Nekem meg az a szerencsém , hogy vidéken lakom és stratégiai fontosságú cégnél dolgozom így aztán rendelkezem munkáltatói igazolással. (párszor már használnom kellett). Bár az Őrség felé nem merek menni :-) , de Baranya-Tolna is kiváló helyszín. Bajáról vonattal meg már egyszerű hazajutni .
Itt, nagyfaluban lassan már keresni kell a lehetőséget, hogy kijusson valaki a hegyek közé. Hétvégén már a kalásziak is lezárattak valamit, nehogy kimaradjanak. Nagy eszükkel nem a Duna-partot, a sétánnyal, hanem eggyel beljebb, az eperföldek melletti kis gátat. Hírekben nem szerepelt, csak akkor tudta meg valaki, hogy netovább, mikor odaért.
Szerencsére még sokfelé el tudok szökni úgy, hogy szabad utam legyen. A balatonkerülés meg úgyis tárgytalan egy ideig, részemről, a V10 kilátástalan.
Szabályosan haladva jóval hosszabb (pláne Sukoróról:-)), mert tilos a 7-esen bringázni, ezért Pákozd felé kell kanyarodni. Ha a Nemtudommi-patak vize magas, akkor Pákozdra kell menni, de oda nem engednek be.
Á, nem aggódom. Megoldom a kérdést úgy, hogy az ne igényeljen túlzott erőfeszítést. Szerencsére itt a közelben is van olyan nagyon barátságos országút, amelyen nem túl nagy forgalom mellett, el lehet jutni Tényőre, Sokorópátkára, Lovászpatonára, de még Bakonyszentlászlóra is és onnan vissza egy töltéssel.
S hogy milyen helyek ezek? Szépek, hangulatosak. Lovászpatonán például ilyen az erődtemplom:
Ne aggódj, hasonló gondjaim vannak néha a rekuval, az nem csak nehezebb egy hagyományos kerékpárnál, de legalább fogása sincs :) Idén lesz az igazi (ha egyáltalán összejön), mert akkor én rekuval, a párom pedelec bringával megy, és lesz benne vonat is :)
Tavaly megoldottunk, két nap alatt kényelmesen elmentünk Szabadkígyósig, a napi 110 km nem probléma, annyit bír az akku. Hazafelé volt egy kis probléma, mert az akku kulcsa az egyik bringásruhám zsebében maradt, amit viszont egy ismerős hozott autóval magával, a szálláson pedig csak a szobában volt konnektor, emeleten, meglehetősen szűk és meredek lépcsővel, vihettük fel a bringát, hogy mástnapra fel lehessen tölteni :)
Ugyan már,én örülök,hogy hallottam felőled! Az akksim az nekem is gáz,pedig gyakran rajt a csepptöltő. Használni kellene rendszeresen,az tenne jót neki😀! Mostanába elég sokat bicózok én is. Rendbeszedtem a trekkingemet,meg beújjítottam 1( majd még 1) retró montit,úgyhogy ismét tele a garázs! Tekertem ma is egy 50+ kicsit,meg holnap is megyek. Néha a határba bóklászok 2-3 órát a terepesebbel. Már nagyon rámfér...és rohadt jólesik. Kezdem hanyagolni a motorozást izs😉! A fene se gondolta. Biztosan a korral jár....(bár már voltunk extra kocák is😎) Jó egészséget...és sok-sokkilómétert! Azért az Ybrahimot se hagyjad parlagon😉!
Nekem Thule HangOn 972 vonóhorogra szerelhető tartóm van. 3 bringát el lehet vele vinni, de némi ügyességre szükség van. Lehet hozzá rendszámtartót is venni, meg jófajta keretet, amire azt fel lehet szerelni. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy kis helyen elfér, sokkal olcsóbb, mint a klasszikus vonóhorgos kerékpárszállítók.
Hátránya, hogy függesztve szállítja a bringákat és egyesek szerint a karbonvázas bicók azt nem szeretik. Van belőle 4 bringás verzió is, az a HangOn 9708.
Egy hátsó ajtóra szerelhetőt (Thule ClipOn 3) cseréltem le erre. Az sem volt rossz, de sajnos egyszer bénáztam, rosszul akasztottam be a hátsó ajtóba, majd lecsuktam az ajtót, mire a rosszul beakasztott kampó kifordította a vadonatúj autó hátsó ajtajának a felső élét. Azt hittem, hogy a guta megüt.
A másik ok az volt, hogy arra nem lehetett világítást felszerelni és tartottam tőle, hogy a rendőrök kötözködni fognak. De eddig még soha sem állítottak meg azért, mert nem volt kiegészítő világításom, vagy a rendszámtáblát eltakarta a bringa. Pedig volt, hogy kilométereken keresztül jöttek mögöttem az autópályán.
Nálam a tetőre szerelhető megoldás nem jöhet szóba, mert bár elég magas vagyok, de az autóm is, egy Renault Scenic, és nehéz lenne oda felpakolni a bicajokat.
Köszönöm az érdeklődést! Az Ybrahim nálam is pihen, még nem gurult ki a garázsból. Ráadásul épp most mondta be az unalmast a két éves japán Yuasa akkumulátor, pedig lelkiismeretesen minden hónapban rátettem a töltőre. (Persze lehet, hogy hamisítvány. de ezt nem tudom leellenőrizni.) Ennyit kibír bármilyen más akkumulátor.
Ezen, meg a karanténon túl akadályoznak a saját nyavalyáim is. De azok remélhetően elmúlnak!
Az utóbbi akadályoz abban, hogy a pedelec belelendüljön. Nekem elég a 400 [Wh] kapacitású Bosch akkumulátor által, a legkisebb rásegítés mellett, biztosított 90 [km]-nyi hatótáv. Annál többet már biztosan nem fogok egy nap alatt megtenni. Viszont nagy segítség lenne, ha a kiszemelt túrahelyszínre könnyen, különleges erőfeszítés, mások segítségének igénybevétele nélkül el tudnám juttatni a majd 24 [kg]-os bicajt, az akkumulátor terhelése nélkül. (De ezt nem forszírozom.)
Rég rossz, ha ehhez kerékpársáv kell. Erre egyébként kitalálták a kerékpáros nyomot. Ott lehet értelme a sávnak, ahol dugó van. De az meg hogy lehet, ha mindenki otthon van? :)
Szia!!! Kicsi a világ😀! Rég hallottam felőled! Mi a helyzet,Ybrahim megvan még??? Az enyém mostanság pihenget,néha azért közlekedek vele,de a "nagy" túrák elmaradtak még idén. Elkezdtem én is újra bicózni. Már rámfért....😊,minden téren! Örülök,hogy még mindig 2 keréken nyomod👍!
Jók a javaslatok. Csak éppen nem a kérdésemre vonatkoznak. Egy pedelec a maga 20-25 kilójával nem az a kategória amin sokat segítene a még könnyebb váz.
S tekintettel arra, hogy pont azért vásároltam pedelec kerékpárt, hogy így megöregedve is élvezetes legyen a bicajozás, inkább elvetem a vasúti szállítást, megmaradok a szűkebb környezetem útjain.
Na ja, de a Bakonyon át olyanok nem gurulnak. Továbbá, ami a magasperonról emelés nélkül OK, az a sok-sok kisállomásnál, megállónál minimum 40-50 cm emelést követelne meg.
De nem csak autóval. Néhány éve - már akkor se voltam tini - vonattal vittem el a hagyományosnak mondható bicajt Győrből Veszprémvarsányba. Onnan indultam vele egy rövidebb Bakony-alji túrára. Levenni még valahogy csak megoldottam, de visszafelé feltenni már csak segítséggel tudtam az alacsony peron, meg az egyéb korlátok miatt. És ez hatványozottan igaz lehet a pedelec-ek esetében, amelyek tömege 8-10 kiloval nagyobb, mint egy átlagbringáé. Igazán kitalálhatna már valaki egy olyan alkalmatosságot, amely a vagonba való felvitelt, majd a leemelést megkönnyíti úgy, hogy az ne követeljen meg más személytől segítséget és egyúttal ne növelje az adott vonat menetidejét és ami a kisebb állomásokon, megállókban is funkcionál! Na, ezzel megnőne a kerékpáros turizmus, és nem kellene a pedelec hajtónak attól rettegnie, hogy idő előtt kifogy a szufla az akkumulátorból.
Egyet még mindenképp szem előtt kell tartani: a tetőn szállítva figyelni kell arra, hogy a bringák (+ a tetőcsomagtartó) tömege ne lépje túl az adott kocsira (és/vagy a tetősínekre, keresztrudakra) megengedett legnagyobb terhelhetőséget! Ahogy épp ma olvastam, ez sokszor csak 50 kg, ezt 4 bringával már nem is olyan nehéz meghaladni.