Két garnitúra gumi/felni (teli/nyari) ugyan mikor hozza be az árát ha idő előtt elöregszik, felkeményedik, és 3-4 ėvesen kukaérett lesz még akár 5-6 mm profillal?
Nem sok értelmét látom saját példámból kiindulva, eddig én is a külön külön garnitúra híve voltam.
2-3 évente garnitúrákat cserélni elöregedés miatt nem hinném, hogy bárkinek is anyagilag megérné.
nálunk az i10-esen még a gen2 van. most már közeledik a 4 mm-hez, szóval hamarosan cserés lesz, de simán megveszem újra (mármint a gen3-at). teljesen jó volt arra, amire kitalálták, vagyis mindennapos városi közlekedésre. a kompromisszumok olyan jelentéktelenek, hogy beszélni sem érdemes róluk
mondom ezt úgy, hogy sokáig nagy híve voltam a két külön gumiszettnek, merthogy a "négy évszakos semmire se jó". hát, lehet, hogy régen volt ebben igazság, de már nem nagyon. ennek megfelelően az arteonra is megvettem a hankook 19-es négy évszakosat, és tényleg nem azért, mert nem lenne keret még egy szett felnire és gumira. de úgy érzem, teljesen felesleges macera lenne (összkerékhajtás mellé meg pláne, de ez már a döntés egyedi része)
G Y Vector 4seasons gen3-at használok, nálam mondhatni, hogy bevált.
Kánikulában kissé gyengül a tapadása, de azért használható, tavaszi, őszi időszakban jó, kemény telet nem látott, de mentem vele latyakban hóban, ott is megfelelő volt.
Kopásállósága is jó, kb. 50 ekm-t tettem beléjük, szemre még bőven van rajtuk minta.
Egyik ismerős az Nokian 4 évszakossal szívta meg: bőven volt még rajta minta, de elkezdett foszladozni, darabok szakadtak ki a futófelületekből.
Csak a cége haszonjárműveire veszek 4 évszakost, és minden télen előtt cserélem őket- kb. 45-50e km futás után, 25km után egyszer át vannak forgatva.
Családi kocsikra nem merek 4s venni.
Nekem az a véleményem, hogy vehetsz bármit, ami nem a legolcsóbb kategória.
Ha biztonság a lényeg és a kocsi könnyű, a sofőr be kell tartsa a következőt:
1. Nagyon melegben nem szabad gyorsan hajtani velük, mert a fékút megnő.
2. Ónos eső, tükörjég, frissen leesett hó egy lefagyott burkolatra: nincs mit keresni az úton, városba se. Az utóbbi pár évben ez egyre gyakoribb.
Ilyenkor Touareget a friss téli kerekkel beteszem 4x4-be, ami összekapcsolja a két tengelyt és M2-be tolóm a váltót. Nem nyomom a gázt, max. 10-12 km/h órával haladok.
Minden évben legalább 4-5 esetben olyan helyzetbe kerül, hogy az benyomásom- hogy most biztos megütöm a kocsit, pedig 2 millió felett járok már baleset nélkül és úgy ismerek minden már utat, mind egy a robotpilota.
Nem újkeletű a probléma, már sok helyen olvastam panaszokat arra nézve, hogy fiatal, keveset futott gumiabroncsok néhány évesen már csúszkálnak nedves vizes aszfalton, mert kopás híján inkább felkeményednek néhány éves korukra.
Gyártáskor a hozzáadott összetevők már nem tartalmaznak kaucsukot, inkább műanyagot adnak hozzá?:(
Én is jártam már az utóbbi években hasonlóan különböző márkájú gumikkal, legyen az akár nyári vagy akár téli garnitúra.
A minap esett az eső,szinte egész nap, és úton voltam, aztán vizes aszfalton városban lámpától indulva kipörögtek a kerekek, nem is 1x, pedig nem szoktam fullgázon lámpától kilőni.
No gondoltam, elkoptak talán a gumik?
Eddig nem vettem észre hasonló viselkedést, no ma megnéztem az abroncsokat.
3920/4020-as DOT-os gumiabroncsok, 5.5 5.8 mm profillal, tehát éppen 3 éves gumik alig 15 ezret futottakról van szó.
A futásteljesítmény, és a DOT alapján nem lehet mondani, hogy öregek/lefutottak az abroncsok, de már vizes aszfalton csúszkálnak.
Jártam már így Nokian néhány éves télivel, és Hankook 4 éves nyárival ill télivel is, de a mostani nyáriak ( szintén Hankook ) éppen 3 évesek, agyrém.
Van téli garnitúrám ( Hankook DOT 1721) is még nincsenek 3 évesek, feltételez azok is majd csúsznak, mint a t.kony vizes aszfalton.
Ezek helyett, mivel már nem megyek sokat, 4 évszakost?
De hát azokból nincs kispórolva az ami régen még benne volt, és nem keményedtek fel a néhány éves gumik hanem simán addig tudta az ember biztonsággal használni még el nem koptak, használódtak.
Manapság már nem elkopnak a gumik hanem elkezdenek csúszálni mert felkeményednek néhány éves használat után, km-től függtelenül.
Van aki használ mondjuk 3-4-5 éve egy 4 évszakos garnitúrát, és még nem keményedett fel?
Most is van Nexen 4 évszakos futkosó autón, de az csak 1 éves múlt 12 ezer km-el.
Előtte volt Vredestein Quatrac 5, kalap f.s volt friss hóban, úgy csúszált az autó vele, mint most a felkeményedett nyári vizes úton.
Az ember nem tudja mit vegyen/tegyen, lassan oda jutunk, hogy már kétévente garnitúrát kell cserélni km-től függetlenül, ha szeretne az ember biztonságosan közlekedni?
Az M4-esen ott vannak ilyenek, ahol kanyar elején vagy végén változik a pálya keresztlejtés iránya, a csíkosan felmart felületen jobban lefolyik a víz, annak ellenére, hogy a lejtésirány váltása miatt nincs meg a szükséges lejtési szög.
Zalaegerszeg, Gévahegyi út. A 74-s út, MOL finomító közti szakasz. Kb 10 éves, jelentős teher forgalommal. Nyomvályúnak nyoma sincs, sima, jó felületű, és elég tartós is.