Ezt bármelyik DC motorral megteheted, csak arra nagyon kell vigyázni, hogy álló helyzetbe, ne kapcsold be, mert akkor valami szublimálni fog! (ha szerencséd van akkor csak a biztosíték, ha peched van, akkor a motor, akksi, vezeték hármasából valamelyik tovaszáll)
Az jutott eszembe, hogy nincs olyan 24-48V-os motor, ami elég erös, és nem kell hozzá vezérlés? Mert akkor egyszerüen bele lehetne tenni a bringába plusz motorként lánchajtással, és amikor jön az emelkedö akkor bekapcsolnám egy kapcsoló segítségével. Nem kellene gázkarra kötni, nem kell hozzá különféle vezérlés...stb. Létezik ilyen?
Érdekes, hogy a kínai weblapon teljesen más paramétereket írnak mint a hazai forgalmazónál. Ha a hazai adatok az igazak, akkor nem tud sokkal többet az én PB-019-es típusomnál.
A tiedre is azt írják, hogy emelkedö leküzdés 3,5 fok. Hogy bírja az emelkedöt?
Ha sokféle e-bicajból akarsz válogatni a lehető legalacsonyabb áron (legalább is szerintem ez eddig a legkedvezőbb), akkor nézd meg a dupla2 honlapját - csak ebringát forgalmaznak!!! www.dupla2.hu itt aztán kedvedre válogathatsz 4-5 beszállító termékei közül. Engedik, hogy kipróbáld és értelmes garanciát is adnak.
Én a kékM-be vettem ,volt még pár fajta PB-13 ,PB-18 .Most teszek sorba az akksival egy ampermérőt megnézem a felüljáró tetjéről tényleg visszatáplál-e ,vagycsak beterhel hogy ne menjen gyorsabban mint 30Kmh .Kipróbáltam sztenderden állva ha menetközben behúzom az elsőféket leállitja a motort hiába csutka gázon van ,amikor meg kiengedem az elsőféket akkor meg kilőő.. Mondjuk ez biztos nem használ neki .
Ha lesz idöm, megnézem a kábeleket. Elö kell bányásznom a garázs mélyéröl. :-)
Szerintem a Te bringád olyan, hogy amikor fékezel, akkor tölti az akkut. Nem hogy ezért megy nehezen a hátsókerék fékezésnél? Egyébként meg van egy olyan funkció, hogy ha fékezel, akkor lekapcsolja a motort a tápegységröl.
Megnéztem milyen motor van a biciklimben PB30 ,a prospektus szerint 300Watt DC szénkefés motor ,ehelyett 400Watt háromfázisú ,nézd meg te is azt a kábelt ami a motorból megy a vezérlőbe hány eres a kábel?Az enyémben 8 szál fut 3 vastag meg 5 vékony .Rájöttem megint egy pár dologra : van itt egy jó kis emelkedő ,felüljárón kell átmenni a város másik végébe ,nem szabad teljes gázzal menni hegynek fel ,hanem csak 10-15Kmh -val így nem szopálja le akkut .Megnéztem a vezérlőt is ,van benne egy soklábú processzor kvarc órajellel meg vagy négy kisseb 14lábas ic .Az a gyanúm be van programozva fixen a végsebesség 30Kmh ,mert ha nagy dombról jövök lefelé akkor is 30cal jön le ha húzom neki hanem mindegy .Ezt kipróbálhatod te is : feltámasztva a biciklit állóhelyzetben behúzod az első féket (elsőféket!) nem lehet forgatni a hátsókereket , biztos a proci fékezi a motort ,mert amikor kigyulad a féklámpa akkor fékez .
Szóval vagy plusz DC motor, vagy rizikósan egy plusz akku.
De mintha azt írta volna isan a topic elején, hogy amikor beletette a plusz akkut, akkor csak a sebesség növekedett, az ereje nem. Nekem meg nem a sebesség a lényeg, hanem az erö.
Kicsit félek, hogy ha 48V-ot kap a járgány, akkor az emelkedön, amikor amúgy is nagy a terhelés, árthatok a motornak, és a vezérlönek. Egyébként megoldható a plusz akku, mert nekem is a negyedik helyen hungarocel van.
Igazad van a feltöltött 4 akku télleg meg tudja haladni az 55V-ot... hopp ezt már énis megírtam eccer :P
Az elkók meghát..abban is lehet valanmi mert olyankor kétszer nagyobb áram folyhat rajtuk mint 36V-on teljesen igazad van...csak egy tipp volt de lehet hogy több kárt tudna vele tenni mint hasznot...az elektronika moddingba meg belemehetnénk de nem akarok amíg a kolléga nem ír hogy mennyire van benne a témakörben :) Én moddolom a sajátom az 100% persze saját felelősségemre :P
Ja, és a hatótáv nem növekszik, hanem csökken! A fórum elején (ha visszaolvastok) már végigjártam a témakört. Egyébként nekem sikerült 8db. 12Ah akksit beraknom a gyári 3db helyére!
Vettem már én is egy új elektromos kerékpárt (PB-30) szerdán ,meguntam a sajátépitésüt mert mindenki furcsán nézet rá .Tapasztalatok :elsőre nekem is gyengének tünt 15km bírt egytöltéssel .Szereltem rá km számlálót mert gyárilag nincs csak sebességmérő azzal mértem .Nekem 3db 12V12A akksi van benne és elég hamar feltöltötte a töltője ,gyanus volt hogy nem elég a kapacitása .Vettem a neten egy kis műszert (fogyasztásmérő) amit a konektorba kell dugni és azon keresztül töltöttem az akkukat ,kisült hogy 0,3KW-ot töltött bele egy éjszaka .Na mondom itt valami nincs rendben az akkual :ki kell sütni őket 11Voltra ,egy 12Voltos asztali halogénlámpával szépen lemeritettem mind a hármat 11Voltra .Reggelre feltöltöttem és egyből 25Km lett a hatótáv .Ma megint kisütöm ,kiváncsi vagyok lesz-e még javulás .Ja az a kis csatlakozó nekem is van gázkar mellet ,az a gyerek üzemmód ha össze van dugva csak10Km/h a sebesség .
Azt hiszem a te bringád is 36V-os rendszerű. Szoktak olyannal trükközni, hogy átalakítják 48V-osra, vagyis tesznek 4 akkut bele a 3 helyett.Ennek egyetlen veszélye hogy a vezérlőd túlterhelődik, de általában nem jellemző, mert a benne lévő FET-ek legalább 55V-osak mivel ez érték alatt csak ha jól emlékszem 30V van és 36V-ra kevés lenne a kisebb. A motor ezt szinte biztosan állíthatom bírni fogja sőt nemis fog észrevehetően melegedni illetve hatásfokából sem veszít jelentősen.
Ha eddig ment 25-el agép eztán legalább 35-40km/h lesz a vége.
A kivitelezést illetően ha mázlid van olyan a canga hogy az akku dobozban van mégegy hely a 4. akkunak a 3 bennelévőn felül. Ha nincs akkor is meg tudod oldani ha nagyon akarod.
Én amondó vagyok érdemes kipróbálni szerintem kárt nem teszel vele ha ügyes vagy és biztosíték meg egyébként is van gyárilag szal ha nagy az áram akkor kiold és látod mennyit bír. Én úgy csinálnám hogy 48V-ra kötném maradna minden a régi és tesztelném a gépet mennék vele mondjuk 20 percet és fogdosnám a vezérlést hogy mennyire meleg. Ha nem melegszik jobban mint egyébként-(kóros melegedésnek az számít ha nem állja a kezed)- akkor 99% hogy hiba nélkül fog menni a gép. Javaslom 4 új akku vételét mertha beteszel egy újat a 3 mellé vagy egy másmilyet akkor ronthatják egymás teljesítményét. Úgy gondolom 4x12Ah Diamec akkut bele (www.riasztobolt.hu) 14 ezerből megvan és szerintem megéri.
Ha eddig 250W-os volt a géped 25Km/h s sebességnél ez olyan 180W vagy kevesebb, akkor most a 250-es érték helyére 460W kerül és akkor is tud leadni 250W-ot amit ugye gyárilag tud amotor amikor mész vele ezáltal rendesen fog gyorsulni és menni emelkedőn is akár.
Hatótáv is növekedik mert ugye nagyobb az összkapacitásod. Ha óvatosan hajtod szerintem 40km.
Akkor ez azt jelenti, hogy pl induláskor, vagy emelkedön 300W-ot teljesít, de ha belendül sík terepen, akkor csak 180W-ot eszik? Akkor ez még jól is jöhet energiatakarékosság szempontjából nem?
Neked is ugyanilyen bicajod volt. Nekem a gázkarhoz ki van vezetve két csatlakozó. Ha összedugom, akkor kisebb sebességgel megy. Mi célt szolgál ez a csati? Energiatakarékos mód? Vagy van más funkciója?
Egy előző hozzászólásomnál, /306/ egy 300w-os és egy 600w-os elektronikával birkóztam. Indexlámpa bővítés miatt, és természetesen egy kicsit több watt kicsikarásáért ugrottam bele az átalakításba. Találtam egy „oldalon” bekötési rajzot /-talán már láttátok Ti is-/ Minden passzolt, viszont nincs a rajzon indításkulcs csati. Így a 300w-os után amit szétszedtem, azután forrasztottam be a fotón nyilakkal jelölt helyre a vezetéket, a 600w-osba. /fotó/. Összerakás, bekötés, biztosíték elszállt. Utána csatlakoztattam a vezetékeket külön, csak a piros csatlakoztatva, /-ne kérdezzétek miért-/ működött szinte minden, /lámpa, duda, index, féklámpa/ motor, gázkar viszont nem. A motor 300 w-os.
Van-e ötletetek mi a gond. Menne-e egy 600w-os motorral?
Egyébként én nem állítom, hogy zselés az akku, a magyar leírásban van, hogy az. De szétszedtem a dobozát és megnéztem. Ahogyan Te is mondtad az eredeti akku gumimembrános savas zselés akku. Ha leveszem az akku takarólapját látszanak a gumidugók. Amúgy a magyar papír 12Ah ír, de szerintem csak 10Ah-s.
Azt meg végképp nem mondtam, hogy amit belinkeltem az zselés. Nincs odaírva, hogy milyen. Tudom, hogy elég olcsó.
Találtam egy közeli képet azon az van, hogy 12V12AH/20H
Szünetmentes, és normál tápegységhez ajánlják. Nem tudom, jó lehet-e a bicajba.
Egyébként még nem akarom lecserélni az akkukat, mert még jók, csak jobb elQre gondolni, hogy milyen akkut kell majd belevennem.
Megsasoltam a bringád leírását és ott 4,5 A-t írnak, melyből a 180W-os teljesítmény is csak nagy felfelé kerekítésekkel jönne ki.
A motoron a 300W már a magyar kereskedő műve, vagy még a gyári felírat? Mert ha az az utóbbi, akkor a hazai importőr buráját is átverték a kis kínaiak - vagy vmi totál kavar és zűrzavar van a leírásban. Mindenesetre a brinyó gyengesége a legbeszédesebb.
A 6-DZM-10 nem az akku típusa, hanem a JB szabvány száma - ettől még nem zselés egy akku. A zselés akkukat az általad mutatott alacsony árért nem lehet megkapni!!! Szóval ez egy egyszerű gumimembrános savas zselés akku (lehet). Vásásrláskor kérdezz rá az eladónál, hogy mikor gyártották, mert ha túl régi, akkor oxidréteggel borítottak a lemezei és stb, stb...biztos ismerős az öreg akku és a regenerálása témakör.
Azt meg, hogy mit ír az útmutatód simán írd felül, mert ez is csak egy sokszorosított füzet, melyet az összes típushoz mellékel a magyar kereskedő - függetlenül a villamos paramétertől. Ezzel csak átvágják a kedves honpolgárt....
Mielött vásárolsz magadnak egy e-biciklit látogasd meg azt a boltot, ahol a legtöbb eltérő típust és gyármányt tarták majd próbáld ki (!!!) a bicótkat. Akkor fogsz rádöbbenni, hogy a papíron a nagyobb teljesítményű motor kevesebbet tud, mint a kisebb - meglehetősen tanulságos.....