Keresés

Részletes keresés

Abraka Dabra Creative Commons License 2001.10.29 0 0 1211
Kulonosen az elottem halado orulhetett a szelso savba odatett tablaknak, mivel kis hijan elvitte oket olyan varatlanul tunnek fel. hogy aki ezt kitalalta, abbol miert nem lesz kabuli nagykovet????
Előzmény: csinnnKA (1207)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.29 0 0 1210
Mondjuk kisérletképpen lehetne a budapesti lakosok adójával és a BKV-val kísérletezni. Aztán ha beválik, ki lehetne terjeszteni a többi közlekedési vállalatra is.
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.29 0 0 1209
Adózás:
Tényleg, volt egy kollégám, aki a következőt találta ki (ha átgondoljátok nem is annyira hülye ötlet)
A T. kormány az állampolgárok adójának X részét legyen szíves az országos közlekedési vállalatok kasszájába utalni (ha már úgy is itt a legmagasabbak az adók, és futja postabank 150 mrd kiosztogatásra, akkor jusson erre is) Viszont ennek következményeként nem kellene jegyet bérletet venni: Az adónkból azt automatikusan utalnák a BKV-nak, a turisták pedig _ingyen_ közlekedhetnének: ez lenne ám az országnépszerűsítés!

További következmény: Többek közt a BKV egy csomó ktg-től megszabadulna: Nem kellene szupervédett (hologrammos) bérletszelvényeket nyomtatni, jegyeket, jegykezelőket üzemeltetni, kalauzokat foglalkoztatni, népet szekírozni a kijáratnál a mozgólépcső szájában, miközben szerencsétlenek egymást tiporják el.
Egy csomó munkabért nem kellene kifizetni, az ehhez tartozó járulékokat szintén nem kellene visszafizetni az államnak.

Elvileg mindenki jól járna, sőt, továbbmegyek: Az ember azt mondaná, ha már úgy is levonják az adómból a tömegközlekedés ktg-ét, inkább megyek busszal villamossal "ingyen" minthogy az autómat gyilkoljam a dugóban.

Persze biztos lenne pár ember, aki tiltakozna, hogy "ő sohasem utazik" de a többség számára jó lenne, és effektív olyan ember viszont nincs, aki sohasem utazik, max ritkábban.

Lehet, hogy ez nagyon vad ötletnek tűnik első blikkre, de gondoljátok végig, mennyivel egyszerűbb, és könnyebb lenne az életünk egy ilyen konstrukcióval. És a tömegközlekedést is népszerűsítené, ami a környezetvédelemmel karöltve hosszútávú elképzelésnek sem rossz.

Üdv:
Hunter

Előzmény: RodrigeZZ (1204)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.29 0 0 1208
Egyébként még jobb jutott eszembe borotválkozás közben reggel:

Ha már úgy is "végállomás" a buszmegálló az Almásháza utcánál, nem lenne egyszerűbb és gyorsabb is, ha _onnan_ indulna a garázsmenet legalább este?

(Mondjuk értelemszerűen mindig onnan indítanám a garázsmenetet, ahonnan a kisebb forgalom van: Este az Almásházáról, reggel az Örsről. Ez olyasmi, mint az amerikai háromsávos utanaknál a 2+1, értelemszerűen a forgalomnak megfelelően.)

Íly módon elkerülhető lenne a többletktg, megszünne az esti garázsmenet problémája az Örsről, és rövidebb ideig tartana a sofőröknek a garázsmeneti út is. Ez egyben válasz is a "És ha már kintről jön a garázsba, nem lehetne, hogy előbb bemenjen az Örsre?" felvetésre.

Egyébként tényleg adakoznék a perselybe, megmondom miért: Taxi a buszgarázstól minimum 1000 Ft alapdíjjal + borravalóval. Gyalogolni lehet ha szép az idő, de a téli esték nem erről ismertek, meg gyalogoljon a hidegben, a sötétben fáradtan akinek két anyja van. Lehetne találni vmi kompromisszumos megoldást a taxi és a gyaloglás között?

Csömörön egy koncessziós társaság üzemelteti a Csömöri buszt. 100-150 Ft egy Csömör-Örs buszjegy (pedig Csömör is "jól kint van") viszont alig áll meg pár helyen a busz, és a kertek alatt megy (nem a Kerepesin)
Kíváncsi leszek, mikor jut eszébe egy "öreg rókának" (buszsofőr) egy "maszek" Rákosliget-Örs járatot beindítani legalább csúcsidőben (megállna Ligeten, és az Örsön a Keresztúrbuszhoz hasonlóan) Én lennék az első, aki bérletet váltana a buszra. Gondolom nem lennék egyedül.

Más: Ez a pesti-úti 1-in-2 sáv tényleg fantasztikus találmány! De van egy rosz hírem, lehet fokozni a dolgot: Fel kell bontani a Ferihegyin is 1-1 sávot, a Cinkotain is, és a Bakkancsoson is. Mindezt lehetne hivetkozva a Teszkóra. :-((

Előzmény: SzFeri (1199)
csinnnKA Creative Commons License 2001.10.29 0 0 1207
Sziasztok! :-)

Lassan átkeresztelkedhetnénk "XVII." topicból "XVII. kerület közlekedése" topiccá. :-(
De sajnos az a helyzet, hogy egyre inkább úgy látom, kerületünk legnagyobb problémája a közlekedés. Én csak viszonylag ritkán közlekedem tömeg, de meg kell mondjam, nem kis lelki és fizikai megpróbáltatást jelent számomra.
Az első "öröm", ami érni szokott, hogy kimarad egy-egy 161-es vagy 162-es busz. Hurrá!
A második az az a hisztérikus, egymástletaposó várakozás, ami a 61E megállójában szokott fogadni. Volt olyan, hogy 2 buszt is kénytelen voltam elengedni, magyarán több, mint negyedórát várakoztam a megállóba. A 3. busznál már akkora mázlim volt, hogy nemcsak felfértem, de még megfáradt kis seggecskémet is le tudtam tenni. Viszont 2 perc múlva a sofőr bemondta, hogy bocsika, de a busz műszaki okokból nem indul (értsd: szó szerint nem indul!!!). Leszállás, és újabb 2 busz kivárása. Én már a sírógörcs határán (speckó kezemben viszonylag nehéz szatyor, mert névnapi pezsgőt+könyvet cígöltem be a melóhelyemre valakinek). Utána jött az alig 50 perces kis menetidő, úgyhogy mire felszálltam a metróra, én már egy emberi roncs voltam! :-(((
Ehhez képest kocsival "CSAK" a dugókat kell túlélnem.
Ami az őskáoszt illeti, ma már rekordot döntöttek a Pesti út - Tejút kereszteződésben, amikor egyetlen sávból lehetett továbbmenni egyenesen, ill. elkanyarodni jobbra, a Tejút felé. Gratulálok! Lehet még mindezt fokozni?????????? :-(

Grimbi Creative Commons License 2001.10.28 0 0 1206
Meg köll kérdezni azt, aki ezt az adót elossza.
Előzmény: RodrigeZZ (1204)
SzFeri Creative Commons License 2001.10.28 0 0 1205
"A keresztúr busz is szombaton de. még ment, aztán du. már nem."

Ezt a marhaságot meg honnét veszed?
A Keresztúr busz szombaton is a normál menetrendje szerint közlekedett, sőt 1-4-ig is fog járni, hétvégi napokon (persze az, hogy amenetrendet tartani tudják-e megint nem a BKV-n fog múlni).

Előzmény: RodrigeZZ (1204)
RodrigeZZ Creative Commons License 2001.10.28 0 0 1204
Na! Ez az ami qrvára idegesít!
Ez nem érint ugyan, de a dógozó nép, akinek az adójából megyen a BKV az nem érdekes csak a diák?!? Nekünk nics szünet.
A keresztúr busz is szombaton de. még ment, aztán du. már nem. Minek?
Kiváncsi vagyok, hányan várják majd potyára a buszokat?
Előzmény: SzFeri (1203)
SzFeri Creative Commons License 2001.10.28 0 0 1203
Mivel holnaptól iskolaszünet van nem közlekedik a piros 61-es és a piros 98-as!
Grimbi Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1202
"Én pl szívesen adakoznék a perselybe ha tudnám hogy van értelme."

Ez ritka:-((

Előzmény: Törölt nick (1194)
Grimbi Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1201
"Hmm. Ez a "vajh" olyan költőien hangzik. Nem tudom, mennyire lennél kötlői hangulatban a -5 fokban, amikor vízszintesen esik a hó, és kiraknak a pusztában még vagy 100 másik szerencsétlennel az othonodtól kb 15 percre miután kifagyoskodtad magad az Örsön?"

Biztos nem lennék oly költői hangulatban, amikor a fizetéspapíromon megjelenne!!!

Nem sajnáltatni akarom magam, de biza előfordult párszor, és biztos fog is, hogy lekéstem a szolgálatit, egy óra séta (munka után). Vagy ha nézzük Pécs esetét, a reggel 5 órási vonathoz csak gyalog lehet menni, ez 3/4 óra séta, elég sokszor sétálom le. Negyed óra sétától azért nem ilyedek meg, negyed óra sétáért nem várok buszra.

"Ha jól vagyok értesülve, a garázsmeneti utasszálítás nem kegy gyakorlása, hanem munkaköri kötelesség"

Ezért lehet rá felszállni.

"Rosszul gondolkodik az utas amikor igénybe szeretne venni egy olyan szolgáltatást amiért kőkeményen fizet?"

Ez nagyon relatív! (a kőkeményre gondolok)

Ui.: nem kötöszködni akartam, csak ez a véleményem.

Előzmény: Törölt nick (1194)
cukkanyó Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1200

1200!!!! nem hittem vóna, hogy megérjük, meg asse, hogy egyszer elcsípek vmi. kerek számot.

Csak futtában olvastam át a lentieket, szvsz a közlekedés pocsékságához a BKV-nak nuku, semmi köze. Tudtok arról, hogy bármelyik viszonylat ( busz) magánkézben lenne már? habár ilyen körülmények között....

Előzmény: SzFeri (1199)
SzFeri Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1199
"Ha már egyszer a garázsmenet menetrendszerint indul (induljon üsse kő) hogy lehetne elérni azt, hogy fussa körbe ligetet utoljára?"

És ha már kintről jön a garázsba, nem lehetne, hogy előbb bemenjen az Örsre?

Bocs, de nem arról volt szó, hogy nem szállítanak utast garázsmentben a buszok.

Előzmény: Törölt nick (1196)
SzFeri Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1198
Bocs, de ehhez semmi köze a BKV-nak!
A tömegközlekedés színvonalát a Főváros, mint egyszemélyi tulajdonos határozza meg.
A feltételek biztosítása a tulajdonos kötelessége (lenne), hasonlóan a bérlakások üzemeltetéséhez.
Az úthálózat állapota szintén nem a BKV-n múlik, a buszok csak mennek, ahogy tudnak.
Különben én is fel vagyok háborodva!
Előzmény: Mentol frász (1195)
Grimbi Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1197
RodrigeZZ hozzászólásában volt egy lényeges! Valószínű nem olvastad, hogy a teljesítményt a Fővárosi Önkormányzat határozza meg! A BKV végrehajtja a feladatot. Tudni kéne kit kell szídni.
Előzmény: Mentol frász (1195)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1196
1. Erről ugyan nem a buszsofőrök tehetnek, de szvsz f@szság volt végállomásnak nyílvánítani az Almásháza utca torkolatát: A "heti-hati" mindig is körforgalom volt, több évtizeden át remekül funkcionált így, és nem kellett feleslegesen álldogálni 5-10 perceket csak azért mert vmelyik okos ember "odafent" kitalálta, hogy a "falu végén" a buszmegálló legyen "végállomás".
2. Ha a főv. mondja meg mi legyen, akkor nem csodálkozom: Rákosliget-Csaba az 50-es években lett Bp-hez csatolva, addig remekül funkcionáló helyek voltak, saját bírósággal, postával, erős civil szférával. A csatolás után központosítottak minket, elvették az önállóságunkat, _és_ ugyanekkor a főváros mostohagyerekeivé váltunk.
A főváros kolocként kezel minket, mi pedig az adónk nagy részét elveszítjük mert "támogatjuk". Nagyszerű.

Én egyébként visszakanyarodnék az alapkérdéshez, mert még mindig nem tudom milyen hatáskörbe tartozik:

Ha már egyszer a garázsmenet menetrendszerint indul (induljon üsse kő) hogy lehetne elérni azt, hogy fussa körbe ligetet utoljára?

Komolyan mondom, ha lenne persely a sofőr ajtaján, vagy lehetne garázsmenet-rákosliget kieg. jegyet venni, megvenném.

Valami ötlet?

Előzmény: RodrigeZZ (1192)
Mentol frász Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1195
KAPJON MÁR A FEJÉHEZ A BKV !!!

Min.10 éve rendszeresen TÖMEGközlekedő vagyok. Egyszerűen nem látom, hogy bármit is javulna a fővárosi tömegközlekedés színvonala (ha van ilyen).

Bocs, hogy ebbe a topicba írtam, de kerületi lakos lévén úgy gondolom, hogy joggal szidom a BKV-t. A XVII.kerületből csúcsidőben a városba jutni (illetve délután vissza) emberi módon LEHETETLEN!

Fel vagyok háborodva.

Mentol.

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1194
És kifizetné meg a költségeket? S vajh, a buszgarázsi alkalmazottak-e azok, akik ebben dönthetnek?

Hmm. Ez a "vajh" olyan költőien hangzik. Nem tudom, mennyire lennél kötlői hangulatban a -5 fokban, amikor vízszintesen esik a hó, és kiraknak a pusztában még vagy 100 másik szerencsétlennel az othonodtól kb 15 percre miután kifagyoskodtad magad az Örsön?

Egyébként a költségeket baromi sokan fizetjük. Gondolom az emberséget nem lehet pénzzel mérni, de ha mégis, akkor ki kell számolni mennyibe kerülne nem el-ellógni egy-egy járatot, és megtenni azt a + 4 km-t. Én pl szívesen adakoznék a perselybe ha tudnám hogy van értelme.

Ezek eddig "rezsimenetek" voltak, mostmár fel lehet rá szállni. Sok olyan város van, ahol garázsmenetben tilos az utasszállítás

Ha jól vagyok értesülve, a garázsmeneti utasszálítás nem kegy gyakorlása, hanem munkaköri kötelesség.

De biztos tévedek.

Egyébként is kis pont vagyok ahhoz, hogy merjek szólni, mert majd "jól be lesz bizonyítva" hogy nincs igazam, amikor majd menetrendszerint _és_ üresen fognak elhúzni az Örsről a garázsmeneti járatok.

Mindenkivel ki lehet b@szni, csak nem tudom mi értelme van?

Rosszul gondolkodik az utas amikor igénybe szeretne venni egy olyan szolgáltatást amiért kőkeményen fizet?

Előzmény: Grimbi (1190)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.27 0 0 1193
Az hogy mi marad ki, arról jobb nem beszélni, amikor a 76-os és a 61E is nem egyszer megcsinálja azt, hogy amikor "leketyeg" az óra nem indul, _és_ megvárja a következő indulást:

1. Nincs is bent busz amikor lejár az idő, ha bejön nem indul azonnal, hanem megvárja a köv. ciklus végét

2. Bent van a busz, lejár az idő, _és_ mégis megvárja a köv. ciklus végét

Ezek érdekes dolgok.

A legszebb amikor egy duplaciklus kivárás után kiderül, hogy "jé ez egy garázsmenet"??

Előzmény: SzFeri (1189)
RodrigeZZ Creative Commons License 2001.10.26 0 0 1192
1.-Anno, mikor még én is buszsöfőr voltam voltak olyan számok, amik a külső végállomásokon végeztek, aztán onnan tűztek haza.(utáltuk is rendesen)
2.-Ha jól tudoma BKV-nak az önkormányzat(főv+ker)mondja meg, hogy mit csináljon.a bkv megmondja, hogy ez mennyibe kerül, aztán megegyezenek;-)

spec nekem ez a menetrend szerinti garázsmenet teccik, mert ha nem kell végig mennem a vonalon, akor ez egy JÓ dolog, ha tovább kell mennem, akkor meg tökmindegy, mert hivatalosan ez a busz "nincs is". Anno az a busz amelyik az utolsó kanyart csinálta soxor megelőzte az előtte lévőt, és huzott a garagéba, mint villám(én is). Mint utas én is szidom őket, mint a bokrot, de azért egy kicsit bele kell látni a másik oldalba is.

Előzmény: Grimbi (1191)
Grimbi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 1191
Ennyire felemelő érzés szivatni a népet?

Szerinted ezen élvezkednek? Hallottál-e már arról, hogy a tömegközlekedés veszteséges?

Előzmény: Törölt nick (1188)
Grimbi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 1190
A tömeg ott fagyoskodott, miközben a buszok egymás után mentek be a garázsba. Páran próbáltak megoldást találni az ügyre, kérték a buszgarázsi alkalmazottakat, hogy engedjenek egy buszt elhordani a népet, de nem.
Na, ebből majdnem verekedés lett.

És kifizetné meg a költségeket? S vajh, a buszgarázsi alkalmazottak-e azok, akik ebben dönthetnek?

Ha már ezt teszik, miért nem kerüli meg rákosligetet, és aztán meg be a garázsba, amikor az esti órákban jóval többen igyekeznek haza, mint ahányan a város felé mennének. Miért kell plusz tizenvalahány percet álldogálni a hideg éjszakában a puszta szélén?

Ezek eddig "rezsimenetek" voltak, mostmár fel lehet rá szállni. Sok olyan város van, ahol garázsmenetben tilos az utasszállítás.

Előzmény: Törölt nick (1188)
SzFeri Creative Commons License 2001.10.26 0 0 1189
Menetrendi indulásai a 76 gyorsnak az Örsről:

19.34, 41, 48, 55, 20.02, 09, 13 gar., 16, 20 gar., 24, 32, 37 gar. 41, 46 gar., 51 stb.

Tehát menetrend szerint csak plusz indulások a garázsmenetek. Persze előfordulhat, hogy műszaki hiba, forgalmi ok miatt kimarad a normál járat, viszont a végzős kocsi túlmunkája a jelenlegi helyzetben nem oldható meg.

Előzmény: Törölt nick (1188)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.26 0 0 1188
Nyilván ezért van Helikopter-utca.

Más: Van itt BKV-s? Ha igen, szívesen megkérdezném a következőt a 76-os busszal kapcsolatban: Ha este nyolckor megy egy garázsmenetes busz a garázsba, akkor

1. Miért menetrendszerint indítják egy teljesértékű busz helyett, amikor ez nem pótolja a normál járatot?

2. Ha már ezt teszik, miért nem kerüli meg rákosligetet, és aztán meg be a garázsba, amikor az esti órákban jóval többen igyekeznek haza, mint ahányan a város felé mennének. Miért kell plusz tizenvalahány percet álldogálni a hideg éjszakában a puszta szélén?

Emlékszem tavaly télen, amikor a nagy hóesés volt: Sacc 25 percet vártunk az Örsön buszra, ezek után a busz bement a garázsba, a full tömeget meg "kirakta" a hófúvásba. Emberséges megoldás volt és ésszerű, bár lincshangulat volt.
A tömeg ott fagyoskodott, miközben a buszok egymás után mentek be a garázsba. Páran próbáltak megoldást találni az ügyre, kérték a buszgarázsi alkalmazottakat, hogy engedjenek egy buszt elhordani a népet, de nem.
Na, ebből majdnem verekedés lett.

Nem értem a dolgot.

Ennyire felemelő érzés szivatni a népet?

Előzmény: csinnnKA (1187)
csinnnKA Creative Commons License 2001.10.25 0 0 1187
Ezen jót röhögtem! :-)))))))))))))))))))))))))))))
(férjem szokta mondani, hogy helikopter kéne ide, nem autó)
Előzmény: Abraka Dabra (1185)
csinnnKA Creative Commons License 2001.10.25 0 0 1186
Őskáosz... szépen mondtad... és milyen igaz!
Bár ma csodák csodája rekord gyorsasággal végigmentünk, nyilván sokan vettek ki szabit erre a pár napra. Jövő héten is remélhetünk... ha mást nem az őszi iskolai szünetet (sokan emiatt is leteszik a kocsit), aztán már csak a téli hótól visszarettent autósok számával csökkent "mezőnyben" reménykedhetünk, mert minden más, ún. "normál" esetben elviselhetetlen a közlekedés Keresztúrról az Örsig. :-(
Naponta végighasítok a Dózsa Györgyön, és képtelen vagyok felfogni, hogy ott aztán, ahol (különösen a Thököly út kereszteződése után) gyakorta van fennforgás, vészvillogóval anyut/gyereket/bármit kipakoló "csak-úgy-megállok-mert-úgy-tartja-kedvem-mindenki-másra-xarok" típusú kedves autóstárs, mégis _miért_lehet_mindezek_ellenére_normálisan_haladni, és a világvége utcában miért nem?! :-(
Előzmény: Törölt nick (1184)
Abraka Dabra Creative Commons License 2001.10.25 0 0 1185
Én mondtam pár hete, hogy ne menjetek arra, ne szálljatok olyan buszra, ami arra jár:-)
Javasolt útvonal: Kőbánya Kispest, reptérbusz, onnan valamelyik Malév gép, XVII felett ugrás a gépből ernyővel:-)))
Előzmény: Törölt nick (1184)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.25 0 0 1184
Hát, ami útépítés címszóval ott folyik, az leginkább az őskáoszra "emlékeztet". Ma reggel nagy mákunk volt, mert a 61E éppen elfért a markológép mellett két fordulás közben.. ..sávok sehol, félig lebetonozott, félig szegélykövezett félkész út-formákon esetlenkedve.. ..én nem is értem az egészet: "régen" mindig úgy volt, hogy ha kész egy sáv, ráengedték a forgalmat, és dolgoztak a következőn. de hogy félkész sávon megy a forgalom...
Hazafelé meg sem rizikózom a buszt. inkább várok vonatra 20 percet. nem mintha ez tökéletes megoldás lenne, de jobbat nem tudok.
Mindenesetre van egy olyan érzésem, hogy a "világot" a közeljövőben a "rákosmenti népek" fogják irányítani. :-) De legalábbis mi leszünk majd azok a leleményes túlélők, akik képesek lesznek olyan körülmények között is fennmaradni, amikor a többiek már rég feladták.
Én pl már több mint 30 éve edződöm. És kilátásom sincs, hogy abbahagyhatnám a "gyakorlatozást".
Üdv:
Hunter
Előzmény: csinnnKA (1183)
csinnnKA Creative Commons License 2001.10.25 0 0 1183
Gyermekeim AZÚR-ban! :-)
Nem hiszem el, hogy 6 teljes napja nem írt be senki, amikor olyan isssteni klassz -újabb- fennforgások vannak a Pesti út --- Tejút kereszteződésében!!! :-(
Férjúr vitte haza retyerutyát nálunknál kedd estve, és mesélte, hogy úgy eltévedt, mint maci a málnásban, mert már nem elég, hogy nem a fehér sávokat kell nézni, de még csak nem is a sárgákat, hanem a terelő nyilakat, továbbá egy ügyesen elrejtett táblicskut, ami jelzi, hogy merre van az arra. A kis drágám csak ennyit mondott: "Hát szerencse, hogy nem te vitted őket haza, mert most tutira simán belementél volna a szembesávba!" (pfúj, én csúnya rutinból vezető némber)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.20 0 0 1182
Ja, kérem, ez a BKV. Ma pl. az Örsről 168-assal jöttem haza. A 11:40-es éppen nem értem él, 11:45-re értem ki. Ekkor állt be a megállóba egy 168-as, utasok fel és már húzott is. 11:50 lehett. És 12:10-kor már a rákoshegyi aluljáróban ballagtam. :-)
Előzmény: cukkanyó (1181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!