Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110403

Olvashattad, nálam nem elkponak a gumiszettek hanem idő előtt elöregedeknek, nem a kopással van a gond.

Az még a jobbik eset ha el tudod koptani.

Előzmény: t.lantos (110402)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110402

Az igazi dilemma ott lesz, ha a nyari elobb kopik el, a teli meg jo, aztan akkor mit vegyen az ember?

Előzmény: t.lantos (110401)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110401

Akkor, amikor az autoval ez is jott :)

Előzmény: saválló (110400)
saválló Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110400

Két garnitúra gumi/felni (teli/nyari) ugyan mikor hozza be az árát ha idő előtt elöregszik,  felkeményedik, és 3-4 ėvesen kukaérett lesz még  akár 5-6 mm profillal?

Nem sok értelmét látom saját példámból kiindulva, eddig én is a  külön külön garnitúra híve voltam.

2-3 évente garnitúrákat cserélni elöregedés miatt nem hinném,  hogy bárkinek is anyagilag megérné.

 

Előzmény: t.lantos (110395)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110399

Hat akkoriban az itt nagy szamban jelen levo gumisok nem ezt mondtak.

Előzmény: kopiteki (110398)
kopiteki Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110398

Ez pont nem igaz. Több ezer km- t tettem meg vele. 3 évig használtam, az autóval adtam el. Semmi baj nem volt vele.

Előzmény: t.lantos (110393)
TyggeR Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110397

nálunk az i10-esen még a gen2 van. most már közeledik a 4 mm-hez, szóval hamarosan cserés lesz, de simán megveszem újra (mármint a gen3-at). teljesen jó volt arra, amire kitalálták, vagyis mindennapos városi közlekedésre. a kompromisszumok olyan jelentéktelenek, hogy beszélni sem érdemes róluk

 

mondom ezt úgy, hogy sokáig nagy híve voltam a két külön gumiszettnek, merthogy a "négy évszakos semmire se jó". hát, lehet, hogy régen volt ebben igazság, de már nem nagyon. ennek megfelelően az arteonra is megvettem a hankook 19-es négy évszakosat, és tényleg nem azért, mert nem lenne keret még egy szett felnire és gumira. de úgy érzem, teljesen felesleges macera lenne (összkerékhajtás mellé meg pláne, de ez már a döntés egyedi része)

Előzmény: P.URBANUS (110396)
P.URBANUS Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110396

G Y Vector 4seasons gen3-at használok, nálam mondhatni, hogy bevált.

 

Kánikulában kissé gyengül a tapadása, de azért használható, tavaszi, őszi időszakban jó, kemény telet nem látott, de mentem vele latyakban hóban, ott is megfelelő volt.

Kopásállósága is jó, kb. 50 ekm-t tettem beléjük, szemre még bőven van rajtuk minta.

 

 

Egyik ismerős az Nokian 4 évszakossal szívta meg: bőven volt még rajta minta, de elkezdett foszladozni, darabok szakadtak ki a futófelületekből.

t.lantos Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110395

Majd kiprobalom egyszer, de egyelore mindig ugy alakult, hogy 2 garnitura van.

De akkor is inkabb varok tapasztalatot, nem fogom megvenni a vadiuj fejlesztest, hogy en legyek a kiserleti nyul :)

Előzmény: Garfield007 (110394)
Garfield007 Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110394

Egy Nankang-Taurus-Winrun vonallal tudsz mellényúlni, vagy azzal, hogy 2004-ben egy nagy is tévedhetett? :-)

Mindegyik gyártott szart, de a most forgalomba lévő 4évszakosaik azért nem olyan rosszak, nem kísérletezésről van szó. 

 

Előzmény: t.lantos (110393)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.26 0 0 110393

Aztan ha megis?

A hydragrip emlekeim szerinte legendasan sz.r gumi volt. De mintha a conti is hamar lecserelte volna valamelyik pc-t

Előzmény: Garfield007 (110392)
Garfield007 Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 110392

Michelin, Continental, GoodYear ha van rá keret, nem tudsz mellényúlni.

Nekünk most éppen Falken fut a mamataxin, teljesen jó 2 éve. De a Dunlopok se voltak rosszak, amit hallottam.

A Yokohamák az S-Crossokon viszont katasztrófálisak.

Az asztalosokra meg ne hallgass, az ónos esőre és a csupasz jégre lánctalpas való, azon gumival nem állsz meg. :-)

Előzmény: www.octinfo.com (110389)
sr1 Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 110391

Csak a cége haszonjárműveire veszek 4 évszakost, és minden télen előtt cserélem őket- kb. 45-50e km futás után, 25km után egyszer át vannak forgatva.

Családi kocsikra nem merek 4s venni.   

Nekem az a véleményem, hogy vehetsz bármit, ami nem a legolcsóbb kategória.

Ha biztonság a lényeg és a kocsi könnyű,  a sofőr be kell tartsa a következőt:

1. Nagyon melegben nem szabad gyorsan hajtani velük, mert a fékút megnő.

2. Ónos eső, tükörjég, frissen leesett hó egy lefagyott burkolatra: nincs mit keresni az úton, városba se. Az utóbbi pár évben ez egyre gyakoribb. 

Ilyenkor  Touareget a friss téli kerekkel beteszem 4x4-be, ami összekapcsolja a két tengelyt és M2-be tolóm a váltót. Nem nyomom a gázt, max. 10-12 km/h  órával haladok

Minden évben legalább 4-5 esetben olyan helyzetbe kerül, hogy az benyomásom- hogy most biztos megütöm a kocsit, pedig 2 millió felett járok már baleset nélkül és úgy ismerek minden már utat, mind egy a robotpilota.   

 

Előzmény: www.octinfo.com (110389)
saválló Creative Commons License 2023.09.25 0 0 110390

Felkeményedés.......

 

Nem újkeletű a probléma, már sok helyen olvastam panaszokat arra nézve, hogy fiatal, keveset futott gumiabroncsok néhány évesen már csúszkálnak nedves vizes aszfalton, mert kopás híján inkább felkeményednek néhány éves korukra.

Gyártáskor a hozzáadott összetevők már nem tartalmaznak kaucsukot, inkább műanyagot adnak hozzá?:(

 

Én is jártam már az utóbbi években hasonlóan különböző márkájú gumikkal, legyen az akár nyári vagy akár téli garnitúra.

 

A minap esett az eső,szinte egész nap, és úton voltam, aztán vizes aszfalton városban lámpától indulva kipörögtek a kerekek, nem is 1x, pedig nem szoktam fullgázon lámpától kilőni.

No gondoltam, elkoptak talán a gumik?

Eddig nem vettem észre hasonló viselkedést, no ma megnéztem az abroncsokat.

3920/4020-as DOT-os gumiabroncsok, 5.5 5.8 mm profillal, tehát éppen 3 éves gumik alig 15 ezret futottakról van szó.

 

A futásteljesítmény, és a DOT alapján nem lehet mondani, hogy öregek/lefutottak az abroncsok, de már vizes aszfalton csúszkálnak.

Jártam már így Nokian néhány éves télivel, és Hankook 4 éves nyárival ill télivel is, de a mostani nyáriak ( szintén Hankook ) éppen 3 évesek, agyrém.

Van téli garnitúrám ( Hankook DOT 1721) is még nincsenek 3 évesek, feltételez azok is majd csúsznak, mint a t.kony vizes aszfalton.

 

Ezek helyett, mivel már nem megyek sokat, 4 évszakost?

De hát azokból nincs kispórolva az ami régen  még benne volt, és nem keményedtek fel a néhány éves gumik hanem simán addig tudta az ember biztonsággal használni még el nem koptak, használódtak.

Manapság már nem elkopnak a gumik hanem elkezdenek csúszálni mert felkeményednek néhány éves használat után, km-től függtelenül.

 

Van aki használ mondjuk 3-4-5 éve egy 4 évszakos garnitúrát, és még nem keményedett fel?

Most is van Nexen 4 évszakos futkosó autón, de az csak 1 éves múlt 12 ezer km-el.

Előtte volt Vredestein Quatrac 5, kalap f.s volt friss hóban, úgy csúszált az autó vele, mint most a felkeményedett nyári vizes úton.

 

Az ember nem tudja mit vegyen/tegyen, lassan oda jutunk, hogy már kétévente garnitúrát kell cserélni km-től függetlenül, ha szeretne az ember biztonságosan közlekedni?

 

 

www.octinfo.com Creative Commons License 2023.09.25 0 0 110389

Üdv!

 

185/65 R15 méretben kellene 4 évszakos, városi autóra.

Biztonság a lényeg.

Az sem baj, ha nem öregszik el 3-4 év alatt a keverék. Mert futásban elkopni 6 év alatt sem fog.

Az autó szabadban parkol.

 

Milyen gyártmányokban érdemes gondolkodni?

 

RadiX Creative Commons License 2023.09.25 0 0 110388

Az M4-esen ott vannak ilyenek, ahol kanyar elején vagy végén változik a pálya keresztlejtés iránya, a csíkosan felmart felületen jobban lefolyik a víz, annak ellenére, hogy a lejtésirány váltása miatt nincs meg a szükséges lejtési szög.

Előzmény: lapar (110387)
lapar Creative Commons License 2023.09.25 0 0 110387

Eddig ezt tartom a leghihetőbbnek, és logikusabbnak.

Kísérleti szakasznak túl rövidek ezek. (mármint tapadási szempontból)

Előzmény: redbandy (110385)
Bombyna Creative Commons License 2023.09.24 0 0 110386

Jó hogy kiderült.

Előzmény: t.lantos (110381)
redbandy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 110385

Kizökkent a monotonitásból, elalvásos esetek ellen. 

Előzmény: lapar (110362)
Frankie64 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 110384

Ritkán járok arra, fel sem tűnt eddig :) 

Előzmény: t.lantos (110383)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.24 0 0 110383

En is csak a kepen lathato tabla miatt tudom :)

Előzmény: Frankie64 (110382)
Frankie64 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 110382

Üdv! Azt nem tudtam, hogy gumis. Ott is elég jó a forgalom, és azért jó állapotban van.

Előzmény: t.lantos (110381)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.23 0 0 110381
Előzmény: Bombyna (110373)
Bombyna Creative Commons License 2023.09.23 0 0 110380

Kösz megyek és meglesem.

Előzmény: Frankie64 (110379)
Frankie64 Creative Commons License 2023.09.16 0 1 110379

Üdv!

Zalaegerszeg, Gévahegyi út. A 74-s út, MOL finomító közti szakasz. Kb 10 éves, jelentős teher forgalommal. Nyomvályúnak nyoma sincs, sima, jó felületű, és elég tartós is. 

Előzmény: Bombyna (110373)
focusati Creative Commons License 2023.09.16 0 0 110378

Jogos! :)

Előzmény: Airbag. (110376)
focusati Creative Commons License 2023.09.16 0 0 110377

Szia! Bocsi, hülyeséget írtam, az eredeti ET27, tehát ez helyet lenne ET23, mindkettő acél felni! Köszönöm!

Előzmény: Airbag. (110374)
Airbag. Creative Commons License 2023.09.16 0 0 110376

akkor 100%-ban felcserélhetőek....

:D

Előzmény: JAMIE222 (110375)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 110375

És még mindkettő acél...

Előzmény: Airbag. (110374)
Airbag. Creative Commons License 2023.09.16 0 0 110374

mindkettő ET23?

Előzmény: focusati (110372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!