb, a fával lényegesen melegebb van, ez meg tartja. Eddig jhól műkszik, igaz a lignitnek sok hamuja van....
Vártam akkor, hogy vissza jelzel. Hívd fel az ALDI biatorbágyi központját, ott tudják megnézni a gépben, hogy hol van (e még)valamelyik üzletbe és lehozzák. Kérdezz rá az Árnyas útiba, mert félreértés miatt 2-t hoztak le a nászomnak.
5 tonnás, 220 v-os, 53 cm-es rönköt lehet befogni.25 cm vastagot ír, de elvitte simán a 28-ast is.
Ha jól emlékszem 2000 w-os. (ha kimegyek és erősebb, akkor írok még) A könyve nem írja. 3 év garancia van rá.
Blue vett még, tőle tudtam meg én is, hogy jó. (már azóta a nászom is vett, mert nálam megnézte.)
Remélem megkérhetlek hogy informélj az ALDIS rönkhasogatóról(nem tudok valamiértvisszakeresn), mert lehet, hogy tudok egyet szerezni ebböl a 40 eft-ból. Milyen hosszú hasogatható és hány wattos a mororja ,meg miden infó érdekelne amit elmondhatsz róla.Emlékszem még valaki vett ilyet az is megírhatná a tapasztalataít.És bocsi de valamiért nem tudok visszekeresni.Elöre is kössz minden hozzászólónak.
Gyomáról Mezőtúr felé ahogy mész (a bónomzug tábla előtt) jobbra van egy nagy telep,oda egész nyáron hordták a kamionos fát és dolgozták fel tüzelőnek (elég rég jártam arra most nem tudom mi van). Biztos valami helyi tüzépes lehet,talán mond árat erdeire is.
Orosházán a Lucó tüzép meg a Jeszenszky hirdet méteresbe,de nem tudom milyen áron lehet.
A jófogáson mostanában van pár, de azok szerintem nind sima köbméterben írnak.(bcsaba,batonya,mkháza stb)
Hegyi82 írt mezőhegyesi erdészeti beszerzési forrásról,ha van nagy autód szerintem megéri (igaz egy kicsit kiesik az általad írt útvonalból)
Valamikor körbejártam a témát és eljutottam a nátrium-acetáthoz. Relativ olcsó, de már nem emlékszem a részletekre. Voltak/vannak kisérletek ezzel a cuccal. Keress rá, de inkább idegen nyelveken.
Kösz a segítséget, már lent van. Nekem csak az volt a feladatom az utánfutó vonó horgára áljak, 3-an meg kihúzták. Nem is kellet levetkőztetni, trepnistől belett csúsztatva a garázsba ill. kazánházba. 30 cm el magasabb mint a Ligno, a raktere meg 103L kandalló méretekre jó (390 X 350) tehát a 50cm es nem fér bele fektetve. Holnap felhajtom a szerelvényeket mert a Lignon lévők nem jók rá. Ha beüzemeltem jelentkezem.
anyósomnak vittem múlt héten egy kaloda úgy-ahogy jó tölgyfát. tudott is vele fűteni, jól égett az öntvény kazánban.
a szomszédja, a tüzépes rábeszélte valami egy kaloda szélezékre, amit súlyra/!/ adott el neki.
tegnap vágtam össze, megmondtam, nem ajánlom hogy a csávó a szemem elé kerüljön, mert ledarálom kutyakajának, az tuti.
csóró özvegyasszonyt úgy átvágták, mint a szart. ahogy vágtam, a fa jeges volt basszus! nemtom, de lehet direkt áztatták, simán ráömlött az eresz lefolyója, plusszba lapátoltak rá havat,vagy nemtudom, de vett szegény kb. 7mázsa vizet és 4 mázsa ilyen-olyan szélezék fos fát.
én is figyelhettem volna, de megegyeztünk, hogy legközelebb nincs egyéni akció, én intézek mindent.
ja és 2000forintért billentette le az ember úgy, hogy 4/!/ házzal arrébb pakolták fel... :(
Tegnap elhoztam az új kazánt (B-steel 34), ma megpróbáljuk levenni az utánfutóról, majd le vetkőztetem mert a burkolat- szigetelés elégé sérülékeny csupaszon kevésbé és jobb fogás is van rajta. Utána le visszük a helyére.
Hozzáértők tanácsát szeretném kérni az alábbi problémra.
Ház szerkezet leírás: 90 nm, 38-as fal, 14 cm szig, műanyag nyílászáról, födém szigetelés. Hál istennek jól zár a ház.
Fűtés Vegyes ardiátors és padló fűtés, az az a nappali és konyha + előtérben+ fürdő vegyesen vannak, két szobában csak radiátor fűtés van. Durván 70 nm a padlófűtés .
Probléma:
Egy Vailant 28Kw-os fali kazánom van, amit egy Siemens 1 zónás szabályzóval tákoltak össze. Albatros szabályzó RVA 46.531-es. Az előre menő szépen megy a radiátor osztóba, a kazán szivattyúja hajtja a vizet benne, mivel kicsik a távolságok. És az előremenőből van leágazttatva egy cső a padlófűtés ESBE VRG 131 6,3-as KVS -ses motoros szelepéhez, amelyet a szabáylzó vezérelt. A keverő szelep után van szivattyú, melyet szintén a szabályzó kapcsol, ez forgattya a vizet a padlófűtésbe.
Sajnos a szabályzó fűtésköri szivattyű kimenete van megrelézve és az kapcsolja fel és le a kazánt. Magyarul ha megy a szivattyú akkor megy a kazán. E miatt a kazán mindig csak akkor áll le, ha a beállított max 60-os fűtővíz hőmérsékletet eléri és a kazán biztonsági szabályzója kapcsolja ki.. Tiszta örület házban mindig 24 fok van.
Elméleti megoldásom energia csökkentésre.
1, Gondolkoztam hozzávaló VRC 420-as időjáráskövető szabályzóban, melyhez felvilágosítottak, hogy mindenképpen kell hidraulikus váltó is. Iszonyatos árak ezek. Itteni fórumot olvasva, meg a Vailant mérnökkel beszélve, megértettem, és elismerték, hogy ezek állandóan keringetik a vizet a folyamatos mérés miatt, és amit nyersz gázon, azt behozod a villanyban. Ezt elvetettem.
2 Végső megoldásom, az lenne, hogy veszek egy VRT390-es szobatermosztátot, ami már tudja is a lángmodulációt, amit eddig ki sem használtam, motoros szelep kivesz (ami jó drága manapság:( ) és egy ESBE VTA 572-es KVS=4,5-4,8 mechanikus termosztatikus szelep be, majd a padlófűtés egyetlen szivattyúját egy csőtermosztáttal bekapcsolom és ez fogja kikapcsolni is a keringetőt, ha lehet minnél lomhábban, így szépen még a huszon pár fokos vizet is keringetve a padlóban. Természetesen a szabályzót kivezem a rendszerből.
Kérdésem, szerintetek ez megállná e a helyét? Illetve a feni rendszeremmel tudtok, esetleg más megoldást?
Arra gondolok, hogy a motoros szelepemhez pl egy olcsób vezérlő elektronikát, nem az ESBE drága hőmérsékletszabályzó motorját, ami 59 000 HUF.
Vagy a Siemens szabályzó tud e olyan funkciót, ami csak a körben a hőmérséklet szabályzással foglalkozik, én ilyet nem láttam benne.
Előre is köszönöm a segítségeteket, gondolkodásotokat, véleményeket.
Ezt a belimot ami a füstjáratban lévő pillangót forgatja egy rex C-100 al vezérlem. Ez nem ad ki vezérlő feszültséget hanem egy beépített 3 érintkezős reléét m-ködtett. Tehát a belimo + jelű bemeneteire kapcsol. Ez a belimo csak on off-ban megy, viszont az ütköző csavar állításával lehet korlátozni az elfordulási szöget. Ez az elfordulási szög mindig a helyi körülményektől függ (tehát kémény függő) amit ki kell tapasztalni.
Persze a rexinél is ki kell tapasztalni, hogy hány foknál kezdjen akcióba.
250-es a kémény, akkor hogy is van ez? ha 1,5m akarok magasítani akkor veszek 2,5m abból 1m szigeteletlen és azt beledugom a kéménybe? Ott hogyan rögzittem, mivel gondolom az csak úgy nem áll meg?
Most tudtam megnézni a képet, mert előtte blokkolta. Ilyen az enyém, Honeywell FR 124, csak nem az elektromos változat. Ez kinyit teljesen, amikor hűl a víz.
Lehet ilyen szigetelt kéménycsövet méterbe venni, milyen átmérőkbe és hogyan tudom én azt oda rögzíteni? Mivel az egész kéményt nem akarom béléscsövezni.
Működése: bekapcsolt módban kicsit zár a huzaszabályzón (a szobatermosztátot fordítottan használja: amikor nincs "bekapcsolva" a relé NC-Normally Connected - zárja a tápot és ad 12V-ot az RT3E-nak), ha a szobatermosztát bekapcsol és kér fűtést, bontja a relét, ekkor a beépített patron el kezd hűlni és szép lassan 90-150sec alatt emeli a primér ajtót (mérésem szerint kb 10-12mm). Ha a szobatermosztát úgy gondolja most már meleg van, kapcsol, zárja a relét és a patron újból fűtve lesz, a primér ajtó leereszkedik. Ötletes.
A trafója 12V 200-240mA 5W-os egyáltalán nem melegszik és mivel egy fűtőpatront kell vezérelni, természetesen lehet folyamatosan is, bár semmi értelme olyan lassú a reagálása.
Nekem a füsthőmérséklet vezérli, ha túl magas a füsthő, akkor kap egy kis áramot a High Alarm kapcsol, zár a primérem - csökken a füsthő - ha alábbhűl a füsthő a beállítottnál, akkor nyit egy kicsit és lassan visszaemelkedik a hőmérséklet. A vezérlési tartomány 30-50C, elég tág sajnos mert lassú. Ha elalszik a tűz, a Low Alarm elérésével újból kap áramot és jobban lezár, csökkentve a kihűlési huzatot.
A Belimo-s vezérlésnek viszont az az előnye, hogy ott be tudod állítani mennyit nyisson a primér ajtón, így tágabb határok között lehet a huzatot változtatni, hogy a füsthő tartományban maradjon, lásd Tibcsi vezérlését.
Még mindig keresek két Belimot (24V és SR) primér és a füstpillangó számára.
15 mm zárás felel meg nálam ~ 10 C tápvíz hőfokváltozásnak, 12 V-ot adva a szabályzóra ennyivel zárja a huzatszabályzót.
Normál üzemben 70 C tápvíznél a szobatermosztát a beállított hőfokon a 12 V-al teljesen lezáratja a levegőbevezetést a kazánba, az fojtva üzemel, negyedannyi teljesítményen. Ennyi a funkciója nálam.
Az még hagyján, hogy én használom, de azzasszony is!
Gondolj bele, a szobatermosztáttal beállítasz 23,5 C-ot, a tápvízre pl 70 C-ot nappal, és annyi is lesz egy vegyestüzelésű kazánnal.
Néha lemész, utántöltöd a tüzelőt, és ennyi. Éjszaka leveszed 22,5 C-ra, és azt is tartja a rendszer. Puffer nélkül, a tavaji tüzelőfogyasztás alatti paraméterekkel.
Hogy akkor hol van a probléma. Nincs tökéletes, na ott.
Kicsit elgondolkoztam, mi lesz a nagyobb probléma: a lanyhuló időben fojtott üzemmód finomítása, vagy pufferrel legalább azonos hatékonyság elérése, vagy a hűtési technika sürgős megoldása, tekintettel a kánikúlára?
A szigetelés erre csak részleges megoldás, a már megtörtént kivitelezés miatt nem is mindenhol megoldható.
Mi lenne a járható út?
Fan-coil, vagy légvezetékek központi hőcserélőről, kútklíma?
Köszi. Úgy látom elég változó a tapasztalat. Ezen agyalok,hogy érdemes-e venni-használni. Bükkábrány hozzám közel van és ha lehet kisteher autóval szállitani akkor az se gond mert van a bátyámnak.
"A Regulus RT3-E 12 V-al kapcsolva bezárja neked amit akarsz, távvezérelve."
Használod ezt a Regulust? Mert azon én is gondokoztam, hogy a jövő szezonra beszerzek egyet, de nem tudom, hogy a 12 V-os állítási lehetősége hogyan működik pontosan, mekkora úton mozgatja a kart. Azt írták róla, hogy fokozatmentesen szabályozható a feszültség mértékével. Ezt lehetne szabályozni vajon egy REX-el, vagy egy Stetos-al?
Okok: ha fagázosat vennék, ahhoz kéményt is kéne bélelnem. Az meg túl nagy befektetés, nem térül meg (belátható időn belül) a számolásaim alapján. Akkor inkább szigetelnék.
Láttam Tibcsi korábbi hsz-ban, hogy Belimo LM-24-F -esed van. Azt jelenti, hogy 24 voltos? Majd leállítom párszor a feltett videódat, hogy jobban lássam. A Belimo a pillangót zárja? Füstgáz csappantyúnak írod, az más? Az hol kapható, vagy maszek gyártmány?
A pillangót nem zárja el sosem egyrészt mert a pillangó nem teljes kör, hanem hiányzik belőle egy cikk, így a teljesen lezárt pillangónál is tud füst távozni. Másrészt be lehet állítani a PID-en, hogy mekkora min és max feszültséget adjon ki, így a mozgási tartományt Te is meg tudod adni. Tehát nem biztos, hogy 0-90 fokig kell szabályozni, lehet hogy 5-83 fokos szögben csak.
Akkor azzal te sem tudod teljesen lezárni, hogy ne hűtsön vissza a kéményen keresztül? Ezért van folyamatban a primér ajtó zárásának megoldása?
Nono! Ettől óva intenék mindenkit. Ritka az a hagyományosan épített (sok járatos) cserépkályha, ami megspékelve egy rendes víztérrel nem válik heteken belül kátránygyárrá.
Szó, ami szó, vannak működő megoldások, de a dolog koránt sem ilyen egyszerű.
Támogatom! Mármint a nagy üvegajtós kandallót ill. kályhát. Alaprajztól függ, de szerintem ez egy légfűtő is lehetne 80-90%-os hatásfokkal, ha kell, elcsövezve a távolabbi helység(ek)be. 52nm-re nem kell nagy teljesítmény meg sok fa sem. Ha igen -> szigetelés!
Ha jól értem nincs központi fűtésed, igaz? Ha van: lehet vízteres kályha vagy kandalló. Vehetsz is egyet, amit körbeépítesz vagy maga a kályha is lehet maszek meg maszek hőcserélő bele. A vizeskályha topikban foglalkozunk vele részletesen, ha érdekel a téma.
Egy valamit biztosan nem javaslok: normál cserépkályhába zsíros víztér. Arra ráfaragsz hamar. Itt egy példa.
Hi! Jó pár napja szó volt itt a fórumban fahasítóról! Kérdésem az lenne,hogy szerintetek egy 9t-s lumag fahasító mekkora méter fát tud elhasítani?ha eltud..
Sziasztok! Kéményt kell magasítanom a szezon után, mivel kevés a huzatom, vegyes kazán. A kémény 6 téglás belül kör keresztmetszetü atmárő 250mm, a valós kéménymagasság 4m. Megnézettem köművesel a magasítást, nem nagyon örvendezett az ötletemen. Mivel beállásolni nem nagyon tudja a cserepes létráról meg nem érné föl. Azon gondolkodtam talán egyszerübb lenne egy csővel meghosszabítani kb1,5m elég lenne.
Azt szeretném kérdezni milyen csővel lehetne magasítani a kéményt és hogyan lehetne azt felfogatni?
Ha még rutinosabb lenne, akkor az elúszás utáni visszaillesztés előtt még nyomna egy vissza gombot is, akkor visszakapná az eredeti hozzászólást, amire válaszolt és oda tehetné be a mentett regényt, így látszana a címzett is...
Biztos, hogy nem megy a kazánházba a füst. Én minden este kimegyek, leakasztani, hogy ne hűtsön vissza. Pont ezért agyalok, hogy mi "helyettesíthet" engem, ne kelljen ki mászkálnom a 15 m-re levő kazánhoz.. A láncost hiába állítom a min.30 fokra, akkor is kinyílik.
Azért rendeltem a sestost, mert azt párhuzamosra kötöm a szivattyúra, ha alacsony a füsthő, ne pörgesse a szivattyút. Utána meg az a következő lépcső a tervem szerint,hogy ne hűljön ki a kéményen keresztül a kazán, azon keresztül a pufi.
Kaptam már joe-tól tanácsot, de ha több megoldás van és jók, akkor az egyszerűbben megoldhatót valósítanám meg.
De látom, még ti is "tanultok" egymástól jó 5leteket.
Kedves fórumozók!Véleményeteket szeretném kikérni. Viaudrus U22-es kazánom van. Vegyesen eddig szénnel és fával fűtöttem. A közlemúlttól lignittel és fűtök fával mivel olcsóbb a lignit, mit a szén.Mondták egy páran, hogy a lignit tönkreteszi a kazánt, mivel ként tartalmaz. Én úgy tudom, hogy a szénben is van lignit.Mi az igazság a lignittel kapcsolatban, valóban tönkremegy a kazán tőle?Szoktam használni konix égésjavítót is. Hozzákeverem a lignithez vagy a szénhez.Köszönöm a hozzászólásokat!Üdv
Tulajdonképpen ha szigoruan veszem nálam is akkora a huzat hogy ha figyelembe veszem a pillngó szelepből gyárilag kikanyarított körcikket akkor az On -off szabályzás a beállított végállás kapcsolókkal(elfordulási szöggel) nálam is működnie kell.
Én így csináltam meg rendesen müködik, a ganzos kapcsolót a füstgáztermosztát kapcsolja, ilyenkor behúz s rá tudom akasztani a láncot a beletett szögbe. Majd ha leég a tűz akkor elenged s lelöki a láncot. Egyszerű és olcsó.
ha nem sajnálod a pénzt a kényelemért vegyél egy kondenzációs kazánt -ennyiért már kapsz pl hajdút ami ugyan az mint a holland testvére,fűtés melegvíz megoldva- de csak akkor ha 40fokos radiátor elég a fűtéshez vagy padlófűtést csinálsz.
Ha kicsit hajlandó vagy szöszmötölni akkor a már javasolt cserépkályha újrarakása üvegajtóval, hőcserélővel és megoldott a távoli helységek fűtése, extra lehet ha faelgázosítós a cserépkályha akkor még gazdaságosabb youtubon rengeteg a videó
ha a lakásba untad meg a koszolást akkor kazán a házon kívülre+puffer ezt is ajánlották :)
nem is emlékszem, hogy van kalibrálási lehetőség rajta...
én nem kalibráltam, de én is csak hőmérőnek használom, na jó most megy a gáz hőntartásra, mert szén elfogyott a beszerzés meg még folyamatba.....
Ja jut eszembe én rámértem a Testo lézeressel és ugyan annyit mutatott, a melette leévő hő/páratartalom mérőről ez nem mondható el :( 0,6-1,3fokot csal a Q7-hez
Én nem hsználok REX és hasonló cuccokat. Van saját gyártmányú vezérlésem ami megelel a feladatra.
"joevagyok68" ötlete egy zseniálisan egyszerű és a legjobb megoldás szerintem is. Úgy ahogy mondta nagyon egyszerűen meg lehet csinálni , Rugós visszatérítéssel meg egy elektomos reteszeléssel. Meg fogom csinálni, valahogy bepaszírozom a 2. pillangót. Aztán ha nagyon csattog megcsinálom majd később motorosra.
Pont ezek azok az ideiglenes dolgok nálam amik szeretnek véglegesek maradni :)
Ha arra használod a pillangót, hogy a füsthőfokot szabályozd vele, akkor az NEM zárhat le teljesen !
Az a fajta pillangó nem teljes kör , hanem le van csapva belőle.
Amit én "jánlottam", annak olyannak kéne lennie, hogy lezár teljesen, hogy ne hűljön a kazán a kémény felé a leégés után.
Pl. lehetne úgy, hogy a teljes kör pillangó a lecsukódás után, nekifekszik alu-fölül egy plussz félcsőméretű (3-as, 4-es) vaslemeznek, és így lezár teljesen..
Így legalább az 1ik végállás is megoldott és a légzárás IS. :-))
cserépkályhám kevés ,meg megérett 1 átrakásra ,mert aki 5-6 éve átrakta 1 nullo....
Szénnel nem is mernék tüzelni ,mert vége lenne a kályhának!!!Vegyeskazánra gondoltam még ,mert 1séges lenne a meleg...a cserépkályha meg a lakás másik végébe van....
A 2 lik lezárása helyett (primer-secunder), akkor már nem lenne egyszerűbb a füstcsőbe rakni egy plussz pillangót, ami lezár teljesen ha leégett a tűz ?
És kkor nem kéne 2 féle dolgot zárni-nyitni, hanem csak 1et. :-)
A nyitást akár lehetne manuálisra is csinálni ! valami rugós előfeszítéssel , amit ha kiold "valami" akkor lezár !
Így ha nem is nyitja ki begyuttás előtt , nincs -akkora -balesetveszély...max füstöd lesz a fűtő .. :-))
Tudom,tisztába vagyok vele 1 halom pénz lenne!Gondolkodtam 1 vegyes kazánon is,csak már kicsit elegem van a fa felhordásból és befűtés meg eféle.most cserépkályhám van a 2 szoba között,de a füdrő és konyha hideg.... :S!Ezért gondolkodtam a gáz fűtésben!Még a konvektor is megfordult a fejembe,de nem a hagyományos,hanem van most valami modern 90% hatásfokkal működik,vagy még a parapettes turbós minikazán MIKA 6!!Nagyom új dolog az egéz gázos dolog nekem ,ezért szeretnék infót kérni!
Vegyes kazán meg amiket néztem mondták elég nagyok az 52nm-re!Elég lenne nekem 8-12 KW is!DEFRO-t ajánlottak az 188 ezer lenne !
Az áram nem gond ,az agész ház egy 120Ah akkuról megy ,Mármint minden ami 12V ról működik (parabola beltéri,ledes lámpák,teló töltők,switch,hőmérők,stb) meg az összes házvezérlés. Most még egy "okos" töltő tölti folyamatosan de nemsokára akasztok rá egy 250W os napelemet is.
Az, hogy november körül elegendő volt a huzat éppen, az nem egyenlő a tökéletes a huzattal. Még ha száraz is a fád nagyjából, a fojtogatás és a kevés huzat miatt lerakódik a szutyok mindenhol. A kéményed kicsi, rólam a gatyát letépi az enyém. Na jó, nem tépi le :)
Én is ezen godolkodtam mostanában, mármint a primmer és sekunder levegő autómata zárásán.
Amióta pufira fűtők azóta nincs ráakasztva a lánc, kitapasztaltam mennyi levegő kell és fix helyen van az égés végéig. Ez a szekunder levegőre is igaz.
Arra gondolotam hogy leveszem a nehéz alsó nyílásajtót (nem az egészet csak azt amit a lánc mozgat).Csinálok helyette egyet valami alu lemezből és rákötök egy autó központizár mozgató motort. Az egészet bedobozolva rárögzítem az ajtóra és elvileg azzal tudom majd nyitni zárni a levegőt.ezt megcsinálom a sekunder levegővel is.
szerintetek működne? van elég ereje ehhez mozgatónak?
Ha leírod, hogy mi az ami megvan a rendszeredből, mit szeretnél megvalósítani, akkor összedugjuk itt a fejünket a topiktársakkal, és kitalálunk valamit.
Valami ilyenre emlékeztem a múltkori hsz-ból. Hétfőn rendeltem meg a sestost, amiben segítettél. Ezt most a füst hőfokra gondoltam, hogy ne kelljen esténként a szivattyút kézzel leállítani, ha már csak parázs van. A következő lépésben a primer ajtón a lánc megszüntetése lenne jó, hogy ne kelljen lefekvés előtt azt is kézzel leengedni, hogy ne hűtse vissza a kazánon keresztül a puffert.
Írtad korábban, hogy nálad folyamatban van. Megoldottad már? Ott hogy néz ki a dolog? Kigyűjtöttem az összes hsz-od, de még 23 oldal visszavan az elolvasásból.(a nyugdíjasok sem érnek rá mindig :) )
Neked mit jelent a felfűteni? Hány fokról, hány fokra. Az egész pufit? vagy csak valamennyit. Hiszen ha a pufi teteje 80-90 fok, akkor az alja szerintem nem több 60-70 foknál. Ez csak tipp.
Nekem is 2 köbös pufim van egy 40 Kw körüli kazánnal, csak az én radiátoraim sokkal kissebbek.
Ezt csak azért mondom, hogy tudom meddig kell fűteni egy 2köbös pufit.
A betárolt energia Kb 120-140 Kw/h ami a te kazánodnak ha 100 Kw-os majd másfél óra padlógázon. Ha nem tudod feltölteni ennyi idő alatt akkor a kazán nem tudja a 100 kw-ot, további fejtörések következnek.
Ameddig van benne 80 fokos. Ha többet veszek ki, mint ami belemegy, akkor nyilván ez sűrűn elfogy. Tehát egézsnap ott állhatok a kazán mellett. Ezt nem akartam. Úgy voltam vele, hogy max 2x vagy 3x rakunk ár és a többi megy automatikusan. no de a frászt megy ez automatán.
Már direktbe is megy, ám. :) Süni nem lazsált ma. De ami "még" rossz az az hogy 60 fokos a kazán, nem kér egyik falitermosztát sem. A pufi töltő szivattyú 45-nél kapcsolba ez azt jelenti, hogy akkor is kapcsol ki. Ergo a negy nehezen felmelegített vizet szépen elforgatva kihűti, hiszen a fűtetlen kazán huzatszabályzója teljesen kinyitja a huzat ajtókat.
,,Hát, a hát már tavaly előtt januárban vettem. Előtte gázkonvektorok voltak, illetve egy cserépkályha, amit rendszeresen használtunk, a fár még abba vettem, úgyhogy a fa szerintem száraz.,,
száraz fából nem folyhat a kátrány főleg olyan szinten ahogyan te mondtad ! a lakás is lehet azért füstszagú mert már a kátrány szaga
beleette magát a falakba . kérj kölcsön egy nedvességmérőt és mérd meg 20% alatt kell lennie akkos használható ha 10-15 közötti
az amit max el lehet érni és az már ideálisnak mondható ! mondjuk ilyen én ilyennel fűtök(13%) és ha elzárom (ritkán szoktam) akkor is max faszenet találok ,de kátrányt soha !!
Hőszigetelés a ház 66%-án már van, kb ugyanennyin van müanyag ablak is. Idén a maradék 1 oldalon is lesz müanyag ablak, és szigetelés. De szerintem ez már annyit nem dob a dolgon, hogy reggelre (8 óra) lehül a ház, ha éjjel fél 4-től hideg a radiátor.
És ha ki lett tisztítva a kémény, a kazán, meg a füstcsövek is, akkor mitől nyomja vissza a füstöt?
A füst szinezőre valami megoldás? :)
És a füstcső jól van bekötve szerinted, szerintetek? Mehet bele rögtön 2 kanyar, az nem vesz le rögtön a huzaton?
bár már válaszoltak azért én is leírom . a fád valószínű vizes , a kényént meg kell nézni nem-e esett bele egy kiforduló tégla
bármi . a tisztítónyíláson a tükrös módszerrel ki kell lássál rajta rendesen ,esetleg a padláson levő tisztító ajtó (ha van) nem-e
esett ki és falsot kap ?! nincs-e ugyanabba a kéménybe esetleg a gázkazán bekötve és annak a kéménye nincs ledugózva mikor
a vegyest használod (mert így szintés fars levegőt szív ) . a kazánt nem ismerem ,de ha tálcás a fordulóknál nincs-e elkokszolódva nagyon ami akadályozza a füstáramlást ,esetleg egy tálca a tűztérből tisztítható és azt nem vetted észre stb . ilyen helyen kutakodj valahol ott a hiba
Megpróbálom. A 80 ból lesz 50, nekem annyit jelent, hogy az épület többet fogyaszt mint amit a kazán előállít. Bátran kijelenthetem, hohy sehonnan nem szív falsh hideg vizet.
Hát, a hát már tavaly előtt januárban vettem. Előtte gázkonvektorok voltak, illetve egy cserépkályha, amit rendszeresen használtunk, a fár még abba vettem, úgyhogy a fa szerintem száraz. Pufferem valóban nincs, annyit szoktam,h ogy este "megpakolom", és a nagy ajtón levő nylílást szoktam csak nyitva hagyni egy fél nyitásnyira. Ott kap annyi levegőt, hogy reggelig elbűzölög. Juhar fát vettem, és nagoyn sok a hamuja, parazsa viszont semmi. Úgyhogy ha éjfél előtt meg is pakolom, akkor is reggel 4-re már hidegek a radiátorok... :( Erre is kellene valami megoldás...( csak a puffer segít?)
Totál igazad van, de ez az ő rendszere és addig azért valahogy üzemeltetni kellene.
Én eleve nem tettem volna váltószelepeket, tudom manapság trendi .
A minap láttam egy tervet ahol váltószelepekkel veszik ki a puffer megfelelő rétegéből a megfelelő hőfokot, nem keverik mert így több kacat kell hozzá.
Szeretnék tapasztalaton alapuló segítséget kérni. Tavaly év végén bekötötték vegyes tüzelésű (Hőterm 23), hátsó füstcső kivezetéses, nagy ajtós kazánomat.
Egész jól szuperált, attól eltekintve, hogy ha kinyitottam az ajtót, hogy tegyek rá, ömlött ki a füst belőle, de nagyon! Ha már jobban égett, akkor kevésbé, de még akkor is abnormális módon. Illetve ami a másik nagy hibája lett kb november eleje óta üzemelő kazánomnak, hogy totál kátrányos lett. Aztán egyszer csak nem volt huzatom rendesen, vagyis nem vitte a kémény a füstöt. Kijött a kéményseprő, kéménytisztítás, és meállapította, hogy a falban levő kémény (a konyhán keresztül megy a padlásra, a pincében van a kazán), az a része rossz állapotban van,újra kell rakni majd. Eltömődött, mert vannak bent kiálló tégla darabok, és nem vezeti rendesen a füstöt, lerakódott a korom, és eltömődött.
Kipucolta, meg a füstcsövet is, ami a kazánból jön ki. Namármost ugye visszatette a falba, de nem vakolta körbe. A füst ömlik ki a cső mellett. Én bevakoltam, de most meg a tisztítónyílásom jön ki a füst. Száll felfele ugye a pince tetejébe. A Pince, a könyha és a wc alatt van. Hát fent a lakásban , nagyon dúrva füst szag van, valahol felszivárog.
A kérdésem, hogy valaki tapasztalt hasonlót, esetleg megoldással is tudna szolgálni?
A hőterm kazánnál úgy írja amúgy, hogy legalább 80cm füstcsőnek egyenesen kell kijönni a hátuljából, utána mehet csak rá a könyök. Namármost az én szerelőm úgy kötötte be, hogy rögtön egy könyökkel indít, az belemegy egy másik könyökbe, ahonnan egy kb 50cm-es darab felfele ívelve belemegy a kéménybe. De a füstcső alja és a tisztítónyílás teteje közt kb 5-8cm van. Ez szerintem nem normális, de cáfoljon meg egy hozzáértő! ;)
Most nagyon rossz, mert napközben melózok (7-18:00-ig, majdnem fél 7 van mire hazaérek, este sötétben már a padlásra sem tudok felmenni, hogy ott minden rendben van-e, ott van-e bibi, hogy nincs huzatom. Valami megoldás a problémámra? Bármi érdekel, csak nem akarok megfulladni éjjel. :) A kazán amúgy az elején "jól működött", eltekintve ugye a füstöléstől. Illetve anyira kátrányosodik, hogy a kátrány lefolyt a hamuzó tálba, és totál beleragadt, nem tudom kihúzni, úgyhogy úgy húzogatom ki belőle a hamut... Mindez ugye a novemberben vásárolt kazánomnál van, szóval valami nem kerek... :(
Kérlek segítsetek. Ha bármi infó kell, már írom is.
ui.: Olyan anyag nincs, ami a füstöt mondjuk beszínezi? :) TUdom hülye kérdés, de ha színes lenne a füst (persze csak egy pár percre), akkor megtudnám állapítani hogy honnan jön a füst a lakásba.
Pontosan milyen "elektronikai vezérlésre" gondolsz ??
Pl atmosz a beépített kapilláris termosztátjaival (víz és füstgáz) képes vezérelni a puffertöltő szivattyút úgy, hogy az felfűtés után nem hűti vissza a puffert !
Túl sok "elektronika" nincs benne... :-)
Vagy a más tipusokban lévő venti modulációra gondolsz ?
Vagy esetleg a lambda szondásokra ?
Vagy mit jelent a "akkor tervezek cegy komolyabb rendszert ." ?
2. A gyűjtő utáni motoros háromjáratú szelep nem jó irányba mozdult, a motor pont ellenkezőleg állította
3. Ha pufferen keresztül fűtök és nem zárom el a ferde szelepet a gyűtő utáni, kerülő ágba( puffert megkerülő ág) betett ESBE felett, akkor a víz nem a kazán - pufi teteje - pufi alja - ESBE - kazán útvonalon megy, hanem kazán - pufi teteje be - pufi teteje ki - kazán. Ebben a változatban soha nem tudom felfűteni a pufit, mert ami bemegy az azonnal a túl oldalon kijön. Van ám még mindig bajom, de már ezerszer jobb mint eddig. Ma pl. órákon át tolta a pufiba a 80 fokos vizet és a pufiből nem jött ki csak 50 fok.
Süni belemerült mindenbe és fűtött ma egésznap. Nem ezerrel de fűtött. Ráadásul a legnyomás is közbeszólt. Ami idáig kiment füst az ma mind bejött a primer és szekunder ajtón. A barometrikusat is fixre zártam, az alsó ajtót is kinyitottam és az egész műhelyben áállt a füst. Ma is erotikus napom volt. :(
Ezek az enberek beszerelik ami a terven van oszt jó fan. Ma mikor megmondtam nekik, hogy fordítva volt és azt is megmondtam, hogy a gyűjtó utáni motoros szelep nem jó írányba fordult, akkor csak lestek mint a birkák!
"Gondolj bele mennyi az esélye annak, hogy mindkét "ESBE patronja gyárilag fordítva volt""
Te azt nem tudod, hogy én akármit veszek mindig úgy járok mint még soha senki!
"Lehetséges hogy légtelenítéskor a mester kivette, és az inas meg fordítva tette vissza, vagy haragudtak rád a mesterek."
A légtelenítéshez és egyéb máshoz sem vették ki. Inas nem volt. Itt mindenki egyenrangú volt. Senki nem haragudott senkire. Most már én rájuk igen!!
Ha pedig mégis ők rakták vissza fordítva, akkor elég nagy barmok, mert kb 2 órán át keresték a hibát, hogy miért forr a víz a kazánban. majd a tervező este 9 kor odajött és közölte, hogy heréljék ki és a felette lévő ferde szelepet zárják el.
"Nem tudjuk a "Mestereid" hányadik hasonló kivitelezése volt, lehet ők sem értették a működését a rendszernek. Ami sokkal nagyobb probléma mint az , hogy te először nem értetted."
Ezek a kivitelezők hetente raknak össze egy-két rendszert. A bibi csak ott van, hogy őnekik azt kell megépíteni amit a tervező lerajzolt. nekem már említették az elején, hogy rossz lesz. De azt mondák, hogy a nagy pénzt a mérnök vette fel, ők viszont egy fillért sem kapnak azért, ha újra rajzolják.
"minden körnek külön szivattyúja van lehetne azok indításával is szabályozni a fűtőköröket mint egy mezei lakásnál."
Na ez még nem megy ebben a formában. Hiszen ha én egyenesen a fűtőkört szeretném fűteni és nem a puffert akkor az csak akkor tud megvalósulni, ha a motoros szelepeket oda állítom.
Mindezt csak azért írtam le, hogy mindenki lássa a szomorú sorsom, és garantálom, hogy ezzel nem vagyok egyedül a mai világban. esetleg annyi a különbség, hogy én meg akarom érteni, csinálni, és ha kellő infot adtok akkor meg is értem. Sőt már meg is értettem :)
Remélem segitek(nem szaki) a választásban.Ha szénnel akarsz füteni akkor nem kérdés,hogy öntvény kazánt vegyél(az én ajánlatom Solid S.Max 06 269 e ft),de ezeknek a kazánoknak nagyon jó kémény kell mert különben nem égnek rendessen és döl belölük a füst ,és nehéz a tisztán tartásuk is.Ha fával fütesz akkor szerintem lemez kazánt vegyél ,kisebb kéményigény egyszerő tisztítás és olcsobb.Lemezből minnél vastagabb belső lemezes legyen.Az enyém Márkus féle(KOZÁRMISLENY) 6mm belsö 4 -es külsőlemez,és hátsó kéménykivezetésü minek a magasságát a lábak egyedi méretével csináltatam a helyére.
Hali. Szerintem elég rizikós egy öntvény kazán,sok ismerősömnek volt már gond vele. Most pl tesómnál a 3 éves kazán kilyukadt,repedt. Próbálta szakember hegeszteni,de nem az igazi sajnos. Most hirtelen nem mondom meg a kazán tipusát.
ha gravitációs a rendszer, miután elérte a hőfokot a lakás és leáll ez a bizonyos radiátor előtti szivattyú a gravitácó miatt nem nyomja át a meleg vizet a szivattyún a lakás felé?
írtad még, hogy a második szeleppel a 80-90 fokos vizet le lehet kevertetni 60 fokra, de mért van erre szükség?
A második keringetőt ami a radiátoroknál van ha bekapcsolod, akkor a házat fűtöd, ha nem, akkor a pufit.
Az a szelep (pld esbe vta sorozat) midig egy bizonyos hőmérsékletű vizet (pld. 60fok) kever a radiátorok számára, függetlenül attól, hogy 80-90fokos víz jön a kazánból, vagy a pufiból.
Köszönöm a válaszokat, a TOTYA-kat néztem én is, azoknak ha jól emlékszem fent van a kéménykivezetésük nekem olyan kellene amin hátul van... Majd felhívom a netkazános ügyfélszolgálatosokat mondjonak valamit arról a Solarthermről hátha nem hazudnak :)
nekem nincs róla tapasztalatom a sajátomról tudok beszámolni csak /békési maszek lemez 2011es gyártás/ nagy a huzatigénye, és a V alakú tálcák miatt az alsó végében könnyen forrni kezd a víz. vmint egyszerű mint egy fakocka :)
Sziasztok! Egy vegyestüzelésű kazán vásárlását tervezem, és találtam egy öntöttvas Solitherm ST6 36KW-os öntvény kazánt elég kedvező áron, de nem tudom milyen minőségű lehet. Van esetleg valaki akinek vannak tapasztalatai ezzel a típussal kapcsolatban? Esetleg tudnátok ajánlani kedvező ár/érték arányú kazánokat amivel jók a tapasztalatok... Ezen a linken van a fentebb említett kazán: http://netkazan.hu/termek/803/solitherm-st-6-ontveny-vegyestuzelesu-kazan
már csak azért is inkább ez a valóságos, mert amikor a mester kiherélte, akkor sem tűnt fel neki h fordítva volt benne aki sztem szerelt már be vtc-t párszor, az csak tudja hogy kell annak lennie. vagy lehet csak mi vagyunk itt ilyen /mindentmegnézünkéstudniakarunkházikókányok/ a szerelők meg leszarják? nem tudom
Gondolj bele mennyi az esélye annak, hogy mindkét "ESBE patronja gyárilag fordítva volt"
Lehetséges hogy légtelenítéskor a mester kivette, és az inas meg fordítva tette vissza, vagy haragudtak rád a mesterek.
Szerintem ennek sokkal több az esélye mint a gyári rosszulösszeszerelésnek.
Elég régóta olvasom a fórumot, még nem hallottam (olvastam) hasonlóról sem .
Nem tudjuk a "Mestereid" hányadik hasonló kivitelezése volt, lehet ők sem értették a működését a rendszernek. Ami sokkal nagyobb probléma mint az , hogy te először nem értetted.
A igaz hogy a tervező egy kicsit nagyvonalúan bánt a pénzeddel, de attól az méd működőképes lenne. Mindezt azért, hogy felfűtéskor ne a puffert kezd el tölteni,
a fölösleges mágnesszelepekre gondoltam. minden körnek külön szivattyúja van lehetne azok indításával is szabályozni a fűtőköröket mint egy mezei lakásnál.
Én szakemberre bíztam. Ő baszta el. Most meg arról pont nem tehetek hogy az ESBE patronja gyárilag fordítva volt. Minden értek csak az ESBE rosszul berakott patronja miatt az Istenért sem úgy ment a víz, ahogyan ti mondtátok, meg ahogyan a fizika diktálta. Most szerintem jól működik, legalábbis pufferen keresztül.
1, a tágulási tartály legyen elzáró szerkezet közbeiktatása nélkül összekötve a kazán vizterével!
2, Ha van biztonsági szelep az is a fenti verzió szerint legyen bekötve! (megjegyzem normáliséknál egy darabnak lennie kell közvetlenül a kazánon!)
Ha ez a két feltétel megvan kezd el fűteni a rendszert kis mennyiségű fűtőanyaggal 80 fokra.
Meg kell indulni az áramlásnak valamerre, ha a puffer, vagy a lakás kör felé nyitva az út. Egy fele mindenképpen nyitva legyen!
Ha az ESBE jólvan bekötve és működik ennek mennie kell. Szivattyú nélkül is meg kell mozdulni a melegvíznek igen lassan, szivattyúval meg sokkal gyorsabban.
Ha el van kötve valami alapból, körbe jár a melegvíz a kazánkörben és kúszik föl a vízhőmérséklet ezért csak kis adaggal fűts, hogy nehogy fölrottyantsd a rendszert.
Ha mégis elindul a víz a lakás vagy a puffer felé, akkor már jó útan vagy!
Magam is rajzoltam már el rendszert úgy ,hogy működés képtelen volt ha terv szerint történt volna a kivitelezés.
Még jó hogy a szaki nem libáért vette a szakmunkás bizonyítványát és kiszúrta az elb...t. Megeresztett egy telefont, hogy van egy kis gubanc ugyan döntsem már el hogy mit is akarok!
Egy a lényeg, gondold át az egészet, újra mert lehet hogy nemlátod a fától az erdőt.
"A vakond ásogat a föld alatt egyszer felmegy és egy nudista strandon dugja ki a fejét pont egy napozó nő lába között. A fénytől vaksin körbenéz belenéz a közepébe és megszólal: -ÁÁááá! Szevasz Sünike! Jössz játszani? .... - Sünike nem hallasz? Jössz játszani? .... Közelebb hajol ,elkezd szaglászni... -Wazze Sünike! Te élszmég?"
Értem én, meg már mindent leellenőriztem/tünk. De az senkinek a fejében nem fordult meg, hogy a gyárban 2db. ESBE be is fordítva rakják bele a patront. Ezt nem én terveztem. Én csak szop....k vele. Az igazi nagy baj talán az, hogy addig még dolgozni sem nagyon tudok, mert ez jár éjjel-nappal a fejembe. De gondolom ez látszik is, hiszen egy hét alatt annyit írtam mint Petőfi egy verses kötetébe.
Mindenki ötletét szívesen fogadom. Átépíteni nem tudom ezt a rakás sz....t, de csapokat álligatni tudok, ESBE-t kiherélni visszarakni megfordítani benne a patront, stb. Mindent megteszek amit mondotok.
Túlsúlyos, túlméretes, nemzetközi szállításban szerintem sokkal jobban otthon vagyok. :)
De ezt is tanulom.
Cégvezető létemre le és fel ugrálok a kazán és a puffer között.
"pl. kazán hány fokos volt szivattyú indulásakor, utánna hogyan változott, kazán, kazánba visszatérő hőmérséklete...stb.."
A szivattyút tudom indítani 45-90 fok között. Ma reggel 60 foknál indítottam. A kazánban ment feljebb a víz hője. A kazánba nem volt visszatérés mert keringés sem volt. Hiszen merre is tudott volna keringeni?
Mindenkmi tekintsen el attól, hogy nem mszemély szerint neki irok. Mindig arra válaszolok, amit mondotok. Mostanáig szereltem. Igen én is így értettem, ahogyan te irtad/rajzoltad. Beinditottam a kazánt. Biztos ami biztos a kazán kilép oldalát zártam az osztó irányába. Mivel ezt zártam így a gyűjtőből sem jöhet viz. Melegedett a víz. Elvileg 2 irányba mehetne. Egy a pufiba, de mivel ott zárva van a kilépő és a az alján pedig az ESBE zárva tartja a visszatérőjét így az ESBE-re kellene menni a forró víznek. De nem tette. Na szóval. Van az ESBE be egy patron. Nekem az gyárilag "pöcökkel" felfele volt/van betéve. Helyes ez?
Miért lenne? Ha jól értelek, akkor ez 6/4"-os 60 °C-os termosztatikus töltőszelep. Nekem pont 6/4-es csöveim vannak a kazánnál. Az fog menni a pufferembe is.
Csomó felesleges alkatrész van abban a rendszerben (motoros szelepek meg az egyik VTC, ami a gyüjtőnél van). Jól ki kellene szedni őket a rendszerből és máris rendben lenne.
Süni: A VTC szelepre vevő vagyok (ha 60 fokos). ;-)
"Lehet, hogy ez a pufin keresztüli fűtéssel javul."
NEM a pufin keresztül fűtéssel !
Hanem az ESBEn keresztül visszatérő 60 fokos vísszatérővel ! BIZTOS...
"mert a későbbiekben a sok motoros szelep miatt egy PLC vezérlés lesz a megoldás."
Én meg azt mondom, hogy a későbbiekben, ha a teszt sikerrel zárul...
Akkor azt kéne csinálni, hogy a 2 váltószelep, 1 mágnesszelep KIKAP a rendszerből, a mostmár kihasználatlan ESBEvel együtt ÉS visszaadod a tervezőnek....Ő meg neked az árát !!
Nehogy má azé PLC vezérlésre költsd a pénzed még !
Ha pedig azt szeretnéd, hogy begyuttás után a fűtőkör hamarabb kapjon meleget, ....arról majd később beszélünk.. :-))
"Sokan azza riógatnak hogy a 60/40 hőlépcsővel tönkre fogom tenni a kazánomat."
Akkor elmondom még1x...lassan....
Aaaaazzzz eeesssbbeeee miiiiaaaattttt NEEEEEMMMM LEEEEESSSSSZZZ 60/40 hőlééépcső SOSEM ! :-))
Állítólag 1 kép többet mond 100..1000 szónál.. :-)
nem tudom mennyire látszik...
Fekete nyilak jelentik azt ,amerre a víznek áramolnia KELL, a váltószelepek átkapcsolása, és/vagy csapok nyitása/zárása után.
X jelenti azt , amerre NEM szabad , hogy áramoljon.
Így lesz 2 külön köröd.
1. kör
kazán puffer kör
Víz megy kazán előréből, puffer felső felé.
Az 1-es számú váltószelepnek úgy kell állnia, hogy a kazánból a puffer felsőbe menjen a meleg. Tehát PUFFER felé KELL NYITOTT legyen.
Amíg az előremenő nem melegebb mint 60 fok, a víz csak a kazán-esbe-kazán körben fog forogni.
Ha az előremenő mehaladja a 60 fokot, akkor már fog menni víz a puffer tetejébe, ezzel egyidőben meg a puffer aljából, az esben keresztül (az előremenőből hozzákeverve annyi meleg, hogy meglegyen a 60 fok) vissza a kazán aljába.
Ha csak ez a kiör megy akkor egy idő után beáll az az állapot, amikor 60 fok megy vissza a kazánbe, és onnan meg előre, a pufferbe, akkora hőmérsékletű, amekkora Dt-t a kazán elő tud állítani.
Ilyenkor a pufferben szépen elkezd rétegződni a víz, felülről lefelé....
2. kör
puffer-osztó-gyüjtő(fűtőkör)
Víz megy puffer tetejéből az osztóba > radiátor > gxüjtő, majd vissza a puffer aljába.
Hogy ez megvalósuljon:
- a MÁGNESSZELEPNEK NYITVA KELL lennie
- a 2-es számú váltószelepnek meg a PUFFER felé KELL nyitottnak lennie.
Így a másik (kiherélve hagyott ) esben nem is megy keresztül a víz ...ezért írtam, hogy nem számít...És így azon az esbén keresztül a kazánba SE megy vissza víz.
A következő lépések
Ha a kazán-puffer körben lévő szivattyú (továbbiakban puffertöltő szivattyú) indítása jelenleg megoldott akkor maradhat.
Megoldott ? Hány fokon indul ? lehet azon állítani ? mert akár a teszt idején indíthatnád 35-40 fokos kazánhőfoknál is.
A teszt idején a szivattyú legyen mondjuk III-as fokozaton.
Így nem fullra pakolva a kazánt, hanem csak kis tűzzel, kézzel tesztelhető lenne, hogy megfordul-e a víz a kazán-esbe-kazán körben.
Ha ez jól működik, akkor meglehet jobban buggyantani a kazánt és figyelni az eseményeket, és a puffer hőmérőit..
Ha a puffer teteje már meleg, akkor lehetne indítani az egyik( addig tiltott) fűtőköri szivattyút. és megnézni, hogy átfordul-é a víz...majd sorban a többit...
Így ennek jónak KELL lennie !
"Mond azt, hogy a következő mondat a visszatérő de elkerülő ágra vonatkozik:"
Ja ja, ezt én is tudom. jelenleg az a baj (lehet, hogy a tüzelőanyag miatt, ami szalma bála és venyige bála), hogy nem tudok 80 fokot tartani. Lehet, hogy ez a pufin keresztüli fűtéssel javul. 60 fokot sokáig tudok. Nyilván ez a "nagyon hideg" visszatérőnek is köszönhető. Azt már látom és ezért nem ruházok be rexbe, belimoba stb. mert a későbbiekben a sok motoros szelep miatt egy PLC vezérlés lesz a megoldás. Én még a füstgáz hőmet is szeretném figyeltetni, mert ha már esik vissza, akkor még véletlenül se nyissa ki a primer illeztve szekunder ajtót, sőt zárja be. No de ne rohanjunk ennyire előre, hiszen itten van még a házi feladatom.
Sokan azza riógatnak hogy a 60/40 hőlépcsővel tönkre fogom tenni a kazánomat.
Hát azt nem tudom, hogy a tiéd milyen, de azt kérdezted, hogy hasonló. Egyébként a fényképen látható kazánnak is három ajtaja van, csak így jobban látszik a belső kialakítása.;-)
Nézd meg a Defro meg a Sunsystem kazánokat azoknak ilyesmi a víztáska kialakítása, ha jól láttam.
egy kicsit beleszólok én is. sztem minél alacsonyabb vízhőfokkal tudsz fűteni annál jobb, ha van puffered persze, mert jóval tovább bírja majd.
a kazánt minél magasabb hőfokon járatod, annál egészségesebb neki /vagyis kb. 80fok/, vmint annál hamarabb felfűti a pufit. neked a sok motoros szelep lesz a gond sztem, vagyis azok rosszul beállítása /persze ha a bekötések stimmelnek/
mindenképp azt kellene először kipróbálnod/kiderítened, amit joe mondott, h megtudd a kazán-puffer áramlás jól működik-e
vmicsként mond a huzatról a füsthőfok, de igazából nekem rossz a huzatom, de az ideális füsthőt tudnám tartani, ha nem kellene folytanom a tüzet a puffernélküliség miatt
"és a kazánvédő-vegyes felé meg ZÁRT !" --> ez kínai. Vagyis az az ág legyen zárva ami a pufferen keresztül jönne a kazánba vissza. Ugye?
Ezt újra irom, mert igy hülyeség:
"és a kazánvédő-vegyes felé meg ZÁRT !" --> ez kínai. Vagyis az az ág legyen zárva ami a puffert megkerülve megy a kazánba vissza. Ugye? És ennek az ESBE-je maradhat herélve hiszen ezt igy kizártuk. Igy már helyes?
Addig is még egyszer felteszem a kérdést. Jó lesz nekem ha átállok 60/40 hőlépcsős fűtésre? Nyilván a pufiból történő temperálás miatt igen. De a kazán él 60 fokon? Vagy az csak 80 fokon boldog? Nem akarom, hogy egyik baromságból fejest ugarojak egy másik hülyeségbe.
- A kazánból elinduló viz menjen a pufferbe és a pufferből ne menjen az osztó/radiátorok fele tovább. Megoldás: elzárom a pufi utáni karos gömbcsapot. Ez OK!
- A gyűjtőből jövő ágat engedjem a pufiba be. OK! "a fűtőkör vissza és puffer alsó közötti meg a puffer felé legyen NYITOTT"
"és a kazánvédő-vegyes felé meg ZÁRT !" --> ez kínai. Vagyis az az ág legyen zárva ami a pufferen keresztül jönne a kazánba vissza. Ugye?
- A pufiból kijövő ág viszont az az ág ami belemegy a drága ESBE-be. Ebbe vissza fog menni a betét. Tuti jól van bekötve ha a matricát a gyárban jól rakták fel. De honnan is fogom tudni ha rossz a matrica vagy a bekötés?
A többit később folytatom, de az világos, mert a mágnesszelep akkor nyit, ha a pufi töltő szivattyú áll vagy ha az elemő hő meghaladja a 90 fokot. De értem. nyilván ha zárva van, megint nem lesz fűtési körben áramlás.
Mond azt, hogy a következő mondat a visszatérő de elkerülő ágra vonatkozik:
"és ebben az esetbe, az ebben a körben lévő esbe-be nem is kell/fontos visszarakni a betétet..hisz az ki van zárva, nem "játszik"..
Mert ha igen akkor megértettem a feladatomat. Ha nem akkor telefonos segítségre lesz szükségem.
ez azért messze nem olyan mint az enyém. max a vizes rostélyok /az szinte tök olyan/ meg h 2 táskás. de nem V alakúak a táskák és az ajtók is máshol vannak.
Egy szivattyúm van. De szerintem nem jól írtam a nevét mert utólagos hűtőköröm van. Amihez nem kell szivattyú,mert amennyiben megáll a szivattyú akkor gravitációban forgatja a vizet, a benne lévő spirálba pedig hidegvízet enged a szelep és ez hűti vissza a kazánt.
Egy kcsit későn kapcsolódtam a témára, de az a szerelvény amit a képen megjelöltem kérdőjelekkel, ha zárva van vagy túlságosan megszűkítva akkor forr a kazán mert nem tud felmelegedni az ESBE patronja.
Az ESBE leírásában bennevan, hogy semmiféle szűkítés nem kell a bipass ágba, mert a szelep azt a hőfoknak megfelelően szűkíti.
Mivel így ránézésre jónak kell lennie, és senki nem mondta azt, hogy "tehülyevagy"....csak ki kéne próbálni !
Legalább kiderülne, hogy a kazán-puffer kör jól működik-é ...
A szivattyút esetleg fel kéne venni III-as fokozatba, mert lehet csak azért forrt meg a kazán, mert (amikor még benne volt a betét az ESBE-ben) a 60 fokos visszatérő és a nagy teljesítmény (50-70kw) miatt tudja a kazán 40 fok Dt-t és azért forrt meg ....
szerintem
Jut eszembe...
Amikor az eredeti verziót próbáltátok, akkor mivel gyujtottatok be ??
Ha meg nem akkor irogathatunk itt következő füttési szezonig.....akkor se javul meg.....:-(
Vagy ha ezt nem akarod/tudod kipróbálni, akkor fel kell venni a kapcsolatot gmkiev olvtárssal...
Annyival előrébb tart majd, hogy - passzív olvasóként - már tiszta a számár az anamnézis !
Bocs, elvileg értem, de lehet, hogy mégsem. Hiszen ha zárva van a visszatérő akkor nyilván előre sem megy semmi, igy kénytelen az esbe-re menni. Igen ám, de ott a másik ág, ahol szintén herélt ESBE van. Ha visszatetetem a patronokat az ESBE-k be akkor ugye nem lesz az az aállapot ami először, hogy felforr a kazánom?!
Ha 45-50 körül indul el a keringtető, akkor az még a pufiba megy bele, mert a 3 járatu abba az irányba nyitott. De ha kézzel átállítom akkor nem. De tovább megyek. Mi a fene akadályozza azt meg a víznek, hogy ne menjen előre a radiátorba?
Arra ügyelj, hogy nem szív e "fals" levegőt. Tavaly nekem is 3-4 hetente eltűnt a vakolat, amivel a szaki körbe kente. vettem a festékboltban pisztolyos hőálló masszát, azzal körbe nyomtam.
Ránézésre hasonlít autós kipufogó bilincsre. Nézzél körül autós boltokban. (én is azt működtettem 15 évig) A katalógusban alá írják az átmérőjét. (Bárdi, Unix, Láng)
Semmi nem változott! Minden a terv szerint van, kivéve a nagy szivattyú. A kazánköri. Most az az utolsó előtti a kazán fele, az utolsó a kiegyenlítő tartály ami 100 literes és kicsi!!
Nem tudok röhögni, csak sírni már.
Mire alapozom, hogy nem lesz keringés?
Ha a kazántól elindul a víz és nincs 60 fokos, akkor merre megy tovább?? Nálam max a radiátorokba. Másnál?
A visszatérőt sajnos nem, csak a gyűjtőn vannak hőmérők. Ha a pufit kihagyom, akkor tudom mérni csak; 20, 30 fokkal kevesebb mint az előre menő.
Az indirekt alatt a HMV-t érted. Mert az most ki is van kapcsolva. Fűtőpatronnal fűtöm.
Mielőtt tovább mennénk. Hol keressem a kazán puffer kört? Itt elakadtam. Ha a kazánköri szivattyú beindul, az áttolja a radiátorokba a vizet. Illetve csak kazánköröm NINCS. Hiszen az ESBE-s lenne az de az meg 60 fok visszatérőig zárva van. vagy ha nem, akkor megint nem értek semmit.
Kazánköri sziv:UPS 32-55, idáig egyes fokozatban ment, most kettesben, de megállítottam a radiátor keringtetőket, hiszen úgy is átnyomja ez.
Radiátorkhoz keringtető szivattyúk: UPS 25-60
Az ESBE szerintem 2", nem mértem meg, de ránézésre ennyi.
Lesz idő, csak ha az ESBE nem nyit ki akkor megint csak nem arra megyen a fránya víz amerre szeretnénk.
Ez az ESBE a puffer aljából jön a visszatérő a kazánba.
Ez ugyan az, távolabbról
Puffer teteje, ahol a hátsó cső a kazánból jön és megy az ESBE-re és a motoros 3 járatú szelepre. Majd a háromjáratú állásának megfelelően puffer vagy radiátor.
Meg tudom csinálni amit mondtál, de akkor megint csak nem lesz keringés, lásd az első képet az ESBE-vel.
Tudod mérni a kazánba visszatérő víz hőmérsékletét ?
Az hány fokos ?
"Néha néha felkúszik 80 ra de az max 10 perc."
Az indirekt az hova-hogyan van bekötve ?
Nem lehet, hogy akkor megy fel 80-ig az előremenő, amikor éppen az indirekt felfűtése van folyamatban ?
Mert ugyi akkor a "rövidebb" ágon, a hőcserélőn keresztük rövid időn belül melegebb vizet kap a kazán, és úgy már tudja a 80 fokos előremenőt !!
60 fokso az esbe..
Tehát akkor HA jól lenne ?? bekötve az ESBE , akkor miután akazán-puffer kör már felmelegedett, a kazán előrének 60 fok + a kazán által előállított Dt hőfok összagének kéne lennie.
Tehát mindenféle képpen 60 foknál magasabbnak
A Dt ugyi a szivattyú tejjesítményétől függ, de simán elvátható lenne 10-15 (20) fokos Dt is ettől a kazántól.
Tehát tudnia kéne a 70-75(80) fokos előremenőt tartania ...ha jól lenne bekötve az esbe....
A szivattyú milyen, mekkora méretű, hányas fokozaton megy ?
Van egy 6 téglás kéményem aminek a falvastagsága kb 15cm körül lehet. A kazán füstcsöve csak 5cm-re nyúlik be a kémény nyilásába. Azt szeretném kérdezni lehet e kisebb a huzatom ha nem ér be a füstcső a kémény belső síkjáig?
Jelenleg csak és kizárólag herélt ESBE van. Vagyis mintha nem is lenne. Amugy meg mindig 60 fok alatt van az előremenőm. Néha néha felkúszik 80 ra de az max 10 perc.
"AZ esbe az hány fokos is tulajdonképpen ?"
60 fokos. 60-nál nyit és 70-nél van teljesen nyitva.
nálunk a lányok szeretik a meleget, és nekem így sincs 5 fok hőveszteségem pedig ma nálunk -8 fok volt
és 22 fok volt a szobákban a halban 23 ,és igen nem szeretném ,hogy kazánt idő előtt megegye a csersav ,kátrány .
igazából akkor tudom ezt majd megnyugtatóan szabályozni ha meglesz a puffer addig meg elleszek így .
mondjuk lehet nálam azért is nincs nagy hőveszteség, mivel sok helyen nagyon vastag a falazat 60-65 cm némely helyen még ennél is vastagabb . a magasan tartott hőmérséklet nappal azért felmelegíti ,és mint egy puffer adja vissza éjszaka .
ezt én is épp ma reggelre tapasztaltam, este "csak" 65-70közé állítottam a huzatszabályzót, 21órakor 3/4-ig raktam a kazánt, és reggelre 19fok volt az esti 23ról, kint -5fok előtte 80fokon járattam a kazánt, reggelre ugyanúgy 19fok az esti 24ről, és kint csak +1fok sajnos a tűztér kátrányosabb lett egy éjjel alatt, viszont "melegebb" volt reggelre
bocs ha vki lelkébe gázolok a rajztudásommal :), de tudja-e vki, hogy melyik kazánnak van gyárilag hasonló felépítése? vizes rostélyos, hosszában kb 5/4-es csövekből van
Nehéz csak a bilincset beszerezni, a gyártótól nem lehet semmit kapni mert levannak szerződve a Praktikerrel (4 éve ha jól emlékszem Monoron készítették). Most már csavarral lehet összehúzni a bilincset (rájöttek, hogy az a bajonett nem a leg jobb).
A kazán füstcső mérete összefügg (legalábbis össze kéne hogy függjön) a kazán belső kialakításával, így a kettő eredményezi azt, hogy mekkora huzatigényű a kazán. Ezek a dolgok egy kazánon adottak. Egy kisipari kazánon vagy jól sikerül, ha jól másolták le a donor kazánt, vagy nem. Ezt követően már csak a kémény huzatával lehet játszani, de ha növelni kell az nem szerencsés.
tegnap elalvás előtt megint elkezdett járni az agyam, a téma pedig a kazánom füstcsőmérete volt. mitől függ az h mekkora a füstcsőátmérő? vagyis mekkorának kell lennie? legtöbb esetben a 30kw körüli kazánoknak 150es a csövük. az enyémnek 130as.
lehet már én kezdek összeesküvés elméleteket gyártani :), de lehet az is közrejátszik a gyenge huzatomra, h kicsi a 130as cső a kazánomnak /maszek lemez, békési, 2011es gyártás/ a készítőt közvetve kérdeztem már a szerelőm által, ő azt mondta ez így jó /mi mást mondott volna; azt h picsába szar kazánt gyártok?/ :)
Minden megoldható. Meg is fogom csinálni. Ebből talán jutunk valamire. A későbbiekben jó volna ha a puffer csak akkor lenne fűtve ha van megmaradó energia. Nyilván akkor is fűtöm majd, ha már a radiátor nem kér. CSak azért, hogy éjszakára legyen amivel tudok temperálni.
A radiátorokról nem is beszélek. :( Star radiátor, belső szelepekkel, Concept termofejjel. Van 2m hosszú radiátor is az sincs keresztbe kötve. Pedig ha jól infomált vagyok, akkor az 1,6m-nél hosszab radiátort keresztbe kell kötni. Szívem szerint ezt a tervezőt feljelenteném. Ez egy állat volt. Most ott járok, hogy nem tudok egy komolyabb termofejet felrtakni mert a rejtett szelepre csak a concept jó. Ez meg egy rakás ....
Tehát a hideg ág az mindig nyitva van. Erre a hideg ágra enged az előremenőből annyi meleget, hogy pl. 60 fok legyen. De ha az én előremenőm nincs csak 60 fok, akkor megintcsak a "hideg" visszatérő megy a kazánba. Tehát ott vagyok ahol a part szakad. Ezért mondta egy helyi szaki, hogy túlságosan rángat a rendszerem.
Az ESBE bizonyára jól van kötve. Ámbár kértem, hogy valaki magyarázza el hogy mi a helyes működése. Azt tudom, hogy kever, de azt nem hogy melyik ág az állandóan nyitott ág. Továbbá ne felejtsük el, hogy az előremenő a nap 95% csak 60fok. :(
A szivattyúk mentek. A puffer tölrtőt a kazán termosztátja nyitja. Régebben 45 foknál, manapság átállítottam 70 fokra. Ebben a helyzetben viszont az a baj, hogy 62 nél kikapcsol és a maradék 62 fok pang, ott hül ki a kazánban. :(
Mi a véleményetek arról, hogy átállítom a fűtést (cakk pakk mindent) 60/40 hőlépcsősre. Kazánt megviseli az alacsony működési hő?
Minél vastagabb, annál kissebb a hőveszteség. Egy bizonyos vastagságig megéri a vastagabb. Kb. olyan 15 centiig. A 10 centi vastag nem kerül 10-szer annyiba, mint az 1 centis. Mivel a szigetelésben elég nagy anyagi részt képvisel a ragasztó, a hálózás és a nemesvakolat, ezért a vastagabb szigetelés sokkal jobban megéri, mint egy 3 centis. Vastagabb szigeteléssel lassabban távozik a meleg. Hőérzetre neked nem lesz semmi különbség a 3 centis és a 20 centis között, ha megfogod kézzel kívülről. Belülről viszont van eltérés. A 8 centis szigetelésű és a 12 centis szigetelésű falam között 1 fok különbség van belül (infrás hőmérővel mérve).
Tőlem amúgy olyan és annyi szigetelést raksz föl, amennyit akarsz.
A vegyes tüzelésű kazán, 1000L-es puffertartály, 1 hőcserélővel és 200L-es használati melegvíz tartállyal. Eddig a használati melegvizet gázbojler segítségével állítottuk elő. A puffer rendszer még nincs összekötve, megtervezve.
Érdeklődni szeretnék, hogyan kivitelezhető az, hogy esetleg kihült puffertartály esetén, begyújtást követően először a radiátorokat fűtsük fel, aztán szépen, egyenletesen a puffert is.
Továbbá, milyen bekötési rendszerek vannak, hogy ha rendelkezésre áll a puffer tartályban a használati melegvíz, akkor azt használjuk, ne a gázbojlert.
Akkor valaki azt mondja meg ha egy 70 fokos kazántestre tökéletesen elég a 3cm szigetelés, akkor a ház falára miért kell 10, 15, 20cm????? Azért mert így 10x annyiba kerül????
Eléggé el vagy tájolva. A stukatúros födém szigetelése enyhén szólva szar. egy hónappal ezelőtt szigeteltem felülről. Leraktam 2 hőmérőt a padlásra. az egyiket a szigetelés alá a másikat a puszta agyagra. A szigetelés alatt állandó 12 fok volt, akkor is, amikor a másik hőmérő -1 fokot mért.
Az 50 centis faladról meg csak annyit, hogy az is bóvli szigetelés szempontból. A mi falunk 60 centi vastag. Olyan, mint a tied. 8 centi szigeteléssel 40%-al csökkent a gázfogyasztás. A ház nyugati oldalán 12 centiset raktam fel. Ebben a szobában 1 fokkal mindig melegebb van, mint abban, amin 8 centis van.
Rendben csak hol méred a fűs tőt, a pillangó után v. előtte? Sejtésem szerint előtte.
Pedig utána kéne mérni, hogy tisztában légy vele mennyi távozik a kéményen.
El lehet gondolkozni azon melyik módszer jobb ill. egyszerűbb a venti. fordulatát v. a pillangót szabályozni. Mivel kényszer áramoltatás van (ventil.) nem sok értelmét látom a barommetrikus szab. nak.
A ház födém szigetelésén nem gondolkodtam, mivel nád stukatúr és deszka borítású. Szerintem a fánál és a nádnál jobb szigetelő anyag nem kell. A főfalak mivel régi ház 50-es tégla és kő. 5 éve vertem le teljesen a pucolást és újra lett vakolva, kb70%tégla 30%kő. A fal szigetelés bíztos számít na de hány centiset tegyünk? 5, 10, 15, szerintem tök mindegy bár nem értek hozzá de a kazánba mikor több órán keresztül 65-70 fokos víz van, a kazántest és a lemezborítás között van 3cm-es szigetelés és a burkolat még langyosnak sem mondható nálam. Ha a 70 fokos kazántestet a 3cm ilyen jól szigeteli, akkor szerintem felesleges a falakra 15, volt olyan ismerősöm aki 20cm-es szigetelést tett. Ez az én szerény kis vélaményem hozzáértés nélkül.
A kémény tisztítónyílásán szivárog a füst. (felsőn) A kémény üzem meleg, a lenti tiszt. ajtót alig lehet kinyitni, akkora a huzat. Van esetleg ötletetek mitől lehet? Köszi
Látom vagytok jópáran akik rendelkeztek huzatszabályzóval.
Van akinek füstcsőben,van akinek a kéményben található.
Én a füstcsőbe nem tudnám/tudom elhelyezni,mert olyan rövid a füstcső csatlakozásom a kéménybe,hogy éppen csak egy éjszakai pillangót tudtam beépítetni.
Maradna a kémény. De!
Nekem kültéri a kéményem,vagyis teljes magasságában szabadtéri.
Kérdésem a következők:
- Lehet ilyen építésű kéménybe beépíteni huzatszabályzót, hogy legyen értelme?
- Időjárási viszontasságok nem fogják-e túlhamar tönkretenni?
- Az én kazánom venti által kényszer levegőadagolású,így egyáltalán van értelme? Ezt főleg azért is kérdem,mert éppen a pillangó esetében mikor működik a venti akkor abszolutt nem szabad használni,mert nemhogy csökkenne a füstgáz hőmérséklete,hanem még emelkedik 10-15-20°C-kal is akár :-))
Én követ nem vetek Rád,de úgy gondolom tévedsz a ventis kazánok müködésével kapcsolatban,ha látnád az enyémet működésközben átgondolnád ezt a vélaményedet.
De természetesen továbbra is gondolhatod így.
Ha nevemre kattintasz láthatod milyen kazánom van és hogy miként működik.
Nálam ha elmegy az áram,akkor is tovább tud működni,mert van szünetmentesem,illetve ha kell elveszi a tűztől a levegőt és beoltja a tűzet.
Begyújtás után bátran-nem vakmerően-magára merem hagyni a kazánt :-))
De szeretném újra kijelenteni,nem vagyok hittérítő:-))
Üdv: Gyula
Ui: olvasom a problémádat,hidd el sokan vagyunk akik Veled éreznek,az tuti van türelmed.
Én azt kivánom minnél hamarébb oldódjon meg a problémád,és legyen nagyon sok örömöd és meleged a rendszeredben.
OFF. Bár nem engem kérdeztél... 50-es milyen fal? Én azt tudnám erre mondani, hogy a nyári kánikulában szigetelés nélkül már a második nap átmelegedett az egész ház, az 5 cm-es eps -el meg csak 5nap után... És szerintem ez fordítva is működik...
Igen, mert jó pár éve itt esz a fene szabad időmben és a kérdésedről az a véleményem, hogy semmire nem jó. És ezen ne sértődj meg.
Egyszerűen nem lehet két házat, két fogyasztói szokást így összehasonlítani. Még a sajátomat sem, hogy tavaly ennyi volt, most meg ennyi.
Én 3 éven át mértem a gázfogyasztásomat a fafogyasztásomat naponta grammra pontosan, és van időjárás állomásom, ami fél percenként rögzíti a külső belső hőfok adatokat, szelet stb...
És még így sem tudom azt mondani, hogy össze tudom hasonlítani az évet egymással.
Érthető voltam?
Aminek van értelme, ha van puffered, és tudod mérni mennyi energiát állítassz elő, ez mennyibe kerül, és meddig elég.
De talán igazad van és nem lehet következtetéseket levonni.
Viszont Stihl 064 válasza után mégiscsak elkezdtem számolgatni.
A mi házunk hasonló méretű, csak én balga megelégedtem az 5 cm-es nikecell-el és a padlás még nincs szigetelve, valamint maradtak a régi ablakok. Ezért van néhány fokkal hidegebb.
Tehát arra mégiscsak jó volt a kérdés, hogy valamelyest megnyugodjak az eltüzelt fát illetően. Tulajdonképpen csak erre irányult volna a kérdésem, mert ha dupla mennyiséget fütenék el, akkor keresnem kellene az okokat.
Mennyit megy a kazánod egy nap? Hasonló alapterületü házat fütök, igaz a falakon nincsen szigetelés 50-es falai vannak, a nyilászároim ki lettek cserélve új höszigeteltek. Nálam is 23o van átlagban. Reggel 6 körül elgyújtom és szinte este 8-ig megy a kazán folyamatosan. Reggelre lemegy 19-20 fokra. Elfogyott eddig 8 erdei méter fa.
Én nem értek a kazánokhoz, de amit gondolok, az az, hogy amelyiknél egy ventillátorral csiholnak levegőt az már jó nem lehet. Ott a huzat, azért van. Ha nincs áram akkor még azzal is szenvedsz? Ha nincs igazam vagy nem jól látom nyugodtan vessetek rám követ.
Nekem a csarnokot is temperálta. Így összesen 530nm2!! De szerintem nekem is 4000 liter pufi kellene. Ebből indultam ki, csak a tervező itt is okosabb volt.
Mekkora puffertartály szükséges?
Alapesetben fûtési melegvíztárolásra alkalmazott puffertartály térfogatát úgy kell megválasztani, hogy legalább 50 liter víz jusson a kazán fûtõkapacitásának 1kW-jára. Ettõl eltérõen, az alább felsorolt esetekben a tartály kapacitását nagyobbra kell tervezni az optimális mûködés érdekében (75-100 liter/kW). Napkollektoros, hõszivattyús, stb. rendszerek tekintetében a tartályt méretezni kell.
a kazán teljesítménye nagyobb, mint az épület hõigénye (pl. alacsony energiaigényû házak)
a kazán töltõtere (tûztér) nagy és minden esetben teljes mértékben ki kell használni a kazán károsodásának elkerülése végett
a puffertartályban eltárolt hõenergiával hosszabb idõszakot kell áthidalni (ritka begyújtások között)
más hõtermelõ berendezések dolgoznak ugyan arra a tartályra (pl. olajkazán, hõszivattyú, stb.)
napkollektorok kerülnek felszerelésre az átmeneti idõszakokban történõ fûtésrásegítésre
túlnyomórészt gyorsan égõ fafajták kerülnek eltüzelésre (pl. tûlevelüek)
Az én fám is tavaly április óta szárad tető alatt szellős, napos helyen. Időnként rá szoktam mérni a fára, mikor még kissebbre hasítom begyújtáskor. Az átlag nedvesség tartalma 15-25% között mozog (többször van közelebb a 15-höz, mint a 25-höz).
Begyújtás elején gyönyörűen lehet hallani, ahogy párolog el belőle a víz.
Sajnos nincs hely az udvarban két év szárításra, pedig jobb lenne.
Bár még koránt sincs vége a fűtési szezonnak, lenne egy kérésem.
Aki csak fával fűt, írja már meg, hogy eddig hány m3 fát fűtött el, kb milyen minőségűt. Én vegyesben tüzelek, fenyő- akác -( meg mit tudom én) és eddig olyan 6-7 m3 -nél tarthatok.
A kazánra vissztérve olyan mint egy öreg autó, ha nyomom neki hangos, azaz ha adok levegőt alul, elkezd bugggyyyogni. Megszólgálta már idejét, tervben is volt egy csere, csak nem tudom merre induljak ( máűr megint).
Nem is igazán a pénz a probléma ( nem vagyok kőmilliomos), de egy valamit megtanultam már az életben: ha eleve xart veszek, az sosem lesz jó illetve nem is bír annyit, utána meg szívhatom a fogam.
Faelgáz drága és sosincs száraz fám, a B-steel ezáltal lehet kilőve ( felesleges vétel lenne), Celsius az ami hasonlít a mostani kazánomhoz ( nagy gyomor, türhető nagyságú ajtó, belül sok víztáska és ezáltal kisebb kimenő füsthő).
Ha esetleg 24kW körül volna tippetek 160-as füstcsővel ami bevállt Nektek, szívesen fogadom. Persze utána megnézek élőben is egyet mindegyikből.
Jóestét. Van egy kemencénk, ami néha fogja magát, és egy nagy robbanásszerű jelenség kíséretében telelövi porral és korommal a lakást, kitörve a kémény tisztítóajtaját is.
Miért lehet az, hogy ha kinyitom alul az ajtót és a kimenő füst csak 300C'-os a kazánom bugyog? Először arra gondoltam, hogy a rendszert ( nyitott) feltöltöm vízzel , amíg túl nem folyik, de nem sok ment bele. Légtelenítettem mindenhol, de a kazánban keletkezik a helyi források miatt valahol. A kazán öreg lemez, házi készítésű, 20-és 30 év közzé tehető a kora, minden "extrától" mentes sima gravitációs. Alacsonyabb kimenőt még bírja, de lehet hogy ennyire elvékonyodott valahol a víztálca és ott???
Áprilisi vágés hamar összehasogatva és azóta száraz helyen és a többség kint letakarva.A kátrány nem okozhat (ha minimális van)problémát vagy minden nap tisztítsam le azokat a helyeket ahol kátrányt látok???