Amúgy a motor végsebessége 80km/h körül lenne, csak ezek a piszok angolok lekorlározták. Azt monják valami epromot módositottak hogy csak 65 legyen a vége. Sajnos nem tudom hogyan lehetne ezt megkerülni, addig meg csak a gyorsulást befolyásolná a plusz akku.
A töltője azért 72Voltos mert 14,4 Volt a töltőfesz és azt kell megszorozni annyival ahány cella van. Ha a Baroni kapna 72Voltot? Ha-haha-hehe :)
Az kb 2,5kW lenne ami már csúnyán odaver bármilyen robogót sőt megkockáztatom 125ccm-es motor ellenfele lehetne..nyomatékban meghát... vicc a benzinmotor :)
Az előbb említett dolgokat kell figyelni meg az akku elhelyezését..nameg töltő
Szerintem nagyon durva aszfaltszaggató lenne úgy :)
HuHú nagyon király lett ,betettem negyediknek egy 12Volt 7Amperest (ilyen volt itthon) úgy megy mint egy robogó!Még 30Kmh- nál is gyorsul mint állat. Na ez már teljesen korrekt 40kmh lett a végsebesség és nem melegszik semmi.Csak egy pár problémát kell majd megoldani:töltő,égők,(üzemanyagszint mérő kiakadva).Egy kicsit féltem hogy a vezérlő kipukkan mert a 36V volt bejelölve rajta ,gondoltam még a lámpákra direkt nem használtam ,de egy párszor fékeztem de nem éget ki a féklámpa sem.
Ha télleg ezek a FET-ek paraméterei akkor 100% hogy bírni fogja...Kérdés hogy a motor mennyire erőlködik majd, de nem hiszem. Egyedül az emelkedő mászás közben lehetnek gondok mert itt a 48V miatt 2-szer akkora áram fog folyni mint azelőtt és a motor melegedhet. Leégni még szerintem ígysem fog csak romlik a hatásfoka. Nyugodtan próbáld ki ésésszel tesztelgetve néhány kilómétetrenként megállva motor megfogdos vezérlő megfogdos...Ha a vezérlő úgy süt hogy nem állja a kezed akkor szerintem ne de szinte biztos hogy nem fog észrevehetően jobban melegedni.
Kicsit növelni szeretném a sebességet PB-30 elektromos kerékpár 30Kmh a vége ,mi lenne ha betennék még egy akksit ,bírná a 36Voltos brushlesss vezérlő a 48Voltot? Megnéztem a vezérlőjét 75Amper 75Voltos fetek vannak benne fázisonként 2db ,összesen 6db.
Igazad van a "zselé" vel kapcsolatban, bár ez is olyan mint minden más, hogy csak ráfogják-ez is az, de az eredeti-az bizony tényleg zselés. Nekem van több OPTIMA akkum, na az zselés.
Hát a zselés akku is olyan mint a CD-ROM, mikor azt mondjuk tulajdonképpen homlokegyenest másra asszociálunk, téveszme. :)
Ezek savas ólomakkuk csak az elektrolit fel van itatva bennük egy ásványgyapot szerű anyagba, a karakterisztikájuk is nagyon hasonló és szintén jön ki belőle hidrogén amikor terheled. Vannak is szelepek a tetején csak le vannak burkolva.Elvileg normál üzemben annyi gáz keletkezik amit kémiai reakció keretében "rekombinál" asszem így írják vagyis visszahasznosít. Túl intenzív igénybevétel mellett ezek bizonyos nyomásnál nyitnak és ott szisszen ki a gáz hogy ne robbanjon fel az akku. Ez jó megoldás csak az a baj hogy ilyenkor anyagot veszít az akku szóval már károsodik is.
Szerintem az az akkud zárlatos lehetett valamelyik cellájára nézve. Sajnos Angol gyártmány ide vagy oda tudom hogy jóminőség de pofátlanság hogy ennyi pénzért csak gagyi telepeket raknak bele.(fogadni mernék hogy valami China csoda) Bár azis elképzelhető hogy az erős mechanikus behatások elegek voltak hogy a lemezek elmozduljanak vagy deformálódjanak az akkun belül, dehát motor lévén ennek ez a sorsa :)
Nagyon tetszik nekem is az a gép csak sajnos tól drága nekem ígyaztán építgetek..meg az amúgy is jó szórakozás amíg az őrületbe nem kerget egy nem működő PWM vezérlő :P
Nyugodtan állítom hogy motor hatékonyság,hatásfok és nyomaték szempontjából a benzinmotor egy vacak ezekhez képest. Bár elfogult megrögzött villanyjárgány fan vagyok. :) Csak az elektromos energia kcsi és könnyű tárolását kellene megoldani.
Lithium cella lehetne csak ember azt megfizetni nem tudja ...még legalábbis.
Általában nem biztos, hogy ez a legjobb, de most 25% árengedmény van itt mindenféle akkura: akkuk Csak azt tudnám, hogy akkor hány százalékot is tesznek rá az eredeti árra.
Kértem már tőlük máskor is ajánlatot akkukra kis elektromos robogóhoz és korrekt szakmai választ kaptam - de lehet, hogy én vagyok túl amatőr :-))
Kerestem én is szilikonos akkut, de azrról még nem is hallottak. A németeknél az e-max robogóhoz adnak ilyent - pontosabban 8 db-ot beépítve. Az eredeti német honlat is így nézett ki: http://www.e-max-scooter.nl/ ,de most erre változott és semmi info nem jön ki: akkuk
Az világbajnok lehet. Talán a Baroni típusúd van amit Tech-Mobile-áknális lehet kapni?
Amúgy szerintem a legolcsóbb hely ahol ilyen célra akkut tudsz venni www.riasztobolt.hu mert a vagyonvédelmi rendszerekben és szünetmentes tápokban is ugyanilyen gondozásmentes zselés zárt rendszerű akkuk vannak.
"DIAMEC 12V, 40.0Ah, 197x165x170mm 14.00 kg, szünetmentes (UPS) és normál tápegységekhez. - Hosszú élettartam, jó dinamikus viselkedés, gondozásmentes, teljesen zárt. [DIAMEC 12V 40Ah] Ár: 9582 Ft + ÁFA /db"
Mondjuk egy iylen kaliberű gépet nemolcsó újracellázni...
Mennyi idő alatt haltak meg az akuk? NA persze erősen függ a karbantartásuktól.
Most már én is megvagyok elégedve vele egyre nagyobb a hatótávja ,úgy látszik az akkuknak is kellett formálódni ,ez látszik az energiaköltségmérő műszeren is ,tegnap megint azon keresztül töltöttem nőtt a betöltött energiamennyiség .Az ampermérőt úgy kell bekötni hogy lehúzzuk az egyik sarut az egyik akksiról , a műszert meg arra a sarura meg a kábelra kötjük .Az a két amper visszatöltés tényleg rövid ideig állt fenn .Nekem is olyan töltőt adtak hozzá 1,8Amperes 36Voltos ,pirosan világit amikor 1,8Amperel tölt ,utána átvált zöldre de akkor is tölt 0,2A-rel ,ezeket is kimértem...
Nekem a töltöm 1.8 Amperral tölti az akkut, ugyhogy az a 2 amper elég töltésnek. Persze nem sokat ér, hiszen nem gurulsz olyan sokat, hogy érdemben sokat töltene az akkuban. Majd egyszer én is kiprobálom.
Ma beraktam az akkukhoz a digitmultiméterem 20Amperes méréshatárral ,könnyű dolgom volt mert az összes akksi a széles padlólemez alatt van így kényelmesen nézeggettem az áramfelvételt menetközben ,Írány a felüljáró !Ez olyan meredek hogy sima biciklivel nem bírnak az emberek felmenni ,oldalt a járdán szokták tolni az emberek ,néha egy két suhanc fel bír menni motenbájkal erőlködve .Kb félgázra veszem a gázt és ekkor 15Kmh mutat a sebességmérő felfelé menet ,olyankor 14Ampert vesz fel a motor.Amikor megindultam lefelé akkor meg átment minuszba az ampermérő!! De elég kevés volt a visszatöltés mert csak 2Ampert mértem.
Ezt bármelyik DC motorral megteheted, csak arra nagyon kell vigyázni, hogy álló helyzetbe, ne kapcsold be, mert akkor valami szublimálni fog! (ha szerencséd van akkor csak a biztosíték, ha peched van, akkor a motor, akksi, vezeték hármasából valamelyik tovaszáll)
Az jutott eszembe, hogy nincs olyan 24-48V-os motor, ami elég erös, és nem kell hozzá vezérlés? Mert akkor egyszerüen bele lehetne tenni a bringába plusz motorként lánchajtással, és amikor jön az emelkedö akkor bekapcsolnám egy kapcsoló segítségével. Nem kellene gázkarra kötni, nem kell hozzá különféle vezérlés...stb. Létezik ilyen?
Érdekes, hogy a kínai weblapon teljesen más paramétereket írnak mint a hazai forgalmazónál. Ha a hazai adatok az igazak, akkor nem tud sokkal többet az én PB-019-es típusomnál.
A tiedre is azt írják, hogy emelkedö leküzdés 3,5 fok. Hogy bírja az emelkedöt?
Ha sokféle e-bicajból akarsz válogatni a lehető legalacsonyabb áron (legalább is szerintem ez eddig a legkedvezőbb), akkor nézd meg a dupla2 honlapját - csak ebringát forgalmaznak!!! www.dupla2.hu itt aztán kedvedre válogathatsz 4-5 beszállító termékei közül. Engedik, hogy kipróbáld és értelmes garanciát is adnak.
Én a kékM-be vettem ,volt még pár fajta PB-13 ,PB-18 .Most teszek sorba az akksival egy ampermérőt megnézem a felüljáró tetjéről tényleg visszatáplál-e ,vagycsak beterhel hogy ne menjen gyorsabban mint 30Kmh .Kipróbáltam sztenderden állva ha menetközben behúzom az elsőféket leállitja a motort hiába csutka gázon van ,amikor meg kiengedem az elsőféket akkor meg kilőő.. Mondjuk ez biztos nem használ neki .
Ha lesz idöm, megnézem a kábeleket. Elö kell bányásznom a garázs mélyéröl. :-)
Szerintem a Te bringád olyan, hogy amikor fékezel, akkor tölti az akkut. Nem hogy ezért megy nehezen a hátsókerék fékezésnél? Egyébként meg van egy olyan funkció, hogy ha fékezel, akkor lekapcsolja a motort a tápegységröl.
Megnéztem milyen motor van a biciklimben PB30 ,a prospektus szerint 300Watt DC szénkefés motor ,ehelyett 400Watt háromfázisú ,nézd meg te is azt a kábelt ami a motorból megy a vezérlőbe hány eres a kábel?Az enyémben 8 szál fut 3 vastag meg 5 vékony .Rájöttem megint egy pár dologra : van itt egy jó kis emelkedő ,felüljárón kell átmenni a város másik végébe ,nem szabad teljes gázzal menni hegynek fel ,hanem csak 10-15Kmh -val így nem szopálja le akkut .Megnéztem a vezérlőt is ,van benne egy soklábú processzor kvarc órajellel meg vagy négy kisseb 14lábas ic .Az a gyanúm be van programozva fixen a végsebesség 30Kmh ,mert ha nagy dombról jövök lefelé akkor is 30cal jön le ha húzom neki hanem mindegy .Ezt kipróbálhatod te is : feltámasztva a biciklit állóhelyzetben behúzod az első féket (elsőféket!) nem lehet forgatni a hátsókereket , biztos a proci fékezi a motort ,mert amikor kigyulad a féklámpa akkor fékez .